abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202113832
Ik heb een deurwaarder in armen genome, wilde dit gisteren al doen :) :)
pi_202113864
@TS of hier een wetgeving is overtreden weet ik niet. Maar je hebt dat pakketje geretourneerd per 21 Oktober en zit heel erg achter de terugbetaling aan en hebt nu al binnen 3 weken verschillende wegen bewandeld hebt om dit voor mekaar te krijgen.

Hypothetisch gezien, als dit al ooit een juridisch gevecht gaat worden, hoe zal de rechter vinden dat je vrij veel haast had en dat het nu vanwege Coronabeperkingen en of ziekteverzuim en of onderbezetting en aankomende feestdagen je misschien meer geduld had moeten tonen?
pi_202113875
@TS dat is ballen hebben. Succes!
pi_202113893
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:52 schreef SolidasRock het volgende:
@:TS of hier een wetgeving is overtreden weet ik niet. Maar je hebt dat pakketje geretourneerd per 21 Oktober en zit heel erg achter de terugbetaling aan en hebt nu al binnen 3 weken verschillende wegen bewandeld hebt om dit voor mekaar te krijgen.

Hypothetisch gezien, als dit al ooit een juridisch gevecht gaat worden, hoe zal de rechter vinden dat je vrij veel haast had en dat het nu vanwege Coronabeperkingen en of ziekteverzuim en of onderbezetting en aankomende feestdagen je misschien meer geduld had moeten tonen?
Het gaat er om dat er zaken zijn toegezegd en keer op keer niet worden nagemaakt, het zou eerst 3 werkdagen duren en nu 3 weken. Iedereen zegt maar wat, en niemand lost het op. Praat tegen een muur aan. Vedere stappen ondernemen is enige optie nu
pi_202113954
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:54 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Het gaat er om dat er zaken zijn toegezegd en keer op keer niet worden nagemaakt, het zou eerst 3 werkdagen duren en nu 3 weken. Iedereen zegt maar wat, en niemand lost het op. Praat tegen een muur aan. Vedere stappen ondernemen is enige optie nu
Mja, ik snap je. Ergens vind ik wel bewonderenswaardig dat je gewoon een deurwaarder in hebt geschakeld.

Succes! ^O^
pi_202114019
Ik zou het niet zo snel durven @TS, dit is doorpakken ;)

Goed bezig.
  woensdag 10 november 2021 @ 17:10:11 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202114056
Het loopt trouwens wel ontzettend in de gaten dat het een klein, vast groepje users is dat op een bepaalde manier reageert in dit type topics. Ik kan me toch moeilijk aan de indruk onttrekken dat TS zichzelf veelvuldig prijst en aanmoedigt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202114430
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 17:10 schreef Lienekien het volgende:
Het loopt trouwens wel ontzettend in de gaten dat het een klein, vast groepje users is dat op een bepaalde manier reageert in dit type topics. Ik kan me toch moeilijk aan de indruk onttrekken dat TS zichzelf veelvuldig prijst en aanmoedigt.
Je punt is? TS is een narcist?
  woensdag 10 november 2021 @ 17:47:12 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202114510
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 17:39 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Je punt is? TS is een narcist?
Ik weet niet wat iemand beweegt om zo te handelen op een forum.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202114591
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:49 schreef JohanHat89 het volgende:
Ik heb een deurwaarder in armen genome, wilde dit gisteren al doen :) :)
als cb die kosten weigert te betalen, en die kans is groot, dan moet jij dat doen... je kan dan alleen je succes halen in een rechtzaak.
Rechters zijn echt niet welwillend als je als burger te snel handelt en je niet aan de regels houdt qua aanmaningen, betaalkansen, redelijke termijnen en incassokosten.
Als leek weet je die regels vaak niet en internetbronnen kloppen echt geregeld niet met het wetboek. Zelfs de consumentenbond website of websites van juristen kloppen geregeld niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door sjorsie1982 op 10-11-2021 18:07:12 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202114626
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:40 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens maar in de praktijk werkt dit niet zo. Heb al veel vaker gelezen dat pakketjes tijdens het retouren zoek zijn geraakt en dat dat de verzender (en niet de opdrachtgever/verkoper) verantwoordelijk is voor een pakket. En let wel, ook aangetekende pakketten zijn niet of nauwelijks verzekerd tegen vermissing.
ik heb zelf 2x via de rechtbijstandsverzekering tegenovergestelde informatie gekregen dan wat hier op fok wordt geschreven en dat tegenovergestelde was dan in mijn nadeel. Nu weet ik niet wat klopt, maar ik heb helaas 2x ervaring gehad met een rechtzaak en dat wil ik nu echt niet meer doen. Ik betaal liever leergeld.
Omdat ik teveel verdien zou ik pas een rechtzaak starten bij een schade van meer dan 20k. Rechtbijstandsverzekeraars laten je vaak gewoon een brief sturen en bij kleine bedragen vergoeden zij jou dit als je de vordering overgeeft aan hun.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202114777
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik heb zelf 2x via de rechtbijstandsverzekering tegenovergestelde informatie gekregen dan wat hier op fok wordt geschreven en dat tegenovergestelde was dan in mijn nadeel. Nu weet ik niet wat klopt, maar ik heb helaas 2x ervaring gehad met een rechtzaak en dat wil ik nu echt niet meer doen. Ik betaal liever leergeld.
Omdat ik teveel verdien zou ik pas een rechtzaak starten bij een schade van meer dan 20k. Rechtbijstandsverzekeraars laten je vaak gewoon een brief sturen en bij kleine bedragen vergoeden zij jou dit als je de vordering overgeeft aan hun.
Je draait een klein beetje eromheen. Wat wordt er geschreven op FOK of wat was in jouw nadeel? Gaat het om wie verantwoordelijk is voor de retourpakketje? Zo ja, wat zei de rechtsbijstand dan hierover?

Dat van dat de rechtsbijstand kleine financiële schades uit eigen zak betaald heb ik inderdaad begin dit jaar ondervonden. Had ik nog nooit meegemaakt. Hiermee is een rechtszaak die ik wilde aanspannen niet doorgegaan want ik had mijn geld teruggekregen en heeft het mij (en hun en de tegenpartij) energie en tijd en frustraties bespaard.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2021 18:14:10 ]
pi_202114801
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:13 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Je draait een klein beetje eromheen. Wat wordt er geschreven op FOK of wat was in jouw nadeel? Gaat het om wie verantwoordelijk is voor de retourpakketje? Zo ja, wat zei de rechtsbijstand dan hierover?
Dat verhaal is te lang om hier te behandelen, maar geregeld worden er keiharde toezeggingen gedaan op fok die in de werkelijkheid toch echt iets anders liggen.
Rechtsbijstandsverzekeringen zoeken het uit en het ligt eigenlijk altijd genuanceerder dan wat ik bv op internet kan lezen op websites als de consumentenbond of andere juridische websites.
quote:
Dat van dat de rechtsbijstand kleine financiële schades uit eigen zak betaald heb ik inderdaad begin dit jaar ondervonden. Had ik nog nooit meegemaakt. Hiermee is een rechtszaak die ik wilde aanspannen niet doorgegaan want ik had mijn geld teruggekregen en heeft het mij (en hun en de tegenpartij) energie en tijd en frustraties bespaard.
Ja, alleen daarvoor heb ik ze eigenlijk. Civiele consumenten rechtzaken onder de 20k hebben eigenlijk geen zin als je teveel verdiend. Alleen al een dagvaarding schrijven kost al geregeld 5k.
Advocaat kosten krijg je niet terug bij winst van de zaak. Dit heb ik 2x ondervonden.

De zogenaamde wettelijke rente heb ik nog nooit gekregen en bv rechtbijstandsverzekeraars melden ook dat dit ook eigenlijk praktisch nooit gebeurd. Voor enkele euro's gaat niemand naar de rechter.

Ik ben benieuwd of cb die incassokosten betaald, maar ik ben er bang voor en ik hoop dat TS meld of cb dit heeft betaald of niet.

Mijn advies hierbij: afwachten, elke dag bellen mailen twitteren en/of facebooken en na verloop van tijd de kosten afschrijven en beschouwen als leergeld.

[ Bericht 4% gewijzigd door sjorsie1982 op 10-11-2021 18:21:37 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202115281
Fijn dat je tegenwoordig online diensten voor deurwaarders hebt, al mail met terugkoppeling dat ze morgen brief de deur uit doen :)
pi_202117338
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat verhaal is te lang om hier te behandelen, maar geregeld worden er keiharde toezeggingen gedaan op fok die in de werkelijkheid toch echt iets anders liggen.
Rechtsbijstandsverzekeringen zoeken het uit en het ligt eigenlijk altijd genuanceerder dan wat ik bv op internet kan lezen op websites als de consumentenbond of andere juridische websites.
Ik zou het niet omschrijven als toezeggingen maar eerder als ervaringen en of meningen. En ondanks dat rechtsbijstand beter weet wat de rechten en plichten zijn van beide partijen zal heus wel iemand hier iets zeggen wat aardig klopt. De vraag is eigenlijk, wie is dat dan?

Ik heb zelf ook 1 en ander meegemaakt, en heb zo en nu dan rechtsbijstand ingeschakeld met wisselende resultaten. Dus ik heb zelf ook wat kennis in huis wat dat betreft.

Wil je trouwens kwijt wat je rechtsbijstand heeft gezegd over wie er verantwoordelijk is voor retourzendingen? Of is dat niet ter sprake gekomen? Mij is wel eens overkomen dat een pakket is zoekgeraakt maar tot een juridisch gevecht is het nooit gekomen omdat ik gewoon mijn geld terug heb gekregen of een vervangend exempelaar. (welliswaar amazon wat dit toch iets anders afhandelt dan bijv coolblue of mediamarkt)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2021 22:43:33 ]
pi_202118706
Vanuit eigen ervaringen met transportonderzoeken, duurt dat vanaf het moment dat je ze start ongeveer 10 werkdagen, soms kan het een dag langer duren, en vaak wachten partijen dat vanaf een bepaalde waarde het liefst nog wel even af. (doen wij als shop ook). Ik verwacht dat je binnen 1/2 werkdagen alsnog gewoon gecrediteerd wordt. Misschien niet de gang van zaken die je gewenst had, maar vanuit het perspectief van de verkoper zijn zij en het product kwijt, en het geld, en krijgen ze 3 euro de kilo terug voor het pakket dat kwijt is.

succes.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 10 november 2021 @ 23:12:05 #67
408813 crew  trein2000
pi_202118988
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 17:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
als cb die kosten weigert te betalen, en die kans is groot, dan moet jij dat doen... je kan dan alleen je succes halen in een rechtzaak.
Rechters zijn echt niet welwillend als je als burger te snel handelt en je niet aan de regels houdt qua aanmaningen, betaalkansen, redelijke termijnen en incassokosten.
Als leek weet je die regels vaak niet en internetbronnen kloppen echt geregeld niet met het wetboek. Zelfs de consumentenbond website of websites van juristen kloppen geregeld niet.
Dat laatste valt allemaal best mee. Dit is gewoon een recht toe recht aan vraag die elke jurist gewoon kan handelen.

Een deurwaarder zal je prima kunnen vertellen wat nu verstandig is. Als je een deurwaarder inschakelt betekent dat niet dat je de volgende dag meteen een dagvaarding uit doet hè? Het zijn professionals die je ook prima van advies kunnen voorzie .
zie email 27 oktober
pi_202119848
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:48 schreef JohanHat89 het volgende:
Fijn dat je tegenwoordig online diensten voor deurwaarders hebt, al mail met terugkoppeling dat ze morgen brief de deur uit doen :)
Wat kost een deurwaarder eigenlijk?
pi_202119932
ConsuWijzer, waarmee je ook richting cool blauw hebt gecommuniceerd, geeft notabene aan dat retourzendingen zoals om beroep te doen op herroepen, dat het risico daar bij de consument ligt.

En je altijd verzekerd moet terug zenden.
Zeker bij de wat duurdere aankopen die je wil terugsturen.
pi_202120079
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
ConsuWijzer, waarmee je ook richting cool blauw hebt gecommuniceerd, geeft notabene aan dat retourzendingen zoals om beroep te doen op herroepen, dat het risico daar bij de consument ligt.

En je altijd verzekerd moet terug zenden.
Zeker bij de wat duurdere aankopen die je wil terugsturen.
Het risico ligt bij de verkoper als zij het retourproces regelen met verzendlabels e.d. Zij zeggen dat het zo moet, zij leveren op hun PostNL account de labels, zij zijn verantwoordelijk voor de zending.

Maar hey, Coolblue is gewoon niet zo'n fijn bedrijf. Net als bijv. Belsimpel. Allemaal praatjes op tv maar in de praktijk houden ze zich niet aan de afspraak als het aankomt op retouren of garantie.

Je kunt beter bij Bol of Amazon kopen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_202120636
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:47 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Het risico ligt bij de verkoper als zij het retourproces regelen met verzendlabels e.d. Zij zeggen dat het zo moet, zij leveren op hun PostNL account de labels, zij zijn verantwoordelijk voor de zending.

Maar hey, Coolblue is gewoon niet zo'n fijn bedrijf. Net als bijv. Belsimpel. Allemaal praatjes op tv maar in de praktijk houden ze zich niet aan de afspraak als het aankomt op retouren of garantie.

Je kunt beter bij Bol of Amazon kopen.
Precies. Als label van hun zelf is, is coolblue aansprakelijk.
pi_202121612
Ik vraag me dan toch af in hoeverre dit een uitzondering of toch meer standard practice. Ik heb ongeveer een jaar geleden eens een telefoon geretourneerd naar Coolblue waarbij Coolblue vervolgens aangaf dat er een leeg pakketje was gearriveerd. Waarschijnlijk heeft iemand in de PostNL-keten de telefoon er dus uit gejat. Daar werd toen niet mogelijk over gedaan, ik kreeg netjes mijn geld terug en Coolblue ging starten met een onderzoek (waar ik niets meer van heb gehoord). Ik vond het toen erg netjes dat ze mij vertrouwden (ik had immers de telefoon ook gewoon zelf kunnen houden en een leeg pakket kunnen terugsturen).

Enfin, hier heeft TS niets aan, maar wilde toch een andere ervaring delen.
pi_202124047
reactie in gebreke stelling coolblue

Beste JohanHat89,

goed dat je even aan de bel trekt. Ik begrijp dat je graag jouw bedrag van de Xiaomi terug wilt ontvangen.

ACM
Ik ga graag eerst even in op het ontbinden van de koop. Om het geld terug te kunnen storten, moeten wij een product wel ontvangen hebben. Dit is wat wij hanteren, en dit is ook wat het ACM aangeeft: Dat een bedrijf recht heeft om te wachten met het uitbetalen tot een product terug is ontvangen. Aangezien wij jouw pakket nog niet ontvangen hebben moeten we voor we over kunnen gaan op terugbetaling eerst kijken wat er speelt. Dit is dan echter ook de reden dat de 14 dagen overtreden zijn voor nu.

Onderzoek
Momenteel loopt er een onderzoek om na te gaan wat er met jouw pakket gebeurd is en waar deze momenteel is. Pas als wij weten wat er speelt, kunnen we over gaan tot een oplossing. Momenteel staat er ook een extra melding op voor onze backoffice, om snel tot een oplossing te komen.

Backoffice
Ik moet je dus nog even vragen geduld te hebben. Dan neemt de backoffice snel contact met jou op.

Ik heb er alle vertrouwen in dat wij jou van een gepaste oplossing kunnen voorzien. Voor nu wens ik je in ieder geval nog een mooie dag toe.

Met vriendelijke groet,


Coolblue
pi_202124236
Sure, onderzoek snap ik. Maar dat duurt enkele werkdagen. PostNL hanteert volgens mij vijf werkdagen normaliter.

Daarna is het jammer de bammer voor CB. Jij hebt hun procedure gevolgd. Als je nou je Poolse buurman had gevraagd het pakketje te retouren zou het wel jouw probleem zijn.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_202124555
2 weken is een redelijke termijn voor zulke dingen. Wanneer is het onderzoek gestart?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202124708
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
2 weken is een redelijke termijn voor zulke dingen. Wanneer is het onderzoek gestart?
16 dagen geleden, dinsdag 26 oktober.
pi_202423135
Update inmiddels 3 weken verder, ik kom er nog steeds niet uit met de desbetreffende webwinkel.

Ik had trouwens geen deurwaarder ingeschakeld maar een incassobureau, ben er helemaal niet in thuis ;)

Toen zette de webwinkel wel een stap, maar uiteindelijk eind vorige week de defnitieve bevestiging dat ze geen geld gaan terug geven en ben ik gewoon 660 euro kwijt..... :X :? lijkt het. Heb nog een keer het incassobureau ingeschakeld nog eens de case te heropenen, hun blijven de webshop brieven sturen maar nog geen reactie.

Ben er al meer dan een maand mee bezig, ben er wel klaar mee. Dit was hun reactie bij heropenen pakket onderzoek als laatste, ook dat postnl me al meerdere malen heeft bevestigd dat bij antwoordnummer hun aansprakelijk zijn daar hebben ze ook geen boodschap aan. Ook klacht thuiswinkel waarborg wordt ook niet op gereageerd.

Dit was de laatste reactie van de webshop.

Als iemand nog tips heeft, altijd welkom :)

Reactie webshop:

Beste JohanHat,

Wij hebben de status van je retourmelding verder onderzocht. We kunnen je daarover het volgende melden.

Op 3 oktober heb je op onze website een Xiaomi smartphone gekocht. Dit product heb je ontvangen en vervolgens op 14 oktober bij ons retour gemeld. Een aantal dagen later, op 25 oktober, neem je contact met ons op om de status van de terugbetaling te checken. Wij zijn er toen achter gekomen dat we jouw product niet retour hebben ontvangen. Daarom zijn we een PostNL-pakketonderzoek gestart.

Via die track en trace code heeft PostNL kunnen zien dat het pakket niet bij ons magazijn in Tilburg is afgeleverd. PostNL geeft aan dat het pakket ook niet meer bezorgd zal worden, omdat er inmiddels al geruime tijd is verstreken (zie ter bevestiging ook de track en trace link).

Op basis hiervan laat ik je weten we het aankoopbedrag niet terugbetalen zolang we het product niet hebben ontvangen. De klant moet namelijk zorg dragen voor het terugsturen van een artikel bij herroeping van de koopovereenkomst. Het risico voor verzending tot aan aflevering bij de ontvanger, dat zijn wij, Coolblue, is op grond van de wet, voor de verzender, dat ben jij, de klant. Mochten we het product toch nog ontvangen, dan zullen we je hiervan uiteraard op de hoogte brengen en de terugbetaling van het aankoopbedrag in orde maken.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Voor verdere vragen over het vermist raken van je pakket, raad ik je aan om contact op te nemen met PostNL.

Met een glimlach en groet,

Coolblue
pi_202423494
quote:
De klant moet namelijk zorg dragen voor het terugsturen van een artikel bij herroeping van de koopovereenkomst. Het risico voor verzending tot aan aflevering bij de ontvanger, dat zijn wij, Coolblue, is op grond van de wet, voor de verzender, dat ben jij, de klant. Mochten we het product toch nog ontvangen, dan zullen we je hiervan uiteraard op de hoogte brengen en de terugbetaling[/quote][quote]

Dit klopt niet. Je hebt het volgens hun instructie terug gestuurd, dus zij zijn verantwoordelijk.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_202423532
Ben niet verbaasd, dit lees ik veel vaker. Maar ik denk dat je enige mogelijkheid is dat je een rechtszaak aanspant tegen PostNL want zij hebben je pakket aangenomen (daar had je bewijs van toch?) en vervolgens zoek gemaakt (ook dat kan je bewijzen door verschil in gewicht en geen afleverbewijs toch?).

Geen idee hoe dit uit zou moeten pakken en of hoeveel kans je maakt je kosten (plus de rechtszaakkosten) terug krijgt? Ik ben benieuwd naar de inbreng van anderen.
pi_202423608
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:01 schreef SolidasRock het volgende:
Ben niet verbaasd, dit lees ik veel vaker. Maar ik denk dat je enige mogelijkheid is dat je een rechtszaak aanspant tegen PostNL want zij hebben je pakket aangenomen (daar had je bewijs van toch?) en vervolgens zoek gemaakt (ook dat kan je bewijzen door verschil in gewicht en geen afleverbewijs toch?).

Geen idee hoe dit uit zou moeten pakken en of hoeveel kans je maakt je kosten (plus de rechtszaakkosten) terug krijgt? Ik ben benieuwd naar de inbreng van anderen.
Volgens mij moet je niet bij PostNL zijn maar bij CoolBlue. Zij hebben je een instructie gegeven hoe ze het terug willen ontvangen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_202423737
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:05 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Volgens mij moet je niet bij PostNL zijn maar bij CoolBlue. Zij hebben je een instructie gegeven hoe ze het terug willen ontvangen.
Ik heb er ff op gegoogeld. Lees oa meningen die de jouwe ondersteunen. Doordat TS uitsluitend 1 retourmogelijkheid ter beschikking kreeg ligt de verantwoordelijkheid bij de ontvanger.

Lees bijv hier: https://radar.avrotros.nl(...)zending-t189549.html

Ik denk dat incassobrieven sturen geen nut heeft, CB gaat niet zwichten. Dit wordt hoe dan ook juridisch uitvechten.
pi_202423769
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:05 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Volgens mij moet je niet bij PostNL zijn maar bij CoolBlue. Zij hebben je een instructie gegeven hoe ze het terug willen ontvangen.
Klopt moet bij Coolblue zijn.
pi_202423787
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:15 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Ik heb er ff op gegoogeld. Lees oa meningen die de jouwe ondersteunen. Doordat TS uitsluitend 1 retourmogelijkheid ter beschikking kreeg ligt de verantwoordelijkheid bij de ontvanger.

Lees bijv hier: https://radar.avrotros.nl(...)zending-t189549.html

Ik denk dat incassobrieven sturen geen nut heeft, CB gaat niet zwichten. Dit wordt hoe dan ook juridisch uitvechten.
En als tip hoe je dit juridisch moet uitvechten?
pi_202423852
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:19 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
En als tip hoe je dit juridisch moet uitvechten?
Ik heb een rechtsbijstandverzekering, zij adviseren mij altijd en kunnen mij vertellen hoe sterk ik sta.

Jij hebt geen rechtsbijstand? Bij Juridisch loket zou je gratis advies kunnen inwinnen wat je kan doen en mag verwachten. Jouw casus zal hun vast heel bekend voorkomen, je bent niet de enige (en ook niet de laatste).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2021 19:23:55 ]
pi_202424071
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:23 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Ik heb een rechtsbijstandverzekering, zij adviseren mij altijd en kunnen mij vertellen hoe sterk ik sta.

Jij hebt geen rechtsbijstand? Bij Juridisch loket zou je gratis advies kunnen inwinnen wat je kan doen en mag verwachten. Jouw casus zal hun vast heel bekend voorkomen, je bent niet de enige (en ook niet de laatste).
Juridisch Loket gebeld en gaven aan ingebrekestelling brief te schrijven. Dit heb ik gedaan al 2 weken terug, geen reactie op gehad van CB.

Fijne service he ;)

Geen rechtsbijstand nee
pi_202425048
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:36 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Juridisch Loket gebeld en gaven aan ingebrekestelling brief te schrijven. Dit heb ik gedaan al 2 weken terug, geen reactie op gehad van CB.

Fijne service he ;)

Geen rechtsbijstand nee
En behalve ingebrekestelling brief hadden ze verder geen mogelijkheden voorgesteld aan jou?

Denk dat ze maar 2 mogelijkheden voor je hebben: of juridisch uitvechten of je verlies nemen.
pi_202426198
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:36 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Juridisch Loket gebeld en gaven aan ingebrekestelling brief te schrijven. Dit heb ik gedaan al 2 weken terug, geen reactie op gehad van CB.

Fijne service he ;)

Geen rechtsbijstand nee
Via de geschillencommissie een klacht indienen. Coolblue is aangesloten bij de geschillencommissie, dus je kunt dit via hun regelen. Je staat volledig in je recht, dus die ¤52,50 die je moet betalen voor het starten van het geschil krijg je gewoon terug.


https://www.degeschillenc(...)missies/thuiswinkel/
pi_202427104
Ik lees hier al een aantal keer dat de verkoper verantwoordelijk is indien er sprake is van een retourzending met antwoordnummer.

Kan iemand dit ook juridisch onderbouwen?
No bitch to me
pi_202427181
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:13 schreef madam-april het volgende:

[..]
Via de geschillencommissie een klacht indienen. Coolblue is aangesloten bij de geschillencommissie, dus je kunt dit via hun regelen. Je staat volledig in je recht, dus die ¤52,50 die je moet betalen voor het starten van het geschil krijg je gewoon terug.


https://www.degeschillenc(...)missies/thuiswinkel/
Je maakt mijn avond. Dit zijn de tips :) Ga dit morgen gelijk doen, zelf ervaring mee??
pi_202427203
bizar dit joh, ik zou eens LinkedIn oid proberen voor meer aandacht. Is een treurig middel, maar op deze manier afhandelen is geen glimlach waard
  woensdag 1 december 2021 @ 22:27:29 #91
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202427390
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:09 schreef TornadoDK het volgende:
Ik lees hier al een aantal keer dat de verkoper verantwoordelijk is indien er sprake is van een retourzending met antwoordnummer.

Kan iemand dit ook juridisch onderbouwen?
Nee .. het lijkt ook een fabel denk ik.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/2012-06-13

en bijv. https://jure.nl/ECLI:NL:RBLIM:2021:4083
Dum de dum
  woensdag 1 december 2021 @ 22:40:28 #92
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_202427586
quote:
Maar een antwoordnummer kan niet verzekerd worden verzonden. Als het een gewoon adres is laat je het verzekerd versturen, of aangetekend. Het label is ook van de Webshop. Zij zijn de opdrachtgever van de verzending. Risico Webshop dus.

Anders dezelfde telefoon nogmaals bestellen en precies hetzelfde zeggen. Nooit aangekomen. 2 can play that game.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_202427698
quote:
14s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:40 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Maar een antwoordnummer kan niet verzekerd worden verzonden. Als het een gewoon adres is laat je het verzekerd versturen, of aangetekend. Het label is ook van de Webshop. Zij zijn de opdrachtgever van de verzending. Risico Webshop dus.

Anders dezelfde telefoon nogmaals bestellen en precies hetzelfde zeggen. Nooit aangekomen. 2 can play that game.
Houdt iemand je tegen om niet het antwoordnummer te gebruiken en het gewoon op eigen kosten te versturen?

Leuk al dat geroep maar zonder juridische onderbouwing is het allemaal niks waard.
No bitch to me
pi_202427713
quote:
Als ik dat laatste lees heb ik geen schijn van kans toch?

Dat terwijl postnl mij zwart op wit heeft verteld dat Coolblue verantwoordelijk is voor retourzending. Omdat er antwoordnummer wordt gebruikt.
pi_202427733
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:15 schreef l1ghted het volgende:
bizar dit joh, ik zou eens LinkedIn oid proberen voor meer aandacht. Is een treurig middel, maar op deze manier afhandelen is geen glimlach waard
Linkedin, zou niet eens weten bij wie ik moet zijn. Heb alle social media al gehad, op facebook blokken ze alles van me.
pi_202427786
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:09 schreef TornadoDK het volgende:
Ik lees hier al een aantal keer dat de verkoper verantwoordelijk is indien er sprake is van een retourzending met antwoordnummer.

Kan iemand dit ook juridisch onderbouwen?
Heb je mijn linkje gelezen? Daar staat ook 1 en ander in.
pi_202427885
De geschillencommissie DigiDispuut is van mening dat het risico retour bij de consument ligt, ook als gebruik wordt gemaakt van een antwoordnummer. De uitspraak is deugdelijk gemotiveerd.

Las ik op linkje radar

:(

https://www.digidispuut.n(...)n-verzendmethode.pdf
  woensdag 1 december 2021 @ 23:03:21 #98
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_202427902
Van de site van Coolblue zelf. Algemene voorwaarden.

quote:
Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
https://www.coolblue.nl/algemenevoorwaarden-lekker-ingewikkeld
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_202427925
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:01 schreef JohanHat89 het volgende:
De geschillencommissie DigiDispuut is van mening dat het risico retour bij de consument ligt, ook als gebruik wordt gemaakt van een antwoordnummer. De uitspraak is deugdelijk gemotiveerd.

Las ik op linkje radar

:(

https://www.digidispuut.n(...)n-verzendmethode.pdf
Heel gek dit toch? Zij stellen een gratis retouradres en label beschikbaar en als pakket dan verdwijnt is het ineens jouw schuld? Huh, hoe dan? En trouwens, als de verantwoordelijkheid dan toch bij jou ligt, dan had ik oorspronkelijk gelijk en moet jij PostNL voor het gerecht dagen omdat ze onvoorzorgvuldig voor je pakket gezorgd hebben en het kwijt hebben gemaakt en zij jou jouw geleden schade vergoeden. Theoritisch dan he...
pi_202428021
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:05 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Heel gek dit toch? Zij stellen een gratis retouradres en label beschikbaar en als pakket dan verdwijnt is het ineens jouw schuld? Huh, hoe dan? En trouwens, als de verantwoordelijkheid dan toch bij jou ligt, dan had ik oorspronkelijk gelijk en moet jij PostNL voor het gerecht dagen omdat ze onvoorzorgvuldig voor je pakket gezorgd hebben en het kwijt hebben gemaakt en zij jou jouw geleden schade vergoeden. Theoritisch dan he...
Kortom, i am fucked.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')