abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202428202
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:52 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Heb je mijn linkje gelezen? Daar staat ook 1 en ander in.
Je link van radar? Dat is natuurlijk geen serieuze bron
No bitch to me
  woensdag 1 december 2021 @ 23:53:23 #102
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202428326
Uiteindelijk is de verzender verantwoordelijk tot het aankomt, aldus de wet.

Alleen als er op verzoek van andere dan gangbare/aangeboden opties gebruik wordt gemaakt is dat van verzender naar ontvanger te verplaatsen.

Wel vind ik het gek dat er echt 0,0 te googlen is bij bijv. Jure.nl . Er lijken geen uitspraken te zijn. Ik gok dat er geschikt wordt wanneer er gedagvaard wordt. Webwinkels zouden helemaal niet gebaat zijn bij een uitspraak in voordeel consument, plus, rechtsgang kost ze meer dan de consument eist 99 vd 100x. Er zal wel een, heel moeilijk te bereiken, potje zijn denk ik.
Dum de dum
pi_202428464
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:53 schreef Fe2O3 het volgende:
Uiteindelijk is de verzender verantwoordelijk tot het aankomt, aldus de wet.

Alleen als er op verzoek van andere dan gangbare/aangeboden opties gebruik wordt gemaakt is dat van verzender naar ontvanger te verplaatsen.

Wel vind ik het gek dat er echt 0,0 te googlen is bij bijv. Jure.nl . Er lijken geen uitspraken te zijn. Ik gok dat er geschikt wordt wanneer er gedagvaard wordt. Webwinkels zouden helemaal niet gebaat zijn bij een uitspraak in voordeel consument, plus, rechtsgang kost ze meer dan de consument eist 99 vd 100x. Er zal wel een, heel moeilijk te bereiken, potje zijn denk ik.
Dus het heeft wel zin om betaald geschil in te dienen denk je?
pi_202428799
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 00:14 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Dus het heeft wel zin om betaald geschil in te dienen denk je?
Op basis van post #99 zou ik het doen. Heeft Thuiswinkel.org niet op je klacht gereageerd? Mijn ervaring is dat ze dat wel doen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202428804
Geschillencommissie is een risico.
Je moet hopen dat ze niet kijken naar eerdere eigen conclusies, normaliter zijn ze van mening dat antwoordnummer eigen risico is.

Ik zei het eerder al en werd niet geloofd, antwoordnummer blijft eigen risico verzender.
Aangetekend en zelfs verzekerd verzenden is gewoon mogelijk (volgens PostNL) ook naar een antwoordnummer, alleen zijn dan de portokosten voor jezelf.

However, ik denk bij de kantonrechter je veel meer kans maakt, vooral als je hamert op het feit dat je 1 : cool blue’s eigen retour methode hebt gevolgd, dat daar geen vrije keus in is.

En 2 : volgens hun eigen algemene voorwaarden de klant moet kunnen aantonen het verzonden te hebben voor terugbetaling. (Of product al ontvangen door coolblue)

Ze schenden hun eigen voorwaarden zoals ik het lees.

Een rechter zal er waarschijnlijk in mee gaan en de kant van de consument kiezen, je staat immers op 1-0 achter tegen een groot miljarden bedrijf.

Geschillencommissie blijft een risico.
pi_202428840
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:09 schreef TornadoDK het volgende:
Ik lees hier al een aantal keer dat de verkoper verantwoordelijk is indien er sprake is van een retourzending met antwoordnummer.

Kan iemand dit ook juridisch onderbouwen?
Niet vanwege het antwoordnummer. Maar omdat het volgens de Instructies van de verkoper is gegaan.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_202428845
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 05:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Geschillencommissie is een risico.
Je moet hopen dat ze niet kijken naar eerdere eigen conclusies, normaliter zijn ze van mening dat antwoordnummer eigen risico is.

Ik zei het eerder al en werd niet geloofd, antwoordnummer blijft eigen risico verzender.
Aangetekend en zelfs verzekerd verzenden is gewoon mogelijk (volgens PostNL) ook naar een antwoordnummer, alleen zijn dan de portokosten voor jezelf.

However, ik denk bij de kantonrechter je veel meer kans maakt, vooral als je hamert op het feit dat je 1 : cool blue’s eigen retour methode hebt gevolgd, dat daar geen vrije keus in is.
Toch wel. Retourneren in winkel is óók mogelijk.

quote:
En 2 : volgens hun eigen algemene voorwaarden de klant moet kunnen aantonen het verzonden te hebben voor terugbetaling. (Of product al ontvangen door coolblue)

Ze schenden hun eigen voorwaarden zoals ik het lees.
Dit volgt rechtstreeks uit wetgeving. Artikel 6:230r lid 4 BW:
quote:
Tenzij de handelaar heeft aangeboden de op basis van de ontbonden overeenkomst geleverde zaken zelf af te halen, kan de consument eerst nakoming vorderen van de in lid 1 bedoelde verbintenis nadat de handelaar de zaken heeft ontvangen of de consument heeft aangetoond dat hij de zaken heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip het eerst valt.
Ik zou naar zowel wet als voorwaarden verwijzen in zaak bij GC. Print van T&T erbij, met daarop afmetingen en gewicht, datum, tijd en locatie van afgeven.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202428866
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 06:06 schreef baskick het volgende:

[..]
Toch wel. Retourneren in winkel is óók mogelijk.
[..]
Dit volgt rechtstreeks uit wetgeving. Artikel 6:230r lid 4 BW:
[..]
Ik zou naar zowel wet als voorwaarden verwijzen in zaak bij GC. Print van T&T erbij, met daarop afmetingen en gewicht, datum, tijd en locatie van afgeven.
Kan dat dan tijdens Corona? Veel winkels deden daar vorig jaar niet meer aan, daarna weer wel na de versoepelingen.

Maar heeft coolblue dat ook duidelijk gemaakt? TS vraagt een retour aan, hij krijgt dan vervolgens instructies.
Als daar bij stond “of in de winkel”, geef ik je gelijk.
pi_202428892
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 06:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Kan dat dan tijdens Corona? Veel winkels deden daar vorig jaar niet meer aan, daarna weer wel na de versoepelingen.

Maar heeft coolblue dat ook duidelijk gemaakt? TS vraagt een retour aan, hij krijgt dan vervolgens instructies.
Als daar bij stond “of in de winkel”, geef ik je gelijk.
Flow van het retour melden zojuist doorlopen. In de FAQ tijdens dat proces staat het volgende:
quote:
Kan ik mijn product in de winkel retourneren?
Ja, je kan je product ook in één van onze winkels afgeven. In dat geval hoef je je retour niet op voorhand aan te melden en niets uit te printen.
Tamelijk lastig retourneren wel, als je niets hebt ontvangen, maar er is dus een keuze tussen verzenden en afgeven (die boter bij de vis mogelijk maakt).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202428907
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:54 schreef r3gi3boy het volgende:
Dus je bestelt op 3 oktober een smartphone, welke pas op 13 oktober geleverd wordt?

Na 1 dag besluit je al dat je het niks vindt, maar vervolgens wacht je ruim een week voordat je het ding weer retour stuurt?

En dan verwijt je anderen een lakse houding :')
Dat jij nou werkloos thuis zit de hele dag en zoveel tijd hebt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202429247
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 05:59 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Niet vanwege het antwoordnummer. Maar omdat het volgens de Instructies van de verkoper is gegaan.
Dan blijft alsnog mijn vraag openstaan, kun je dit juridische onderbouwen?
No bitch to me
pi_202429414
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 04:58 schreef baskick het volgende:

[..]
Op basis van post #99 zou ik het doen. Heeft Thuiswinkel.org niet op je klacht gereageerd? Mijn ervaring is dat ze dat wel doen.
Nee, niet gereageerd. Beide partijen niet.
Begin november ingediend. Maand geleden bijna. Zie screenshot

pi_202430025
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 08:38 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Nee, niet gereageerd. Beide partijen niet.
Begin november ingediend. Maand geleden bijna. Zie screenshot

[ link | afbeelding ]
En na 7 dagen heb je weer even aan de bel getrokken bij Thuiswinkel?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202430339
Cb kennende zal je naar de rechter moeten met advocaat die je zelf moet betalen tenzij je in aanmerking komt voor sociaal advocatuur.

Kortom: leergeld. Ik heb dit ook al bij CB 2x gehad. Bol.com is meer coulanter in deze gevallen heb ik gemerkt.

Er is nog 1 laatste goedkope redmiddel en dat is de belbus van kassa.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202430390
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:34 schreef baskick het volgende:

[..]
En na 7 dagen heb je weer even aan de bel getrokken bij Thuiswinkel?
Ja zeiden dat ze niks konden betekenen omdat de verzending van retour bij mij ligt als consument het risico dat het niet goed aan komt.

Maar daar moest ik vorige week achter komen, zelf lieten ze niks weten.
pi_202430404
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
Cb kennende zal je naar de rechter moeten met advocaat die je zelf moet betalen tenzij je in aanmerking komt voor sociaal advocatuur.

Kortom: leergeld. Ik heb dit ook al bij CB 2x gehad. Bol.com is meer coulanter in deze gevallen heb ik gemerkt.

Er is nog 1 laatste goedkope redmiddel en dat is de belbus van kassa.
De tijd die het me al heeft gekost om coolblue tot bewegen te laten komen is al heel wat ;). Maar idd, leergeld. Maar hoe bedoel je leergeld, dat ik nooit met coolblue meer zaken moet doen?

Dat is wel duidelijk ja.
pi_202430417
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:07 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Ja zeiden dat ze niks konden betekenen omdat de verzending van retour bij mij ligt als consument het risico dat het niet goed aan komt.

Maar daar moest ik vorige week achter komen, zelf lieten ze niks weten.
Dit verbaasd mij niks ondanks al die harde beweringen hier. Zoals ik al eerder schreef ligt het altijd net iets anders dan wat anderen hier zo stellig beweren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202430477
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:07 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Ja zeiden dat ze niks konden betekenen omdat de verzending van retour bij mij ligt als consument het risico dat het niet goed aan komt.

Maar daar moest ik vorige week achter komen, zelf lieten ze niks weten.
En toen heb je ze verwezen op (ook) hun eigen voorwaarden?
quote:
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202430500
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:08 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
De tijd die het me al heeft gekost om coolblue tot bewegen te laten komen is al heel wat ;). Maar idd, leergeld. Maar hoe bedoel je leergeld, dat ik nooit met coolblue meer zaken moet doen?

Dat is wel duidelijk ja.
Nee, dat je in het vervolg retourneert op een manier die past bij het risico dat je wilt lopen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 2 december 2021 @ 11:10:15 #120
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_202431250
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:15 schreef baskick het volgende:

[..]
En toen heb je ze verwezen op (ook) hun eigen voorwaarden?
[..]

Dit inderdaad.

Die ze opgesteld hebben met de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Dat heeft weinig meer te maken met wat de wet vindt waar het risico ligt. Je bent akkoord gegaan met hun algemene voorwaarden, dus moeten zij zich daar ook aan houden.

Ze hopen gewoon dat je opgeeft, maar dat moet je zeker niet doen.

Ik zou (nogmaals) naar het Juridisch Loket gaan en het daar melden, inclusief dus die passage van hun algemene voorwaarden.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_202431447
quote:
19s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:10 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Dit inderdaad.

Die ze opgesteld hebben met de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Dat heeft weinig meer te maken met wat de wet vindt waar het risico ligt. Je bent akkoord gegaan met hun algemene voorwaarden, dus moeten zij zich daar ook aan houden.

Ze hopen gewoon dat je opgeeft, maar dat moet je zeker niet doen.

Ik zou (nogmaals) naar het Juridisch Loket gaan en het daar melden, inclusief dus die passage van hun algemene voorwaarden.
Heb nogmaals thuiswinkel waarborg klacht ingediend met betrekking tot hun eigen voorwaarden. Plus moet nog uitslag krijgen incassobureau komende week :)
pi_202431824
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:19 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Heb nogmaals thuiswinkel waarborg klacht ingediend met betrekking tot hun eigen voorwaarden. Plus moet nog uitslag krijgen incassobureau komende week :)
Hoeveel kost het incasso bureau? Als cb weigert dan weigeren ze ook deze kosten en het incassobureau vordert deze bij jou.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202432063
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Hoeveel kost het incasso bureau? Als cb weigert dan weigeren ze ook deze kosten en het incassobureau vordert deze bij jou.
Niks. No cure no pay eerste 10 dagen. Zie juristu ;)
pi_202432244
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:50 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Niks. No cure no pay eerste 10 dagen. Zie juristu ;)
Ok dus ze schatten in hoeveel kans ze hebben en bepalen zo de moeite die ze erin steken?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202432269
quote:
19s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:10 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Dit inderdaad.

Die ze opgesteld hebben met de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Dat heeft weinig meer te maken met wat de wet vindt waar het risico ligt. Je bent akkoord gegaan met hun algemene voorwaarden, dus moeten zij zich daar ook aan houden.

Ze hopen gewoon dat je opgeeft, maar dat moet je zeker niet doen.

Ik zou (nogmaals) naar het Juridisch Loket gaan en het daar melden, inclusief dus die passage van hun algemene voorwaarden.
Ze gaan ervanuit dat een weldenkend mens geen 5000 euro uitgeeft aan advicaatkosten voor 660 euro.

Ik heb in het verleden 2 rechtzaken gevoerd en onder de 20k aan kostenvordering begin ik er niet meer aan.

Als je denkt dat je met de algemene voorwaarden wappert het kan winnen, ga je gang. Uit ervaring weet ik dat het niet zo werkt. De griffiekosten krijg je niet terug bij verlies.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202432524
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ze gaan ervanuit dat een weldenkend mens geen 5000 euro uitgeeft aan advicaatkosten voor 660 euro.
Je kunt een kantonzaak voeren zonder bijstand van een advocaat. Da's wel een klusje als je er zelf geen ervaring mee hebt, maar op zich ook wel weer te doen.

quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
De griffiekosten krijg je niet terug bij verlies.
Maar wel als je wint.
pi_202432555
quote:
2s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:15 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]
Je kunt een kantonzaak voeren zonder bijstand van een advocaat. Da's wel een klusje als je er zelf geen ervaring mee hebt, maar op zich ook wel weer te doen.
[..]
Maar wel als je wint.
Klopt, sterkte ermee.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202435589
Heb toch nog eens de klacht doorgezet naar thuiswinkel waarborg met echt alle correspondentie, Ze gaan in gesprek met CB. Zozo.

pi_202436850
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 08:13 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Dan blijft alsnog mijn vraag openstaan, kun je dit juridische onderbouwen?
Nee, ik ben geen jurist.
Maar je kunt niet iemand een instructie geven en als dat niet werkt dan de klant de schuld geven.
Zou mooi worden. Stel ze komen het persoonlijk met hun eigen personeel en busje ophalen, op weg naar het depot verongelukt het busje of worden ze overvallen. Je product komt dus niet in het magazijn aan. Dan ben jij verantwoordelijk?
Deze situatie is eigenlijk niet anders. Ipv hun eigen personeel zeggen ze nu:”geef het pakje aan de medewerker van PostNL mee want die hebben we de opdracht gegeven om het naar ons magazijn te brengen”
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_202436867
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
Cb kennende zal je naar de rechter moeten met advocaat die je zelf moet betalen tenzij je in aanmerking komt voor sociaal advocatuur.

Kortom: leergeld. Ik heb dit ook al bij CB 2x gehad. Bol.com is meer coulanter in deze gevallen heb ik gemerkt.

Er is nog 1 laatste goedkope redmiddel en dat is de belbus van kassa.
Of de rijdende rechter/ wordt u al geholpen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_202437575
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 17:21 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Nee, ik ben geen jurist.
Maar je kunt niet iemand een instructie geven en als dat niet werkt dan de klant de schuld geven.
Zou mooi worden. Stel ze komen het persoonlijk met hun eigen personeel en busje ophalen, op weg naar het depot verongelukt het busje of worden ze overvallen. Je product komt dus niet in het magazijn aan. Dan ben jij verantwoordelijk?
Deze situatie is eigenlijk niet anders. Ipv hun eigen personeel zeggen ze nu:”geef het pakje aan de medewerker van PostNL mee want die hebben we de opdracht gegeven om het naar ons magazijn te brengen”
Het zou zomaar weleens kunnen. Ik heb me vaker verbaasd over juridische dingen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202439036
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 17:21 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Nee, ik ben geen jurist.
Maar je kunt niet iemand een instructie geven en als dat niet werkt dan de klant de schuld geven.
Zou mooi worden. Stel ze komen het persoonlijk met hun eigen personeel en busje ophalen, op weg naar het depot verongelukt het busje of worden ze overvallen. Je product komt dus niet in het magazijn aan. Dan ben jij verantwoordelijk?
Deze situatie is eigenlijk niet anders. Ipv hun eigen personeel zeggen ze nu:”geef het pakje aan de medewerker van PostNL mee want die hebben we de opdracht gegeven om het naar ons magazijn te brengen”
Allemaal leuk en aardig maar los van het feit dat de vergelijking nergens op slaat, heeft ts hier helemaal niks aan.

Ts komt hier geen meningen vragen maar wilt graag de feiten hoor.
No bitch to me
pi_202439058
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 19:34 schreef TornadoDK het volgende:
Ts komt hier geen meningen vragen maar wilt graag de feiten hoor.
dan komt TS op de verkeerde plek.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202441719
Ik lees dat dit typisch CB is, maar uiteindelijk heb je als consument dit risico bij elke grote keten. Voorwaarden zijn overal zelfde laken en pak en het is dus beleid hoe streng ze dat uitvoeren. Je lijkt machteloos te staan maar vind het stuitend, dibs voor TS dat je volhoudt. Ik heb geen goed advies voor je, maar ik hoop dat je door gaat ze in ieder geval ze nog veel werk te gevn aan de afhandeling. Wie weet is er toch een medewerker die zich wilt hardmaken voor je.
  donderdag 2 december 2021 @ 22:08:06 #135
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_202442090
Ik had onlangs iets besteld bij Coolblue op black friday. Later laten bezorgen wegens verhuizing. Blijkt 1 week na mijn bestelling die reeds betaald is dat het product opeens 'uit voorraad is'.

Achteraf bleek dat helemaal niet zo te zijn want ik heb na bellen er 1 op kunnen halen in een Coolblue winkel. Maar jeetje wat een pokke onbetrouwbare kutwinkel. Nooit weer.
pi_202444127
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 22:08 schreef Mishu het volgende:
Ik had onlangs iets besteld bij Coolblue op black friday. Later laten bezorgen wegens verhuizing. Blijkt 1 week na mijn bestelling die reeds betaald is dat het product opeens 'uit voorraad is'.

Achteraf bleek dat helemaal niet zo te zijn want ik heb na bellen er 1 op kunnen halen in een Coolblue winkel. Maar jeetje wat een pokke onbetrouwbare kutwinkel. Nooit weer.
Ik had maand geleden hetzefde aan de hand bij CoolBlue. Product stond aangegeven als voorradig, had het besteld en gelijk met credit card betaald. Vervolgens stond het 2 weken op "bezorging voorbereiden" Wat bleek? product was blijkbaar totaal niet voorradig. Medewerkers spraken elkaar tegen. Na 20 werkdagen nog niets gehad en niemand wist hoe het nou zat.

Chargeback gedaan op de credit card en ze zoeken het maar uit verder. Fucking heerlijk zo'n CC. iDeal heeft de dikste schijt aan je wanneer iets mis gaat.
graag verwijderen
pi_202445491
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 21:48 schreef l1ghted het volgende:
Ik lees dat dit typisch CB is, maar uiteindelijk heb je als consument dit risico bij elke grote keten. Voorwaarden zijn overal zelfde laken en pak en het is dus beleid hoe streng ze dat uitvoeren. Je lijkt machteloos te staan maar vind het stuitend, dibs voor TS dat je volhoudt. Ik heb geen goed advies voor je, maar ik hoop dat je door gaat ze in ieder geval ze nog veel werk te gevn aan de afhandeling. Wie weet is er toch een medewerker die zich wilt hardmaken voor je.
Je hebt gelijk. Mijn ervaring is dat CB echt alles volgens de regels doet of net niet echter bv bol.com is veel coulanter op veel dingen. Echter als je bij bol.com iets via een derde koopt dan ben je wel weer de sjaak.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 3 december 2021 @ 09:27:27 #138
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202445549
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 03:28 schreef fyah het volgende:
Chargeback gedaan op de credit card en ze zoeken het maar uit verder. Fucking heerlijk zo'n CC. iDeal heeft de dikste schijt aan je wanneer iets mis gaat.
Ja dat was met een druk op de knop gedaan? Lijkt me stug. ICS bijvoorbeeld doet dat ook niet zomaar. je zal eerst goed moeten aantonen dat je er met de winkel niet uit bent gekomen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_202445596
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 december 2021 09:27 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ja dat was met een druk op de knop gedaan? Lijkt me stug. ICS bijvoorbeeld doet dat ook niet zomaar. je zal eerst goed moeten aantonen dat je er met de winkel niet uit bent gekomen.
Nee dat klopt niet.
Ik moest een formulier invullen en toen kreeg ik mijn geld terug.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202445598
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 december 2021 09:27 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ja dat was met een druk op de knop gedaan? Lijkt me stug. ICS bijvoorbeeld doet dat ook niet zomaar. je zal eerst goed moeten aantonen dat je er met de winkel niet uit bent gekomen.
Precies je moet zelfs met documentatie komen.
Wordt namelijk ook veel fraude mee gepleegt.
  vrijdag 3 december 2021 @ 09:54:49 #141
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202445846
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 09:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee dat klopt niet.
Ik moest een formulier invullen en toen kreeg ik mijn geld terug.
Ik zou je graag geloven hoor, en misschien is het ook wel zo. Betaal ook altijd met CC om deze reden maar heb ook genoeg verhalen gehoord van ICS bijvoorbeeld dat ze echt je niet zomaar geloven en je er toch best wat moeite voor moet doen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_202446642
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 09:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Je hebt gelijk. Mijn ervaring is dat CB echt alles volgens de regels doet of net niet echter bv bol.com is veel coulanter op veel dingen. Echter als je bij bol.com iets via een derde koopt dan ben je wel weer de sjaak.
Die ervaring heb ik niet, ik vind CB juist zeer correct zaken doen, sterker nog meegemaakt dat ze me bijvoorbeeld wezen op kosten die ik niet had hoeven te maken en binnen een minuut een credit nota uitschreven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202446669
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:12 schreef raptorix het volgende:

[..]
Die ervaring heb ik niet, ik vind CB juist zeer correct zaken doen, sterker nog meegemaakt dat ze me bijvoorbeeld wezen op kosten die ik niet had hoeven te maken en binnen een minuut een credit nota uitschreven.
Ja, echt top en klantvriendelijk hoe ze mijn case afhandelen. Nog nooit zo positief verrast geweest over een shop.
pi_202446700
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:14 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Ja, echt top en klantvriendelijk hoe ze mijn case afhandelen. Nog nooit zo positief verrast geweest over een shop.
Proest
pi_202446796
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:14 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Ja, echt top en klantvriendelijk hoe ze mijn case afhandelen. Nog nooit zo positief verrast geweest over een shop.
Ik heb topic nog eens gelezen, het lijkt me knip en klaar dat je je klacht moet richten op PostNL, het is duidelijk dat ze het pakket kwijt zijn geraakt, dat geven ze ook toe, je kunt redelijk aannemelijk maken wat de waarde van het pakket is. Coolblue geeft alleen een instructie hoe te handelen, dat PostNL vervolgens als uitvoerder daarvan een fout maakt ligt niet aan coolblue, overigens snap ik niet dat je dit soort dure aankopen niet even bij Coolblue terugbrengt, ze hebben vrijwel overal in Nederland fysieke winkels waar dit kan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 3 december 2021 @ 11:28:20 #146
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202446853
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:23 schreef raptorix het volgende:
het lijkt me knip en klaar dat je je klacht moet richten op PostNL
Kan TS dat wel als hij de opdrachtgever niet is van het verzenden? Meestal is dat de winkel die een retourlabel of zoiets geeft aan de klant.

DIt is ook al besproken in het topic zie ik. Het is ook verder niet zijn probleem al lijkt CB het dat wel te maken.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_202446930
Daarom koop ik nooit online.
Altijd fysieke winkels.

Of het is door een medewerker van PostNL/Coolblue gestolen.
pi_202446999
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:28 schreef Gunner het volgende:

[..]
Kan TS dat wel als hij de opdrachtgever niet is van het verzenden? Meestal is dat de winkel die een retourlabel of zoiets geeft aan de klant.

DIt is ook al besproken in het topic zie ik. Het is ook verder niet zijn probleem al lijkt CB het dat wel te maken.
Hoezo zou TS niet de opdrachtgever zijn van het verzenden? Het is wat anders als het pakket bij hem afgehaald zou zijn voor retour door coolblue, nu verstuurt TS het gewoon zelf via PostNL, dat CB zelf nog met PostNL contact zoekt lijkt me alleen maar een geste, maar geen verplichting.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 3 december 2021 @ 11:43:45 #149
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202447057
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:39 schreef raptorix het volgende:

[..]
Hoezo zou TS niet de opdrachtgever zijn van het verzenden? Het is wat anders als het pakket bij hem afgehaald zou zijn voor retour door coolblue, nu verstuurt TS het gewoon zelf via PostNL, dat CB zelf nog met PostNL contact zoekt lijkt me alleen maar een geste, maar geen verplichting.
Ja nadat CB hem een retourlabel heeft gegeven. Staat ook in het topic wat je zegt gelezen te hebben. Dat maakt CB de opdrachtgever.
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 3 december 2021 @ 11:44:04 #150
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202447060
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:34 schreef Enawh het volgende:
Daarom koop ik nooit online.
Altijd fysieke winkels.

Of het is door een medewerker van PostNL/Coolblue gestolen.
Succes daar met het terug geven en je geld terug krijgen
pi_202447094
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:34 schreef Enawh het volgende:
Daarom koop ik nooit online.
Altijd fysieke winkels.

Of het is door een medewerker van PostNL/Coolblue gestolen.
De winst die ik haal met webshops in geld en tijd weegt niet op tegen enkele incidenten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202447122
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 december 2021 09:54 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik zou je graag geloven hoor, en misschien is het ook wel zo. Betaal ook altijd met CC om deze reden maar heb ook genoeg verhalen gehoord van ICS bijvoorbeeld dat ze echt je niet zomaar geloven en je er toch best wat moeite voor moet doen.
Als je als reden opgeeft dat je ruzie hebt met de winkel dan zou het zomaar kunnen. Ik heb tit nu toe aangegeven dat ik een betaling niet herkende, wat ook zo was, en een keer heb ik iets nooit gekregen, wat ook zo was. In beide keren moest ik een formulier invullen en had ik het geld binnen 2 weken terug.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 3 december 2021 @ 11:54:22 #153
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202447221
Ik bestel bij Amazon.
Bevalt het niet, gaat het retour met een retourformulier, komt het pakket daar aan, krijg ik mijn geld retour, nooit een probleem daarmee gehad.
1 Keer een product gekocht wat niet retour gezonden kon worden (geen idee waarom), een zak voedingsgist wat verkocht werd als 500 gram maar er maar 200 gram in zat. Contact klantenservice, geen probleem, geld direct terug.
pi_202447345
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik bestel bij Amazon.
Bevalt het niet, gaat het retour met een retourformulier, komt het pakket daar aan, krijg ik mijn geld retour, nooit een probleem daarmee gehad.
1 Keer een product gekocht wat niet retour gezonden kon worden (geen idee waarom), een zak voedingsgist wat verkocht werd als 500 gram maar er maar 200 gram in zat. Contact klantenservice, geen probleem, geld direct terug.
Dat is nu net het probleem, het product is niet retour gekomen van TS.

Denk dat Amazon daar ook een probleem van maakt, onterecht in dit geval, maar toch.
  Redactie Frontpage vrijdag 3 december 2021 @ 12:11:23 #155
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_202447463
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 18:38 schreef JohanHat89 het volgende:
Met een glimlach en groet,
Huichelaars.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage vrijdag 3 december 2021 @ 12:14:16 #156
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_202447499
quote:
14s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:40 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Maar een antwoordnummer kan niet verzekerd worden verzonden. Als het een gewoon adres is laat je het verzekerd versturen, of aangetekend. Het label is ook van de Webshop. Zij zijn de opdrachtgever van de verzending. Risico Webshop dus.

Anders dezelfde telefoon nogmaals bestellen en precies hetzelfde zeggen. Nooit aangekomen. 2 can play that game.
Het lijkt logisch, maar de rechter zegt (herhaaldelijk) van niet. Jurisprudentie legt het risico dus bij de koper die de koop annuleert.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_202448237
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:11 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Huichelaars.
......... ;)
pi_202448624
Wat teleurstellend dit, mail van Thuiswinkel waarborg. Jeetje, heb je dus ook niks aan.

Geachte heer ,

Wij hebben contact gehad met Coolblue naar aanleiding van uw klacht. Coolblue geeft aan dat het aankoopbedrag niet aan u wordt teruggestort, omdat zij het product nooit retour heeft ontvangen.

Helaas kunnen wij u niet anders berichten. Omdat Coolblue aangeeft bij haar standpunt te blijven kunnen wij door middel van bemiddeling bij uw klacht u niet meer helpen. Wettelijk gezien ligt ook het risico voor de retourzending bij u als verzender. Dit betekent dat het uw verantwoordelijkheid is dat het product in goede staat door Coolblue retour wordt ontvangen. Als u het niet eens bent met het standpunt van Coolblue kunt u eventueel uw geschil voorleggen aan de onafhankelijke Geschillencommissie Thuiswinkel. Op onze website vindt u daar meer informatie over.

Met vriendelijke groet,

Thuiswinkel Waarborg juridische afdeling

:(
  vrijdag 3 december 2021 @ 13:34:25 #159
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202448713
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:27 schreef JohanHat89 het volgende:
Wat teleurstellend dit, mail van Thuiswinkel waarborg. Jeetje, heb je dus ook niks aan.

Geachte heer ,

Wij hebben contact gehad met Coolblue naar aanleiding van uw klacht. Coolblue geeft aan dat het aankoopbedrag niet aan u wordt teruggestort, omdat zij het product nooit retour heeft ontvangen.

Helaas kunnen wij u niet anders berichten. Omdat Coolblue aangeeft bij haar standpunt te blijven kunnen wij door middel van bemiddeling bij uw klacht u niet meer helpen. Wettelijk gezien ligt ook het risico voor de retourzending bij u als verzender. Dit betekent dat het uw verantwoordelijkheid is dat het product in goede staat door Coolblue retour wordt ontvangen. Als u het niet eens bent met het standpunt van Coolblue kunt u eventueel uw geschil voorleggen aan de onafhankelijke Geschillencommissie Thuiswinkel. Op onze website vindt u daar meer informatie over.

Met vriendelijke groet,

Thuiswinkel Waarborg juridische afdeling

:(
lijkt me dat je het met je track & trace aanhankelijk moet maken bij Post.nl
pi_202449078
Reactie op incasso bureau case van CB

Geachte heer/mevrouw,

Uw e-mail van 1 december jl. waarin u een bedrag van ¤937,76 vordert, ontving ik in goede orde.

Zoals reeds aan u gemeld, zal Coolblue niet tot betaling overgaan. De reden hiertoe is als volgt.

Conform artikel 8 lid 4 van de algemene voorwaarden van Coolblue draagt de consument het risico en de bewijslast voor de juiste uitoefening van het herroepingsrecht. Dit is in lijn met het algemeen consumentenrecht. Ik verwijs u voor de volledigheid ook naar dit artikel van de ACM Consuwijzer en dit artikel van de branchevereniging Thuiswinkel.

Dat het product niet retour is aangekomen bij Coolblue, komt zodoende voor rekening en risico van uw opdrachtgever. Om die reden is Coolblue niet gehouden tot het terugbetalen van het aankoopbedrag. Als u daadwerkelijk overgaat tot het dagvaarden van Coolblue, zien wij de procedure met veel vertrouwen tegemoet.


Groet,

Legal Afdeling coolblue


[ Bericht 0% gewijzigd door JohanHat89 op 03-12-2021 14:15:40 ]
pi_202449132
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:23 schreef raptorix het volgende:
ze hebben vrijwel overal in Nederland fysieke winkels waar dit kan.
Het is Coolblue, he, niet Albert Heijn :? De laatste keer dat ik op https://www.coolblue.nl/winkels keek, hadden ze 13 winkels in 12 steden. Dat is niet mijn beeld bij "vrijwel overal in Nederland".
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202449177
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 14:07 schreef JohanHat89 het volgende:
Reactie op incasso bureau case van CB

Geachte heer/mevrouw,

Uw e-mail van 1 december jl. waarin u een bedrag van ¤937,76 vordert, ontving ik in goede orde.

Zoals reeds aan u gemeld, zal Coolblue niet tot betaling overgaan. De reden hiertoe is als volgt.

Conform artikel 8 lid 4 van de algemene voorwaarden van Coolblue draagt de consument het risico en de bewijslast voor de juiste uitoefening van het herroepingsrecht. Dit is in lijn met het algemeen consumentenrecht. Ik verwijs u voor de volledigheid ook naar dit artikel van de ACM Consuwijzer en dit artikel van de branchevereniging Thuiswinkel.

Dat het product niet retour is aangekomen bij Coolblue, komt zodoende voor rekening en risico van uw opdrachtgever. Om die reden is Coolblue niet gehouden tot het terugbetalen van het aankoopbedrag. Als u daadwerkelijk overgaat tot het dagvaarden van Coolblue, zien wij de procedure met veel vertrouwen tegemoet.


Groet,

Legal Afdeling coolblue

Walgelijk,zo te koop lopen met je klantvriendelijkheid maar zo met je klanten om gaan.
Voor mij een reden dit topic om nooit meer wat te kopen bij coolblue.


Hun manier van communiceren is verre van alles voor een glimlach. Gadver.
pi_202449195
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 14:07 schreef JohanHat89 het volgende:
Reactie op incasso bureau case van CB

Geachte heer/mevrouw,

Uw e-mail van 1 december jl. waarin u een bedrag van ¤937,76 vordert, ontving ik in goede orde.

Zoals reeds aan u gemeld, zal Coolblue niet tot betaling overgaan. De reden hiertoe is als volgt.

Conform artikel 8 lid 4 van de algemene voorwaarden van Coolblue draagt de consument het risico en de bewijslast voor de juiste uitoefening van het herroepingsrecht. Dit is in lijn met het algemeen consumentenrecht. Ik verwijs u voor de volledigheid ook naar dit artikel van de ACM Consuwijzer en dit artikel van de branchevereniging Thuiswinkel.

Dat het product niet retour is aangekomen bij Coolblue, komt zodoende voor rekening en risico van uw opdrachtgever. Om die reden is Coolblue niet gehouden tot het terugbetalen van het aankoopbedrag. Als u daadwerkelijk overgaat tot het dagvaarden van Coolblue, zien wij de procedure met veel vertrouwen tegemoet.

Groet,

Legal Afdeling coolblue

Ja, prima.

Artikel 8 lid 4:
quote:
Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
Jij hebt een bewijs van afgifte. Dat toont aan dat je juist (adres) en tijdig (datum) hebt geretourneerd.

Artikel 9 lid 2:
quote:
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
Jij kunt aantonen dat je geretourneerd hebt.

Hoe moet je die 2 met elkaar rijmen dan?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202449279
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 14:18 schreef baskick het volgende:

[..]
Ja, prima.

Artikel 8 lid 4:
[..]
Jij hebt een bewijs van afgifte. Dat toont aan dat je juist (adres) en tijdig (datum) hebt geretourneerd.

Artikel 9 lid 2:
[..]
Jij kunt aantonen dat je geretourneerd hebt.

Hoe moet je die 2 met elkaar rijmen dan?
Precies, met deze 2 onjuistheden zou je ze denk ik kunnen aanpakken @TS

Wat een manier van met klanten om gaan dit. Maar dat wilt coolblue dus, dat je maar verder er mee gaat omdat ze toch weten dat ze zo tijd rekken en mensen het laten zitten. Dit topic heeft 7K views, mooie reclame dan :p
  vrijdag 3 december 2021 @ 14:37:27 #165
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202449449
Absurd. Lijkt wel alsof dat soort artikelen op een soort zwarte lijst staat als het om 'niet aangekomen retouren'
Where law ends, tyrrany begins.
pi_202449880
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 14:18 schreef baskick het volgende:

[..]
Ja, prima.

Artikel 8 lid 4:
[..]
Jij hebt een bewijs van afgifte. Dat toont aan dat je juist (adres) en tijdig (datum) hebt geretourneerd.

Artikel 9 lid 2:
[..]
Jij kunt aantonen dat je geretourneerd hebt.

Hoe moet je die 2 met elkaar rijmen dan?
Je toont daarmee aan dat je iets geretourneerd hebt. Niet dat t ook daadwerkelijk de foon is.

Met gewicht zou je aannemelijk kunnen maken dat het wel de foon is.
Moet je hetzelfde gewicht hebben op je verzendbewijs.
pi_202449931
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:00 schreef Elbosia het volgende:

[..]
Je toont daarmee aan dat je iets geretourneerd hebt. Niet dat t ook daadwerkelijk de foon is.

Met gewicht zou je aannemelijk kunnen maken dat het wel de foon is.
Moet je hetzelfde gewicht hebben op je verzendbewijs.
Heb mijn verzendbewijzen naar coolblue nog eens opgezocht van laatste 3 jaar, zijn er 2. Heb er nog foto van. Staat nergens gewicht op verzendbewijs…..
  Redactie Frontpage vrijdag 3 december 2021 @ 15:07:06 #168
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_202450005
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:00 schreef Elbosia het volgende:

[..]
Je toont daarmee aan dat je iets geretourneerd hebt. Niet dat t ook daadwerkelijk de foon is.

Met gewicht zou je aannemelijk kunnen maken dat het wel de foon is.
Moet je hetzelfde gewicht hebben op je verzendbewijs.
Dat gewicht wordt pas bepaald in het sorteerproces.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_202450087
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:00 schreef Elbosia het volgende:

[..]
Je toont daarmee aan dat je iets geretourneerd hebt. Niet dat t ook daadwerkelijk de foon is.

Met gewicht zou je aannemelijk kunnen maken dat het wel de foon is.
Moet je hetzelfde gewicht hebben op je verzendbewijs.
Ja, dat is zo. Deze voorwaarde volgt uit 6:230r lid 4. Hoe moet je praktisch gezien aantonen dat je inderdaad het bestelde retourneert?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202450104
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:03 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
Heb mijn verzendbewijzen naar coolblue nog eens opgezocht van laatste 3 jaar, zijn er 2. Heb er nog foto van. Staat nergens gewicht op verzendbewijs…..
Staat bij de tracking-informatie. Volgt uit het soorteerproces. Gewicht en afmetingen. Moet ie dat punt wel bereikt hebben.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202450111
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 14:17 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
Walgelijk,zo te koop lopen met je klantvriendelijkheid maar zo met je klanten om gaan.
Voor mij een reden dit topic om nooit meer wat te kopen bij coolblue.


Hun manier van communiceren is verre van alles voor een glimlach. Gadver.
Ik heb zelf ook 2 slechte ervaringen met hun. Allemaal retour ervaringen van de 2 retouren die ik ook gedaan heb bij hun.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202450181
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:12 schreef baskick het volgende:

[..]
Ja, dat is zo. Deze voorwaarde volgt uit 6:230r lid 4. Hoe moet je praktisch gezien aantonen dat je inderdaad het bestelde retourneert?
Dat kan niet via postnl. De ontvanger kan ten alle tijden zeggen dat er iets anders in het pakket zat. De enige manier is via een beeedigd koerier die samen met jou de inhoud controleert en dan dit pakket afleverd met handtekening waarbij het pakket daar wordt opengemaakt met de koerier erbij. En ja dit kan.
Alle andere optie garanderen niet dat hetgeen je opstuurt ook aankomt.

Een ontvanger kan anders altijd zeggen dat het pakket is aangekomen maar leeg was, een baksteen bevatte of kranten bevatte.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202450207
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat kan niet via postnl. De ontvanger kan ten alle tijden zeggen dat er iets anders in het pakket zat. De enige manier is via een beeedigd koerier die samen met jou de inhoud controleert en dan dit pakket afleverd met handtekening waarbij het pakket daar wordt opengemaakt met de koerier erbij. En ja dit kan.
Alle andere optie garanderen niet dat hetgeen je opstuurt ook aankomt.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat dát is wat de wetgever bedoeld heeft in dat artikel.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202450232
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:12 schreef baskick het volgende:

[..]
Staat bij de tracking-informatie. Volgt uit het soorteerproces. Gewicht en afmetingen. Moet ie dat punt wel bereikt hebben.
Heeft mijn pakket nooit bereikt. Net nog track en trace op postnl app.

Staat al 6 weken op dit
  Redactie Frontpage vrijdag 3 december 2021 @ 15:19:34 #175
38148 crew  Innisdemon
pi_202450234
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:23 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb topic nog eens gelezen, het lijkt me knip en klaar dat je je klacht moet richten op PostNL, het is duidelijk dat ze het pakket kwijt zijn geraakt, dat geven ze ook toe, je kunt redelijk aannemelijk maken wat de waarde van het pakket is. Coolblue geeft alleen een instructie hoe te handelen, dat PostNL vervolgens als uitvoerder daarvan een fout maakt ligt niet aan coolblue, overigens snap ik niet dat je dit soort dure aankopen niet even bij Coolblue terugbrengt, ze hebben vrijwel overal in Nederland fysieke winkels waar dit kan.
en heb je ook gelezen dat bij een retourinstructie de verkoper verantwoordelijk is?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_202450297
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:03 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
Heb mijn verzendbewijzen naar coolblue nog eens opgezocht van laatste 3 jaar, zijn er 2. Heb er nog foto van. Staat nergens gewicht op verzendbewijs…..
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:07 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Dat gewicht wordt pas bepaald in het sorteerproces.
Ah k. Ik heb dat in t verleden weleens zien staan op t bewijs van verzending bij postnl.

Maar dat maakt t dus nog lastiger dan om aan te tonen dat je verzonden hebt, wat je zegt te hebben verzonden.
pi_202450306
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:18 schreef baskick het volgende:

[..]
Ik kan me moeilijk voorstellen dat dát is wat de wetgever bedoeld heeft in dat artikel.
De wetgever schrijft wel vaker domme wetten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202450316
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:22 schreef Elbosia het volgende:

[..]
[..]
Ah k. Ik heb dat in t verleden weleens zien staan op t bewijs van verzending bij postnl.

Maar dat maakt t dus nog lastiger dan om aan te tonen dat je verzonden hebt, wat je zegt te hebben verzonden.
Huh, ts heeft toch verzendbewijs? Het wordt steeds gekker. Hij krijgt het niet van de paus he ;)
pi_202450328
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:19 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Heeft mijn pakket nooit bereikt. Net nog track en trace op postnl app.

Staat al 6 weken op dit [ link | afbeelding ]
Ik heb dit ook weleens gehad en toen kwam het toch aan en weken later stond dat er nog steeds. Dat was een pakket naar mij toe.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202450383
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:23 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Huh, ts heeft toch verzendbewijs? Het wordt steeds gekker. Hij krijgt het niet van de paus he ;)
Verzendbewijs van iets. Niet dat t ook de foon is.
  vrijdag 3 december 2021 @ 15:35:38 #181
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_202450502
Valt me toch wel tegen van Coolblue, ze kunnen zelf toch ook wel nagaan dat een X% van de pakketjes helaas vermist raakt in het retourproces. De impact voor een dergelijke partij is klein, terwijl het voor de gemiddelde consument veel harder aankomt. Het is ook niet zo dat ze nu echt goedkoop zijn, een iPhone kost bijvoorbeeld hetzelfde als bij Apple zelf. Zal wel weer winstmaximalisatie zijn dit, maar koketteer dan ook niet klantgericht te zijn.

Wel jammer overigens, toen ik een wasmachine had besteld werd het keurig door Coolblue medewerkers neergezet en ze namen ruim de tijd. Dat kon ik toen wel waarderen. Maar als ik dit soort verhalen lees dan lijkt het erop dat ze een andere weg zijn ingeslagen.
pi_202450579
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik heb dit ook weleens gehad en toen kwam het toch aan en weken later stond dat er nog steeds. Dat was een pakket naar mij toe.
Volgens postnl/ en coolblue is het pakketje kwijt en gaat niet meer bezorgd worden.
Zie antwoord paar pagina’s terug.

Ik quote coolblue:

“ Via die track en trace code heeft PostNL kunnen zien dat het pakket niet bij ons magazijn in Tilburg is afgeleverd. PostNL geeft aan dat het pakket ook niet meer bezorgd zal worden, omdat er inmiddels al geruime tijd is verstreken (zie ter bevestiging ook de track en trace link).

Knap dat ze dit ook zo zeker weten….
pi_202450601
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:35 schreef damsco het volgende:
Valt me toch wel tegen van Coolblue, ze kunnen zelf toch ook wel nagaan dat een X% van de pakketjes helaas vermist raakt in het retourproces. De impact voor een dergelijke partij is klein, terwijl het voor de gemiddelde consument veel harder aankomt. Het is ook niet zo dat ze nu echt goedkoop zijn, een iPhone kost bijvoorbeeld hetzelfde als bij Apple zelf. Zal wel weer winstmaximalisatie zijn dit, maar koketteer dan ook niet klantgericht te zijn.

Wel jammer overigens, toen ik een wasmachine had besteld werd het keurig door Coolblue medewerkers neergezet en ze namen ruim de tijd. Dat kon ik toen wel waarderen. Maar als ik dit soort verhalen lees dan lijkt het erop dat ze een andere weg zijn ingeslagen.
Bol.com is daar veel coulanter in mits het niet van een derde partij is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202450612
Hoe zeker CB is geeft wel aan ze dus altijd deze werkwijze er op na houden zoals sommigen ook al gepost hebben in dit topic. Retour kwijt? Geld kwijt!

Wat een organisatie.
pi_202450658
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:41 schreef Johannes788 het volgende:
Hoe zeker CB is geeft wel aan ze dus altijd deze werkwijze er op na houden zoals sommigen ook al gepost hebben in dit topic. Retour kwijt? Geld kwijt!

Wat een organisatie.
Dat niet alleen. Ik kocht daar software en kreeg het zonder zegel. Ik stuur het terug omdat er geen zegel opzat en dat werd geweigerd omdat de zegel ontbrak. Wat ik ook zei, ze bleven bij hun standpunt.

Bij bol.com een keer een laptop besteld. Die kwam maar niet. Ik belde hun en kreeg een nieuwe en de dag later kwamen er 2. Ik had dat gemeld en retourneerde de 2de volgens instructies en een week later kreeg ik mijn geld terug. Dit heb ik ook gemeld maar mocht het houden. Zo kan het dus ook.
Na maanden staat die trackentrace van mijn bestelling nog altijd op onbekend op de website van postnl. Maar het is dus wel gekomen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 3 december 2021 @ 16:06:11 #186
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202450939
Wetgeving zegt, ondanks het artikel uit 6, risico voor retouren ligt bij koper ...

https://www.thuiswinkel.o(...)n-voor-de-consument/

Daar staat ook dat een track & trace geen bewijs is. wat ook ergens wel logisch is. TS kan een blok ijs met postzegels afgeven en beweren dat het een telefoon was toen postnl het 'kwijtraakte'.

Daarmee gaat dus het artikel 6 onderuit. TS kan niet bewijzen dat hij de telefoon heeft opgestuurd. Track & trace geen bewijs.
Dum de dum
pi_202451263
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 16:06 schreef Fe2O3 het volgende:
Wetgeving zegt, ondanks het artikel uit 6, risico voor retouren ligt bij koper ...

https://www.thuiswinkel.o(...)n-voor-de-consument/

Daar staat ook dat een track & trace geen bewijs is. wat ook ergens wel logisch is. TS kan een blok ijs met postzegels afgeven en beweren dat het een telefoon was toen postnl het 'kwijtraakte'.

Daarmee gaat dus het artikel 6 onderuit. TS kan niet bewijzen dat hij de telefoon heeft opgestuurd. Track & trace geen bewijs.
Ja joh, trek het door tot aan het absurde. Wat heeft ts er aan als coolblue dat zou ontvangen? Man, sommige users :(
pi_202451280
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 16:31 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
Ja joh, trek het door tot aan het absurde. Wat heeft ts er aan als coolblue dat zou ontvangen? Man, sommige users :(
Dit.
  vrijdag 3 december 2021 @ 16:38:38 #189
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202451396
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 16:31 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
Ja joh, trek het door tot aan het absurde. Wat heeft ts er aan als coolblue dat zou ontvangen? Man, sommige users :(
Whoosh ...
Dum de dum
pi_202451756
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 december 2021 09:27 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ja dat was met een druk op de knop gedaan? Lijkt me stug. ICS bijvoorbeeld doet dat ook niet zomaar. je zal eerst goed moeten aantonen dat je er met de winkel niet uit bent gekomen.
Ik moest iets invullen en bijlage van de aankoop toevoegen. Dat was afdoende.
graag verwijderen
pi_202451947
Heeft TS geen rechtsbijstandsverzekering? Ik zou graag horen wat een rechter hiervan zou vinden. Ik kan me niet voorstellen dat er niet naar redelijkheid wordt gekeken; het verzendbewijs van TS in combinatie met de gangbaarheid van zaken en de instructies van CoolBlue die hij heeft gevolgd.

Mogelijk interessant stukje jurisprudentie: https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBMNE:2019:2271

Iets minder direct relevant; maar raakvlakken: https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895
graag verwijderen
pi_202452059
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:23 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb topic nog eens gelezen, het lijkt me knip en klaar dat je je klacht moet richten op PostNL, het is duidelijk dat ze het pakket kwijt zijn geraakt, dat geven ze ook toe, je kunt redelijk aannemelijk maken wat de waarde van het pakket is. Coolblue geeft alleen een instructie hoe te handelen, dat PostNL vervolgens als uitvoerder daarvan een fout maakt ligt niet aan coolblue, overigens snap ik niet dat je dit soort dure aankopen niet even bij Coolblue terugbrengt, ze hebben vrijwel overal in Nederland fysieke winkels waar dit kan.
Tenzij je natuurlijk in Limburg of Friesland woont. In Groningen is er ook maar ééntje.
  vrijdag 3 december 2021 @ 17:23:02 #193
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202452101
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:10 schreef fyah het volgende:
Heeft TS geen rechtsbijstandsverzekering? Ik zou graag horen wat een rechter hiervan zou vinden. Ik kan me niet voorstellen dat er niet naar redelijkheid wordt gekeken; het verzendbewijs van TS in combinatie met de gangbaarheid van zaken en de instructies van CoolBlue die hij heeft gevolgd.

Mogelijk interessant stukje jurisprudentie: https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBMNE:2019:2271

Iets minder direct relevant; maar raakvlakken: https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895
In de eerste, en ik denk de tweede link is iets ontvangen. Of dat nu een lege doos was waar eerst ijs in zat ;) of de producten is juist daar de discussie.

Maar in beide gevallen zegt de rechter daar logischerwijs, je hebt het ontvangen, maar kut verwerkt. Beide bedrijven lijken geen sluitend retourproces te hebben.
Dum de dum
pi_202452110
quote:
4s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:19 schreef JochemSjakie het volgende:

"overigens snap ik niet dat je dit soort dure aankopen niet even bij Coolblue terugbrengt, ze hebben vrijwel overal in Nederland fysieke winkels waar dit kan."

Tenzij je natuurlijk in Limburg of Friesland woont. In Groningen is er ook maar ééntje.
Het is ook wel een stukje victim blaming, dus daar gaan we niet te veel mee doen.

edit: Dat "niet zelf terugbrengen dus ook beetje jouw schuld" stukje. In Groning wonen is een ander soort van victim zijn :')
graag verwijderen
pi_202453037
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:23 schreef fyah het volgende:

[..]
Het is ook wel een stukje victim blaming, dus daar gaan we niet te veel mee doen.

edit: Dat "niet zelf terugbrengen dus ook beetje jouw schuld" stukje. In Groning wonen is een ander soort van victim zijn :')
Ik stuur dingen ook altijd terug via postnl, ook dure dingen. Ik heb ooit eens documenten die tienduizenden euro's kosten om ze opnieuw aan te vragen ook gewoon via postnl verstuurd. Die paar keer dat het mis gaat weegt niet op tegen de kosten om het altijd maar zelf ergens heen te brengen (wat ook niet altijd goed gaat omdat dit anders is dan iedereen doet, wat ook weer fouten geeft).
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202456794
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 14:07 schreef JohanHat89 het volgende:
Reactie op incasso bureau case van CB

Geachte heer/mevrouw,

Uw e-mail van 1 december jl. waarin u een bedrag van ¤937,76 vordert, ontving ik in goede orde.

Zoals reeds aan u gemeld, zal Coolblue niet tot betaling overgaan. De reden hiertoe is als volgt.

Conform artikel 8 lid 4 van de algemene voorwaarden van Coolblue draagt de consument het risico en de bewijslast voor de juiste uitoefening van het herroepingsrecht. Dit is in lijn met het algemeen consumentenrecht. Ik verwijs u voor de volledigheid ook naar dit artikel van de ACM Consuwijzer en dit artikel van de branchevereniging Thuiswinkel.

Dat het product niet retour is aangekomen bij Coolblue, komt zodoende voor rekening en risico van uw opdrachtgever. Om die reden is Coolblue niet gehouden tot het terugbetalen van het aankoopbedrag. Als u daadwerkelijk overgaat tot het dagvaarden van Coolblue, zien wij de procedure met veel vertrouwen tegemoet.


Groet,

Legal Afdeling coolblue

Die laatste zin, gatverdamme wat een misplaatste arrogantie. "Kom maar, we winnen toch wel."
pi_202458815
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 21:41 schreef l1ghted het volgende:

[..]
Die laatste zin, gatverdamme wat een misplaatste arrogantie. "Kom maar, we winnen toch wel."
Walgelijk die arrogantie ja.
  vrijdag 3 december 2021 @ 23:55:04 #198
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_202459060
Ja, genaaid wel, dit. Of coolblue is qua klantvriendelijkheid gewoon erg achteruit gehold of ze hebben net even te vaak fraude meegemaakt met dit soort zaken of zo.

Mijn laatste ervaring met coolblue is uiteindelijk goed afgelopen maar was wel minder dan de voorgaande keren. Ik miste een display port kabel bij mijn nieuwe monitor, had wel een hdmi gekregen, en heb ze dat gemaild. Eerst zouden ze via een backorder bij de fabrikant een extra kabel toe laten komen maar dat is nooit gelukt en daarna met een beetje geklooi en na dat ik aangaf teleurgesteld te zijn in hun onkenmerkende stroeve manier van klachtafhandeling kreeg ik een alternatieve kabel toegezonden. Bij mijn eerste melding van het niet verkrijgen van de kabel melde ik al dat ik tevreden zou zijn met een andere kabel van vergelijkbare kwaliteit. en daar gingen ze eerst niet op in.

Maar alsnog goed afgelopen, dat dan weer wel. Andere keren dat ik of ontevreden was met een product of een vergissing had gemaakt met de bestelling ben ik perfect geholpen maar he is dus wel minder geworden. En ook dat neppe 'ik begrijp dat u het heel vervelend vindt' standaard reactie is vermoeiend :@. Maar dat is persoonlijk.

Maarja, uiteindelijk is de verzender verantwoordelijk voor het aankomen van het product. niet de verwachtende ontvanger. Is andersom precies hetzelfde.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zaterdag 4 december 2021 @ 00:19:02 #199
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202459259
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 21:41 schreef l1ghted het volgende:

[..]
Die laatste zin, gatverdamme wat een misplaatste arrogantie. "Kom maar, we winnen toch wel."
Mja het had netter omschreven kunnen worden, maar TS kan alleen laten zien dat er iets naar CB is gestuurd (en kwijt geraakt ...). Zie mijn link van 2012. CB zou waarschijnlijk ook wel winnen denk ik. TS heeft in feite niks helaas.
Dum de dum
  Redactie Frontpage zaterdag 4 december 2021 @ 06:20:51 #200
38148 crew  Innisdemon
pi_202460258
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 december 2021 23:55 schreef jogy het volgende:


.

Maarja, uiteindelijk is de verzender verantwoordelijk voor het aankomen van het product. niet de verwachtende ontvanger. Is andersom precies hetzelfde.
Dat je dit nog durft te posten ondanks (herhaalde) post over het tegendeel met jurisprudentie erbij.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')