Je link van radar? Dat is natuurlijk geen serieuze bronquote:Op woensdag 1 december 2021 22:52 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Heb je mijn linkje gelezen? Daar staat ook 1 en ander in.
Dus het heeft wel zin om betaald geschil in te dienen denk je?quote:Op woensdag 1 december 2021 23:53 schreef Fe2O3 het volgende:
Uiteindelijk is de verzender verantwoordelijk tot het aankomt, aldus de wet.
Alleen als er op verzoek van andere dan gangbare/aangeboden opties gebruik wordt gemaakt is dat van verzender naar ontvanger te verplaatsen.
Wel vind ik het gek dat er echt 0,0 te googlen is bij bijv. Jure.nl . Er lijken geen uitspraken te zijn. Ik gok dat er geschikt wordt wanneer er gedagvaard wordt. Webwinkels zouden helemaal niet gebaat zijn bij een uitspraak in voordeel consument, plus, rechtsgang kost ze meer dan de consument eist 99 vd 100x. Er zal wel een, heel moeilijk te bereiken, potje zijn denk ik.
Op basis van post #99 zou ik het doen. Heeft Thuiswinkel.org niet op je klacht gereageerd? Mijn ervaring is dat ze dat wel doen.quote:Op donderdag 2 december 2021 00:14 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Dus het heeft wel zin om betaald geschil in te dienen denk je?
Niet vanwege het antwoordnummer. Maar omdat het volgens de Instructies van de verkoper is gegaan.quote:Op woensdag 1 december 2021 22:09 schreef TornadoDK het volgende:
Ik lees hier al een aantal keer dat de verkoper verantwoordelijk is indien er sprake is van een retourzending met antwoordnummer.
Kan iemand dit ook juridisch onderbouwen?
Toch wel. Retourneren in winkel is óók mogelijk.quote:Op donderdag 2 december 2021 05:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Geschillencommissie is een risico.
Je moet hopen dat ze niet kijken naar eerdere eigen conclusies, normaliter zijn ze van mening dat antwoordnummer eigen risico is.
Ik zei het eerder al en werd niet geloofd, antwoordnummer blijft eigen risico verzender.
Aangetekend en zelfs verzekerd verzenden is gewoon mogelijk (volgens PostNL) ook naar een antwoordnummer, alleen zijn dan de portokosten voor jezelf.
However, ik denk bij de kantonrechter je veel meer kans maakt, vooral als je hamert op het feit dat je 1 : cool blue’s eigen retour methode hebt gevolgd, dat daar geen vrije keus in is.
Dit volgt rechtstreeks uit wetgeving. Artikel 6:230r lid 4 BW:quote:En 2 : volgens hun eigen algemene voorwaarden de klant moet kunnen aantonen het verzonden te hebben voor terugbetaling. (Of product al ontvangen door coolblue)
Ze schenden hun eigen voorwaarden zoals ik het lees.
Ik zou naar zowel wet als voorwaarden verwijzen in zaak bij GC. Print van T&T erbij, met daarop afmetingen en gewicht, datum, tijd en locatie van afgeven.quote:Tenzij de handelaar heeft aangeboden de op basis van de ontbonden overeenkomst geleverde zaken zelf af te halen, kan de consument eerst nakoming vorderen van de in lid 1 bedoelde verbintenis nadat de handelaar de zaken heeft ontvangen of de consument heeft aangetoond dat hij de zaken heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip het eerst valt.
Kan dat dan tijdens Corona? Veel winkels deden daar vorig jaar niet meer aan, daarna weer wel na de versoepelingen.quote:Op donderdag 2 december 2021 06:06 schreef baskick het volgende:
[..]
Toch wel. Retourneren in winkel is óók mogelijk.
[..]
Dit volgt rechtstreeks uit wetgeving. Artikel 6:230r lid 4 BW:
[..]
Ik zou naar zowel wet als voorwaarden verwijzen in zaak bij GC. Print van T&T erbij, met daarop afmetingen en gewicht, datum, tijd en locatie van afgeven.
Flow van het retour melden zojuist doorlopen. In de FAQ tijdens dat proces staat het volgende:quote:Op donderdag 2 december 2021 06:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Kan dat dan tijdens Corona? Veel winkels deden daar vorig jaar niet meer aan, daarna weer wel na de versoepelingen.
Maar heeft coolblue dat ook duidelijk gemaakt? TS vraagt een retour aan, hij krijgt dan vervolgens instructies.
Als daar bij stond “of in de winkel”, geef ik je gelijk.
Tamelijk lastig retourneren wel, als je niets hebt ontvangen, maar er is dus een keuze tussen verzenden en afgeven (die boter bij de vis mogelijk maakt).quote:Kan ik mijn product in de winkel retourneren?
Ja, je kan je product ook in één van onze winkels afgeven. In dat geval hoef je je retour niet op voorhand aan te melden en niets uit te printen.
Dat jij nou werkloos thuis zit de hele dag en zoveel tijd hebt.quote:Op dinsdag 9 november 2021 22:54 schreef r3gi3boy het volgende:
Dus je bestelt op 3 oktober een smartphone, welke pas op 13 oktober geleverd wordt?
Na 1 dag besluit je al dat je het niks vindt, maar vervolgens wacht je ruim een week voordat je het ding weer retour stuurt?
En dan verwijt je anderen een lakse houding
Dan blijft alsnog mijn vraag openstaan, kun je dit juridische onderbouwen?quote:Op donderdag 2 december 2021 05:59 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Niet vanwege het antwoordnummer. Maar omdat het volgens de Instructies van de verkoper is gegaan.
Nee, niet gereageerd. Beide partijen niet.quote:Op donderdag 2 december 2021 04:58 schreef baskick het volgende:
[..]
Op basis van post #99 zou ik het doen. Heeft Thuiswinkel.org niet op je klacht gereageerd? Mijn ervaring is dat ze dat wel doen.
En na 7 dagen heb je weer even aan de bel getrokken bij Thuiswinkel?quote:Op donderdag 2 december 2021 08:38 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Nee, niet gereageerd. Beide partijen niet.
Begin november ingediend. Maand geleden bijna. Zie screenshot
[ link | afbeelding ]
Ja zeiden dat ze niks konden betekenen omdat de verzending van retour bij mij ligt als consument het risico dat het niet goed aan komt.quote:Op donderdag 2 december 2021 09:34 schreef baskick het volgende:
[..]
En na 7 dagen heb je weer even aan de bel getrokken bij Thuiswinkel?
De tijd die het me al heeft gekost om coolblue tot bewegen te laten komen is al heel watquote:Op donderdag 2 december 2021 10:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
Cb kennende zal je naar de rechter moeten met advocaat die je zelf moet betalen tenzij je in aanmerking komt voor sociaal advocatuur.
Kortom: leergeld. Ik heb dit ook al bij CB 2x gehad. Bol.com is meer coulanter in deze gevallen heb ik gemerkt.
Er is nog 1 laatste goedkope redmiddel en dat is de belbus van kassa.
Dit verbaasd mij niks ondanks al die harde beweringen hier. Zoals ik al eerder schreef ligt het altijd net iets anders dan wat anderen hier zo stellig beweren.quote:Op donderdag 2 december 2021 10:07 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Ja zeiden dat ze niks konden betekenen omdat de verzending van retour bij mij ligt als consument het risico dat het niet goed aan komt.
Maar daar moest ik vorige week achter komen, zelf lieten ze niks weten.
En toen heb je ze verwezen op (ook) hun eigen voorwaarden?quote:Op donderdag 2 december 2021 10:07 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Ja zeiden dat ze niks konden betekenen omdat de verzending van retour bij mij ligt als consument het risico dat het niet goed aan komt.
Maar daar moest ik vorige week achter komen, zelf lieten ze niks weten.
quote:De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
Nee, dat je in het vervolg retourneert op een manier die past bij het risico dat je wilt lopen.quote:Op donderdag 2 december 2021 10:08 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
De tijd die het me al heeft gekost om coolblue tot bewegen te laten komen is al heel wat. Maar idd, leergeld. Maar hoe bedoel je leergeld, dat ik nooit met coolblue meer zaken moet doen?
Dat is wel duidelijk ja.
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 2 december 2021 10:15 schreef baskick het volgende:
[..]
En toen heb je ze verwezen op (ook) hun eigen voorwaarden?
[..]
Heb nogmaals thuiswinkel waarborg klacht ingediend met betrekking tot hun eigen voorwaarden. Plus moet nog uitslag krijgen incassobureau komende weekquote:Op donderdag 2 december 2021 11:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Die ze opgesteld hebben met de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Dat heeft weinig meer te maken met wat de wet vindt waar het risico ligt. Je bent akkoord gegaan met hun algemene voorwaarden, dus moeten zij zich daar ook aan houden.
Ze hopen gewoon dat je opgeeft, maar dat moet je zeker niet doen.
Ik zou (nogmaals) naar het Juridisch Loket gaan en het daar melden, inclusief dus die passage van hun algemene voorwaarden.
Hoeveel kost het incasso bureau? Als cb weigert dan weigeren ze ook deze kosten en het incassobureau vordert deze bij jou.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:19 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Heb nogmaals thuiswinkel waarborg klacht ingediend met betrekking tot hun eigen voorwaarden. Plus moet nog uitslag krijgen incassobureau komende week
Niks. No cure no pay eerste 10 dagen. Zie juristuquote:Op donderdag 2 december 2021 11:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hoeveel kost het incasso bureau? Als cb weigert dan weigeren ze ook deze kosten en het incassobureau vordert deze bij jou.
Ok dus ze schatten in hoeveel kans ze hebben en bepalen zo de moeite die ze erin steken?quote:Op donderdag 2 december 2021 11:50 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Niks. No cure no pay eerste 10 dagen. Zie juristu
Ze gaan ervanuit dat een weldenkend mens geen 5000 euro uitgeeft aan advicaatkosten voor 660 euro.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Die ze opgesteld hebben met de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Dat heeft weinig meer te maken met wat de wet vindt waar het risico ligt. Je bent akkoord gegaan met hun algemene voorwaarden, dus moeten zij zich daar ook aan houden.
Ze hopen gewoon dat je opgeeft, maar dat moet je zeker niet doen.
Ik zou (nogmaals) naar het Juridisch Loket gaan en het daar melden, inclusief dus die passage van hun algemene voorwaarden.
Je kunt een kantonzaak voeren zonder bijstand van een advocaat. Da's wel een klusje als je er zelf geen ervaring mee hebt, maar op zich ook wel weer te doen.quote:Op donderdag 2 december 2021 12:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ze gaan ervanuit dat een weldenkend mens geen 5000 euro uitgeeft aan advicaatkosten voor 660 euro.
Maar wel als je wint.quote:Op donderdag 2 december 2021 12:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
De griffiekosten krijg je niet terug bij verlies.
Klopt, sterkte ermee.quote:Op donderdag 2 december 2021 12:15 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Je kunt een kantonzaak voeren zonder bijstand van een advocaat. Da's wel een klusje als je er zelf geen ervaring mee hebt, maar op zich ook wel weer te doen.
[..]
Maar wel als je wint.
Nee, ik ben geen jurist.quote:Op donderdag 2 december 2021 08:13 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Dan blijft alsnog mijn vraag openstaan, kun je dit juridische onderbouwen?
Of de rijdende rechter/ wordt u al geholpen.quote:Op donderdag 2 december 2021 10:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
Cb kennende zal je naar de rechter moeten met advocaat die je zelf moet betalen tenzij je in aanmerking komt voor sociaal advocatuur.
Kortom: leergeld. Ik heb dit ook al bij CB 2x gehad. Bol.com is meer coulanter in deze gevallen heb ik gemerkt.
Er is nog 1 laatste goedkope redmiddel en dat is de belbus van kassa.
Het zou zomaar weleens kunnen. Ik heb me vaker verbaasd over juridische dingen.quote:Op donderdag 2 december 2021 17:21 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Nee, ik ben geen jurist.
Maar je kunt niet iemand een instructie geven en als dat niet werkt dan de klant de schuld geven.
Zou mooi worden. Stel ze komen het persoonlijk met hun eigen personeel en busje ophalen, op weg naar het depot verongelukt het busje of worden ze overvallen. Je product komt dus niet in het magazijn aan. Dan ben jij verantwoordelijk?
Deze situatie is eigenlijk niet anders. Ipv hun eigen personeel zeggen ze nu:”geef het pakje aan de medewerker van PostNL mee want die hebben we de opdracht gegeven om het naar ons magazijn te brengen”
Allemaal leuk en aardig maar los van het feit dat de vergelijking nergens op slaat, heeft ts hier helemaal niks aan.quote:Op donderdag 2 december 2021 17:21 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Nee, ik ben geen jurist.
Maar je kunt niet iemand een instructie geven en als dat niet werkt dan de klant de schuld geven.
Zou mooi worden. Stel ze komen het persoonlijk met hun eigen personeel en busje ophalen, op weg naar het depot verongelukt het busje of worden ze overvallen. Je product komt dus niet in het magazijn aan. Dan ben jij verantwoordelijk?
Deze situatie is eigenlijk niet anders. Ipv hun eigen personeel zeggen ze nu:”geef het pakje aan de medewerker van PostNL mee want die hebben we de opdracht gegeven om het naar ons magazijn te brengen”
dan komt TS op de verkeerde plek.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:34 schreef TornadoDK het volgende:
Ts komt hier geen meningen vragen maar wilt graag de feiten hoor.
Ik had maand geleden hetzefde aan de hand bij CoolBlue. Product stond aangegeven als voorradig, had het besteld en gelijk met credit card betaald. Vervolgens stond het 2 weken op "bezorging voorbereiden" Wat bleek? product was blijkbaar totaal niet voorradig. Medewerkers spraken elkaar tegen. Na 20 werkdagen nog niets gehad en niemand wist hoe het nou zat.quote:Op donderdag 2 december 2021 22:08 schreef Mishu het volgende:
Ik had onlangs iets besteld bij Coolblue op black friday. Later laten bezorgen wegens verhuizing. Blijkt 1 week na mijn bestelling die reeds betaald is dat het product opeens 'uit voorraad is'.
Achteraf bleek dat helemaal niet zo te zijn want ik heb na bellen er 1 op kunnen halen in een Coolblue winkel. Maar jeetje wat een pokke onbetrouwbare kutwinkel. Nooit weer.
Je hebt gelijk. Mijn ervaring is dat CB echt alles volgens de regels doet of net niet echter bv bol.com is veel coulanter op veel dingen. Echter als je bij bol.com iets via een derde koopt dan ben je wel weer de sjaak.quote:Op donderdag 2 december 2021 21:48 schreef l1ghted het volgende:
Ik lees dat dit typisch CB is, maar uiteindelijk heb je als consument dit risico bij elke grote keten. Voorwaarden zijn overal zelfde laken en pak en het is dus beleid hoe streng ze dat uitvoeren. Je lijkt machteloos te staan maar vind het stuitend, dibs voor TS dat je volhoudt. Ik heb geen goed advies voor je, maar ik hoop dat je door gaat ze in ieder geval ze nog veel werk te gevn aan de afhandeling. Wie weet is er toch een medewerker die zich wilt hardmaken voor je.
Ja dat was met een druk op de knop gedaan? Lijkt me stug. ICS bijvoorbeeld doet dat ook niet zomaar. je zal eerst goed moeten aantonen dat je er met de winkel niet uit bent gekomen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 03:28 schreef fyah het volgende:
Chargeback gedaan op de credit card en ze zoeken het maar uit verder. Fucking heerlijk zo'n CC. iDeal heeft de dikste schijt aan je wanneer iets mis gaat.
Nee dat klopt niet.quote:Op vrijdag 3 december 2021 09:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja dat was met een druk op de knop gedaan? Lijkt me stug. ICS bijvoorbeeld doet dat ook niet zomaar. je zal eerst goed moeten aantonen dat je er met de winkel niet uit bent gekomen.
Precies je moet zelfs met documentatie komen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 09:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja dat was met een druk op de knop gedaan? Lijkt me stug. ICS bijvoorbeeld doet dat ook niet zomaar. je zal eerst goed moeten aantonen dat je er met de winkel niet uit bent gekomen.
Ik zou je graag geloven hoor, en misschien is het ook wel zo. Betaal ook altijd met CC om deze reden maar heb ook genoeg verhalen gehoord van ICS bijvoorbeeld dat ze echt je niet zomaar geloven en je er toch best wat moeite voor moet doen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 09:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet.
Ik moest een formulier invullen en toen kreeg ik mijn geld terug.
Die ervaring heb ik niet, ik vind CB juist zeer correct zaken doen, sterker nog meegemaakt dat ze me bijvoorbeeld wezen op kosten die ik niet had hoeven te maken en binnen een minuut een credit nota uitschreven.quote:Op vrijdag 3 december 2021 09:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Mijn ervaring is dat CB echt alles volgens de regels doet of net niet echter bv bol.com is veel coulanter op veel dingen. Echter als je bij bol.com iets via een derde koopt dan ben je wel weer de sjaak.
Ja, echt top en klantvriendelijk hoe ze mijn case afhandelen. Nog nooit zo positief verrast geweest over een shop.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die ervaring heb ik niet, ik vind CB juist zeer correct zaken doen, sterker nog meegemaakt dat ze me bijvoorbeeld wezen op kosten die ik niet had hoeven te maken en binnen een minuut een credit nota uitschreven.
Proestquote:Op vrijdag 3 december 2021 11:14 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Ja, echt top en klantvriendelijk hoe ze mijn case afhandelen. Nog nooit zo positief verrast geweest over een shop.
Ik heb topic nog eens gelezen, het lijkt me knip en klaar dat je je klacht moet richten op PostNL, het is duidelijk dat ze het pakket kwijt zijn geraakt, dat geven ze ook toe, je kunt redelijk aannemelijk maken wat de waarde van het pakket is. Coolblue geeft alleen een instructie hoe te handelen, dat PostNL vervolgens als uitvoerder daarvan een fout maakt ligt niet aan coolblue, overigens snap ik niet dat je dit soort dure aankopen niet even bij Coolblue terugbrengt, ze hebben vrijwel overal in Nederland fysieke winkels waar dit kan.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:14 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Ja, echt top en klantvriendelijk hoe ze mijn case afhandelen. Nog nooit zo positief verrast geweest over een shop.
Kan TS dat wel als hij de opdrachtgever niet is van het verzenden? Meestal is dat de winkel die een retourlabel of zoiets geeft aan de klant.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:23 schreef raptorix het volgende:
het lijkt me knip en klaar dat je je klacht moet richten op PostNL
Hoezo zou TS niet de opdrachtgever zijn van het verzenden? Het is wat anders als het pakket bij hem afgehaald zou zijn voor retour door coolblue, nu verstuurt TS het gewoon zelf via PostNL, dat CB zelf nog met PostNL contact zoekt lijkt me alleen maar een geste, maar geen verplichting.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Kan TS dat wel als hij de opdrachtgever niet is van het verzenden? Meestal is dat de winkel die een retourlabel of zoiets geeft aan de klant.
DIt is ook al besproken in het topic zie ik. Het is ook verder niet zijn probleem al lijkt CB het dat wel te maken.
Ja nadat CB hem een retourlabel heeft gegeven. Staat ook in het topic wat je zegt gelezen te hebben. Dat maakt CB de opdrachtgever.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoezo zou TS niet de opdrachtgever zijn van het verzenden? Het is wat anders als het pakket bij hem afgehaald zou zijn voor retour door coolblue, nu verstuurt TS het gewoon zelf via PostNL, dat CB zelf nog met PostNL contact zoekt lijkt me alleen maar een geste, maar geen verplichting.
Succes daar met het terug geven en je geld terug krijgenquote:Op vrijdag 3 december 2021 11:34 schreef Enawh het volgende:
Daarom koop ik nooit online.
Altijd fysieke winkels.
Of het is door een medewerker van PostNL/Coolblue gestolen.
De winst die ik haal met webshops in geld en tijd weegt niet op tegen enkele incidenten.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:34 schreef Enawh het volgende:
Daarom koop ik nooit online.
Altijd fysieke winkels.
Of het is door een medewerker van PostNL/Coolblue gestolen.
Als je als reden opgeeft dat je ruzie hebt met de winkel dan zou het zomaar kunnen. Ik heb tit nu toe aangegeven dat ik een betaling niet herkende, wat ook zo was, en een keer heb ik iets nooit gekregen, wat ook zo was. In beide keren moest ik een formulier invullen en had ik het geld binnen 2 weken terug.quote:Op vrijdag 3 december 2021 09:54 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik zou je graag geloven hoor, en misschien is het ook wel zo. Betaal ook altijd met CC om deze reden maar heb ook genoeg verhalen gehoord van ICS bijvoorbeeld dat ze echt je niet zomaar geloven en je er toch best wat moeite voor moet doen.
Dat is nu net het probleem, het product is niet retour gekomen van TS.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik bestel bij Amazon.
Bevalt het niet, gaat het retour met een retourformulier, komt het pakket daar aan, krijg ik mijn geld retour, nooit een probleem daarmee gehad.
1 Keer een product gekocht wat niet retour gezonden kon worden (geen idee waarom), een zak voedingsgist wat verkocht werd als 500 gram maar er maar 200 gram in zat. Contact klantenservice, geen probleem, geld direct terug.
Het lijkt logisch, maar de rechter zegt (herhaaldelijk) van niet. Jurisprudentie legt het risico dus bij de koper die de koop annuleert.quote:Op woensdag 1 december 2021 22:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Maar een antwoordnummer kan niet verzekerd worden verzonden. Als het een gewoon adres is laat je het verzekerd versturen, of aangetekend. Het label is ook van de Webshop. Zij zijn de opdrachtgever van de verzending. Risico Webshop dus.
Anders dezelfde telefoon nogmaals bestellen en precies hetzelfde zeggen. Nooit aangekomen. 2 can play that game.
lijkt me dat je het met je track & trace aanhankelijk moet maken bij Post.nlquote:Op vrijdag 3 december 2021 13:27 schreef JohanHat89 het volgende:
Wat teleurstellend dit, mail van Thuiswinkel waarborg. Jeetje, heb je dus ook niks aan.
Geachte heer ,
Wij hebben contact gehad met Coolblue naar aanleiding van uw klacht. Coolblue geeft aan dat het aankoopbedrag niet aan u wordt teruggestort, omdat zij het product nooit retour heeft ontvangen.
Helaas kunnen wij u niet anders berichten. Omdat Coolblue aangeeft bij haar standpunt te blijven kunnen wij door middel van bemiddeling bij uw klacht u niet meer helpen. Wettelijk gezien ligt ook het risico voor de retourzending bij u als verzender. Dit betekent dat het uw verantwoordelijkheid is dat het product in goede staat door Coolblue retour wordt ontvangen. Als u het niet eens bent met het standpunt van Coolblue kunt u eventueel uw geschil voorleggen aan de onafhankelijke Geschillencommissie Thuiswinkel. Op onze website vindt u daar meer informatie over.
Met vriendelijke groet,
Thuiswinkel Waarborg juridische afdeling
Het is Coolblue, he, niet Albert Heijnquote:Op vrijdag 3 december 2021 11:23 schreef raptorix het volgende:
ze hebben vrijwel overal in Nederland fysieke winkels waar dit kan.
Walgelijk,zo te koop lopen met je klantvriendelijkheid maar zo met je klanten om gaan.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:07 schreef JohanHat89 het volgende:
Reactie op incasso bureau case van CB
Geachte heer/mevrouw,
Uw e-mail van 1 december jl. waarin u een bedrag van ¤937,76 vordert, ontving ik in goede orde.
Zoals reeds aan u gemeld, zal Coolblue niet tot betaling overgaan. De reden hiertoe is als volgt.
Conform artikel 8 lid 4 van de algemene voorwaarden van Coolblue draagt de consument het risico en de bewijslast voor de juiste uitoefening van het herroepingsrecht. Dit is in lijn met het algemeen consumentenrecht. Ik verwijs u voor de volledigheid ook naar dit artikel van de ACM Consuwijzer en dit artikel van de branchevereniging Thuiswinkel.
Dat het product niet retour is aangekomen bij Coolblue, komt zodoende voor rekening en risico van uw opdrachtgever. Om die reden is Coolblue niet gehouden tot het terugbetalen van het aankoopbedrag. Als u daadwerkelijk overgaat tot het dagvaarden van Coolblue, zien wij de procedure met veel vertrouwen tegemoet.
Groet,
Legal Afdeling coolblue
Ja, prima.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:07 schreef JohanHat89 het volgende:
Reactie op incasso bureau case van CB
Geachte heer/mevrouw,
Uw e-mail van 1 december jl. waarin u een bedrag van ¤937,76 vordert, ontving ik in goede orde.
Zoals reeds aan u gemeld, zal Coolblue niet tot betaling overgaan. De reden hiertoe is als volgt.
Conform artikel 8 lid 4 van de algemene voorwaarden van Coolblue draagt de consument het risico en de bewijslast voor de juiste uitoefening van het herroepingsrecht. Dit is in lijn met het algemeen consumentenrecht. Ik verwijs u voor de volledigheid ook naar dit artikel van de ACM Consuwijzer en dit artikel van de branchevereniging Thuiswinkel.
Dat het product niet retour is aangekomen bij Coolblue, komt zodoende voor rekening en risico van uw opdrachtgever. Om die reden is Coolblue niet gehouden tot het terugbetalen van het aankoopbedrag. Als u daadwerkelijk overgaat tot het dagvaarden van Coolblue, zien wij de procedure met veel vertrouwen tegemoet.
Groet,
Legal Afdeling coolblue
Jij hebt een bewijs van afgifte. Dat toont aan dat je juist (adres) en tijdig (datum) hebt geretourneerd.quote:Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
Jij kunt aantonen dat je geretourneerd hebt.quote:De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
Precies, met deze 2 onjuistheden zou je ze denk ik kunnen aanpakken @TSquote:Op vrijdag 3 december 2021 14:18 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, prima.
Artikel 8 lid 4:
[..]
Jij hebt een bewijs van afgifte. Dat toont aan dat je juist (adres) en tijdig (datum) hebt geretourneerd.
Artikel 9 lid 2:
[..]
Jij kunt aantonen dat je geretourneerd hebt.
Hoe moet je die 2 met elkaar rijmen dan?
Je toont daarmee aan dat je iets geretourneerd hebt. Niet dat t ook daadwerkelijk de foon is.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:18 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, prima.
Artikel 8 lid 4:
[..]
Jij hebt een bewijs van afgifte. Dat toont aan dat je juist (adres) en tijdig (datum) hebt geretourneerd.
Artikel 9 lid 2:
[..]
Jij kunt aantonen dat je geretourneerd hebt.
Hoe moet je die 2 met elkaar rijmen dan?
Heb mijn verzendbewijzen naar coolblue nog eens opgezocht van laatste 3 jaar, zijn er 2. Heb er nog foto van. Staat nergens gewicht op verzendbewijs…..quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:00 schreef Elbosia het volgende:
[..]
Je toont daarmee aan dat je iets geretourneerd hebt. Niet dat t ook daadwerkelijk de foon is.
Met gewicht zou je aannemelijk kunnen maken dat het wel de foon is.
Moet je hetzelfde gewicht hebben op je verzendbewijs.
Dat gewicht wordt pas bepaald in het sorteerproces.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:00 schreef Elbosia het volgende:
[..]
Je toont daarmee aan dat je iets geretourneerd hebt. Niet dat t ook daadwerkelijk de foon is.
Met gewicht zou je aannemelijk kunnen maken dat het wel de foon is.
Moet je hetzelfde gewicht hebben op je verzendbewijs.
Ja, dat is zo. Deze voorwaarde volgt uit 6:230r lid 4. Hoe moet je praktisch gezien aantonen dat je inderdaad het bestelde retourneert?quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:00 schreef Elbosia het volgende:
[..]
Je toont daarmee aan dat je iets geretourneerd hebt. Niet dat t ook daadwerkelijk de foon is.
Met gewicht zou je aannemelijk kunnen maken dat het wel de foon is.
Moet je hetzelfde gewicht hebben op je verzendbewijs.
Staat bij de tracking-informatie. Volgt uit het soorteerproces. Gewicht en afmetingen. Moet ie dat punt wel bereikt hebben.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:03 schreef Bottomleftone het volgende:
[..]
Heb mijn verzendbewijzen naar coolblue nog eens opgezocht van laatste 3 jaar, zijn er 2. Heb er nog foto van. Staat nergens gewicht op verzendbewijs…..
Ik heb zelf ook 2 slechte ervaringen met hun. Allemaal retour ervaringen van de 2 retouren die ik ook gedaan heb bij hun.quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:17 schreef Bottomleftone het volgende:
[..]
Walgelijk,zo te koop lopen met je klantvriendelijkheid maar zo met je klanten om gaan.
Voor mij een reden dit topic om nooit meer wat te kopen bij coolblue.
Hun manier van communiceren is verre van alles voor een glimlach. Gadver.
Dat kan niet via postnl. De ontvanger kan ten alle tijden zeggen dat er iets anders in het pakket zat. De enige manier is via een beeedigd koerier die samen met jou de inhoud controleert en dan dit pakket afleverd met handtekening waarbij het pakket daar wordt opengemaakt met de koerier erbij. En ja dit kan.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:12 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Deze voorwaarde volgt uit 6:230r lid 4. Hoe moet je praktisch gezien aantonen dat je inderdaad het bestelde retourneert?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat dát is wat de wetgever bedoeld heeft in dat artikel.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat kan niet via postnl. De ontvanger kan ten alle tijden zeggen dat er iets anders in het pakket zat. De enige manier is via een beeedigd koerier die samen met jou de inhoud controleert en dan dit pakket afleverd met handtekening waarbij het pakket daar wordt opengemaakt met de koerier erbij. En ja dit kan.
Alle andere optie garanderen niet dat hetgeen je opstuurt ook aankomt.
Heeft mijn pakket nooit bereikt. Net nog track en trace op postnl app.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:12 schreef baskick het volgende:
[..]
Staat bij de tracking-informatie. Volgt uit het soorteerproces. Gewicht en afmetingen. Moet ie dat punt wel bereikt hebben.
en heb je ook gelezen dat bij een retourinstructie de verkoper verantwoordelijk is?quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb topic nog eens gelezen, het lijkt me knip en klaar dat je je klacht moet richten op PostNL, het is duidelijk dat ze het pakket kwijt zijn geraakt, dat geven ze ook toe, je kunt redelijk aannemelijk maken wat de waarde van het pakket is. Coolblue geeft alleen een instructie hoe te handelen, dat PostNL vervolgens als uitvoerder daarvan een fout maakt ligt niet aan coolblue, overigens snap ik niet dat je dit soort dure aankopen niet even bij Coolblue terugbrengt, ze hebben vrijwel overal in Nederland fysieke winkels waar dit kan.
quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:03 schreef Bottomleftone het volgende:
[..]
Heb mijn verzendbewijzen naar coolblue nog eens opgezocht van laatste 3 jaar, zijn er 2. Heb er nog foto van. Staat nergens gewicht op verzendbewijs…..
Ah k. Ik heb dat in t verleden weleens zien staan op t bewijs van verzending bij postnl.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:07 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat gewicht wordt pas bepaald in het sorteerproces.
De wetgever schrijft wel vaker domme wetten.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:18 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik kan me moeilijk voorstellen dat dát is wat de wetgever bedoeld heeft in dat artikel.
Huh, ts heeft toch verzendbewijs? Het wordt steeds gekker. Hij krijgt het niet van de paus hequote:Op vrijdag 3 december 2021 15:22 schreef Elbosia het volgende:
[..]
[..]
Ah k. Ik heb dat in t verleden weleens zien staan op t bewijs van verzending bij postnl.
Maar dat maakt t dus nog lastiger dan om aan te tonen dat je verzonden hebt, wat je zegt te hebben verzonden.
Ik heb dit ook weleens gehad en toen kwam het toch aan en weken later stond dat er nog steeds. Dat was een pakket naar mij toe.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:19 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Heeft mijn pakket nooit bereikt. Net nog track en trace op postnl app.
Staat al 6 weken op dit [ link | afbeelding ]
Verzendbewijs van iets. Niet dat t ook de foon is.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:23 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Huh, ts heeft toch verzendbewijs? Het wordt steeds gekker. Hij krijgt het niet van de paus he
Volgens postnl/ en coolblue is het pakketje kwijt en gaat niet meer bezorgd worden.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb dit ook weleens gehad en toen kwam het toch aan en weken later stond dat er nog steeds. Dat was een pakket naar mij toe.
Bol.com is daar veel coulanter in mits het niet van een derde partij is.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:35 schreef damsco het volgende:
Valt me toch wel tegen van Coolblue, ze kunnen zelf toch ook wel nagaan dat een X% van de pakketjes helaas vermist raakt in het retourproces. De impact voor een dergelijke partij is klein, terwijl het voor de gemiddelde consument veel harder aankomt. Het is ook niet zo dat ze nu echt goedkoop zijn, een iPhone kost bijvoorbeeld hetzelfde als bij Apple zelf. Zal wel weer winstmaximalisatie zijn dit, maar koketteer dan ook niet klantgericht te zijn.
Wel jammer overigens, toen ik een wasmachine had besteld werd het keurig door Coolblue medewerkers neergezet en ze namen ruim de tijd. Dat kon ik toen wel waarderen. Maar als ik dit soort verhalen lees dan lijkt het erop dat ze een andere weg zijn ingeslagen.
Dat niet alleen. Ik kocht daar software en kreeg het zonder zegel. Ik stuur het terug omdat er geen zegel opzat en dat werd geweigerd omdat de zegel ontbrak. Wat ik ook zei, ze bleven bij hun standpunt.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:41 schreef Johannes788 het volgende:
Hoe zeker CB is geeft wel aan ze dus altijd deze werkwijze er op na houden zoals sommigen ook al gepost hebben in dit topic. Retour kwijt? Geld kwijt!
Wat een organisatie.
Ja joh, trek het door tot aan het absurde. Wat heeft ts er aan als coolblue dat zou ontvangen? Man, sommige usersquote:Op vrijdag 3 december 2021 16:06 schreef Fe2O3 het volgende:
Wetgeving zegt, ondanks het artikel uit 6, risico voor retouren ligt bij koper ...
https://www.thuiswinkel.o(...)n-voor-de-consument/
Daar staat ook dat een track & trace geen bewijs is. wat ook ergens wel logisch is. TS kan een blok ijs met postzegels afgeven en beweren dat het een telefoon was toen postnl het 'kwijtraakte'.
Daarmee gaat dus het artikel 6 onderuit. TS kan niet bewijzen dat hij de telefoon heeft opgestuurd. Track & trace geen bewijs.
Dit.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:31 schreef Bottomleftone het volgende:
[..]
Ja joh, trek het door tot aan het absurde. Wat heeft ts er aan als coolblue dat zou ontvangen? Man, sommige users
Whoosh ...quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:31 schreef Bottomleftone het volgende:
[..]
Ja joh, trek het door tot aan het absurde. Wat heeft ts er aan als coolblue dat zou ontvangen? Man, sommige users
Ik moest iets invullen en bijlage van de aankoop toevoegen. Dat was afdoende.quote:Op vrijdag 3 december 2021 09:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja dat was met een druk op de knop gedaan? Lijkt me stug. ICS bijvoorbeeld doet dat ook niet zomaar. je zal eerst goed moeten aantonen dat je er met de winkel niet uit bent gekomen.
Tenzij je natuurlijk in Limburg of Friesland woont. In Groningen is er ook maar ééntje.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb topic nog eens gelezen, het lijkt me knip en klaar dat je je klacht moet richten op PostNL, het is duidelijk dat ze het pakket kwijt zijn geraakt, dat geven ze ook toe, je kunt redelijk aannemelijk maken wat de waarde van het pakket is. Coolblue geeft alleen een instructie hoe te handelen, dat PostNL vervolgens als uitvoerder daarvan een fout maakt ligt niet aan coolblue, overigens snap ik niet dat je dit soort dure aankopen niet even bij Coolblue terugbrengt, ze hebben vrijwel overal in Nederland fysieke winkels waar dit kan.
In de eerste, en ik denk de tweede link is iets ontvangen. Of dat nu een lege doos was waar eerst ijs in zatquote:Op vrijdag 3 december 2021 17:10 schreef fyah het volgende:
Heeft TS geen rechtsbijstandsverzekering? Ik zou graag horen wat een rechter hiervan zou vinden. Ik kan me niet voorstellen dat er niet naar redelijkheid wordt gekeken; het verzendbewijs van TS in combinatie met de gangbaarheid van zaken en de instructies van CoolBlue die hij heeft gevolgd.
Mogelijk interessant stukje jurisprudentie: https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBMNE:2019:2271
Iets minder direct relevant; maar raakvlakken: https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895
Het is ook wel een stukje victim blaming, dus daar gaan we niet te veel mee doen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 17:19 schreef JochemSjakie het volgende:
"overigens snap ik niet dat je dit soort dure aankopen niet even bij Coolblue terugbrengt, ze hebben vrijwel overal in Nederland fysieke winkels waar dit kan."
Tenzij je natuurlijk in Limburg of Friesland woont. In Groningen is er ook maar ééntje.
Ik stuur dingen ook altijd terug via postnl, ook dure dingen. Ik heb ooit eens documenten die tienduizenden euro's kosten om ze opnieuw aan te vragen ook gewoon via postnl verstuurd. Die paar keer dat het mis gaat weegt niet op tegen de kosten om het altijd maar zelf ergens heen te brengen (wat ook niet altijd goed gaat omdat dit anders is dan iedereen doet, wat ook weer fouten geeft).quote:Op vrijdag 3 december 2021 17:23 schreef fyah het volgende:
[..]
Het is ook wel een stukje victim blaming, dus daar gaan we niet te veel mee doen.
edit: Dat "niet zelf terugbrengen dus ook beetje jouw schuld" stukje. In Groning wonen is een ander soort van victim zijn
Die laatste zin, gatverdamme wat een misplaatste arrogantie. "Kom maar, we winnen toch wel."quote:Op vrijdag 3 december 2021 14:07 schreef JohanHat89 het volgende:
Reactie op incasso bureau case van CB
Geachte heer/mevrouw,
Uw e-mail van 1 december jl. waarin u een bedrag van ¤937,76 vordert, ontving ik in goede orde.
Zoals reeds aan u gemeld, zal Coolblue niet tot betaling overgaan. De reden hiertoe is als volgt.
Conform artikel 8 lid 4 van de algemene voorwaarden van Coolblue draagt de consument het risico en de bewijslast voor de juiste uitoefening van het herroepingsrecht. Dit is in lijn met het algemeen consumentenrecht. Ik verwijs u voor de volledigheid ook naar dit artikel van de ACM Consuwijzer en dit artikel van de branchevereniging Thuiswinkel.
Dat het product niet retour is aangekomen bij Coolblue, komt zodoende voor rekening en risico van uw opdrachtgever. Om die reden is Coolblue niet gehouden tot het terugbetalen van het aankoopbedrag. Als u daadwerkelijk overgaat tot het dagvaarden van Coolblue, zien wij de procedure met veel vertrouwen tegemoet.
Groet,
Legal Afdeling coolblue
Walgelijk die arrogantie ja.quote:Op vrijdag 3 december 2021 21:41 schreef l1ghted het volgende:
[..]
Die laatste zin, gatverdamme wat een misplaatste arrogantie. "Kom maar, we winnen toch wel."
Mja het had netter omschreven kunnen worden, maar TS kan alleen laten zien dat er iets naar CB is gestuurd (en kwijt geraakt ...). Zie mijn link van 2012. CB zou waarschijnlijk ook wel winnen denk ik. TS heeft in feite niks helaas.quote:Op vrijdag 3 december 2021 21:41 schreef l1ghted het volgende:
[..]
Die laatste zin, gatverdamme wat een misplaatste arrogantie. "Kom maar, we winnen toch wel."
Dat je dit nog durft te posten ondanks (herhaalde) post over het tegendeel met jurisprudentie erbij.quote:Op vrijdag 3 december 2021 23:55 schreef jogy het volgende:
.
Maarja, uiteindelijk is de verzender verantwoordelijk voor het aankomen van het product. niet de verwachtende ontvanger. Is andersom precies hetzelfde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |