Je kunt een kantonzaak voeren zonder bijstand van een advocaat. Da's wel een klusje als je er zelf geen ervaring mee hebt, maar op zich ook wel weer te doen.quote:Op donderdag 2 december 2021 12:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ze gaan ervanuit dat een weldenkend mens geen 5000 euro uitgeeft aan advicaatkosten voor 660 euro.
Maar wel als je wint.quote:Op donderdag 2 december 2021 12:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
De griffiekosten krijg je niet terug bij verlies.
Klopt, sterkte ermee.quote:Op donderdag 2 december 2021 12:15 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Je kunt een kantonzaak voeren zonder bijstand van een advocaat. Da's wel een klusje als je er zelf geen ervaring mee hebt, maar op zich ook wel weer te doen.
[..]
Maar wel als je wint.
Nee, ik ben geen jurist.quote:Op donderdag 2 december 2021 08:13 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Dan blijft alsnog mijn vraag openstaan, kun je dit juridische onderbouwen?
Of de rijdende rechter/ wordt u al geholpen.quote:Op donderdag 2 december 2021 10:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
Cb kennende zal je naar de rechter moeten met advocaat die je zelf moet betalen tenzij je in aanmerking komt voor sociaal advocatuur.
Kortom: leergeld. Ik heb dit ook al bij CB 2x gehad. Bol.com is meer coulanter in deze gevallen heb ik gemerkt.
Er is nog 1 laatste goedkope redmiddel en dat is de belbus van kassa.
Het zou zomaar weleens kunnen. Ik heb me vaker verbaasd over juridische dingen.quote:Op donderdag 2 december 2021 17:21 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Nee, ik ben geen jurist.
Maar je kunt niet iemand een instructie geven en als dat niet werkt dan de klant de schuld geven.
Zou mooi worden. Stel ze komen het persoonlijk met hun eigen personeel en busje ophalen, op weg naar het depot verongelukt het busje of worden ze overvallen. Je product komt dus niet in het magazijn aan. Dan ben jij verantwoordelijk?
Deze situatie is eigenlijk niet anders. Ipv hun eigen personeel zeggen ze nu:”geef het pakje aan de medewerker van PostNL mee want die hebben we de opdracht gegeven om het naar ons magazijn te brengen”
Allemaal leuk en aardig maar los van het feit dat de vergelijking nergens op slaat, heeft ts hier helemaal niks aan.quote:Op donderdag 2 december 2021 17:21 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Nee, ik ben geen jurist.
Maar je kunt niet iemand een instructie geven en als dat niet werkt dan de klant de schuld geven.
Zou mooi worden. Stel ze komen het persoonlijk met hun eigen personeel en busje ophalen, op weg naar het depot verongelukt het busje of worden ze overvallen. Je product komt dus niet in het magazijn aan. Dan ben jij verantwoordelijk?
Deze situatie is eigenlijk niet anders. Ipv hun eigen personeel zeggen ze nu:”geef het pakje aan de medewerker van PostNL mee want die hebben we de opdracht gegeven om het naar ons magazijn te brengen”
dan komt TS op de verkeerde plek.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:34 schreef TornadoDK het volgende:
Ts komt hier geen meningen vragen maar wilt graag de feiten hoor.
Ik had maand geleden hetzefde aan de hand bij CoolBlue. Product stond aangegeven als voorradig, had het besteld en gelijk met credit card betaald. Vervolgens stond het 2 weken op "bezorging voorbereiden" Wat bleek? product was blijkbaar totaal niet voorradig. Medewerkers spraken elkaar tegen. Na 20 werkdagen nog niets gehad en niemand wist hoe het nou zat.quote:Op donderdag 2 december 2021 22:08 schreef Mishu het volgende:
Ik had onlangs iets besteld bij Coolblue op black friday. Later laten bezorgen wegens verhuizing. Blijkt 1 week na mijn bestelling die reeds betaald is dat het product opeens 'uit voorraad is'.
Achteraf bleek dat helemaal niet zo te zijn want ik heb na bellen er 1 op kunnen halen in een Coolblue winkel. Maar jeetje wat een pokke onbetrouwbare kutwinkel. Nooit weer.
Je hebt gelijk. Mijn ervaring is dat CB echt alles volgens de regels doet of net niet echter bv bol.com is veel coulanter op veel dingen. Echter als je bij bol.com iets via een derde koopt dan ben je wel weer de sjaak.quote:Op donderdag 2 december 2021 21:48 schreef l1ghted het volgende:
Ik lees dat dit typisch CB is, maar uiteindelijk heb je als consument dit risico bij elke grote keten. Voorwaarden zijn overal zelfde laken en pak en het is dus beleid hoe streng ze dat uitvoeren. Je lijkt machteloos te staan maar vind het stuitend, dibs voor TS dat je volhoudt. Ik heb geen goed advies voor je, maar ik hoop dat je door gaat ze in ieder geval ze nog veel werk te gevn aan de afhandeling. Wie weet is er toch een medewerker die zich wilt hardmaken voor je.
Ja dat was met een druk op de knop gedaan? Lijkt me stug. ICS bijvoorbeeld doet dat ook niet zomaar. je zal eerst goed moeten aantonen dat je er met de winkel niet uit bent gekomen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 03:28 schreef fyah het volgende:
Chargeback gedaan op de credit card en ze zoeken het maar uit verder. Fucking heerlijk zo'n CC. iDeal heeft de dikste schijt aan je wanneer iets mis gaat.
Nee dat klopt niet.quote:Op vrijdag 3 december 2021 09:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja dat was met een druk op de knop gedaan? Lijkt me stug. ICS bijvoorbeeld doet dat ook niet zomaar. je zal eerst goed moeten aantonen dat je er met de winkel niet uit bent gekomen.
Precies je moet zelfs met documentatie komen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 09:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja dat was met een druk op de knop gedaan? Lijkt me stug. ICS bijvoorbeeld doet dat ook niet zomaar. je zal eerst goed moeten aantonen dat je er met de winkel niet uit bent gekomen.
Ik zou je graag geloven hoor, en misschien is het ook wel zo. Betaal ook altijd met CC om deze reden maar heb ook genoeg verhalen gehoord van ICS bijvoorbeeld dat ze echt je niet zomaar geloven en je er toch best wat moeite voor moet doen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 09:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet.
Ik moest een formulier invullen en toen kreeg ik mijn geld terug.
Die ervaring heb ik niet, ik vind CB juist zeer correct zaken doen, sterker nog meegemaakt dat ze me bijvoorbeeld wezen op kosten die ik niet had hoeven te maken en binnen een minuut een credit nota uitschreven.quote:Op vrijdag 3 december 2021 09:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Mijn ervaring is dat CB echt alles volgens de regels doet of net niet echter bv bol.com is veel coulanter op veel dingen. Echter als je bij bol.com iets via een derde koopt dan ben je wel weer de sjaak.
Ja, echt top en klantvriendelijk hoe ze mijn case afhandelen. Nog nooit zo positief verrast geweest over een shop.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die ervaring heb ik niet, ik vind CB juist zeer correct zaken doen, sterker nog meegemaakt dat ze me bijvoorbeeld wezen op kosten die ik niet had hoeven te maken en binnen een minuut een credit nota uitschreven.
Proestquote:Op vrijdag 3 december 2021 11:14 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Ja, echt top en klantvriendelijk hoe ze mijn case afhandelen. Nog nooit zo positief verrast geweest over een shop.
Ik heb topic nog eens gelezen, het lijkt me knip en klaar dat je je klacht moet richten op PostNL, het is duidelijk dat ze het pakket kwijt zijn geraakt, dat geven ze ook toe, je kunt redelijk aannemelijk maken wat de waarde van het pakket is. Coolblue geeft alleen een instructie hoe te handelen, dat PostNL vervolgens als uitvoerder daarvan een fout maakt ligt niet aan coolblue, overigens snap ik niet dat je dit soort dure aankopen niet even bij Coolblue terugbrengt, ze hebben vrijwel overal in Nederland fysieke winkels waar dit kan.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:14 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Ja, echt top en klantvriendelijk hoe ze mijn case afhandelen. Nog nooit zo positief verrast geweest over een shop.
Kan TS dat wel als hij de opdrachtgever niet is van het verzenden? Meestal is dat de winkel die een retourlabel of zoiets geeft aan de klant.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:23 schreef raptorix het volgende:
het lijkt me knip en klaar dat je je klacht moet richten op PostNL
Hoezo zou TS niet de opdrachtgever zijn van het verzenden? Het is wat anders als het pakket bij hem afgehaald zou zijn voor retour door coolblue, nu verstuurt TS het gewoon zelf via PostNL, dat CB zelf nog met PostNL contact zoekt lijkt me alleen maar een geste, maar geen verplichting.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Kan TS dat wel als hij de opdrachtgever niet is van het verzenden? Meestal is dat de winkel die een retourlabel of zoiets geeft aan de klant.
DIt is ook al besproken in het topic zie ik. Het is ook verder niet zijn probleem al lijkt CB het dat wel te maken.
Ja nadat CB hem een retourlabel heeft gegeven. Staat ook in het topic wat je zegt gelezen te hebben. Dat maakt CB de opdrachtgever.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoezo zou TS niet de opdrachtgever zijn van het verzenden? Het is wat anders als het pakket bij hem afgehaald zou zijn voor retour door coolblue, nu verstuurt TS het gewoon zelf via PostNL, dat CB zelf nog met PostNL contact zoekt lijkt me alleen maar een geste, maar geen verplichting.
Succes daar met het terug geven en je geld terug krijgenquote:Op vrijdag 3 december 2021 11:34 schreef Enawh het volgende:
Daarom koop ik nooit online.
Altijd fysieke winkels.
Of het is door een medewerker van PostNL/Coolblue gestolen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |