abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_202460446
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:26 schreef Elbosia het volgende:

[..]
Verzendbewijs van iets. Niet dat t ook de foon is.
Dan zou dat iets alsnog moeten aankomen en zou de verzender door de mand vallen.

Maar consument behoort gewoon voordeel van de twijfel te krijgen, ondernemersrisico.
pi_202460552
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 06:20 schreef Innisdemon het volgende:
Dat je dit nog durft te posten ondanks (herhaalde) post over het tegendeel met jurisprudentie erbij.
Ik kan ergens overheen gelezen hebben, maar ik heb in de aangehaalde jurisprudentie nergens een écht vergelijkbare zaak gezien waarbij de consument ook nog eens de moeite heeft genomen om een degelijk betoog te houden. Kun jij de relevante zaken misschien nog één keer quoten?

Volgens mij is dat immers nog het enige relevante in dit topic. Er zijn hier in beide kampen mensen die hun rechtvaardigheidsgevoel en vrije interpretatie van de wet heel stellig als feiten neerleggen, en dat geeft denk ik meteen aan dat de wetgeving hier gewoon niet zo eenduidig over is als over de heenzending.

De uitspraken van geschillencommissies zijn niet relevant; onder aan de streep zijn dat clubjes die toch vooral de belangen van de ondernemer behartigen en in de uitspraken ontbreekt steevast de juridische onderbouwing.

[ Bericht 4% gewijzigd door Wiedanwel op 04-12-2021 08:52:02 ]
pi_202460616
En voor de mensen die blijven roepen dat de aansprakelijkheid hier vooral bij postnl gezocht moet worden: natuurlijk zijn zij als vervoerder verantwoordelijk voor het zoekraken van het pakket, maar zij zij juridisch niet aansprakelijk voor de schade door kwijtgeraakte, niet aangetekende, pakketten.

Verzekerd versturen van dure retouren is dus het devies om gezeik te voorkomen, maar daar is ts natuurlijk niet mee geholpen.
pi_202460675
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 08:35 schreef Wiedanwel het volgende:
En voor de mensen die blijven roepen dat de aansprakelijkheid hier vooral bij postnl gezocht moet worden: natuurlijk zijn zij als vervoerder verantwoordelijk voor het zoekraken van het pakket, maar zij zij juridisch niet aansprakelijk voor de schade door kwijtgeraakte, niet aangetekende, pakketten.

Verzekerd versturen van dure retouren is dus het devies om gezeik te voorkomen, maar daar is ts natuurlijk niet mee geholpen.
Dat gaat niet bij dit soort pakketten met antwoordnummer, voor de zoveelste keer. Ts had dus niks meer kunnen doen.

Net zelf nog geprobeerd. Tot zover je non argument.
  zaterdag 4 december 2021 @ 08:51:22 #205
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202460700
Dus als je iets retour stuurt naar CB, een ononderbroken opname maken van het inpakken, labellen, wegbrengen naar een Post NL pakketpunt en dan ben je er.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202460743
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 08:51 schreef Tyr80 het volgende:
Dus als je iets retour stuurt naar CB, een ononderbroken opname maken van het inpakken, labellen, wegbrengen naar een Post NL pakketpunt en dan ben je er.
Ik kan me niet voorstellen dat dat is wat de wetgever bedoelde.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202460766
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 08:46 schreef Johannes788 het volgende:
Dat gaat niet bij dit soort pakketten met antwoordnummer, voor de zoveelste keer. Ts had dus niks meer kunnen doen.
Laqt me je helpen voor de volgende keer.
"Beste webwinkel, ik wil graag een bestelling van 600 euro terugsturen. Logischerwijs wil ik dit verzekerd versturen maar dit kan niet naar het door u opgegeven antwoordnummer. Laat u mij even het fysieke adres weten waar ik dit naar kan versturen? De kosten draag ik uiteraard zelf."
  zaterdag 4 december 2021 @ 09:04:26 #208
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202460769
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 08:58 schreef baskick het volgende:

[..]
Ik kan me niet voorstellen dat dat is wat de wetgever bedoelde.
Maar heb ik wel juist dat je daarmee voldoet aan de wensen / eisen voor een succesvolle retourzending?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 4 december 2021 @ 09:06:47 #209
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202460786
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 08:58 schreef baskick het volgende:

[..]
Ik kan me niet voorstellen dat dat is wat de wetgever bedoelde.
Mja maar in de praktijk is dat wel zo'n beetje het enige om te bewijzen dat wat er kwijt is gemaakt door postnl je retourzending is en geen doosje stront ... aan de andere kant, zo doen wij het zakelijk ook voor service. Fotos bij ontvangst en fotos bij verpakken. Gewoon om gezeik van beide kanten af te voorkomen.

Wetgever doet wel vaker gekke dingen, en in dit geval is het ook wel eens tijd voor een update. Deze antwoordnummer ellende speelt al een jaar of 10. Webshops bieden het nog steeds zo aan en zeggen nog steeds dikke snikkel als het mis gaat. Misschien kan het postnl punt hier wat betekenen, als die nu verklaren dat wat er opgestuurd moet worden ook in de doos zit met een handtekening of foto oid ... het hoeft allemaal niet super moeilijk te zijn natuurlijk.

Edit: in een van de links eerder was dat trouwens ook ongeveer genoeg (pakket was wel aangekomen maar 1 artikel zat er niet in). Met verschillende verklaringen van diverse betrokken personen tijdens het inpakken en de verzender ging de rechter erin mee dat het wel wat aangekomen maar bedrijf had geknoeid.
Dum de dum
pi_202460834
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 09:04 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Laqt me je helpen voor de volgende keer.
"Beste webwinkel, ik wil graag een bestelling van 600 euro terugsturen. Logischerwijs wil ik dit verzekerd versturen maar dit kan niet naar het door u opgegeven antwoordnummer. Laat u mij even het fysieke adres weten waar ik dit naar kan versturen? De kosten draag ik uiteraard zelf."
volgens postnl kan je verzekerd verzenden, alleen moet je dan de porto kosten zelf betalen.
pi_202460857
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 09:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
volgens postnl kan je verzekerd verzenden, alleen moet je dan de porto kosten zelf betalen.
Die info klopt dus niet. Ik ga speciaal voor je deze vraag aan je stellen op social media aan postnl. Bij de balie bij postnl punt kijken ze je aan als een wild vreemde als je naar antwoordnummer verzekerd wilt versturen en via postnl website gaat het niet.
pi_202460860
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 09:18 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Die info klopt dus niet. Ik ga speciaal voor je deze vraag aan je stellen op social media aan postnl. Bij de balie bij postnl punt kijken ze je aan als een wild vreemde als je naar antwoordnummer verzekerd wilt versturen en via postnl website gaat het niet.
Okay benieuwd naar het antwoord want postnl medewerker vertelde mij dit.
pi_202461068
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 09:04 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Laqt me je helpen voor de volgende keer.
"Beste webwinkel, ik wil graag een bestelling van 600 euro terugsturen. Logischerwijs wil ik dit verzekerd versturen maar dit kan niet naar het door u opgegeven antwoordnummer. Laat u mij even het fysieke adres weten waar ik dit naar kan versturen? De kosten draag ik uiteraard zelf."
dan nog kan postnl het pakket kwijt raken en ben je de sjaak. Daarnaast kan iemand van postnl de inhoud jatten. De enige manier is via een beëdigd koerier die fysiek aanwezig is met inpakken, zelf het pakket brengt en aanwezig is met uitpakken. Deze koeriers zijn er en kan je inhuren.
De enige adder is dat de ontvanger dit kan weigeren omdat het teveel werk is. Dan weigert de ontvanger het pakket en krijg de zender het terug.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202461671
Net gevraagd aan postnl, en via de website wordt de mogelijkheid antwoordnummer verzekerd versturen ook niet aangeboden.
Kortom, ts had dit niet verzekerd kunnen versturen.
pi_202461748
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:23 schreef fyah het volgende:

[..]
Het is ook wel een stukje victim blaming, dus daar gaan we niet te veel mee doen.

edit: Dat "niet zelf terugbrengen dus ook beetje jouw schuld" stukje. In Groning wonen is een ander soort van victim zijn :')
Ik blame niemand, alleen als ik iets van 700 euro zou retourneren dan zou ik me wel 2 keer bedenken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202461777
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:11 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik blame niemand, alleen als ik iets van 700 euro zou retourneren dan zou ik me wel 2 keer bedenken.
Stel ts woont in groningen waar geen enkele coolblue winkel is, dan heeft die toch geen keus? Of paar uur rijden om een pakketje te retourneren…

Dat doet niemand
pi_202461782
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 08:35 schreef Wiedanwel het volgende:
En voor de mensen die blijven roepen dat de aansprakelijkheid hier vooral bij postnl gezocht moet worden: natuurlijk zijn zij als vervoerder verantwoordelijk voor het zoekraken van het pakket, maar zij zij juridisch niet aansprakelijk voor de schade door kwijtgeraakte, niet aangetekende, pakketten.

Verzekerd versturen van dure retouren is dus het devies om gezeik te voorkomen, maar daar is ts natuurlijk niet mee geholpen.
Dat valt te bezien, we hebben het niet over schade, maar over het aantoonbaar kwijt maken van een pakket, het lijkt me sowieso makkelijk aantoonbaar dat ze een pakket dat ze in ontvangst genomen hebben niet hebben afgeleverd, daar kun je redenen voor hebben, maar dat ontslaat je nog niet van schuldvraag.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202461794
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:13 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
Stel ts woont in groningen waar geen enkele coolblue winkel is, dan heeft die toch geen keus? Of paar uur rijden om een pakketje te retourneren…

Dat doet niemand
Ik woon in Amsterdam, en de coolblue winkel zit op een uur reizen, voordeel was dat ik het niet werkende product direct kon omruilen voor een ander.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 4 december 2021 @ 11:14:59 #219
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202461797
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:13 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
Stel ts woont in groningen waar geen enkele coolblue winkel is, dan heeft die toch geen keus? Of paar uur rijden om een pakketje te retourneren…

Dat doet niemand
In Groningen is wel een CoolBlue winkel, hoor.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202461801
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]
In Groningen is wel een CoolBlue winkel, hoor.
Wilde het net posten :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202461822
Overigens is dit de reden waarom ik mijn webshop ben gestopt in 2000, kennelijk is het maar normaal dat mensen hun shit kunnen terugsturen omdat ze een verkeerde keuze hebben gemaakt, met dank aan de consumentenbond en hun omoes die "veilig" willen shoppen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202461893
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt, een tt is leuk maar de ontvanger kan zeggen dat het pakket leeg was of gevuld met kranten.
Je kan foto's maken van het inpakken om je argumenten nog wat kracht bij te zetten.
pi_202461910
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:17 schreef raptorix het volgende:
Overigens is dit de reden waarom ik mijn webshop ben gestopt in 2000, kennelijk is het maar normaal dat mensen hun shit kunnen terugsturen omdat ze een verkeerde keuze hebben gemaakt, met dank aan de consumentenbond en hun omoes die "veilig" willen shoppen.
tja als je je niet aan de regels wilt houden dan is het inderdaad goed om dan te stoppen. Niet iedereen doet dit...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202461922
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:23 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Je kan foto's maken van het inpakken om je argumenten nog wat kracht bij te zetten.
ja en als tegenargument: je maakt foto's ervan en haalt het er daarna weer uit om te vullen met bakstenen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202461933
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
tja als je je niet aan de regels wilt houden dan is het inderdaad goed om dan te stoppen. Niet iedereen doet dit...
Het is voor een kleine webshop bijna niet te doen, als ik een product terug krijg kan ik dat niet meer verkopen. Vandaar dat er straks alleen nog maar grote jongens over blijven, volgens mij ben jij slim genoeg om te beseffen dat dat niet heel fijn voor de consument is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202462019
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:47 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Als ik dat laatste lees heb ik geen schijn van kans toch?

Dat terwijl postnl mij zwart op wit heeft verteld dat Coolblue verantwoordelijk is voor retourzending. Omdat er antwoordnummer wordt gebruikt.
Daar gaat het om een verzendbewijs dat louter bestaat uit 'een barcode' waar niemand iets uit op kan maken :)

quote:
[gedaagde partij] heeft in dit verband volstaan met het inbrengen van dit stuk, waarop louter een barcode is af te lezen. De kantonrechter kan hieruit niets opmaken – noch het af te leveren adres noch de locatie van de zending. [gedaagde partij] heeft daarbij geen plausibele verklaring gegeven waarom, althans niet onderbouwd dat, zij als consument de barcode niet zelf online heeft kunnen raadplegen (om welke reden de gegevens, waar het pakket met de betreffende barcode zich bevindt, naar eigen zeggen niet zouden zijn ingebracht). Daarmee kan niet als vaststaand worden aangenomen dat [gedaagde partij] de thermostaatkraan retour heeft gestuurd, laat staan dat deze bij Bol.com en/of de verkoper retour is ontvangen.
pi_202462112
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:34 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Daar gaat het om een verzendbewijs dat louter bestaat uit 'een barcode' waar niemand iets uit op kan maken :)
[..]

In deze case was het geen eigen verstrekt retourlabel. Coolblue verstrekt eigen prepaid labels met antwoordnummer er op. Wat je zegt is dus onjuist.
pi_202462113
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:26 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het is voor een kleine webshop bijna niet te doen, als ik een product terug krijg kan ik dat niet meer verkopen. Vandaar dat er straks alleen nog maar grote jongens over blijven, volgens mij ben jij slim genoeg om te beseffen dat dat niet heel fijn voor de consument is.
waarom kan je producten die je terugkrijgt niet meer verkopen? Of het is als nieuw, zoals bedoelt, of je verkoopt het aan opkopers.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202462140
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ja en als tegenargument: je maakt foto's ervan en haalt het er daarna weer uit om te vullen met bakstenen.
Dan een onafgebroken filmpje zoals een andere user hier ook aangeeft
pi_202462152
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:44 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Dan een onafgebroken filmpje zoals een andere user hier ook aangeeft
dan nog kan iemand van postnl de inhoud jatten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202462153
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik bestel bij Amazon.
Bevalt het niet, gaat het retour met een retourformulier, komt het pakket daar aan, krijg ik mijn geld retour, nooit een probleem daarmee gehad.
1 Keer een product gekocht wat niet retour gezonden kon worden (geen idee waarom), een zak voedingsgist wat verkocht werd als 500 gram maar er maar 200 gram in zat. Contact klantenservice, geen probleem, geld direct terug.
Dank voor deze waardevolle bijdrage.
pi_202462156
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:42 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
In deze case was het geen eigen verstrekt retourlabel. Coolblue verstrekt eigen prepaid labels met antwoordnummer er op. Wat je zegt is dus onjuist.
quote:
...met het inbrengen van dit stuk, waarop louter een barcode is af te lezen. De kantonrechter kan hieruit niets opmaken – noch het af te leveren adres noch de locatie van de zending.
pi_202462163
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dan nog kan iemand van postnl de inhoud jatten.
En kunnen we dan postnl niet verantwoordelijk houden?
pi_202462191
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:45 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
[..]

Lees eens de case, is een heel andere case dan TS heeft.
  zaterdag 4 december 2021 @ 12:01:39 #235
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202462382
Als je kan bewijzen dat je het hebt verzonden volgens de methode die de webwinkel aanbood, dan wordt de webwinkel dus aansprakelijk zie artikel dat basekick aanhaalde.

Het probleem is dat een track n trace dus niet als bewijs gezien wordt. Inpakken documenteren lijkt wel genoeg te zijn uit uitspraken die te vinden zijn.

Dus als je voldoende aannemelijk maakt dat het artikel in de doos zit bij afgeven dan sta je juridisch redelijk sterk. Heb je alleen een verzendbewijs dan lacht bijv. Coolblue je in je gezicht uit helaas.
Dum de dum
pi_202462564
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:45 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
En kunnen we dan postnl niet verantwoordelijk houden?
als je kan bewijzen dat iemand van postnl het gejat heeft bij een rechter, want anders zullen ze nooit doen postnl kennende, dan kan het.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202462580
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:01 schreef Fe2O3 het volgende:
Als je kan bewijzen dat je het hebt verzonden volgens de methode die de webwinkel aanbood, dan wordt de webwinkel dus aansprakelijk zie artikel dat basekick aanhaalde.

Het probleem is dat een track n trace dus niet als bewijs gezien wordt. Inpakken documenteren lijkt wel genoeg te zijn uit uitspraken die te vinden zijn.

Dus als je voldoende aannemelijk maakt dat het artikel in de doos zit bij afgeven dan sta je juridisch redelijk sterk. Heb je alleen een verzendbewijs dan lacht bijv. Coolblue je in je gezicht uit helaas.
dit kan en je moet de kosten willen maken van de rechtzaak.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202462750
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
waarom kan je producten die je terugkrijgt niet meer verkopen? Of het is als nieuw, zoals bedoelt, of je verkoopt het aan opkopers.
Ik verkocht destijds CD's al afgezien dat daar al heel snel duidelijk van is dat het uit het hoesje is geweest, verkochten wij niche wat we zelf ook moesten bestellen en niet terug konden leveren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202462897
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:45 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
En kunnen we dan postnl niet verantwoordelijk houden?
Nee, voor post die niet aangetekend verstuurd is hoeft postnl geen enkele verantwoordelijk te dragen conform de postwet. Raar maar waar.
pi_202462952
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:28 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik verkocht destijds CD's al afgezien dat daar al heel snel duidelijk van is dat het uit het hoesje is geweest, verkochten wij niche wat we zelf ook moesten bestellen en niet terug konden leveren.
ah dus je opmerking dat het bijna niet te doen is voor kleine webwinkels gaat om een specifieke soort webwinkel?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202462974
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:40 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Nee, voor post die niet aangetekend verstuurd is hoeft postnl geen enkele verantwoordelijk te dragen conform de postwet. Raar maar waar.
Klopt en dat is ook logisch, want het is ontraceerbaar op de manier hoe het gedaan wordt. Vroeger ten tijde van de postwet waren er ook geen andere fatsoenlijke betaalbare methodes.

Ik heb jaren geleden een postbode gehad hier in de wijk die de helft van de post verbrandde. Dan zegt postnl sorry en dat was het. Alle consequenties zijn voor de geaddresseerde. De belastingdienst gaat er namelijk vanuit dat alles wat zij sturen ook aankomt en dat is juridisch ook vastgelegd is mij een keer verteld. De geadresseerde moet bewijzen dat zij een brief van de belastingdienst niet gekregen heeft.

[ Bericht 8% gewijzigd door sjorsie1982 op 04-12-2021 12:55:36 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202463058
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ah dus je opmerking dat het bijna niet te doen is voor kleine webwinkels gaat om een specifieke soort webwinkel?
Voor vrijwel alle webwinkels, daarom zijn er ook maar weinig webwinkels die winst maken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202463071
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:53 schreef raptorix het volgende:

[..]
Voor vrijwel alle webwinkels, daarom zijn er ook maar weinig webwinkels die winst maken.
ik hoor toch echt andere geluiden om mij heen, maar dat zal wel geen representatieve groep zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202463118
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik hoor toch echt andere geluiden om mij heen, maar dat zal wel geen representatieve groep zijn.
Je weet waarom zaken zoals Coolblue en Bol het liefst als platform willen werken, en zelf niet verkopen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202463127
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:59 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je weet waarom zaken zoals Coolblue en Bol het liefst als platform willen werken, en zelf niet verkopen?
Zeker, ze schuiven zo alle verantwoordelijkheid, risico en kosten van de klantenservice naar een andere partij en krijgen zo eigenlijk gratis geld.

Bol.com lost ook nooit problemen op als iemand een klacht heeft bij een derde partij, wat wel via hun platform is verkocht.

Daaorm vind ik platformbedrijven ook de nieuwe kanker van deze maatschappij.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202463145
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Zeker, ze schuiven zo alle verantwoordelijkheid, risico en kosten van de klantenservice naar een andere partij en krijgen zo eigenlijk gratis geld.

Bol.com lost ook nooit problemen op als iemand een klacht heeft bij een derde partij, wat wel via hun platform is verkocht.
Ik zeg niet dat er geen geld met een kleine webshop te verdienen is, maar ik durf gerust te stellen dat het merendeel er nauwelijks een minimum loon aan overhoud, probleem is dat er altijd wel idioten zijn die het een tijdje tegen kostprijs proberen, en op internet kiest toch het gros voor de goedkoopste prijs.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202463161
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:02 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat er geen geld met een kleine webshop te verdienen is, maar ik durf gerust te stellen dat het merendeel er nauwelijks een minimum loon aan overhoud, probleem is dat er altijd wel idioten zijn die het een tijdje tegen kostprijs proberen, en op internet kiest toch het gros voor de goedkoopste prijs.
oh zo... ik zie een webwinkeleigenaar het ook alleen als bijbaantje doen. Er van leven kan inderdaad niet. Ik vergelijk het eigenlijk met vakkenvullen in de supermarkt, maaltijden bezorgen of kranten bezorgen. Allemaal hobbywerk of bijbaantjes. Je kan er wel een leuk zakcentje mee verdienen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202463164
Als ze er bij blijven dat de verzender verantwoordelijk is dan is dat volgens mij toch ook Coolblue?
Coolblue heeft de verzendoodracht gemaakt. TS heeft het enkel volgens instructie afgegeven. Dit blijkt ook uit het feit dat TS geen klacht bij de post kan indienen omdat hij niet de opdrachtgever is.
Coolblue kan een onderzoek starten bij postNL, TS niet.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_202463169
Overigens zelf wat consultancy gedaan bij een groot platformbedrijf in B2C, die lui doen er alles aan om de concurrentie niet wakker te schudden :D 4 miljard omzet met 14 man personeel :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 4 december 2021 @ 13:05:10 #250
497658 Revac
Fka womanly
pi_202463183
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:53 schreef raptorix het volgende:

[..]
Voor vrijwel alle webwinkels, daarom zijn er ook maar weinig webwinkels die winst maken.
Ik heb bij coolblue 2x producten ontvangen waarvan die duidelijk al een keer uit de verpakking waren geweest. En die hadden de verpakking dan zelf weer gesealed alsof dat niet zo was. Mag dat officieel dan niet?

Met kleding ed wordt het ook
gepast, teruggestuurd en weer opnieuw naar een andere klant gestuurd.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')