Dan zou dat iets alsnog moeten aankomen en zou de verzender door de mand vallen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:26 schreef Elbosia het volgende:
[..]
Verzendbewijs van iets. Niet dat t ook de foon is.
Ik kan ergens overheen gelezen hebben, maar ik heb in de aangehaalde jurisprudentie nergens een écht vergelijkbare zaak gezien waarbij de consument ook nog eens de moeite heeft genomen om een degelijk betoog te houden. Kun jij de relevante zaken misschien nog één keer quoten?quote:Op zaterdag 4 december 2021 06:20 schreef Innisdemon het volgende:
Dat je dit nog durft te posten ondanks (herhaalde) post over het tegendeel met jurisprudentie erbij.
Dat gaat niet bij dit soort pakketten met antwoordnummer, voor de zoveelste keer. Ts had dus niks meer kunnen doen.quote:Op zaterdag 4 december 2021 08:35 schreef Wiedanwel het volgende:
En voor de mensen die blijven roepen dat de aansprakelijkheid hier vooral bij postnl gezocht moet worden: natuurlijk zijn zij als vervoerder verantwoordelijk voor het zoekraken van het pakket, maar zij zij juridisch niet aansprakelijk voor de schade door kwijtgeraakte, niet aangetekende, pakketten.
Verzekerd versturen van dure retouren is dus het devies om gezeik te voorkomen, maar daar is ts natuurlijk niet mee geholpen.
Ik kan me niet voorstellen dat dat is wat de wetgever bedoelde.quote:Op zaterdag 4 december 2021 08:51 schreef Tyr80 het volgende:
Dus als je iets retour stuurt naar CB, een ononderbroken opname maken van het inpakken, labellen, wegbrengen naar een Post NL pakketpunt en dan ben je er.
Laqt me je helpen voor de volgende keer.quote:Op zaterdag 4 december 2021 08:46 schreef Johannes788 het volgende:
Dat gaat niet bij dit soort pakketten met antwoordnummer, voor de zoveelste keer. Ts had dus niks meer kunnen doen.
Maar heb ik wel juist dat je daarmee voldoet aan de wensen / eisen voor een succesvolle retourzending?quote:Op zaterdag 4 december 2021 08:58 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat dat is wat de wetgever bedoelde.
Mja maar in de praktijk is dat wel zo'n beetje het enige om te bewijzen dat wat er kwijt is gemaakt door postnl je retourzending is en geen doosje stront ... aan de andere kant, zo doen wij het zakelijk ook voor service. Fotos bij ontvangst en fotos bij verpakken. Gewoon om gezeik van beide kanten af te voorkomen.quote:Op zaterdag 4 december 2021 08:58 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat dat is wat de wetgever bedoelde.
volgens postnl kan je verzekerd verzenden, alleen moet je dan de porto kosten zelf betalen.quote:Op zaterdag 4 december 2021 09:04 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Laqt me je helpen voor de volgende keer.
"Beste webwinkel, ik wil graag een bestelling van 600 euro terugsturen. Logischerwijs wil ik dit verzekerd versturen maar dit kan niet naar het door u opgegeven antwoordnummer. Laat u mij even het fysieke adres weten waar ik dit naar kan versturen? De kosten draag ik uiteraard zelf."
Die info klopt dus niet. Ik ga speciaal voor je deze vraag aan je stellen op social media aan postnl. Bij de balie bij postnl punt kijken ze je aan als een wild vreemde als je naar antwoordnummer verzekerd wilt versturen en via postnl website gaat het niet.quote:Op zaterdag 4 december 2021 09:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
volgens postnl kan je verzekerd verzenden, alleen moet je dan de porto kosten zelf betalen.
Okay benieuwd naar het antwoord want postnl medewerker vertelde mij dit.quote:Op zaterdag 4 december 2021 09:18 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Die info klopt dus niet. Ik ga speciaal voor je deze vraag aan je stellen op social media aan postnl. Bij de balie bij postnl punt kijken ze je aan als een wild vreemde als je naar antwoordnummer verzekerd wilt versturen en via postnl website gaat het niet.
dan nog kan postnl het pakket kwijt raken en ben je de sjaak. Daarnaast kan iemand van postnl de inhoud jatten. De enige manier is via een beëdigd koerier die fysiek aanwezig is met inpakken, zelf het pakket brengt en aanwezig is met uitpakken. Deze koeriers zijn er en kan je inhuren.quote:Op zaterdag 4 december 2021 09:04 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Laqt me je helpen voor de volgende keer.
"Beste webwinkel, ik wil graag een bestelling van 600 euro terugsturen. Logischerwijs wil ik dit verzekerd versturen maar dit kan niet naar het door u opgegeven antwoordnummer. Laat u mij even het fysieke adres weten waar ik dit naar kan versturen? De kosten draag ik uiteraard zelf."
Ik blame niemand, alleen als ik iets van 700 euro zou retourneren dan zou ik me wel 2 keer bedenken.quote:Op vrijdag 3 december 2021 17:23 schreef fyah het volgende:
[..]
Het is ook wel een stukje victim blaming, dus daar gaan we niet te veel mee doen.
edit: Dat "niet zelf terugbrengen dus ook beetje jouw schuld" stukje. In Groning wonen is een ander soort van victim zijn
Stel ts woont in groningen waar geen enkele coolblue winkel is, dan heeft die toch geen keus? Of paar uur rijden om een pakketje te retourneren…quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik blame niemand, alleen als ik iets van 700 euro zou retourneren dan zou ik me wel 2 keer bedenken.
Dat valt te bezien, we hebben het niet over schade, maar over het aantoonbaar kwijt maken van een pakket, het lijkt me sowieso makkelijk aantoonbaar dat ze een pakket dat ze in ontvangst genomen hebben niet hebben afgeleverd, daar kun je redenen voor hebben, maar dat ontslaat je nog niet van schuldvraag.quote:Op zaterdag 4 december 2021 08:35 schreef Wiedanwel het volgende:
En voor de mensen die blijven roepen dat de aansprakelijkheid hier vooral bij postnl gezocht moet worden: natuurlijk zijn zij als vervoerder verantwoordelijk voor het zoekraken van het pakket, maar zij zij juridisch niet aansprakelijk voor de schade door kwijtgeraakte, niet aangetekende, pakketten.
Verzekerd versturen van dure retouren is dus het devies om gezeik te voorkomen, maar daar is ts natuurlijk niet mee geholpen.
Ik woon in Amsterdam, en de coolblue winkel zit op een uur reizen, voordeel was dat ik het niet werkende product direct kon omruilen voor een ander.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:13 schreef Bottomleftone het volgende:
[..]
Stel ts woont in groningen waar geen enkele coolblue winkel is, dan heeft die toch geen keus? Of paar uur rijden om een pakketje te retourneren…
Dat doet niemand
In Groningen is wel een CoolBlue winkel, hoor.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:13 schreef Bottomleftone het volgende:
[..]
Stel ts woont in groningen waar geen enkele coolblue winkel is, dan heeft die toch geen keus? Of paar uur rijden om een pakketje te retourneren…
Dat doet niemand
Wilde het net postenquote:Op zaterdag 4 december 2021 11:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
In Groningen is wel een CoolBlue winkel, hoor.
Je kan foto's maken van het inpakken om je argumenten nog wat kracht bij te zetten.quote:Op woensdag 10 november 2021 16:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt, een tt is leuk maar de ontvanger kan zeggen dat het pakket leeg was of gevuld met kranten.
tja als je je niet aan de regels wilt houden dan is het inderdaad goed om dan te stoppen. Niet iedereen doet dit...quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:17 schreef raptorix het volgende:
Overigens is dit de reden waarom ik mijn webshop ben gestopt in 2000, kennelijk is het maar normaal dat mensen hun shit kunnen terugsturen omdat ze een verkeerde keuze hebben gemaakt, met dank aan de consumentenbond en hun omoes die "veilig" willen shoppen.
ja en als tegenargument: je maakt foto's ervan en haalt het er daarna weer uit om te vullen met bakstenen.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:23 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Je kan foto's maken van het inpakken om je argumenten nog wat kracht bij te zetten.
Het is voor een kleine webshop bijna niet te doen, als ik een product terug krijg kan ik dat niet meer verkopen. Vandaar dat er straks alleen nog maar grote jongens over blijven, volgens mij ben jij slim genoeg om te beseffen dat dat niet heel fijn voor de consument is.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
tja als je je niet aan de regels wilt houden dan is het inderdaad goed om dan te stoppen. Niet iedereen doet dit...
Daar gaat het om een verzendbewijs dat louter bestaat uit 'een barcode' waar niemand iets uit op kan makenquote:Op woensdag 1 december 2021 22:47 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Als ik dat laatste lees heb ik geen schijn van kans toch?
Dat terwijl postnl mij zwart op wit heeft verteld dat Coolblue verantwoordelijk is voor retourzending. Omdat er antwoordnummer wordt gebruikt.
quote:[gedaagde partij] heeft in dit verband volstaan met het inbrengen van dit stuk, waarop louter een barcode is af te lezen. De kantonrechter kan hieruit niets opmaken – noch het af te leveren adres noch de locatie van de zending. [gedaagde partij] heeft daarbij geen plausibele verklaring gegeven waarom, althans niet onderbouwd dat, zij als consument de barcode niet zelf online heeft kunnen raadplegen (om welke reden de gegevens, waar het pakket met de betreffende barcode zich bevindt, naar eigen zeggen niet zouden zijn ingebracht). Daarmee kan niet als vaststaand worden aangenomen dat [gedaagde partij] de thermostaatkraan retour heeft gestuurd, laat staan dat deze bij Bol.com en/of de verkoper retour is ontvangen.
In deze case was het geen eigen verstrekt retourlabel. Coolblue verstrekt eigen prepaid labels met antwoordnummer er op. Wat je zegt is dus onjuist.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:34 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Daar gaat het om een verzendbewijs dat louter bestaat uit 'een barcode' waar niemand iets uit op kan maken
[..]
waarom kan je producten die je terugkrijgt niet meer verkopen? Of het is als nieuw, zoals bedoelt, of je verkoopt het aan opkopers.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is voor een kleine webshop bijna niet te doen, als ik een product terug krijg kan ik dat niet meer verkopen. Vandaar dat er straks alleen nog maar grote jongens over blijven, volgens mij ben jij slim genoeg om te beseffen dat dat niet heel fijn voor de consument is.
Dan een onafgebroken filmpje zoals een andere user hier ook aangeeftquote:Op zaterdag 4 december 2021 11:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ja en als tegenargument: je maakt foto's ervan en haalt het er daarna weer uit om te vullen met bakstenen.
dan nog kan iemand van postnl de inhoud jatten.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:44 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Dan een onafgebroken filmpje zoals een andere user hier ook aangeeft
Dank voor deze waardevolle bijdrage.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik bestel bij Amazon.
Bevalt het niet, gaat het retour met een retourformulier, komt het pakket daar aan, krijg ik mijn geld retour, nooit een probleem daarmee gehad.
1 Keer een product gekocht wat niet retour gezonden kon worden (geen idee waarom), een zak voedingsgist wat verkocht werd als 500 gram maar er maar 200 gram in zat. Contact klantenservice, geen probleem, geld direct terug.
quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:42 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
In deze case was het geen eigen verstrekt retourlabel. Coolblue verstrekt eigen prepaid labels met antwoordnummer er op. Wat je zegt is dus onjuist.
quote:...met het inbrengen van dit stuk, waarop louter een barcode is af te lezen. De kantonrechter kan hieruit niets opmaken – noch het af te leveren adres noch de locatie van de zending.
En kunnen we dan postnl niet verantwoordelijk houden?quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dan nog kan iemand van postnl de inhoud jatten.
als je kan bewijzen dat iemand van postnl het gejat heeft bij een rechter, want anders zullen ze nooit doen postnl kennende, dan kan het.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:45 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
En kunnen we dan postnl niet verantwoordelijk houden?
dit kan en je moet de kosten willen maken van de rechtzaak.quote:Op zaterdag 4 december 2021 12:01 schreef Fe2O3 het volgende:
Als je kan bewijzen dat je het hebt verzonden volgens de methode die de webwinkel aanbood, dan wordt de webwinkel dus aansprakelijk zie artikel dat basekick aanhaalde.
Het probleem is dat een track n trace dus niet als bewijs gezien wordt. Inpakken documenteren lijkt wel genoeg te zijn uit uitspraken die te vinden zijn.
Dus als je voldoende aannemelijk maakt dat het artikel in de doos zit bij afgeven dan sta je juridisch redelijk sterk. Heb je alleen een verzendbewijs dan lacht bijv. Coolblue je in je gezicht uit helaas.
Ik verkocht destijds CD's al afgezien dat daar al heel snel duidelijk van is dat het uit het hoesje is geweest, verkochten wij niche wat we zelf ook moesten bestellen en niet terug konden leveren.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
waarom kan je producten die je terugkrijgt niet meer verkopen? Of het is als nieuw, zoals bedoelt, of je verkoopt het aan opkopers.
Nee, voor post die niet aangetekend verstuurd is hoeft postnl geen enkele verantwoordelijk te dragen conform de postwet. Raar maar waar.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:45 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
En kunnen we dan postnl niet verantwoordelijk houden?
ah dus je opmerking dat het bijna niet te doen is voor kleine webwinkels gaat om een specifieke soort webwinkel?quote:Op zaterdag 4 december 2021 12:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik verkocht destijds CD's al afgezien dat daar al heel snel duidelijk van is dat het uit het hoesje is geweest, verkochten wij niche wat we zelf ook moesten bestellen en niet terug konden leveren.
Klopt en dat is ook logisch, want het is ontraceerbaar op de manier hoe het gedaan wordt. Vroeger ten tijde van de postwet waren er ook geen andere fatsoenlijke betaalbare methodes.quote:Op zaterdag 4 december 2021 12:40 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Nee, voor post die niet aangetekend verstuurd is hoeft postnl geen enkele verantwoordelijk te dragen conform de postwet. Raar maar waar.
Voor vrijwel alle webwinkels, daarom zijn er ook maar weinig webwinkels die winst maken.quote:Op zaterdag 4 december 2021 12:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ah dus je opmerking dat het bijna niet te doen is voor kleine webwinkels gaat om een specifieke soort webwinkel?
ik hoor toch echt andere geluiden om mij heen, maar dat zal wel geen representatieve groep zijn.quote:Op zaterdag 4 december 2021 12:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voor vrijwel alle webwinkels, daarom zijn er ook maar weinig webwinkels die winst maken.
Je weet waarom zaken zoals Coolblue en Bol het liefst als platform willen werken, en zelf niet verkopen?quote:Op zaterdag 4 december 2021 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik hoor toch echt andere geluiden om mij heen, maar dat zal wel geen representatieve groep zijn.
Zeker, ze schuiven zo alle verantwoordelijkheid, risico en kosten van de klantenservice naar een andere partij en krijgen zo eigenlijk gratis geld.quote:Op zaterdag 4 december 2021 12:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je weet waarom zaken zoals Coolblue en Bol het liefst als platform willen werken, en zelf niet verkopen?
Ik zeg niet dat er geen geld met een kleine webshop te verdienen is, maar ik durf gerust te stellen dat het merendeel er nauwelijks een minimum loon aan overhoud, probleem is dat er altijd wel idioten zijn die het een tijdje tegen kostprijs proberen, en op internet kiest toch het gros voor de goedkoopste prijs.quote:Op zaterdag 4 december 2021 13:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zeker, ze schuiven zo alle verantwoordelijkheid, risico en kosten van de klantenservice naar een andere partij en krijgen zo eigenlijk gratis geld.
Bol.com lost ook nooit problemen op als iemand een klacht heeft bij een derde partij, wat wel via hun platform is verkocht.
oh zo... ik zie een webwinkeleigenaar het ook alleen als bijbaantje doen. Er van leven kan inderdaad niet. Ik vergelijk het eigenlijk met vakkenvullen in de supermarkt, maaltijden bezorgen of kranten bezorgen. Allemaal hobbywerk of bijbaantjes. Je kan er wel een leuk zakcentje mee verdienen.quote:Op zaterdag 4 december 2021 13:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er geen geld met een kleine webshop te verdienen is, maar ik durf gerust te stellen dat het merendeel er nauwelijks een minimum loon aan overhoud, probleem is dat er altijd wel idioten zijn die het een tijdje tegen kostprijs proberen, en op internet kiest toch het gros voor de goedkoopste prijs.
Ik heb bij coolblue 2x producten ontvangen waarvan die duidelijk al een keer uit de verpakking waren geweest. En die hadden de verpakking dan zelf weer gesealed alsof dat niet zo was. Mag dat officieel dan niet?quote:Op zaterdag 4 december 2021 12:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voor vrijwel alle webwinkels, daarom zijn er ook maar weinig webwinkels die winst maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |