Dan zou dat iets alsnog moeten aankomen en zou de verzender door de mand vallen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 15:26 schreef Elbosia het volgende:
[..]
Verzendbewijs van iets. Niet dat t ook de foon is.
Ik kan ergens overheen gelezen hebben, maar ik heb in de aangehaalde jurisprudentie nergens een écht vergelijkbare zaak gezien waarbij de consument ook nog eens de moeite heeft genomen om een degelijk betoog te houden. Kun jij de relevante zaken misschien nog één keer quoten?quote:Op zaterdag 4 december 2021 06:20 schreef Innisdemon het volgende:
Dat je dit nog durft te posten ondanks (herhaalde) post over het tegendeel met jurisprudentie erbij.
Dat gaat niet bij dit soort pakketten met antwoordnummer, voor de zoveelste keer. Ts had dus niks meer kunnen doen.quote:Op zaterdag 4 december 2021 08:35 schreef Wiedanwel het volgende:
En voor de mensen die blijven roepen dat de aansprakelijkheid hier vooral bij postnl gezocht moet worden: natuurlijk zijn zij als vervoerder verantwoordelijk voor het zoekraken van het pakket, maar zij zij juridisch niet aansprakelijk voor de schade door kwijtgeraakte, niet aangetekende, pakketten.
Verzekerd versturen van dure retouren is dus het devies om gezeik te voorkomen, maar daar is ts natuurlijk niet mee geholpen.
Ik kan me niet voorstellen dat dat is wat de wetgever bedoelde.quote:Op zaterdag 4 december 2021 08:51 schreef Tyr80 het volgende:
Dus als je iets retour stuurt naar CB, een ononderbroken opname maken van het inpakken, labellen, wegbrengen naar een Post NL pakketpunt en dan ben je er.
Laqt me je helpen voor de volgende keer.quote:Op zaterdag 4 december 2021 08:46 schreef Johannes788 het volgende:
Dat gaat niet bij dit soort pakketten met antwoordnummer, voor de zoveelste keer. Ts had dus niks meer kunnen doen.
Maar heb ik wel juist dat je daarmee voldoet aan de wensen / eisen voor een succesvolle retourzending?quote:Op zaterdag 4 december 2021 08:58 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat dat is wat de wetgever bedoelde.
Mja maar in de praktijk is dat wel zo'n beetje het enige om te bewijzen dat wat er kwijt is gemaakt door postnl je retourzending is en geen doosje stront ... aan de andere kant, zo doen wij het zakelijk ook voor service. Fotos bij ontvangst en fotos bij verpakken. Gewoon om gezeik van beide kanten af te voorkomen.quote:Op zaterdag 4 december 2021 08:58 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat dat is wat de wetgever bedoelde.
volgens postnl kan je verzekerd verzenden, alleen moet je dan de porto kosten zelf betalen.quote:Op zaterdag 4 december 2021 09:04 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Laqt me je helpen voor de volgende keer.
"Beste webwinkel, ik wil graag een bestelling van 600 euro terugsturen. Logischerwijs wil ik dit verzekerd versturen maar dit kan niet naar het door u opgegeven antwoordnummer. Laat u mij even het fysieke adres weten waar ik dit naar kan versturen? De kosten draag ik uiteraard zelf."
Die info klopt dus niet. Ik ga speciaal voor je deze vraag aan je stellen op social media aan postnl. Bij de balie bij postnl punt kijken ze je aan als een wild vreemde als je naar antwoordnummer verzekerd wilt versturen en via postnl website gaat het niet.quote:Op zaterdag 4 december 2021 09:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
volgens postnl kan je verzekerd verzenden, alleen moet je dan de porto kosten zelf betalen.
Okay benieuwd naar het antwoord want postnl medewerker vertelde mij dit.quote:Op zaterdag 4 december 2021 09:18 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Die info klopt dus niet. Ik ga speciaal voor je deze vraag aan je stellen op social media aan postnl. Bij de balie bij postnl punt kijken ze je aan als een wild vreemde als je naar antwoordnummer verzekerd wilt versturen en via postnl website gaat het niet.
dan nog kan postnl het pakket kwijt raken en ben je de sjaak. Daarnaast kan iemand van postnl de inhoud jatten. De enige manier is via een beëdigd koerier die fysiek aanwezig is met inpakken, zelf het pakket brengt en aanwezig is met uitpakken. Deze koeriers zijn er en kan je inhuren.quote:Op zaterdag 4 december 2021 09:04 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Laqt me je helpen voor de volgende keer.
"Beste webwinkel, ik wil graag een bestelling van 600 euro terugsturen. Logischerwijs wil ik dit verzekerd versturen maar dit kan niet naar het door u opgegeven antwoordnummer. Laat u mij even het fysieke adres weten waar ik dit naar kan versturen? De kosten draag ik uiteraard zelf."
Ik blame niemand, alleen als ik iets van 700 euro zou retourneren dan zou ik me wel 2 keer bedenken.quote:Op vrijdag 3 december 2021 17:23 schreef fyah het volgende:
[..]
Het is ook wel een stukje victim blaming, dus daar gaan we niet te veel mee doen.
edit: Dat "niet zelf terugbrengen dus ook beetje jouw schuld" stukje. In Groning wonen is een ander soort van victim zijn
Stel ts woont in groningen waar geen enkele coolblue winkel is, dan heeft die toch geen keus? Of paar uur rijden om een pakketje te retourneren…quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik blame niemand, alleen als ik iets van 700 euro zou retourneren dan zou ik me wel 2 keer bedenken.
Dat valt te bezien, we hebben het niet over schade, maar over het aantoonbaar kwijt maken van een pakket, het lijkt me sowieso makkelijk aantoonbaar dat ze een pakket dat ze in ontvangst genomen hebben niet hebben afgeleverd, daar kun je redenen voor hebben, maar dat ontslaat je nog niet van schuldvraag.quote:Op zaterdag 4 december 2021 08:35 schreef Wiedanwel het volgende:
En voor de mensen die blijven roepen dat de aansprakelijkheid hier vooral bij postnl gezocht moet worden: natuurlijk zijn zij als vervoerder verantwoordelijk voor het zoekraken van het pakket, maar zij zij juridisch niet aansprakelijk voor de schade door kwijtgeraakte, niet aangetekende, pakketten.
Verzekerd versturen van dure retouren is dus het devies om gezeik te voorkomen, maar daar is ts natuurlijk niet mee geholpen.
Ik woon in Amsterdam, en de coolblue winkel zit op een uur reizen, voordeel was dat ik het niet werkende product direct kon omruilen voor een ander.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:13 schreef Bottomleftone het volgende:
[..]
Stel ts woont in groningen waar geen enkele coolblue winkel is, dan heeft die toch geen keus? Of paar uur rijden om een pakketje te retourneren…
Dat doet niemand
In Groningen is wel een CoolBlue winkel, hoor.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:13 schreef Bottomleftone het volgende:
[..]
Stel ts woont in groningen waar geen enkele coolblue winkel is, dan heeft die toch geen keus? Of paar uur rijden om een pakketje te retourneren…
Dat doet niemand
Wilde het net postenquote:Op zaterdag 4 december 2021 11:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
In Groningen is wel een CoolBlue winkel, hoor.
Je kan foto's maken van het inpakken om je argumenten nog wat kracht bij te zetten.quote:Op woensdag 10 november 2021 16:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt, een tt is leuk maar de ontvanger kan zeggen dat het pakket leeg was of gevuld met kranten.
tja als je je niet aan de regels wilt houden dan is het inderdaad goed om dan te stoppen. Niet iedereen doet dit...quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:17 schreef raptorix het volgende:
Overigens is dit de reden waarom ik mijn webshop ben gestopt in 2000, kennelijk is het maar normaal dat mensen hun shit kunnen terugsturen omdat ze een verkeerde keuze hebben gemaakt, met dank aan de consumentenbond en hun omoes die "veilig" willen shoppen.
ja en als tegenargument: je maakt foto's ervan en haalt het er daarna weer uit om te vullen met bakstenen.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:23 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Je kan foto's maken van het inpakken om je argumenten nog wat kracht bij te zetten.
Het is voor een kleine webshop bijna niet te doen, als ik een product terug krijg kan ik dat niet meer verkopen. Vandaar dat er straks alleen nog maar grote jongens over blijven, volgens mij ben jij slim genoeg om te beseffen dat dat niet heel fijn voor de consument is.quote:Op zaterdag 4 december 2021 11:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
tja als je je niet aan de regels wilt houden dan is het inderdaad goed om dan te stoppen. Niet iedereen doet dit...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |