abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202462019
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:47 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Als ik dat laatste lees heb ik geen schijn van kans toch?

Dat terwijl postnl mij zwart op wit heeft verteld dat Coolblue verantwoordelijk is voor retourzending. Omdat er antwoordnummer wordt gebruikt.
Daar gaat het om een verzendbewijs dat louter bestaat uit 'een barcode' waar niemand iets uit op kan maken :)

quote:
[gedaagde partij] heeft in dit verband volstaan met het inbrengen van dit stuk, waarop louter een barcode is af te lezen. De kantonrechter kan hieruit niets opmaken – noch het af te leveren adres noch de locatie van de zending. [gedaagde partij] heeft daarbij geen plausibele verklaring gegeven waarom, althans niet onderbouwd dat, zij als consument de barcode niet zelf online heeft kunnen raadplegen (om welke reden de gegevens, waar het pakket met de betreffende barcode zich bevindt, naar eigen zeggen niet zouden zijn ingebracht). Daarmee kan niet als vaststaand worden aangenomen dat [gedaagde partij] de thermostaatkraan retour heeft gestuurd, laat staan dat deze bij Bol.com en/of de verkoper retour is ontvangen.
pi_202462112
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:34 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Daar gaat het om een verzendbewijs dat louter bestaat uit 'een barcode' waar niemand iets uit op kan maken :)
[..]

In deze case was het geen eigen verstrekt retourlabel. Coolblue verstrekt eigen prepaid labels met antwoordnummer er op. Wat je zegt is dus onjuist.
pi_202462113
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:26 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het is voor een kleine webshop bijna niet te doen, als ik een product terug krijg kan ik dat niet meer verkopen. Vandaar dat er straks alleen nog maar grote jongens over blijven, volgens mij ben jij slim genoeg om te beseffen dat dat niet heel fijn voor de consument is.
waarom kan je producten die je terugkrijgt niet meer verkopen? Of het is als nieuw, zoals bedoelt, of je verkoopt het aan opkopers.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202462140
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ja en als tegenargument: je maakt foto's ervan en haalt het er daarna weer uit om te vullen met bakstenen.
Dan een onafgebroken filmpje zoals een andere user hier ook aangeeft
pi_202462152
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:44 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Dan een onafgebroken filmpje zoals een andere user hier ook aangeeft
dan nog kan iemand van postnl de inhoud jatten.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202462153
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik bestel bij Amazon.
Bevalt het niet, gaat het retour met een retourformulier, komt het pakket daar aan, krijg ik mijn geld retour, nooit een probleem daarmee gehad.
1 Keer een product gekocht wat niet retour gezonden kon worden (geen idee waarom), een zak voedingsgist wat verkocht werd als 500 gram maar er maar 200 gram in zat. Contact klantenservice, geen probleem, geld direct terug.
Dank voor deze waardevolle bijdrage.
pi_202462156
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:42 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
In deze case was het geen eigen verstrekt retourlabel. Coolblue verstrekt eigen prepaid labels met antwoordnummer er op. Wat je zegt is dus onjuist.
quote:
...met het inbrengen van dit stuk, waarop louter een barcode is af te lezen. De kantonrechter kan hieruit niets opmaken – noch het af te leveren adres noch de locatie van de zending.
pi_202462163
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dan nog kan iemand van postnl de inhoud jatten.
En kunnen we dan postnl niet verantwoordelijk houden?
pi_202462191
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:45 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
[..]

Lees eens de case, is een heel andere case dan TS heeft.
  zaterdag 4 december 2021 @ 12:01:39 #235
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202462382
Als je kan bewijzen dat je het hebt verzonden volgens de methode die de webwinkel aanbood, dan wordt de webwinkel dus aansprakelijk zie artikel dat basekick aanhaalde.

Het probleem is dat een track n trace dus niet als bewijs gezien wordt. Inpakken documenteren lijkt wel genoeg te zijn uit uitspraken die te vinden zijn.

Dus als je voldoende aannemelijk maakt dat het artikel in de doos zit bij afgeven dan sta je juridisch redelijk sterk. Heb je alleen een verzendbewijs dan lacht bijv. Coolblue je in je gezicht uit helaas.
Dum de dum
pi_202462564
quote:

[..]
als je kan bewijzen dat iemand van postnl het gejat heeft bij een rechter, want anders zullen ze nooit doen postnl kennende, dan kan het.
pi_202462580
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:01 schreef Fe2O3 het volgende:
Als je kan bewijzen dat je het hebt verzonden volgens de methode die de webwinkel aanbood, dan wordt de webwinkel dus aansprakelijk zie artikel dat basekick aanhaalde.

Het probleem is dat een track n trace dus niet als bewijs gezien wordt. Inpakken documenteren lijkt wel genoeg te zijn uit uitspraken die te vinden zijn.

Dus als je voldoende aannemelijk maakt dat het artikel in de doos zit bij afgeven dan sta je juridisch redelijk sterk. Heb je alleen een verzendbewijs dan lacht bijv. Coolblue je in je gezicht uit helaas.
dit kan en je moet de kosten willen maken van de rechtzaak.
pi_202462750
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
waarom kan je producten die je terugkrijgt niet meer verkopen? Of het is als nieuw, zoals bedoelt, of je verkoopt het aan opkopers.
Ik verkocht destijds CD's al afgezien dat daar al heel snel duidelijk van is dat het uit het hoesje is geweest, verkochten wij niche wat we zelf ook moesten bestellen en niet terug konden leveren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202462897
quote:

[..]
Nee, voor post die niet aangetekend verstuurd is hoeft postnl geen enkele verantwoordelijk te dragen conform de postwet. Raar maar waar.
pi_202462952
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:28 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik verkocht destijds CD's al afgezien dat daar al heel snel duidelijk van is dat het uit het hoesje is geweest, verkochten wij niche wat we zelf ook moesten bestellen en niet terug konden leveren.
ah dus je opmerking dat het bijna niet te doen is voor kleine webwinkels gaat om een specifieke soort webwinkel?
pi_202462974
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:40 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Nee, voor post die niet aangetekend verstuurd is hoeft postnl geen enkele verantwoordelijk te dragen conform de postwet. Raar maar waar.
Klopt en dat is ook logisch, want het is ontraceerbaar op de manier hoe het gedaan wordt. Vroeger ten tijde van de postwet waren er ook geen andere fatsoenlijke betaalbare methodes.

Ik heb jaren geleden een postbode gehad hier in de wijk die de helft van de post verbrandde. Dan zegt postnl sorry en dat was het. Alle consequenties zijn voor de geaddresseerde. De belastingdienst gaat er namelijk vanuit dat alles wat zij sturen ook aankomt en dat is juridisch ook vastgelegd is mij een keer verteld. De geadresseerde moet bewijzen dat zij een brief van de belastingdienst niet gekregen heeft.

[ Bericht 8% gewijzigd door sjorsie1982 op 04-12-2021 12:55:36 ]
pi_202463058
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ah dus je opmerking dat het bijna niet te doen is voor kleine webwinkels gaat om een specifieke soort webwinkel?
Voor vrijwel alle webwinkels, daarom zijn er ook maar weinig webwinkels die winst maken.
pi_202463071
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:53 schreef raptorix het volgende:

[..]
Voor vrijwel alle webwinkels, daarom zijn er ook maar weinig webwinkels die winst maken.
ik hoor toch echt andere geluiden om mij heen, maar dat zal wel geen representatieve groep zijn.
pi_202463118
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik hoor toch echt andere geluiden om mij heen, maar dat zal wel geen representatieve groep zijn.
Je weet waarom zaken zoals Coolblue en Bol het liefst als platform willen werken, en zelf niet verkopen?
pi_202463127
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:59 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je weet waarom zaken zoals Coolblue en Bol het liefst als platform willen werken, en zelf niet verkopen?
Zeker, ze schuiven zo alle verantwoordelijkheid, risico en kosten van de klantenservice naar een andere partij en krijgen zo eigenlijk gratis geld.

Bol.com lost ook nooit problemen op als iemand een klacht heeft bij een derde partij, wat wel via hun platform is verkocht.

Daaorm vind ik platformbedrijven ook de nieuwe kanker van deze maatschappij.
pi_202463145
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Zeker, ze schuiven zo alle verantwoordelijkheid, risico en kosten van de klantenservice naar een andere partij en krijgen zo eigenlijk gratis geld.

Bol.com lost ook nooit problemen op als iemand een klacht heeft bij een derde partij, wat wel via hun platform is verkocht.
Ik zeg niet dat er geen geld met een kleine webshop te verdienen is, maar ik durf gerust te stellen dat het merendeel er nauwelijks een minimum loon aan overhoud, probleem is dat er altijd wel idioten zijn die het een tijdje tegen kostprijs proberen, en op internet kiest toch het gros voor de goedkoopste prijs.
pi_202463161
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:02 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat er geen geld met een kleine webshop te verdienen is, maar ik durf gerust te stellen dat het merendeel er nauwelijks een minimum loon aan overhoud, probleem is dat er altijd wel idioten zijn die het een tijdje tegen kostprijs proberen, en op internet kiest toch het gros voor de goedkoopste prijs.
oh zo... ik zie een webwinkeleigenaar het ook alleen als bijbaantje doen. Er van leven kan inderdaad niet. Ik vergelijk het eigenlijk met vakkenvullen in de supermarkt, maaltijden bezorgen of kranten bezorgen. Allemaal hobbywerk of bijbaantjes. Je kan er wel een leuk zakcentje mee verdienen.
pi_202463164
Als ze er bij blijven dat de verzender verantwoordelijk is dan is dat volgens mij toch ook Coolblue?
Coolblue heeft de verzendoodracht gemaakt. TS heeft het enkel volgens instructie afgegeven. Dit blijkt ook uit het feit dat TS geen klacht bij de post kan indienen omdat hij niet de opdrachtgever is.
Coolblue kan een onderzoek starten bij postNL, TS niet.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_202463169
Overigens zelf wat consultancy gedaan bij een groot platformbedrijf in B2C, die lui doen er alles aan om de concurrentie niet wakker te schudden :D 4 miljard omzet met 14 man personeel :D
  zaterdag 4 december 2021 @ 13:05:10 #250
497658 Revac
Fka womanly
pi_202463183
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:53 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb bij coolblue 2x producten ontvangen waarvan die duidelijk al een keer uit de verpakking waren geweest. En die hadden de verpakking dan zelf weer gesealed alsof dat niet zo was. Mag dat officieel dan niet?

Met kleding ed wordt het ook
gepast, teruggestuurd en weer opnieuw naar een andere klant gestuurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')