abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_202103547
Hoi fok volk :)

Ik heb afgelopen begin oktober een Xiaomi telefoon besteld bij Coolblue, de Mi 11 i. Na 1 dag gebruik kwam ik er achter dat het toch not my cup of coffee was en heb ik de telefoon retour aangemeld.

Die heb ik vervolgens netjes keurig aangemeld en terug gestuurd. Afgelopen 21 oktober heb ik de telefoon opgestuurd naar bovenstaande webshop, vandaag 19 (!) dagen geleden. Keurig verzendbewijs bewaard.

Via de track en trace status kwam er geen vordering in, en na zo een paar dagen niks gehoord te hebben
contact opgenomen met de webshop want het duurde al een halve week.

Gebeld en binnen 3 werkdagen zou ik uitkomst krijgen van het pakketonderzoek middels mijn verzendbewijs. So far so good, na paar dagen wachten weer niks gehoord. Via social media contact gezocht en kreeg ik dit terug;

Hey JohanHat,

ik kan mij goed voorstellen dat je graag snel een oplossing aangeboden krijgt. Ik kan dan je gevoel ook goed begrijpen.

Op dit moment is het onderzoek alleen nog in volle gang bezig. Ik snap dat dit niet is wat je verwacht maar gezien de drukte duurt dit soms net wat langer dan normaal. We willen natuurlijk wel dit zo juist mogelijk oplossen. Omdat het onderzoek op dit moment nog bezig is heb ik navraag gedaan bij mijn collega's van de bezorging om te achterhalen hoe het er nu voor staat. Ik kan je op dit moment nog geen oplossing aanbieden en wil ik je toch vragen om de doorlooptijd af te wachten. Die staat momenteel op 4 werkdagen, dit betekent dat je vrijdag wat meer informatie mag verwachten.


Ik hoop dat we snel meer toelichting krijgen zodat we dit netjes kunnen oplossen. Groetjes, ....van de webshop

Dit is inmiddels een week geleden. Het bleef weer stil, vervolgens klacht aangemaakt en gemaild naar de klachtenservice van de webwinkel. Weer geen reactie. Ook klacht aangemaakt via thuiswinkel waarborg aangezien er niet aan de wetgeving van de wet koop op afstand wordt voldaan. ( na 14 dagen bewijs dat het retour is gestuurd moet de webshop koop ontbinden en geld terug geven)

Jullie raden het al, ook daar geen reactie op klacht van thuiswinkel waarborg van mij als klant. Inmiddels gisteren deze mail opgesteld

Geachte heer of mevrouw,

Op 3 oktober kocht ik bij u een smartphone voor 659 euro. Op 14 oktober liet ik u weten dat ik van de koop af wilde tijdens de bedenktijd. Ik stuurde het product aan u terug op 21 oktober.

In de bijlage vindt u een kopie van het verzendbewijs.

Wat is het probleem?
Tot vandaag heb ik nog geen betaling van u ontvangen. Daarom vraag ik u om het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug te betalen.

Hoe is dit wettelijk geregeld?
Volgens de wet moet u het aankoopbedrag (inclusief bezorgkosten) terugbetalen binnen veertien dagen na het ontbinden van de overeenkomst. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/bedenktijd.

Wat verwacht ik van u?
De termijn van veertien dagen is al voorbij. Daarom vraag ik u nog een keer vriendelijk om het bedrag van 659 euro deze week over te maken. Ik verwacht dat u daar de wettelijke rente bij optelt, vanaf de dag dat u te laat was met terugbetalen. Dit is inmiddels 5 dagen aangezien het pakket nu 19 dagen geleden is terug gestuurt.

Biedt u geen oplossing?
Als u mij niet op tijd terugbetaalt, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. En ik ga met mijn klacht naar de rechter, ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Ik ontvang graag binnen een week mijn geld terug.

Met vriendelijke groet,

Ben benieuwd of ik hier reactie op krijg, de webwinkel onderneemt maar geen reactie tot nu toe. Wat kan ik nog meer doen, ben ten einde raad. Tips zijn welkom, want duurt al 3 weken nu na terug sturen pakketje retour en hou er al rekening mee dat ik geld kwijt ben ;(

Helaas niet betaald met creditcard :X
pi_202103572
Wat een naaiers.

En dat met hun reclames….gewoon voor het gerecht er mee.
pi_202103593
Ook nog hoog bedrag. Ook dat geen reactie geven, hoe slecht.

Juridisch loket?
  Spellchecker dinsdag 9 november 2021 @ 20:53:01 #4
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_202103596
Niet cool .... :N
*** Het begon best goed, eerst carnaval en daarna lekker skiën***
^^^i.k...h.e.e.t...d.e.z.e...w.e.e.k...p.e.t.e.r^^^
pi_202103688
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:53 schreef maily het volgende:
Niet cool .... :N
Eens maar nooit meer nee :'(
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:13:53 #6
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_202103890
Kan jij met je T&T-code bewijzen dat je de telefoon teruggestuurd hebt?
"Dat u mag wachten met terugbetalen totdat u het product terug heeft, of totdat de klant bewijst dat hij het heeft teruggestuurd, afhankelijk van welk tijdstip eerst valt."

Dat kan namelijk een leuke discussie worden.
Als de zending volgens T&T nog niet afgeleverd is, hebben zij geen bewijs dat er daadwerkelijk een toestel verzonden is.
pi_202103913
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:13 schreef FF het volgende:
Kan jij met je T&T-code bewijzen dat je de telefoon teruggestuurd hebt?
"Dat u mag wachten met terugbetalen totdat u het product terug heeft, of totdat de klant bewijst dat hij het heeft teruggestuurd, afhankelijk van welk tijdstip eerst valt."

Dat kan namelijk een leuke discussie worden.
Als de zending volgens T&T nog niet afgeleverd is, hebben zij geen bewijs dat er daadwerkelijk een toestel verzonden is.
track en trace is bewijs met verzendbewijs.
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:20:46 #8
214643 Nober
#Altijdtegenons
pi_202103981
Waarschijnlijk vinden ze een baksteen in het door u verstuurde retourpakket en krijgt u logischerwijs het bedrag niet teruggestort.

Nog een fijne dag! :s)
pi_202104054
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:20 schreef Nober het volgende:
Waarschijnlijk vinden ze een baksteen in het door u verstuurde retourpakket en krijgt u logischerwijs het bedrag niet teruggestort.

Nog een fijne dag! :s)
Je zou eens een keertje iemand helpen in je leven….moeilijk he?
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:39:14 #10
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_202104180
Is dat pakket überhaupt al aangekomen bij Coolblue (volgens PostNL)?
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:40:30 #11
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202104195
Wie heeft het retouren geregeld?
Dum de dum
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:42:53 #12
214643 Nober
#Altijdtegenons
pi_202104222
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:27 schreef Newby6781 het volgende:

[..]
Je zou eens een keertje iemand helpen in je leven….moeilijk he?
Ik denk dat TS de juiste stappen voor dit moment wel heeft ondernomen.
pi_202104241
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:39 schreef Joran-Joran het volgende:
Is dat pakket überhaupt al aangekomen bij Coolblue (volgens PostNL)?
Nee.

Staat het al 19 dagen op

pi_202104249
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:40 schreef Fe2O3 het volgende:
Wie heeft het retouren geregeld?
? Postnl. Met verzendlabel coolblue.
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:45:42 #15
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202104253
Overigens zijn retourzendingen van coolblue natuurlijk wel een 'goudmijn' voor corrupte postnl en pakketpunt medewerkers ...
Dum de dum
pi_202104284
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:45 schreef Fe2O3 het volgende:
Overigens zijn retourzendingen van coolblue natuurlijk wel een 'goudmijn' voor corrupte postnl en pakketpunt medewerkers ...
Yes. Maar dat is niet ts zijn verantwoordelijkheid. Bij antwoordnummer label webshop is cb verantwoordelijk. Ze verbreken de wetgeving koop op afstand. Wat een bedrijf :(
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:15:16 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202104598
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:44 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Nee.

Staat het al 19 dagen op

[ link | afbeelding ]
Dit heb ik zelf ook meegemaakt, dat die status bij PostNL hier steeds op bleef, maar dat ik toch van het ontvangende bedrijf het bericht kreeg ‘we hebben uw retour ontvangen’.

Dus ik zou niet blind varen op die status van PostNL.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202104632
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dit heb ik zelf ook meegemaakt, dat die status bij PostNL hier steeds op bleef, maar dat ik toch van het ontvangende bedrijf het bericht kreeg ‘we hebben uw retour ontvangen’.

Dus ik zou niet blind varen op die status van PostNL.
TS heeft toch nog geen enkel bericht gehad ban coolblue dat ze pakket hebben ontvangen, dus is die echt nog niet aangekomen.
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:20:49 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202104707
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:16 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
TS heeft toch nog geen enkel bericht gehad ban coolblue dat ze pakket hebben ontvangen, dus is die echt nog niet aangekomen.
Ze hebben waarschijnlijk een achterstand in verwerken.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:24:02 #20
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_202104773
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:47 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Yes. Maar dat is niet ts zijn verantwoordelijkheid. Bij antwoordnummer label webshop is cb verantwoordelijk. Ze verbreken de wetgeving koop op afstand. Wat een bedrijf :(
Waar baseer jij op dat CB verantwoordelijk is? Naar mijn weten is de verzender (in dit geval TS) verantwoordelijk voor de correcte retourzending. Daarom dit soort kostbare pakketten altijd aangetekend versturen.
pi_202104807
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:24 schreef Joran-Joran het volgende:

[..]
Waar baseer jij op dat CB verantwoordelijk is? Naar mijn weten is de verzender (in dit geval TS) verantwoordelijk voor de correcte retourzending. Daarom dit soort kostbare pakketten altijd aangetekend versturen.
Ja je hebt gelijk bij antwoordnummers zonder retourlabel track en trace van de afzender.Bij antwoordnummer kan je geen aangetekend pakket versturen, dus coolblue is verantwoordelijk voor terug zending. Dus ts heeft zijn plicht gedaan :)
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:28:07 #22
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_202104836
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:25 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Bij antwoordnummer kan je geen aangetekend pakket versturen
Jawel, dat kan wel.
pi_202104931
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:28 schreef Joran-Joran het volgende:

[..]
Jawel, dat kan wel.
Dat kan niet. Toevallig vorige week nagevraagd aan postnl. Sinds enkele maanden kan dat niet meer. Zie ook website postnl. Antwoordnummer versturen is altijd ¤0.0

pi_202104954
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:28 schreef Joran-Joran het volgende:

[..]
Jawel, dat kan wel.
Kan niet. Wilde 3 weken terug bol pakket aangegekend versturen kon niet naar antwoordnummer.
pi_202104972
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:38 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
Kan niet. Wilde 3 weken terug bol pakket aangegekend versturen kon niet naar antwoordnummer.
Precies. Gaat inderdaad helaas niet :(
pi_202104979
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:24 schreef Joran-Joran het volgende:

[..]
Waar baseer jij op dat CB verantwoordelijk is? Naar mijn weten is de verzender (in dit geval TS) verantwoordelijk voor de correcte retourzending. Daarom dit soort kostbare pakketten altijd aangetekend versturen.
Nope, TS heeft de telefoon volgens de instructie van CB terug gestuurd. CB is verantwoordelijk.
Waar een wil is, is een weg. Gewoon Doordrammen!!!!!!!!!!
pi_202105010
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:40 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Nope, TS heeft de telefoon volgens de instructie van CB terug gestuurd. CB is verantwoordelijk.
Juist. Met verzendlabel van coolblue wat je niet eens aangetekend kan versturen. :)
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:47:42 #28
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_202105067
Bizar. Met die incompetenten bij PostNL zou ik als bedrijf zijnde daar geen pakketjes van +500¤ aan toevertrouwen :'(
pi_202105162
Dus je bestelt op 3 oktober een smartphone, welke pas op 13 oktober geleverd wordt?

Na 1 dag besluit je al dat je het niks vindt, maar vervolgens wacht je ruim een week voordat je het ding weer retour stuurt?

En dan verwijt je anderen een lakse houding :')
pi_202105266
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:54 schreef r3gi3boy het volgende:
Dus je bestelt op 3 oktober een smartphone, welke pas op 13 oktober geleverd wordt?

Na 1 dag besluit je al dat je het niks vindt, maar vervolgens wacht je ruim een week voordat je het ding weer retour stuurt?

En dan verwijt je anderen een lakse houding :')
Kan je lezen?
pi_202105272
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:54 schreef r3gi3boy het volgende:
Dus je bestelt op 3 oktober een smartphone, welke pas op 13 oktober geleverd wordt?

Na 1 dag besluit je al dat je het niks vindt, maar vervolgens wacht je ruim een week voordat je het ding weer retour stuurt?

En dan verwijt je anderen een lakse houding :')
Je leest niet goed.
pi_202105375
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:25 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Ja je hebt gelijk bij antwoordnummers zonder retourlabel track en trace van de afzender. Bij antwoordnummer kan je geen aangetekend pakket versturen, dus coolblue is verantwoordelijk voor terug zending. Dus ts heeft zijn plicht gedaan :)
Jawel. Zie https://www.postnl.nl/kla(...)-een-antwoordnummer/.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202106155
quote:
quote:
Pakketten Aangetekende post*
Post met verzekerservice*
Aangetekende pakketten. Verzekerde post. Niet verzekerde pakketten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_202106404
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 04:41 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
Aangetekende pakketten. Verzekerde post. Niet verzekerde pakketten.
Dus kan je een aangetekend pakket versturen naar een antwoordnummer?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202108407
Update:

pi_202108434
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 10:45 schreef JohanHat89 het volgende:
Update:

[ link | afbeelding ]
Ben eens benieuwd….3 weken. Rechter zou hier gehakt van maken.
pi_202112237
Wat een waardeloze reactie weer van coolblue, ze lossen nog niks op:

Ik zie dat wij gisteren PostNL hebben gemaild over de uitkomst van dit onderzoek en daar verwacht ik eigenlijk elk moment antwoord van. Je zult dus nog heel eventjes geduld moeten hebben. Wel kan ik je alvast mededelen dat je geen "wettelijke rente" erboven op zult krijgen. De koop is namelijk wettelijk gezien nog niet ontbonden aangezien wij nog niets hebben ontvangen.

Wij doen ons uiterste best om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen!
  woensdag 10 november 2021 @ 15:22:18 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202112370
Er zit toch niks anders op dan ze nog even tijd te gunnen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202112467
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:15 schreef JohanHat89 het volgende:
Wat een waardeloze reactie weer van coolblue, ze lossen nog niks op:

Ik zie dat wij gisteren PostNL hebben gemaild over de uitkomst van dit onderzoek en daar verwacht ik eigenlijk elk moment antwoord van. Je zult dus nog heel eventjes geduld moeten hebben. Wel kan ik je alvast mededelen dat je geen "wettelijke rente" erboven op zult krijgen. De koop is namelijk wettelijk gezien nog niet ontbonden aangezien wij nog niets hebben ontvangen.

Wij doen ons uiterste best om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen!

Die wettelijke rente krijg je sowieso nooit. Voor een paar euro gaat niemand naar de rechter namelijk.

Ik heb al 2x een conflict gehad met cb over retouren. Ik heb het in beiden gevallen opgegeven. De energie en kosten van een rechtzaak wogen bij mij niet op tegen de schade.
Je krijgt nog betere reacties van een muur dan van cb.
pi_202112559
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Die wettelijke rente krijg je sowieso nooit. Voor een paar euro gaat niemand naar de rechter namelijk.

Ik heb al 2x een conflict gehad met cb over retouren. Ik heb het in beiden gevallen opgegeven. De energie en kosten van een rechtzaak wogen bij mij niet op tegen de schade.
Je krijgt nog betere reacties van een muur dan van cb.
Alles voor een glimlach was het toch?

Nou. Ze laten zich weer eens van een slechte kant zien. Wat had jij dan voor problemen met coolblue?
pi_202112584
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:35 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Alles voor een glimlach was het toch?

Nou. Ze laten zich weer eens van een slechte kant zien. Wat had jij dan voor problemen met coolblue?
Software die ik zonder zegel ontvangen heb maar wou retourneren. Die werd afgewezen ivm het onbreken van een zegel.
Schade ontstaan door verzending zou geen garantie zijn.
  woensdag 10 november 2021 @ 15:40:59 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202112632
Heeft nog niemand gevraagd of je een rechtsbijstandverzekering hebt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_202112909
Neem een deurwaarder in de hand en vorder kosten terug. 9 van de 10 keer happen ze dan toe. Wedden dat het dan wel lukt?
pi_202112919
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:58 schreef Bottomleftone het volgende:
Neem een deurwaarder in de hand en vorder kosten terug. 9 van de 10 keer happen ze dan toe. Wedden dat het dan wel lukt?
Alsof deze case dan zo te winnen valt???
  woensdag 10 november 2021 @ 16:09:50 #45
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_202113117
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:15 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
track en trace is bewijs met verzendbewijs.
T&T is bewijs van verzending.
Het is geen bewijs van wat je verzonden hebt.
Het zou zomaar een lege doos kunnen zijn geweest...

Je kan even de T&T opzoeken bij PostNL en dan kijken welk gewicht daar bij staat.
Als daar een erg afwijkend gewicht staat, dan is er iets mis met de inhoud.

Zo ook ooit gehad met een laptop die door de winkel naar de leverancier teruggezonden werd.
Gewicht was veel te laag, bleek de uit het pakket gehaald te zijn.
pi_202113480
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:40 schreef Lienekien het volgende:
Heeft nog niemand gevraagd of je een rechtsbijstandverzekering hebt?
Mijn ervaring is dat die jou een standaardbrief sturen die je zelf specifiek moet maken en dan 2 weken moet wachten.
pi_202113497
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:58 schreef Bottomleftone het volgende:
Neem een deurwaarder in de hand en vorder kosten terug. 9 van de 10 keer happen ze dan toe. Wedden dat het dan wel lukt?
Cb lacht een deurwaarder uit en de deurwaarder stuurt jou dan een rekening.
pi_202113526
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:09 schreef FF het volgende:

[..]
T&T is bewijs van verzending.
Het is geen bewijs van wat je verzonden hebt.
Het zou zomaar een lege doos kunnen zijn geweest...

Je kan even de T&T opzoeken bij PostNL en dan kijken welk gewicht daar bij staat.
Als daar een erg afwijkend gewicht staat, dan is er iets mis met de inhoud.

Zo ook ooit gehad met een laptop die door de winkel naar de leverancier teruggezonden werd.
Gewicht was veel te laag, bleek de uit het pakket gehaald te zijn.
Klopt, een tt is leuk maar de ontvanger kan zeggen dat het pakket leeg was of gevuld met kranten.
pi_202113653
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:40 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Nope, TS heeft de telefoon volgens de instructie van CB terug gestuurd. CB is verantwoordelijk.
Ik ben het met je eens maar in de praktijk werkt dit niet zo. Heb al veel vaker gelezen dat pakketjes tijdens het retouren zoek zijn geraakt en dat dat de verzender (en niet de opdrachtgever/verkoper) verantwoordelijk is voor een pakket. En let wel, ook aangetekende pakketten zijn niet of nauwelijks verzekerd tegen vermissing.
Op zondag 9 januari 2022 15:37 schreef maily het volgende: To be a rock, and not to roll _O_
pi_202113668
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:53 schreef maily het volgende:
Niet cool .... :N
Om een blauwtje te lopen bij verkoper. ;(
Op zondag 9 januari 2022 15:37 schreef maily het volgende: To be a rock, and not to roll _O_
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')