track en trace is bewijs met verzendbewijs.quote:Op dinsdag 9 november 2021 21:13 schreef FF het volgende:
Kan jij met je T&T-code bewijzen dat je de telefoon teruggestuurd hebt?
"Dat u mag wachten met terugbetalen totdat u het product terug heeft, of totdat de klant bewijst dat hij het heeft teruggestuurd, afhankelijk van welk tijdstip eerst valt."
Dat kan namelijk een leuke discussie worden.
Als de zending volgens T&T nog niet afgeleverd is, hebben zij geen bewijs dat er daadwerkelijk een toestel verzonden is.
Je zou eens een keertje iemand helpen in je leven….moeilijk he?quote:Op dinsdag 9 november 2021 21:20 schreef Nober het volgende:
Waarschijnlijk vinden ze een baksteen in het door u verstuurde retourpakket en krijgt u logischerwijs het bedrag niet teruggestort.
Nog een fijne dag!
Ik denk dat TS de juiste stappen voor dit moment wel heeft ondernomen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 21:27 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Je zou eens een keertje iemand helpen in je leven….moeilijk he?
Nee.quote:Op dinsdag 9 november 2021 21:39 schreef Joran-Joran het volgende:
Is dat pakket überhaupt al aangekomen bij Coolblue (volgens PostNL)?
Yes. Maar dat is niet ts zijn verantwoordelijkheid. Bij antwoordnummer label webshop is cb verantwoordelijk. Ze verbreken de wetgeving koop op afstand. Wat een bedrijfquote:Op dinsdag 9 november 2021 21:45 schreef Fe2O3 het volgende:
Overigens zijn retourzendingen van coolblue natuurlijk wel een 'goudmijn' voor corrupte postnl en pakketpunt medewerkers ...
Dit heb ik zelf ook meegemaakt, dat die status bij PostNL hier steeds op bleef, maar dat ik toch van het ontvangende bedrijf het bericht kreeg ‘we hebben uw retour ontvangen’.quote:Op dinsdag 9 november 2021 21:44 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Nee.
Staat het al 19 dagen op
[ link | afbeelding ]
TS heeft toch nog geen enkel bericht gehad ban coolblue dat ze pakket hebben ontvangen, dus is die echt nog niet aangekomen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 22:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit heb ik zelf ook meegemaakt, dat die status bij PostNL hier steeds op bleef, maar dat ik toch van het ontvangende bedrijf het bericht kreeg ‘we hebben uw retour ontvangen’.
Dus ik zou niet blind varen op die status van PostNL.
Ze hebben waarschijnlijk een achterstand in verwerken.quote:Op dinsdag 9 november 2021 22:16 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
TS heeft toch nog geen enkel bericht gehad ban coolblue dat ze pakket hebben ontvangen, dus is die echt nog niet aangekomen.
Waar baseer jij op dat CB verantwoordelijk is? Naar mijn weten is de verzender (in dit geval TS) verantwoordelijk voor de correcte retourzending. Daarom dit soort kostbare pakketten altijd aangetekend versturen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 21:47 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Yes. Maar dat is niet ts zijn verantwoordelijkheid. Bij antwoordnummer label webshop is cb verantwoordelijk. Ze verbreken de wetgeving koop op afstand. Wat een bedrijf
Ja je hebt gelijk bij antwoordnummers zonder retourlabel track en trace van de afzender.Bij antwoordnummer kan je geen aangetekend pakket versturen, dus coolblue is verantwoordelijk voor terug zending. Dus ts heeft zijn plicht gedaanquote:Op dinsdag 9 november 2021 22:24 schreef Joran-Joran het volgende:
[..]
Waar baseer jij op dat CB verantwoordelijk is? Naar mijn weten is de verzender (in dit geval TS) verantwoordelijk voor de correcte retourzending. Daarom dit soort kostbare pakketten altijd aangetekend versturen.
Jawel, dat kan wel.quote:Op dinsdag 9 november 2021 22:25 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Bij antwoordnummer kan je geen aangetekend pakket versturen
Precies. Gaat inderdaad helaas nietquote:Op dinsdag 9 november 2021 22:38 schreef Bottomleftone het volgende:
[..]
Kan niet. Wilde 3 weken terug bol pakket aangegekend versturen kon niet naar antwoordnummer.
Nope, TS heeft de telefoon volgens de instructie van CB terug gestuurd. CB is verantwoordelijk.quote:Op dinsdag 9 november 2021 22:24 schreef Joran-Joran het volgende:
[..]
Waar baseer jij op dat CB verantwoordelijk is? Naar mijn weten is de verzender (in dit geval TS) verantwoordelijk voor de correcte retourzending. Daarom dit soort kostbare pakketten altijd aangetekend versturen.
Juist. Met verzendlabel van coolblue wat je niet eens aangetekend kan versturen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 22:40 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Nope, TS heeft de telefoon volgens de instructie van CB terug gestuurd. CB is verantwoordelijk.
Kan je lezen?quote:Op dinsdag 9 november 2021 22:54 schreef r3gi3boy het volgende:
Dus je bestelt op 3 oktober een smartphone, welke pas op 13 oktober geleverd wordt?
Na 1 dag besluit je al dat je het niks vindt, maar vervolgens wacht je ruim een week voordat je het ding weer retour stuurt?
En dan verwijt je anderen een lakse houding
Je leest niet goed.quote:Op dinsdag 9 november 2021 22:54 schreef r3gi3boy het volgende:
Dus je bestelt op 3 oktober een smartphone, welke pas op 13 oktober geleverd wordt?
Na 1 dag besluit je al dat je het niks vindt, maar vervolgens wacht je ruim een week voordat je het ding weer retour stuurt?
En dan verwijt je anderen een lakse houding
Jawel. Zie https://www.postnl.nl/kla(...)-een-antwoordnummer/.quote:Op dinsdag 9 november 2021 22:25 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk bij antwoordnummers zonder retourlabel track en trace van de afzender. Bij antwoordnummer kan je geen aangetekend pakket versturen, dus coolblue is verantwoordelijk voor terug zending. Dus ts heeft zijn plicht gedaan
quote:Op dinsdag 9 november 2021 23:12 schreef baskick het volgende:
[..]
Jawel. Zie https://www.postnl.nl/kla(...)-een-antwoordnummer/.
Aangetekende pakketten. Verzekerde post. Niet verzekerde pakketten.quote:Pakketten Aangetekende post*
Post met verzekerservice*
Dus kan je een aangetekend pakket versturen naar een antwoordnummer?quote:Op woensdag 10 november 2021 04:41 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Aangetekende pakketten. Verzekerde post. Niet verzekerde pakketten.
Die wettelijke rente krijg je sowieso nooit. Voor een paar euro gaat niemand naar de rechter namelijk.quote:Op woensdag 10 november 2021 15:15 schreef JohanHat89 het volgende:
Wat een waardeloze reactie weer van coolblue, ze lossen nog niks op:
Ik zie dat wij gisteren PostNL hebben gemaild over de uitkomst van dit onderzoek en daar verwacht ik eigenlijk elk moment antwoord van. Je zult dus nog heel eventjes geduld moeten hebben. Wel kan ik je alvast mededelen dat je geen "wettelijke rente" erboven op zult krijgen. De koop is namelijk wettelijk gezien nog niet ontbonden aangezien wij nog niets hebben ontvangen.
Wij doen ons uiterste best om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen!
Alles voor een glimlach was het toch?quote:Op woensdag 10 november 2021 15:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Die wettelijke rente krijg je sowieso nooit. Voor een paar euro gaat niemand naar de rechter namelijk.
Ik heb al 2x een conflict gehad met cb over retouren. Ik heb het in beiden gevallen opgegeven. De energie en kosten van een rechtzaak wogen bij mij niet op tegen de schade.
Je krijgt nog betere reacties van een muur dan van cb.
Software die ik zonder zegel ontvangen heb maar wou retourneren. Die werd afgewezen ivm het onbreken van een zegel.quote:Op woensdag 10 november 2021 15:35 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Alles voor een glimlach was het toch?
Nou. Ze laten zich weer eens van een slechte kant zien. Wat had jij dan voor problemen met coolblue?
Alsof deze case dan zo te winnen valt???quote:Op woensdag 10 november 2021 15:58 schreef Bottomleftone het volgende:
Neem een deurwaarder in de hand en vorder kosten terug. 9 van de 10 keer happen ze dan toe. Wedden dat het dan wel lukt?
T&T is bewijs van verzending.quote:Op dinsdag 9 november 2021 21:15 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
track en trace is bewijs met verzendbewijs.
Mijn ervaring is dat die jou een standaardbrief sturen die je zelf specifiek moet maken en dan 2 weken moet wachten.quote:Op woensdag 10 november 2021 15:40 schreef Lienekien het volgende:
Heeft nog niemand gevraagd of je een rechtsbijstandverzekering hebt?
Cb lacht een deurwaarder uit en de deurwaarder stuurt jou dan een rekening.quote:Op woensdag 10 november 2021 15:58 schreef Bottomleftone het volgende:
Neem een deurwaarder in de hand en vorder kosten terug. 9 van de 10 keer happen ze dan toe. Wedden dat het dan wel lukt?
Klopt, een tt is leuk maar de ontvanger kan zeggen dat het pakket leeg was of gevuld met kranten.quote:Op woensdag 10 november 2021 16:09 schreef FF het volgende:
[..]
T&T is bewijs van verzending.
Het is geen bewijs van wat je verzonden hebt.
Het zou zomaar een lege doos kunnen zijn geweest...
Je kan even de T&T opzoeken bij PostNL en dan kijken welk gewicht daar bij staat.
Als daar een erg afwijkend gewicht staat, dan is er iets mis met de inhoud.
Zo ook ooit gehad met een laptop die door de winkel naar de leverancier teruggezonden werd.
Gewicht was veel te laag, bleek de uit het pakket gehaald te zijn.
Ik ben het met je eens maar in de praktijk werkt dit niet zo. Heb al veel vaker gelezen dat pakketjes tijdens het retouren zoek zijn geraakt en dat dat de verzender (en niet de opdrachtgever/verkoper) verantwoordelijk is voor een pakket. En let wel, ook aangetekende pakketten zijn niet of nauwelijks verzekerd tegen vermissing.quote:Op dinsdag 9 november 2021 22:40 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Nope, TS heeft de telefoon volgens de instructie van CB terug gestuurd. CB is verantwoordelijk.
Het gaat er om dat er zaken zijn toegezegd en keer op keer niet worden nagemaakt, het zou eerst 3 werkdagen duren en nu 3 weken. Iedereen zegt maar wat, en niemand lost het op. Praat tegen een muur aan. Vedere stappen ondernemen is enige optie nuquote:Op woensdag 10 november 2021 16:52 schreef SolidasRock het volgende:
@:TS of hier een wetgeving is overtreden weet ik niet. Maar je hebt dat pakketje geretourneerd per 21 Oktober en zit heel erg achter de terugbetaling aan en hebt nu al binnen 3 weken verschillende wegen bewandeld hebt om dit voor mekaar te krijgen.
Hypothetisch gezien, als dit al ooit een juridisch gevecht gaat worden, hoe zal de rechter vinden dat je vrij veel haast had en dat het nu vanwege Coronabeperkingen en of ziekteverzuim en of onderbezetting en aankomende feestdagen je misschien meer geduld had moeten tonen?
Mja, ik snap je. Ergens vind ik wel bewonderenswaardig dat je gewoon een deurwaarder in hebt geschakeld.quote:Op woensdag 10 november 2021 16:54 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Het gaat er om dat er zaken zijn toegezegd en keer op keer niet worden nagemaakt, het zou eerst 3 werkdagen duren en nu 3 weken. Iedereen zegt maar wat, en niemand lost het op. Praat tegen een muur aan. Vedere stappen ondernemen is enige optie nu
Je punt is? TS is een narcist?quote:Op woensdag 10 november 2021 17:10 schreef Lienekien het volgende:
Het loopt trouwens wel ontzettend in de gaten dat het een klein, vast groepje users is dat op een bepaalde manier reageert in dit type topics. Ik kan me toch moeilijk aan de indruk onttrekken dat TS zichzelf veelvuldig prijst en aanmoedigt.
Ik weet niet wat iemand beweegt om zo te handelen op een forum.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:39 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Je punt is? TS is een narcist?
als cb die kosten weigert te betalen, en die kans is groot, dan moet jij dat doen... je kan dan alleen je succes halen in een rechtzaak.quote:Op woensdag 10 november 2021 16:49 schreef JohanHat89 het volgende:
Ik heb een deurwaarder in armen genome, wilde dit gisteren al doen
ik heb zelf 2x via de rechtbijstandsverzekering tegenovergestelde informatie gekregen dan wat hier op fok wordt geschreven en dat tegenovergestelde was dan in mijn nadeel. Nu weet ik niet wat klopt, maar ik heb helaas 2x ervaring gehad met een rechtzaak en dat wil ik nu echt niet meer doen. Ik betaal liever leergeld.quote:Op woensdag 10 november 2021 16:40 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens maar in de praktijk werkt dit niet zo. Heb al veel vaker gelezen dat pakketjes tijdens het retouren zoek zijn geraakt en dat dat de verzender (en niet de opdrachtgever/verkoper) verantwoordelijk is voor een pakket. En let wel, ook aangetekende pakketten zijn niet of nauwelijks verzekerd tegen vermissing.
Je draait een klein beetje eromheen. Wat wordt er geschreven op FOK of wat was in jouw nadeel? Gaat het om wie verantwoordelijk is voor de retourpakketje? Zo ja, wat zei de rechtsbijstand dan hierover?quote:Op woensdag 10 november 2021 18:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik heb zelf 2x via de rechtbijstandsverzekering tegenovergestelde informatie gekregen dan wat hier op fok wordt geschreven en dat tegenovergestelde was dan in mijn nadeel. Nu weet ik niet wat klopt, maar ik heb helaas 2x ervaring gehad met een rechtzaak en dat wil ik nu echt niet meer doen. Ik betaal liever leergeld.
Omdat ik teveel verdien zou ik pas een rechtzaak starten bij een schade van meer dan 20k. Rechtbijstandsverzekeraars laten je vaak gewoon een brief sturen en bij kleine bedragen vergoeden zij jou dit als je de vordering overgeeft aan hun.
Dat verhaal is te lang om hier te behandelen, maar geregeld worden er keiharde toezeggingen gedaan op fok die in de werkelijkheid toch echt iets anders liggen.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:13 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Je draait een klein beetje eromheen. Wat wordt er geschreven op FOK of wat was in jouw nadeel? Gaat het om wie verantwoordelijk is voor de retourpakketje? Zo ja, wat zei de rechtsbijstand dan hierover?
Ja, alleen daarvoor heb ik ze eigenlijk. Civiele consumenten rechtzaken onder de 20k hebben eigenlijk geen zin als je teveel verdiend. Alleen al een dagvaarding schrijven kost al geregeld 5k.quote:Dat van dat de rechtsbijstand kleine financiële schades uit eigen zak betaald heb ik inderdaad begin dit jaar ondervonden. Had ik nog nooit meegemaakt. Hiermee is een rechtszaak die ik wilde aanspannen niet doorgegaan want ik had mijn geld teruggekregen en heeft het mij (en hun en de tegenpartij) energie en tijd en frustraties bespaard.
Ik zou het niet omschrijven als toezeggingen maar eerder als ervaringen en of meningen. En ondanks dat rechtsbijstand beter weet wat de rechten en plichten zijn van beide partijen zal heus wel iemand hier iets zeggen wat aardig klopt. De vraag is eigenlijk, wie is dat dan?quote:Op woensdag 10 november 2021 18:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat verhaal is te lang om hier te behandelen, maar geregeld worden er keiharde toezeggingen gedaan op fok die in de werkelijkheid toch echt iets anders liggen.
Rechtsbijstandsverzekeringen zoeken het uit en het ligt eigenlijk altijd genuanceerder dan wat ik bv op internet kan lezen op websites als de consumentenbond of andere juridische websites.
Dat laatste valt allemaal best mee. Dit is gewoon een recht toe recht aan vraag die elke jurist gewoon kan handelen.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als cb die kosten weigert te betalen, en die kans is groot, dan moet jij dat doen... je kan dan alleen je succes halen in een rechtzaak.
Rechters zijn echt niet welwillend als je als burger te snel handelt en je niet aan de regels houdt qua aanmaningen, betaalkansen, redelijke termijnen en incassokosten.
Als leek weet je die regels vaak niet en internetbronnen kloppen echt geregeld niet met het wetboek. Zelfs de consumentenbond website of websites van juristen kloppen geregeld niet.
Wat kost een deurwaarder eigenlijk?quote:Op woensdag 10 november 2021 18:48 schreef JohanHat89 het volgende:
Fijn dat je tegenwoordig online diensten voor deurwaarders hebt, al mail met terugkoppeling dat ze morgen brief de deur uit doen
Het risico ligt bij de verkoper als zij het retourproces regelen met verzendlabels e.d. Zij zeggen dat het zo moet, zij leveren op hun PostNL account de labels, zij zijn verantwoordelijk voor de zending.quote:Op donderdag 11 november 2021 07:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
ConsuWijzer, waarmee je ook richting cool blauw hebt gecommuniceerd, geeft notabene aan dat retourzendingen zoals om beroep te doen op herroepen, dat het risico daar bij de consument ligt.
En je altijd verzekerd moet terug zenden.
Zeker bij de wat duurdere aankopen die je wil terugsturen.
Precies. Als label van hun zelf is, is coolblue aansprakelijk.quote:Op donderdag 11 november 2021 07:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Het risico ligt bij de verkoper als zij het retourproces regelen met verzendlabels e.d. Zij zeggen dat het zo moet, zij leveren op hun PostNL account de labels, zij zijn verantwoordelijk voor de zending.
Maar hey, Coolblue is gewoon niet zo'n fijn bedrijf. Net als bijv. Belsimpel. Allemaal praatjes op tv maar in de praktijk houden ze zich niet aan de afspraak als het aankomt op retouren of garantie.
Je kunt beter bij Bol of Amazon kopen.
16 dagen geleden, dinsdag 26 oktober.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
2 weken is een redelijke termijn voor zulke dingen. Wanneer is het onderzoek gestart?
De klant moet namelijk zorg dragen voor het terugsturen van een artikel bij herroeping van de koopovereenkomst. Het risico voor verzending tot aan aflevering bij de ontvanger, dat zijn wij, Coolblue, is op grond van de wet, voor de verzender, dat ben jij, de klant. Mochten we het product toch nog ontvangen, dan zullen we je hiervan uiteraard op de hoogte brengen en de terugbetaling[/quote][quote]quote:
Volgens mij moet je niet bij PostNL zijn maar bij CoolBlue. Zij hebben je een instructie gegeven hoe ze het terug willen ontvangen.quote:Op woensdag 1 december 2021 19:01 schreef SolidasRock het volgende:
Ben niet verbaasd, dit lees ik veel vaker. Maar ik denk dat je enige mogelijkheid is dat je een rechtszaak aanspant tegen PostNL want zij hebben je pakket aangenomen (daar had je bewijs van toch?) en vervolgens zoek gemaakt (ook dat kan je bewijzen door verschil in gewicht en geen afleverbewijs toch?).
Geen idee hoe dit uit zou moeten pakken en of hoeveel kans je maakt je kosten (plus de rechtszaakkosten) terug krijgt? Ik ben benieuwd naar de inbreng van anderen.
Ik heb er ff op gegoogeld. Lees oa meningen die de jouwe ondersteunen. Doordat TS uitsluitend 1 retourmogelijkheid ter beschikking kreeg ligt de verantwoordelijkheid bij de ontvanger.quote:Op woensdag 1 december 2021 19:05 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Volgens mij moet je niet bij PostNL zijn maar bij CoolBlue. Zij hebben je een instructie gegeven hoe ze het terug willen ontvangen.
Klopt moet bij Coolblue zijn.quote:Op woensdag 1 december 2021 19:05 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Volgens mij moet je niet bij PostNL zijn maar bij CoolBlue. Zij hebben je een instructie gegeven hoe ze het terug willen ontvangen.
En als tip hoe je dit juridisch moet uitvechten?quote:Op woensdag 1 december 2021 19:15 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik heb er ff op gegoogeld. Lees oa meningen die de jouwe ondersteunen. Doordat TS uitsluitend 1 retourmogelijkheid ter beschikking kreeg ligt de verantwoordelijkheid bij de ontvanger.
Lees bijv hier: https://radar.avrotros.nl(...)zending-t189549.html
Ik denk dat incassobrieven sturen geen nut heeft, CB gaat niet zwichten. Dit wordt hoe dan ook juridisch uitvechten.
Ik heb een rechtsbijstandverzekering, zij adviseren mij altijd en kunnen mij vertellen hoe sterk ik sta.quote:Op woensdag 1 december 2021 19:19 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
En als tip hoe je dit juridisch moet uitvechten?
Juridisch Loket gebeld en gaven aan ingebrekestelling brief te schrijven. Dit heb ik gedaan al 2 weken terug, geen reactie op gehad van CB.quote:Op woensdag 1 december 2021 19:23 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik heb een rechtsbijstandverzekering, zij adviseren mij altijd en kunnen mij vertellen hoe sterk ik sta.
Jij hebt geen rechtsbijstand? Bij Juridisch loket zou je gratis advies kunnen inwinnen wat je kan doen en mag verwachten. Jouw casus zal hun vast heel bekend voorkomen, je bent niet de enige (en ook niet de laatste).
En behalve ingebrekestelling brief hadden ze verder geen mogelijkheden voorgesteld aan jou?quote:Op woensdag 1 december 2021 19:36 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Juridisch Loket gebeld en gaven aan ingebrekestelling brief te schrijven. Dit heb ik gedaan al 2 weken terug, geen reactie op gehad van CB.
Fijne service he
Geen rechtsbijstand nee
Via de geschillencommissie een klacht indienen. Coolblue is aangesloten bij de geschillencommissie, dus je kunt dit via hun regelen. Je staat volledig in je recht, dus die ¤52,50 die je moet betalen voor het starten van het geschil krijg je gewoon terug.quote:Op woensdag 1 december 2021 19:36 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Juridisch Loket gebeld en gaven aan ingebrekestelling brief te schrijven. Dit heb ik gedaan al 2 weken terug, geen reactie op gehad van CB.
Fijne service he
Geen rechtsbijstand nee
Je maakt mijn avond. Dit zijn de tips Ga dit morgen gelijk doen, zelf ervaring mee??quote:Op woensdag 1 december 2021 21:13 schreef madam-april het volgende:
[..]
Via de geschillencommissie een klacht indienen. Coolblue is aangesloten bij de geschillencommissie, dus je kunt dit via hun regelen. Je staat volledig in je recht, dus die ¤52,50 die je moet betalen voor het starten van het geschil krijg je gewoon terug.
https://www.degeschillenc(...)missies/thuiswinkel/
Nee .. het lijkt ook een fabel denk ik.quote:Op woensdag 1 december 2021 22:09 schreef TornadoDK het volgende:
Ik lees hier al een aantal keer dat de verkoper verantwoordelijk is indien er sprake is van een retourzending met antwoordnummer.
Kan iemand dit ook juridisch onderbouwen?
Maar een antwoordnummer kan niet verzekerd worden verzonden. Als het een gewoon adres is laat je het verzekerd versturen, of aangetekend. Het label is ook van de Webshop. Zij zijn de opdrachtgever van de verzending. Risico Webshop dus.quote:Op woensdag 1 december 2021 22:27 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Nee .. het lijkt ook een fabel denk ik.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/2012-06-13
en bijv. https://jure.nl/ECLI:NL:RBLIM:2021:4083
Houdt iemand je tegen om niet het antwoordnummer te gebruiken en het gewoon op eigen kosten te versturen?quote:Op woensdag 1 december 2021 22:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Maar een antwoordnummer kan niet verzekerd worden verzonden. Als het een gewoon adres is laat je het verzekerd versturen, of aangetekend. Het label is ook van de Webshop. Zij zijn de opdrachtgever van de verzending. Risico Webshop dus.
Anders dezelfde telefoon nogmaals bestellen en precies hetzelfde zeggen. Nooit aangekomen. 2 can play that game.
Als ik dat laatste lees heb ik geen schijn van kans toch?quote:Op woensdag 1 december 2021 22:27 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Nee .. het lijkt ook een fabel denk ik.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/2012-06-13
en bijv. https://jure.nl/ECLI:NL:RBLIM:2021:4083
Linkedin, zou niet eens weten bij wie ik moet zijn. Heb alle social media al gehad, op facebook blokken ze alles van me.quote:Op woensdag 1 december 2021 22:15 schreef l1ghted het volgende:
bizar dit joh, ik zou eens LinkedIn oid proberen voor meer aandacht. Is een treurig middel, maar op deze manier afhandelen is geen glimlach waard
Heb je mijn linkje gelezen? Daar staat ook 1 en ander in.quote:Op woensdag 1 december 2021 22:09 schreef TornadoDK het volgende:
Ik lees hier al een aantal keer dat de verkoper verantwoordelijk is indien er sprake is van een retourzending met antwoordnummer.
Kan iemand dit ook juridisch onderbouwen?
https://www.coolblue.nl/algemenevoorwaarden-lekker-ingewikkeldquote:Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
Heel gek dit toch? Zij stellen een gratis retouradres en label beschikbaar en als pakket dan verdwijnt is het ineens jouw schuld? Huh, hoe dan? En trouwens, als de verantwoordelijkheid dan toch bij jou ligt, dan had ik oorspronkelijk gelijk en moet jij PostNL voor het gerecht dagen omdat ze onvoorzorgvuldig voor je pakket gezorgd hebben en het kwijt hebben gemaakt en zij jou jouw geleden schade vergoeden. Theoritisch dan he...quote:Op woensdag 1 december 2021 23:01 schreef JohanHat89 het volgende:
De geschillencommissie DigiDispuut is van mening dat het risico retour bij de consument ligt, ook als gebruik wordt gemaakt van een antwoordnummer. De uitspraak is deugdelijk gemotiveerd.
Las ik op linkje radar
https://www.digidispuut.n(...)n-verzendmethode.pdf
Kortom, i am fucked.quote:Op woensdag 1 december 2021 23:05 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Heel gek dit toch? Zij stellen een gratis retouradres en label beschikbaar en als pakket dan verdwijnt is het ineens jouw schuld? Huh, hoe dan? En trouwens, als de verantwoordelijkheid dan toch bij jou ligt, dan had ik oorspronkelijk gelijk en moet jij PostNL voor het gerecht dagen omdat ze onvoorzorgvuldig voor je pakket gezorgd hebben en het kwijt hebben gemaakt en zij jou jouw geleden schade vergoeden. Theoritisch dan he...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |