abonnement Unibet Coolblue
pi_202103547
Hoi fok volk :)

Ik heb afgelopen begin oktober een Xiaomi telefoon besteld bij Coolblue, de Mi 11 i. Na 1 dag gebruik kwam ik er achter dat het toch not my cup of coffee was en heb ik de telefoon retour aangemeld.

Die heb ik vervolgens netjes keurig aangemeld en terug gestuurd. Afgelopen 21 oktober heb ik de telefoon opgestuurd naar bovenstaande webshop, vandaag 19 (!) dagen geleden. Keurig verzendbewijs bewaard.

Via de track en trace status kwam er geen vordering in, en na zo een paar dagen niks gehoord te hebben
contact opgenomen met de webshop want het duurde al een halve week.

Gebeld en binnen 3 werkdagen zou ik uitkomst krijgen van het pakketonderzoek middels mijn verzendbewijs. So far so good, na paar dagen wachten weer niks gehoord. Via social media contact gezocht en kreeg ik dit terug;

Hey JohanHat,

ik kan mij goed voorstellen dat je graag snel een oplossing aangeboden krijgt. Ik kan dan je gevoel ook goed begrijpen.

Op dit moment is het onderzoek alleen nog in volle gang bezig. Ik snap dat dit niet is wat je verwacht maar gezien de drukte duurt dit soms net wat langer dan normaal. We willen natuurlijk wel dit zo juist mogelijk oplossen. Omdat het onderzoek op dit moment nog bezig is heb ik navraag gedaan bij mijn collega's van de bezorging om te achterhalen hoe het er nu voor staat. Ik kan je op dit moment nog geen oplossing aanbieden en wil ik je toch vragen om de doorlooptijd af te wachten. Die staat momenteel op 4 werkdagen, dit betekent dat je vrijdag wat meer informatie mag verwachten.


Ik hoop dat we snel meer toelichting krijgen zodat we dit netjes kunnen oplossen. Groetjes, ....van de webshop

Dit is inmiddels een week geleden. Het bleef weer stil, vervolgens klacht aangemaakt en gemaild naar de klachtenservice van de webwinkel. Weer geen reactie. Ook klacht aangemaakt via thuiswinkel waarborg aangezien er niet aan de wetgeving van de wet koop op afstand wordt voldaan. ( na 14 dagen bewijs dat het retour is gestuurd moet de webshop koop ontbinden en geld terug geven)

Jullie raden het al, ook daar geen reactie op klacht van thuiswinkel waarborg van mij als klant. Inmiddels gisteren deze mail opgesteld

Geachte heer of mevrouw,

Op 3 oktober kocht ik bij u een smartphone voor 659 euro. Op 14 oktober liet ik u weten dat ik van de koop af wilde tijdens de bedenktijd. Ik stuurde het product aan u terug op 21 oktober.

In de bijlage vindt u een kopie van het verzendbewijs.

Wat is het probleem?
Tot vandaag heb ik nog geen betaling van u ontvangen. Daarom vraag ik u om het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug te betalen.

Hoe is dit wettelijk geregeld?
Volgens de wet moet u het aankoopbedrag (inclusief bezorgkosten) terugbetalen binnen veertien dagen na het ontbinden van de overeenkomst. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/bedenktijd.

Wat verwacht ik van u?
De termijn van veertien dagen is al voorbij. Daarom vraag ik u nog een keer vriendelijk om het bedrag van 659 euro deze week over te maken. Ik verwacht dat u daar de wettelijke rente bij optelt, vanaf de dag dat u te laat was met terugbetalen. Dit is inmiddels 5 dagen aangezien het pakket nu 19 dagen geleden is terug gestuurt.

Biedt u geen oplossing?
Als u mij niet op tijd terugbetaalt, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. En ik ga met mijn klacht naar de rechter, ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Ik ontvang graag binnen een week mijn geld terug.

Met vriendelijke groet,

Ben benieuwd of ik hier reactie op krijg, de webwinkel onderneemt maar geen reactie tot nu toe. Wat kan ik nog meer doen, ben ten einde raad. Tips zijn welkom, want duurt al 3 weken nu na terug sturen pakketje retour en hou er al rekening mee dat ik geld kwijt ben ;(

Helaas niet betaald met creditcard :X
pi_202103572
Wat een naaiers.

En dat met hun reclames….gewoon voor het gerecht er mee.
pi_202103593
Ook nog hoog bedrag. Ook dat geen reactie geven, hoe slecht.

Juridisch loket?
  Spellchecker dinsdag 9 november 2021 @ 20:53:01 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202103688
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:53 schreef maily het volgende:
Niet cool .... :N
Eens maar nooit meer nee :'(
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:13:53 #6
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_202103890
Kan jij met je T&T-code bewijzen dat je de telefoon teruggestuurd hebt?
"Dat u mag wachten met terugbetalen totdat u het product terug heeft, of totdat de klant bewijst dat hij het heeft teruggestuurd, afhankelijk van welk tijdstip eerst valt."

Dat kan namelijk een leuke discussie worden.
Als de zending volgens T&T nog niet afgeleverd is, hebben zij geen bewijs dat er daadwerkelijk een toestel verzonden is.
pi_202103913
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:13 schreef FF het volgende:
Kan jij met je T&T-code bewijzen dat je de telefoon teruggestuurd hebt?
"Dat u mag wachten met terugbetalen totdat u het product terug heeft, of totdat de klant bewijst dat hij het heeft teruggestuurd, afhankelijk van welk tijdstip eerst valt."

Dat kan namelijk een leuke discussie worden.
Als de zending volgens T&T nog niet afgeleverd is, hebben zij geen bewijs dat er daadwerkelijk een toestel verzonden is.
track en trace is bewijs met verzendbewijs.
pi_202103981
Waarschijnlijk vinden ze een baksteen in het door u verstuurde retourpakket en krijgt u logischerwijs het bedrag niet teruggestort.

Nog een fijne dag! :s)
pi_202104054
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:20 schreef Nober het volgende:
Waarschijnlijk vinden ze een baksteen in het door u verstuurde retourpakket en krijgt u logischerwijs het bedrag niet teruggestort.

Nog een fijne dag! :s)
Je zou eens een keertje iemand helpen in je leven….moeilijk he?
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:39:14 #10
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_202104180
Is dat pakket überhaupt al aangekomen bij Coolblue (volgens PostNL)?
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:40:30 #11
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202104195
Wie heeft het retouren geregeld?
Dum de dum
pi_202104222
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:27 schreef Newby6781 het volgende:

[..]
Je zou eens een keertje iemand helpen in je leven….moeilijk he?
Ik denk dat TS de juiste stappen voor dit moment wel heeft ondernomen.
pi_202104241
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:39 schreef Joran-Joran het volgende:
Is dat pakket überhaupt al aangekomen bij Coolblue (volgens PostNL)?
Nee.

Staat het al 19 dagen op

pi_202104249
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:40 schreef Fe2O3 het volgende:
Wie heeft het retouren geregeld?
? Postnl. Met verzendlabel coolblue.
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:45:42 #15
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202104253
Overigens zijn retourzendingen van coolblue natuurlijk wel een 'goudmijn' voor corrupte postnl en pakketpunt medewerkers ...
Dum de dum
pi_202104284
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:45 schreef Fe2O3 het volgende:
Overigens zijn retourzendingen van coolblue natuurlijk wel een 'goudmijn' voor corrupte postnl en pakketpunt medewerkers ...
Yes. Maar dat is niet ts zijn verantwoordelijkheid. Bij antwoordnummer label webshop is cb verantwoordelijk. Ze verbreken de wetgeving koop op afstand. Wat een bedrijf :(
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:15:16 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202104598
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:44 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Nee.

Staat het al 19 dagen op

[ link | afbeelding ]
Dit heb ik zelf ook meegemaakt, dat die status bij PostNL hier steeds op bleef, maar dat ik toch van het ontvangende bedrijf het bericht kreeg ‘we hebben uw retour ontvangen’.

Dus ik zou niet blind varen op die status van PostNL.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202104632
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dit heb ik zelf ook meegemaakt, dat die status bij PostNL hier steeds op bleef, maar dat ik toch van het ontvangende bedrijf het bericht kreeg ‘we hebben uw retour ontvangen’.

Dus ik zou niet blind varen op die status van PostNL.
TS heeft toch nog geen enkel bericht gehad ban coolblue dat ze pakket hebben ontvangen, dus is die echt nog niet aangekomen.
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:20:49 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202104707
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:16 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
TS heeft toch nog geen enkel bericht gehad ban coolblue dat ze pakket hebben ontvangen, dus is die echt nog niet aangekomen.
Ze hebben waarschijnlijk een achterstand in verwerken.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:24:02 #20
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_202104773
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:47 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Yes. Maar dat is niet ts zijn verantwoordelijkheid. Bij antwoordnummer label webshop is cb verantwoordelijk. Ze verbreken de wetgeving koop op afstand. Wat een bedrijf :(
Waar baseer jij op dat CB verantwoordelijk is? Naar mijn weten is de verzender (in dit geval TS) verantwoordelijk voor de correcte retourzending. Daarom dit soort kostbare pakketten altijd aangetekend versturen.
pi_202104807
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:24 schreef Joran-Joran het volgende:

[..]
Waar baseer jij op dat CB verantwoordelijk is? Naar mijn weten is de verzender (in dit geval TS) verantwoordelijk voor de correcte retourzending. Daarom dit soort kostbare pakketten altijd aangetekend versturen.
Ja je hebt gelijk bij antwoordnummers zonder retourlabel track en trace van de afzender.Bij antwoordnummer kan je geen aangetekend pakket versturen, dus coolblue is verantwoordelijk voor terug zending. Dus ts heeft zijn plicht gedaan :)
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:28:07 #22
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_202104836
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:25 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Bij antwoordnummer kan je geen aangetekend pakket versturen
Jawel, dat kan wel.
pi_202104931
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:28 schreef Joran-Joran het volgende:

[..]
Jawel, dat kan wel.
Dat kan niet. Toevallig vorige week nagevraagd aan postnl. Sinds enkele maanden kan dat niet meer. Zie ook website postnl. Antwoordnummer versturen is altijd ¤0.0

pi_202104954
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:28 schreef Joran-Joran het volgende:

[..]
Jawel, dat kan wel.
Kan niet. Wilde 3 weken terug bol pakket aangegekend versturen kon niet naar antwoordnummer.
pi_202104972
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:38 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
Kan niet. Wilde 3 weken terug bol pakket aangegekend versturen kon niet naar antwoordnummer.
Precies. Gaat inderdaad helaas niet :(
pi_202104979
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:24 schreef Joran-Joran het volgende:

[..]
Waar baseer jij op dat CB verantwoordelijk is? Naar mijn weten is de verzender (in dit geval TS) verantwoordelijk voor de correcte retourzending. Daarom dit soort kostbare pakketten altijd aangetekend versturen.
Nope, TS heeft de telefoon volgens de instructie van CB terug gestuurd. CB is verantwoordelijk.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_202105010
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:40 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Nope, TS heeft de telefoon volgens de instructie van CB terug gestuurd. CB is verantwoordelijk.
Juist. Met verzendlabel van coolblue wat je niet eens aangetekend kan versturen. :)
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:47:42 #28
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_202105067
Bizar. Met die incompetenten bij PostNL zou ik als bedrijf zijnde daar geen pakketjes van +500¤ aan toevertrouwen :'(
pi_202105162
Dus je bestelt op 3 oktober een smartphone, welke pas op 13 oktober geleverd wordt?

Na 1 dag besluit je al dat je het niks vindt, maar vervolgens wacht je ruim een week voordat je het ding weer retour stuurt?

En dan verwijt je anderen een lakse houding :')
pi_202105266
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:54 schreef r3gi3boy het volgende:
Dus je bestelt op 3 oktober een smartphone, welke pas op 13 oktober geleverd wordt?

Na 1 dag besluit je al dat je het niks vindt, maar vervolgens wacht je ruim een week voordat je het ding weer retour stuurt?

En dan verwijt je anderen een lakse houding :')
Kan je lezen?
pi_202105272
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:54 schreef r3gi3boy het volgende:
Dus je bestelt op 3 oktober een smartphone, welke pas op 13 oktober geleverd wordt?

Na 1 dag besluit je al dat je het niks vindt, maar vervolgens wacht je ruim een week voordat je het ding weer retour stuurt?

En dan verwijt je anderen een lakse houding :')
Je leest niet goed.
pi_202105375
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:25 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Ja je hebt gelijk bij antwoordnummers zonder retourlabel track en trace van de afzender. Bij antwoordnummer kan je geen aangetekend pakket versturen, dus coolblue is verantwoordelijk voor terug zending. Dus ts heeft zijn plicht gedaan :)
Jawel. Zie https://www.postnl.nl/kla(...)-een-antwoordnummer/.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202106155
quote:
quote:
Pakketten Aangetekende post*
Post met verzekerservice*
Aangetekende pakketten. Verzekerde post. Niet verzekerde pakketten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_202106404
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 04:41 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
Aangetekende pakketten. Verzekerde post. Niet verzekerde pakketten.
Dus kan je een aangetekend pakket versturen naar een antwoordnummer?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202108407
Update:

pi_202108434
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 10:45 schreef JohanHat89 het volgende:
Update:

[ link | afbeelding ]
Ben eens benieuwd….3 weken. Rechter zou hier gehakt van maken.
pi_202112237
Wat een waardeloze reactie weer van coolblue, ze lossen nog niks op:

Ik zie dat wij gisteren PostNL hebben gemaild over de uitkomst van dit onderzoek en daar verwacht ik eigenlijk elk moment antwoord van. Je zult dus nog heel eventjes geduld moeten hebben. Wel kan ik je alvast mededelen dat je geen "wettelijke rente" erboven op zult krijgen. De koop is namelijk wettelijk gezien nog niet ontbonden aangezien wij nog niets hebben ontvangen.

Wij doen ons uiterste best om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen!
  woensdag 10 november 2021 @ 15:22:18 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202112370
Er zit toch niks anders op dan ze nog even tijd te gunnen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202112467
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:15 schreef JohanHat89 het volgende:
Wat een waardeloze reactie weer van coolblue, ze lossen nog niks op:

Ik zie dat wij gisteren PostNL hebben gemaild over de uitkomst van dit onderzoek en daar verwacht ik eigenlijk elk moment antwoord van. Je zult dus nog heel eventjes geduld moeten hebben. Wel kan ik je alvast mededelen dat je geen "wettelijke rente" erboven op zult krijgen. De koop is namelijk wettelijk gezien nog niet ontbonden aangezien wij nog niets hebben ontvangen.

Wij doen ons uiterste best om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen!

Die wettelijke rente krijg je sowieso nooit. Voor een paar euro gaat niemand naar de rechter namelijk.

Ik heb al 2x een conflict gehad met cb over retouren. Ik heb het in beiden gevallen opgegeven. De energie en kosten van een rechtzaak wogen bij mij niet op tegen de schade.
Je krijgt nog betere reacties van een muur dan van cb.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202112559
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Die wettelijke rente krijg je sowieso nooit. Voor een paar euro gaat niemand naar de rechter namelijk.

Ik heb al 2x een conflict gehad met cb over retouren. Ik heb het in beiden gevallen opgegeven. De energie en kosten van een rechtzaak wogen bij mij niet op tegen de schade.
Je krijgt nog betere reacties van een muur dan van cb.
Alles voor een glimlach was het toch?

Nou. Ze laten zich weer eens van een slechte kant zien. Wat had jij dan voor problemen met coolblue?
pi_202112584
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:35 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Alles voor een glimlach was het toch?

Nou. Ze laten zich weer eens van een slechte kant zien. Wat had jij dan voor problemen met coolblue?
Software die ik zonder zegel ontvangen heb maar wou retourneren. Die werd afgewezen ivm het onbreken van een zegel.
Schade ontstaan door verzending zou geen garantie zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 10 november 2021 @ 15:40:59 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202112632
Heeft nog niemand gevraagd of je een rechtsbijstandverzekering hebt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_202112909
Neem een deurwaarder in de hand en vorder kosten terug. 9 van de 10 keer happen ze dan toe. Wedden dat het dan wel lukt?
pi_202112919
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:58 schreef Bottomleftone het volgende:
Neem een deurwaarder in de hand en vorder kosten terug. 9 van de 10 keer happen ze dan toe. Wedden dat het dan wel lukt?
Alsof deze case dan zo te winnen valt???
  woensdag 10 november 2021 @ 16:09:50 #45
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_202113117
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:15 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
track en trace is bewijs met verzendbewijs.
T&T is bewijs van verzending.
Het is geen bewijs van wat je verzonden hebt.
Het zou zomaar een lege doos kunnen zijn geweest...

Je kan even de T&T opzoeken bij PostNL en dan kijken welk gewicht daar bij staat.
Als daar een erg afwijkend gewicht staat, dan is er iets mis met de inhoud.

Zo ook ooit gehad met een laptop die door de winkel naar de leverancier teruggezonden werd.
Gewicht was veel te laag, bleek de uit het pakket gehaald te zijn.
pi_202113480
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:40 schreef Lienekien het volgende:
Heeft nog niemand gevraagd of je een rechtsbijstandverzekering hebt?
Mijn ervaring is dat die jou een standaardbrief sturen die je zelf specifiek moet maken en dan 2 weken moet wachten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202113497
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:58 schreef Bottomleftone het volgende:
Neem een deurwaarder in de hand en vorder kosten terug. 9 van de 10 keer happen ze dan toe. Wedden dat het dan wel lukt?
Cb lacht een deurwaarder uit en de deurwaarder stuurt jou dan een rekening.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202113526
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:09 schreef FF het volgende:

[..]
T&T is bewijs van verzending.
Het is geen bewijs van wat je verzonden hebt.
Het zou zomaar een lege doos kunnen zijn geweest...

Je kan even de T&T opzoeken bij PostNL en dan kijken welk gewicht daar bij staat.
Als daar een erg afwijkend gewicht staat, dan is er iets mis met de inhoud.

Zo ook ooit gehad met een laptop die door de winkel naar de leverancier teruggezonden werd.
Gewicht was veel te laag, bleek de uit het pakket gehaald te zijn.
Klopt, een tt is leuk maar de ontvanger kan zeggen dat het pakket leeg was of gevuld met kranten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202113653
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:40 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Nope, TS heeft de telefoon volgens de instructie van CB terug gestuurd. CB is verantwoordelijk.
Ik ben het met je eens maar in de praktijk werkt dit niet zo. Heb al veel vaker gelezen dat pakketjes tijdens het retouren zoek zijn geraakt en dat dat de verzender (en niet de opdrachtgever/verkoper) verantwoordelijk is voor een pakket. En let wel, ook aangetekende pakketten zijn niet of nauwelijks verzekerd tegen vermissing.
pi_202113668
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:53 schreef maily het volgende:
Niet cool .... :N
Om een blauwtje te lopen bij verkoper. ;(
pi_202113832
Ik heb een deurwaarder in armen genome, wilde dit gisteren al doen :) :)
pi_202113864
@TS of hier een wetgeving is overtreden weet ik niet. Maar je hebt dat pakketje geretourneerd per 21 Oktober en zit heel erg achter de terugbetaling aan en hebt nu al binnen 3 weken verschillende wegen bewandeld hebt om dit voor mekaar te krijgen.

Hypothetisch gezien, als dit al ooit een juridisch gevecht gaat worden, hoe zal de rechter vinden dat je vrij veel haast had en dat het nu vanwege Coronabeperkingen en of ziekteverzuim en of onderbezetting en aankomende feestdagen je misschien meer geduld had moeten tonen?
pi_202113875
@TS dat is ballen hebben. Succes!
pi_202113893
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:52 schreef SolidasRock het volgende:
@:TS of hier een wetgeving is overtreden weet ik niet. Maar je hebt dat pakketje geretourneerd per 21 Oktober en zit heel erg achter de terugbetaling aan en hebt nu al binnen 3 weken verschillende wegen bewandeld hebt om dit voor mekaar te krijgen.

Hypothetisch gezien, als dit al ooit een juridisch gevecht gaat worden, hoe zal de rechter vinden dat je vrij veel haast had en dat het nu vanwege Coronabeperkingen en of ziekteverzuim en of onderbezetting en aankomende feestdagen je misschien meer geduld had moeten tonen?
Het gaat er om dat er zaken zijn toegezegd en keer op keer niet worden nagemaakt, het zou eerst 3 werkdagen duren en nu 3 weken. Iedereen zegt maar wat, en niemand lost het op. Praat tegen een muur aan. Vedere stappen ondernemen is enige optie nu
pi_202113954
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:54 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Het gaat er om dat er zaken zijn toegezegd en keer op keer niet worden nagemaakt, het zou eerst 3 werkdagen duren en nu 3 weken. Iedereen zegt maar wat, en niemand lost het op. Praat tegen een muur aan. Vedere stappen ondernemen is enige optie nu
Mja, ik snap je. Ergens vind ik wel bewonderenswaardig dat je gewoon een deurwaarder in hebt geschakeld.

Succes! ^O^
pi_202114019
Ik zou het niet zo snel durven @TS, dit is doorpakken ;)

Goed bezig.
  woensdag 10 november 2021 @ 17:10:11 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202114056
Het loopt trouwens wel ontzettend in de gaten dat het een klein, vast groepje users is dat op een bepaalde manier reageert in dit type topics. Ik kan me toch moeilijk aan de indruk onttrekken dat TS zichzelf veelvuldig prijst en aanmoedigt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202114430
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 17:10 schreef Lienekien het volgende:
Het loopt trouwens wel ontzettend in de gaten dat het een klein, vast groepje users is dat op een bepaalde manier reageert in dit type topics. Ik kan me toch moeilijk aan de indruk onttrekken dat TS zichzelf veelvuldig prijst en aanmoedigt.
Je punt is? TS is een narcist?
  woensdag 10 november 2021 @ 17:47:12 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202114510
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 17:39 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Je punt is? TS is een narcist?
Ik weet niet wat iemand beweegt om zo te handelen op een forum.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202114591
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:49 schreef JohanHat89 het volgende:
Ik heb een deurwaarder in armen genome, wilde dit gisteren al doen :) :)
als cb die kosten weigert te betalen, en die kans is groot, dan moet jij dat doen... je kan dan alleen je succes halen in een rechtzaak.
Rechters zijn echt niet welwillend als je als burger te snel handelt en je niet aan de regels houdt qua aanmaningen, betaalkansen, redelijke termijnen en incassokosten.
Als leek weet je die regels vaak niet en internetbronnen kloppen echt geregeld niet met het wetboek. Zelfs de consumentenbond website of websites van juristen kloppen geregeld niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door sjorsie1982 op 10-11-2021 18:07:12 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202114626
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:40 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens maar in de praktijk werkt dit niet zo. Heb al veel vaker gelezen dat pakketjes tijdens het retouren zoek zijn geraakt en dat dat de verzender (en niet de opdrachtgever/verkoper) verantwoordelijk is voor een pakket. En let wel, ook aangetekende pakketten zijn niet of nauwelijks verzekerd tegen vermissing.
ik heb zelf 2x via de rechtbijstandsverzekering tegenovergestelde informatie gekregen dan wat hier op fok wordt geschreven en dat tegenovergestelde was dan in mijn nadeel. Nu weet ik niet wat klopt, maar ik heb helaas 2x ervaring gehad met een rechtzaak en dat wil ik nu echt niet meer doen. Ik betaal liever leergeld.
Omdat ik teveel verdien zou ik pas een rechtzaak starten bij een schade van meer dan 20k. Rechtbijstandsverzekeraars laten je vaak gewoon een brief sturen en bij kleine bedragen vergoeden zij jou dit als je de vordering overgeeft aan hun.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202114777
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik heb zelf 2x via de rechtbijstandsverzekering tegenovergestelde informatie gekregen dan wat hier op fok wordt geschreven en dat tegenovergestelde was dan in mijn nadeel. Nu weet ik niet wat klopt, maar ik heb helaas 2x ervaring gehad met een rechtzaak en dat wil ik nu echt niet meer doen. Ik betaal liever leergeld.
Omdat ik teveel verdien zou ik pas een rechtzaak starten bij een schade van meer dan 20k. Rechtbijstandsverzekeraars laten je vaak gewoon een brief sturen en bij kleine bedragen vergoeden zij jou dit als je de vordering overgeeft aan hun.
Je draait een klein beetje eromheen. Wat wordt er geschreven op FOK of wat was in jouw nadeel? Gaat het om wie verantwoordelijk is voor de retourpakketje? Zo ja, wat zei de rechtsbijstand dan hierover?

Dat van dat de rechtsbijstand kleine financiële schades uit eigen zak betaald heb ik inderdaad begin dit jaar ondervonden. Had ik nog nooit meegemaakt. Hiermee is een rechtszaak die ik wilde aanspannen niet doorgegaan want ik had mijn geld teruggekregen en heeft het mij (en hun en de tegenpartij) energie en tijd en frustraties bespaard.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2021 18:14:10 ]
pi_202114801
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:13 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Je draait een klein beetje eromheen. Wat wordt er geschreven op FOK of wat was in jouw nadeel? Gaat het om wie verantwoordelijk is voor de retourpakketje? Zo ja, wat zei de rechtsbijstand dan hierover?
Dat verhaal is te lang om hier te behandelen, maar geregeld worden er keiharde toezeggingen gedaan op fok die in de werkelijkheid toch echt iets anders liggen.
Rechtsbijstandsverzekeringen zoeken het uit en het ligt eigenlijk altijd genuanceerder dan wat ik bv op internet kan lezen op websites als de consumentenbond of andere juridische websites.
quote:
Dat van dat de rechtsbijstand kleine financiële schades uit eigen zak betaald heb ik inderdaad begin dit jaar ondervonden. Had ik nog nooit meegemaakt. Hiermee is een rechtszaak die ik wilde aanspannen niet doorgegaan want ik had mijn geld teruggekregen en heeft het mij (en hun en de tegenpartij) energie en tijd en frustraties bespaard.
Ja, alleen daarvoor heb ik ze eigenlijk. Civiele consumenten rechtzaken onder de 20k hebben eigenlijk geen zin als je teveel verdiend. Alleen al een dagvaarding schrijven kost al geregeld 5k.
Advocaat kosten krijg je niet terug bij winst van de zaak. Dit heb ik 2x ondervonden.

De zogenaamde wettelijke rente heb ik nog nooit gekregen en bv rechtbijstandsverzekeraars melden ook dat dit ook eigenlijk praktisch nooit gebeurd. Voor enkele euro's gaat niemand naar de rechter.

Ik ben benieuwd of cb die incassokosten betaald, maar ik ben er bang voor en ik hoop dat TS meld of cb dit heeft betaald of niet.

Mijn advies hierbij: afwachten, elke dag bellen mailen twitteren en/of facebooken en na verloop van tijd de kosten afschrijven en beschouwen als leergeld.

[ Bericht 4% gewijzigd door sjorsie1982 op 10-11-2021 18:21:37 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202115281
Fijn dat je tegenwoordig online diensten voor deurwaarders hebt, al mail met terugkoppeling dat ze morgen brief de deur uit doen :)
pi_202117338
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat verhaal is te lang om hier te behandelen, maar geregeld worden er keiharde toezeggingen gedaan op fok die in de werkelijkheid toch echt iets anders liggen.
Rechtsbijstandsverzekeringen zoeken het uit en het ligt eigenlijk altijd genuanceerder dan wat ik bv op internet kan lezen op websites als de consumentenbond of andere juridische websites.
Ik zou het niet omschrijven als toezeggingen maar eerder als ervaringen en of meningen. En ondanks dat rechtsbijstand beter weet wat de rechten en plichten zijn van beide partijen zal heus wel iemand hier iets zeggen wat aardig klopt. De vraag is eigenlijk, wie is dat dan?

Ik heb zelf ook 1 en ander meegemaakt, en heb zo en nu dan rechtsbijstand ingeschakeld met wisselende resultaten. Dus ik heb zelf ook wat kennis in huis wat dat betreft.

Wil je trouwens kwijt wat je rechtsbijstand heeft gezegd over wie er verantwoordelijk is voor retourzendingen? Of is dat niet ter sprake gekomen? Mij is wel eens overkomen dat een pakket is zoekgeraakt maar tot een juridisch gevecht is het nooit gekomen omdat ik gewoon mijn geld terug heb gekregen of een vervangend exempelaar. (welliswaar amazon wat dit toch iets anders afhandelt dan bijv coolblue of mediamarkt)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2021 22:43:33 ]
pi_202118706
Vanuit eigen ervaringen met transportonderzoeken, duurt dat vanaf het moment dat je ze start ongeveer 10 werkdagen, soms kan het een dag langer duren, en vaak wachten partijen dat vanaf een bepaalde waarde het liefst nog wel even af. (doen wij als shop ook). Ik verwacht dat je binnen 1/2 werkdagen alsnog gewoon gecrediteerd wordt. Misschien niet de gang van zaken die je gewenst had, maar vanuit het perspectief van de verkoper zijn zij en het product kwijt, en het geld, en krijgen ze 3 euro de kilo terug voor het pakket dat kwijt is.

succes.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 10 november 2021 @ 23:12:05 #67
408813 crew  trein2000
pi_202118988
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 17:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
als cb die kosten weigert te betalen, en die kans is groot, dan moet jij dat doen... je kan dan alleen je succes halen in een rechtzaak.
Rechters zijn echt niet welwillend als je als burger te snel handelt en je niet aan de regels houdt qua aanmaningen, betaalkansen, redelijke termijnen en incassokosten.
Als leek weet je die regels vaak niet en internetbronnen kloppen echt geregeld niet met het wetboek. Zelfs de consumentenbond website of websites van juristen kloppen geregeld niet.
Dat laatste valt allemaal best mee. Dit is gewoon een recht toe recht aan vraag die elke jurist gewoon kan handelen.

Een deurwaarder zal je prima kunnen vertellen wat nu verstandig is. Als je een deurwaarder inschakelt betekent dat niet dat je de volgende dag meteen een dagvaarding uit doet hè? Het zijn professionals die je ook prima van advies kunnen voorzie .
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_202119848
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:48 schreef JohanHat89 het volgende:
Fijn dat je tegenwoordig online diensten voor deurwaarders hebt, al mail met terugkoppeling dat ze morgen brief de deur uit doen :)
Wat kost een deurwaarder eigenlijk?
pi_202119932
ConsuWijzer, waarmee je ook richting cool blauw hebt gecommuniceerd, geeft notabene aan dat retourzendingen zoals om beroep te doen op herroepen, dat het risico daar bij de consument ligt.

En je altijd verzekerd moet terug zenden.
Zeker bij de wat duurdere aankopen die je wil terugsturen.
pi_202120079
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
ConsuWijzer, waarmee je ook richting cool blauw hebt gecommuniceerd, geeft notabene aan dat retourzendingen zoals om beroep te doen op herroepen, dat het risico daar bij de consument ligt.

En je altijd verzekerd moet terug zenden.
Zeker bij de wat duurdere aankopen die je wil terugsturen.
Het risico ligt bij de verkoper als zij het retourproces regelen met verzendlabels e.d. Zij zeggen dat het zo moet, zij leveren op hun PostNL account de labels, zij zijn verantwoordelijk voor de zending.

Maar hey, Coolblue is gewoon niet zo'n fijn bedrijf. Net als bijv. Belsimpel. Allemaal praatjes op tv maar in de praktijk houden ze zich niet aan de afspraak als het aankomt op retouren of garantie.

Je kunt beter bij Bol of Amazon kopen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_202120636
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:47 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Het risico ligt bij de verkoper als zij het retourproces regelen met verzendlabels e.d. Zij zeggen dat het zo moet, zij leveren op hun PostNL account de labels, zij zijn verantwoordelijk voor de zending.

Maar hey, Coolblue is gewoon niet zo'n fijn bedrijf. Net als bijv. Belsimpel. Allemaal praatjes op tv maar in de praktijk houden ze zich niet aan de afspraak als het aankomt op retouren of garantie.

Je kunt beter bij Bol of Amazon kopen.
Precies. Als label van hun zelf is, is coolblue aansprakelijk.
pi_202121612
Ik vraag me dan toch af in hoeverre dit een uitzondering of toch meer standard practice. Ik heb ongeveer een jaar geleden eens een telefoon geretourneerd naar Coolblue waarbij Coolblue vervolgens aangaf dat er een leeg pakketje was gearriveerd. Waarschijnlijk heeft iemand in de PostNL-keten de telefoon er dus uit gejat. Daar werd toen niet mogelijk over gedaan, ik kreeg netjes mijn geld terug en Coolblue ging starten met een onderzoek (waar ik niets meer van heb gehoord). Ik vond het toen erg netjes dat ze mij vertrouwden (ik had immers de telefoon ook gewoon zelf kunnen houden en een leeg pakket kunnen terugsturen).

Enfin, hier heeft TS niets aan, maar wilde toch een andere ervaring delen.
pi_202124047
reactie in gebreke stelling coolblue

Beste JohanHat89,

goed dat je even aan de bel trekt. Ik begrijp dat je graag jouw bedrag van de Xiaomi terug wilt ontvangen.

ACM
Ik ga graag eerst even in op het ontbinden van de koop. Om het geld terug te kunnen storten, moeten wij een product wel ontvangen hebben. Dit is wat wij hanteren, en dit is ook wat het ACM aangeeft: Dat een bedrijf recht heeft om te wachten met het uitbetalen tot een product terug is ontvangen. Aangezien wij jouw pakket nog niet ontvangen hebben moeten we voor we over kunnen gaan op terugbetaling eerst kijken wat er speelt. Dit is dan echter ook de reden dat de 14 dagen overtreden zijn voor nu.

Onderzoek
Momenteel loopt er een onderzoek om na te gaan wat er met jouw pakket gebeurd is en waar deze momenteel is. Pas als wij weten wat er speelt, kunnen we over gaan tot een oplossing. Momenteel staat er ook een extra melding op voor onze backoffice, om snel tot een oplossing te komen.

Backoffice
Ik moet je dus nog even vragen geduld te hebben. Dan neemt de backoffice snel contact met jou op.

Ik heb er alle vertrouwen in dat wij jou van een gepaste oplossing kunnen voorzien. Voor nu wens ik je in ieder geval nog een mooie dag toe.

Met vriendelijke groet,


Coolblue
pi_202124236
Sure, onderzoek snap ik. Maar dat duurt enkele werkdagen. PostNL hanteert volgens mij vijf werkdagen normaliter.

Daarna is het jammer de bammer voor CB. Jij hebt hun procedure gevolgd. Als je nou je Poolse buurman had gevraagd het pakketje te retouren zou het wel jouw probleem zijn.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_202124555
2 weken is een redelijke termijn voor zulke dingen. Wanneer is het onderzoek gestart?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202124708
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
2 weken is een redelijke termijn voor zulke dingen. Wanneer is het onderzoek gestart?
16 dagen geleden, dinsdag 26 oktober.
pi_202423135
Update inmiddels 3 weken verder, ik kom er nog steeds niet uit met de desbetreffende webwinkel.

Ik had trouwens geen deurwaarder ingeschakeld maar een incassobureau, ben er helemaal niet in thuis ;)

Toen zette de webwinkel wel een stap, maar uiteindelijk eind vorige week de defnitieve bevestiging dat ze geen geld gaan terug geven en ben ik gewoon 660 euro kwijt..... :X :? lijkt het. Heb nog een keer het incassobureau ingeschakeld nog eens de case te heropenen, hun blijven de webshop brieven sturen maar nog geen reactie.

Ben er al meer dan een maand mee bezig, ben er wel klaar mee. Dit was hun reactie bij heropenen pakket onderzoek als laatste, ook dat postnl me al meerdere malen heeft bevestigd dat bij antwoordnummer hun aansprakelijk zijn daar hebben ze ook geen boodschap aan. Ook klacht thuiswinkel waarborg wordt ook niet op gereageerd.

Dit was de laatste reactie van de webshop.

Als iemand nog tips heeft, altijd welkom :)

Reactie webshop:

Beste JohanHat,

Wij hebben de status van je retourmelding verder onderzocht. We kunnen je daarover het volgende melden.

Op 3 oktober heb je op onze website een Xiaomi smartphone gekocht. Dit product heb je ontvangen en vervolgens op 14 oktober bij ons retour gemeld. Een aantal dagen later, op 25 oktober, neem je contact met ons op om de status van de terugbetaling te checken. Wij zijn er toen achter gekomen dat we jouw product niet retour hebben ontvangen. Daarom zijn we een PostNL-pakketonderzoek gestart.

Via die track en trace code heeft PostNL kunnen zien dat het pakket niet bij ons magazijn in Tilburg is afgeleverd. PostNL geeft aan dat het pakket ook niet meer bezorgd zal worden, omdat er inmiddels al geruime tijd is verstreken (zie ter bevestiging ook de track en trace link).

Op basis hiervan laat ik je weten we het aankoopbedrag niet terugbetalen zolang we het product niet hebben ontvangen. De klant moet namelijk zorg dragen voor het terugsturen van een artikel bij herroeping van de koopovereenkomst. Het risico voor verzending tot aan aflevering bij de ontvanger, dat zijn wij, Coolblue, is op grond van de wet, voor de verzender, dat ben jij, de klant. Mochten we het product toch nog ontvangen, dan zullen we je hiervan uiteraard op de hoogte brengen en de terugbetaling van het aankoopbedrag in orde maken.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Voor verdere vragen over het vermist raken van je pakket, raad ik je aan om contact op te nemen met PostNL.

Met een glimlach en groet,

Coolblue
pi_202423494
quote:
De klant moet namelijk zorg dragen voor het terugsturen van een artikel bij herroeping van de koopovereenkomst. Het risico voor verzending tot aan aflevering bij de ontvanger, dat zijn wij, Coolblue, is op grond van de wet, voor de verzender, dat ben jij, de klant. Mochten we het product toch nog ontvangen, dan zullen we je hiervan uiteraard op de hoogte brengen en de terugbetaling[/quote][quote]

Dit klopt niet. Je hebt het volgens hun instructie terug gestuurd, dus zij zijn verantwoordelijk.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_202423532
Ben niet verbaasd, dit lees ik veel vaker. Maar ik denk dat je enige mogelijkheid is dat je een rechtszaak aanspant tegen PostNL want zij hebben je pakket aangenomen (daar had je bewijs van toch?) en vervolgens zoek gemaakt (ook dat kan je bewijzen door verschil in gewicht en geen afleverbewijs toch?).

Geen idee hoe dit uit zou moeten pakken en of hoeveel kans je maakt je kosten (plus de rechtszaakkosten) terug krijgt? Ik ben benieuwd naar de inbreng van anderen.
pi_202423608
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:01 schreef SolidasRock het volgende:
Ben niet verbaasd, dit lees ik veel vaker. Maar ik denk dat je enige mogelijkheid is dat je een rechtszaak aanspant tegen PostNL want zij hebben je pakket aangenomen (daar had je bewijs van toch?) en vervolgens zoek gemaakt (ook dat kan je bewijzen door verschil in gewicht en geen afleverbewijs toch?).

Geen idee hoe dit uit zou moeten pakken en of hoeveel kans je maakt je kosten (plus de rechtszaakkosten) terug krijgt? Ik ben benieuwd naar de inbreng van anderen.
Volgens mij moet je niet bij PostNL zijn maar bij CoolBlue. Zij hebben je een instructie gegeven hoe ze het terug willen ontvangen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_202423737
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:05 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Volgens mij moet je niet bij PostNL zijn maar bij CoolBlue. Zij hebben je een instructie gegeven hoe ze het terug willen ontvangen.
Ik heb er ff op gegoogeld. Lees oa meningen die de jouwe ondersteunen. Doordat TS uitsluitend 1 retourmogelijkheid ter beschikking kreeg ligt de verantwoordelijkheid bij de ontvanger.

Lees bijv hier: https://radar.avrotros.nl(...)zending-t189549.html

Ik denk dat incassobrieven sturen geen nut heeft, CB gaat niet zwichten. Dit wordt hoe dan ook juridisch uitvechten.
pi_202423769
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:05 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Volgens mij moet je niet bij PostNL zijn maar bij CoolBlue. Zij hebben je een instructie gegeven hoe ze het terug willen ontvangen.
Klopt moet bij Coolblue zijn.
pi_202423787
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:15 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Ik heb er ff op gegoogeld. Lees oa meningen die de jouwe ondersteunen. Doordat TS uitsluitend 1 retourmogelijkheid ter beschikking kreeg ligt de verantwoordelijkheid bij de ontvanger.

Lees bijv hier: https://radar.avrotros.nl(...)zending-t189549.html

Ik denk dat incassobrieven sturen geen nut heeft, CB gaat niet zwichten. Dit wordt hoe dan ook juridisch uitvechten.
En als tip hoe je dit juridisch moet uitvechten?
pi_202423852
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:19 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
En als tip hoe je dit juridisch moet uitvechten?
Ik heb een rechtsbijstandverzekering, zij adviseren mij altijd en kunnen mij vertellen hoe sterk ik sta.

Jij hebt geen rechtsbijstand? Bij Juridisch loket zou je gratis advies kunnen inwinnen wat je kan doen en mag verwachten. Jouw casus zal hun vast heel bekend voorkomen, je bent niet de enige (en ook niet de laatste).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2021 19:23:55 ]
pi_202424071
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:23 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Ik heb een rechtsbijstandverzekering, zij adviseren mij altijd en kunnen mij vertellen hoe sterk ik sta.

Jij hebt geen rechtsbijstand? Bij Juridisch loket zou je gratis advies kunnen inwinnen wat je kan doen en mag verwachten. Jouw casus zal hun vast heel bekend voorkomen, je bent niet de enige (en ook niet de laatste).
Juridisch Loket gebeld en gaven aan ingebrekestelling brief te schrijven. Dit heb ik gedaan al 2 weken terug, geen reactie op gehad van CB.

Fijne service he ;)

Geen rechtsbijstand nee
pi_202425048
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:36 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Juridisch Loket gebeld en gaven aan ingebrekestelling brief te schrijven. Dit heb ik gedaan al 2 weken terug, geen reactie op gehad van CB.

Fijne service he ;)

Geen rechtsbijstand nee
En behalve ingebrekestelling brief hadden ze verder geen mogelijkheden voorgesteld aan jou?

Denk dat ze maar 2 mogelijkheden voor je hebben: of juridisch uitvechten of je verlies nemen.
pi_202426198
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:36 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Juridisch Loket gebeld en gaven aan ingebrekestelling brief te schrijven. Dit heb ik gedaan al 2 weken terug, geen reactie op gehad van CB.

Fijne service he ;)

Geen rechtsbijstand nee
Via de geschillencommissie een klacht indienen. Coolblue is aangesloten bij de geschillencommissie, dus je kunt dit via hun regelen. Je staat volledig in je recht, dus die ¤52,50 die je moet betalen voor het starten van het geschil krijg je gewoon terug.


https://www.degeschillenc(...)missies/thuiswinkel/
pi_202427104
Ik lees hier al een aantal keer dat de verkoper verantwoordelijk is indien er sprake is van een retourzending met antwoordnummer.

Kan iemand dit ook juridisch onderbouwen?
No bitch to me
pi_202427181
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:13 schreef madam-april het volgende:

[..]
Via de geschillencommissie een klacht indienen. Coolblue is aangesloten bij de geschillencommissie, dus je kunt dit via hun regelen. Je staat volledig in je recht, dus die ¤52,50 die je moet betalen voor het starten van het geschil krijg je gewoon terug.


https://www.degeschillenc(...)missies/thuiswinkel/
Je maakt mijn avond. Dit zijn de tips :) Ga dit morgen gelijk doen, zelf ervaring mee??
pi_202427203
bizar dit joh, ik zou eens LinkedIn oid proberen voor meer aandacht. Is een treurig middel, maar op deze manier afhandelen is geen glimlach waard
  woensdag 1 december 2021 @ 22:27:29 #91
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202427390
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:09 schreef TornadoDK het volgende:
Ik lees hier al een aantal keer dat de verkoper verantwoordelijk is indien er sprake is van een retourzending met antwoordnummer.

Kan iemand dit ook juridisch onderbouwen?
Nee .. het lijkt ook een fabel denk ik.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/2012-06-13

en bijv. https://jure.nl/ECLI:NL:RBLIM:2021:4083
Dum de dum
  woensdag 1 december 2021 @ 22:40:28 #92
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_202427586
quote:
Maar een antwoordnummer kan niet verzekerd worden verzonden. Als het een gewoon adres is laat je het verzekerd versturen, of aangetekend. Het label is ook van de Webshop. Zij zijn de opdrachtgever van de verzending. Risico Webshop dus.

Anders dezelfde telefoon nogmaals bestellen en precies hetzelfde zeggen. Nooit aangekomen. 2 can play that game.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_202427698
quote:
14s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:40 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Maar een antwoordnummer kan niet verzekerd worden verzonden. Als het een gewoon adres is laat je het verzekerd versturen, of aangetekend. Het label is ook van de Webshop. Zij zijn de opdrachtgever van de verzending. Risico Webshop dus.

Anders dezelfde telefoon nogmaals bestellen en precies hetzelfde zeggen. Nooit aangekomen. 2 can play that game.
Houdt iemand je tegen om niet het antwoordnummer te gebruiken en het gewoon op eigen kosten te versturen?

Leuk al dat geroep maar zonder juridische onderbouwing is het allemaal niks waard.
No bitch to me
pi_202427713
quote:
Als ik dat laatste lees heb ik geen schijn van kans toch?

Dat terwijl postnl mij zwart op wit heeft verteld dat Coolblue verantwoordelijk is voor retourzending. Omdat er antwoordnummer wordt gebruikt.
pi_202427733
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:15 schreef l1ghted het volgende:
bizar dit joh, ik zou eens LinkedIn oid proberen voor meer aandacht. Is een treurig middel, maar op deze manier afhandelen is geen glimlach waard
Linkedin, zou niet eens weten bij wie ik moet zijn. Heb alle social media al gehad, op facebook blokken ze alles van me.
pi_202427786
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:09 schreef TornadoDK het volgende:
Ik lees hier al een aantal keer dat de verkoper verantwoordelijk is indien er sprake is van een retourzending met antwoordnummer.

Kan iemand dit ook juridisch onderbouwen?
Heb je mijn linkje gelezen? Daar staat ook 1 en ander in.
pi_202427885
De geschillencommissie DigiDispuut is van mening dat het risico retour bij de consument ligt, ook als gebruik wordt gemaakt van een antwoordnummer. De uitspraak is deugdelijk gemotiveerd.

Las ik op linkje radar

:(

https://www.digidispuut.n(...)n-verzendmethode.pdf
  woensdag 1 december 2021 @ 23:03:21 #98
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_202427902
Van de site van Coolblue zelf. Algemene voorwaarden.

quote:
Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
https://www.coolblue.nl/algemenevoorwaarden-lekker-ingewikkeld
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_202427925
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:01 schreef JohanHat89 het volgende:
De geschillencommissie DigiDispuut is van mening dat het risico retour bij de consument ligt, ook als gebruik wordt gemaakt van een antwoordnummer. De uitspraak is deugdelijk gemotiveerd.

Las ik op linkje radar

:(

https://www.digidispuut.n(...)n-verzendmethode.pdf
Heel gek dit toch? Zij stellen een gratis retouradres en label beschikbaar en als pakket dan verdwijnt is het ineens jouw schuld? Huh, hoe dan? En trouwens, als de verantwoordelijkheid dan toch bij jou ligt, dan had ik oorspronkelijk gelijk en moet jij PostNL voor het gerecht dagen omdat ze onvoorzorgvuldig voor je pakket gezorgd hebben en het kwijt hebben gemaakt en zij jou jouw geleden schade vergoeden. Theoritisch dan he...
pi_202428021
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:05 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Heel gek dit toch? Zij stellen een gratis retouradres en label beschikbaar en als pakket dan verdwijnt is het ineens jouw schuld? Huh, hoe dan? En trouwens, als de verantwoordelijkheid dan toch bij jou ligt, dan had ik oorspronkelijk gelijk en moet jij PostNL voor het gerecht dagen omdat ze onvoorzorgvuldig voor je pakket gezorgd hebben en het kwijt hebben gemaakt en zij jou jouw geleden schade vergoeden. Theoritisch dan he...
Kortom, i am fucked.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')