abonnement Unibet Coolblue
pi_202103547
Hoi fok volk :)

Ik heb afgelopen begin oktober een Xiaomi telefoon besteld bij Coolblue, de Mi 11 i. Na 1 dag gebruik kwam ik er achter dat het toch not my cup of coffee was en heb ik de telefoon retour aangemeld.

Die heb ik vervolgens netjes keurig aangemeld en terug gestuurd. Afgelopen 21 oktober heb ik de telefoon opgestuurd naar bovenstaande webshop, vandaag 19 (!) dagen geleden. Keurig verzendbewijs bewaard.

Via de track en trace status kwam er geen vordering in, en na zo een paar dagen niks gehoord te hebben
contact opgenomen met de webshop want het duurde al een halve week.

Gebeld en binnen 3 werkdagen zou ik uitkomst krijgen van het pakketonderzoek middels mijn verzendbewijs. So far so good, na paar dagen wachten weer niks gehoord. Via social media contact gezocht en kreeg ik dit terug;

Hey JohanHat,

ik kan mij goed voorstellen dat je graag snel een oplossing aangeboden krijgt. Ik kan dan je gevoel ook goed begrijpen.

Op dit moment is het onderzoek alleen nog in volle gang bezig. Ik snap dat dit niet is wat je verwacht maar gezien de drukte duurt dit soms net wat langer dan normaal. We willen natuurlijk wel dit zo juist mogelijk oplossen. Omdat het onderzoek op dit moment nog bezig is heb ik navraag gedaan bij mijn collega's van de bezorging om te achterhalen hoe het er nu voor staat. Ik kan je op dit moment nog geen oplossing aanbieden en wil ik je toch vragen om de doorlooptijd af te wachten. Die staat momenteel op 4 werkdagen, dit betekent dat je vrijdag wat meer informatie mag verwachten.


Ik hoop dat we snel meer toelichting krijgen zodat we dit netjes kunnen oplossen. Groetjes, ....van de webshop

Dit is inmiddels een week geleden. Het bleef weer stil, vervolgens klacht aangemaakt en gemaild naar de klachtenservice van de webwinkel. Weer geen reactie. Ook klacht aangemaakt via thuiswinkel waarborg aangezien er niet aan de wetgeving van de wet koop op afstand wordt voldaan. ( na 14 dagen bewijs dat het retour is gestuurd moet de webshop koop ontbinden en geld terug geven)

Jullie raden het al, ook daar geen reactie op klacht van thuiswinkel waarborg van mij als klant. Inmiddels gisteren deze mail opgesteld

Geachte heer of mevrouw,

Op 3 oktober kocht ik bij u een smartphone voor 659 euro. Op 14 oktober liet ik u weten dat ik van de koop af wilde tijdens de bedenktijd. Ik stuurde het product aan u terug op 21 oktober.

In de bijlage vindt u een kopie van het verzendbewijs.

Wat is het probleem?
Tot vandaag heb ik nog geen betaling van u ontvangen. Daarom vraag ik u om het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug te betalen.

Hoe is dit wettelijk geregeld?
Volgens de wet moet u het aankoopbedrag (inclusief bezorgkosten) terugbetalen binnen veertien dagen na het ontbinden van de overeenkomst. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/bedenktijd.

Wat verwacht ik van u?
De termijn van veertien dagen is al voorbij. Daarom vraag ik u nog een keer vriendelijk om het bedrag van 659 euro deze week over te maken. Ik verwacht dat u daar de wettelijke rente bij optelt, vanaf de dag dat u te laat was met terugbetalen. Dit is inmiddels 5 dagen aangezien het pakket nu 19 dagen geleden is terug gestuurt.

Biedt u geen oplossing?
Als u mij niet op tijd terugbetaalt, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. En ik ga met mijn klacht naar de rechter, ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Ik ontvang graag binnen een week mijn geld terug.

Met vriendelijke groet,

Ben benieuwd of ik hier reactie op krijg, de webwinkel onderneemt maar geen reactie tot nu toe. Wat kan ik nog meer doen, ben ten einde raad. Tips zijn welkom, want duurt al 3 weken nu na terug sturen pakketje retour en hou er al rekening mee dat ik geld kwijt ben ;(

Helaas niet betaald met creditcard :X
pi_202103572
Wat een naaiers.

En dat met hun reclames….gewoon voor het gerecht er mee.
pi_202103593
Ook nog hoog bedrag. Ook dat geen reactie geven, hoe slecht.

Juridisch loket?
  Spellchecker dinsdag 9 november 2021 @ 20:53:01 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202103688
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:53 schreef maily het volgende:
Niet cool .... :N
Eens maar nooit meer nee :'(
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:13:53 #6
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_202103890
Kan jij met je T&T-code bewijzen dat je de telefoon teruggestuurd hebt?
"Dat u mag wachten met terugbetalen totdat u het product terug heeft, of totdat de klant bewijst dat hij het heeft teruggestuurd, afhankelijk van welk tijdstip eerst valt."

Dat kan namelijk een leuke discussie worden.
Als de zending volgens T&T nog niet afgeleverd is, hebben zij geen bewijs dat er daadwerkelijk een toestel verzonden is.
pi_202103913
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:13 schreef FF het volgende:
Kan jij met je T&T-code bewijzen dat je de telefoon teruggestuurd hebt?
"Dat u mag wachten met terugbetalen totdat u het product terug heeft, of totdat de klant bewijst dat hij het heeft teruggestuurd, afhankelijk van welk tijdstip eerst valt."

Dat kan namelijk een leuke discussie worden.
Als de zending volgens T&T nog niet afgeleverd is, hebben zij geen bewijs dat er daadwerkelijk een toestel verzonden is.
track en trace is bewijs met verzendbewijs.
pi_202103981
Waarschijnlijk vinden ze een baksteen in het door u verstuurde retourpakket en krijgt u logischerwijs het bedrag niet teruggestort.

Nog een fijne dag! :s)
pi_202104054
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:20 schreef Nober het volgende:
Waarschijnlijk vinden ze een baksteen in het door u verstuurde retourpakket en krijgt u logischerwijs het bedrag niet teruggestort.

Nog een fijne dag! :s)
Je zou eens een keertje iemand helpen in je leven….moeilijk he?
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:39:14 #10
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_202104180
Is dat pakket überhaupt al aangekomen bij Coolblue (volgens PostNL)?
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:40:30 #11
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202104195
Wie heeft het retouren geregeld?
Dum de dum
pi_202104222
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:27 schreef Newby6781 het volgende:

[..]
Je zou eens een keertje iemand helpen in je leven….moeilijk he?
Ik denk dat TS de juiste stappen voor dit moment wel heeft ondernomen.
pi_202104241
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:39 schreef Joran-Joran het volgende:
Is dat pakket überhaupt al aangekomen bij Coolblue (volgens PostNL)?
Nee.

Staat het al 19 dagen op

pi_202104249
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:40 schreef Fe2O3 het volgende:
Wie heeft het retouren geregeld?
? Postnl. Met verzendlabel coolblue.
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:45:42 #15
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202104253
Overigens zijn retourzendingen van coolblue natuurlijk wel een 'goudmijn' voor corrupte postnl en pakketpunt medewerkers ...
Dum de dum
pi_202104284
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:45 schreef Fe2O3 het volgende:
Overigens zijn retourzendingen van coolblue natuurlijk wel een 'goudmijn' voor corrupte postnl en pakketpunt medewerkers ...
Yes. Maar dat is niet ts zijn verantwoordelijkheid. Bij antwoordnummer label webshop is cb verantwoordelijk. Ze verbreken de wetgeving koop op afstand. Wat een bedrijf :(
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:15:16 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202104598
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:44 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Nee.

Staat het al 19 dagen op

[ link | afbeelding ]
Dit heb ik zelf ook meegemaakt, dat die status bij PostNL hier steeds op bleef, maar dat ik toch van het ontvangende bedrijf het bericht kreeg ‘we hebben uw retour ontvangen’.

Dus ik zou niet blind varen op die status van PostNL.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202104632
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dit heb ik zelf ook meegemaakt, dat die status bij PostNL hier steeds op bleef, maar dat ik toch van het ontvangende bedrijf het bericht kreeg ‘we hebben uw retour ontvangen’.

Dus ik zou niet blind varen op die status van PostNL.
TS heeft toch nog geen enkel bericht gehad ban coolblue dat ze pakket hebben ontvangen, dus is die echt nog niet aangekomen.
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:20:49 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202104707
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:16 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
TS heeft toch nog geen enkel bericht gehad ban coolblue dat ze pakket hebben ontvangen, dus is die echt nog niet aangekomen.
Ze hebben waarschijnlijk een achterstand in verwerken.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:24:02 #20
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_202104773
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:47 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Yes. Maar dat is niet ts zijn verantwoordelijkheid. Bij antwoordnummer label webshop is cb verantwoordelijk. Ze verbreken de wetgeving koop op afstand. Wat een bedrijf :(
Waar baseer jij op dat CB verantwoordelijk is? Naar mijn weten is de verzender (in dit geval TS) verantwoordelijk voor de correcte retourzending. Daarom dit soort kostbare pakketten altijd aangetekend versturen.
pi_202104807
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:24 schreef Joran-Joran het volgende:

[..]
Waar baseer jij op dat CB verantwoordelijk is? Naar mijn weten is de verzender (in dit geval TS) verantwoordelijk voor de correcte retourzending. Daarom dit soort kostbare pakketten altijd aangetekend versturen.
Ja je hebt gelijk bij antwoordnummers zonder retourlabel track en trace van de afzender.Bij antwoordnummer kan je geen aangetekend pakket versturen, dus coolblue is verantwoordelijk voor terug zending. Dus ts heeft zijn plicht gedaan :)
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:28:07 #22
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_202104836
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:25 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Bij antwoordnummer kan je geen aangetekend pakket versturen
Jawel, dat kan wel.
pi_202104931
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:28 schreef Joran-Joran het volgende:

[..]
Jawel, dat kan wel.
Dat kan niet. Toevallig vorige week nagevraagd aan postnl. Sinds enkele maanden kan dat niet meer. Zie ook website postnl. Antwoordnummer versturen is altijd ¤0.0

pi_202104954
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:28 schreef Joran-Joran het volgende:

[..]
Jawel, dat kan wel.
Kan niet. Wilde 3 weken terug bol pakket aangegekend versturen kon niet naar antwoordnummer.
pi_202104972
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:38 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
Kan niet. Wilde 3 weken terug bol pakket aangegekend versturen kon niet naar antwoordnummer.
Precies. Gaat inderdaad helaas niet :(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')