abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202465080
quote:
Conform artikel 8 lid 4 van de algemene voorwaarden van Coolblue draagt de consument het risico en de bewijslast voor de juiste uitoefening van het herroepingsrecht. Dit is in lijn met het algemeen consumentenrecht. Ik verwijs u voor de volledigheid ook naar dit artikel van de ACM Consuwijzer en dit artikel van de branchevereniging Thuiswinkel.
Dit is pure bluf, dit zou het geval zijn als je zelf het artikel zou retourneren, in dit geval neemt CB de verantwoordiging voor de transport van het artikel en is dit dus niet valide, een beetje competente advocaat maakt gehakt van deze zaak.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202465093
Ergo, dit zou het geval zijn als je zelf bijvoorbeeld niet kunt aantonen dat je het pakket hebt geretourneerd, maar dat is niet het geval, ik zou er gewoon een advocaat op zetten, dit lijkt me appeltje eitje.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 4 december 2021 @ 15:32:02 #278
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202465103
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:27 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik hanteer minder ruime AV. Nog steeds interesse?
Dus ik heb gewoon wel gelijk eigenlijk? :')
Dum de dum
pi_202465139
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:32 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Dus ik heb gewoon wel gelijk eigenlijk? :')
Nee. Jij negeert de AV van CB.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 4 december 2021 @ 15:34:44 #280
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202465160
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:31 schreef raptorix het volgende:
Ergo, dit zou het geval zijn als je zelf bijvoorbeeld niet kunt aantonen dat je het pakket hebt geretourneerd, maar dat is niet het geval, ik zou er gewoon een advocaat op zetten, dit lijkt me appeltje eitje.
Wederom, TS kan niet bewijzen dat de telefoon in het pakket zat dat kwijt is. Het hele probleem.
Dum de dum
pi_202465185
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:34 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Wederom, TS kan niet bewijzen dat de telefoon in het pakket zat dat kwijt is. Het hele probleem.
Wederom, TS hoeft alleen maar te bewijzen dat hij het product teruggezonden heeft, niet de ontvangst (art. 9 lid 2). Dat een doos leeg is (of voor mijn part oude kranten of een baksteen bevat), is hier helemaal niet in geding.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_202465187
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:34 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Wederom, TS kan niet bewijzen dat de telefoon in het pakket zat dat kwijt is. Het hele probleem.
Het hele pakket is nooit afgeleverd, dus dat punt is sowieso niet van belang.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202465857
quote:
19s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:07 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Wat zou het dan wel zijn? Want in jouw redenatie kan ik bij elk pakket voortaan claimen dat ik niets heb gehad omdat track en trace niets voorstelt?
dat is ook zo bij een rechter. Het versturen van een pakket met een eventueel bewijs dat het pakket is verstuurd zegt niks wat voor inhoud verstuurd is.
Iedereen kan claimen dat het pakket wel ontvangen is maar er niks in zit.

[ Bericht 7% gewijzigd door sjorsie1982 op 04-12-2021 16:33:26 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202465936
quote:
19s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:07 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Wat zou het dan wel zijn? Want in jouw redenatie kan ik bij elk pakket voortaan claimen dat ik niets heb gehad omdat track en trace niets voorstelt?
dat is ook zo.
Echter als een webshop dit natuurlijk elke keer doet dan krijgt het een slechte naam en is het ongeloofwaardig en dan wordt er minder verkocht omdat mensen het dan niet meer vertrouwen.
Maar in principe kan elke ontvanger claimen dat een pakket wat ontvangen is leeg is of met bakstenen is gevuld en de zender kan dan niet bewijzen dat het wel verstuurd is wat hij claimt dat in het pakket zat. Tenzij dus met de beëdigde koerier, zoals ik hierboven al 2x heb verteld. Echt belangrijke stukken worden ook zo verstuurd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202465960
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:36 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het hele pakket is nooit afgeleverd, dus dat punt is sowieso niet van belang.
Dat hoeft niet zo te zijn... ik heb ooit een laptop besteld bij bol.com en wel ontvangen terwijl de 3S code bij post.nl nog altijd staat op locatie onbekend. Ik heb zo het vermoeden dat als ik een onderzoek laat starten postnl zegt dat het pakket kwijt is geraakt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202466528
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 16:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat hoeft niet zo te zijn... ik heb ooit een laptop besteld bij bol.com en wel ontvangen terwijl de 3S code bij post.nl nog altijd staat op locatie onbekend. Ik heb zo het vermoeden dat als ik een onderzoek laat starten postnl zegt dat het pakket kwijt is geraakt.
Als PostNL zegt dat ze pakket zijn kwijtgeraakt is dat dus verwijtbaar, voor een dienst waar je voor betaald mag je verwachten dat dat niet gebeurt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202466576
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:10 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als PostNL zegt dat ze pakket zijn kwijtgeraakt is dat dus verwijtbaar, voor een dienst waar je voor betaald mag je verwachten dat dat niet gebeurt.
"Doch AVP dus niet aansprakelijk en stik er maar in"
pi_202466681
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:10 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als PostNL zegt dat ze pakket zijn kwijtgeraakt is dat dus verwijtbaar, voor een dienst waar je voor betaald mag je verwachten dat dat niet gebeurt.
dat mag je vinden, zoals je alles mag vinden, en daar blijft het dan ook bij.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202466697
Anyway, bijna 300 posts en nog altijd geen consensus over de zaak van ts. Blijkbaar is het toch niet zo recht-toe-recht-aan als je zou willen van de wet kopen op afstand.

Wat nou als we eens een kleine crowdfunding opzetten zodat ts het daadwerkelijk op een goede manier voor de rechter kan brengen?

Puur uit interesse en om grootmachten als coolblue en bol een hak te zetten (die o.a. bestaan bij de gratie van hun gratis retour optie), wil ik hier best een steentje aan bijdragen. Bij verlies: interessante casus en eenduidelijke jurisprudentie. Bij winst: eenduidige jurisprudentie, grootwinkelbedrijf een halt toegeroepen én een bijdrage aan het goede doel namens fok.
pi_202466734
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:21 schreef Wiedanwel het volgende:
Anyway, bijna 300 posts en nog altijd geen consensus over de zaak van ts. Blijkbaar is het toch niet zo recht-toe-recht-aan als je zou willen van de wet kopen op afstand.

Wat nou als we eens een kleine crowdfunding opzetten zodat ts het daadwerkelijk op een goede manier voor de rechter kan brengen?

Puur uit interesse en om grootmachten als coolblue en bol een hak te zetten (die o.a. bestaan bij de gratie van hun gratis retour optie), wil ik hier best een steentje aan bijdragen. Bij verlies: interessante casus en eenduidelijke jurisprudentie. Bij winst: eenduidige jurisprudentie, grootwinkelbedrijf een halt toegeroepen én een bijdrage aan het goede doel namens fok.
Ik ben heel benieuwd naar die rechtzaak, hoewel ik vrees dat TS aan het kortste eind trekt.
Een pakket opsturen is niet hetzelfde als een product opsturen tenzij er bewijs is dat het product in het pakket zit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202466770
Ik denk vraag eens aan coolblue of ik verzekerd kan versturen naar ze en wat er gebeurd als ik pakket kwijt krijg.

Nee, gaat niet en 2 je krijgt geld terug. Je mag me bedanken TS, want coolblue meet met 2 maten. Check dit antwoord.

BIZAR!!!!


image link
pi_202466774
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:14 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
"Doch AVP dus niet aansprakelijk en stik er maar in"
daarom moet je ook verzekerd opsturen, maar ook dat zegt niet alles. Ik heb laatst een handtekening opgevraagd en toen kreeg ik een inscant document met een kruisje bij de handtekening. Daar moest ik het mee doen dat het was afgeleverd. Dus als het pakket kwijt is, zet posnl een kruisje neer bij het vak voor de handtekening en dan is het bezorgd....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202466787
Alsjebllieft @ TS :)

Voila.
pi_202466815
Dit was mijn vraag


uploaded links
pi_202466828
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:26 schreef Bottomleftone het volgende:
Ik denk vraag eens aan coolblue of ik verzekerd kan versturen naar ze en wat er gebeurd als ik pakket kwijt krijg.

Nee, gaat niet en 2 je krijgt geld terug. Je mag me bedanken TS, want coolblue meet met 2 maten. Check dit antwoord.

BIZAR!!!!

[ link | afbeelding ]
image link
Nou, dit is schriftelijk zwart op wit dat TS zijn geld moet terug krijgen. Geweldig dit :)
pi_202466840
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
daarom moet je ook verzekerd opsturen, maar ook dat zegt niet alles. Ik heb laatst een handtekening opgevraagd en toen kreeg ik een inscant document met een kruisje bij de handtekening. Daar moest ik het mee doen dat het was afgeleverd. Dus als het pakket kwijt is, zet posnl een kruisje neer bij het vak voor de handtekening en dan is het bezorgd....
Coolblue accepteerd geen verzekerde retour, zie antwoorden bij @Bottomleftone
pi_202466911
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
daarom moet je ook verzekerd opsturen, maar ook dat zegt niet alles. Ik heb laatst een handtekening opgevraagd en toen kreeg ik een inscant document met een kruisje bij de handtekening. Daar moest ik het mee doen dat het was afgeleverd. Dus als het pakket kwijt is, zet posnl een kruisje neer bij het vak voor de handtekening en dan is het bezorgd....
Ik heb een soortgelijk geval gehad waarbij er daadwerkelijk een soort van handtekening stond. Geadresseerde gaf aan dat die niet van hem was en kon dat bewijzen met zijn rijbewijs. Daarmee kwam postnl er niet meer onderuit om te vergoeden.

Tegelijkertijd gebruik ik sindsdien nooit meer mijn echte handtekening bij de postdiensten om eventueel gezeik voor te zijn ;)
pi_202466923
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:34 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Ik heb een soortgelijk geval gehad waarbij er daadwerkelijk een soort van handtekening stond. Geadresseerde gaf aan dat die niet van hem was en kon dat bewijzen met zijn rijbewijs. Daarmee kwam postnl er niet meer onderuit om te vergoeden.

Tegelijkertijd gebruik ik sindsdien nooit meer mijn echte handtekening bij de postdiensten om eventueel gezeik voor te zijn ;)
vanwege corona mag ik niet eens meer tekenen _O-
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202466968
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:29 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Coolblue accepteerd geen verzekerde retour, zie antwoorden bij @:Bottomleftone
ik heb geen idee wat de juridische waarde is van dit bericht van de klantenservice, maar als het waar is dat je op geen enkele manier aangetekend kan versturen dan veegt een rechter zeker de vloer aan met cb... Kom dr maar in met die crowdfund als het toch nodig blijkt.
pi_202466981
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:38 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
ik heb geen idee wat de formele waarde is van dit bericht van de klantenservice, maar als het waar is dat je op geen enkele manier aangetekend kan versturen dan veegt een rechter zeker de vloer aan met cb...
Staat toch hier boven. Magazijn accepteert het niet ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')