abonnement Unibet Coolblue
pi_202463207
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:05 schreef Revac het volgende:

[..]
Ik heb bij bol.com 2x producten ontvangen waarvan die duidelijk al een keer uit de verpakking waren geweest. En die hadden de verpakking dan zelf weer gesealed alsof dat niet zo was. Mag dat officieel dan niet?

Met kleding ed wordt het ook
gepast, teruggestuurd en weer opnieuw naar een andere klant gestuurd.
zeker dat mag ook.

Ik heb ooit in het verleden, echt jaren en jaren geleden, een ,mp3 speler gekocht bij mediamarkt waarop nog muziek stond van de vorige klant. _O-

Als je kleding koopt in de winkel kan het ook al heel vaak gepast zijn door andere klanten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202463222
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:05 schreef Revac het volgende:

[..]
Ik heb bij coolblue 2x producten ontvangen waarvan die duidelijk al een keer uit de verpakking waren geweest. En die hadden de verpakking dan zelf weer gesealed alsof dat niet zo was. Mag dat officieel dan niet?

Met kleding ed wordt het ook
gepast, teruggestuurd en weer opnieuw naar een andere klant gestuurd.
Hangt denk ik beetje van product af, hele grote webshops hebben hier meestal gewoon deals met leveranciers over, dat je kapotte/gerouteerde spullen voor een prikkie mag verkopen en dat ze daar compensatie voor krijgen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202463293
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:04 schreef valentijn101 het volgende:
Als ze er bij blijven dat de verzender verantwoordelijk is dan is dat volgens mij toch ook Coolblue?
Coolblue heeft de verzendoodracht gemaakt. TS heeft het enkel volgens instructie afgegeven. Dit blijkt ook uit het feit dat TS geen klacht bij de post kan indienen omdat hij niet de opdrachtgever is.
Coolblue kan een onderzoek starten bij postNL, TS niet.
Hebben ze al 2 keer gedaan dat pakkeonderzoek. Zie antwoord nogmaals. Conclusie is dat pakket kwijt is en niet meer terecht gaat komen.


Beste JohanHat,

Wij hebben de status van je retourmelding verder onderzocht. We kunnen je daarover het volgende melden.

Op 3 oktober heb je op onze website een Xiaomi smartphone gekocht. Dit product heb je ontvangen en vervolgens op 14 oktober bij ons retour gemeld. Een aantal dagen later, op 25 oktober, neem je contact met ons op om de status van de terugbetaling te checken. Wij zijn er toen achter gekomen dat we jouw product niet retour hebben ontvangen. Daarom zijn we een PostNL-pakketonderzoek gestart.


Via die track en trace code heeft PostNL kunnen zien dat het pakket niet bij ons magazijn in Tilburg is afgeleverd. PostNL geeft aan dat het pakket ook niet meer bezorgd zal worden, omdat er inmiddels al geruime tijd is verstreken (zie ter bevestiging ook de track en trace link).

Op basis hiervan laat ik je weten we het aankoopbedrag niet terugbetalen zolang we het product niet hebben ontvangen. De klant moet namelijk zorg dragen voor het terugsturen van een artikel bij herroeping van de koopovereenkomst. Het risico voor verzending tot aan aflevering bij de ontvanger, dat zijn wij,Coolblue , is op grond van de wet, voor de verzender, dat ben jij, de klant. Mochten we het product toch nog ontvangen, dan zullen we je hiervan uiteraard op de hoogte brengen en de terugbetaling van het aankoopbedrag in orde maken.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geīnformeerd. Voor verdere vragen over het vermist raken van je pakket, raad ik je aan om contact op te nemen met PostNL.

Met een glimlach en groet,

Coolblue
  zaterdag 4 december 2021 @ 13:19:10 #254
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202463360
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:04 schreef raptorix het volgende:
Overigens zelf wat consultancy gedaan bij een groot platformbedrijf in B2C, die lui doen er alles aan om de concurrentie niet wakker te schudden :D 4 miljard omzet met 14 man personeel :D
Wow
Dropshipment?
pi_202463372
@JohanHat89 excuus voor mjin eerdere post, ik had niet meegekregen dat Coolblue de opdrachtgever is van het versturen, dat maakt het inderdaad een hele andere zaak en dan lijkt het me inderdaad dat Coolblue verantwoordelijk is. Mijn ervaring met dit soort zaken is dat het helpt om wat psychologische trucjes toe te passen, stel deze vragen aan Coolblue:

-Hoe kan ik jullie verder helpen om er voor te zorgen dat we dit kunnen afhandelen?
-Is dit de eerste keer dat er een pakket kwijt is geraakt bij PostNL? Zoja hoe hebben jullie het toen afgehandeld?

Daarnaast werkt het bij Coolblue erg goed als je hun socials spammed, het zou me niet verbazen als er hier 1 daags een medewerker opduikt om een oplossing aan te bieden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202463404
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:48 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Lees eens de case, is een heel andere case dan TS heeft.
Ja dan zijn we het eens. Ik reageerde op ts die stelde dat zijn case verloren zou zijn op basis van die uitspraak. En dat is niet zo

[ Bericht 0% gewijzigd door Catatafishh op 04-12-2021 14:51:27 ]
pi_202463409
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wow
Dropshipment?
Nee, ze hadden een enorm goed Ecommerce platform ontwikkelt waarbij Inkopers gekoppeld worden aan grote mode en sportmerken, konden ze binnen enkel weken customisen en perfect neerzetten, de grap was dat ze niet met licenties werkten maar met een kleine fee per bestelling, grote bedrijven vinden dat vaak prettig omdat ze liever met een percentage werken dan met een grote investering in IT systemen, moet wel zeggen dat ze bijzonder goede devs hadden, heb er maar 2 maandjes gezeten om een heel specifiek probleem op te lossen, maar was wel gaaf :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202463436
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:40 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Nee, voor post die niet aangetekend verstuurd is hoeft postnl geen enkele verantwoordelijk te dragen conform de postwet. Raar maar waar.
Bizar als dit zo is. Dan kunnen ze maar wat doen, zonder verantwoordelijkheden.
  zaterdag 4 december 2021 @ 13:30:23 #259
497658 Revac
Fka womanly
pi_202463507
Hoe moet je dan bewijzen dat je het hebt teruggestuurd? Moet je in vervolg een filmpje maken dat je het product in een doos doet, het adres en datum filmt, filmen dat je loopt naar het pakketpunt en het daar afgeeft. Geldt dat dan wel als bewijs.
pi_202463597
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:20 schreef raptorix het volgende:
@:JohanHat89 excuus voor mjin eerdere post, ik had niet meegekregen dat Coolblue de opdrachtgever is van het versturen, dat maakt het inderdaad een hele andere zaak en dan lijkt het me inderdaad dat Coolblue verantwoordelijk is. Mijn ervaring met dit soort zaken is dat het helpt om wat psychologische trucjes toe te passen, stel deze vragen aan Coolblue:

-Hoe kan ik jullie verder helpen om er voor te zorgen dat we dit kunnen afhandelen?
-Is dit de eerste keer dat er een pakket kwijt is geraakt bij PostNL? Zoja hoe hebben jullie het toen afgehandeld?

Daarnaast werkt het bij Coolblue erg goed als je hun socials spammed, het zou me niet verbazen als er hier 1 daags een medewerker opduikt om een oplossing aan te bieden.
Het is al bij de Legal Afdeling van CB en die achten de kans dat ik win gering als ik verdere stappen onderneem. Blufpoker?

Geachte heer/mevrouw,



Uw e-mail van 1 december jl. waarin u een bedrag van ¤937,76 vordert, ontving ik in goede orde.



Zoals reeds aan u gemeld, zal Coolblue niet tot betaling overgaan. De reden hiertoe is als volgt.



Conform artikel 8 lid 4 van de algemene voorwaarden van Coolblue draagt de consument het risico en de bewijslast voor de juiste uitoefening van het herroepingsrecht. Dit is in lijn met het algemeen consumentenrecht. Ik verwijs u voor de volledigheid ook naar dit artikel van de ACM Consuwijzer en dit artikel van de branchevereniging Thuiswinkel.



Dat het product niet retour is aangekomen bij Coolblue, komt zodoende voor rekening en risico van uw opdrachtgever. Om die reden is Coolblue niet gehouden tot het terugbetalen van het aankoopbedrag. Als u daadwerkelijk overgaat tot het dagvaarden van Coolblue, zien wij de procedure met veel vertrouwen tegemoet.



Ik verzoek u eventuele vervolgcorrespondentie direct aan mij en mijn collega (cc) te richten.



Met vriendelijke groet,

Legal Afdeling coolblue
pi_202463838
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:39 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]

Conform artikel 8 lid 4 van de algemene voorwaarden van Coolblue draagt de consument het risico en de bewijslast voor de juiste uitoefening van het herroepingsrecht.
Sorry, kan het even niet langer aanzien ...

Wijs 'Legal Afdeling coolblue' even op artikel 9 lid 2 (laatste volzin) van diezelfde AV:
quote:
of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden
En stel ze in gebreke met een fatale termijn (voor zover dat nog niet gebeurd is).

Succes! ^O^
pi_202464092
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:25 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Bizar als dit zo is. Dan kunnen ze maar wat doen, zonder verantwoordelijkheden.
het is zo. Postnl heeft geen enkele schuld of verantwoordelijkheid als briefpost niet aankomt. Het is ontracerbaar en oncontroleerbaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202464345
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:00 schreef r_one het volgende:

[..]
Sorry, kan het even niet langer aanzien ...

Wijs 'Legal Afdeling coolblue' even op artikel 9 lid 2 (laatste volzin) van diezelfde AV:
[..]
En stel ze in gebreke met een fatale termijn (voor zover dat nog niet gebeurd is).

Succes! ^O^
Heb ze al 1 keer met aangetekende post in gebreke gesteld. Niet op gereageerd vanuit Coolblue. Met voorbeeldbrief juridisch loket.
pi_202464412
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:20 schreef raptorix het volgende:
Daarnaast werkt het bij Coolblue erg goed als je hun socials spammed, het zou me niet verbazen als er hier 1 daags een medewerker opduikt om een oplossing aan te bieden.
Dit had voor mijn 2 klachten bij hun helemaal niks geholpen. Ik kreeg wel elke keer netjes reactie van hun, maar dat was het dan ook. Ze herhaalden elke keer hun standpunt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202464520
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dit had voor mijn 2 klachten bij hun helemaal niks geholpen. Ik kreeg wel elke keer netjes reactie van hun, maar dat was het dan ook. Ze herhaalden elke keer hun standpunt.
Same bij mij. Social media kom je niet verder. En veel loze beloftes.
pi_202464554
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:41 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Heb ze al 1 keer met aangetekende post in gebreke gesteld. Niet op gereageerd vanuit Coolblue. Met voorbeeldbrief juridisch loket.
Dan zijn ze (na hun antwoord uit post #260 helemaal) nu in verzuim.
  zaterdag 4 december 2021 @ 15:02:47 #267
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202464650
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:00 schreef r_one het volgende:

[..]
Sorry, kan het even niet langer aanzien ...

Wijs 'Legal Afdeling coolblue' even op artikel 9 lid 2 (laatste volzin) van diezelfde AV:
[..]
En stel ze in gebreke met een fatale termijn (voor zover dat nog niet gebeurd is).

Succes! ^O^
Zucht

En precies welk juridisch sluitend bewijs heeft TS dan? hint: de track en trace is het niet.
Dum de dum
  zaterdag 4 december 2021 @ 15:07:04 #268
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_202464725
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:02 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Zucht

En precies welk juridisch sluitend bewijs heeft TS dan? hint: de track en trace is het niet.
Wat zou het dan wel zijn? Want in jouw redenatie kan ik bij elk pakket voortaan claimen dat ik niets heb gehad omdat track en trace niets voorstelt?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 4 december 2021 @ 15:09:16 #269
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202464750
quote:
19s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:07 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Wat zou het dan wel zijn? Want in jouw redenatie kan ik bij elk pakket voortaan claimen dat ik niets heb gehad omdat track en trace niets voorstelt?
In de praktijk en in aangehaalde uitspraken hier gelinked, foto's of verklaringen dat het er echt in zat.

En ja ik weet het is idioot, maar bij de rechter is het feit dat er _iets_ is opgestuurd, maar nooit aangekomen, niet genoeg bewijs van het correct opsturen.
Dum de dum
pi_202464781
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:02 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Zucht

En precies welk juridisch sluitend bewijs heeft TS dan? hint: de track en trace is het niet.
Het verzendbewijs is i.c. voldoende.

[ Bericht 0% gewijzigd door r_one op 04-12-2021 15:18:28 ]
pi_202464819
Je zou zelfs kunnen beredeneren/concluderen dat Coolblue bewust (en uitsluitend) deze retourmethode ‘hanteren’ zodat ze altijd en elke aansprakelijkheid kunnen afwimpelen.

Verkoper bepaalt immers via wie en via welke methode het terug moet. En aan die methode hangen consequenties/risico’s.

Dit is klanten besodemieteren, niks meer en minder.
  zaterdag 4 december 2021 @ 15:19:02 #272
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202464908
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:11 schreef r_one het volgende:

[..]
Het verzendbewijs is i.c. voldoende.
Rechter denkt er echt anders over.
Dum de dum
pi_202464933
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:19 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Rechter denkt er echt anders over.
Bij minder ruime AV wellicht. TS heeft voldaan aan art. 9 lid 2 en dat bindt CB.
  zaterdag 4 december 2021 @ 15:25:57 #274
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202465032
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:20 schreef r_one het volgende:

[..]
Bij minder ruime AV wellicht. TS heeft voldaan aan art. 9 lid 2 en dat bindt CB.
Als jij stelt dat het hebben van een random bewijsje van het versturen van 'iets' genoeg is wil ik graag iets bij jou bestellen, dan retour sturen en mijn geld terug.
Dum de dum
pi_202465059
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:25 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Als jij stelt dat het hebben van een random bewijsje van het versturen van 'iets' genoeg is wil ik graag iets bij jou bestellen, dan retour sturen en mijn geld terug.
Ik hanteer minder ruime AV. Nog steeds interesse?
pi_202465080
quote:
Conform artikel 8 lid 4 van de algemene voorwaarden van Coolblue draagt de consument het risico en de bewijslast voor de juiste uitoefening van het herroepingsrecht. Dit is in lijn met het algemeen consumentenrecht. Ik verwijs u voor de volledigheid ook naar dit artikel van de ACM Consuwijzer en dit artikel van de branchevereniging Thuiswinkel.
Dit is pure bluf, dit zou het geval zijn als je zelf het artikel zou retourneren, in dit geval neemt CB de verantwoordiging voor de transport van het artikel en is dit dus niet valide, een beetje competente advocaat maakt gehakt van deze zaak.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202465093
Ergo, dit zou het geval zijn als je zelf bijvoorbeeld niet kunt aantonen dat je het pakket hebt geretourneerd, maar dat is niet het geval, ik zou er gewoon een advocaat op zetten, dit lijkt me appeltje eitje.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 4 december 2021 @ 15:32:02 #278
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202465103
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:27 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik hanteer minder ruime AV. Nog steeds interesse?
Dus ik heb gewoon wel gelijk eigenlijk? :')
Dum de dum
pi_202465139
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:32 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Dus ik heb gewoon wel gelijk eigenlijk? :')
Nee. Jij negeert de AV van CB.
  zaterdag 4 december 2021 @ 15:34:44 #280
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202465160
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:31 schreef raptorix het volgende:
Ergo, dit zou het geval zijn als je zelf bijvoorbeeld niet kunt aantonen dat je het pakket hebt geretourneerd, maar dat is niet het geval, ik zou er gewoon een advocaat op zetten, dit lijkt me appeltje eitje.
Wederom, TS kan niet bewijzen dat de telefoon in het pakket zat dat kwijt is. Het hele probleem.
Dum de dum
pi_202465185
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:34 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Wederom, TS kan niet bewijzen dat de telefoon in het pakket zat dat kwijt is. Het hele probleem.
Wederom, TS hoeft alleen maar te bewijzen dat hij het product teruggezonden heeft, niet de ontvangst (art. 9 lid 2). Dat een doos leeg is (of voor mijn part oude kranten of een baksteen bevat), is hier helemaal niet in geding.
pi_202465187
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:34 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Wederom, TS kan niet bewijzen dat de telefoon in het pakket zat dat kwijt is. Het hele probleem.
Het hele pakket is nooit afgeleverd, dus dat punt is sowieso niet van belang.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202465857
quote:
19s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:07 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Wat zou het dan wel zijn? Want in jouw redenatie kan ik bij elk pakket voortaan claimen dat ik niets heb gehad omdat track en trace niets voorstelt?
dat is ook zo bij een rechter. Het versturen van een pakket met een eventueel bewijs dat het pakket is verstuurd zegt niks wat voor inhoud verstuurd is.
Iedereen kan claimen dat het pakket wel ontvangen is maar er niks in zit.

[ Bericht 7% gewijzigd door sjorsie1982 op 04-12-2021 16:33:26 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202465936
quote:
19s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:07 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Wat zou het dan wel zijn? Want in jouw redenatie kan ik bij elk pakket voortaan claimen dat ik niets heb gehad omdat track en trace niets voorstelt?
dat is ook zo.
Echter als een webshop dit natuurlijk elke keer doet dan krijgt het een slechte naam en is het ongeloofwaardig en dan wordt er minder verkocht omdat mensen het dan niet meer vertrouwen.
Maar in principe kan elke ontvanger claimen dat een pakket wat ontvangen is leeg is of met bakstenen is gevuld en de zender kan dan niet bewijzen dat het wel verstuurd is wat hij claimt dat in het pakket zat. Tenzij dus met de beëdigde koerier, zoals ik hierboven al 2x heb verteld. Echt belangrijke stukken worden ook zo verstuurd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202465960
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:36 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het hele pakket is nooit afgeleverd, dus dat punt is sowieso niet van belang.
Dat hoeft niet zo te zijn... ik heb ooit een laptop besteld bij bol.com en wel ontvangen terwijl de 3S code bij post.nl nog altijd staat op locatie onbekend. Ik heb zo het vermoeden dat als ik een onderzoek laat starten postnl zegt dat het pakket kwijt is geraakt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202466528
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 16:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat hoeft niet zo te zijn... ik heb ooit een laptop besteld bij bol.com en wel ontvangen terwijl de 3S code bij post.nl nog altijd staat op locatie onbekend. Ik heb zo het vermoeden dat als ik een onderzoek laat starten postnl zegt dat het pakket kwijt is geraakt.
Als PostNL zegt dat ze pakket zijn kwijtgeraakt is dat dus verwijtbaar, voor een dienst waar je voor betaald mag je verwachten dat dat niet gebeurt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202466576
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:10 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als PostNL zegt dat ze pakket zijn kwijtgeraakt is dat dus verwijtbaar, voor een dienst waar je voor betaald mag je verwachten dat dat niet gebeurt.
"Doch AVP dus niet aansprakelijk en stik er maar in"
pi_202466681
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:10 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als PostNL zegt dat ze pakket zijn kwijtgeraakt is dat dus verwijtbaar, voor een dienst waar je voor betaald mag je verwachten dat dat niet gebeurt.
dat mag je vinden, zoals je alles mag vinden, en daar blijft het dan ook bij.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202466697
Anyway, bijna 300 posts en nog altijd geen consensus over de zaak van ts. Blijkbaar is het toch niet zo recht-toe-recht-aan als je zou willen van de wet kopen op afstand.

Wat nou als we eens een kleine crowdfunding opzetten zodat ts het daadwerkelijk op een goede manier voor de rechter kan brengen?

Puur uit interesse en om grootmachten als coolblue en bol een hak te zetten (die o.a. bestaan bij de gratie van hun gratis retour optie), wil ik hier best een steentje aan bijdragen. Bij verlies: interessante casus en eenduidelijke jurisprudentie. Bij winst: eenduidige jurisprudentie, grootwinkelbedrijf een halt toegeroepen én een bijdrage aan het goede doel namens fok.
pi_202466734
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:21 schreef Wiedanwel het volgende:
Anyway, bijna 300 posts en nog altijd geen consensus over de zaak van ts. Blijkbaar is het toch niet zo recht-toe-recht-aan als je zou willen van de wet kopen op afstand.

Wat nou als we eens een kleine crowdfunding opzetten zodat ts het daadwerkelijk op een goede manier voor de rechter kan brengen?

Puur uit interesse en om grootmachten als coolblue en bol een hak te zetten (die o.a. bestaan bij de gratie van hun gratis retour optie), wil ik hier best een steentje aan bijdragen. Bij verlies: interessante casus en eenduidelijke jurisprudentie. Bij winst: eenduidige jurisprudentie, grootwinkelbedrijf een halt toegeroepen én een bijdrage aan het goede doel namens fok.
Ik ben heel benieuwd naar die rechtzaak, hoewel ik vrees dat TS aan het kortste eind trekt.
Een pakket opsturen is niet hetzelfde als een product opsturen tenzij er bewijs is dat het product in het pakket zit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202466770
Ik denk vraag eens aan coolblue of ik verzekerd kan versturen naar ze en wat er gebeurd als ik pakket kwijt krijg.

Nee, gaat niet en 2 je krijgt geld terug. Je mag me bedanken TS, want coolblue meet met 2 maten. Check dit antwoord.

BIZAR!!!!


image link
pi_202466774
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:14 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
"Doch AVP dus niet aansprakelijk en stik er maar in"
daarom moet je ook verzekerd opsturen, maar ook dat zegt niet alles. Ik heb laatst een handtekening opgevraagd en toen kreeg ik een inscant document met een kruisje bij de handtekening. Daar moest ik het mee doen dat het was afgeleverd. Dus als het pakket kwijt is, zet posnl een kruisje neer bij het vak voor de handtekening en dan is het bezorgd....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202466787
Alsjebllieft @ TS :)

Voila.
pi_202466815
Dit was mijn vraag


uploaded links
pi_202466828
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:26 schreef Bottomleftone het volgende:
Ik denk vraag eens aan coolblue of ik verzekerd kan versturen naar ze en wat er gebeurd als ik pakket kwijt krijg.

Nee, gaat niet en 2 je krijgt geld terug. Je mag me bedanken TS, want coolblue meet met 2 maten. Check dit antwoord.

BIZAR!!!!

[ link | afbeelding ]
image link
Nou, dit is schriftelijk zwart op wit dat TS zijn geld moet terug krijgen. Geweldig dit :)
pi_202466840
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
daarom moet je ook verzekerd opsturen, maar ook dat zegt niet alles. Ik heb laatst een handtekening opgevraagd en toen kreeg ik een inscant document met een kruisje bij de handtekening. Daar moest ik het mee doen dat het was afgeleverd. Dus als het pakket kwijt is, zet posnl een kruisje neer bij het vak voor de handtekening en dan is het bezorgd....
Coolblue accepteerd geen verzekerde retour, zie antwoorden bij @Bottomleftone
pi_202466911
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
daarom moet je ook verzekerd opsturen, maar ook dat zegt niet alles. Ik heb laatst een handtekening opgevraagd en toen kreeg ik een inscant document met een kruisje bij de handtekening. Daar moest ik het mee doen dat het was afgeleverd. Dus als het pakket kwijt is, zet posnl een kruisje neer bij het vak voor de handtekening en dan is het bezorgd....
Ik heb een soortgelijk geval gehad waarbij er daadwerkelijk een soort van handtekening stond. Geadresseerde gaf aan dat die niet van hem was en kon dat bewijzen met zijn rijbewijs. Daarmee kwam postnl er niet meer onderuit om te vergoeden.

Tegelijkertijd gebruik ik sindsdien nooit meer mijn echte handtekening bij de postdiensten om eventueel gezeik voor te zijn ;)
pi_202466923
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:34 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Ik heb een soortgelijk geval gehad waarbij er daadwerkelijk een soort van handtekening stond. Geadresseerde gaf aan dat die niet van hem was en kon dat bewijzen met zijn rijbewijs. Daarmee kwam postnl er niet meer onderuit om te vergoeden.

Tegelijkertijd gebruik ik sindsdien nooit meer mijn echte handtekening bij de postdiensten om eventueel gezeik voor te zijn ;)
vanwege corona mag ik niet eens meer tekenen _O-
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202466968
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:29 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Coolblue accepteerd geen verzekerde retour, zie antwoorden bij @:Bottomleftone
ik heb geen idee wat de juridische waarde is van dit bericht van de klantenservice, maar als het waar is dat je op geen enkele manier aangetekend kan versturen dan veegt een rechter zeker de vloer aan met cb... Kom dr maar in met die crowdfund als het toch nodig blijkt.
pi_202466981
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:38 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
ik heb geen idee wat de formele waarde is van dit bericht van de klantenservice, maar als het waar is dat je op geen enkele manier aangetekend kan versturen dan veegt een rechter zeker de vloer aan met cb...
Staat toch hier boven. Magazijn accepteert het niet ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')