zeker dat mag ook.quote:Op zaterdag 4 december 2021 13:05 schreef Revac het volgende:
[..]
Ik heb bij bol.com 2x producten ontvangen waarvan die duidelijk al een keer uit de verpakking waren geweest. En die hadden de verpakking dan zelf weer gesealed alsof dat niet zo was. Mag dat officieel dan niet?
Met kleding ed wordt het ook
gepast, teruggestuurd en weer opnieuw naar een andere klant gestuurd.
Hangt denk ik beetje van product af, hele grote webshops hebben hier meestal gewoon deals met leveranciers over, dat je kapotte/gerouteerde spullen voor een prikkie mag verkopen en dat ze daar compensatie voor krijgen.quote:Op zaterdag 4 december 2021 13:05 schreef Revac het volgende:
[..]
Ik heb bij coolblue 2x producten ontvangen waarvan die duidelijk al een keer uit de verpakking waren geweest. En die hadden de verpakking dan zelf weer gesealed alsof dat niet zo was. Mag dat officieel dan niet?
Met kleding ed wordt het ook
gepast, teruggestuurd en weer opnieuw naar een andere klant gestuurd.
Hebben ze al 2 keer gedaan dat pakkeonderzoek. Zie antwoord nogmaals. Conclusie is dat pakket kwijt is en niet meer terecht gaat komen.quote:Op zaterdag 4 december 2021 13:04 schreef valentijn101 het volgende:
Als ze er bij blijven dat de verzender verantwoordelijk is dan is dat volgens mij toch ook Coolblue?
Coolblue heeft de verzendoodracht gemaakt. TS heeft het enkel volgens instructie afgegeven. Dit blijkt ook uit het feit dat TS geen klacht bij de post kan indienen omdat hij niet de opdrachtgever is.
Coolblue kan een onderzoek starten bij postNL, TS niet.
Wowquote:Op zaterdag 4 december 2021 13:04 schreef raptorix het volgende:
Overigens zelf wat consultancy gedaan bij een groot platformbedrijf in B2C, die lui doen er alles aan om de concurrentie niet wakker te schudden 4 miljard omzet met 14 man personeel
Ja dan zijn we het eens. Ik reageerde op ts die stelde dat zijn case verloren zou zijn op basis van die uitspraak. En dat is niet zoquote:Op zaterdag 4 december 2021 11:48 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Lees eens de case, is een heel andere case dan TS heeft.
Nee, ze hadden een enorm goed Ecommerce platform ontwikkelt waarbij Inkopers gekoppeld worden aan grote mode en sportmerken, konden ze binnen enkel weken customisen en perfect neerzetten, de grap was dat ze niet met licenties werkten maar met een kleine fee per bestelling, grote bedrijven vinden dat vaak prettig omdat ze liever met een percentage werken dan met een grote investering in IT systemen, moet wel zeggen dat ze bijzonder goede devs hadden, heb er maar 2 maandjes gezeten om een heel specifiek probleem op te lossen, maar was wel gaafquote:
Bizar als dit zo is. Dan kunnen ze maar wat doen, zonder verantwoordelijkheden.quote:Op zaterdag 4 december 2021 12:40 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Nee, voor post die niet aangetekend verstuurd is hoeft postnl geen enkele verantwoordelijk te dragen conform de postwet. Raar maar waar.
Het is al bij de Legal Afdeling van CB en die achten de kans dat ik win gering als ik verdere stappen onderneem. Blufpoker?quote:Op zaterdag 4 december 2021 13:20 schreef raptorix het volgende:
@:JohanHat89 excuus voor mjin eerdere post, ik had niet meegekregen dat Coolblue de opdrachtgever is van het versturen, dat maakt het inderdaad een hele andere zaak en dan lijkt het me inderdaad dat Coolblue verantwoordelijk is. Mijn ervaring met dit soort zaken is dat het helpt om wat psychologische trucjes toe te passen, stel deze vragen aan Coolblue:
-Hoe kan ik jullie verder helpen om er voor te zorgen dat we dit kunnen afhandelen?
-Is dit de eerste keer dat er een pakket kwijt is geraakt bij PostNL? Zoja hoe hebben jullie het toen afgehandeld?
Daarnaast werkt het bij Coolblue erg goed als je hun socials spammed, het zou me niet verbazen als er hier 1 daags een medewerker opduikt om een oplossing aan te bieden.
Sorry, kan het even niet langer aanzien ...quote:Op zaterdag 4 december 2021 13:39 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Conform artikel 8 lid 4 van de algemene voorwaarden van Coolblue draagt de consument het risico en de bewijslast voor de juiste uitoefening van het herroepingsrecht.
En stel ze in gebreke met een fatale termijn (voor zover dat nog niet gebeurd is).quote:of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden
het is zo. Postnl heeft geen enkele schuld of verantwoordelijkheid als briefpost niet aankomt. Het is ontracerbaar en oncontroleerbaar.quote:Op zaterdag 4 december 2021 13:25 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Bizar als dit zo is. Dan kunnen ze maar wat doen, zonder verantwoordelijkheden.
Heb ze al 1 keer met aangetekende post in gebreke gesteld. Niet op gereageerd vanuit Coolblue. Met voorbeeldbrief juridisch loket.quote:Op zaterdag 4 december 2021 14:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Sorry, kan het even niet langer aanzien ...
Wijs 'Legal Afdeling coolblue' even op artikel 9 lid 2 (laatste volzin) van diezelfde AV:
[..]
En stel ze in gebreke met een fatale termijn (voor zover dat nog niet gebeurd is).
Succes!
Dit had voor mijn 2 klachten bij hun helemaal niks geholpen. Ik kreeg wel elke keer netjes reactie van hun, maar dat was het dan ook. Ze herhaalden elke keer hun standpunt.quote:Op zaterdag 4 december 2021 13:20 schreef raptorix het volgende:
Daarnaast werkt het bij Coolblue erg goed als je hun socials spammed, het zou me niet verbazen als er hier 1 daags een medewerker opduikt om een oplossing aan te bieden.
Same bij mij. Social media kom je niet verder. En veel loze beloftes.quote:Op zaterdag 4 december 2021 14:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit had voor mijn 2 klachten bij hun helemaal niks geholpen. Ik kreeg wel elke keer netjes reactie van hun, maar dat was het dan ook. Ze herhaalden elke keer hun standpunt.
Dan zijn ze (na hun antwoord uit post #260 helemaal) nu in verzuim.quote:Op zaterdag 4 december 2021 14:41 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Heb ze al 1 keer met aangetekende post in gebreke gesteld. Niet op gereageerd vanuit Coolblue. Met voorbeeldbrief juridisch loket.
Zuchtquote:Op zaterdag 4 december 2021 14:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Sorry, kan het even niet langer aanzien ...
Wijs 'Legal Afdeling coolblue' even op artikel 9 lid 2 (laatste volzin) van diezelfde AV:
[..]
En stel ze in gebreke met een fatale termijn (voor zover dat nog niet gebeurd is).
Succes!
Wat zou het dan wel zijn? Want in jouw redenatie kan ik bij elk pakket voortaan claimen dat ik niets heb gehad omdat track en trace niets voorstelt?quote:Op zaterdag 4 december 2021 15:02 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Zucht
En precies welk juridisch sluitend bewijs heeft TS dan? hint: de track en trace is het niet.
In de praktijk en in aangehaalde uitspraken hier gelinked, foto's of verklaringen dat het er echt in zat.quote:Op zaterdag 4 december 2021 15:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Wat zou het dan wel zijn? Want in jouw redenatie kan ik bij elk pakket voortaan claimen dat ik niets heb gehad omdat track en trace niets voorstelt?
Het verzendbewijs is i.c. voldoende.quote:Op zaterdag 4 december 2021 15:02 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Zucht
En precies welk juridisch sluitend bewijs heeft TS dan? hint: de track en trace is het niet.
Rechter denkt er echt anders over.quote:Op zaterdag 4 december 2021 15:11 schreef r_one het volgende:
[..]
Het verzendbewijs is i.c. voldoende.
Bij minder ruime AV wellicht. TS heeft voldaan aan art. 9 lid 2 en dat bindt CB.quote:
Als jij stelt dat het hebben van een random bewijsje van het versturen van 'iets' genoeg is wil ik graag iets bij jou bestellen, dan retour sturen en mijn geld terug.quote:Op zaterdag 4 december 2021 15:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Bij minder ruime AV wellicht. TS heeft voldaan aan art. 9 lid 2 en dat bindt CB.
Ik hanteer minder ruime AV. Nog steeds interesse?quote:Op zaterdag 4 december 2021 15:25 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Als jij stelt dat het hebben van een random bewijsje van het versturen van 'iets' genoeg is wil ik graag iets bij jou bestellen, dan retour sturen en mijn geld terug.
Dit is pure bluf, dit zou het geval zijn als je zelf het artikel zou retourneren, in dit geval neemt CB de verantwoordiging voor de transport van het artikel en is dit dus niet valide, een beetje competente advocaat maakt gehakt van deze zaak.quote:Conform artikel 8 lid 4 van de algemene voorwaarden van Coolblue draagt de consument het risico en de bewijslast voor de juiste uitoefening van het herroepingsrecht. Dit is in lijn met het algemeen consumentenrecht. Ik verwijs u voor de volledigheid ook naar dit artikel van de ACM Consuwijzer en dit artikel van de branchevereniging Thuiswinkel.
Dus ik heb gewoon wel gelijk eigenlijk?quote:Op zaterdag 4 december 2021 15:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik hanteer minder ruime AV. Nog steeds interesse?
Nee. Jij negeert de AV van CB.quote:Op zaterdag 4 december 2021 15:32 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Dus ik heb gewoon wel gelijk eigenlijk?
Wederom, TS kan niet bewijzen dat de telefoon in het pakket zat dat kwijt is. Het hele probleem.quote:Op zaterdag 4 december 2021 15:31 schreef raptorix het volgende:
Ergo, dit zou het geval zijn als je zelf bijvoorbeeld niet kunt aantonen dat je het pakket hebt geretourneerd, maar dat is niet het geval, ik zou er gewoon een advocaat op zetten, dit lijkt me appeltje eitje.
Wederom, TS hoeft alleen maar te bewijzen dat hij het product teruggezonden heeft, niet de ontvangst (art. 9 lid 2). Dat een doos leeg is (of voor mijn part oude kranten of een baksteen bevat), is hier helemaal niet in geding.quote:Op zaterdag 4 december 2021 15:34 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Wederom, TS kan niet bewijzen dat de telefoon in het pakket zat dat kwijt is. Het hele probleem.
Het hele pakket is nooit afgeleverd, dus dat punt is sowieso niet van belang.quote:Op zaterdag 4 december 2021 15:34 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Wederom, TS kan niet bewijzen dat de telefoon in het pakket zat dat kwijt is. Het hele probleem.
dat is ook zo bij een rechter. Het versturen van een pakket met een eventueel bewijs dat het pakket is verstuurd zegt niks wat voor inhoud verstuurd is.quote:Op zaterdag 4 december 2021 15:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Wat zou het dan wel zijn? Want in jouw redenatie kan ik bij elk pakket voortaan claimen dat ik niets heb gehad omdat track en trace niets voorstelt?
dat is ook zo.quote:Op zaterdag 4 december 2021 15:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Wat zou het dan wel zijn? Want in jouw redenatie kan ik bij elk pakket voortaan claimen dat ik niets heb gehad omdat track en trace niets voorstelt?
Dat hoeft niet zo te zijn... ik heb ooit een laptop besteld bij bol.com en wel ontvangen terwijl de 3S code bij post.nl nog altijd staat op locatie onbekend. Ik heb zo het vermoeden dat als ik een onderzoek laat starten postnl zegt dat het pakket kwijt is geraakt.quote:Op zaterdag 4 december 2021 15:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het hele pakket is nooit afgeleverd, dus dat punt is sowieso niet van belang.
Als PostNL zegt dat ze pakket zijn kwijtgeraakt is dat dus verwijtbaar, voor een dienst waar je voor betaald mag je verwachten dat dat niet gebeurt.quote:Op zaterdag 4 december 2021 16:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat hoeft niet zo te zijn... ik heb ooit een laptop besteld bij bol.com en wel ontvangen terwijl de 3S code bij post.nl nog altijd staat op locatie onbekend. Ik heb zo het vermoeden dat als ik een onderzoek laat starten postnl zegt dat het pakket kwijt is geraakt.
"Doch AVP dus niet aansprakelijk en stik er maar in"quote:Op zaterdag 4 december 2021 17:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als PostNL zegt dat ze pakket zijn kwijtgeraakt is dat dus verwijtbaar, voor een dienst waar je voor betaald mag je verwachten dat dat niet gebeurt.
dat mag je vinden, zoals je alles mag vinden, en daar blijft het dan ook bij.quote:Op zaterdag 4 december 2021 17:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als PostNL zegt dat ze pakket zijn kwijtgeraakt is dat dus verwijtbaar, voor een dienst waar je voor betaald mag je verwachten dat dat niet gebeurt.
Ik ben heel benieuwd naar die rechtzaak, hoewel ik vrees dat TS aan het kortste eind trekt.quote:Op zaterdag 4 december 2021 17:21 schreef Wiedanwel het volgende:
Anyway, bijna 300 posts en nog altijd geen consensus over de zaak van ts. Blijkbaar is het toch niet zo recht-toe-recht-aan als je zou willen van de wet kopen op afstand.
Wat nou als we eens een kleine crowdfunding opzetten zodat ts het daadwerkelijk op een goede manier voor de rechter kan brengen?
Puur uit interesse en om grootmachten als coolblue en bol een hak te zetten (die o.a. bestaan bij de gratie van hun gratis retour optie), wil ik hier best een steentje aan bijdragen. Bij verlies: interessante casus en eenduidelijke jurisprudentie. Bij winst: eenduidige jurisprudentie, grootwinkelbedrijf een halt toegeroepen én een bijdrage aan het goede doel namens fok.
daarom moet je ook verzekerd opsturen, maar ook dat zegt niet alles. Ik heb laatst een handtekening opgevraagd en toen kreeg ik een inscant document met een kruisje bij de handtekening. Daar moest ik het mee doen dat het was afgeleverd. Dus als het pakket kwijt is, zet posnl een kruisje neer bij het vak voor de handtekening en dan is het bezorgd....quote:Op zaterdag 4 december 2021 17:14 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
"Doch AVP dus niet aansprakelijk en stik er maar in"
Nou, dit is schriftelijk zwart op wit dat TS zijn geld moet terug krijgen. Geweldig ditquote:Op zaterdag 4 december 2021 17:26 schreef Bottomleftone het volgende:
Ik denk vraag eens aan coolblue of ik verzekerd kan versturen naar ze en wat er gebeurd als ik pakket kwijt krijg.
Nee, gaat niet en 2 je krijgt geld terug. Je mag me bedanken TS, want coolblue meet met 2 maten. Check dit antwoord.
BIZAR!!!!
[ link | afbeelding ]
image link
Coolblue accepteerd geen verzekerde retour, zie antwoorden bij @Bottomleftonequote:Op zaterdag 4 december 2021 17:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
daarom moet je ook verzekerd opsturen, maar ook dat zegt niet alles. Ik heb laatst een handtekening opgevraagd en toen kreeg ik een inscant document met een kruisje bij de handtekening. Daar moest ik het mee doen dat het was afgeleverd. Dus als het pakket kwijt is, zet posnl een kruisje neer bij het vak voor de handtekening en dan is het bezorgd....
Ik heb een soortgelijk geval gehad waarbij er daadwerkelijk een soort van handtekening stond. Geadresseerde gaf aan dat die niet van hem was en kon dat bewijzen met zijn rijbewijs. Daarmee kwam postnl er niet meer onderuit om te vergoeden.quote:Op zaterdag 4 december 2021 17:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
daarom moet je ook verzekerd opsturen, maar ook dat zegt niet alles. Ik heb laatst een handtekening opgevraagd en toen kreeg ik een inscant document met een kruisje bij de handtekening. Daar moest ik het mee doen dat het was afgeleverd. Dus als het pakket kwijt is, zet posnl een kruisje neer bij het vak voor de handtekening en dan is het bezorgd....
vanwege corona mag ik niet eens meer tekenenquote:Op zaterdag 4 december 2021 17:34 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Ik heb een soortgelijk geval gehad waarbij er daadwerkelijk een soort van handtekening stond. Geadresseerde gaf aan dat die niet van hem was en kon dat bewijzen met zijn rijbewijs. Daarmee kwam postnl er niet meer onderuit om te vergoeden.
Tegelijkertijd gebruik ik sindsdien nooit meer mijn echte handtekening bij de postdiensten om eventueel gezeik voor te zijn
ik heb geen idee wat de juridische waarde is van dit bericht van de klantenservice, maar als het waar is dat je op geen enkele manier aangetekend kan versturen dan veegt een rechter zeker de vloer aan met cb... Kom dr maar in met die crowdfund als het toch nodig blijkt.quote:Op zaterdag 4 december 2021 17:29 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Coolblue accepteerd geen verzekerde retour, zie antwoorden bij @:Bottomleftone
Staat toch hier boven. Magazijn accepteert het nietquote:Op zaterdag 4 december 2021 17:38 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
ik heb geen idee wat de formele waarde is van dit bericht van de klantenservice, maar als het waar is dat je op geen enkele manier aangetekend kan versturen dan veegt een rechter zeker de vloer aan met cb...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |