abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202502698
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 19:16 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
[..]
Ja precies, wat is hier leergeld van? Aangezien je niet de retour verzekerd kan sturen. Wat nu 100% zeker is.
Dat kan wel, maar mogelijk alleen op eigen kosten. Dat is een keuze.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202502782
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 20:33 schreef baskick het volgende:

[..]
Dat kan wel, maar mogelijk alleen op eigen kosten. Dat is een keuze.
Nee, dat kan dus niet. Stukje terug
pi_202502998
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 20:38 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Nee, dat kan dus niet. Stukje terug
Hoe bedoel je dat kan dus niet? Leg uit, begrijp je niet.
pi_202503048
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 20:51 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dat kan dus niet? Leg uit, begrijp je niet.
Gast lees gewoon terug :')

Pagina 1, rond post 15 uit mn hoofd
pi_202504208
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 20:38 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Nee, dat kan dus niet. Stukje terug
Dat kan wel, alleen mogelijk niet meer naar een antwoordnummer. Als je bij een bedrijf aangeeft dat je op eigen kosten aangetekend wilt versturen en dat een antwoordnummer dat onmogelijk maakt, krijg je vast een alternatief adres.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202504562
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 22:01 schreef baskick het volgende:

[..]
Dat kan wel, alleen mogelijk niet meer naar een antwoordnummer. Als je bij een bedrijf aangeeft dat je op eigen kosten aangetekend wilt versturen en dat een antwoordnummer dat onmogelijk maakt, krijg je vast een alternatief adres.
Onjuiste info. Heb zelf gevraagd voor eigen retour dit weekend aan meerdere medewerkers CB of ik verzekerd mijn retour kon opsturen. Nee, met geen enkele manier mogelijk

  maandag 6 december 2021 @ 22:45:55 #57
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202504822
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 22:01 schreef baskick het volgende:

[..]
Dat kan wel, alleen mogelijk niet meer naar een antwoordnummer. Als je bij een bedrijf aangeeft dat je op eigen kosten aangetekend wilt versturen en dat een antwoordnummer dat onmogelijk maakt, krijg je vast een alternatief adres.
quote:
Hi Anthony,
Jammer dat je aankoop toch niet naar wens was. Logisch dat je dit op een veilige manier onze kant op kan sturen.

Ik begrijp dat je het liever op een veilige manier wilt retourneren. Je kan je product altijd bij ons in de omruilen/retourneren of ter reparatie aanbieden.
Daarbuiten adviseren wij altijd met het retourlabel het product te retourneren. Op een andere manier gaat dat helaas niet.

Heb je nog vragen? Stel ze gerust!

Groetjes, Duygu van Coolblue
Maar als TS eenzelfde antwoord als van @Bottomleftone kan krijgen via de webchat dan acht ik juridische stappen best haalbaar ... (ookal heeft TS in feite geen bewijs dat hij een telefoon heeft opgestuurd).
Dum de dum
pi_202504884
Als cb blijft volharden in het standpunt dat je enkel onverzekerd op je eigen risico naar hun anywoordnummer kunt retourneren of anders maar naar de winkel moet komen, dan mag ik hopen dat een rechter de vloer met ze aanveegt.

quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 22:26 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
Onjuiste info. Heb zelf gevraagd voor eigen retour dit weekend aan meerdere medewerkers CB of ik verzekerd mijn retour kon opsturen. Nee, met geen enkele manier mogelijk
De vraag blijft wat de juridische waarde van dat chatbericht aan jou is, bij een rechtszaak van ts. Ts heeft een dergelijke navraag zelf immers niet gedaan, en cb zou bijvoorbeeld kunnen bepleiten dat ts wel een alternatief adres had kunnen krijgen daar het om een pakketje van 600 euro ging.

Maargoed, een rechtszaak is in deze kwestie geen uitgemaakte zaak voor ts en staat of valt denk ik met een goede argumentatie en derhalve met een goede advocaat. Dure hobby, maar gezien het grote aantal geinteresseerden in dit topic zou een crowdfund misschien wel haalbaar zijn...

[ Bericht 28% gewijzigd door Wiedanwel op 06-12-2021 23:01:32 ]
pi_202506076
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 22:01 schreef baskick het volgende:

[..]
Dat kan wel, alleen mogelijk niet meer naar een antwoordnummer. Als je bij een bedrijf aangeeft dat je op eigen kosten aangetekend wilt versturen en dat een antwoordnummer dat onmogelijk maakt, krijg je vast een alternatief adres.
Zie hierboven.
pi_202506078
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 22:26 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
Onjuiste info. Heb zelf gevraagd voor eigen retour dit weekend aan meerdere medewerkers CB of ik verzekerd mijn retour kon opsturen. Nee, met geen enkele manier mogelijk

[ link | afbeelding ]
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 05:01 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Zie hierboven.
Flauwekul, zie artikel 2 van de AV, kies maar:
quote:
Vestigingsadres:
Weena 664
3012 CN Rotterdam

Bezoekadres:
Oostplein 97
3011 KW Rotterdam
en zonder de kleine lettertjes:
quote:
Hoi! Wij zijn Coolblue. Als je ons wilt spreken, kan dat op de volgende manieren:

Schrijf ons:
Weena 664
3012 CN Rotterdam
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_202506079
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 05:10 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
Flauwekul, zie artikel 2 van de AV, kies maar:
[..]
en zonder de kleine lettertjes:
[..]

pi_202506340
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 05:10 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
Flauwekul, zie artikel 2 van de AV, kies maar:
[..]
en zonder de kleine lettertjes:
[..]

Deze user weet het beter dan Coolblue-medewerkers, chapeau.
pi_202506400
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 december 2021 07:22 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Deze user weet het beter dan Coolblue-medewerkers, chapeau.
Is gewoon een postadres :p lol
pi_202506405
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 07:39 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Is gewoon een postadres :p lol
Yep, als je daar je pakketje heen stuurt, dan weet je zeker dat je het kwijt bent.
pi_202506420
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 december 2021 07:22 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Deze user weet het beter dan Coolblue-medewerkers, chapeau.
Je bent niet bekend met r_one zie ik, is ook logisch hij is normaliter hier in WGR niet meer te vinden.

Maar als lang meelopend fok lid kan ik je ook uit persoonlijke ervaring vertellen, je fuckt niet met zijn juridische kennis.
Ik heb hem er zelden naast zien zitten, het zal vast een keer zijn voor gekomen uiteraard, maar 99% van de tijd was en waren zijn adviezen correct.
pi_202506455
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 07:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Je bent niet bekend met r_one zie ik, is ook logisch hij is normaliter hier in WGR niet meer te vinden.

Maar als lang meelopend fok lid kan ik je ook uit persoonlijke ervaring vertellen, je fuckt niet met zijn juridische kennis.
Ik heb hem er zelden naast zien zitten, het zal vast een keer zijn voor gekomen uiteraard, maar 99% van de tijd was en waren zijn adviezen correct.
Mijn post heeft niks met juridische kennis te maken maar met de praktijkervaring. Als je een pakketje naar de hoofdvestiging stuurt, dan ben je dat pakketje gewoon kwijt.

Juridisch zal je vast wel een zaak hebben dan, maar het gaat je zeer veel moeite kosten om dat te winnen.
pi_202506675
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 december 2021 07:52 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Mijn post heeft niks met juridische kennis te maken maar met de praktijkervaring. Als je een pakketje naar de hoofdvestiging stuurt, dan ben je dat pakketje gewoon kwijt.

Juridisch zal je vast wel een zaak hebben dan, maar het gaat je zeer veel moeite kosten om dat te winnen.
Dit, en dat had coolblue dit wel verteld in andere correspondentie.

Heb voor de grap naar aanleiding van dit topic ook een mail gestuurd naar coolblue of je pakketjes verzekerd retour kan sturen onder een fake naam. Antwoord is exact hetzelfde als @Bottomleftone

Nee is het antwoord. TS heeft dus een hele sterke case.
pi_202506922
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 07:39 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Is gewoon een postadres :p lol
Ja, exact en wat kún je met een postadres? Post sturen!

Dat het magazijn-personeel niet 'tekenbevoegd' is, geloof ik best. Maar als op een hoofdkantoor een aangetekende zending komt, weigeren ze die echt niet. De front office neemt die heus aan (en daar is dan bewijs van). Of moet je een eventuele ingebrekestelling ook persoonlijk langs brengen? Het is niet voor niets dat een bedrijf een adres moet publiceren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202506936
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:50 schreef baskick het volgende:

[..]
Ja, exact en wat kún je met een postadres? Post sturen!

Dat het magazijn-personeel niet 'tekenbevoegd' is, geloof ik best. Maar als op een hoofdkantoor een aangetekende zending komt, weigeren ze die echt niet. De front office neemt die heus aan (en daar is dan bewijs van). Of moet je een eventuele ingebrekestelling ook persoonlijk langs brengen? Het is niet voor niets dat een bedrijf een adres moet publiceren.
De dommigheid bij sommige users is tenenkrommend.

En waarom zou coolblue dat niet aangeven dan in geen enkele correspondentie????!!
pi_202506954
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:52 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
De dommigheid bij sommige users is tenenkrommend.
Het is lekker discussiëren zonder argumenten, he?

quote:
En waarom zou coolblue dat niet aangeven dan in geen enkele correspondentie????!!
Dat kan meerdere redenen hebben. Bijvoorbeeld dat de mensen van de webcare hebben geen benul hebben. Of omdat ze liever niet afwijken van de reguliere retourprocedure (alles anders dan standard kost tijd en dus geld).

Ik negeer je dubbele ontkenning bewust even
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202512115
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 december 2021 07:52 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Mijn post heeft niks met juridische kennis te maken maar met de praktijkervaring. Als je een pakketje naar de hoofdvestiging stuurt, dan ben je dat pakketje gewoon kwijt.
De facto?
:N
quote:
Juridisch zal je vast wel een zaak hebben dan, maar het gaat je zeer veel moeite kosten om dat te winnen.
Nee dan nu, naar een antwoordnummer, gaat van een leien dakje :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_202512303
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:54 schreef baskick het volgende:

[..]
Het is lekker discussiëren zonder argumenten, he?
Jij bent echt met afstand de meest onmogelijke user op dit forum.
pi_202513442
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 16:22 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Jij bent echt met afstand de meest onmogelijke user op dit forum.
Goed onderbouwd ook, ja.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202515462
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:50 schreef baskick het volgende:

[..]
Ja, exact en wat kún je met een postadres? Post sturen!

Dat het magazijn-personeel niet 'tekenbevoegd' is, geloof ik best. Maar als op een hoofdkantoor een aangetekende zending komt, weigeren ze die echt niet. De front office neemt die heus aan (en daar is dan bewijs van). Of moet je een eventuele ingebrekestelling ook persoonlijk langs brengen? Het is niet voor niets dat een bedrijf een adres moet publiceren.
De kans is natuurlijk groot dat, ondanks getekend ontvangen, CB alsnog zegt pakketje kwijt. En dan zeg jij natuurlijk ja leuk CB maar is ontvangen en heb ik bewijs voor, zegt CB doodleuk natuurlijk dat het niet volgens hun retour procedures is gegaan, niet naar het juiste adres, niet naar de juiste afdeling..enz enz…en dus geen geld terug.

Kortom, je blijft gezeik houden. Kan het juridisch allemaal wel kloppend zijn, maar recht hebben en krijgen is iets anders. En CB geeft natuurlijk aan dat het alleen via antwoordnummer kan, dus 99.9% van de klanten doet dat ook. Nu is CB überhaupt een but bedrijf met hun “alles voor een glimlach”. Is meer “alles voor frustratie”
pi_202515685
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 19:50 schreef alopio het volgende:

[..]
De kans is natuurlijk groot dat, ondanks getekend ontvangen, CB alsnog zegt pakketje kwijt. En dan zeg jij natuurlijk ja leuk CB maar is ontvangen en heb ik bewijs voor, zegt CB doodleuk natuurlijk dat het niet volgens hun retour procedures is gegaan, niet naar het juiste adres, niet naar de juiste afdeling..enz enz…en dus geen geld terug.

Kortom, je blijft gezeik houden. Kan het juridisch allemaal wel kloppend zijn, maar recht hebben en krijgen is iets anders. En CB geeft natuurlijk aan dat het alleen via antwoordnummer kan, dus 99.9% van de klanten doet dat ook. Nu is CB überhaupt een but bedrijf met hun “alles voor een glimlach”. Is meer “alles voor frustratie”
Dat zal allemaal wel. Het publiceren van een adres is verplicht. De retourprocedure die de winkel hanteert, maakt geen onderdeel uit van de overeenkomst. Een retourzending (met daarbij de opmerking 'herroeping' en je ordernummer) lijkt me kwalificeren als een ondubbelzinnige melding van herroeping. De zending is aantoonbaar ontvangen. De koper heeft in dat geval moeite gedaan (zeker als hij vooraf heeft geïnformeerd hoe hij voor eigen rekening een artikel verzekerd terug kan sturen) en kosten gemaakt. Benieuwd wat een rechter er dan van zegt als de winkel zegt "ja, jammer, niet via onze voorkeursmethode gegaan".

Verder eens dat gelijk hebben en krijgen niet hetzelfde is, uiteraard.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')