Wij van wc-eend…quote:Op maandag 6 december 2021 16:39 schreef JohanHat89 het volgende:
Incassobureau adviseert dagvaarden. Wat zouden jullie doen?
Dit hangt van de kosten af. Bij mijn ene rechtzaak kostte dit 4000 euro en bij mijn andere 6000 euro. De prijs is afhankelijk hoe complex het is.quote:Op maandag 6 december 2021 16:39 schreef JohanHat89 het volgende:
Incassobureau adviseert dagvaarden. Wat zouden jullie doen?
Moet je dit soort kosten voorschieten? Zie niks op de website van juristu staan namelijk, tot nu toe heel tevreden over zequote:Op maandag 6 december 2021 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit hangt van de kosten af. Bij mijn ene rechtzaak kostte dit 4000 euro en bij mijn andere 6000 euro. De prijs is afhankelijk hoe complex het is.
Deze kosten krijg je niet terug bij winst.
Mijn advies is dat dit leergeld is.
Nee dit waren bij mij advocaatkosten.quote:Op maandag 6 december 2021 18:14 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Moet je dit soort kosten voorschieten? Zie niks op de website van juristu staan namelijk, tot nu toe heel tevreden over ze. Heel nauwkeurig in communicatie.
Is de tegenpartij niet aansprakelijk voor kosten voortvloeiende uit een wanprestatie?quote:Op maandag 6 december 2021 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit hangt van de kosten af. Bij mijn ene rechtzaak kostte dit 4000 euro en bij mijn andere 6000 euro. De prijs is afhankelijk hoe complex het is.
bij mij in ieder geval niet en mijn advocaat probeerde het wel, omdat het soms voor een gedeelte van de kosten wel kan. Maar de rechter ging er niet in mee.quote:Op maandag 6 december 2021 18:16 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Is de tegenpartij niet aansprakelijk voor kosten voortvloeiende uit een wanprestatie?
Dit verbaast mij echt ontzettend. Ik dacht altijd dat dit eerder een gegeven was.quote:Op maandag 6 december 2021 18:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
bij mij in ieder geval niet en mijn advocaat probeerde het wel, omdat het soms voor een gedeelte van de kosten wel kan. Maar de rechter ging er niet in mee.
https://www.rijksoverheid(...)n-van-een-rechtszaakquote:Op maandag 6 december 2021 18:17 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Dit verbaast mij echt ontzettend. Ik dacht altijd dat dit eerder een gegeven was.
Thx.quote:Op maandag 6 december 2021 18:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)n-van-een-rechtszaak
die mythe gaat inderdaad rond.
voor arme mensen is er de sociaal advocatuur en andere moeten het zelf betalen. Zo worden burgers wel beschermt bij faillisement als ze verliezen.quote:
Naja in die zin snap ik het als je het niet kán betalen, maar iedereen kan een paar duizend ophoesten. Ookal duurt het voor de een wat langer dan de ander.quote:Op maandag 6 december 2021 18:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
voor arme mensen is er de sociaal advocatuur en andere moeten het zelf betalen. Zo worden burgers wel beschermt bij faillisement als ze verliezen.
In de zaak van TS is het de vraag of de rechter meegaat in de vergoeding van kosten omdat het om een klein bedrag gaat tov de totale kosten. Bij hogere bedragen gaat een rechter er vaker in mee om de verliezer een deel van de kosten te laten betalen volgens mijn vorige advocaat.quote:Op maandag 6 december 2021 18:25 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Naja in die zin snap ik het als je het niet kán betalen, maar iedereen kan een paar duizend ophoesten. Ookal duurt het voor de een wat langer dan de ander.
Naja, het is wat het is
Jij verandert ook keer op keer van mening? Eerst zeg je dat ik goede kans heb en nu weer niet?quote:Op maandag 6 december 2021 18:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik snap ook wel dat CB met vertrouwen de rechtzaak ingaat omdat ze ook wel weten dat niemand met gezond verstand dit doet voor ca 600 euro. Als TS een rbv had, dan was die al ingeschakeld, dus CB weet dat dit niet zo is.
Daarnaast is de vraag of TS dit wint. Die screenshot kan juridisch niks waard zijn en een pakket opsturen is niet hetzelfde als een product opsturen.
Wat kan TS hiervan leren? Wat heeft ie fout gedaan? Of beter moeten dien?quote:Op maandag 6 december 2021 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
Waar heb ik dat gezegd? Volgens mij heb ik gezeg dat je een kans maakt maar dat is geen garantie.quote:Op maandag 6 december 2021 18:48 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Jij verandert ook keer op keer van mening? Eerst zeg je dat ik goede kans heb en nu weer niet?
Klopt en een pakket opsturen is niet gelijk aan een product opsturen omdat dit niks zegt over de inhoud.quote:Ik heb een verzendbewijs, iets wat je alleen krijgt als je je pakket inlevert van het postnl punt.
quote:Op maandag 6 december 2021 18:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat kan TS hiervan leren? Wat heeft ie fout gedaan? Of beter moeten dien?
Ja precies, wat is hier leergeld van? Aangezien je niet de retour verzekerd kan sturen. Wat nu 100% zeker is.quote:Op maandag 6 december 2021 18:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat kan TS hiervan leren? Wat heeft ie fout gedaan? Of beter moeten dien?
Waarom moet ik het accepteren? Als ik had geaccepteerd had, had ik niet eens een incassobureau of thuiswinkel waarborg klacht ingediend.quote:Op maandag 6 december 2021 18:59 schreef Sebbeszweet het volgende:
Ja 600 euro verliezen is pijnlijk, dit is leergeld. Maar je zit nog niet in de fase van accepteren. Eerst is er woede, daarna verdriet en tot slot bezinning en acceptatie. TS zit nog tussen 1 en 2.
Crowdfund en ons laten delen in het resultaatquote:Op maandag 6 december 2021 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar mogelijk alleen op eigen kosten. Dat is een keuze.quote:Op maandag 6 december 2021 19:16 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
[..]
Ja precies, wat is hier leergeld van? Aangezien je niet de retour verzekerd kan sturen. Wat nu 100% zeker is.
Nee, dat kan dus niet. Stukje terugquote:Op maandag 6 december 2021 20:33 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar mogelijk alleen op eigen kosten. Dat is een keuze.
Hoe bedoel je dat kan dus niet? Leg uit, begrijp je niet.quote:Op maandag 6 december 2021 20:38 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Nee, dat kan dus niet. Stukje terug
Gast lees gewoon terugquote:Op maandag 6 december 2021 20:51 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat kan dus niet? Leg uit, begrijp je niet.
Dat kan wel, alleen mogelijk niet meer naar een antwoordnummer. Als je bij een bedrijf aangeeft dat je op eigen kosten aangetekend wilt versturen en dat een antwoordnummer dat onmogelijk maakt, krijg je vast een alternatief adres.quote:Op maandag 6 december 2021 20:38 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Nee, dat kan dus niet. Stukje terug
Onjuiste info. Heb zelf gevraagd voor eigen retour dit weekend aan meerdere medewerkers CB of ik verzekerd mijn retour kon opsturen. Nee, met geen enkele manier mogelijkquote:Op maandag 6 december 2021 22:01 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat kan wel, alleen mogelijk niet meer naar een antwoordnummer. Als je bij een bedrijf aangeeft dat je op eigen kosten aangetekend wilt versturen en dat een antwoordnummer dat onmogelijk maakt, krijg je vast een alternatief adres.
quote:Op maandag 6 december 2021 22:01 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat kan wel, alleen mogelijk niet meer naar een antwoordnummer. Als je bij een bedrijf aangeeft dat je op eigen kosten aangetekend wilt versturen en dat een antwoordnummer dat onmogelijk maakt, krijg je vast een alternatief adres.
Maar als TS eenzelfde antwoord als van @Bottomleftone kan krijgen via de webchat dan acht ik juridische stappen best haalbaar ... (ookal heeft TS in feite geen bewijs dat hij een telefoon heeft opgestuurd).quote:Hi Anthony,
Jammer dat je aankoop toch niet naar wens was. Logisch dat je dit op een veilige manier onze kant op kan sturen.
Ik begrijp dat je het liever op een veilige manier wilt retourneren. Je kan je product altijd bij ons in de omruilen/retourneren of ter reparatie aanbieden.
Daarbuiten adviseren wij altijd met het retourlabel het product te retourneren. Op een andere manier gaat dat helaas niet.
Heb je nog vragen? Stel ze gerust!
Groetjes, Duygu van Coolblue
De vraag blijft wat de juridische waarde van dat chatbericht aan jou is, bij een rechtszaak van ts. Ts heeft een dergelijke navraag zelf immers niet gedaan, en cb zou bijvoorbeeld kunnen bepleiten dat ts wel een alternatief adres had kunnen krijgen daar het om een pakketje van 600 euro ging.quote:Op maandag 6 december 2021 22:26 schreef Bottomleftone het volgende:
[..]
Onjuiste info. Heb zelf gevraagd voor eigen retour dit weekend aan meerdere medewerkers CB of ik verzekerd mijn retour kon opsturen. Nee, met geen enkele manier mogelijk
Zie hierboven.quote:Op maandag 6 december 2021 22:01 schreef baskick het volgende:
[..]
quote:Op maandag 6 december 2021 22:26 schreef Bottomleftone het volgende:
[..]
Onjuiste info. Heb zelf gevraagd voor eigen retour dit weekend aan meerdere medewerkers CB of ik verzekerd mijn retour kon opsturen. Nee, met geen enkele manier mogelijk
[ link | afbeelding ]
Flauwekul, zie artikel 2 van de AV, kies maar:quote:
en zonder de kleine lettertjes:quote:Vestigingsadres:
Weena 664
3012 CN Rotterdam
Bezoekadres:
Oostplein 97
3011 KW Rotterdam
quote:Hoi! Wij zijn Coolblue. Als je ons wilt spreken, kan dat op de volgende manieren:
Schrijf ons:
Weena 664
3012 CN Rotterdam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |