abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202506079
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 05:10 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
Flauwekul, zie artikel 2 van de AV, kies maar:
[..]
en zonder de kleine lettertjes:
[..]

pi_202506340
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 05:10 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
Flauwekul, zie artikel 2 van de AV, kies maar:
[..]
en zonder de kleine lettertjes:
[..]

Deze user weet het beter dan Coolblue-medewerkers, chapeau.
pi_202506400
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 december 2021 07:22 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Deze user weet het beter dan Coolblue-medewerkers, chapeau.
Is gewoon een postadres :p lol
pi_202506405
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 07:39 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Is gewoon een postadres :p lol
Yep, als je daar je pakketje heen stuurt, dan weet je zeker dat je het kwijt bent.
pi_202506420
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 december 2021 07:22 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Deze user weet het beter dan Coolblue-medewerkers, chapeau.
Je bent niet bekend met r_one zie ik, is ook logisch hij is normaliter hier in WGR niet meer te vinden.

Maar als lang meelopend fok lid kan ik je ook uit persoonlijke ervaring vertellen, je fuckt niet met zijn juridische kennis.
Ik heb hem er zelden naast zien zitten, het zal vast een keer zijn voor gekomen uiteraard, maar 99% van de tijd was en waren zijn adviezen correct.
pi_202506455
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 07:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Je bent niet bekend met r_one zie ik, is ook logisch hij is normaliter hier in WGR niet meer te vinden.

Maar als lang meelopend fok lid kan ik je ook uit persoonlijke ervaring vertellen, je fuckt niet met zijn juridische kennis.
Ik heb hem er zelden naast zien zitten, het zal vast een keer zijn voor gekomen uiteraard, maar 99% van de tijd was en waren zijn adviezen correct.
Mijn post heeft niks met juridische kennis te maken maar met de praktijkervaring. Als je een pakketje naar de hoofdvestiging stuurt, dan ben je dat pakketje gewoon kwijt.

Juridisch zal je vast wel een zaak hebben dan, maar het gaat je zeer veel moeite kosten om dat te winnen.
pi_202506675
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 december 2021 07:52 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Mijn post heeft niks met juridische kennis te maken maar met de praktijkervaring. Als je een pakketje naar de hoofdvestiging stuurt, dan ben je dat pakketje gewoon kwijt.

Juridisch zal je vast wel een zaak hebben dan, maar het gaat je zeer veel moeite kosten om dat te winnen.
Dit, en dat had coolblue dit wel verteld in andere correspondentie.

Heb voor de grap naar aanleiding van dit topic ook een mail gestuurd naar coolblue of je pakketjes verzekerd retour kan sturen onder een fake naam. Antwoord is exact hetzelfde als @Bottomleftone

Nee is het antwoord. TS heeft dus een hele sterke case.
pi_202506922
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 07:39 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Is gewoon een postadres :p lol
Ja, exact en wat kún je met een postadres? Post sturen!

Dat het magazijn-personeel niet 'tekenbevoegd' is, geloof ik best. Maar als op een hoofdkantoor een aangetekende zending komt, weigeren ze die echt niet. De front office neemt die heus aan (en daar is dan bewijs van). Of moet je een eventuele ingebrekestelling ook persoonlijk langs brengen? Het is niet voor niets dat een bedrijf een adres moet publiceren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202506936
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:50 schreef baskick het volgende:

[..]
Ja, exact en wat kún je met een postadres? Post sturen!

Dat het magazijn-personeel niet 'tekenbevoegd' is, geloof ik best. Maar als op een hoofdkantoor een aangetekende zending komt, weigeren ze die echt niet. De front office neemt die heus aan (en daar is dan bewijs van). Of moet je een eventuele ingebrekestelling ook persoonlijk langs brengen? Het is niet voor niets dat een bedrijf een adres moet publiceren.
De dommigheid bij sommige users is tenenkrommend.

En waarom zou coolblue dat niet aangeven dan in geen enkele correspondentie????!!
pi_202506954
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:52 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
De dommigheid bij sommige users is tenenkrommend.
Het is lekker discussiëren zonder argumenten, he?

quote:
En waarom zou coolblue dat niet aangeven dan in geen enkele correspondentie????!!
Dat kan meerdere redenen hebben. Bijvoorbeeld dat de mensen van de webcare hebben geen benul hebben. Of omdat ze liever niet afwijken van de reguliere retourprocedure (alles anders dan standard kost tijd en dus geld).

Ik negeer je dubbele ontkenning bewust even
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202512115
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 december 2021 07:52 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Mijn post heeft niks met juridische kennis te maken maar met de praktijkervaring. Als je een pakketje naar de hoofdvestiging stuurt, dan ben je dat pakketje gewoon kwijt.
De facto?
:N
quote:
Juridisch zal je vast wel een zaak hebben dan, maar het gaat je zeer veel moeite kosten om dat te winnen.
Nee dan nu, naar een antwoordnummer, gaat van een leien dakje :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_202512303
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:54 schreef baskick het volgende:

[..]
Het is lekker discussiëren zonder argumenten, he?
Jij bent echt met afstand de meest onmogelijke user op dit forum.
pi_202513442
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 16:22 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Jij bent echt met afstand de meest onmogelijke user op dit forum.
Goed onderbouwd ook, ja.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202515462
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:50 schreef baskick het volgende:

[..]
Ja, exact en wat kún je met een postadres? Post sturen!

Dat het magazijn-personeel niet 'tekenbevoegd' is, geloof ik best. Maar als op een hoofdkantoor een aangetekende zending komt, weigeren ze die echt niet. De front office neemt die heus aan (en daar is dan bewijs van). Of moet je een eventuele ingebrekestelling ook persoonlijk langs brengen? Het is niet voor niets dat een bedrijf een adres moet publiceren.
De kans is natuurlijk groot dat, ondanks getekend ontvangen, CB alsnog zegt pakketje kwijt. En dan zeg jij natuurlijk ja leuk CB maar is ontvangen en heb ik bewijs voor, zegt CB doodleuk natuurlijk dat het niet volgens hun retour procedures is gegaan, niet naar het juiste adres, niet naar de juiste afdeling..enz enz…en dus geen geld terug.

Kortom, je blijft gezeik houden. Kan het juridisch allemaal wel kloppend zijn, maar recht hebben en krijgen is iets anders. En CB geeft natuurlijk aan dat het alleen via antwoordnummer kan, dus 99.9% van de klanten doet dat ook. Nu is CB überhaupt een but bedrijf met hun “alles voor een glimlach”. Is meer “alles voor frustratie”
pi_202515685
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 19:50 schreef alopio het volgende:

[..]
De kans is natuurlijk groot dat, ondanks getekend ontvangen, CB alsnog zegt pakketje kwijt. En dan zeg jij natuurlijk ja leuk CB maar is ontvangen en heb ik bewijs voor, zegt CB doodleuk natuurlijk dat het niet volgens hun retour procedures is gegaan, niet naar het juiste adres, niet naar de juiste afdeling..enz enz…en dus geen geld terug.

Kortom, je blijft gezeik houden. Kan het juridisch allemaal wel kloppend zijn, maar recht hebben en krijgen is iets anders. En CB geeft natuurlijk aan dat het alleen via antwoordnummer kan, dus 99.9% van de klanten doet dat ook. Nu is CB überhaupt een but bedrijf met hun “alles voor een glimlach”. Is meer “alles voor frustratie”
Dat zal allemaal wel. Het publiceren van een adres is verplicht. De retourprocedure die de winkel hanteert, maakt geen onderdeel uit van de overeenkomst. Een retourzending (met daarbij de opmerking 'herroeping' en je ordernummer) lijkt me kwalificeren als een ondubbelzinnige melding van herroeping. De zending is aantoonbaar ontvangen. De koper heeft in dat geval moeite gedaan (zeker als hij vooraf heeft geďnformeerd hoe hij voor eigen rekening een artikel verzekerd terug kan sturen) en kosten gemaakt. Benieuwd wat een rechter er dan van zegt als de winkel zegt "ja, jammer, niet via onze voorkeursmethode gegaan".

Verder eens dat gelijk hebben en krijgen niet hetzelfde is, uiteraard.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202518396
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:01 schreef baskick het volgende:

[..]
Dat zal allemaal wel. Het publiceren van een adres is verplicht. De retourprocedure die de winkel hanteert, maakt geen onderdeel uit van de overeenkomst. Een retourzending (met daarbij de opmerking 'herroeping' en je ordernummer) lijkt me kwalificeren als een ondubbelzinnige melding van herroeping. De zending is aantoonbaar ontvangen. De koper heeft in dat geval moeite gedaan (zeker als hij vooraf heeft geďnformeerd hoe hij voor eigen rekening een artikel verzekerd terug kan sturen) en kosten gemaakt. Benieuwd wat een rechter er dan van zegt als de winkel zegt "ja, jammer, niet via onze voorkeursmethode gegaan".

Verder eens dat gelijk hebben en krijgen niet hetzelfde is, uiteraard.
Maar dan moet je het ook wel weer voor een rechter gooien. Meeste consumenten doen dat (logisch) niet.

Als je als CB een retourprocedure hanteert zoals ze nu doen, moet je niet miepen over een kwijt pakket. Maar ja, CB en service
pi_202518662
Gaat er nog een zaak aangespannen worden? Of is de witte vlag reeds gewuifd?
pi_202523546
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:24 schreef SOG het volgende:
Gaat er nog een zaak aangespannen worden? Of is de witte vlag reeds gewuifd?
Vandaag case incasso bureau terug gekregen, kost ¤350 ex btw dagvaarden. Met kans dat het niet lukt. Voor mij denk ik closed case nu, ben dadelijk nog meer kwijt. :(
pi_202523564
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:58 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Vandaag case incasso bureau terug gekregen, kost ¤350 ex btw dagvaarden. Met kans dat het niet lukt. Voor mij denk ik closed case nu, ben dadelijk nog meer kwijt. :(
Echt zuur man :{
pi_202523704
Tijd voor een fok crowdfunding?
pi_202523849
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:11 schreef Wiedanwel het volgende:
Tijd voor een fok crowdfunding?
Voor een rechtzaak? En als we ( :D ) winnen krijgen we kosten vergoed? Ben erbij ^O^
pi_202523886
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:11 schreef Wiedanwel het volgende:
Tijd voor een fok crowdfunding?
Ik ben bereid om ¤ 10,- te doneren!
Dwing ze maar op de knieën en haal je gelijk!

Ik heb een schurft hekel aan KoelBlauw en die kansloze figuren die daar werken.
Van die types met een pret studie achter de rug en een maximale studie schuld die in het echte leven geen flikker kunnen.

Serieus, als je zo’n klanten service stakker aan de telefoon hebt voor een probleem dreunt ‘ie een scriptje op. Na lang zeuren voor een oplossing komt ‘ie aan met “Ik kan u een tegoedbon ter waarde van ¤ 10,- aanbieden op uw volgende aankoop.”
¤ 10,- ? Tien Euro? TIEN EURO!?!?
Ik hoef toch Godverdomme je uurloon niet te weten!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  woensdag 8 december 2021 @ 12:28:59 #83
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202523903
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
Mijn advies is dat dit leergeld is.
Zou je nog kunnen uitleggen waarom dit leergeld zou moeten zijn? Dan kan je vast een overduidelijke fout van TS aangeven. ik zie die zelf niet maar ik ben benieuwd.
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 8 december 2021 @ 12:31:31 #84
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202523940
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:58 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Vandaag case incasso bureau terug gekregen, kost ¤350 ex btw dagvaarden. Met kans dat het niet lukt. Voor mij denk ik closed case nu, ben dadelijk nog meer kwijt. :(
Jammer dat je die KoeleBlauwe hier feitelijk laat winnen. Maar ik begrijp het dilemma van de onzekere uitslag wel (al denk ik wel dat je sterk staat)
Where law ends, tyrrany begins.
pi_202524050
quote:
2s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:31 schreef Gunner het volgende:

[..]
Jammer dat je die KoeleBlauwe hier feitelijk laat winnen. Maar ik begrijp het dilemma van de onzekere uitslag wel (al denk ik wel dat je sterk staat)
Incassobureau gaf eerlijk aan dat het een 50/50 zaak was. Aangezien het rechtboek hier niet duidelijk over is. En dan ¤300 kwijt zijn nog extra? Tsja
pi_202524108
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:11 schreef Wiedanwel het volgende:
Tijd voor een fok crowdfunding?
Ik ben voor ;) ;)
pi_202524145
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:58 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Vandaag case incasso bureau terug gekregen, kost ¤350 ex btw dagvaarden. Met kans dat het niet lukt. Voor mij denk ik closed case nu, ben dadelijk nog meer kwijt. :(
Ai. Tijd voor crowdfunding TS :)
  woensdag 8 december 2021 @ 12:50:24 #88
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_202524163
quote:
2s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:28 schreef Gunner het volgende:

[..]
Zou je nog kunnen uitleggen waarom dit leergeld zou moeten zijn? Dan kan je vast een overduidelijke fout van TS aangeven. ik zie die zelf niet maar ik ben benieuwd.
Ja slaat nergens op om dit leergeld te noemen, tenzij je moet leren dat mensen kut zijn of zo.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_202524762
quote:
16s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja slaat nergens op om dit leergeld te noemen, tenzij je moet leren dat mensen kut zijn of zo.
Precies. Leergeld terwijl je niet eens anders kan retourneren.
  woensdag 8 december 2021 @ 13:34:09 #90
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202524810
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:31 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Precies. Leergeld terwijl je niet eens anders kan retourneren.
Dat is niet helemaal waar; je kan het wel in de winkel retourneren maar dat is ook niet echt voor iedereen een optie.Maar om dat als reden te geven dat het leergeld moet zijn gaat me ook wat te ver.

Ik denk dat coolblue zo moeilijk doet vanwege het type product. Heb zelf geen slechte evaringen mee. Zelfs een gebruikte Dyson stofzuiger kon ik zonder problemen (kort gebruikt) omwisselen voor een ander model.
Where law ends, tyrrany begins.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')