abonnement Unibet Coolblue
pi_202534215
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 01:07 schreef r_one het volgende:
Casus van TS is kat-in-ut-bakkie, ook voor een GC. Met 2 vingers in de neus te winnen.
Is dat een gevoel of kun je dit onderbouwen met vergelijkbare uitspraken van geschillencommissies? In de eerder aangehaalde zaken van gc's werd de consument namelijk het bos in gestuurd.

En ja, het lijkt mij evident dat een gc die betaald wordt door de sector, bij enige twijfel toch vooral kant kiest voor de ondernemer. Een uitspraak van een gc hoeft dus zeker niet overeen te komen met de visie van een rechter.
pi_202534339
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 03:32 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Is dat een gevoel of kun je dit onderbouwen met vergelijkbare uitspraken van geschillencommissies? In de eerder aangehaalde zaken van gc's werd de consument namelijk het bos in gestuurd.

En ja, het lijkt mij evident dat een gc die betaald wordt door de sector, bij enige twijfel toch vooral kant kiest voor de ondernemer. Een uitspraak van een gc hoeft dus zeker niet overeen te komen met de visie van een rechter.
Zie b.v. de post van Baskick: het verzendbewijs is van doorslaggevende betekenis.

Nu jij: graag een linkje naar “eerder aangehaalde zaken waar de consument het bos in werd gestuurd”.

Tenslotte: Verdiep je eens in de samenstelling van de commissie. En verbaas je.
pi_202535126
Net als jij denk ii dat het een uitgemaakte zaak is voor ts, maar na 400 posts is er nog altijd geen relevante jurisprudentie boven water.

Wel deze uitspraak van de geschillencommissie van webwinkelkeur
https://www.digidispuut.n(...)boden-verzendmethode
Hier werd de consument het bos in gestuurd zonder degelijke juridische onderbouwing.

Mijn persoonlijke ervaring met geschillencommissie wonen is dat er tijdens het proces flink gepusht werd om tot een schikking te komen en een zitting te voorkomen.
  donderdag 9 december 2021 @ 09:22:50 #104
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202535226
quote:
16s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja slaat nergens op om dit leergeld te noemen, tenzij je moet leren dat mensen kut zijn of zo.
Blijkbaar kan sjors ook niet iets verzinnen waarom het leergeld zou moeten zijn, want het blijft angstvallig stil.
pi_202535247
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 03:32 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Is dat een gevoel of kun je dit onderbouwen met vergelijkbare uitspraken van geschillencommissies? In de eerder aangehaalde zaken van gc's werd de consument namelijk het bos in gestuurd.

En ja, het lijkt mij evident dat een gc die betaald wordt door de sector, bij enige twijfel toch vooral kant kiest voor de ondernemer. Een uitspraak van een gc hoeft dus zeker niet overeen te komen met de visie van een rechter.
Precies. En TS heeft al klacht ingediend thuiswinkel waarborg, die spannen allemaal onder 1 hoedje want die verwijzen naar geschillen comissie zodat die ook inkomsten vergaren. Geschillen comissie schiet je niks mee op, dagvaarding wel. Snap wel dat ts dat niet betaald, ¤300 verder en kans op slagen 50%.
pi_202535260
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 05:00 schreef r_one het volgende:

[..]
Zie b.v. de post van Baskick: het verzendbewijs is van doorslaggevende betekenis.

Nu jij: graag een linkje naar “eerder aangehaalde zaken waar de consument het bos in werd gestuurd”.

Tenslotte: Verdiep je eens in de samenstelling van de commissie. En verbaas je.
Waar zou je je over moeten verbazen? Dat het niet onafhankelijk is?
pi_202535403
quote:
2s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:22 schreef Gunner het volgende:

[..]
Blijkbaar kan sjors ook niet iets verzinnen waarom het leergeld zou moeten zijn, want het blijft angstvallig stil.
Bijvoorbeeld dat je een pakket van 660 euro ten alle tijden verzekerd opstuurt, en een eventuele discussie over de (on)mogelijkheid en rechtmatigheid hiervan vooraf voert terwijl je het goed nog in handen hebt in plaats van op het moment dat dat verdwenen is?
  donderdag 9 december 2021 @ 09:38:50 #108
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202535411
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:38 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld dat je een pakket van 660 euro ten alle tijden verzekerd opstuurt, en een eventuele discussie over de (on)mogelijkheid en rechtmatigheid hiervan vooraf voert in plaats van achteraf?
Je kan dus niet verzekerd versturen naar een antwoordnummer. en nu?
pi_202535415
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:08 schreef Wiedanwel het volgende:
Net als jij denk ii dat het een uitgemaakte zaak is voor ts, maar na 400 posts is er nog altijd geen relevante jurisprudentie boven water.

Wel deze uitspraak van de geschillencommissie van webwinkelkeur
https://www.digidispuut.n(...)boden-verzendmethode
Hier werd de consument het bos in gestuurd zonder degelijke juridische onderbouwing.

Mijn persoonlijke ervaring met geschillencommissie wonen is dat er tijdens het proces flink gepusht werd om tot een schikking te komen en een zitting te voorkomen.
Die casus is niet vergelijkbaar; waardevermindering is wat anders dan de zaak van TS.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202535480
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:38 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld dat je een pakket van 660 euro ten alle tijden verzekerd opstuurt, en een eventuele discussie over de (on)mogelijkheid en rechtmatigheid hiervan vooraf voert terwijl je het goed nog in handen hebt in plaats van op het moment dat dat verdwenen is?
Je kan niet verzekerd sturen naar postnl met dit antwoordnummer, zoals aangegeven door CB en Postnl.
pi_202535491
quote:
2s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:38 schreef Gunner het volgende:

[..]
Je kan dus niet verzekerd versturen naar een antwoordnummer. en nu?
Het feit dat ts dat niet eens geprobeerd heeft is hetgeen hem verweten kan worden, en een rechter kan dit ook meewegen als het zover komt.

En het antwoord op je vraag: nu ga je de strijd aan totdat je óf een ander adres krijgt óf een harde toezegging dat ze de aansprakelijkheid nemen voor het pakket naar het antwoordnummer. Ook een onnodige en vervelende strijd maar wel met het verschil dat dat pakketje van 600 euro nog steeds op je bureau ligt en nog niet verdwenen is.
  donderdag 9 december 2021 @ 09:48:47 #112
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202535518
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:46 schreef Wiedanwel het volgende:
Het feit dat ts dat niet eens geprobeerd heeft is het leergeld.
wat valt er aan te proberen? niet meer dan dit;

TS aan balie: kan ik dit verzekerd versturen?
baliemedewerker: nee dat kan niet naar een antwoordnummer.

Ik snap niet hoe iets door een rechter verweten kan worden wat technisch gezien helemaal niet kan.

quote:
En het antwoord op je vraag: nu ga je de strijd aan totdat je óf een ander adres krijgt óf een harde toezegging dat ze de aansprakelijkheid nemen voor het pakket naar het antwoordnummer.
Ik denk dat Coolblue hier niet echt heel sterk door staat en duidelijk in voordeel van TS>
pi_202535552
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:40 schreef baskick het volgende:

[..]
Die casus is niet vergelijkbaar; waardevermindering is wat anders dan de zaak van TS.
quote:
20. In tegenstelling tot wat de consument beweert is bij consumentenkoop -– in dit geval een koop op afstand de verzender verantwoordelijk voor eventuele vermissingen en/of schade(s) aan pakketten.
Nogmaals, ik vind de hele uitspraak verwerpelijk, maar met deze geschiedenis zou ik de zaak van ts in ieder geval niet aan digidispuut voorgelegd hebben...
pi_202535570
quote:
2s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:48 schreef Gunner het volgende:

[..]
wat valt er aan te proberen? niet meer dan dit;

TS aan balie: kan ik dit verzekerd versturen?
baliemedewerker: nee dat kan niet naar een antwoordnummer.

Ik snap niet hoe iets door een rechter verweten kan worden wat technisch gezien helemaal niet kan.
[..]
Ik denk dat Coolblue hier niet echt heel sterk door staat en duidelijk in voordeel van TS>
Volgens mij wíl je het gewoon niet snappen. En een rechter weegt proactiviteit vs laksheid wel degelijk mee.
  donderdag 9 december 2021 @ 09:57:21 #115
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202535588
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:55 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Volgens mij wíl je het niet snappen.
Dat idee heb ik van jou :P

quote:
En een rechter weegt wel proactiviteit vs laksheid wel degelijk mee.
ik zie echt niet hoe hij hier laks is geweest. Er is precies gedaan wat CB heeft gevraagd en er was geen mogelijkheid tot verzekerd versturen.

Maar goed, let's agree to disagree.
pi_202535659
quote:
ik zie echt nietinderdaad hoe hij hier laks is geweest. Er is precies gedaan wat CB heeft gevraagd en er was geen mogelijkheid tot verzekerd versturen.
Ik had het proactief gevonden als hij zich tenminste had afgevraagd hoe het dan zit met de aansprakelijkheid.

Begrijp me niet verkeerd: ik vind ook zeker dat ts in zijn recht staat, maar recht hebben en recht krijgen zijn twee verschillende dingen. De vraag was hoe deze zaak leergeld zou zijn: voor mij benadrukt dit topic in ieder geval weer dat je voorzichtig en bedachtzaam moet zijn als het om serieus geld gaat en niet zomaar moet verteouwen dat het wel goed zit.

quote:
Maar goed, let's agree to disagree.
Deal, en laten we allebei een duit in het zakje doen van de crowdfunding als het zo ver komt :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Wiedanwel op 09-12-2021 10:18:22 ]
pi_202536984
Digidispuut :') ):O
pi_202537232
Ik zou hiermee naar de kanton rechter stappen.

Dat kost echt geen duizenden euro’s en kan je in principe zelf doen.

Geschillencommissie is overduidelijk te vaak op de hand van bedrijven, kleeft dan het risico aan vast van dat je daarna niks meer kan.(daar ga je mee akkoord bij een bemiddeling via geschillencommissie)
pi_202537443
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:52 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
[..]
Nogmaals, ik vind de hele uitspraak verwerpelijk, maar met deze geschiedenis zou ik de zaak van ts in ieder geval niet aan digidispuut voorgelegd hebben...
Fair enough, maar ik hecht meer waarde aan de GC dan aan Digidispuut (waar geen mens ooit van gehoord heeft):
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 20:17 schreef Johannes788 het volgende:
Check dit op thuiswinkel waarborg geschillencomissie

https://www.degeschillenc(...)j-vermissing-pakket/
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202537499
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:38 schreef baskick het volgende:

[..]
Fair enough, maar ik hecht meer waarde aan de GC dan aan Digidispuut (waar geen mens ooit van gehoord heeft):
[..]

Dus dan heeft het geen zin voor TS, want zie idd dat het een andere soort case is dan wat ts heeft
  donderdag 9 december 2021 @ 12:49:35 #121
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_202537573
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:25 schreef JohanHat89 het volgende:
Ga het niet doen. Komen nog meer kosten bij als je het verliest.

Tenzij anderen nog betere tips hebben…
Meester Visser.

Met de algemene voorwaarden, hun retourproces, je afgiftebewijs, en het feit dat je niet aangetekend kunt verzenden.

Ik ga kijken dan.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_202537608
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:41 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Dus dan heeft het geen zin voor TS, want zie idd dat het een andere soort case is dan wat ts heeft
Juist wél, schat ik in. De casus die eerder gelinkt wordt sterkt het standpunt van TS.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202538389
Ondertussen via Linkedin en mail berichten gestuurd naar de Legal afdeling de personen die deze case bij coolblue hebben lopen.

Ben eens benieuwd of ik reactie krijg.
pi_202538437
Slim
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 14:00 schreef JohanHat89 het volgende:
Ondertussen via Linkedin en mail berichten gestuurd naar de Legal afdeling de personen die deze case bij coolblue hebben lopen.

Ben eens benieuwd of ik reactie krijg.
slim, succes. Nu moeten ze schakelen
pi_202538484
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 14:00 schreef JohanHat89 het volgende:
Ondertussen via Linkedin en mail berichten gestuurd naar de Legal afdeling de personen die deze case bij coolblue hebben lopen.

Ben eens benieuwd of ik reactie krijg.
Goed bezig, nu maar weer afwachten.

Coolblue mag zich schamen hoe ze deze case afhandelen.
Alles voor een glimlach, not!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')