Is dat een gevoel of kun je dit onderbouwen met vergelijkbare uitspraken van geschillencommissies? In de eerder aangehaalde zaken van gc's werd de consument namelijk het bos in gestuurd.quote:Op donderdag 9 december 2021 01:07 schreef r_one het volgende:
Casus van TS is kat-in-ut-bakkie, ook voor een GC. Met 2 vingers in de neus te winnen.
Zie b.v. de post van Baskick: het verzendbewijs is van doorslaggevende betekenis.quote:Op donderdag 9 december 2021 03:32 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Is dat een gevoel of kun je dit onderbouwen met vergelijkbare uitspraken van geschillencommissies? In de eerder aangehaalde zaken van gc's werd de consument namelijk het bos in gestuurd.
En ja, het lijkt mij evident dat een gc die betaald wordt door de sector, bij enige twijfel toch vooral kant kiest voor de ondernemer. Een uitspraak van een gc hoeft dus zeker niet overeen te komen met de visie van een rechter.
Blijkbaar kan sjors ook niet iets verzinnen waarom het leergeld zou moeten zijn, want het blijft angstvallig stil.quote:Op woensdag 8 december 2021 12:50 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja slaat nergens op om dit leergeld te noemen, tenzij je moet leren dat mensen kut zijn of zo.
Precies. En TS heeft al klacht ingediend thuiswinkel waarborg, die spannen allemaal onder 1 hoedje want die verwijzen naar geschillen comissie zodat die ook inkomsten vergaren. Geschillen comissie schiet je niks mee op, dagvaarding wel. Snap wel dat ts dat niet betaald, ¤300 verder en kans op slagen 50%.quote:Op donderdag 9 december 2021 03:32 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Is dat een gevoel of kun je dit onderbouwen met vergelijkbare uitspraken van geschillencommissies? In de eerder aangehaalde zaken van gc's werd de consument namelijk het bos in gestuurd.
En ja, het lijkt mij evident dat een gc die betaald wordt door de sector, bij enige twijfel toch vooral kant kiest voor de ondernemer. Een uitspraak van een gc hoeft dus zeker niet overeen te komen met de visie van een rechter.
Waar zou je je over moeten verbazen? Dat het niet onafhankelijk is?quote:Op donderdag 9 december 2021 05:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Zie b.v. de post van Baskick: het verzendbewijs is van doorslaggevende betekenis.
Nu jij: graag een linkje naar “eerder aangehaalde zaken waar de consument het bos in werd gestuurd”.
Tenslotte: Verdiep je eens in de samenstelling van de commissie. En verbaas je.
Bijvoorbeeld dat je een pakket van 660 euro ten alle tijden verzekerd opstuurt, en een eventuele discussie over de (on)mogelijkheid en rechtmatigheid hiervan vooraf voert terwijl je het goed nog in handen hebt in plaats van op het moment dat dat verdwenen is?quote:Op donderdag 9 december 2021 09:22 schreef Gunner het volgende:
[..]
Blijkbaar kan sjors ook niet iets verzinnen waarom het leergeld zou moeten zijn, want het blijft angstvallig stil.
Je kan dus niet verzekerd versturen naar een antwoordnummer. en nu?quote:Op donderdag 9 december 2021 09:38 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat je een pakket van 660 euro ten alle tijden verzekerd opstuurt, en een eventuele discussie over de (on)mogelijkheid en rechtmatigheid hiervan vooraf voert in plaats van achteraf?
Die casus is niet vergelijkbaar; waardevermindering is wat anders dan de zaak van TS.quote:Op donderdag 9 december 2021 09:08 schreef Wiedanwel het volgende:
Net als jij denk ii dat het een uitgemaakte zaak is voor ts, maar na 400 posts is er nog altijd geen relevante jurisprudentie boven water.
Wel deze uitspraak van de geschillencommissie van webwinkelkeur
https://www.digidispuut.n(...)boden-verzendmethode
Hier werd de consument het bos in gestuurd zonder degelijke juridische onderbouwing.
Mijn persoonlijke ervaring met geschillencommissie wonen is dat er tijdens het proces flink gepusht werd om tot een schikking te komen en een zitting te voorkomen.
Je kan niet verzekerd sturen naar postnl met dit antwoordnummer, zoals aangegeven door CB en Postnl.quote:Op donderdag 9 december 2021 09:38 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat je een pakket van 660 euro ten alle tijden verzekerd opstuurt, en een eventuele discussie over de (on)mogelijkheid en rechtmatigheid hiervan vooraf voert terwijl je het goed nog in handen hebt in plaats van op het moment dat dat verdwenen is?
Het feit dat ts dat niet eens geprobeerd heeft is hetgeen hem verweten kan worden, en een rechter kan dit ook meewegen als het zover komt.quote:Op donderdag 9 december 2021 09:38 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je kan dus niet verzekerd versturen naar een antwoordnummer. en nu?
wat valt er aan te proberen? niet meer dan dit;quote:Op donderdag 9 december 2021 09:46 schreef Wiedanwel het volgende:
Het feit dat ts dat niet eens geprobeerd heeft is het leergeld.
Ik denk dat Coolblue hier niet echt heel sterk door staat en duidelijk in voordeel van TS>quote:En het antwoord op je vraag: nu ga je de strijd aan totdat je óf een ander adres krijgt óf een harde toezegging dat ze de aansprakelijkheid nemen voor het pakket naar het antwoordnummer.
quote:Op donderdag 9 december 2021 09:40 schreef baskick het volgende:
[..]
Die casus is niet vergelijkbaar; waardevermindering is wat anders dan de zaak van TS.
Nogmaals, ik vind de hele uitspraak verwerpelijk, maar met deze geschiedenis zou ik de zaak van ts in ieder geval niet aan digidispuut voorgelegd hebben...quote:20. In tegenstelling tot wat de consument beweert is bij consumentenkoop -– in dit geval een koop op afstand de verzender verantwoordelijk voor eventuele vermissingen en/of schade(s) aan pakketten.
Volgens mij wíl je het gewoon niet snappen. En een rechter weegt proactiviteit vs laksheid wel degelijk mee.quote:Op donderdag 9 december 2021 09:48 schreef Gunner het volgende:
[..]
wat valt er aan te proberen? niet meer dan dit;
TS aan balie: kan ik dit verzekerd versturen?
baliemedewerker: nee dat kan niet naar een antwoordnummer.
Ik snap niet hoe iets door een rechter verweten kan worden wat technisch gezien helemaal niet kan.
[..]
Ik denk dat Coolblue hier niet echt heel sterk door staat en duidelijk in voordeel van TS>
Dat idee heb ik van jouquote:Op donderdag 9 december 2021 09:55 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Volgens mij wíl je het niet snappen.
ik zie echt niet hoe hij hier laks is geweest. Er is precies gedaan wat CB heeft gevraagd en er was geen mogelijkheid tot verzekerd versturen.quote:En een rechter weegt wel proactiviteit vs laksheid wel degelijk mee.
Ik had het proactief gevonden als hij zich tenminste had afgevraagd hoe het dan zit met de aansprakelijkheid.quote:ik zie echt nietinderdaad hoe hij hier laks is geweest. Er is precies gedaan wat CB heeft gevraagd en er was geen mogelijkheid tot verzekerd versturen.
Deal, en laten we allebei een duit in het zakje doen van de crowdfunding als het zo ver komtquote:Maar goed, let's agree to disagree.
Fair enough, maar ik hecht meer waarde aan de GC dan aan Digidispuut (waar geen mens ooit van gehoord heeft):quote:Op donderdag 9 december 2021 09:52 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
[..]
Nogmaals, ik vind de hele uitspraak verwerpelijk, maar met deze geschiedenis zou ik de zaak van ts in ieder geval niet aan digidispuut voorgelegd hebben...
quote:Op woensdag 8 december 2021 20:17 schreef Johannes788 het volgende:
Check dit op thuiswinkel waarborg geschillencomissie
https://www.degeschillenc(...)j-vermissing-pakket/
Dus dan heeft het geen zin voor TS, want zie idd dat het een andere soort case is dan wat ts heeftquote:Op donderdag 9 december 2021 12:38 schreef baskick het volgende:
[..]
Fair enough, maar ik hecht meer waarde aan de GC dan aan Digidispuut (waar geen mens ooit van gehoord heeft):
[..]
Meester Visser.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:25 schreef JohanHat89 het volgende:
Ga het niet doen. Komen nog meer kosten bij als je het verliest.
Tenzij anderen nog betere tips hebben…
Juist wél, schat ik in. De casus die eerder gelinkt wordt sterkt het standpunt van TS.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:41 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Dus dan heeft het geen zin voor TS, want zie idd dat het een andere soort case is dan wat ts heeft
slim, succes. Nu moeten ze schakelenquote:Op donderdag 9 december 2021 14:00 schreef JohanHat89 het volgende:
Ondertussen via Linkedin en mail berichten gestuurd naar de Legal afdeling de personen die deze case bij coolblue hebben lopen.
Ben eens benieuwd of ik reactie krijg.
Goed bezig, nu maar weer afwachten.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:00 schreef JohanHat89 het volgende:
Ondertussen via Linkedin en mail berichten gestuurd naar de Legal afdeling de personen die deze case bij coolblue hebben lopen.
Ben eens benieuwd of ik reactie krijg.
Opnieuw: bron?quote:Op donderdag 9 december 2021 09:25 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Precies. En TS heeft al klacht ingediend thuiswinkel waarborg, die spannen allemaal onder 1 hoedje want die verwijzen naar geschillen comissie zodat die ook inkomsten vergaren. Geschillen comissie schiet je niks mee op, dagvaarding wel. Snap wel dat ts dat niet betaald, ¤300 verder en kans op slagen 50%.
Nee, over de samenstelling van die commissie, zei ik toch. Le-zen.quote:Op donderdag 9 december 2021 09:26 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Waar zou je je over moeten verbazen? Dat het niet onafhankelijk is?
Heb je heel veel kans op.quote:Op donderdag 9 december 2021 21:08 schreef fyah het volgende:
Een of andere PostNL medewerker zit nu TikTok te kijken op de telefoon van TS. Wat een bizar topic dit.
Idd ...quote:Op donderdag 9 december 2021 21:25 schreef Johannes788 het volgende:
Veel schreeuwen, maar NIKS waarmaken
quote:Op donderdag 9 december 2021 15:06 schreef r_one het volgende:
[..]
Opnieuw: bron?
Ben nog steeds benieuwd naar het linkje waar je die tendentieuze reviews over de GC Thuiswinkel hebt gevonden.
Dat heeft ts allemaal gedaanquote:Op donderdag 9 december 2021 23:43 schreef Inbox het volgende:
Leuk topic. Ik zou het aan de rechter voorleggen. Mij zou het die 350 euro wel waard zijn.
Mijn gezond verstand zegt:
-coolblue eist dat het verzonden wordt naar antwoordnummer
-dat is gebeurd, aantoonbaar want jij hebt een verzendbewijs obtvangen.
-met een verzendlabel geleverd door coolblue. Toch?
Dan zou ik zeggen: verzendrisico ligt bij coolblue. Laat coolblue maar met PostNL de schade regelen.
En ik denk dat de rechter daarin gewoon mee zou kunnen gaan: https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895
Nee? Hij heeft het niet aan een rechter voorgelegd.quote:
Omdat die dan ook kans op nog meer geld kwijt aan deze case omdat Coolblue onterecht moeilijk doet. Snap dat wel de twijfel…..quote:Op vrijdag 10 december 2021 07:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee? Hij heeft het niet aan een rechter voorgelegd.
Met ‘TS heeft dat allemaal gedaan’ bedoel je dus: label gebruikt, naar antwoordnr. gestuurd en verzendbewijs gekregen?quote:Op vrijdag 10 december 2021 08:28 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Omdat die dan ook kans op nog meer geld kwijt aan deze case omdat Coolblue onterecht moeilijk doet. Snap dat wel de twijfel…..
Ja en de ombudsman is ook partijdig want die wordt betaald door de overheidquote:Op donderdag 9 december 2021 09:25 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Precies. En TS heeft al klacht ingediend thuiswinkel waarborg, die spannen allemaal onder 1 hoedje want die verwijzen naar geschillen comissie zodat die ook inkomsten vergaren. Geschillen comissie schiet je niks mee op, dagvaarding wel. Snap wel dat ts dat niet betaald, ¤300 verder en kans op slagen 50%.
Jezus manquote:Op vrijdag 10 december 2021 11:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Met ‘TS heeft dat allemaal gedaan’ bedoel je dus: label gebruikt, naar antwoordnr. gestuurd en verzendbewijs gekregen?
Ja, dat was het uitgangspunt al, dus ik zie de zin van je opmerking ‘TS heeft dat allemaal gedaan’ niet.
Ja, daar ben je zelf ook zo goed in. Van welke kutuser ben jij de ongetwijfeld zoveelste kloon, lafbek?quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:09 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Jezus manWat een gezuig weer
jongens, gezellig houden. Het is weekendquote:Op vrijdag 10 december 2021 17:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, daar ben je zelf ook zo goed in. Van welke kutuser ben jij de ongetwijfeld zoveelste kloon, lafbek?
Helder verhaal. Gewoon 100% zeker recht op geld terug.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:09 schreef JohanHat89 het volgende:
Ook antwoord terug van klacht ingediend bij ACM over Coolblue, wat maken we hier van
[ link | afbeelding ]
quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, daar ben je zelf ook zo goed in. Van welke kutuser ben jij de ongetwijfeld zoveelste kloon, lafbek?
Laat ze nou gewoon gelijk hebben.quote:
Hmm, als ik het zo lees moet CB je het geld terugbetalen, en komen ze het een week later weer halen, want ze kunnen aantonen dat ze het product nooit retour hebben ontvangen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:09 schreef JohanHat89 het volgende:
Ook antwoord terug van klacht ingediend bij ACM over Coolblue, wat maken we hier van
[ link | afbeelding ]
Succes TS. Mooi dat je doorzet. Ik duim voor jequote:Op vrijdag 10 december 2021 16:41 schreef JohanHat89 het volgende:
Update 10 december 16:39 uur
Heb een hele betrouwbare partij gevonden voor zaken mee te doen de volgende stap te nemen.
Conclusie is, zelf dagvaarding schrijven en ze doen alles voor je voor 250 euro inclusief btw. Iemand hier op het forum die me daar mee wil helpen, ben daar echt niet goed in.![]()
Ik wil er toch voor gaan, en dan crowdfunding starten zou ik zeker overwegen. Ga me daar dit weekend in verdiepen, maar wil deze case door zetten, ook voor toekomstige fokkers![]()
Dankjequote:Op vrijdag 10 december 2021 19:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Succes TS. Mooi dat je doorzet. Ik duim voor je
Zelfde hier.quote:
Gast, wat heb jij gerookt?quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Laat ze nou gewoon gelijk hebben.
Goede adviezen ongefundeerd afbranden want "onder 1 hoedje" (), onderbouwing ho maar, lekker blijven schoppen en dom roeptoeteren en dan maar bedelen om geld (
).
Dit is WGR, niet FHF gast.
En dan nu dit advies van de ACM ... Lekker blijven negeren jongens, ga gezellig crowdfunden met je kutklonen. Van mij geen cent. En ook geen hulp (meer).
Rinus zegt ... De groeten maar weer
@JohanHat89 uitprinten en opsturen naar zequote:Op vrijdag 10 december 2021 21:05 schreef Bottomleftone het volgende:
Even een samenvatting wat voor rotzooi en potje Coolblue er van maakt. Wat een total shitshow
De samenvatting:
* De winkel heeft slechts een Antwoordnummer als retouradres verstrekt aan TS, geen ander adres, en instructies om het pakket af te geven bij een PostNL-punt, waarna alles geregeld wordt en TS "achterover kan leunen".
* PostNL is de enige partij die naar antwoordnummers kan verzenden, het is immers een product exclusief van PostNL. Het is geen fysiek adres waardoor TS het pakket niet in persoon kan overhandigen of iemand anders opdracht kan geven om dat namens hem te doen, anders dan PostNL. Andere verzenders als UPS, DHL, GLS, etc. kunnen dit allemaal niet.
* De winkel heeft met PostNL de afspraak gemaakt dat naar dat antwoordnummer slechts onverzekerd en niet-aangetekend verstuurd kan worden.
* Vanwege deze afspraken tussen PostNL en de winkel weigert PostNL de zending te verzekeren en een handtekening bij ontvangst te vragen. Aandringen van degene die een retourzending wil doen op enige vorm van verzekering wordt bij dit antwoordnummer structureel afgewezen vanwege de afspraken tussen PostNL en de winkel. Dit is zowel in de PostNL app als de website alsook bij een PostNL-punt het geval, de medewerkers kunnen zelf ook niet verzekerd sturen naar dat antwoordnummer al zouden ze het willen.
* Door PostNL klantenservice is bevestigd dat het niet mogelijk is om verzekerd of aangetekend naar dit antwoordnummer te sturen.
* De winkel heeft het bestaan van deze afspraken met PostNL bevestigd, waarin ze pakketverzekering expliciet hebben afgewezen en heeft daarbij ook de afwegingen voor die beslissing vermeld, waarmee dit geen onbedoeld bijeffect is. In datzelfde bericht heeft die medewerker ook gemeld (en beloofd) dat met een verzendbewijs de klant niet de dupe gaat zijn van een vermist pakket.
* De winkel betaalt voor de retourzending.
* De winkel heeft een pakketonderzoek in laten stellen, dat is iets wat slechts de opdrachtgever kan doen en TS dus niet.
* Het risico van verzending ligt altijd bij de opdrachtgever, dat is al vastgesteld.
* TS heeft een verzendbewijs ontvangen, waarmee er bewijs is dat de verzending is gedaan op de afgesproken manier en dat deze is overgedragen aan PostNL, waar de winkel de verdere overeenkomst mee heeft.
* TS heeft dit verzendbewijs aan de winkel getoond, anders konden zij ook het onderzoek niet instellen maar doen er voor de rest niks mee. Laten TS zijn soep maar gaar koken.
Conclusie: coolblue mag zich diep schamen
quote:Op vrijdag 10 december 2021 20:33 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Gast, wat heb jij gerookt?
Je hebt gezien welke post ik van haar heb ge-quote toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |