abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202534215
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 01:07 schreef r_one het volgende:
Casus van TS is kat-in-ut-bakkie, ook voor een GC. Met 2 vingers in de neus te winnen.
Is dat een gevoel of kun je dit onderbouwen met vergelijkbare uitspraken van geschillencommissies? In de eerder aangehaalde zaken van gc's werd de consument namelijk het bos in gestuurd.

En ja, het lijkt mij evident dat een gc die betaald wordt door de sector, bij enige twijfel toch vooral kant kiest voor de ondernemer. Een uitspraak van een gc hoeft dus zeker niet overeen te komen met de visie van een rechter.
pi_202534339
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 03:32 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Is dat een gevoel of kun je dit onderbouwen met vergelijkbare uitspraken van geschillencommissies? In de eerder aangehaalde zaken van gc's werd de consument namelijk het bos in gestuurd.

En ja, het lijkt mij evident dat een gc die betaald wordt door de sector, bij enige twijfel toch vooral kant kiest voor de ondernemer. Een uitspraak van een gc hoeft dus zeker niet overeen te komen met de visie van een rechter.
Zie b.v. de post van Baskick: het verzendbewijs is van doorslaggevende betekenis.

Nu jij: graag een linkje naar “eerder aangehaalde zaken waar de consument het bos in werd gestuurd”.

Tenslotte: Verdiep je eens in de samenstelling van de commissie. En verbaas je.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_202535126
Net als jij denk ii dat het een uitgemaakte zaak is voor ts, maar na 400 posts is er nog altijd geen relevante jurisprudentie boven water.

Wel deze uitspraak van de geschillencommissie van webwinkelkeur
https://www.digidispuut.n(...)boden-verzendmethode
Hier werd de consument het bos in gestuurd zonder degelijke juridische onderbouwing.

Mijn persoonlijke ervaring met geschillencommissie wonen is dat er tijdens het proces flink gepusht werd om tot een schikking te komen en een zitting te voorkomen.
  donderdag 9 december 2021 @ 09:22:50 #104
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202535226
quote:
16s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja slaat nergens op om dit leergeld te noemen, tenzij je moet leren dat mensen kut zijn of zo.
Blijkbaar kan sjors ook niet iets verzinnen waarom het leergeld zou moeten zijn, want het blijft angstvallig stil.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_202535247
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 03:32 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Is dat een gevoel of kun je dit onderbouwen met vergelijkbare uitspraken van geschillencommissies? In de eerder aangehaalde zaken van gc's werd de consument namelijk het bos in gestuurd.

En ja, het lijkt mij evident dat een gc die betaald wordt door de sector, bij enige twijfel toch vooral kant kiest voor de ondernemer. Een uitspraak van een gc hoeft dus zeker niet overeen te komen met de visie van een rechter.
Precies. En TS heeft al klacht ingediend thuiswinkel waarborg, die spannen allemaal onder 1 hoedje want die verwijzen naar geschillen comissie zodat die ook inkomsten vergaren. Geschillen comissie schiet je niks mee op, dagvaarding wel. Snap wel dat ts dat niet betaald, ¤300 verder en kans op slagen 50%.
pi_202535260
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 05:00 schreef r_one het volgende:

[..]
Zie b.v. de post van Baskick: het verzendbewijs is van doorslaggevende betekenis.

Nu jij: graag een linkje naar “eerder aangehaalde zaken waar de consument het bos in werd gestuurd”.

Tenslotte: Verdiep je eens in de samenstelling van de commissie. En verbaas je.
Waar zou je je over moeten verbazen? Dat het niet onafhankelijk is?
pi_202535403
quote:
2s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:22 schreef Gunner het volgende:

[..]
Blijkbaar kan sjors ook niet iets verzinnen waarom het leergeld zou moeten zijn, want het blijft angstvallig stil.
Bijvoorbeeld dat je een pakket van 660 euro ten alle tijden verzekerd opstuurt, en een eventuele discussie over de (on)mogelijkheid en rechtmatigheid hiervan vooraf voert terwijl je het goed nog in handen hebt in plaats van op het moment dat dat verdwenen is?
  donderdag 9 december 2021 @ 09:38:50 #108
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202535411
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:38 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld dat je een pakket van 660 euro ten alle tijden verzekerd opstuurt, en een eventuele discussie over de (on)mogelijkheid en rechtmatigheid hiervan vooraf voert in plaats van achteraf?
Je kan dus niet verzekerd versturen naar een antwoordnummer. en nu?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_202535415
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:08 schreef Wiedanwel het volgende:
Net als jij denk ii dat het een uitgemaakte zaak is voor ts, maar na 400 posts is er nog altijd geen relevante jurisprudentie boven water.

Wel deze uitspraak van de geschillencommissie van webwinkelkeur
https://www.digidispuut.n(...)boden-verzendmethode
Hier werd de consument het bos in gestuurd zonder degelijke juridische onderbouwing.

Mijn persoonlijke ervaring met geschillencommissie wonen is dat er tijdens het proces flink gepusht werd om tot een schikking te komen en een zitting te voorkomen.
Die casus is niet vergelijkbaar; waardevermindering is wat anders dan de zaak van TS.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202535480
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:38 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld dat je een pakket van 660 euro ten alle tijden verzekerd opstuurt, en een eventuele discussie over de (on)mogelijkheid en rechtmatigheid hiervan vooraf voert terwijl je het goed nog in handen hebt in plaats van op het moment dat dat verdwenen is?
Je kan niet verzekerd sturen naar postnl met dit antwoordnummer, zoals aangegeven door CB en Postnl.
pi_202535491
quote:
2s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:38 schreef Gunner het volgende:

[..]
Je kan dus niet verzekerd versturen naar een antwoordnummer. en nu?
Het feit dat ts dat niet eens geprobeerd heeft is hetgeen hem verweten kan worden, en een rechter kan dit ook meewegen als het zover komt.

En het antwoord op je vraag: nu ga je de strijd aan totdat je óf een ander adres krijgt óf een harde toezegging dat ze de aansprakelijkheid nemen voor het pakket naar het antwoordnummer. Ook een onnodige en vervelende strijd maar wel met het verschil dat dat pakketje van 600 euro nog steeds op je bureau ligt en nog niet verdwenen is.
  donderdag 9 december 2021 @ 09:48:47 #112
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202535518
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:46 schreef Wiedanwel het volgende:
Het feit dat ts dat niet eens geprobeerd heeft is het leergeld.
wat valt er aan te proberen? niet meer dan dit;

TS aan balie: kan ik dit verzekerd versturen?
baliemedewerker: nee dat kan niet naar een antwoordnummer.

Ik snap niet hoe iets door een rechter verweten kan worden wat technisch gezien helemaal niet kan.

quote:
En het antwoord op je vraag: nu ga je de strijd aan totdat je óf een ander adres krijgt óf een harde toezegging dat ze de aansprakelijkheid nemen voor het pakket naar het antwoordnummer.
Ik denk dat Coolblue hier niet echt heel sterk door staat en duidelijk in voordeel van TS>
Where law ends, tyrrany begins.
pi_202535552
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:40 schreef baskick het volgende:

[..]
Die casus is niet vergelijkbaar; waardevermindering is wat anders dan de zaak van TS.
quote:
20. In tegenstelling tot wat de consument beweert is bij consumentenkoop -– in dit geval een koop op afstand de verzender verantwoordelijk voor eventuele vermissingen en/of schade(s) aan pakketten.
Nogmaals, ik vind de hele uitspraak verwerpelijk, maar met deze geschiedenis zou ik de zaak van ts in ieder geval niet aan digidispuut voorgelegd hebben...
pi_202535570
quote:
2s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:48 schreef Gunner het volgende:

[..]
wat valt er aan te proberen? niet meer dan dit;

TS aan balie: kan ik dit verzekerd versturen?
baliemedewerker: nee dat kan niet naar een antwoordnummer.

Ik snap niet hoe iets door een rechter verweten kan worden wat technisch gezien helemaal niet kan.
[..]
Ik denk dat Coolblue hier niet echt heel sterk door staat en duidelijk in voordeel van TS>
Volgens mij wíl je het gewoon niet snappen. En een rechter weegt proactiviteit vs laksheid wel degelijk mee.
  donderdag 9 december 2021 @ 09:57:21 #115
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202535588
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:55 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Volgens mij wíl je het niet snappen.
Dat idee heb ik van jou :P

quote:
En een rechter weegt wel proactiviteit vs laksheid wel degelijk mee.
ik zie echt niet hoe hij hier laks is geweest. Er is precies gedaan wat CB heeft gevraagd en er was geen mogelijkheid tot verzekerd versturen.

Maar goed, let's agree to disagree.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_202535659
quote:
ik zie echt nietinderdaad hoe hij hier laks is geweest. Er is precies gedaan wat CB heeft gevraagd en er was geen mogelijkheid tot verzekerd versturen.
Ik had het proactief gevonden als hij zich tenminste had afgevraagd hoe het dan zit met de aansprakelijkheid.

Begrijp me niet verkeerd: ik vind ook zeker dat ts in zijn recht staat, maar recht hebben en recht krijgen zijn twee verschillende dingen. De vraag was hoe deze zaak leergeld zou zijn: voor mij benadrukt dit topic in ieder geval weer dat je voorzichtig en bedachtzaam moet zijn als het om serieus geld gaat en niet zomaar moet verteouwen dat het wel goed zit.

quote:
Maar goed, let's agree to disagree.
Deal, en laten we allebei een duit in het zakje doen van de crowdfunding als het zo ver komt :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Wiedanwel op 09-12-2021 10:18:22 ]
pi_202536984
Digidispuut :') ):O
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_202537232
Ik zou hiermee naar de kanton rechter stappen.

Dat kost echt geen duizenden euro’s en kan je in principe zelf doen.

Geschillencommissie is overduidelijk te vaak op de hand van bedrijven, kleeft dan het risico aan vast van dat je daarna niks meer kan.(daar ga je mee akkoord bij een bemiddeling via geschillencommissie)
pi_202537443
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:52 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
[..]
Nogmaals, ik vind de hele uitspraak verwerpelijk, maar met deze geschiedenis zou ik de zaak van ts in ieder geval niet aan digidispuut voorgelegd hebben...
Fair enough, maar ik hecht meer waarde aan de GC dan aan Digidispuut (waar geen mens ooit van gehoord heeft):
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 20:17 schreef Johannes788 het volgende:
Check dit op thuiswinkel waarborg geschillencomissie

https://www.degeschillenc(...)j-vermissing-pakket/
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202537499
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:38 schreef baskick het volgende:

[..]
Fair enough, maar ik hecht meer waarde aan de GC dan aan Digidispuut (waar geen mens ooit van gehoord heeft):
[..]

Dus dan heeft het geen zin voor TS, want zie idd dat het een andere soort case is dan wat ts heeft
  donderdag 9 december 2021 @ 12:49:35 #121
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_202537573
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:25 schreef JohanHat89 het volgende:
Ga het niet doen. Komen nog meer kosten bij als je het verliest.

Tenzij anderen nog betere tips hebben…
Meester Visser.

Met de algemene voorwaarden, hun retourproces, je afgiftebewijs, en het feit dat je niet aangetekend kunt verzenden.

Ik ga kijken dan.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_202537608
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:41 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Dus dan heeft het geen zin voor TS, want zie idd dat het een andere soort case is dan wat ts heeft
Juist wél, schat ik in. De casus die eerder gelinkt wordt sterkt het standpunt van TS.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202538389
Ondertussen via Linkedin en mail berichten gestuurd naar de Legal afdeling de personen die deze case bij coolblue hebben lopen.

Ben eens benieuwd of ik reactie krijg.
pi_202538437
Slim
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 14:00 schreef JohanHat89 het volgende:
Ondertussen via Linkedin en mail berichten gestuurd naar de Legal afdeling de personen die deze case bij coolblue hebben lopen.

Ben eens benieuwd of ik reactie krijg.
slim, succes. Nu moeten ze schakelen
pi_202538484
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 14:00 schreef JohanHat89 het volgende:
Ondertussen via Linkedin en mail berichten gestuurd naar de Legal afdeling de personen die deze case bij coolblue hebben lopen.

Ben eens benieuwd of ik reactie krijg.
Goed bezig, nu maar weer afwachten.

Coolblue mag zich schamen hoe ze deze case afhandelen.
Alles voor een glimlach, not!!
pi_202538986
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:25 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Precies. En TS heeft al klacht ingediend thuiswinkel waarborg, die spannen allemaal onder 1 hoedje want die verwijzen naar geschillen comissie zodat die ook inkomsten vergaren. Geschillen comissie schiet je niks mee op, dagvaarding wel. Snap wel dat ts dat niet betaald, ¤300 verder en kans op slagen 50%.
Opnieuw: bron?

Ben nog steeds benieuwd naar het linkje waar je die tendentieuze reviews over de GC Thuiswinkel hebt gevonden.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_202539018
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:26 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Waar zou je je over moeten verbazen? Dat het niet onafhankelijk is?
Nee, over de samenstelling van die commissie, zei ik toch. Le-zen.

Hint: het was een reactie op iemand die de mening van een rechter wel eens wilde horen ;)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_202544161
Wie begint de crowdfunding??!

Kom op, laten we dit oppakken en ons van de goede kant laten zien om ts zijn recht te laten zegevieren.

Wie heeft tip wat beste is?
pi_202545280
Een of andere PostNL medewerker zit nu TikTok te kijken op de telefoon van TS. Wat een bizar topic dit.
graag verwijderen
pi_202545601
quote:
10s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:08 schreef fyah het volgende:
Een of andere PostNL medewerker zit nu TikTok te kijken op de telefoon van TS. Wat een bizar topic dit.
Heb je heel veel kans op.

Dit topic en andere topic samen hebben trouwens al bijna 18.000 bezoekers als de cijfers kloppen.
Wat een slechte reclame voor coolblue dit.
Veel schreeuwen, maar NIKS waarmaken als bedrijf. Waardeloze service van ze.
pi_202545664
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:25 schreef Johannes788 het volgende:

Veel schreeuwen, maar NIKS waarmaken
Idd ...
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 15:06 schreef r_one het volgende:

[..]
Opnieuw: bron?

Ben nog steeds benieuwd naar het linkje waar je die tendentieuze reviews over de GC Thuiswinkel hebt gevonden.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_202547983
Leuk topic. Ik zou het aan de rechter voorleggen. Mij zou het die 350 euro wel waard zijn.

Mijn gezond verstand zegt:
-coolblue eist dat het verzonden wordt naar antwoordnummer
-dat is gebeurd, aantoonbaar want jij hebt een verzendbewijs obtvangen.
-met een verzendlabel geleverd door coolblue. Toch?

Dan zou ik zeggen: verzendrisico ligt bij coolblue. Laat coolblue maar met PostNL de schade regelen.


En ik denk dat de rechter daarin gewoon mee zou kunnen gaan: https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895

[ Bericht 18% gewijzigd door Inbox op 09-12-2021 23:56:37 ]
pi_202549078
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 23:43 schreef Inbox het volgende:
Leuk topic. Ik zou het aan de rechter voorleggen. Mij zou het die 350 euro wel waard zijn.

Mijn gezond verstand zegt:
-coolblue eist dat het verzonden wordt naar antwoordnummer
-dat is gebeurd, aantoonbaar want jij hebt een verzendbewijs obtvangen.
-met een verzendlabel geleverd door coolblue. Toch?

Dan zou ik zeggen: verzendrisico ligt bij coolblue. Laat coolblue maar met PostNL de schade regelen.


En ik denk dat de rechter daarin gewoon mee zou kunnen gaan: https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895
Dat heeft ts allemaal gedaan :)
  vrijdag 10 december 2021 @ 07:12:33 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202549101
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 07:03 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Dat heeft ts allemaal gedaan :)
Nee? Hij heeft het niet aan een rechter voorgelegd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202549410
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 07:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nee? Hij heeft het niet aan een rechter voorgelegd.
Omdat die dan ook kans op nog meer geld kwijt aan deze case omdat Coolblue onterecht moeilijk doet. Snap dat wel de twijfel…..
  vrijdag 10 december 2021 @ 11:11:37 #136
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202551144
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 08:28 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Omdat die dan ook kans op nog meer geld kwijt aan deze case omdat Coolblue onterecht moeilijk doet. Snap dat wel de twijfel…..
Met ‘TS heeft dat allemaal gedaan’ bedoel je dus: label gebruikt, naar antwoordnr. gestuurd en verzendbewijs gekregen?

Ja, dat was het uitgangspunt al, dus ik zie de zin van je opmerking ‘TS heeft dat allemaal gedaan’ niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202555071
Update 10 december 16:39 uur

Heb een hele betrouwbare partij gevonden voor zaken mee te doen de volgende stap te nemen.

Conclusie is, zelf dagvaarding schrijven en ze doen alles voor je voor 250 euro inclusief btw. Iemand hier op het forum die me daar mee wil helpen, ben daar echt niet goed in. :@

Ik wil er toch voor gaan, en dan crowdfunding starten zou ik zeker overwegen. Ga me daar dit weekend in verdiepen, maar wil deze case door zetten, ook voor toekomstige fokkers :) :)
pi_202555264
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:25 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Precies. En TS heeft al klacht ingediend thuiswinkel waarborg, die spannen allemaal onder 1 hoedje want die verwijzen naar geschillen comissie zodat die ook inkomsten vergaren. Geschillen comissie schiet je niks mee op, dagvaarding wel. Snap wel dat ts dat niet betaald, ¤300 verder en kans op slagen 50%.
Ja en de ombudsman is ook partijdig want die wordt betaald door de overheid

:')
"Pools are perfect for holding water"
pi_202555368
Ook antwoord terug van klacht ingediend bij ACM over Coolblue, wat maken we hier van :)

pi_202555369
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 11:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Met ‘TS heeft dat allemaal gedaan’ bedoel je dus: label gebruikt, naar antwoordnr. gestuurd en verzendbewijs gekregen?

Ja, dat was het uitgangspunt al, dus ik zie de zin van je opmerking ‘TS heeft dat allemaal gedaan’ niet.
Jezus man :') Wat een gezuig weer
  vrijdag 10 december 2021 @ 17:13:31 #141
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202555406
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:09 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Jezus man :') Wat een gezuig weer
Ja, daar ben je zelf ook zo goed in. Van welke kutuser ben jij de ongetwijfeld zoveelste kloon, lafbek?
The love you take is equal to the love you make.
pi_202555423
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, daar ben je zelf ook zo goed in. Van welke kutuser ben jij de ongetwijfeld zoveelste kloon, lafbek?
jongens, gezellig houden. Het is weekend *O*
pi_202555514
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:09 schreef JohanHat89 het volgende:
Ook antwoord terug van klacht ingediend bij ACM over Coolblue, wat maken we hier van :)

[ link | afbeelding ]
Helder verhaal. Gewoon 100% zeker recht op geld terug.

Kunt u aantonen dat u het pakket heeft terug gezonden, dan moet de verkoper binnen 14 dagen terug betalen.”

CB, jullie hangen
pi_202555537
Met veel geluk hebben ze dadelijk ook melding van het ACM te pakken Coolblue.


Coolblue, neem je verlies zou ik zeggen ;)
pi_202555683
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, daar ben je zelf ook zo goed in. Van welke kutuser ben jij de ongetwijfeld zoveelste kloon, lafbek?
:') mad
pi_202555818
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:36 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
:') mad
Laat ze nou gewoon gelijk hebben.

Goede adviezen ongefundeerd afbranden want "onder 1 hoedje" ( :') ), onderbouwing ho maar, lekker blijven schoppen en dom roeptoeteren en dan maar bedelen om geld ( _O- ).

Dit is WGR, niet FHF gast.

En dan nu dit advies van de ACM ... Lekker blijven negeren jongens, ga gezellig crowdfunden met je kutklonen. Van mij geen cent. En ook geen hulp (meer).

Rinus zegt ... De groeten maar weer :W
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Redactie Frontpage vrijdag 10 december 2021 @ 18:43:46 #147
38148 crew  Innisdemon
pi_202556659
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:09 schreef JohanHat89 het volgende:
Ook antwoord terug van klacht ingediend bij ACM over Coolblue, wat maken we hier van :)

[ link | afbeelding ]
Hmm, als ik het zo lees moet CB je het geld terugbetalen, en komen ze het een week later weer halen, want ze kunnen aantonen dat ze het product nooit retour hebben ontvangen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_202557020
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 16:41 schreef JohanHat89 het volgende:
Update 10 december 16:39 uur

Heb een hele betrouwbare partij gevonden voor zaken mee te doen de volgende stap te nemen.

Conclusie is, zelf dagvaarding schrijven en ze doen alles voor je voor 250 euro inclusief btw. Iemand hier op het forum die me daar mee wil helpen, ben daar echt niet goed in. :@

Ik wil er toch voor gaan, en dan crowdfunding starten zou ik zeker overwegen. Ga me daar dit weekend in verdiepen, maar wil deze case door zetten, ook voor toekomstige fokkers :) :)
Succes TS. Mooi dat je doorzet. Ik duim voor je ^O^
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_202557131
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 19:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Succes TS. Mooi dat je doorzet. Ik duim voor je ^O^
Dankje :)
pi_202557586
Ik koop nooit meer bij Coolblue
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_202557957
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 19:52 schreef Mortaxx het volgende:
Ik koop nooit meer bij Coolblue
Zelfde hier.

Dit verhaal geeft aan dat ze totaal niet klantvriendelijk zijn. Maar het is dus echt pure marketing en dus bullshit. Ja ik ben zo naïef. Maar wat een slecht verhaal.
  vrijdag 10 december 2021 @ 20:11:51 #152
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202558009
Ik zou nog steeds wel bij cool blue kopen. We hebben een winkel in de buurt dus als er iets terug moet, dan brengen we het wel. Tot nu toe altijd goede service gehad.

Ik zou trouwens echt nooit een dure telefoon per post retour sturen. :X
The love you take is equal to the love you make.
pi_202558404
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:45 schreef r_one het volgende:

[..]
Laat ze nou gewoon gelijk hebben.

Goede adviezen ongefundeerd afbranden want "onder 1 hoedje" ( :') ), onderbouwing ho maar, lekker blijven schoppen en dom roeptoeteren en dan maar bedelen om geld ( _O- ).

Dit is WGR, niet FHF gast.

En dan nu dit advies van de ACM ... Lekker blijven negeren jongens, ga gezellig crowdfunden met je kutklonen. Van mij geen cent. En ook geen hulp (meer).

Rinus zegt ... De groeten maar weer :W
Gast, wat heb jij gerookt?

Je hebt gezien welke post ik van haar heb ge-quote toch?
pi_202559061
Even een samenvatting wat voor rotzooi en potje Coolblue er van maakt. Wat een total shitshow


De samenvatting:

* De winkel heeft slechts een Antwoordnummer als retouradres verstrekt aan TS, geen ander adres, en instructies om het pakket af te geven bij een PostNL-punt, waarna alles geregeld wordt en TS "achterover kan leunen".
* PostNL is de enige partij die naar antwoordnummers kan verzenden, het is immers een product exclusief van PostNL. Het is geen fysiek adres waardoor TS het pakket niet in persoon kan overhandigen of iemand anders opdracht kan geven om dat namens hem te doen, anders dan PostNL. Andere verzenders als UPS, DHL, GLS, etc. kunnen dit allemaal niet.
* De winkel heeft met PostNL de afspraak gemaakt dat naar dat antwoordnummer slechts onverzekerd en niet-aangetekend verstuurd kan worden.
* Vanwege deze afspraken tussen PostNL en de winkel weigert PostNL de zending te verzekeren en een handtekening bij ontvangst te vragen. Aandringen van degene die een retourzending wil doen op enige vorm van verzekering wordt bij dit antwoordnummer structureel afgewezen vanwege de afspraken tussen PostNL en de winkel. Dit is zowel in de PostNL app als de website alsook bij een PostNL-punt het geval, de medewerkers kunnen zelf ook niet verzekerd sturen naar dat antwoordnummer al zouden ze het willen.
* Door PostNL klantenservice is bevestigd dat het niet mogelijk is om verzekerd of aangetekend naar dit antwoordnummer te sturen.
* De winkel heeft het bestaan van deze afspraken met PostNL bevestigd, waarin ze pakketverzekering expliciet hebben afgewezen en heeft daarbij ook de afwegingen voor die beslissing vermeld, waarmee dit geen onbedoeld bijeffect is. In datzelfde bericht heeft die medewerker ook gemeld (en beloofd) dat met een verzendbewijs de klant niet de dupe gaat zijn van een vermist pakket.
* De winkel betaalt voor de retourzending.
* De winkel heeft een pakketonderzoek in laten stellen, dat is iets wat slechts de opdrachtgever kan doen en TS dus niet.
* Het risico van verzending ligt altijd bij de opdrachtgever, dat is al vastgesteld.
* TS heeft een verzendbewijs ontvangen, waarmee er bewijs is dat de verzending is gedaan op de afgesproken manier en dat deze is overgedragen aan PostNL, waar de winkel de verdere overeenkomst mee heeft.
* TS heeft dit verzendbewijs aan de winkel getoond, anders konden zij ook het onderzoek niet instellen maar doen er voor de rest niks mee. Laten TS zijn soep maar gaar koken.


Conclusie: coolblue mag zich diep schamen
pi_202559167
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 21:05 schreef Bottomleftone het volgende:
Even een samenvatting wat voor rotzooi en potje Coolblue er van maakt. Wat een total shitshow


De samenvatting:

* De winkel heeft slechts een Antwoordnummer als retouradres verstrekt aan TS, geen ander adres, en instructies om het pakket af te geven bij een PostNL-punt, waarna alles geregeld wordt en TS "achterover kan leunen".
* PostNL is de enige partij die naar antwoordnummers kan verzenden, het is immers een product exclusief van PostNL. Het is geen fysiek adres waardoor TS het pakket niet in persoon kan overhandigen of iemand anders opdracht kan geven om dat namens hem te doen, anders dan PostNL. Andere verzenders als UPS, DHL, GLS, etc. kunnen dit allemaal niet.
* De winkel heeft met PostNL de afspraak gemaakt dat naar dat antwoordnummer slechts onverzekerd en niet-aangetekend verstuurd kan worden.
* Vanwege deze afspraken tussen PostNL en de winkel weigert PostNL de zending te verzekeren en een handtekening bij ontvangst te vragen. Aandringen van degene die een retourzending wil doen op enige vorm van verzekering wordt bij dit antwoordnummer structureel afgewezen vanwege de afspraken tussen PostNL en de winkel. Dit is zowel in de PostNL app als de website alsook bij een PostNL-punt het geval, de medewerkers kunnen zelf ook niet verzekerd sturen naar dat antwoordnummer al zouden ze het willen.
* Door PostNL klantenservice is bevestigd dat het niet mogelijk is om verzekerd of aangetekend naar dit antwoordnummer te sturen.
* De winkel heeft het bestaan van deze afspraken met PostNL bevestigd, waarin ze pakketverzekering expliciet hebben afgewezen en heeft daarbij ook de afwegingen voor die beslissing vermeld, waarmee dit geen onbedoeld bijeffect is. In datzelfde bericht heeft die medewerker ook gemeld (en beloofd) dat met een verzendbewijs de klant niet de dupe gaat zijn van een vermist pakket.
* De winkel betaalt voor de retourzending.
* De winkel heeft een pakketonderzoek in laten stellen, dat is iets wat slechts de opdrachtgever kan doen en TS dus niet.
* Het risico van verzending ligt altijd bij de opdrachtgever, dat is al vastgesteld.
* TS heeft een verzendbewijs ontvangen, waarmee er bewijs is dat de verzending is gedaan op de afgesproken manier en dat deze is overgedragen aan PostNL, waar de winkel de verdere overeenkomst mee heeft.
* TS heeft dit verzendbewijs aan de winkel getoond, anders konden zij ook het onderzoek niet instellen maar doen er voor de rest niks mee. Laten TS zijn soep maar gaar koken.


Conclusie: coolblue mag zich diep schamen
@JohanHat89 uitprinten en opsturen naar ze ;)
pi_202559694
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 20:33 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Gast, wat heb jij gerookt?

Je hebt gezien welke post ik van haar heb ge-quote toch?
:7
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Moderator vrijdag 10 december 2021 @ 22:07:20 #157
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202560147
Geen redden meer aan. Wat mij betreft. Ik zie meerdere rollen voor TS weggelegd en naming and shaming en blablabla.

Dus nee. Dit is wel klaar zo.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator vrijdag 10 december 2021 @ 22:28:25 #158
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202560553
Overigens. De uitkomst mag best in een los topic door de TS en niets anders dan de TS.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')