SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de antivaxers: dit is een versimpelde weergave wat er aan de hand is in de ziekenhuizen. Niet te letterlijk nemen dus.
[ Bericht 1% gewijzigd door Mexicanobakker op 18-11-2021 15:48:20 ][i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Dat klopt. Nogmaals, als je die situatie als "vol" wil bestempelen mag dat. Maar dan ga ik er ook van uit dat je pleit voor lange harde lockdowns om die situatie ten alle tijde te voorkomen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat heeft ook de huidige achterstand veroorzaakt. Een aantal van de non-covidpatinten op de IC liggen er nu vanwege uitgestelde zorg tijdens de vorige golf.
Als je nu weer naar zulke aantallen gaat, stel je dus nog meer zorg uit.![]()
Dat draadje van Mar.
"Dus dat"
"Echt h?"
Beter komt ze niet hier want de boterhamzakjes zijn op.Go hard or go home![]()
Eigenlijk is het heel simpel in mijn ogen. Indien je onvoldoende personeel hebt om de bedden te bemannen maar je wel patinten voor die bedden hebt is het vol. Ongeacht wat de oorzaak is.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:42 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat klopt. Nogmaals, als je die situatie als "vol" wil bestempelen mag dat. Maar dan ga ik er ook van uit dat je pleit voor lange harde lockdowns om die situatie ten alle tijde te voorkomen.![]()
Waarom rijden ze niet?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:39 schreef THEFXR het volgende:
geen enkele ambulance die rijdt
.
http://www.p2000-online.net/limburgzuidf.htmlblablablabla![]()
Ik heb geen zin om het op te zoeken maar we moeten volgens mij toch behoorlijk dichtbij het hoogste aantal besmettingen per 100.000 inwoners zijn, wereldwijd gezien.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Is weer eens wat anders dan telkens maar weer als eerste de horeca te bestraffen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:43 schreef THEFXR het volgende:
Belgi komt met strengere maatregelen, maar horeca blijft gewoon dag en nacht open
![]()
![]()
Dan is de zorg al jarenlang vol. Is ook een manier om er naar te kijken natuurlijkquote:Op donderdag 18 november 2021 15:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eigenlijk is het heel simpel in mijn ogen. Indien je onvoldoende personeel hebt om de bedden te bemannen maar je wel patinten voor die bedden hebt is het vol. Ongeacht wat de oorzaak is..
![]()
Zeg dan niet dat de ziekenhuizen niet vol zijn, want dat zijn ze dus wel.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:42 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat klopt. Nogmaals, als je die situatie als "vol" wil bestempelen mag dat. Maar dan ga ik er ook van uit dat je pleit voor lange harde lockdowns om die situatie ten alle tijde te voorkomen.![]()
[Willem Engel modus]quote:
Acteurs zijn bezig met het sinterklaasjournaal. Daardoor kunnen ze geen acteurs vinden om als patint in de ambulance te liggen.
[/Willem Engel modus]![]()
Deze piek zien we in allerlei landen met een hoge vaccinatiegraad, Nederland, Belgi, Duitsland, Gibraltar, Singapore etc.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:40 schreef LTVDK het volgende:
Die 'dansen met Janssen' piek is nu nog maar een klein heuveltje![]()
![]()
Hardop gelachenquote:Op donderdag 18 november 2021 15:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
[Willem Engel modus]
Acteurs zijn bezig met het sinterklaasjournaal. Daardoor kunnen ze geen acteurs vinden om als patint in de ambulance te liggen.
[/Willem Engel modus]
blablablabla![]()
Dat is ook zo. Maar het is nu wel veel erger dan eerder. Niet alleen moeten operaties nu worden uitgesteld, zelfs eerder uitgestelde operaties moeten weer worden uitgesteld.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:45 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dan is de zorg al jarenlang vol. Is ook een manier om er naar te kijken natuurlijk.
![]()
Mooi man, ook nergens een hint naar een afvlakking.quote:Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
In feite zijn die 23000 besmettingen op zichzelf het probleem niet, want het overgrote deel zal jonger zijn dan 14 en voor een ander deel zullen het herbesmettingen zijn of besmettingen van gevaccineerden.
Het gaat erom hoeveel van die 23000 er ook daadwerkelijk in een risicocategorie vallen (60+) en ongevaccineerd zijn, want dat is het echte probleem, die zorgen voor de belasting in de zorg.Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Nee, naar mijn mening niet. Naar jouw mening wel, dus ik vraag gewoon of je pleit voor harde lockdowns om dat te voorkomen. Of misschien vind je dat "vol" daarvoor niet ernstig genoeg is?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeg dan niet dat de ziekenhuizen niet vol zijn, want dat zijn ze dus wel.![]()
WAT DOET DAT PLAATJE IN DE OP?!'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Dat wij nu in de vaste maatregelenpavlov zitten..quote:Op donderdag 18 november 2021 15:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is weer eens wat anders dan telkens maar weer als eerste de horeca te bestraffen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ik denk dat dat ook wel een logische conclusie is ja. Alleen niet zo lang als normaal.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:45 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dan is de zorg al jarenlang vol. Is ook een manier om er naar te kijken natuurlijk.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2021 15:47:55 ]![]()
Gaat langzaam toch hard. Vaccineren helpt duidelijk, maar het helpt niet genoeg.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Suck it Bolsonaro! In your face! Ha!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik heb geen zin om het op te zoeken maar we moeten volgens mij toch behoorlijk dichtbij het hoogste aantal besmettingen per 100.000 inwoners zijn, wereldwijd gezien.![]()
Dat heeft iemand er in gezet. Ik vervang het wel door een gifje van een hond.quote:
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
QR-code vragen in het ziekenhuis. Zo, ook weer opgelost.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:46 schreef TheVulture het volgende:
In feite zijn die 23000 besmettingen op zichzelf het probleem niet, want het overgrote deel zal jonger zijn dan 14 en voor een ander deel zullen het herbesmettingen zijn of besmettingen van gevaccineerden.
Het gaat erom hoeveel van die 23000 er ook daadwerkelijk in een risicocategorie vallen (60+) en ongevaccineerd zijn, want dat is het echte probleem, die zorgen voor de belasting in de zorg.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Kloptquote:Op donderdag 18 november 2021 15:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik heb geen zin om het op te zoeken maar we moeten volgens mij toch behoorlijk dichtbij het hoogste aantal besmettingen per 100.000 inwoners zijn, wereldwijd gezien.![]()
![]()
Ja dat is toch wel een loser zeg.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Suck it Bolsonaro! In your face! Ha!
Hij wou niet eens maatregelen nemen, en nog winnen wij. (met maatregelen). Appeltje eitje dit.
Trots op dit landje (pinkt traantje weg)![]()
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
hors categoriequote:Op donderdag 18 november 2021 15:40 schreef LTVDK het volgende:
Die 'dansen met Janssen' piek is nu nog maar een klein heuveltje![]()
[ afbeelding ]![]()
Dat wil ik hier aan de thee met koekjes, niet zo zeggen maar dat er een forse terugslag komt omtrent wat men zich heeft voorgehouden als belofte, is mij wel zeker. Sws speelt zich - onderhuids - een ramp af omdat mensen hun leefwijze wordt ontnomen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:23 schreef Za het volgende:
[..]
We staan aan de vooravond van een humanitaire ramp, en mensen zien het niet, nog steeds niet."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Gewoon een kwestie van de meest cruciale zaken des levens in stand houden.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:43 schreef THEFXR het volgende:
Belgi komt met strengere maatregelen, maar horeca blijft gewoon dag en nacht open
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Kan ook zijn dat de testbereidheid hier veel groter is. Geen idee hoe mensen in andere landen tegen testen aankijken, aangezien ze daar ook minder bereid zijn om een vaccin te halen.quote:That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Zo, gedaan. Over tot de orde van de dag
Maarja die rode lijn ging pas dalen toen we maanden in strenge maatregelen zaten, horeca was al in september dicht bijvoorbeeldquote:
blablablabla![]()
Klein maar knus. Een mooi stelletje group huggers zijn we.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
We zitten in de Champions League van de besmettingen. UEFA League als 't gaat om vaccinaties. Als die nou ook eens meestijgt gaan we qua besmettingen wel weer verliezen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:49 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat de testbereidheid hier veel groter is. Geen idee hoe mensen in andere landen tegen testen aankijken, aangezien ze daar ook minder bereid zijn om een vaccin te halen.![]()
Zelf deze week 2 keer "zien" gebeuren. Kind besmet op school, beide ouders nu ook besmet. Dus het stapelt lekker door zo.quote:"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Dit klopt niet, het aantal besmettingen is niet gelijk opgegaan met vorig jaar.quote:
Wat is er mis met accurate info?![]()
@Tijn had je nu niet liever in Portugal gezeten?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je zal maar moeten terugreizen NL in vanuit een zonnig land , gelijk in quarantaine![]()
![]()
Overigens kan die hele onzin over dat er geen testbereidheid is ook wel de prullenbak in![]()
Straks gewoon bijna 3 miljoen testen per maand
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
En dat met een hele smalle selectie. Het technisch beleid en de trainer doen het uitstekend.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
We zitten in de Champions League van de besmettingen. UEFA League als 't gaat om vaccinaties. Als die nou ook eens meestijgt gaan we qua besmettingen wel weer verliezen."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Ik denk dat het grof geschut inderdaad weer van stal gehaald gaat worden. Dat heeft even tijd nodig om in te dalen bij onze politici en bij alle belanghebbenden maar uiteindelijk lijkt het mij onvermijdelijk dat we weer in een veel heviger vorm van lockdown terecht komen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:27 schreef opreis het volgende:
Maar even he, de cijfers blijven stijgen, ziekenhuizen zit al te vol. Zijn er hier mensen die vertrouwen hebben in de meest recente maatregels die dit zouden moeten verhelpen? Ik denk echt dat we straks met 30k+ scholen weer zullen gaan sluiten"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Ja je kan zeggen wat je wilt maar zelfs in Urk laat men zich blijkbaar massaal testen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:50 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Overigens kan die hele onzin over dat er geen testbereidheid is ook wel de prullenbak in![]()
Straks gewoon bijna 3 miljoen testen per maandOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ja, toen ik terugreed dacht ik al "waar ben ik mee bezig???"quote:Op donderdag 18 november 2021 15:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
@:Tijn had je nu niet liever in Portugal gezeten?![]()
![]()
Waarom onvermijdelijk? Omdat de paniek altijd wint?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat het grof geschut inderdaad weer van stal gehaald gaat worden. Dat heeft even tijd nodig om in te dalen bij onze politici en bij alle belanghebbenden maar uiteindelijk lijkt het mij onvermijdelijk dat we weer in een veel heviger vorm van lockdown terecht komen.![]()
Ik ben er bang voor dat dit wordt zoals januari dit jaar.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat het grof geschut inderdaad weer van stal gehaald gaat worden. Dat heeft even tijd nodig om in te dalen bij onze politici en bij alle belanghebbenden maar uiteindelijk lijkt het mij onvermijdelijk dat we weer in een veel heviger vorm van lockdown terecht komen.![]()
een pintje neem je die belgen niet af!!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:49 schreef OProg het volgende:
[..]
Gewoon een kwestie van de meest cruciale zaken des levens in stand houden.![]()
Ja Godverrrrrrrdomme hequote:Op donderdag 18 november 2021 15:51 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
We zijn nog geen kampioen he![]()
Ik ga nog even buiten staan hoesten.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ik heb nog wel wat flesjes corona te koop. Die kunnen we ook gaan uitdelen?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja Godverrrrrrrdomme he![]()
Ik ga nog even buiten staan hoesten.![]()
Mooi man, dat GB hoe ze het doen daar.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:51 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
We zijn nog geen kampioen he
Alles open, volle stadions, normaal doorgaan met leven...
Zitten wij met onze qr madness.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Natuurlijk is het wel ernstig genoeg. Wat mij betreft hadden ze een lockdown in oktober al opgelegd, dan was het misschien nog een beetje goedgekomen in de ziekenhuizen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:46 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Nee, naar mijn mening niet. Naar jouw mening wel, dus ik vraag gewoon of je pleit voor harde lockdowns om dat te voorkomen. Of misschien vind je dat "vol" daarvoor niet ernstig genoeg is?![]()
En hoe lang willen we dat liedje gaan vol houden?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat het grof geschut inderdaad weer van stal gehaald gaat worden. Dat heeft even tijd nodig om in te dalen bij onze politici en bij alle belanghebbenden maar uiteindelijk lijkt het mij onvermijdelijk dat we weer in een veel heviger vorm van lockdown terecht komen.
Je ziet het nu al, je kan wel 1,5 meter verplicht gaan stellen, maar dat gaat bijna niemand meer doen als het niet hardhandig wordt afgedwongen.
Elke volgende lockdown moet je dus meer repressie toe gaan passen om te zorgen dat ie nog werkt. Willen we dat echt?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Hoe doet de UK het zoveel beter?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:51 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
We zijn nog geen kampioen he[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik was vorig jaar (september) tegen een lockdown en nu nog steeds. Je maakt er meer kapot mee dan dat het helpt. We moeten eens leren leven met corona, niet telkens het land plat leggen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat het grof geschut inderdaad weer van stal gehaald gaat worden. Dat heeft even tijd nodig om in te dalen bij onze politici en bij alle belanghebbenden maar uiteindelijk lijkt het mij onvermijdelijk dat we weer in een veel heviger vorm van lockdown terecht komen.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Altijd weer die oostblokkersquote:Op donderdag 18 november 2021 15:51 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Als we nu die maatregelen weer van stal halen accepteren we eigenlijk meteen dat dat de komende jaren ook nog nodig gaat zijn; tenzij er opeens magisch een medicijn op de markt komt die wl goed genoeg werkt; goed genoeg om maatregelen tegen te gaan althans.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar de ziekenhuizen zijn volgens jouw redenering al vol sinds eind september. Dus lockdown tot maart?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk is het wel ernstig genoeg. Wat mij betreft hadden ze een lockdown in oktober al opgelegd, dan was het misschien nog een beetje goedgekomen in de ziekenhuizen.![]()
Bergamo thuis incomingquote:Op donderdag 18 november 2021 15:53 schreef Elan het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)besmettingen-cijfers
[ afbeelding ]
Dit gaat vast heel goed aflopen![]()
Omdat ze niet zitten te wachten op langdurig code zwart in de zorg en alle media berichten erom heen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:52 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Waarom onvermijdelijk? Omdat de paniek altijd wint?![]()
De hont is een versimpelde weergave van wat er werkelijk aan de hand is in de ziekenhuizen?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat heeft iemand er in gezet. Ik vervang het wel door een gifje van een hond.
Erg mooi...verwarrend."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Ingewikkeld.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:52 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Waar zitten we nu naar te kijken? Waarom is dit nu weer zo moeilijk?
Zorgvuldig.
Mensen moeten werk hebben. Alles moet geregeld worden.
Weet ik veel waarom het zo moeilijk is?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Uiteindelijk gaat het neerkomen op twee extreme scenario's: code zwart in ziekenhuizen of repressie tegen burgers om geldende maatregelen te handhaven. Op een gegeven moment gaat om het eerste te kunnen behappen het tweede gewoon proportioneel zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:53 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En hoe lang willen we dat liedje gaan vol houden?
Je ziet het nu al, je kan wel 1,5 meter verplicht gaan stellen, maar dat gaat bijna niemand meer doen als het niet hardhandig wordt afgedwongen.
Elke volgende lockdown moet je dus meer repressie toe gaan passen om te zorgen dat ie nog werkt. Willen we dat echt?![]()
Niemand begrijpt het.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:52 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Waar zitten we nu naar te kijken? Waarom is dit nu weer zo moeilijk?![]()
Maar code zwart is helemaal niet aan de orde, op geen enkele manier. Dat bedoel ik met paniekquote:Op donderdag 18 november 2021 15:54 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Omdat ze niet zitten te wachten op langdurig code zwart in de zorg en alle media berichten erom heen..
![]()
Ik ben ook tegen lockdowns (wie niet), maar ik ben nog er nog meer tegen als mijn kinderen straks niet naar het ziekenhuis kunnen omdat ze gevallen zijn omdat het ziekenhuis vol ligt.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:53 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik was vorig jaar (september) tegen een lockdown en nu nog steeds. Je maakt er meer kapot mee dan dat het helpt. We moeten eens leren leven met corona, niet telkens het land plat leggen.![]()
Nu eentje met Oostenrijk.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:51 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
We zijn nog geen kampioen heI am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
We moeten de antivaxxers ook een beetje paaien hequote:Op donderdag 18 november 2021 15:54 schreef Salina het volgende:
[..]
De hont is een versimpelde weergave van wat er werkelijk aan de hand is in de ziekenhuizen?
Erg mooi...verwarrend.
Ik zeg: avondklok maar dan overdag, en voedselpakketten die via drones afgeleverd worden.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Zolang het nodig is.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:54 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Maar de ziekenhuizen zijn volgens jouw redenering al vol sinds eind september. Dus lockdown tot maart?![]()
In Tsjechi zijn ze echt de kul. Wat een sukkelsquote:Op donderdag 18 november 2021 15:51 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Insinueer je nu dat we niet zorgvuldig moeten zijn?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:52 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Waar zitten we nu naar te kijken? Waarom is dit nu weer zo moeilijk?![]()
Tot het 'tweede' uitmondt in een halve burgeroorlog want dat is wel waar je naartoe afglijdt. Ook omdat de zorgcapaciteit met elke golf minder wordt omdat er personeel vertrekt.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:54 schreef TheRabbitEars het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het neerkomen op twee extreme scenario's: code zwart in ziekenhuizen of repressie tegen burgers om geldende maatregelen te handhaven. Op een gegeven moment gaat om het eerste te kunnen behappen het tweede gewoon proportioneel zijn.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
#zorgvuldigquote:Op donderdag 18 november 2021 15:52 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Waar zitten we nu naar te kijken? Waarom is dit nu weer zo moeilijk?
Ik zou zeggen, laat mensen ongeacht leeftijd of beroepsgroep naar binnen lopen voor een booster. Zonder afspraak of brief. Ben je voor het einde van het jaar klaar.![]()
Mooie cijfers, in dit tempo gaan we de 30k makkelijk halen voor het einde van de maand.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
We plaatsen ons moeiteloos voor het WK en de bookmakers dichten ons serieuze kansen toe voor de wereldtitelquote:Op donderdag 18 november 2021 15:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
We zitten in de Champions League van de besmettingen. UEFA League als 't gaat om vaccinaties. Als die nou ook eens meestijgt gaan we qua besmettingen wel weer verliezen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Ik verwacht binnen 24-48 uur dat 'bronnen dicht bij het kabinet' de eerste melding gaan maken van meer maatregelen.
Je kan wel de oogkleppen opdoen zoals de regering nu doet maar dat kun je niet volhouden in een beschaafd land. Dit virus trekt zich niks aan van prestigeprojecten van Hugo, debatten in de Kamer of spindokters.
De mens kan het concept van exponentile groei gewoon niet bevatten.![]()
Is wel enigszins een illusie om te denken dat een korte lockdown ons had geholpen. Wellicht als ook de scholen dicht waren gegaan en er een echte thuiswerk plicht was, maar zo'n lockdown heeft sowieso weinig zin als die tijd niet gebruikt wordt om ook een duurzame lange termijn oplossing te bedenken zodat we niet elke paar maanden in een lockdown moeten met z'n allen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk is het wel ernstig genoeg. Wat mij betreft hadden ze een lockdown in oktober al opgelegd, dan was het misschien nog een beetje goedgekomen in de ziekenhuizen.![]()
allemaal gratis QR-codequote:Op donderdag 18 november 2021 15:50 schreef OProg het volgende:
[..]
Zelf deze week 2 keer "zien" gebeuren. Kind besmet op school, beide ouders nu ook besmet. Dus het stapelt lekker door zo.![]()
Ah je leeft nog in de ontkenningsfase. Duidelijk!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:54 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Maar code zwart is helemaal niet aan de orde, op geen enkele manier. Dat bedoel ik met paniek.
![]()
Ja dit, als m'n moeder het aan haar hart krijgt zou het fijn zijn als ze niet ligt te versterven voor het ziekenhuis.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen lockdowns (wie niet), maar ik ben nog er nog meer tegen als mijn kinderen straks niet naar het ziekenhuis kunnen omdat ze gevallen zijn omdat het ziekenhuis vol ligt.
Of als ik struikel en m'n been breek, zou het fijn zijn als iemand er wat pinnen en plaatjes in kan zetten zonder dat de boel helemaal scheef groeit.Tap tap tap![]()
Vorige week waren nog allemaal verbaasd dat het oude dagrecord was gesneuveld, inmiddels hebben we het al bijna verdubbeldOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
En wanneer is dat nodig, als de ziekenhuizen volgens jou "vol" zijn? Is dat een juiste conclusie?quote:![]()
Misschien moeten we eens gaan denken aan een maatregel als links rijden?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hoe doet de UK het zoveel beter?![]()
Sommige mensen niet, anderen kunnen dat prima.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:55 schreef Confetti het volgende:
Ik verwacht binnen 24-48 uur dat 'bronnen dicht bij het kabinet' de eerste melding gaan maken van meer maatregelen.
Je kan wel de oogkleppen opdoen zoals de regering nu doet maar dat kun je niet volhouden in een beschaafd land. Dit virus trekt zich niks aan van prestigeprojecten van Hugo, debatten in de Kamer of spindokters.
De mens kan het concept van exponentile groei gewoon niet bevatten."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Melk in de thee en sinaasappel in je chocoladekoekje.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:56 schreef alpeko het volgende:
[..]
Misschien moeten we eens gaan denken aan een maatregel als links rijden?Tap tap tap![]()
Niet voor niets noemde Einstein het het achtste wereldwonderquote:Op donderdag 18 november 2021 15:56 schreef LTVDK het volgende:
Vorige week waren nog allemaal verbaasd dat het oude dagrecord was gesneuveld, inmiddels hebben we het al bijna verdubbeld![]()
Een antwoord van iemand die geen argumenten meer heeftquote:Op donderdag 18 november 2021 15:56 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ah je leeft nog in de ontkenningsfase. Duidelijk!. Even voor de goede orde: 400 man met corona op de IC is nog altijd niets vergeleken met eerdere golven. De vaccins doen hun werk, daar hebben ze gewoon tijd voor nodig.
![]()
Als de modellen van het RIVM kloppen zitten we nu ongeveer op de piek van de hoeveelheid IC opnames en zal 't een plateau rond de 400 zijn/blijven. Als de uitstroom een stuk lager was geweest was dat met lichtere/minder maatregelen wellicht behapbaar geweest. Aangezien dat niet zo is ben ik bang dat het enige scenario is dat (bijna) alles weer dicht gaat.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is wel enigszins een illusie om te denken dat een korte lockdown ons had geholpen. Wellicht als ook de scholen dicht waren gegaan en er een echte thuiswerk plicht was, maar zo'n lockdown heeft sowieso weinig zin als die tijd niet gebruikt wordt om ook een duurzame lange termijn oplossing te bedenken zodat we niet elke paar maanden in een lockdown moeten met z'n allen.
dat hebben we naar mijn mening dan vooral te danken aan de politiek die geen enkel daadkracht toont en een relatief klein groepje ongevaccineerden die denkt: Ach, ik heb alleen maar diabetes, wat kan mij nou gebeuren!?![]()
Ik zou zeggen: zolang de achterstanden oplopen, moet er iets gebeuren om de instroom te beperken, want anders gaat het van kwaad tot erger.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:56 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
En wanneer is dat nodig, als de ziekenhuizen volgens jou "vol" zijn? Is dat een juiste conclusie?![]()
We hebben iets van 1.000 IC-bedden, dus we zitten nog lang niet bij code zwart.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen lockdowns (wie niet), maar ik ben nog er nog meer tegen als mijn kinderen straks niet naar het ziekenhuis kunnen omdat ze gevallen zijn omdat het ziekenhuis vol ligt.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Als we deze week nog een keer een getal krijgen wat in de buurt van dat oude dagrecord ligt gaan de champagnekurken eraf en struikel je hier weer over de "zie je wel, alles valt mee, maatregelen kunnen weg"-roepersquote:Op donderdag 18 november 2021 15:56 schreef LTVDK het volgende:
Vorige week waren nog allemaal verbaasd dat het oude dagrecord was gesneuveld, inmiddels hebben we het al bijna verdubbeld
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Oh..maar Mark zei gisteren nog dat ie misschien wel te veel maatregelen genomen had.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:55 schreef Confetti het volgende:
De mens kan het concept van exponentile groei gewoon niet bevatten.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Een keiharde lockdown voor 2 weken vind ik wel ok, hoor.
Even onthaasten, de dolfijnen weer door Veneti maar daarna gaan we ook weer BIEM door met geld verdienen want we moeten nog op vakanite dit jaar.Go hard or go home![]()
"belt kapper op"!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan lijkt mij de conclusie dat je dus al vanaf september in lockdown had gewild. Wat ga je dan doen als de cijfers vergvolgens alsnog oplopen?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: zolang de achterstanden oplopen, moet er iets gebeuren om de instroom te beperken, want anders gaat het van kwaad tot erger.![]()
Jaa! Dan kan ik eindelijk die Toyota Supra MK4 gaan rijden hierquote:Op donderdag 18 november 2021 15:56 schreef alpeko het volgende:
[..]
Misschien moeten we eens gaan denken aan een maatregel als links rijden?![]()
![]()
En hoeveel van die bedden zijn momenteel vrij? Het antwoord: 31 te weinig.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:58 schreef 4-elements het volgende:
[..]
We hebben iets van 1.000 IC-bedden, dus we zitten nog lang niet bij code zwart.![]()
![]()
In Oostenrijk lagen de lijken al op de gangen, dan heb je een beetje een idee wat ons volgende week ook te wachten staatquote:
blablablabla![]()
Maar alles dicht doen heeft alleen maar zin als ze de juiste dingen sluiten. Waar het ook echt effect kan geven. Of je krijgt weer zo'n eindeloze kut winter als vorig jaar waar we maar bleven rekken.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als de modellen van het RIVM kloppen zitten we nu ongeveer op de piek van de hoeveelheid IC opnames en zal 't een plateau rond de 400 zijn/blijven. Als de uitstroom een stuk lager was geweest was dat met lichtere/minder maatregelen wellicht behapbaar geweest. Aangezien dat niet zo is ben ik bang dat het enige scenario is dat (bijna) alles weer dicht gaat.
dat hebben we naar mijn mening dan vooral te danken aan de politiek die geen enkel daadkracht toont en een relatief klein groepje ongevaccineerden die denkt: Ach, ik heb alleen maar diabetes, wat kan mij nou gebeuren!?
En die tijd moet gebruikt worden om lange termijn te denken.![]()
quote:Op donderdag 18 november 2021 15:58 schreef 4-elements het volgende:
[..]
We hebben iets van 1.000 IC-bedden, dus we zitten nog lang niet bij code zwart.
Wil je alle non-covid dan meteen in de kist gooien? Die nemen al 750 bedden ongeveer in.![]()
Mark is er gewoon klaar mee, dat gekut de hele tijd.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh..maar Mark zei gisteren nog dat ie misschien wel te veel maatregelen genomen had.Go hard or go home![]()
Mark vindt van zichzelf altijd dat hij de boel heel kordaat en daadkrachtig aangepakt heeft, hoe groot de shitshow in werkelijkheid ook is.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh..maar Mark zei gisteren nog dat ie misschien wel te veel maatregelen genomen had."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Dan maar wappies weigeren. Eigen schuld.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
En hoeveel van die bedden zijn momenteel vrij? Het antwoord: 31 te weinig.
[ afbeelding ]That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
'Code zwart' is inmiddels een soort modewoord geworden, dat helpt ook niet. We hebben totaal ~1040 IC bedden. In elk ziekenhuis moeten er BOSS (bedden voor urgente situaties) vrij blijven om acute zorg te kunnen bieden, dat komt effectief neer op 2 IC bedden per ziekenhuis.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:58 schreef 4-elements het volgende:
[..]
We hebben iets van 1.000 IC-bedden, dus we zitten nog lang niet bij code zwart.
Daar zijn we nu op aan het interen. Dat heeft dus tot gevolg dat het mogelijk zo kan zijn dat als iemand met een hartinfarct omvalt die persoon niet in het ziekenhuis wat het dichtstbijzijnd is geholpen kan worden, met een verhoogd risico dat deze patint onderweg overlijdt. Dat is een situatie die ver voorbij wenselijk is.![]()
wij hebben geen keus meer.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:53 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En hoe lang willen we dat liedje gaan vol houden?
Elke volgende lockdown moet je dus meer repressie toe gaan passen om te zorgen dat ie nog werkt. Willen we dat echt?![]()
Geloof je dat werkelijk?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:00 schreef Elan het volgende:
[..]
In Oostenrijk lagen de lijken al op de gangen, dan heb je een beetje een idee wat ons volgende week ook te wachten staat![]()
En dan bij de vorige verzwaring:quote:
'Maar toen leek het daar ook op, we gingen verder dan het OMT advies en toen leek dat genoeg. Helaas is het een gevaarlijk virus en kan de situatie snel omslaan, waardoor we toch genoodzaakt zijn weer in te grijpen'
Ik schrijf hem alvast voor Mark![]()
![]()
Dat was een heel goed punt. Er is al veel te veel micromanagement geweest.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh..maar Mark zei gisteren nog dat ie misschien wel te veel maatregelen genomen had.![]()
Ligt aan de doelstelling. Als we het nog doen om de zorg te onlasten dan zijn de maatregelen veel te mild maar als je vindt dat we door de zure appel moeten bijten dan heeft die wel een punt.Go hard or go home![]()
Of zoals een paar jaar terug, toen ik bijna non-stop boven een emmer hing en niet meer kon eten. Nee, geen boulimia, maar een te snelle schildklier waar ik blijkbaar wat te lang mee rond liep.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja dit, als m'n moeder het aan haar hart krijgt zou het fijn zijn als ze niet ligt te versterven voor het ziekenhuis.
Of als ik struikel en m'n been breek, zou het fijn zijn als iemand er wat pinnen en plaatjes in kan zetten zonder dat de boel helemaal scheef groeit.
Destijds kon ik nog opgenomen worden, maar als zoiets nog een keer gebeurt is er een enorm probleem.![]()
![]()
Er zijn er ongeveer 150 vrij.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
En hoeveel van die bedden zijn momenteel vrij? Het antwoord: 31 te weinig.
[ afbeelding ]
Met een toename van rond de 12 per dag is het dus klaar over een dag of 10/15.![]()
Was je lul stukquote:Op donderdag 18 november 2021 16:01 schreef CherryLips het volgende:
Handzeep was gister al op bij de AHViespeuken.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dat zou wel code zwart zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:02 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dan maar wappies weigeren. Eigen schuld.![]()
Niet genoeg Vitamine D pillen geslikt jijquote:Op donderdag 18 november 2021 16:03 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Of zoals een paar jaar terug, toen ik bijna non-stop boven een emmer hing en niet meer kon eten. Nee, geen boulimia, maar een te snelle schildklier waar ik blijkbaar wat te lang mee rond liep.
Destijds kon ik nog opgenomen worden, maar als zoiets nog een keer gebeurt is er een enorm probleem.![]()
Zouden we inmiddels niet het effect moeten kunnen zien van de vorige maatregelen, zoals het aangescherpte thuiswerk-advies?![]()
Ik ga nog maar even gauw naar de kapper,tandarts, whisky en andere boodschappen in slaan.
Dat worden donkere feestdagen...![]()
Dat is ook een scenario wat al sinds het begin van de epidemie op tafel ligt. Bij de epidemiologen iig. Nu moet het nog even doordringen bij bevolking en bestuurders.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als we nu die maatregelen weer van stal halen accepteren we eigenlijk meteen dat dat de komende jaren ook nog nodig gaat zijn; tenzij er opeens magisch een medicijn op de markt komt die wl goed genoeg werkt; goed genoeg om maatregelen tegen te gaan althans."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Heel toevallig ziet de crypto-curve er ook ongeveer zo uit, dus volgende week daalt het weer...quote:Op donderdag 18 november 2021 16:00 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Als dit crypto munten waren dan was je nu extreem rijk.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Vervelende van deze vaccinatie campagne is dat zij 'effectief' (b)leek voor de Wuhan-variant en we nu gaan zien dat er varianten zijn die zich een stuk minder van die effectiviteit (tegen besmetting & transmissie) aantrekken.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gaat langzaam toch hard. Vaccineren helpt duidelijk, maar het helpt niet genoeg.
Dat vaccins nog steeds 'beschermen' is vooral omdat de generieke afweer van/in mensen door rondgaande besmettingen verdergaand is gestimuleerd en die 'afweer' - evolutionair - ook werkzaam is voor (onbekende) virusvariaties. Dat vaccins bij gezonde mensen, ziekenhuisopnamen zou voorkomen is sws claimquatsch."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Vergeet niet dat er ook uitstroom is he. De instroom gaat uiteraard altijd eerst omhoog en dan volgt de uitstroom later. De ligduur lijkt wel korter te zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Er zijn er ongeveer 180 vrij.
Met een instroom van rond de 40 is het dus klaar over een dag of 5.![]()
Dit kost hem straks nog zijn kop joh als de lijken zich hier ook opstapelen in het ZKH...quote:
Zonder wrijving geen glans![]()
Slijter blijft open, essentile winkel.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ga nog maar even gauw naar de kapper,tandarts, whisky en andere boodschappen in slaan.
Dat worden donkere feestdagen...![]()
Ik verwacht dat ook.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:55 schreef Confetti het volgende:
De mens kan het concept van exponentile groei gewoon niet bevatten.
Tegelijkertijd verwachtte ik dat beide persco's veel eerder zouden komen.
We staan voor een voldongen feit, hier is niets meer aan te doen.![]()
Dat is gebaseerd op de besmettingen van 2 - 3 weken geleden. Net als de groei van de besmettingen groeien de opnames mee. De verpleegafdelingen lopen langzaam vol en de IC volgt daarna.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:58 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Een antwoord van iemand die geen argumenten meer heeft. Even voor de goede orde: 400 man met corona op de IC is nog altijd niets vergeleken met eerdere golven. De vaccins doen hun werk, daar hebben ze gewoon tijd voor nodig.
![]()
Afgelopen weken 3 besmette collega’s hier. Alle 3 via hun basisschoolkinderen. Maar laten we vooral niet de olifant in de kamer benoemen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:50 schreef OProg het volgende:
[..]
Zelf deze week 2 keer "zien" gebeuren. Kind besmet op school, beide ouders nu ook besmet. Dus het stapelt lekker door zo.- Souvern ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
De feiten beweren anders wel dat het de kans op ziekenhuisopname vermindert.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vervelende van deze vaccinatie campagne is dat zij 'effectief' (b)leek voor de Wuhan-variant en we nu gaan zien dat er varianten zijn die zich een stuk minder van die effectiviteit (tegen besmetting & transmissie) aantrekken.
Dat vaccins nog steeds 'beschermen' is vooral omdat de generieke afweer van/in mensen door rondgaande besmettingen verdergaand is gestimuleerd en die 'afweer' - evolutionair - ook werkzaam is voor (onbekende) virusvariaties. Dat vaccins bij gezonde mensen, ziekenhuisopnamen zou voorkomen is sws claimquatsch.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dan moet de Jamin ook openblijven.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Slijter blijft open, essentile winkel.Tap tap tap![]()
Ja ik dacht al dit klopt niet.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:05 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er ook uitstroom is he. De instroom gaat uiteraard altijd eerst omhoog en dan volgt de uitstroom later. De ligduur lijkt wel korter te zijn.![]()
Was je kinderen stuk!quote:Op donderdag 18 november 2021 16:05 schreef Galvez het volgende:
[..]
Afgelopen weken 3 besmette collega’s hier. Alle 3 via hun basisschoolkinderen. Maar laten we vooral niet de olifant in de kamer benoemen.![]()
Ja maar scholen dicht is zielig.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:05 schreef Galvez het volgende:
[..]
Afgelopen weken 3 besmette collega’s hier. Alle 3 via hun basisschoolkinderen. Maar laten we vooral niet de olifant in de kamer benoemen.Tap tap tap![]()
Mooi zo! Zijn die dichte sportclubs niet voor niks straks.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Slijter blijft open, essentile winkel.![]()
Ik ga zo maar even naar de meubelwinkel en de bouwmarkt, voordat die volgende week dichtgeknald zijn.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Yup, en moeten ze covid patienten letterlijk "laten gaan". En beginnend waarschijnlijk met 80+quote:Op donderdag 18 november 2021 16:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Er zijn er ongeveer 150 vrij.
Met een instroom van rond de 40 is het dus klaar over een dag of 4 .
Het is wat het is vrees ik.![]()
De bezetting stijgt met ongeveer ~100 per week, dus dit gaat geen twee weken meer goed.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:05 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er ook uitstroom is he. De instroom gaat uiteraard altijd eerst omhoog en dan volgt de uitstroom later. De ligduur lijkt wel korter te zijn.
Bovendien zijn vrije BOSS-bedden geen luxe. Die zouden eigenlijk helemaal niet gebruikt mogen worden, want als er bom ontploft of een vliegtuig neerstort heb je die gewoon hard nodig.![]()
Ben jij niet te oud voor de snoepwinkel?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dan moet de Jamin ook openblijven.
Is het ookquote:Op donderdag 18 november 2021 16:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar scholen dicht is zielig.![]()
Dat klopt, het ziet er inderdaad naar uit dat de groei nog wel even doorzet. Er wordt nu een piek van 400-500 in december verwacht. Dat zou wellicht een wat optimistische schatting kunnen zijn, het zou ook richting de 600 kunnen gaan. Heel vervelend, maar op geen enkele manier vergelijkbaar met eerdere golven.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is gebaseerd op de besmettingen van 2 - 3 weken geleden. Net als de groei van de besmettingen groeien de opnames mee. De verpleegafdelingen lopen langzaam vol en de IC volgt daarna.![]()
Alle vliegtuigen aan de grond houden.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
De bezetting stijgt met ongeveer ~100 per week, dus dit gaat geen twee weken meer goed.
Bovendien zijn vrije BOSS-bedden geen luxe. Die zouden eigenlijk helemaal niet gebruikt mogen worden, want als er bom ontploft of een vliegtuig neerstort heb je die gewoon hard nodig.Tap tap tap![]()
Pas op met @CherryLipsquote:Op donderdag 18 november 2021 16:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ben jij niet te oud voor de snoepwinkel?What can change the nature of a man?![]()
Gemiddelde ligduur is zo'n 16 dagen. Als je een instroom hebt van 50 per dag en een uitstroom van 30 per dag heb je dus een netto groei van 320 IC patinten in 16 dagen.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:05 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er ook uitstroom is he. De instroom gaat uiteraard altijd eerst omhoog en dan volgt de uitstroom later. De ligduur lijkt wel korter te zijn.
Op het moment dat het plateau ligt rond de 30 opnames en 30 uitstroom zit je 'safe', dat is wel uit te zingen. Maar een grotere toename dan afname is funest en zal moeten leiden tot keuzes, afschalen andere zorg of gebruiken BOSS bedden.![]()
En alle terroristen een straatverbod gevenquote:Op donderdag 18 november 2021 16:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Alle vliegtuigen aan de grond houden.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Is het ook. Vooral voor de kinderen.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar scholen dicht is zielig.
Maar als samenleving wil je zo snel mogelijk weer een daling zien als je al in een lockdown schiet. Dan is het imo efficienter om hard in te grijpen waar het ook echt zin heeft. I.p.v. enkel een horeca sector (en winkels/cultuur) te sluiten om vervolgens verrast te zijn dat de daling toch niet zo hard gaat als verwacht.![]()
Gewoon op tijd een koelwagen bij de achteruitgang neerzetten.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:05 schreef Haags het volgende:
[..]
Dit kost hem straks nog zijn kop joh als de lijken zich hier ook opstapelen in het ZKH...
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
overdrijf niet zoquote:Op donderdag 18 november 2021 16:05 schreef Haags het volgende:
[..]
Dit kost hem straks nog zijn kop joh als de lijken zich hier ook opstapelen in het ZKH...![]()
Ze hebben er chocola! Die pakt niemand van me af!quote:Op donderdag 18 november 2021 16:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ben jij niet te oud voor de snoepwinkel?Tap tap tap![]()
Geen bommen laten ontploffen.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Alle vliegtuigen aan de grond houden.![]()
Mooie beelden zijn niet verkeerd idd.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:59 schreef Noek het volgende:
Een keiharde lockdown voor 2 weken vind ik wel ok, hoor.
Even onthaasten, de dolfijnen weer door Veneti maar daarna gaan we ook weer BIEM door met geld verdienen want we moeten nog op vakanite dit jaar.
Vossen door de Kalverstraat, konijnen door de uitgestorven straten, met op de achtergrond treurige kerstverlichting achter de gesloten ramen.
Het gaat niets meer uithalen.![]()
Gewoon weer straks je skere shit in een tas bij de Action ophalen of met een rotvaart door die winkel want je hebt nog maar 0"33 seconden.Go hard or go home![]()
Nee dat doen ze niet toch? Het is toch een soort lotingssysteem om het eerlijk en etisch te houden? Waardoor iemand van 90 voorrang kan krijgen op iemand van 20?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yup, en moeten ze covid patienten letterlijk "laten gaan". En beginnend waarschijnlijk met 80+
Het is wat het is vrees ik.![]()
Ik maakte wel een fout met de uitstroom.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yup, en moeten ze covid patienten letterlijk "laten gaan". En beginnend waarschijnlijk met 80+
Het is wat het is vrees ik.
Maar met een toename van 10-15 mensen per dag is de IC vol over een dag of 10/15.![]()
Morgen persconferentie zou logisch zijn, dit loopt helemaal uit de hand. En dan te bedenken dat de feitelijk piek in opnames pas over twee weken is. Mag je nog hopen dat je er mee weg komt.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:05 schreef Za het volgende:
[..]
Ik verwacht dat ook.
Tegelijkertijd verwachtte ik dat beide persco's veel eerder zouden komen.
We staan voor een voldongen feit, hier is niets meer aan te doen.blablablabla![]()
Ben er niet van overtuigd maar ik hoop dat je gelijk hebt.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:07 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat klopt, het ziet er inderdaad naar uit dat de groei nog wel even doorzet. Er wordt nu een piek van 400-500 in december verwacht. Dat zou wellicht een wat optimistische schatting kunnen zijn, het zou ook richting de 600 kunnen gaan. Heel vervelend, maar op geen enkele manier vergelijkbaar met eerdere golven.![]()
quote:Op donderdag 18 november 2021 16:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vervelende van deze vaccinatie campagne is dat zij 'effectief' (b)leek voor de Wuhan-variant en we nu gaan zien dat er varianten zijn die zich een stuk minder van die effectiviteit (tegen besmetting & transmissie) aantrekken.
Dat vaccins nog steeds 'beschermen' is vooral omdat de generieke afweer van/in mensen door rondgaande besmettingen verdergaand is gestimuleerd en die 'afweer' - evolutionair - ook werkzaam is voor (onbekende) virusvariaties. Dat vaccins bij gezonde mensen, ziekenhuisopnamen zou voorkomen is sws claimquatsch.alle cijfers laten zien dat je verhaaltje quatsch is..
The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Ja vind ik ook hoor, wilde eerst sieluuug typen maar durfde nietquote:Op donderdag 18 november 2021 16:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is het ook. Vooral voor de kinderen.
Maar als samenleving wil je zo snel mogelijk weer een daling zien als je al in een lockdown schiet. Dan is het imo efficienter om hard in te grijpen waar het ook echt zin heeft. I.p.v. enkel een horeca sector (en winkels/cultuur) te sluiten om vervolgens verrast te zijn dat de daling toch niet zo hard gaat als verwacht.
Tap tap tap![]()
Gewoon bij de Appie het schap leeg hamsteren deze week.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze hebben er chocola! Die pakt niemand van me af!"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Jij denkt ik gooi even extra sfeer in het topic?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:07 schreef CherryLips het volgende:
O jezus terroristen kunnen nu heel vervelend gaan doen![]()
Afschalen andere zorg is uiteraard een keuze die gemaakt kan worden. Geen fijne keuze.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gemiddelde ligduur is zo'n 16 dagen. Als je een instroom hebt van 50 per dag en een uitstroom van 30 per dag heb je dus een netto groei van 320 IC patinten in 16 dagen.
Op het moment dat het plateau ligt rond de 30 opnames en 30 uitstroom zit je 'safe', dat is wel uit te zingen. Maar een grotere toename dan afname is funest en zal moeten leiden tot keuzes, afschalen andere zorg of gebruiken BOSS bedden.![]()
Haha nee, natuurlijk is er geen loting.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:08 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nee dat doen ze niet toch? Het is toch een soort lotingssysteem om het eerlijk en etisch te houden? Waardoor iemand van 90 voorrang kan krijgen op iemand van 20?
Niet zeker of je hier nou serieus bent.![]()
Hoezo zou een bezetting van 600 niet vergelijkbaar zijn met de golven van vorig najaar? Toen zaten we aan precies dat soort aantallen.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:07 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat klopt, het ziet er inderdaad naar uit dat de groei nog wel even doorzet. Er wordt nu een piek van 400-500 in december verwacht. Dat zou wellicht een wat optimistische schatting kunnen zijn, het zou ook richting de 600 kunnen gaan. Heel vervelend, maar op geen enkele manier vergelijkbaar met eerdere golven.![]()
![]()
Ik doe m'n bestquote:Op donderdag 18 november 2021 16:08 schreef trustychords het volgende:
[..]
Geen bommen laten ontploffen.
Tap tap tap![]()
Ik had door dat je cynisch wasquote:Op donderdag 18 november 2021 16:09 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja vind ik ook hoor, wilde eerst sieluuug typen maar durfde niet![]()
![]()
Tijdslot reserveren bij de Gamma om je verf te laten mengen.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:08 schreef Noek het volgende:
Gewoon weer straks je skere shit in een tas bij de Action ophalen of met een rotvaart door die winkel want je hebt nog maar 0"33 seconden.
Intens genot.![]()
Breng ze niet op een idee straks heb je 5 minuten winkeltijd per dag per persoon.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:08 schreef Noek het volgende:
Gewoon weer straks je skere shit in een tas bij de Action ophalen of met een rotvaart door die winkel want je hebt nog maar 0"33 seconden.![]()
Nee, dat wilde een paar partijen in de tweede kamer. Ironisch genoeg vooral de ouderenpartijen. Voor zover ik weet bepaalt de arts die verantwoordelijk is voor de instroom welke patint er opgenomen wordt. Op basis van veel criteria, waaronder overlevingskans, ligduur, leeftijd etc.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:08 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nee dat doen ze niet toch? Het is toch een soort lotingssysteem om het eerlijk en etisch te houden? Waardoor iemand van 90 voorrang kan krijgen op iemand van 20?![]()
Okay. Naja dan nog... als oude mensen sterven aan covid omdat er geen zorg meer geboden kan worden dan is dat giga sneu, maar wel een logisch gevolg van de situatie.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik maakte wel een fout met de uitstroom.
Maar met een toename van 10-15 mensen per dag is de IC vol over een dag of 10/15.
Kan 't verder ook niet mooier maken maar zo zie ik het.![]()
Click & Collect was hartstikke relaxed juist. Lekker je bestelling doorgeven en dan bij de ingang afhalenquote:Op donderdag 18 november 2021 16:08 schreef Noek het volgende:
Gewoon weer straks je skere shit in een tas bij de Action ophalen of met een rotvaart door die winkel want je hebt nog maar 0"33 seconden.![]()
![]()
Tja, uiteindelijk kan ik ook niet veel anders dan RIVM/OMT dingen bekijken en conclusies trekken. Zij hebben ook niet altijd gelijk, helaas.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ben er niet van overtuigd maar ik hoop dat je gelijk hebt.![]()
Genoeg om eiersnijders in huis te halenquote:Op donderdag 18 november 2021 16:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Breng ze niet op een idee straks heb je 5 minuten winkeltijd per dag per persoon.![]()
![]()
Wel goed gespaard vorige winter.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Breng ze niet op een idee straks heb je 5 minuten winkeltijd per dag per persoon.Tap tap tap![]()
27 november kappertje pakken, kan niet eerder. Ik hoop dat ik de lockdown nog voor benquote:Op donderdag 18 november 2021 16:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ga zo maar even naar de meubelwinkel en de bouwmarkt, voordat die volgende week dichtgeknald zijn.![]()
![]()
Voor sommige dingen werkt het ja, maar voor grotere aankopen totaal niet.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Click & Collect was hartstikke relaxed juist. Lekker je bestelling doorgeven en dan bij de ingang afhalen![]()
Ah dan was dat wat ik had onthoudenquote:Op donderdag 18 november 2021 16:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, dat wilde een paar partijen in de tweede kamer. Ironisch genoeg vooral de ouderenpartijen. Voor zover ik weet bepaalt de arts die verantwoordelijk is voor de instroom welke patint er opgenomen wordt. Op basis van veel criteria, waaronder overlevingskans, ligduur, leeftijd etc.
Want laten we vooral alles eerlijk en gelijk houden.![]()
Dan ga je er vanuit dat de instroom stabiel blijft terwijl deze kan stijgen, afnemen en uiteindelijk weer zal zalen. Waar de piek komt te liggen is wel in te schatten lijkt mequote:Op donderdag 18 november 2021 16:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gemiddelde ligduur is zo'n 16 dagen. Als je een instroom hebt van 50 per dag en een uitstroom van 30 per dag heb je dus een netto groei van 320 IC patinten in 16 dagen.
Op het moment dat het plateau ligt rond de 30 opnames en 30 uitstroom zit je 'safe', dat is wel uit te zingen. Maar een grotere toename dan afname is funest en zal moeten leiden tot keuzes, afschalen andere zorg of gebruiken BOSS bedden.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Zoals Oprah.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Haha nee, natuurlijk is er geen loting.
Niet zeker of je hier nou serieus bent.
Jij krijgt een bed, jij krijgt een bed, jij krijgt een bed. En jij? HAHA, JIJ NIET.
Nee grapje, jij krijgt ook een bed. Jij hebt nummer 13, jij niet dus. Hier heb je morfine, ga maar op de parkeerplaats in de auto zitten, groetjes!![]()
Logisch? Dat het nog 2 weken na aanscherpen onverminderd zou doorgaan wisten we een week terug allemaal dondersgoed.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Morgen persconferentie zou logisch zijn, dit loopt helemaal uit de hand. En dan te bedenken dat de feitelijk piek in opnames pas over twee weken is. Mag je nog hopen dat je er mee weg komt.I'll give you something to do![]()
Heb je zo'n stagiair die er niks van snapt waardoor de tijd om is. Moet je gewoon weg, mopperend achter je mondkapje.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tijdslot reserveren bij de Gamma om je verf te laten mengen.
Intens genot.Go hard or go home![]()
Ja bij de bouwmarkt en de Hema was dit prima, maar bij de Action liep het iets anders somsquote:Op donderdag 18 november 2021 16:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Click & Collect was hartstikke relaxed juist. Lekker je bestelling doorgeven en dan bij de ingang afhalen
Tap tap tap![]()
Maar dan staat net buurvrouw Gerda voor het eiersnijdervak met haar vriendinnen Miep en Hannie.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Genoeg om eiersnijders in huis te halen![]()
![]()
Ik was even een uurtje verhinderd.. 24 duizend besmettingen bijna!![]()
![]()
mijn god zeg..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Eh, sorry maar kijk je wel goed? Vorig jaar rond deze tijd zaten we al op die 600 en lagen de pieken dichter bij de 800.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoezo zou een bezetting van 600 niet vergelijkbaar zijn met de golven van vorig najaar? Toen zaten we aan precies dat soort aantallen.
[ afbeelding ]![]()
Ik heb het ook bij de Action met veel plezier gebruiktquote:Op donderdag 18 november 2021 16:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja bij de bouwmarkt en de Hema was dit prima, maar bij de Action liep het iets anders soms![]()
![]()
Niet heel die winkel moeten afzoeken en voornamelijk spul kopen waar je toch niks mee doetquote:Op donderdag 18 november 2021 16:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Click & Collect was hartstikke relaxed juist. Lekker je bestelling doorgeven en dan bij de ingang afhalen
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
champagne als je het haaltquote:Op donderdag 18 november 2021 16:11 schreef Arizona het volgende:
[..]
27 november kappertje pakken, kan niet eerder. Ik hoop dat ik de lockdown nog voor ben![]()
Jij vroeg om de fase toch?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op het moment dat het plateau ligt rond de 30 opnames en 30 uitstroom zit je 'safe', dat is wel uit te zingen. Maar een grotere toename dan afname is funest en zal moeten leiden tot keuzes, afschalen andere zorg of gebruiken BOSS bedden.
Officieel nog 2b volgens mij. Wij zitten wel tegen 3 aan. Kunnen fms 1-3 niet meer leveren binnen 6 weken.
Een bijkomend groot probleem is de drukte op SEH voor reguliere zorg. Waar we in de eerste golf een duidelijke afname zagen. Iedereen was toen bang van covid ofzo. Nu is dat totaal anders. SEH draait voor niet-covid op niveau 2019.![]()
Ja, eens. Door de winkel heen rennen vond ik nogal stressvol waardoor ik 119,- euro moest aftikken en toen bleek ik de hele winkel te hebben gekocht.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Click & Collect was hartstikke relaxed juist. Lekker je bestelling doorgeven en dan bij de ingang afhalenGo hard or go home![]()
Eigenlijk moeten we de aankomende week maar echt echt haast gaan maken richting de 1300 bedden van vorig jaar.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoezo zou een bezetting van 600 niet vergelijkbaar zijn met de golven van vorig najaar? Toen zaten we aan precies dat soort aantallen.
[ afbeelding ]
En alles in het werk stellen daarvoor.![]()
Ik heb over anderhalve week mijn rijexamen. Ik knijp hem langzaam wel.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:11 schreef Arizona het volgende:
[..]
27 november kappertje pakken, kan niet eerder. Ik hoop dat ik de lockdown nog voor ben[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
In principe wel. Instroom ziekenhuis is uit mn hoofd zo'n 1,5% van de hoeveelheid besmettingen die voor die dag gemeld zijn. Dus niet de dagcijfers, maar de cijfers die daarachter liggen. Van die 1,5% komt gemiddeld genomen zo'n 10% door naar de IC uit mn hoofd.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:11 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dan ga je er vanuit dat de instroom stabiel blijft terwijl deze kan stijgen, afnemen en uiteindelijk weer zal zalen. Waar de piek komt te liggen is wel in te schatten lijkt me![]()
Karretje voor je uit duwen en gewoon omver kegelen. Werkt in de supermarkt ook.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar dan staat net buurvrouw Gerda voor het eiersnijdervak met haar vriendinnen Miep en Hannie.Tap tap tap![]()
Ja, de groei is later en langzamer dan vorig jaar. Maar zoals je kan zien piekte de eerste najaarsgolf rond 650. En dat was vanwege de lockdown die half oktober is ingesteld. Van zoiets is nu geen sprake, dus het zou reuze meevallen als we op 600 bezette IC-bedden bleven steken.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:12 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Eh, sorry maar kijk je wel goed? Vorig jaar rond deze tijd zaten we al op die 600 en lagen de pieken dichter bij de 800.![]()
Dit laatste is ook voor getalenteerden het probleem. We zijn er op de savanne opgegroeid met 1,2,veel niet op ingericht. Je kan een getal proberen te begrijpen maar het niet kunnen bevatten.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:55 schreef Confetti het volgende:
De mens kan het concept van exponentile groei gewoon niet bevatten.
Net zoiets als dat mensen totaal geen voorstelling hebben van aantallen of grootheden. Zoals dat 99% effectief geen drol inhoudt als dat gaat om aantallen die zich uitdrukken in meer dan 10 cijfers (voor of achter de komma)."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Is dat wat, de Wibra?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:13 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, eens. Door de winkel heen rennen vond ik nogal stressvol waardoor ik 119,- euro moest aftikken en toen bleek ik de hele winkel te hebben gekocht.Zonder wrijving geen glans![]()
Ja sorry he, de taart is inmiddels op.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik was even een uurtje verhinderd.. 24 duizend besmettingen bijna!![]()
![]()
mijn god zeg..
![]()
Is dat het percentage op dit moment? Of gemiddeld over de hele crisis?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
In principe wel. Instroom ziekenhuis is uit mn hoofd zo'n 1,5% van de hoeveelheid besmettingen die voor die dag gemeld zijn. Dus niet de dagcijfers, maar de cijfers die daarachter liggen. Van die 1,5% komt gemiddeld genomen zo'n 10% door naar de IC uit mn hoofd.![]()
Of gewoon net iets te hard iets Arabisch klinkend roepenquote:Op donderdag 18 november 2021 16:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Karretje voor je uit duwen en gewoon omver kegelen. Werkt in de supermarkt ook.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
quote:Op donderdag 18 november 2021 16:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja sorry he, de taart is inmiddels op.![]()
![]()
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Er is geen personeel voor, binnen nu en 2 weken gaat het aantal doden fors omhoog. Het is wat het is.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten we de aankomende week maar echt echt haast gaan maken richting de 1300 bedden van vorig jaar.
En alles in het werk stellen daarvoor.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Sta je daar met de hele inboedel van de Actionquote:Op donderdag 18 november 2021 16:13 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, eens. Door de winkel heen rennen vond ik nogal stressvol waardoor ik 119,- euro moest aftikken en toen bleek ik de hele winkel te hebben gekocht.![]()
![]()
Ben je vergeten dat vaccins bestaan?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, de groei is later en langzamer dan vorig jaar. Maar zoals je kan zien piekte de eerste najaarsgolf rond 650. En dat was vanwege de lockdown die half oktober is ingesteld. Van zoiets is nu geen sprake, dus het zou reuze meevallen als we op 600 bezette IC-bedden bleven steken.![]()
Ik moet dus serieus een nieuwe eiersnijder hebben, de oude is verroest na een ongepland verblijf in de kelderquote:Op donderdag 18 november 2021 16:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Genoeg om eiersnijders in huis te halen![]()
![]()
Wat doe jij in de kelder?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:15 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik moet dus serieus een nieuwe eiersnijder hebben, de oude is verroest na een ongepland verblijf in de kelder
Tap tap tap![]()
Reeds geweest.quote:"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Dat was @Elan die het vroeg.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Jij vroeg om de fase toch?
Officieel nog 2b volgens mij. Wij zitten wel tegen 3 aan. Kunnen fms 1-3 niet meer leveren binnen 6 weken.
Een bijkomend groot probleem is de drukte op SEH voor reguliere zorg. Waar we in de eerste golf een duidelijke afname zagen. Iedereen was toen bang van covid ofzo. Nu is dat totaal anders. SEH draait voor niet-covid op niveau 2019.
Effectief heb je dus een additionele instroom van zo'n 2000 patinten per week via de SEH, bovenop de gewone bezetting. Dat lijkt me onhoudbaar. Komen veel IC patinten ook via de SEH binnen? Stromen ze door van cohort naar IC of komt 't ook voor dat patinten gelijk naar de IC gaan?
Ik heb ook het idee dat de instroom op verpleeg echt gigantisch in de lift zit, veel harder dan je zou verwachten met deze hoeveelheid ongevaccineerden. Daarom stoor ik me er ook zo aan dat die boosters zo lang op zich laten wachten.![]()
Heb je meegenomen dat we een lagere capaciteit hebben dan vorige jaar? Ziekteverzuim, leegloop.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:12 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Eh, sorry maar kijk je wel goed? Vorig jaar rond deze tijd zaten we al op die 600 en lagen de pieken dichter bij de 800.zie email 27 oktober![]()
quote:Op donderdag 18 november 2021 16:07 schreef CherryLips het volgende:
Alle vliegtuigen aan de grond houden.![]()
![]()
Ja, dat zou neerkomen op een lagere maximumcapaciteit van zo'n 100 bedden had ik begrepen.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heb je meegenomen dat we een lagere capaciteit hebben dan vorige jaar? Ziekteverzuim, leegloop.![]()
Nee, daarom is de groei op de IC ook wat minder snel dan vorig jaar. Bovendien hadden we vorig jaar veel lagere aantallen dagelijkse positieve tests, dus de verhouding tussen die twee is wel degelijk beter geworden.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:15 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ben je vergeten dat vaccins bestaan?
Maar dat de groei van de IC-bezetting binnenkort magisch gaat stoppen, daar blijkt vooralsnog weinig van.![]()
"eieren" snijdenquote:Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Dat is (uit mijn hoofd) het gemiddelde over de hele crisis. @DireStraits7 heeft 't ook weleens uitgerekend.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:14 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Is dat het percentage op dit moment? Of gemiddeld over de hele crisis?![]()
Het is dan ook niet magischquote:Op donderdag 18 november 2021 16:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, daarom is de groei op de IC ook wat minder snel dan vorig jaar. Bovendien hadden we vorig jaar veel lagere aantallen dagelijkse positieve tests, dus de verhouding tussen die twee is wel degelijk beter geworden.
Maar dat de groei van de IC-bezetting binnenkort magisch gaat stoppen, daar blijkt vooralsnog weinig van..
![]()
Ik zou het interessant vinden om te zien hoe die verhouding pakweg de laatste twee maanden is. Dat zal door de vaccins natuurlijk heel anders zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is (uit mijn hoofd) het gemiddelde over de hele crisis. @:DireStraits7 heeft 't ook weleens uitgerekend.![]()
Spullen opbergenquote:![]()
offtopic: Na een verbouwing hebben we langdurig vocht in de kelder gehad. En de eiersnijder was tijdens diezelfde verbouwing ook in de kelder beland. Geen goede combi![]()
![]()
Neequote:Op donderdag 18 november 2021 16:20 schreef trustychords het volgende:
Is er trouwens nog een beetje zicht op het daadwerkelijke aantal besmettingen?![]()
Onder druk word van alles vloeibaar, dus er is vast nog wel iets mogelijk.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:14 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Er is geen personeel voor, binnen nu en 2 weken gaat het aantal doden fors omhoog. Het is wat het is.
Privklinieken, andere zorg compleet stoppen, korte instructies voor personeel wat nog niet gecertificeerd is voor de IC.![]()
Maar ik lees dat 3a zoveel betekent als mensen die minder dan 10% kans op overleven hebben geen IC-bed meer krijgen, is dat sowieso niet een beetje een luxepositie om vanuit de handelen op dit moment in deze specifieke situatie?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Jij vroeg om de fase toch?
Een bijkomend groot probleem is de drukte op SEH voor reguliere zorg. Waar we in de eerste golf een duidelijke afname zagen. Iedereen was toen bang van covid ofzo. Nu is dat totaal anders. SEH draait voor niet-covid op niveau 2019.
Sorry voor de noob-vragen hoor.blablablabla![]()
Het gas is wel duur op het moment, dus dat winstoogmerk kun je sowieso vergetenquote:Op donderdag 18 november 2021 16:19 schreef aartstyle het volgende:
Ik ga een sywertje doen en een crematorium beginnen zonder winstoogmerk.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Wellicht vind ik nog wat papieren van de christenunie dat we kunnen opstoken?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het gas is wel duur op het moment, dus dat winstoogmerk kun je sowieso vergeten![]()
Als die collega's volledig gevaccineerd zijn is de kans dat ze in het ziekenhuis komen niet zo groot.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:05 schreef Galvez het volgende:
[..]
Afgelopen weken 3 besmette collega’s hier. Alle 3 via hun basisschoolkinderen. Maar laten we vooral niet de olifant in de kamer benoemen.
Dat is mijn belangrijkste bezwaar over die 23000 besmettingen, het zegt feitelijk geen reet. Het gaat om de ongevaccineerden en kwetsbaren die wellicht wat minder weerstand hebben.Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Denk dat dat heel lastig te achterhalen is, veel mensen ook die bij een positieve zelftest zichzelf wel in quarantaine gooien maar niet nog een test bij de GGD laten afnemen en dus niet geregistreerd staan als besmetting.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:20 schreef trustychords het volgende:
Is er trouwens nog een beetje zicht op het daadwerkelijke aantal besmettingen?Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Ziekenhuis en IC zorg naar het eigen thuis verplaatsen.
Zuurstoffles afleveren met afzuigertje vv. internetlink en dan veel succes toewensen.
Komt goed."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
We gaan langzaam van de situatie, we moeten zoveel mogelijk Corona voorkomen naar fuck it let's gooooo met die groepsimmuniteit.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:05 schreef Galvez het volgende:
[..]
Afgelopen weken 3 besmette collega’s hier. Alle 3 via hun basisschoolkinderen. Maar laten we vooral niet de olifant in de kamer benoemen.blablablabla![]()
Het zegt inmiddels wel wat. De bescherming van de vaccinaties nemen al weer verder af. We hebben al een ratio uit deze golf kunnen herleiden. Ik verwacht niet dat die heel anders zal worden de komende weken. Dus als je nu de zkhs opnames hebt van pak hem beet 10K besmettingen van 2 weken geleden. Dan kan je ervanuit gaan dat de instroom over 2 weken 2 x zo hoog is als op dit moment.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als die collega's volledig gevaccineerd zijn is de kans dat ze in het ziekenhuis komen niet zo groot.
Dat is mijn belangrijkste bezwaar over die 23000 besmettingen, het zegt feitelijk geen reet. Het gaat om de ongevaccineerden en kwetsbaren die wellicht wat minder weerstand hebben.![]()
De cijfers tonen ook dat het overgrote merendeel in de ziekenhuizen 60+ is, regardless vaccinatiestatus.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als die collega's volledig gevaccineerd zijn is de kans dat ze in het ziekenhuis komen niet zo groot.
Dat is mijn belangrijkste bezwaar over die 23000 besmettingen, het zegt feitelijk geen reet. Het gaat om de ongevaccineerden en kwetsbaren die wellicht wat minder weerstand hebben.
In dat opzicht is er dus weinig verschil met 2020.![]()
Nee dat kan niet, want je weet niet wie er besmet raakt.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:24 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Het zegt inmiddels wel wat. De bescherming van de vaccinaties nemen al weer verder af. We hebben al een ratio uit deze golf kunnen herleiden. Ik verwacht niet dat die heel anders zal worden de komende weken. Dus als je nu de zkhs opnames hebt van pak hem beet 10K besmettingen van 2 weken geleden. Dan kan je ervanuit gaan dat de instroom over 2 weken 2 x zo hoog is als op dit moment.![]()
Niet als die verdubbeling in besmettingscijfers met name in de categorie 0-14 zit, en daar lijkt het wel steeds sterker op.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:24 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Het zegt inmiddels wel wat. De bescherming van de vaccinaties nemen al weer verder af. We hebben al een ratio uit deze golf kunnen herleiden. Ik verwacht niet dat die heel anders zal worden de komende weken. Dus als je nu de zkhs opnames hebt van pak hem beet 10K besmettingen van 2 weken geleden. Dan kan je ervanuit gaan dat de instroom over 2 weken 2 x zo hoog is als op dit moment.Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Ja, dat is onhoudbaar. Ik heb het nog niet eerder zo somber ingezien als nu. SEH overspoeld. OK is 40 procent afgeschaald. Fms 3 kunnen we niet binnen 6 weken leveren want onvoldoende IC capaciteit. Teveel "verkeerd bed" patinten, die moeten uitstromen naar VVT maar die hebben ook geen plek. Huisartsen die steeds meer insturen omdat ze ook geen andere opties hebben.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat was @:Elan die het vroeg.
Effectief heb je dus een additionele instroom van zo'n 2000 patinten per week via de SEH, bovenop de gewone bezetting. Dat lijkt me onhoudbaar. Komen veel IC patinten ook via de SEH binnen? Stromen ze door van cohort naar IC of komt 't ook voor dat patinten gelijk naar de IC gaan?
Ik heb ook het idee dat de instroom op verpleeg echt gigantisch in de lift zit, veel harder dan je zou verwachten met deze hoeveelheid ongevaccineerden. Daarom stoor ik me er ook zo aan dat die boosters zo lang op zich laten wachten.
En dan stijgen de cijfers alleen nog maar.
Oh en ik heb minder personeel. En van het personeel dat we overhebben zitten we op 10 procent verzuim. En dat zie ik alleen maar oplopen.
We zijn wel vaker dichtbij de afgrond geweest, maar dit is vrijwel niet meer te redden. Alleen lijken te weinig mensen zich dat te beseffen.![]()
eigenlijk om code zwart te voorkomen dmv triage.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar ik lees dat 3a zoveel betekent als mensen die minder dan 10% kans op overleven hebben geen IC-bed meer krijgen, is dat sowieso niet een beetje een luxepositie om vanuit de handelen op dit moment in deze specifieke situatie?
Sorry voor de noob-vragen hoor.![]()
![]()
Stabiliseren rond de 300 IC-bedden. Dat zei Van Dissel deze week nog. Hij verwacht dat dat het effect van de huidige maatregelen is.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Zo "23000 besmettingen@$@%EINZ@!!!~!" zegt niets nee, maar de onderliggende cijfers, verdeling per leeftijdsgroep en vaccinatiestatus kan je heel veel vertellen.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat is mijn belangrijkste bezwaar over die 23000 besmettingen, het zegt feitelijk geen reet. Het gaat om de ongevaccineerden en kwetsbaren die wellicht wat minder weerstand hebben.
We zien bijvoorbeeld dat er vrij veel 70+ in het ziekenhuis opgenomen worden. Ook zien we dat de hoeveelheid mensen die gevaccineerd zijn toenemen in de ziekenhuizen. Aangezien de vaccinatiegraad bij 70+ zo rond de 95% is, is het geen stretch aan te nemen dat er een flinke hoeveelheid gevaccineerden tussen liggen.
Die patinten komen (bijna) niet op de intensive care, ook door leeftijd, maar dat heeft tot gevolg dat ze op het cohort liggen.![]()
Er zijn wel gegevens beschikbaar van positieve tests uitgesplitst naar leeftijd.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:25 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Nee dat kan niet, want je weet niet wie er besmet raakt.![]()
![]()
quote:Op donderdag 18 november 2021 16:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, dat is onhoudbaar. Ik heb het nog niet eerder zo somber ingezien als nu. SEH overspoeld. OK is 40 procent afgeschaald. Fms 3 kunnen we niet binnen 6 weken leveren want onvoldoende IC capaciteit. Teveel "verkeerd bed" patinten, die moeten uitstromen naar VVT maar die hebben ook geen plek. Huisartsen die steeds meer insturen omdat ze ook geen andere opties hebben.
Oh en ik heb minder personeel. En van het personeel dat we overhebben zitten we op 10 procent verzuim. En dat zie ik alleen maar oplopen.
We zijn wel vaker dichtbij de afgrond geweest, maar dit is vrijwel niet meer te redden. Alleen lijken te weinig mensen zich dat te beseffen.![]()
![]()
Tuurlijk dat klopt wel. Maar ik denk dat alle andere variabelen elkaar wel redelijk opheffen. Dus extra vaccinaties en nu relatief meer jongeren die besmet raken vs afnemende bescherming van de vaccins.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Niet als die verdubbeling in besmettingscijfers met name in de categorie 0-14 zit, en daar lijkt het wel steeds sterker op.
Zeker weten doe je het niet, maar je kan moeilijk verwachten dat het aantal zkhs opnames nu zal gaan dalen per dag.![]()
Dit klinkt wel opbeurendquote:Op donderdag 18 november 2021 16:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, dat is onhoudbaar. Ik heb het nog niet eerder zo somber ingezien als nu. SEH overspoeld. OK is 40 procent afgeschaald. Fms 3 kunnen we niet binnen 6 weken leveren want onvoldoende IC capaciteit. Teveel "verkeerd bed" patinten, die moeten uitstromen naar VVT maar die hebben ook geen plek. Huisartsen die steeds meer insturen omdat ze ook geen andere opties hebben.
We zijn wel vaker dichtbij de afgrond geweest, maar dit is vrijwel niet meer te redden. Alleen lijken te weinig mensen zich dat te beseffen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
En de besmettingen die onder de radar blijven niet te vergeten. Was beetje vragen naar de bekende weg, maar wie weet dat een of andere slimme statisticus/data-analyst of whatever een mooie methode heeft om enigzins betrouwbaar te extrapoleren.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Denk dat dat heel lastig te achterhalen is, veel mensen ook die bij een positieve zelftest zichzelf wel in quarantaine gooien maar niet nog een test bij de GGD laten afnemen en dus niet geregistreerd staan als besmetting.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Overheid straalt ook geen urgentie uit op dit moment. Straks zijn ze allemaal weer verbaasd en heeft het virus ze weer op de verkeerde been gezet.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik gaf een duimpje, maar ik wil eigenlijk een traantje geven.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
We zijn wel vaker dichtbij de afgrond geweest, maar dit is vrijwel niet meer te redden. Alleen lijken te weinig mensen zich dat te beseffen.
Geef niet op kerel! Wij hier van het Fok forum leven met je mee (en worden steeds bozer op alles en iedereen wat maar tegenwerkt)![]()
Ja klopt, dat bedoelde ik eigenlijk. Dat je dus niet zomaar die cijfers kunt verdubbelen zonder de verdeling te kennen. Slecht verwoord van mijn kantquote:Op donderdag 18 november 2021 16:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn wel gegevens beschikbaar van positieve tests uitgesplitst naar leeftijd.
[ afbeelding ].
![]()
[..]
blablablabla![]()
Widm: Covid editiequote:Op donderdag 18 november 2021 16:08 schreef Noek het volgende:
Gewoon weer straks je skere shit in een tas bij de Action ophalen of met een rotvaart door die winkel want je hebt nog maar 0"33 seconden.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
[..]
We zijn wel vaker dichtbij de afgrond geweest, maar dit is vrijwel niet meer te redden. Alleen lijken te weinig mensen zich dat te beseffen.Gaat 't met jou nog wel goed? Heb je hulp waar nodig?
Weet je of die boodschap ook aankomt bij LCPS etc? Kuipers was afgelopen week nog van mening dat er nog
opgehaald kon worden. Ik kan het me niet zo heel goed voorstellen.![]()
Er is nog zat capaciteit.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Groetjes,
Bliksem92![]()
Wat klopt er niet aan wat hij zegt?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:29 schreef SEMTEX het volgende:
Intussen... in de bubbel van Arie Slob..
[ twitter ]
[ afbeelding ]![]()
Als je Lenny zo leest is het eigenlijk al te laat en koersen ze dus (bewust) af op de ram door de muur benadering en niet meer voor beteugeling.blablablabla![]()
Zeker omdat de enige maatregel die nu overwogen wordt het verder uitrollen van de QR-code is. Alsof dat gaat helpen.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:31 schreef Elan het volgende:
Als je Lenny zo leest is het eigenlijk al te laat en koersen ze dus (bewust) af op de ram door de muur benadering en niet meer voor beteugeling.![]()
Lijkt me vreselijk frustrerend. Sterkte daar!quote:Op donderdag 18 november 2021 16:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
We zijn wel vaker dichtbij de afgrond geweest, maar dit is vrijwel niet meer te redden. Alleen lijken te weinig mensen zich dat te beseffen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Daarom moet je je dus niet laten leiden door dat soort hysterie. Sympathie voor de persoon in die situatie is uiteraard wel nodig.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:31 schreef Elan het volgende:
Als je Lenny zo leest is het eigenlijk al te laat en koersen ze dus (bewust) af op de ram door de muur benadering en niet meer voor beteugeling.![]()
Hysterie, ja?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:32 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Daarom moet je je dus niet laten leiden door dat soort hysterie.![]()
Waar moet je je dan wel door laten leiden? @Lenny_Leonard legt uit hoe het er in zijn ziekenhuis aan toe gaat. Ik vind dat hij er niet eens hysterisch over doet, maar gewoon feitelijk uitlegt.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:32 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Daarom moet je je dus niet laten leiden door dat soort hysterie.
Je moet het toch met me eens zijn dat het niet goed gaat?![]()
man man man. Er zit hier een gewaardeerd forum lid er zwaar doorheen. Iemand die dag en nacht strijd om deze crisis te bestrijden. En dan komt Bliksem92 met dit soort uitingen. Gewoon zielig.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:32 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Daarom moet je je dus niet laten leiden door dat soort hysterie.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Niks aan het handje jongens. Dit is week 1, nog maar 1 week te gaan en dan kunnen wij volgens het OMT waarschijnlijk met 2G en wat basis maatregelen weer uit de voet.![]()
Nou, wij denken hier wel dat ze volledig incompetent zijn maar zelfs een blinde zou moeten inzien dat er eerder ingegrepen had moeten worden. Dus wellicht zit de vork anders in de steel, maar dan kunnen ze dat maar beter communiceren naar het volk .quote:Op donderdag 18 november 2021 16:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker omdat de enige maatregel die nu overwogen wordt het verder uitrollen van de QR-code is. Alsof dat gaat helpen.blablablabla![]()
Waar komen die SEH patinten dan vandaan? Die vangen toch geen COVID patinten op?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
We zijn wel vaker dichtbij de afgrond geweest, maar dit is vrijwel niet meer te redden. Alleen lijken te weinig mensen zich dat te beseffen.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Natuurlijk gaat het niet goed, maar het hebben over de rand van de afgrond is gewoon nergens voor nodig. Het grote plaatje blijft belangrijker. Bovendien heb ik weinig sympathie voor posters die meteen beginnen te scheldenquote:Op donderdag 18 november 2021 16:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waar moet je je dan wel door laten leiden? @:Lenny_Leonard legt uit hoe het er in zijn ziekenhuis aan toe gaat. Ik vind dat hij er niet eens hysterisch over doet, maar gewoon feitelijk uitlegt.
Je moet het toch met me eens zijn dat het niet goed gaat?.
![]()
wie zegt dat je een test afspraak kunt krijgen? alles is overbelastquote:Op donderdag 18 november 2021 16:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Denk dat dat heel lastig te achterhalen is, veel mensen ook die bij een positieve zelftest zichzelf wel in quarantaine gooien maar niet nog een test bij de GGD laten afnemen en dus niet geregistreerd staan als besmetting.![]()
quote:Op donderdag 18 november 2021 16:29 schreef SEMTEX het volgende:
Intussen... in de bubbel van Arie Slob..
[ twitter ]
[ afbeelding ]
• Onderwijs zo veel mogelijk buiten schot
• Verpleeghuizen nooit meer op slot
• Te laat beginnen met boosters
• Steunpakketten allemaal stopgezet
Topshow dit
Een schrijver van een rampenfilm zou op zijn vingers getikt worden omdat het optreden van de overheid te ongeloofwaardig is.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Iemand die dagelijks met de realiteit op de IC's geconfronteerd wordt hysterisch noemen, veel gekker moet het niet worden.quote:
[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 18-11-2021 16:38:42 ]blablablabla![]()
Dat scheelt, want ik scheld niet.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:36 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het niet goed, maar het hebben over de rand van de afgrond is gewoon nergens voor nodig. Het grote plaatje blijft belangrijker. Bovendien heb ik weinig sympathie voor posters die meteen beginnen te schelden.
Hij zegt volgens mij ook nergens dat het de rand van de afgrond is, of dat we erover zijn oid, hij geeft aan dat hij geen scenario ziet waarin dit nog goed gaat.
Vergeet niet, zoals hij aangeeft is er al flink afgeschaald. Gelet op de besmettingscijfers is het logisch aan te nemen dat deze groei de komende twee weken nog wel doorzet en die ruimte is er gewoonweg niet.![]()
Ook dat nog eens jaquote:Op donderdag 18 november 2021 16:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wie zegt dat je een test afspraak kunt krijgen? alles is overbelastOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Eerst claim je dat het niet zo ver komt en wanneer het gebeurt vind je het hysterie?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:31 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Wat klopt er niet aan wat hij zegt?![]()
2G in de niet-essentile winkels wordt mogelijk'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
ik geloof het 100%, watch and burnquote:Op donderdag 18 november 2021 16:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: