Niemand begrijpt het.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:52 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Waar zitten we nu naar te kijken? Waarom is dit nu weer zo moeilijk?
Maar code zwart is helemaal niet aan de orde, op geen enkele manier. Dat bedoel ik met paniekquote:Op donderdag 18 november 2021 15:54 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Omdat ze niet zitten te wachten op langdurig code zwart in de zorg en alle media berichten erom heen.
Ik ben ook tegen lockdowns (wie niet), maar ik ben nog er nog meer tegen als mijn kinderen straks niet naar het ziekenhuis kunnen omdat ze gevallen zijn omdat het ziekenhuis vol ligt.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:53 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik was vorig jaar (september) tegen een lockdown en nu nog steeds. Je maakt er meer kapot mee dan dat het helpt. We moeten eens leren leven met corona, niet telkens het land plat leggen.
Nu eentje met Oostenrijk.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:51 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
We zijn nog geen kampioen he
We moeten de antivaxxers ook een beetje paaien hequote:Op donderdag 18 november 2021 15:54 schreef Salina het volgende:
[..]
De hont is een versimpelde weergave van wat er werkelijk aan de hand is in de ziekenhuizen?
Erg mooi...verwarrend.
Zolang het nodig is.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:54 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Maar de ziekenhuizen zijn volgens jouw redenering al vol sinds eind september. Dus lockdown tot maart?
In Tsjechië zijn ze echt de kul. Wat een sukkelsquote:Op donderdag 18 november 2021 15:51 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
We zijn nog geen kampioen he
Insinueer je nu dat we niet zorgvuldig moeten zijn?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:52 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Tot het 'tweede' uitmondt in een halve burgeroorlog want dat is wel waar je naartoe afglijdt. Ook omdat de zorgcapaciteit met elke golf minder wordt omdat er personeel vertrekt.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:54 schreef TheRabbitEars het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het neerkomen op twee extreme scenario's: code zwart in ziekenhuizen of repressie tegen burgers om geldende maatregelen te handhaven. Op een gegeven moment gaat om het eerste te kunnen behappen het tweede gewoon proportioneel zijn.
#zorgvuldigquote:Op donderdag 18 november 2021 15:52 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
We plaatsen ons moeiteloos voor het WK en de bookmakers dichten ons serieuze kansen toe voor de wereldtitelquote:Op donderdag 18 november 2021 15:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
We zitten in de Champions League van de besmettingen. UEFA League als 't gaat om vaccinaties. Als die nou ook eens meestijgt gaan we qua besmettingen wel weer verliezen.
Is wel enigszins een illusie om te denken dat een korte lockdown ons had geholpen. Wellicht als ook de scholen dicht waren gegaan en er een echte thuiswerk plicht was, maar zo'n lockdown heeft sowieso weinig zin als die tijd niet gebruikt wordt om ook een duurzame lange termijn oplossing te bedenken zodat we niet elke paar maanden in een lockdown moeten met z'n allen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk is het wel ernstig genoeg. Wat mij betreft hadden ze een lockdown in oktober al opgelegd, dan was het misschien nog een beetje goedgekomen in de ziekenhuizen.
allemaal gratis QR-codequote:Op donderdag 18 november 2021 15:50 schreef OProg het volgende:
[..]
Zelf deze week 2 keer "zien" gebeuren. Kind besmet op school, beide ouders nu ook besmet. Dus het stapelt lekker door zo.
Ah je leeft nog in de ontkenningsfase. Duidelijk!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:54 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Maar code zwart is helemaal niet aan de orde, op geen enkele manier. Dat bedoel ik met paniek.
Ja dit, als m'n moeder het aan haar hart krijgt zou het fijn zijn als ze niet ligt te versterven voor het ziekenhuis.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen lockdowns (wie niet), maar ik ben nog er nog meer tegen als mijn kinderen straks niet naar het ziekenhuis kunnen omdat ze gevallen zijn omdat het ziekenhuis vol ligt.
En wanneer is dat nodig, als de ziekenhuizen volgens jou "vol" zijn? Is dat een juiste conclusie?quote:
Misschien moeten we eens gaan denken aan een maatregel als links rijden?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hoe doet de UK het zoveel beter?
Sommige mensen niet, anderen kunnen dat prima.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:55 schreef Confetti het volgende:
Ik verwacht binnen 24-48 uur dat 'bronnen dicht bij het kabinet' de eerste melding gaan maken van meer maatregelen.
Je kan wel de oogkleppen opdoen zoals de regering nu doet maar dat kun je niet volhouden in een beschaafd land. Dit virus trekt zich niks aan van prestigeprojecten van Hugo, debatten in de Kamer of spindokters.
De mens kan het concept van exponentiële groei gewoon niet bevatten.
Melk in de thee en sinaasappel in je chocoladekoekje.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:56 schreef alpeko het volgende:
[..]
Misschien moeten we eens gaan denken aan een maatregel als links rijden?
Niet voor niets noemde Einstein het het achtste wereldwonderquote:Op donderdag 18 november 2021 15:56 schreef LTVDK het volgende:
Vorige week waren nog allemaal verbaasd dat het oude dagrecord was gesneuveld, inmiddels hebben we het al bijna verdubbeld
Een antwoord van iemand die geen argumenten meer heeftquote:Op donderdag 18 november 2021 15:56 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ah je leeft nog in de ontkenningsfase. Duidelijk!
Als de modellen van het RIVM kloppen zitten we nu ongeveer op de piek van de hoeveelheid IC opnames en zal 't een plateau rond de 400 zijn/blijven. Als de uitstroom een stuk lager was geweest was dat met lichtere/minder maatregelen wellicht behapbaar geweest. Aangezien dat niet zo is ben ik bang dat het enige scenario is dat (bijna) alles weer dicht gaat.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is wel enigszins een illusie om te denken dat een korte lockdown ons had geholpen. Wellicht als ook de scholen dicht waren gegaan en er een echte thuiswerk plicht was, maar zo'n lockdown heeft sowieso weinig zin als die tijd niet gebruikt wordt om ook een duurzame lange termijn oplossing te bedenken zodat we niet elke paar maanden in een lockdown moeten met z'n allen.
Ik zou zeggen: zolang de achterstanden oplopen, moet er iets gebeuren om de instroom te beperken, want anders gaat het van kwaad tot erger.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:56 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
En wanneer is dat nodig, als de ziekenhuizen volgens jou "vol" zijn? Is dat een juiste conclusie?
We hebben iets van 1.000 IC-bedden, dus we zitten nog lang niet bij code zwart.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen lockdowns (wie niet), maar ik ben nog er nog meer tegen als mijn kinderen straks niet naar het ziekenhuis kunnen omdat ze gevallen zijn omdat het ziekenhuis vol ligt.
Als we deze week nog een keer een getal krijgen wat in de buurt van dat oude dagrecord ligt gaan de champagnekurken eraf en struikel je hier weer over de "zie je wel, alles valt mee, maatregelen kunnen weg"-roepersquote:Op donderdag 18 november 2021 15:56 schreef LTVDK het volgende:
Vorige week waren nog allemaal verbaasd dat het oude dagrecord was gesneuveld, inmiddels hebben we het al bijna verdubbeld
Oh..maar Mark zei gisteren nog dat ie misschien wel te veel maatregelen genomen had.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:55 schreef Confetti het volgende:
Ik verwacht binnen 24-48 uur dat 'bronnen dicht bij het kabinet' de eerste melding gaan maken van meer maatregelen.
Je kan wel de oogkleppen opdoen zoals de regering nu doet maar dat kun je niet volhouden in een beschaafd land. Dit virus trekt zich niks aan van prestigeprojecten van Hugo, debatten in de Kamer of spindokters.
De mens kan het concept van exponentiële groei gewoon niet bevatten.
"belt kapper op"!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat het grof geschut inderdaad weer van stal gehaald gaat worden. Dat heeft even tijd nodig om in te dalen bij onze politici en bij alle belanghebbenden maar uiteindelijk lijkt het mij onvermijdelijk dat we weer in een veel heviger vorm van lockdown terecht komen.
Dan lijkt mij de conclusie dat je dus al vanaf september in lockdown had gewild. Wat ga je dan doen als de cijfers vergvolgens alsnog oplopen?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: zolang de achterstanden oplopen, moet er iets gebeuren om de instroom te beperken, want anders gaat het van kwaad tot erger.
Jaa! Dan kan ik eindelijk die Toyota Supra MK4 gaan rijden hierquote:Op donderdag 18 november 2021 15:56 schreef alpeko het volgende:
[..]
Misschien moeten we eens gaan denken aan een maatregel als links rijden?
En hoeveel van die bedden zijn momenteel vrij? Het antwoord: 31 te weinig.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:58 schreef 4-elements het volgende:
[..]
We hebben iets van 1.000 IC-bedden, dus we zitten nog lang niet bij code zwart.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |