SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de antivaxers: dit is een versimpelde weergave wat er aan de hand is in de ziekenhuizen. Niet te letterlijk nemen dus.
[ Bericht 1% gewijzigd door Mexicanobakker op 18-11-2021 15:48:20 ][i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Dat klopt. Nogmaals, als je die situatie als "vol" wil bestempelen mag dat. Maar dan ga ik er ook van uit dat je pleit voor lange harde lockdowns om die situatie ten alle tijde te voorkomen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat heeft ook de huidige achterstand veroorzaakt. Een aantal van de non-covidpatiënten op de IC liggen er nu vanwege uitgestelde zorg tijdens de vorige golf.
Als je nu weer naar zulke aantallen gaat, stel je dus nog meer zorg uit.![]()
Dat draadje van Mar.
"Dus dat"
"Echt hè?"
Beter komt ze niet hier want de boterhamzakjes zijn op.Go hard or go home![]()
Eigenlijk is het heel simpel in mijn ogen. Indien je onvoldoende personeel hebt om de bedden te bemannen maar je wel patiënten voor die bedden hebt is het vol. Ongeacht wat de oorzaak is.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:42 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat klopt. Nogmaals, als je die situatie als "vol" wil bestempelen mag dat. Maar dan ga ik er ook van uit dat je pleit voor lange harde lockdowns om die situatie ten alle tijde te voorkomen.![]()
Waarom rijden ze niet?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:39 schreef THEFXR het volgende:
geen enkele ambulance die rijdt
.
http://www.p2000-online.net/limburgzuidf.htmlblablablabla![]()
Ik heb geen zin om het op te zoeken maar we moeten volgens mij toch behoorlijk dichtbij het hoogste aantal besmettingen per 100.000 inwoners zijn, wereldwijd gezien.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Is weer eens wat anders dan telkens maar weer als eerste de horeca te bestraffen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:43 schreef THEFXR het volgende:
België komt met strengere maatregelen, maar horeca blijft gewoon dag en nacht open
![]()
![]()
Dan is de zorg al jarenlang vol. Is ook een manier om er naar te kijken natuurlijkquote:Op donderdag 18 november 2021 15:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eigenlijk is het heel simpel in mijn ogen. Indien je onvoldoende personeel hebt om de bedden te bemannen maar je wel patiënten voor die bedden hebt is het vol. Ongeacht wat de oorzaak is..
![]()
Zeg dan niet dat de ziekenhuizen niet vol zijn, want dat zijn ze dus wel.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:42 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat klopt. Nogmaals, als je die situatie als "vol" wil bestempelen mag dat. Maar dan ga ik er ook van uit dat je pleit voor lange harde lockdowns om die situatie ten alle tijde te voorkomen.![]()
[Willem Engel modus]quote:
Acteurs zijn bezig met het sinterklaasjournaal. Daardoor kunnen ze geen acteurs vinden om als patiënt in de ambulance te liggen.
[/Willem Engel modus]![]()
Deze piek zien we in allerlei landen met een hoge vaccinatiegraad, Nederland, België, Duitsland, Gibraltar, Singapore etc.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:40 schreef LTVDK het volgende:
Die 'dansen met Janssen' piek is nu nog maar een klein heuveltje![]()
![]()
Hardop gelachenquote:Op donderdag 18 november 2021 15:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
[Willem Engel modus]
Acteurs zijn bezig met het sinterklaasjournaal. Daardoor kunnen ze geen acteurs vinden om als patiënt in de ambulance te liggen.
[/Willem Engel modus]
blablablabla![]()
Dat is ook zo. Maar het is nu wel veel erger dan eerder. Niet alleen moeten operaties nu worden uitgesteld, zelfs eerder uitgestelde operaties moeten weer worden uitgesteld.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:45 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dan is de zorg al jarenlang vol. Is ook een manier om er naar te kijken natuurlijk.
![]()
Mooi man, ook nergens een hint naar een afvlakking.quote:Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
In feite zijn die 23000 besmettingen op zichzelf het probleem niet, want het overgrote deel zal jonger zijn dan 14 en voor een ander deel zullen het herbesmettingen zijn of besmettingen van gevaccineerden.
Het gaat erom hoeveel van die 23000 er ook daadwerkelijk in een risicocategorie vallen (60+) en ongevaccineerd zijn, want dat is het echte probleem, die zorgen voor de belasting in de zorg.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Nee, naar mijn mening niet. Naar jouw mening wel, dus ik vraag gewoon of je pleit voor harde lockdowns om dat te voorkomen. Of misschien vind je dat "vol" daarvoor niet ernstig genoeg is?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeg dan niet dat de ziekenhuizen niet vol zijn, want dat zijn ze dus wel.![]()
WAT DOET DAT PLAATJE IN DE OP?!'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Dat wij nu in de vaste maatregelenpavlov zitten..quote:Op donderdag 18 november 2021 15:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is weer eens wat anders dan telkens maar weer als eerste de horeca te bestraffen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ik denk dat dat ook wel een logische conclusie is ja. Alleen niet zo lang als normaal.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:45 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dan is de zorg al jarenlang vol. Is ook een manier om er naar te kijken natuurlijk.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2021 15:47:55 ]![]()
Gaat langzaam toch hard. Vaccineren helpt duidelijk, maar het helpt niet genoeg.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Suck it Bolsonaro! In your face! Ha!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik heb geen zin om het op te zoeken maar we moeten volgens mij toch behoorlijk dichtbij het hoogste aantal besmettingen per 100.000 inwoners zijn, wereldwijd gezien.![]()
Dat heeft iemand er in gezet. Ik vervang het wel door een gifje van een hond.quote:
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
QR-code vragen in het ziekenhuis. Zo, ook weer opgelost.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:46 schreef TheVulture het volgende:
In feite zijn die 23000 besmettingen op zichzelf het probleem niet, want het overgrote deel zal jonger zijn dan 14 en voor een ander deel zullen het herbesmettingen zijn of besmettingen van gevaccineerden.
Het gaat erom hoeveel van die 23000 er ook daadwerkelijk in een risicocategorie vallen (60+) en ongevaccineerd zijn, want dat is het echte probleem, die zorgen voor de belasting in de zorg.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Kloptquote:Op donderdag 18 november 2021 15:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik heb geen zin om het op te zoeken maar we moeten volgens mij toch behoorlijk dichtbij het hoogste aantal besmettingen per 100.000 inwoners zijn, wereldwijd gezien.![]()
![]()
Ja dat is toch wel een loser zeg.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Suck it Bolsonaro! In your face! Ha!
Hij wou niet eens maatregelen nemen, en nog winnen wij. (met maatregelen). Appeltje eitje dit.
Trots op dit landje (pinkt traantje weg)![]()
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
hors categoriequote:Op donderdag 18 november 2021 15:40 schreef LTVDK het volgende:
Die 'dansen met Janssen' piek is nu nog maar een klein heuveltje![]()
[ afbeelding ]![]()
Dat wil ik hier aan de thee met koekjes, niet zo zeggen maar dat er een forse terugslag komt omtrent wat men zich heeft voorgehouden als belofte, is mij wel zeker. Sws speelt zich - onderhuids - een ramp af omdat mensen hun leefwijze wordt ontnomen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:23 schreef Za het volgende:
[..]
We staan aan de vooravond van een humanitaire ramp, en mensen zien het niet, nog steeds niet."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Gewoon een kwestie van de meest cruciale zaken des levens in stand houden.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:43 schreef THEFXR het volgende:
België komt met strengere maatregelen, maar horeca blijft gewoon dag en nacht open
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Kan ook zijn dat de testbereidheid hier veel groter is. Geen idee hoe mensen in andere landen tegen testen aankijken, aangezien ze daar ook minder bereid zijn om een vaccin te halen.quote:That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Zo, gedaan. Over tot de orde van de dag
Maarja die rode lijn ging pas dalen toen we maanden in strenge maatregelen zaten, horeca was al in september dicht bijvoorbeeldquote:
blablablabla![]()
Klein maar knus. Een mooi stelletje group huggers zijn we.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
We zitten in de Champions League van de besmettingen. UEFA League als 't gaat om vaccinaties. Als die nou ook eens meestijgt gaan we qua besmettingen wel weer verliezen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:49 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat de testbereidheid hier veel groter is. Geen idee hoe mensen in andere landen tegen testen aankijken, aangezien ze daar ook minder bereid zijn om een vaccin te halen.![]()
Zelf deze week 2 keer "zien" gebeuren. Kind besmet op school, beide ouders nu ook besmet. Dus het stapelt lekker door zo.quote:"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Dit klopt niet, het aantal besmettingen is niet gelijk opgegaan met vorig jaar.quote:
Wat is er mis met accurate info?![]()
@Tijn had je nu niet liever in Portugal gezeten?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je zal maar moeten terugreizen NL in vanuit een zonnig land , gelijk in quarantaine![]()
![]()
Overigens kan die hele onzin over dat er geen testbereidheid is ook wel de prullenbak in![]()
Straks gewoon bijna 3 miljoen testen per maand
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
En dat met een hele smalle selectie. Het technisch beleid en de trainer doen het uitstekend.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
We zitten in de Champions League van de besmettingen. UEFA League als 't gaat om vaccinaties. Als die nou ook eens meestijgt gaan we qua besmettingen wel weer verliezen."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Ik denk dat het grof geschut inderdaad weer van stal gehaald gaat worden. Dat heeft even tijd nodig om in te dalen bij onze politici en bij alle belanghebbenden maar uiteindelijk lijkt het mij onvermijdelijk dat we weer in een veel heviger vorm van lockdown terecht komen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:27 schreef opreis het volgende:
Maar even he, de cijfers blijven stijgen, ziekenhuizen zit al te vol. Zijn er hier mensen die vertrouwen hebben in de meest recente maatregels die dit zouden moeten verhelpen? Ik denk echt dat we straks met 30k+ scholen weer zullen gaan sluiten"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Ja je kan zeggen wat je wilt maar zelfs in Urk laat men zich blijkbaar massaal testen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:50 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Overigens kan die hele onzin over dat er geen testbereidheid is ook wel de prullenbak in![]()
Straks gewoon bijna 3 miljoen testen per maandOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ja, toen ik terugreed dacht ik al "waar ben ik mee bezig???"quote:Op donderdag 18 november 2021 15:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
@:Tijn had je nu niet liever in Portugal gezeten?![]()
![]()
Waarom onvermijdelijk? Omdat de paniek altijd wint?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat het grof geschut inderdaad weer van stal gehaald gaat worden. Dat heeft even tijd nodig om in te dalen bij onze politici en bij alle belanghebbenden maar uiteindelijk lijkt het mij onvermijdelijk dat we weer in een veel heviger vorm van lockdown terecht komen.![]()
Ik ben er bang voor dat dit wordt zoals januari dit jaar.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat het grof geschut inderdaad weer van stal gehaald gaat worden. Dat heeft even tijd nodig om in te dalen bij onze politici en bij alle belanghebbenden maar uiteindelijk lijkt het mij onvermijdelijk dat we weer in een veel heviger vorm van lockdown terecht komen.![]()
een pintje neem je die belgen niet af!!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:49 schreef OProg het volgende:
[..]
Gewoon een kwestie van de meest cruciale zaken des levens in stand houden.![]()
Ja Godverrrrrrrdomme hequote:Op donderdag 18 november 2021 15:51 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
We zijn nog geen kampioen he![]()
Ik ga nog even buiten staan hoesten.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ik heb nog wel wat flesjes corona te koop. Die kunnen we ook gaan uitdelen?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja Godverrrrrrrdomme he![]()
Ik ga nog even buiten staan hoesten.![]()
Mooi man, dat GB hoe ze het doen daar.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:51 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
We zijn nog geen kampioen he
Alles open, volle stadions, normaal doorgaan met leven...
Zitten wij met onze qr madness.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Natuurlijk is het wel ernstig genoeg. Wat mij betreft hadden ze een lockdown in oktober al opgelegd, dan was het misschien nog een beetje goedgekomen in de ziekenhuizen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:46 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Nee, naar mijn mening niet. Naar jouw mening wel, dus ik vraag gewoon of je pleit voor harde lockdowns om dat te voorkomen. Of misschien vind je dat "vol" daarvoor niet ernstig genoeg is?![]()
En hoe lang willen we dat liedje gaan vol houden?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat het grof geschut inderdaad weer van stal gehaald gaat worden. Dat heeft even tijd nodig om in te dalen bij onze politici en bij alle belanghebbenden maar uiteindelijk lijkt het mij onvermijdelijk dat we weer in een veel heviger vorm van lockdown terecht komen.
Je ziet het nu al, je kan wel 1,5 meter verplicht gaan stellen, maar dat gaat bijna niemand meer doen als het niet hardhandig wordt afgedwongen.
Elke volgende lockdown moet je dus meer repressie toe gaan passen om te zorgen dat ie nog werkt. Willen we dat echt?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Hoe doet de UK het zoveel beter?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:51 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
We zijn nog geen kampioen he[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik was vorig jaar (september) tegen een lockdown en nu nog steeds. Je maakt er meer kapot mee dan dat het helpt. We moeten eens leren leven met corona, niet telkens het land plat leggen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat het grof geschut inderdaad weer van stal gehaald gaat worden. Dat heeft even tijd nodig om in te dalen bij onze politici en bij alle belanghebbenden maar uiteindelijk lijkt het mij onvermijdelijk dat we weer in een veel heviger vorm van lockdown terecht komen.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Altijd weer die oostblokkersquote:Op donderdag 18 november 2021 15:51 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Als we nu die maatregelen weer van stal halen accepteren we eigenlijk meteen dat dat de komende jaren ook nog nodig gaat zijn; tenzij er opeens magisch een medicijn op de markt komt die wél goed genoeg werkt; goed genoeg om maatregelen tegen te gaan althans.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar de ziekenhuizen zijn volgens jouw redenering al vol sinds eind september. Dus lockdown tot maart?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk is het wel ernstig genoeg. Wat mij betreft hadden ze een lockdown in oktober al opgelegd, dan was het misschien nog een beetje goedgekomen in de ziekenhuizen.![]()
Bergamo thuis incomingquote:Op donderdag 18 november 2021 15:53 schreef Elan het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)besmettingen-cijfers
[ afbeelding ]
Dit gaat vast heel goed aflopen![]()
Omdat ze niet zitten te wachten op langdurig code zwart in de zorg en alle media berichten erom heen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:52 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Waarom onvermijdelijk? Omdat de paniek altijd wint?![]()
De hont is een versimpelde weergave van wat er werkelijk aan de hand is in de ziekenhuizen?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat heeft iemand er in gezet. Ik vervang het wel door een gifje van een hond.
Erg mooi...verwarrend."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Ingewikkeld.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:52 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Waar zitten we nu naar te kijken? Waarom is dit nu weer zo moeilijk?
Zorgvuldig.
Mensen moeten werk hebben. Alles moet geregeld worden.
Weet ik veel waarom het zo moeilijk is?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Uiteindelijk gaat het neerkomen op twee extreme scenario's: code zwart in ziekenhuizen of repressie tegen burgers om geldende maatregelen te handhaven. Op een gegeven moment gaat om het eerste te kunnen behappen het tweede gewoon proportioneel zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:53 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En hoe lang willen we dat liedje gaan vol houden?
Je ziet het nu al, je kan wel 1,5 meter verplicht gaan stellen, maar dat gaat bijna niemand meer doen als het niet hardhandig wordt afgedwongen.
Elke volgende lockdown moet je dus meer repressie toe gaan passen om te zorgen dat ie nog werkt. Willen we dat echt?![]()
Niemand begrijpt het.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:52 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Waar zitten we nu naar te kijken? Waarom is dit nu weer zo moeilijk?![]()
Maar code zwart is helemaal niet aan de orde, op geen enkele manier. Dat bedoel ik met paniekquote:Op donderdag 18 november 2021 15:54 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Omdat ze niet zitten te wachten op langdurig code zwart in de zorg en alle media berichten erom heen..
![]()
Ik ben ook tegen lockdowns (wie niet), maar ik ben nog er nog meer tegen als mijn kinderen straks niet naar het ziekenhuis kunnen omdat ze gevallen zijn omdat het ziekenhuis vol ligt.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:53 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik was vorig jaar (september) tegen een lockdown en nu nog steeds. Je maakt er meer kapot mee dan dat het helpt. We moeten eens leren leven met corona, niet telkens het land plat leggen.![]()
Nu eentje met Oostenrijk.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:51 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
We zijn nog geen kampioen heI am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
We moeten de antivaxxers ook een beetje paaien hequote:Op donderdag 18 november 2021 15:54 schreef Salina het volgende:
[..]
De hont is een versimpelde weergave van wat er werkelijk aan de hand is in de ziekenhuizen?
Erg mooi...verwarrend.
Ik zeg: avondklok maar dan overdag, en voedselpakketten die via drones afgeleverd worden.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Zolang het nodig is.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:54 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Maar de ziekenhuizen zijn volgens jouw redenering al vol sinds eind september. Dus lockdown tot maart?![]()
In Tsjechië zijn ze echt de kul. Wat een sukkelsquote:Op donderdag 18 november 2021 15:51 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Insinueer je nu dat we niet zorgvuldig moeten zijn?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:52 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Waar zitten we nu naar te kijken? Waarom is dit nu weer zo moeilijk?![]()
Tot het 'tweede' uitmondt in een halve burgeroorlog want dat is wel waar je naartoe afglijdt. Ook omdat de zorgcapaciteit met elke golf minder wordt omdat er personeel vertrekt.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:54 schreef TheRabbitEars het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het neerkomen op twee extreme scenario's: code zwart in ziekenhuizen of repressie tegen burgers om geldende maatregelen te handhaven. Op een gegeven moment gaat om het eerste te kunnen behappen het tweede gewoon proportioneel zijn.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
#zorgvuldigquote:Op donderdag 18 november 2021 15:52 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Waar zitten we nu naar te kijken? Waarom is dit nu weer zo moeilijk?
Ik zou zeggen, laat mensen ongeacht leeftijd of beroepsgroep naar binnen lopen voor een booster. Zonder afspraak of brief. Ben je voor het einde van het jaar klaar.![]()
Mooie cijfers, in dit tempo gaan we de 30k makkelijk halen voor het einde van de maand.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
We plaatsen ons moeiteloos voor het WK en de bookmakers dichten ons serieuze kansen toe voor de wereldtitelquote:Op donderdag 18 november 2021 15:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
We zitten in de Champions League van de besmettingen. UEFA League als 't gaat om vaccinaties. Als die nou ook eens meestijgt gaan we qua besmettingen wel weer verliezen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Ik verwacht binnen 24-48 uur dat 'bronnen dicht bij het kabinet' de eerste melding gaan maken van meer maatregelen.
Je kan wel de oogkleppen opdoen zoals de regering nu doet maar dat kun je niet volhouden in een beschaafd land. Dit virus trekt zich niks aan van prestigeprojecten van Hugo, debatten in de Kamer of spindokters.
De mens kan het concept van exponentiële groei gewoon niet bevatten.![]()
Is wel enigszins een illusie om te denken dat een korte lockdown ons had geholpen. Wellicht als ook de scholen dicht waren gegaan en er een echte thuiswerk plicht was, maar zo'n lockdown heeft sowieso weinig zin als die tijd niet gebruikt wordt om ook een duurzame lange termijn oplossing te bedenken zodat we niet elke paar maanden in een lockdown moeten met z'n allen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk is het wel ernstig genoeg. Wat mij betreft hadden ze een lockdown in oktober al opgelegd, dan was het misschien nog een beetje goedgekomen in de ziekenhuizen.![]()
allemaal gratis QR-codequote:Op donderdag 18 november 2021 15:50 schreef OProg het volgende:
[..]
Zelf deze week 2 keer "zien" gebeuren. Kind besmet op school, beide ouders nu ook besmet. Dus het stapelt lekker door zo.![]()
Ah je leeft nog in de ontkenningsfase. Duidelijk!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:54 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Maar code zwart is helemaal niet aan de orde, op geen enkele manier. Dat bedoel ik met paniek.
![]()
Ja dit, als m'n moeder het aan haar hart krijgt zou het fijn zijn als ze niet ligt te versterven voor het ziekenhuis.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen lockdowns (wie niet), maar ik ben nog er nog meer tegen als mijn kinderen straks niet naar het ziekenhuis kunnen omdat ze gevallen zijn omdat het ziekenhuis vol ligt.
Of als ik struikel en m'n been breek, zou het fijn zijn als iemand er wat pinnen en plaatjes in kan zetten zonder dat de boel helemaal scheef groeit.Tap tap tap![]()
Vorige week waren nog allemaal verbaasd dat het oude dagrecord was gesneuveld, inmiddels hebben we het al bijna verdubbeldOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
En wanneer is dat nodig, als de ziekenhuizen volgens jou "vol" zijn? Is dat een juiste conclusie?quote:![]()
Misschien moeten we eens gaan denken aan een maatregel als links rijden?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hoe doet de UK het zoveel beter?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: