Ik wil geen puppy, ik wil een kat.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:13 schreef Noek het volgende:
[..]
We zitter er allemaal door.
Iedereen zou nu gewoon een hulp puppy moeten hebben ofzo
We hebben vast ook ongevaccineerde taart ergens liggenquote:Op donderdag 18 november 2021 15:08 schreef Za het volgende:
[..]
Ik vind dat echt zo kinderachtig met die taart steeds
Ik ging met een mondkapje naar de tandarts vandaag.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:39 schreef Noek het volgende:
Mooi, dan zullen de besmettingen snel dalen nu we weer keurig met mondkapjes op bij de Appie lopen.
Was een snelle controle dan.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:15 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ging met een mondkapje naar de tandarts vandaag.
quote:Op donderdag 18 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
23.591 positieve testen
237 ziekenhuisopnames
52 IC-opnames
34 overlijdens
23.591 positieve testen
237 ziekenhuisopnames
52 IC-opnames
34 overlijdens
Jaaaaa op naar de 30k!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
23.591 positieve testen
237 ziekenhuisopnames
52 IC-opnames
34 overlijdens
Netjes, we gaan de goede kant op.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
23.591 positieve testen
237 ziekenhuisopnames
52 IC-opnames
34 overlijdens
quote:Op donderdag 18 november 2021 15:15 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Was een snelle controle dan.
?? 23k?? Goeiemorgen zegquote:Op donderdag 18 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
23.591 positieve testen
237 ziekenhuisopnames
52 IC-opnames
34 overlijdens
23.591 positieve testen
237 ziekenhuisopnames
52 IC-opnames
34 overlijdens
tsja... blijkbaar zijn de cijfers voor de oppositie nog niet erg genoeg om met concrete alternatieven te komen. blijven kankeren op 2G is veel makkelijker dan daadwerkelijk iets verzinnen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
23.591 positieve testen
237 ziekenhuisopnames
52 IC-opnames
34 overlijdens
Ik denk dat we hem niet nodig gaan hebben maar er gewoon in 1 klap overheen knallen naar 27 ofzoquote:
Laatste post wordt vast geplaatst door een mod die weer eens door een slotje heen postquote:Op donderdag 18 november 2021 15:06 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ooit zal er een laatste topic zijn op dit subforum, dat is momenteel ook niet voor te stellen.
Live beelden van Zaquote:Op donderdag 18 november 2021 15:17 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, de cijfers klimmen nog steeds, want iedereen en zijn moeder is inmiddels toch wel besmet....
Hoewel? Is dat wel zo? Hier op het forum zie ik nog immer levenslustige, strijdvaardige anonieme toetsenbordridders!!![]()
En daarom vandaag een: "Wees blij dat je nog leeft!" taart
[ afbeelding ]
Nederland is goed doorbakken jaquote:Op donderdag 18 november 2021 15:19 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Zwart, donker zwart, donker zwartst
Maar echt. Nu is gaat het echt niet meer erom of je het krijgt maar wanneer.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:18 schreef 4-elements het volgende:
Mooi, iedereen is nu besmet, kunnen de cijfers vanaf nu dalen.
Joh.... zelfs Drenthe gaat nog meedoen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:19 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
We zitten sowieso op ongeveer 20.000 per dag.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:20 schreef Cynicio het volgende:
Kortom, NEPRECORD! Morgen geen nameldingen meer. Zul je zien dat we gewoon op 15.000 zitten!
Valt niet meer tegen te schuilen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Joh.... zelfs Drenthe gaat nog meedoen.
@Evenstarquote:Op donderdag 18 november 2021 15:20 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar echt. Nu is gaat het echt niet meer erom of je het krijgt maar wanneer.
Of sommige onverantwoorden gewoon voor de 2e keer.
Ik sluit me wel even thuis op. Boodschappen bezorgen, kan thuis sporten, we kunnen een dvd opzetten, we hebben een pc en wat consoles voor games, vrijwel alles kan thuis worden bezorgd.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:20 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar echt. Nu is gaat het echt niet meer erom of je het krijgt maar wanneer.
Of sommige onverantwoorden gewoon voor de 2e keer.
quote:Gemiddeld stijgt het aantal positieve coronatests ook: in de afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 18.002 positieve tests per dag geregistreerd. Dat is 46 procent meer dan de zeven dagen daarvoor.
Hoppa eindelijk grote stappen naar groepsimmunuteitquote:Op donderdag 18 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
23.591 positieve testen
237 ziekenhuisopnames
52 IC-opnames
34 overlijdens
quote:Op donderdag 18 november 2021 15:23 schreef Za het volgende:
[..]
We staan aan de vooravond van een humanitaire ramp, en mensen zien het niet, nog steeds niet.
En Groningen. De vestingen Coevorden en Bourtange zijn al gevallen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Joh.... zelfs Drenthe gaat nog meedoen.
Nou nou nou nou..quote:Op donderdag 18 november 2021 15:23 schreef Za het volgende:
[..]
We staan aan de vooravond van een humanitaire ramp, en mensen zien het niet, nog steeds niet.
46% zou gewoon betekenen dat de groei nog steeds toeneemt. De geest is inmiddels wel uit de fles ben ik bangquote:
Wil je een puppy?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik sluit me wel even thuis op. Boodschappen bezorgen, kan thuis sporten, we kunnen een dvd opzetten, we hebben een pc en wat consoles voor games, vrijwel alles kan thuis worden bezorgd.
Eigenlijk hebben we heel veel sectoren niet eens nodig; misschien moeten we die maar definitief opgeven. Alles voor de zorg. Kan toch thuis opgevangen worden.
Ik ben al blij dat mensen zich laten testen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
10 opnames in mijn gemeente![]()
Ede +233 RIP @:CherryLips
Groepsimmuniteitquote:Op donderdag 18 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
23.591 positieve testen
237 ziekenhuisopnames
52 IC-opnames
34 overlijdens
De plaatselijke door-Chinezen-beheerde snackbar heeft dat systeem met het microfoontje nooit weggehaald. Vooruitziende blik.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon je maskertje op in de snackbar.
Gelderlander gespot. Onderliggend lijden.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
10 opnames in mijn gemeente![]()
Ede +233 RIP @:CherryLips
Nee joh, we gaan kerkgangers geen grondrechten ontnemen. Effectiever om de avondklok weer van stal te halen; dan wordt iedereen tenminste getroffen!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:26 schreef Simmertje het volgende:
Vraag mij wel af of ze straks in de meeste gereformeerde gemeentes alsnog de deuren gaan sluiten van de kerken. Op een gegeven moment moeten de lege bankjes toch gaan opvallen van zieke en overleden mensen.
Ik schuur dagelijks tegen de Biblebelt aan.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:27 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Gelderlander gespot. Onderliggend lijden.
En niet alleen de scholen maar we zouden al best een eind kunnen komen met het sluiten vd scholen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:27 schreef opreis het volgende:
Maar even he, de cijfers blijven stijgen, ziekenhuizen zit al te vol. Zijn er hier mensen die vertrouwen hebben in de meest recente maatregels die dit zouden moeten verhelpen? Ik denk echt dat we straks met 30k+ scholen weer zullen gaan sluiten
Tuurlijk, want we hebben een oneindig aantal inwoners in Nederland.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:24 schreef Noek het volgende:
Maar goed, wat als er dus idd een natuurlijke curve is en die is inmiddels zoek door vaccins. De Za-theorie. Wat dan?
Kan dat?
Het is net of we in hetzelfde dorp wonen!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:27 schreef Cynicio het volgende:
[..]
De plaatselijke door-Chinezen-beheerde snackbar heeft dat systeem met het microfoontje nooit weggehaald. Vooruitziende blik.
Nee, ik heb daar geen vertrouwen in, alleen al omdat jongvolwassen mentaal er echt doorheen zitten en zich niet meer houden aan een maximum aantal mensen thuis ontvangen, 1,5-meter of wat dan ook. Er zal 4 december wel weer een echte lockdown worden aangekondigdquote:Op donderdag 18 november 2021 15:27 schreef opreis het volgende:
Maar even he, de cijfers blijven stijgen, ziekenhuizen zit al te vol. Zijn er hier mensen die vertrouwen hebben in de meest recente maatregels die dit zouden moeten verhelpen? Ik denk echt dat we straks met 30k+ scholen weer zullen gaan sluiten
Binnen een paar weken verwacht ik een complete lockdown m.u.v. de plekken waar het ook echt zal helpen. Wat dan ook niks doet. Waardoor we meer haast zetten achter de boosters. Dan is het voorjaar. Cijfers dalen weer. Komt allemaal door de boosters uiteraard; niks met het seizoen te maken. En dan volgende herfst weer dezelfde problemen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:27 schreef opreis het volgende:
Deze mensen zijn nu bij God. Mag hopen dat het Excel-bestand van Petrus bij de hemelpoort niet vastloopt.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:26 schreef Simmertje het volgende:
Vraag mij wel af of ze straks in de meeste gereformeerde gemeentes alsnog de deuren gaan sluiten van de kerken. Op een gegeven moment moeten de lege bankjes toch gaan opvallen van zieke en overleden mensen.
godver, een nieuw record!, NL is hulpeloos verlorenquote:Op donderdag 18 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
23.591 positieve testen
237 ziekenhuisopnames
52 IC-opnames
34 overlijdens
Maak 'r even 6 december van; we willen 5 december nog kunnen vliegen vanaf Schipholquote:Op donderdag 18 november 2021 15:28 schreef TheRabbitEars het volgende:
[..]
Nee, ik heb daar geen vertrouwen in, alleen al omdat jongvolwassen mentaal er echt doorheen zitten en zich niet meer houden aan een maximum aantal mensen thuis ontvangen, 1,5-meter of wat dan ook. Er zal 4 december wel weer een echte lockdown worden aangekondigd
53% van de besmettingen wordt voorkomen door mondkapjes!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon je maskertje op in de snackbar.
meer zwart dan donkerpaars!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:19 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Twee keer zo hoog als het vorige record ookquote:Op donderdag 18 november 2021 15:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
godver, een nieuw record!, NL is hulpeloos verloren
Dan moet 't volgende week vrijdag al dicht zijn, met Black Friday etc.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:30 schreef Simmertje het volgende:
Verplicht thuiswerken en de scholen een week voor sinterklaas vakantie geven? Ik vrees namelijk voor een ramp met sinterklaasavond.
Dit is witte jassen-denken. Door nog een keer de scholen te sluiten zit je op de lange termijn ook met enorme ellende.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:28 schreef Noek het volgende:
[..]
En niet alleen de scholen maar we zouden al best een eind kunnen komen met het sluiten vd scholen.
Er zijn geen besmettingen. Er is niks aan de hand.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maak 'r even 6 december van; we willen 5 december nog kunnen vliegen vanaf Schiphol
De ziekenhuizen zitten helemaal niet vol, maar het paniekzaaien van bepaalde groepen doet z'n werk goed.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:27 schreef opreis het volgende:
Vorig jaar werd er ook gewoon Sinterklaas gevierd en de gourmetschotels vlogen eruit.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:30 schreef Simmertje het volgende:
Verplicht thuiswerken en de scholen een week voor sinterklaas vakantie geven? Ik vrees namelijk voor een ramp met sinterklaasavond.
Maar een thuiswerk plicht is zo lastig. Daar moeten ze echt even naar kijken voor een paar weken. Beter om het bij een advies te houden. En kinderen kunnen we niet weer straffen, dus de scholen blijven ook open. Kerken ook, want grondrechten.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:30 schreef Simmertje het volgende:
Plus het feit dat mensen veel meer de grenzen van de lockdown zullen opzoeken dan vorig jaar. Toen hielden veel mensen zich uit angst ook aan de adviezen. Genoeg kerstavonden die zijn afgezegd of in kleinere kring zijn geweest. Dat zie ik nu niet gebeuren.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Binnen een paar weken verwacht ik een complete lockdown m.u.v. de plekken waar het ook echt zal helpen. Wat dan ook niks doet. Waardoor we meer haast zetten achter de boosters. Dan is het voorjaar. Cijfers dalen weer. Komt allemaal door de boosters uiteraard; niks met het seizoen te maken. En dan volgende herfst weer dezelfde problemen.
De IC heeft niet genoeg vrije bedden. Dat zou ik "vol" willen noemen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:31 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
De ziekenhuizen zitten helemaal niet vol, maar het paniekzaaien van bepaalde groepen doet z'n werk goed.
Je moet ambitieus blijven.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Twee keer zo hoog als het vorige record ook
quote:Op donderdag 18 november 2021 14:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik wacht op je peer-reviewed artikel
Ik citeer onze zorgminister hoor...quote:Op donderdag 18 november 2021 14:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah, daar heb je vast een prachtig, groot onderzoek voor gedaan, peer reviewed en alles?
Black Friday moet doorgaan. De hysterische mensen die daar gaan lopen vechten om een TV verdienen het om besmet te worden.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:32 schreef Lurf het volgende:
Maar eerst nog even Black Friday natuurlijk volgende week. Zul je zien dat het dan toch weer dringen wordt in de winkelstraat. Of zijn er al steden die dat verboden hebben?
Ik weet dat je daar een andere definitie voor aanhoudt. Dat mag, maar dan moet je wel onder ogen zien dat de zorg dan al "vol" is sinds het begin van de crisis.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
De IC heeft niet genoeg vrije bedden. Dat zou ik "vol" willen noemen.
Black Friday is van 11 - 14uquote:Op donderdag 18 november 2021 15:33 schreef Haags het volgende:
Gooi de winkels nog eerder dicht voor de feestdagen en Black friday, zodat ze de drukte beter kunnen spreiden!! 🤡
schaf black friday af, Nederland is nu blackquote:Op donderdag 18 november 2021 15:33 schreef Haags het volgende:
Gooi de winkels nog eerder dicht voor de feestdagen en Black friday, zodat ze de drukte beter kunnen spreiden!! 🤡
Maar momenteel worden ook al hele klassen naar huis gestuurd. ook niet handigquote:Op donderdag 18 november 2021 15:31 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dit is witte jassen-denken. Door nog een keer de scholen te sluiten zit je op de lange termijn ook met enorme ellende.
Het blijft op zich wel grappig om steeds die hysterie over dit soort dingen weer terug te zien. Net alsof we de ervaring van vorig jaar gewoon negerenquote:Op donderdag 18 november 2021 15:33 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Black Friday moet doorgaan. De hysterische mensen die daar gaan lopen vechten om een TV verdienen het om besmet te worden.
Scholen sluiten zou echt het allerlaatste redmiddel moeten zijn nu.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:31 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dit is witte jassen-denken. Door nog een keer de scholen te sluiten zit je op de lange termijn ook met enorme ellende.
Niet handig, maar veel minder erg dan een algemene sluiting. Is ook totaal niet nodig, maar wederom een gevolg van paniekzaaierij.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:34 schreef opreis het volgende:
[..]
Maar momenteel worden ook al hele klassen naar huis gestuurd. ook niet handig
Rozendaal +5quote:
Sinterklaasavond met familie is sowieso al een ramp.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:30 schreef Simmertje het volgende:
Het was altijd al wel krap aan, ja. Maar het is nu al een tijdje echt vol, als in: er is onvoldoende capaciteit om genoeg bedden vrij te houden voor rampen en incidenten.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:33 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik weet dat je daar een andere definitie voor aanhoudt. Dat mag, maar dan moet je wel onder ogen zien dat de zorg dan al "vol" is sinds het begin van de crisis.
Niet vol?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:31 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
De ziekenhuizen zitten helemaal niet vol, maar het paniekzaaien van bepaalde groepen doet z'n werk goed.
Het is een prachtig voorbeeld van iets dat we ooit "Amerikaanse praktijken" noemde. Het is nu wel duidelijk dat de grootste Nederlandse idioten niet onderdoen voor de Amerikaanse.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:35 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Het blijft op zich wel grappig om steeds die hysterie over dit soort dingen weer terug te zien. Net alsof we de ervaring van vorig jaar gewoon negeren.
quote:Heel Nederland voor het eerst donkerrood op Europese kaart
Nederland is sinds vandaag volledig donkerrood gekleurd op de Europese kaart van coronagevallen. Het is voor het eerst sinds het begin van de pandemie dat alle twaalf provincies het hoogste waarschuwingsniveau krijgen. Groningen en Drenthe werden vandaag als laatste als donkerrood aangemerkt.
De kaart wordt wekelijks bijgewerkt door de Europese gezondheidsdienst ECDC. De dienst maakt de kaart op basis van het aantal positieve tests in de afgelopen twee kalenderweken.
Het veranderen van die kleurcode kan als gevolg hebben dat Nederlandse reizigers aan extra regels moeten voldoen of zelfs niet welkom zijn in sommige landen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ude-bij-spoedtest-nl
Zat je zeker ook al 1,5 jaar op te wachten voordat je die kon posten?quote:
KAK KAK KAK KAK FUCKING KAK NEEEEE KAAAAK!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:35 schreef THEFXR het volgende:
Heel Nederland voor het eerst donkerrood op Europese kaart
Nederland is sinds vandaag volledig donkerrood gekleurd op de Europese kaart van coronagevallen. Het is voor het eerst sinds het begin van de pandemie dat alle twaalf provincies het hoogste waarschuwingsniveau krijgen. Groningen en Drenthe werden vandaag als laatste als donkerrood aangemerkt.
De kaart wordt wekelijks bijgewerkt door de Europese gezondheidsdienst ECDC. De dienst maakt de kaart op basis van het aantal positieve tests in de afgelopen twee kalenderweken.
Het veranderen van die kleurcode kan als gevolg hebben dat Nederlandse reizigers aan extra regels moeten voldoen of zelfs niet welkom zijn in sommige landen.
Dat zal allemaal best. Een paar maanden geleden lagen er meer dan 800 covidpatiënten op die bedden.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het was altijd al wel krap aan, ja. Maar het is nu al een tijdje echt vol, als in: er is onvoldoende capaciteit om genoeg bedden vrij te houden voor rampen en incidenten.
Aangezien er ook geen patiënten naar Duitsland kunnen en de instroom maar door blijft gaan, is het nu wel echt een stuk problematischer dan het normaal gesproken is.
Kijk ook naar wat LCPS rapporteert bijvoorbeeld, en zie dan dat de bezettingsbalkjes steevast boven de capaciteit uitsteekt. Dat is echt niet normaal, hoor.
[ afbeelding ]
Hij zal het vanaf zijn zolderkamer vast beter weten dan een medewerker.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Niet vol?
Ga trollen in BNW. Kneusje.
Nee, stel je voor dat je een probleem aanpakt bij de bron.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Scholen sluiten zou echt het allerlaatste redmiddel moeten zijn nu.
Er zijn nog tig sectoren die eerder dicht kunnen (of die ook eens moeten gaan thuiswerken *kuch 2e kamer*).
Of plekken die tot op heden altijd gevrijwaard blijven van maatregelen.
Je kunt toch toch niet maken om scholen dicht te gooien nu.
Oh ik doelde op het feit dat er nog steeds mensen zijn die denken dat dat soort dingen tot besmettingspieken leidenquote:Op donderdag 18 november 2021 15:36 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Het is een prachtig voorbeeld van iets dat we ooit "Amerikaanse praktijken" noemde. Het is nu wel duidelijk dat de grootste Nederlandse idioten niet onderdoen voor de Amerikaanse.
Ja, dat heeft ook de huidige achterstand veroorzaakt. Een aantal van de non-covidpatiënten op de IC liggen er nu vanwege uitgestelde zorg tijdens de vorige golf.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:38 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat zal allemaal best. Een paar maanden geleden lagen er meer dan 800 covidpatiënten op die bedden.
Aanpakken bij de bron (ongevaccineerde ouderen) mag niet want dat is leeftijdsdiscriminatie. Helaas.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:38 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, stel je voor dat je een probleem aanpakt bij de bron.
Eerst andere sectoren voor de bus.
Wat een gedrocht van een paginaquote:Op donderdag 18 november 2021 15:39 schreef THEFXR het volgende:
geen enkele ambulance die rijdt
.
http://www.p2000-online.net/limburgzuidf.html
Scholen sluiten brengt wel echt enorm veel psychische ellende met zich mee hoor. Misbruik en kindermishandeling dat weer door het dak gaat brrrrquote:Op donderdag 18 november 2021 15:38 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, stel je voor dat je een probleem aanpakt bij de bron.
Eerst andere sectoren voor de bus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |