SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de antivaxers: dit is een versimpelde weergave wat er aan de hand is in de ziekenhuizen. Niet te letterlijk nemen dus.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Ik meen dat het argument was dat veel ouderen ook een Pneumokokkenprik krijgen en 3 vaccinaties in korte tijd wellicht wat te veel is.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:16 schreef Tijn het volgende: [..] Waarom eigenlijk? Is er een goede reden dat die twee prikken niet gewoon tegelijk gegeven kunnen worden?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ah ja, https://nl.wikipedia.org/wiki/Humaan_coronavirus_NL63quote:Op donderdag 18 november 2021 14:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Corona die er altijd al was en een van de tig virussen is die voor verkoudheidsklachten kan zorgen inderdaad.
Maar de verwachting van de wetenschap is dus dat Covid-19 uiteindelijk ook in zo'n (mild) virus gaat verworden/muteren, of is dat te simpel gesteld?blablablabla![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Zegt hij dat ja? Kan je mij even verwijzen naar dat stukje waarin hij zegt dat dat MOET? Hij zegt letterlijk "om ervoor te zorgen dat ze die prik kunnen krijgen als ze dat willen."quote:Op donderdag 18 november 2021 14:19 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat als je allergisch bent je maar onder narcose moet vaccineren.
Dat je daarin daar dan iets anders in hoort ligt toch echt aan jou, sorry.![]()
Maar ondertussen probeert men gewoon weer die OP groter en langer te maken.
WoRD WAkKer!Go hard or go home![]()
https://www.ad.nl/buitenl(...)2UthuXr7VKSwk-Utwew4
De lijken liggen al opgestapeld in de gang in Oostenrijk
Goed idee die twee G![]()
Wel ja, dit kan er ook wel bijhttps://nos.nl/artikel/24(...)itbraak-in-schijndelquote:Dode en ruim tien zieken door legionella-uitbraak in Schijndel
In Schijndel is na een legionella-uitbraak iemand overleden en zijn meer dan tien mensen ziek geworden. De meeste van hen liggen in het ziekenhuis.
Alle besmette personen wonen in Schijndel en zijn tussen de 60 en 90 jaar, laat de gemeente weten. De bron van de infectie is nog niet gevonden. Daar wordt naar gezocht.
De GGD vermoedt dat de bron in de open lucht te vinden is. De fonteinen in het centrum van Schijndel zijn daarom uitgezet. Het inademen van de legionellabacterie kan gebeuren via kleine waterdruppeltjes of deeltjes tuinaarde.![]()
Als je allergisch bent blijf je ook allergisch onder narcosequote:Op donderdag 18 november 2021 14:22 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zegt hij dat ja? Kan je mij even verwijzen naar dat stukje waarin hij zegt dat dat MOET? Hij zegt letterlijk "om ervoor te zorgen dat ze die prik kunnen krijgen als ze dat willen."
Dat je daarin daar dan iets anders in hoort ligt toch echt aan jou, sorry.
Dat hij dit überhaupt voorstelt is belachelijk.![]()
Dat is gewoon een keuze. Ze kunnen ook net als Nederland strenger selecteren maar kiezen ervoor tot het gaatje te gaan. Dat kan ik ook wel waarderen.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:22 schreef quirina het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)2UthuXr7VKSwk-Utwew4
De lijken liggen al opgestapeld in de gang in Oostenrijk
Goed idee die twee G![]()
haha die OP toevoeging:
"Voor de antivaxers: dit is een versimpelde weergave wat er aan de hand is in de ziekenhuizen. Niet te letterlijk nemen dus.".![]()
Mensen denken nog steeds dat ze in het oude normaal zitten dus inderdaad word wakker.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:22 schreef Noek het volgende:
Maar ondertussen probeert men gewoon weer die OP groter en langer te maken.
WoRD WAkKer!![]()
De overheid wil zoveel mogelijk mensen vaccineren maar zorg dan ook dat mensen zich snel kunnen laten vaccineren. Want als je dat vandaag zou willen duurt het allemaal erg lang en ben je zo een maand verder.
Dus zo nodig is het allemaal niet zoals het lijkt...........![]()
Dit is natuurlijk ver van het oude normaal met alle maatregelen.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:25 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Mensen denken nog steeds dat ze in het oude normaal zitten dus inderdaad word wakker.![]()
Als je dat vandaag wilt dan loop je vandaag binnen bij een vaccinatielocatie en laat je een prik zetten.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:25 schreef Remco2021 het volgende:
De overheid wil zoveel mogelijk mensen vaccineren maar zorg dan ook dat mensen zich snel kunnen laten vaccineren. Want als je dat vandaag zou willen duurt het allemaal erg lang en ben je zo een maand verder.
Dus zo nodig is het allemaal niet zoals het lijkt...........
https://prikkenzonderafspraak.rijksoverheid.nl/nl/Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
quote:Op donderdag 18 november 2021 14:25 schreef Remco2021 het volgende:
Of ze kunnen het gewoon niet sneller fasciliteren?![]()
Als ongevaccineerde is dat geen enkel probleem. Als je een booster wil is het opeens moeilijk moeilijk.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:26 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Als je dat vandaag wilt dan loop je vandaag binnen bij een vaccinatielocatie en laat je een prik zetten.
https://prikkenzonderafspraak.rijksoverheid.nl/nl/![]()
Als je al eens geen onnodige fuiken creëert (zoals oproepen per leeftijdsgang) zal het waarschijnlijk wel sneller kunnen.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:27 schreef NaturalScience het volgende:
[..]![]()
Ja je eerste vaccinatie kan je zo ophalen. Maar vandaag een booster halen voor iemand onder de 85 jaar is onmogelijk. Vaccins genoeg, maar er zijn geen stempels meer te vinden.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:26 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Als je dat vandaag wilt dan loop je vandaag binnen bij een vaccinatielocatie en laat je een prik zetten.![]()
Voor de mensen die een eerste prik halen is het inderdaad even wachten maar geen maand.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:25 schreef Remco2021 het volgende:
Evenstar
![]()
Oh ok, dan zullen de allergologen het wel fout hebben, wat weten die nou van allergieën af ......quote:Op donderdag 18 november 2021 14:24 schreef quirina het volgende:
[..]
Als je allergisch bent blijf je ook allergisch onder narcose
Dat hij dit überhaupt voorstelt is belachelijk.![]()
Maar zijn opmerking ging niet over boosters.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:28 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja je eerste vaccinatie kan je zo ophalen. Maar vandaag een booster halen voor iemand onder de 85 jaar is onmogelijk. Vaccins genoeg, maar er zijn geen stempels meer te vinden.
Gewoon weer standaard wappiegelul, "Als het echt zo erg was dan kon je wel direct een prik halen!!! De roverheid is ons aan het beflikkeren!"Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Ondanks dat het schijt irritant is snapte ik niet waarom wij zo snel af moesten van het mondkapje in de winkels. Het is de makkelijkste, goedkoopste en minst vervelende regel.quote:![]()
Snel ervan af moesten? Het was al bijna juli destijds.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:31 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ondanks dat het schijt irritant is snapte ik niet waarom wij zo snel af moesten van het mondkapje in de winkels. Het is de makkelijkste, goedkoopste en minst vervelende regel.
In Duitsland gaat het ook lekker ja met die FFP2-maskers. Record na record wordt daar gebroken. Nemen ze dat ook mee in hun onderzoeken?![]()
Moeten we wel alles op alles zettenquote:Op donderdag 18 november 2021 14:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Door alle wedstrijden vanaf nu te winnen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Evenstar
![]()
Volgens mij las ik een aantal dagen geleden dat een van de redenen is dat ze niet sneller kunnen vaccineren is omdat ze zoveel moeten testen. Dan kunnen ze dat toch even tijdelijk gedeeltelijk stil leggen? Wat voor zin heeft het om als gevaccineerde met positieve sneltest (+symptomen) ook nog even langs de GGD gaat terwijl daardoor een 80+er geen booster kan krijgen?quote:Op donderdag 18 november 2021 14:27 schreef NaturalScience het volgende:
[..]![]()
Het maakt mij niet zoveel uit, maar grip op het virus zijn we toch al verloren, daar helpen een paar positieve testen meer of minder ook niet mee.![]()
Nee hoor.quote:
Die hadden geen enkel effect.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Gelukkig (b)lijkt besmetting niet de oorzaak dat mensen vanwege hun onderliggende kwetsbaarheid met gevolgen, in het ziekenhuis kunnen komen. Iets met correlatie en causatie.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daarom zijn alle basisscholen brandhaarden van besmetting.
Hoog tijd om het najagen van besmettingen voorkomen, te gaan afronden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Hier een verzameling van tientallen onderzoeken naar mondkapjes, van medisch tot katoenen.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Morgen weer een onderzoek dat het geen bal uitmaakt.
Al die onderzoeken hebben een agenda.
https://www.google.com/ur(...)CxhwmF84N6LfQHCXWaXV
Zitten die allemaal in het kwade complot?![]()
En nu zitten we er weer 6-8 maanden aan vast.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:31 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ondanks dat het schijt irritant is snapte ik niet waarom wij zo snel af moesten van het mondkapje in de winkels. Het is de makkelijkste, goedkoopste en minst vervelende regel.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dit is een meta analyse gebaseerd op alle onderzoeken die er zijn. Dat zal dus wel meevallen. Dit soort onderzoeken hebben meer bewijskracht dan een enkel onderzoek.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Al die onderzoeken hebben een agenda.![]()
In overleg me allergologen is dat als optie naar boven gekomen.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:24 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat hij dit überhaupt voorstelt is belachelijk.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/netherlands/quote:Op donderdag 18 november 2021 14:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Al die onderzoeken hebben een agenda.
De resultaten van de vorige periode dat we een mondkapjes plicht hadden staan daar alVanaf 1 december 2020
![]()
![]()
Ik wacht op je peer-reviewed artikelquote:Op donderdag 18 november 2021 14:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee hoor.
Die hadden geen enkel effect.![]()
Mijn pa is 85 en mijn moeder is net geen 80 maar ze mogen dit keer in elk geval wel samen naar de priklocatie.![]()
Ja want dat de besmettingen stijgen in die periode toont aan dat een van de maatregelen niet werkte?quote:Op donderdag 18 november 2021 14:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/netherlands/
De resultaten van de vorige periode dat we een mondkapjes plicht hadden staan daar alVanaf 1 december 2020
![]()
Het toont ook niet aan dat ze wel hebben gewerkt.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja want dat de besmettingen stijgen in die periode toont aan dat een van de maatregelen niet werkte?![]()
Toch zou je denken dat als mondkapjes echt geen gamechanger waren, je dat al veel eerder in de cijfers had moeten zien. In juni werd het afgeschaft en er gebeurde niks.quote:
Het zal vast iets bijdragen maar dat het een gamechanger is, dat geloof ik simpelweg niet.![]()
Mooi, dan zullen de besmettingen snel dalen nu we weer keurig met mondkapjes op bij de Appie lopen.Go hard or go home![]()
Een beetje een gatenkaaseffect, kleine beetjes helpen samen tot een geheel. Maar nu heeft dat bijna vrijwel geen zin meer omdat het draagvlak weg is.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
WHUUUT? Dus mondkapjes waren onze redding after all???
![]()
Ja het is zonde.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:38 schreef tja77 het volgende:
2500 besmettingen, 500 opnames
Portugal het beloofde land volgens de pro-vaxxers.
Helaas terug in de maatregelen.![]()
En met gebogen hoofd klikken we 'buy now' voor een gros Sywert-deluxe FFB2 maskers uit Chinay.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Toen was het nog lekker weer hè…quote:Op donderdag 18 november 2021 14:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toch zou je denken dat als mondkapjes echt geen gamechanger waren, je dat al veel eerder in de cijfers had moeten zien. In juni werd het afgeschaft en er gebeurde niks.
In de winter is het virus een stukje taaier.![]()
Ah, daar heb je vast een prachtig, groot onderzoek voor gedaan, peer reviewed en alles?quote:Op donderdag 18 november 2021 14:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee hoor.
Die hadden geen enkel effect.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Vandaar dat het in landen die daar zo streng op zijn, bijvoorbeeld Duitsland en België zo goed gaat.quote:![]()
Nee, het is de vervelendste regel.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:31 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ondanks dat het schijt irritant is snapte ik niet waarom wij zo snel af moesten van het mondkapje in de winkels. Het is de makkelijkste, goedkoopste en minst vervelende regel.![]()
Lijkt me vrij logisch en voorspelbaar aangezien de werking van het vaccin afneemt.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat zou bijzonder spijtig zijn.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Zijn mondkapjes ook effectiever dan een lockdown tegen besmettingen?meest effectief nog wel. Of net wat effectiever dan handen wassen wat nogal wiedes is daar je niet uit je hand loopt te lullen en te hoesten.quote:mondkapjes zijn meest effectieve maatregel tegen besmettingen, meer nog dan afstand houden en handen wassen.Go hard or go home![]()
Laat in ieder geval zien dat het geen geweldige maatregel is en Duitsland doet het ook niet erg goed nu ondanks dat ze verplichte FFP2 maskers hebben.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja want dat de besmettingen stijgen in die periode toont aan dat een van de maatregelen niet werkte?![]()
Vaccinatiegraad boven de 12 jaar is 98%.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:39 schreef Za het volgende:
[..]
Ja het is zonde.
Helaas terug in de maatregelen.
Dat gaan wij hier nooit halen, zelfs niet met mensen 2G door de strot te drukken.![]()
De effectiviteit van mondkapjes correleert altijd mooi met de beschikbaarheid ervan.quote:Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Er is een studie gedaan in Canada, op een school waar mondkapjes verplicht waren.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:37 schreef dick_laurent het volgende:
Over een zekere periode waren er 3000 leerlingen besmet geweest, en waren er 160 besmet geraakt door een andere leerling, oid iig extreem weinig, ik heb het artikel ff niet.![]()
Maakt ook niet uit dus, of je dat wel of niet haalt, zo blijkt.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:43 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vaccinatiegraad boven de 12 jaar is 98%.
Dat gaan wij hier nooit halen, zelfs niet met mensen 2G door de strot te drukken.Go hard or go home![]()
Evenstar
![]()
Het is echt fascinerend hoe verschillende mensen hele duidelijke artikelen/studies compleet anders kunnen interpreteren.
Dat mondkapjes uiterst effectief zijn wil niet zeggen dat alleen dat genoeg is. Dat een land met een strict mondkapjes beleid het niet goed doet kan aan 1001 verschillende dingen liggen. Dat een land zonder mondkapjesplcht het goed doet kan ook weer aan heel veel dingen liggen etc.
Er zijn zoveel variabelen. Alleen je met iets simpels als een mondkapje groter leed kan voorkomen is dat toch gewoon prachtig. Waarom de noodzaak om maar te blijven schoppen? Gaat het echt niet beter van worden hoor.![]()
Nee, dat zou de integriteit van onderzoekers beschuldigen zijn die iets anders onderzoeken dan waarvoor het resultaat wordt ingezet. Wat die onderzoeken simpelweg niet (kunnen) doen is het passende beleid afwegen.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Hier een verzameling van tientallen onderzoeken naar mondkapjes, van medisch tot katoenen.
https://www.google.com/ur(...)CxhwmF84N6LfQHCXWaXV
Zitten die allemaal in het kwade complot?
Beleidsmakers en hun geagendeerde lobbyisten, winkelen selectief in supermarkt om eenzijdig te bepalen wat zij op tafel van burgers zetten.
Het is prima aan te tonen dat iets ..abc.. wat dan niet moet en mag betekenen dat het daarmee wetmatigheid wordt.
Je kan prima aantonen dat water in tal van opzichten levensgevaarlijk is, wat niet inhoudt dat je het niet kunt drinken. Net zo als kan worden aangetoond dat water essentieel is voor iemands gezondheid wat dan niet wil zeggen dat men gezondheidsredenen dus iemand legitiem kan verzuipen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Maar wat dan met die tientallen onderzoeken die ik in die link deelde ? De meesten tonen wel effectiviteit aan.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:43 schreef Za het volgende:
[..]
Er is een studie gedaan in Canada, op een school waar mondkapjes verplicht waren.
Over een zekere periode waren er 3000 leerlingen besmet geweest, en waren er 160 besmet geraakt door een andere leerling, oid iig extreem weinig, ik heb het artikel ff niet.![]()
Ook effectiever dan vaccineren?quote:
Of is dat afhankelijk van vaccin en hoe lang je dat al in je donder hebt?![]()
Op zich wel, maar ik zou wel verwachten dat de hoeveelheid ziekenhuisopnames beheersbaar zal blijven.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Lijkt me vrij logisch en voorspelbaar aangezien de werking van het vaccin afneemt.![]()
Uiteindelijk werkt het averechts.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:43 schreef tja77 het volgende:
Vaccinatiegraad boven de 12 jaar is 98%.
Dat gaan wij hier nooit halen, zelfs niet met mensen 2G door de strot te drukken.
Die berichten komen vanzelf.
Ook Gommers roept inmiddels dat het zinloos is.![]()
quote:Op donderdag 18 november 2021 14:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
2500 besmettingen, 500 opnames
Portugal het beloofde land volgens de pro-vaxxers.quote:98 procent gevaccineerd en amper besmettingen: dit is het wonder van Portugalquote:,,Zeg tegen een Portugees dat mondkapjes mogen maar niet moeten en hij zal het toch dragen. Bij Nederlanders is dat precies het omgekeerde. Dàt is de verklaring van de goede coronacijfers hier: Portugezen zijn volgzame mensen.”https://www.ad.nl/buitenl(...)n-portugal~a030ac1e/quote:Ze dragen ze overal. In de tram en in de metro, want daar moet het nog. In winkels, shoppingcentra en supermarkten, ook al hangen er nergens bordjes met ‘mondkapje verplicht’. Wanneer ‘s middags de kantoren sluiten, stromen de mensen naar buiten met eentje over mond en neus. Zitten mensen op een terras, zetten ze hun mondkapje op wanneer ze het café of restaurant naar binnen stappen. Zelfs op straat: overal mondkapjes.
Als ik een voorbeeld van propaganda zou moeten geven zou ik dit stuk kiezen![]()
![]()
Lijkt me sterk want in sommigen landen zijn ze heel strikt met mondkapjes en het is de meest effectieve maatregel.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mondkapjes of geen mondkapjes, heel Europa zit over een maand gewoon weer lekker in lockdown.
FACTS!Go hard or go home![]()
In mijn post beschrijf ik eveneens een voorbeeld van de effectiviteit.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:45 schreef Momo het volgende:
Maar wat dan met die tientallen onderzoeken die ik in die link deelde ? De meesten tonen wel effectiviteit aan.![]()
Je ziet gewoon heel duidelijk wie er enigszins verstand heeft van (statistisch) onderzoek, en wie niet.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:44 schreef Evenstar het volgende:
Het is echt fascinerend hoe verschillende mensen hele duidelijke artikelen/studies compleet anders kunnen interpreteren.![]()
Je kunt mooi lullen, maar ik vertik het die dingen op te zetten. Zeker nu ik ben gevaccineerd.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:44 schreef Evenstar het volgende:
Het is echt fascinerend hoe verschillende mensen hele duidelijke artikelen/studies compleet anders kunnen interpreteren.
Dat mondkapjes uiterst effectief zijn wil niet zeggen dat alleen dat genoeg is. Dat een land met een strict mondkapjes beleid het niet goed doet kan aan 1001 verschillende dingen liggen. Dat een land zonder mondkapjesplcht het goed doet kan ook weer aan heel veel dingen liggen etc.
Er zijn zoveel variabelen. Alleen je met iets simpels als een mondkapje groter leed kan voorkomen is dat toch gewoon prachtig. Waarom de noodzaak om maar te blijven schoppen? Gaat het echt niet beter van worden hoor.![]()
Meest effectief m'n reet.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:47 schreef Noek het volgende:
[..]
Lijkt me sterk want in sommigen landen zijn ze heel strikt met mondkapjes en het is de meest effectieve maatregel.
FACTS!![]()
Dat denk ik ook. De meeste mensen raken besmet thuis of tenminste in een ruimte met meerdere mensen voor langere tijd. Mondkapjes zullen maar beperkt effect hebben. Betekend niet dat ze helemaal niet werken.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mondkapjes of geen mondkapjes, heel Europa zit over een maand gewoon weer lekker in lockdown.![]()
Ik zeg ook niet dat ze helemaal niet werken, maar als je huis in de fik staat ga je ook niet blussen met een glas water, ook al helpt in theorie elke druppel. Dan zet je er een grotere spuit op.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. De meeste mensen raken besmet thuis of tenminste in een ruimte met meerdere mensen voor langere tijd. Mondkapjes zullen maar beperkt effect hebben. Betekend niet dat ze helemaal niet werken.![]()
Evenstar
![]()
Niet alleen dat, maar ook mindset van de mensen.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je ziet gewoon heel duidelijk wie er enigszins verstand heeft van (statistisch) onderzoek, en wie niet.
Een wappie ga je niet overtuigen met wetenschappelijk onderzoek. Iemand die in de overheid de grote boze wolf ziet ook niet. Iemand die last heeft van mondkapjes ook niet. Blijft fascinerend om te zien.![]()
Dit ja.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mondkapjes of geen mondkapjes, heel Europa zit over een maand gewoon weer lekker in lockdown.
En ook ongeacht de vaccinatiegraad.
Helpt allemaal wel iets. Maar lang niet genoeg om aan maatregelen te ontsnappen.![]()
Ik zie dat als twee zijden van dezelfde munt.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:49 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Niet alleen dat, maar ook mindset van de mensen.
Een wappie ga je niet overtuigen met wetenschappelijk onderzoek. Iemand die in de overheid de grote boze wolf ziet ook niet. Iemand die last heeft van mondkapjes ook niet. Blijft fascinerend om te zien.![]()
![]()
Maar eens, hoor. Wel/geen mondkapjes, 3000% gevaccineerd, we zitten gewoon weer binnen straks. Het maakt allemaal geen ene kont uit meer.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Meest effectief m'n reet.
We moeten het gewoon even uitzieken.Go hard or go home![]()
Alsof een lockdown wel helpt? Meeste besmettingen vinden thuis plaats, dat houd je ook met een lockdown niet tegen.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit ja.
En ook ongeacht de vaccinatiegraad.
Helpt allemaal wel iets. Maar lang niet genoeg om aan maatregelen te ontsnappen.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
We weten niet of de meeste besmettingen thuis plaatsvinden, want we weten van meer dan de helft van de besmettingen überhaupt niet wat de bron is.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:51 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Alsof een lockdown wel helpt? Meeste besmettingen vinden thuis plaats, dat houd je ook met een lockdown niet tegen.![]()
Maar van de besmettingen waar we het wel van weten, vinden de meeste besmettingen thuis plaats.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
We weten niet of de meeste besmettingen thuis plaatsvinden, want we weten van meer dan de helft van de besmettingen überhaupt niet wat de bron is.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
De effectiviteit van mondkapjes hangt natuurlijk ook heel erg af van hoe ze gedragen en behandeld worden. De samenleving is geen laboratoriumsetting. Dit soort economisch onderzoek is niet zo eenduidig.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:44 schreef Evenstar het volgende:
Er zijn zoveel variabelen. Alleen je met iets simpels als een mondkapje groter leed kan voorkomen is dat toch gewoon prachtig. Waarom de noodzaak om maar te blijven schoppen? Gaat het echt niet beter van worden hoor.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
En die eerste besmette persoon thuis, daar is het gewoon aan komen waaien?quote:Op donderdag 18 november 2021 14:51 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Alsof een lockdown wel helpt? Meeste besmettingen vinden thuis plaats, dat houd je ook met een lockdown niet tegen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Daar mag je nu gaan dansen met je mondkapje op ondanks QR, of ze moeten een sneltest aan de deur kunnen afnemen.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik zeg dan ook niet dat een lockdown wel helpt? If anything....roep ik alleen maar dat ik niet denk dat een lockdown verschil gaat maken; je richt er alleen maar meer schade mee aan.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:51 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Alsof een lockdown wel helpt? Meeste besmettingen vinden thuis plaats, dat houd je ook met een lockdown niet tegen.
Het is duidelijk waar de meeste risico's zetten, maar zolang ze daar iets mee weigeren te doen/iets mee kunnen doen....tja.![]()
Ik zet regelmatig de deur/raam open in de hoop dat het aan komt waaien.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En die eerste besmette persoon thuis, daar is het gewoon aan komen waaien?
Het is dat of snot in mijn neus proppen of drinken.![]()
Dat dus. Weinig vertrouwen in die dingen, die mensen nu weer vinden in hun winterjassen van vorig jaar en gewoon weer opzetten. En zo gaat het in alle landen, dat zie je overal. Dan laat maar.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De effectiviteit van mondkapjes hangt natuurlijk ook heel erg af van hoe ze gedragen en behandeld worden. De samenleving is geen laboratoriumsetting. Dit soort economisch onderzoek is niet zo eenduidig.![]()
Precies, daar gaat het om. Stel een iemand loopt het op in de kroeg en steekt vervolgens 3 huisgenoten aan. Dan heb je 1 besmetting uit de horeca en 3 thuis, maar zonder die ene horecabesmetting waren die andere besmettingen ook niet gebeurd.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En die eerste besmette persoon thuis, daar is het gewoon aan komen waaien?![]()
Ben je tien jaar oud? Mondkapje!quote:Op donderdag 18 november 2021 14:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar mag je nu gaan dansen met je mondkapje op ondanks QR, of ze moeten een sneltest aan de deur kunnen afnemen.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Nee, via de kinderen op school.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is al zo vaak uitgelegd. Komt niet binnen, geloof ik.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies, daar gaat het om. Stel een iemand loopt het op in de kroeg en steekt vervolgens 3 huisgenoten aan. Dan heb je 1 besmetting uit de horeca en 3 thuis, maar zonder die ene horecabesmetting waren die andere besmettingen ook niet gebeurd.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Of die besmetting is op werk gebeurd. Niet iedereen kan thuis werken. Of iemand is bij het ene thuisbezoek aangestoken en gaat daarmee naar de volgende.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies, daar gaat het om. Stel een iemand loopt het op in de kroeg en steekt vervolgens 3 huisgenoten aan. Dan heb je 1 besmetting uit de horeca en 3 thuis, maar zonder die ene horecabesmetting waren die andere besmettingen ook niet gebeurd.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Mensen wordt wel geadviseerd een raam open te zetten, dus het zou zomaar kunnen.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad. Of via werk. Of bezoek bij iemand. Of een etentje. Whatever. Het ontstaat niet uit het niets in een gezin, het is van buiten het gezin daar terecht gekomen.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, via de kinderen op school.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Kinderen vooral.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:59 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Of die besmetting is op werk gebeurd. Niet iedereen kan thuis werken. Of iemand is bij het ene thuisbezoek aangestoken en gaat daarmee naar de volgende.![]()
Enige wat je daar aan zou kunnen veranderd is grote huishoudens in lockdown, maar dat gaat ook niet gebeurenquote:Op donderdag 18 november 2021 14:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies, daar gaat het om. Stel een iemand loopt het op in de kroeg en steekt vervolgens 3 huisgenoten aan. Dan heb je 1 besmetting uit de horeca en 3 thuis, maar zonder die ene horecabesmetting waren die andere besmettingen ook niet gebeurd.![]()
![]()
Ik zat erop te wachten. Ik moest er wel even een klein beetje om glimlachen dat er inderdaad iemand mee kwam.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mensen wordt wel geadviseerd een raam open te zetten, dus het zou zomaar kunnen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Kijk, we moeten gewoon kinderen verbieden. Oplossing voor alles!quote:
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Neeee, dan kom je weer aan bepaalde groepen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Enige wat je daar aan zou kunnen veranderd is grote huishoudens in lockdown, maar dat gaat ook niet gebeuren![]()
Mooi onderschrift van dit topic.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is al zo vaak uitgelegd. Komt niet binnen, geloof ik.![]()
![]()
Spoedtest.nl eerst onder de bus gegooid maar nu toch weer in genade aangenomen, had misschien iets minder hoog van de toren geblazen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Toch wel fijn hoor; dat er altijd één constante is tijdens deze crisisAnderhalf jaar later en we voeren hier nog steeds anonieme discussies op een online forum over op welke plekken je het meeste risico loopt om besmet te raken
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2021 15:03:27 ]![]()
Daarom slaat die 3%, wat de horeca telkens roept, helemaal nergens op.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies, daar gaat het om. Stel een iemand loopt het op in de kroeg en steekt vervolgens 3 huisgenoten aan. Dan heb je 1 besmetting uit de horeca en 3 thuis, maar zonder die ene horecabesmetting waren die andere besmettingen ook niet gebeurd.
Valse QR's.. geen controles.. en dan de hele avond in slecht geventileerde ruimtes elkaar besmetten.
Horeca en scholen zijn katalysators op dit moment en zouden eigenlijk per direct moeten sluiten, maar dat ligt heel gevoelig.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Flauwe grap af en toe moet kunnen toch.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zat erop te wachten. Ik moest er wel even een klein beetje om glimlachen dat er inderdaad iemand mee kwam.![]()
![]()
Ook het plezier van ergeren aan groepen die voorrang willen op de prik is weer terug.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Toch wel fijn hoor; dat er altijd één constante is tijdens deze crisis +O Anderhalf jaar later en we voeren hier nog steeds anonieme discussies op een online forum over op welke plekken je het meeste risico loopt om besmet te raken"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Ik zou bijna overwegen om m'n huidige standpunten/posts/argumenten gewoon ergens op te slaan zodat ik ze vast paraat heb voor volgend jaar november.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:03 schreef OProg het volgende:
[..]
Ook het plezier van ergeren aan groepen die voorrang willen op de prik is weer terug.![]()
Zag inderdaad vandaag voorbij komen dat de leraren voorrang willen. History repeats.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:03 schreef OProg het volgende:
[..]
Ook het plezier van ergeren aan groepen die voorrang willen op de prik is weer terug.
Murray Walker![]()
Ja hoorquote:Op donderdag 18 november 2021 15:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Flauwe grap af en toe moet kunnen toch.
Ik zat er alleen echt op te wachten. Ik realiseerde me mijn woordkeuze toen ik op Invoeren drukte, vandaar
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ooit zal er een laatste topic zijn op dit subforum, dat is momenteel ook niet voor te stellen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Toch wel fijn hoor; dat er altijd één constante is tijdens deze crisisAnderhalf jaar later en we voeren hier nog steeds anonieme discussies op een online forum over op welke plekken je het meeste risico loopt om besmet te raken
![]()
Vieze vuile WEIGERBOOMERS!!!!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou bijna overwegen om m'n huidige standpunten/posts/argumenten gewoon ergens op te slaan zodat ik ze vast paraat heb voor volgend jaar november.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat verklaart ook gelijk waarom de besmettingen zo stegen in de zomer toen we ermee stopten....quote:
Blijkbaar zijn mondkapjes onderhevig aan seizoenwisselingen.
Wel mooi dat we er dus op kunnen rekenen dat er een halvering gaat plaatsvinden binnenkort. Toch?´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Beetje bijzonder, ze hebben bewijzen uitgegeven die ze niet mogen uitgeven. Maar op zich wel juist in de zin dat die mensen ook echt positief waren. Als ze dat niet mogen, waarom kunnen ze het dan?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:01 schreef TheVulture het volgende:
Spoedtest.nl eerst onder de bus gegooid maar nu toch weer in genade aangenomen, had misschien iets minder hoog van de toren geblazen
zie email 27 oktober![]()
Misschien versprak Hugo zich en bedoelde hij fobie.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:24 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat hij dit überhaupt voorstelt is belachelijk.
Niet gekeken trouwens.![]()
we weten nergens vanquote:Op donderdag 18 november 2021 15:06 schreef Za het volgende:
Waarom hebben jullie @:Mammietje weggejaagd?![]()
![]()
In mijn naïviteit dacht ik dat we dat punt dit jaar zouden bereiken. Maar dit tijdelijke forum begint steeds meer een permanent forum te worden.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:06 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ooit zal er een laatste topic zijn op dit subforum, dat is momenteel ook niet voor te stellen.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Een reproductiewaarde van 0 ga je nooit halen, nee. Maar onder de 1 brengen kan wel degelijk, dat hebben maatregelen uit het verleden ook wel laten zien.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:59 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Of die besmetting is op werk gebeurd. Niet iedereen kan thuis werken. Of iemand is bij het ene thuisbezoek aangestoken en gaat daarmee naar de volgende.![]()
Ben er nog hoor!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:06 schreef Za het volgende:
Waarom hebben jullie @:Mammietje weggejaagd?![]()
Heb alleen mijn standpunten/posts/argumenten niet opgeslagen en ben het zat alles iedere keer opnieuw in te tikken.![]()
Maar lief dat je me mist.![]()
![]()
De dagelijks poëtische spreuk missen we!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:09 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ben er nog hoor!![]()
Heb alleen mijn standpunten/posts/argumenten niet opgeslagen en ben het zat alles iedere keer opnieuw in te tikken.![]()
Maar lief dat je me mist.![]()
Waarom? Antivaxers krijgen juist relatief het grootste stuk.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:08 schreef Za het volgende:
[..]
Ik vind dat echt zo kinderachtig met die taart steeds![]()
![]()
We kunnen maar beter de huishoudens als virusdragende entiteiten beschouwen ipv individuen. Dan heb je deze discussie ook niet meer.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies, daar gaat het om. Stel een iemand loopt het op in de kroeg en steekt vervolgens 3 huisgenoten aan. Dan heb je 1 besmetting uit de horeca en 3 thuis, maar zonder die ene horecabesmetting waren die andere besmettingen ook niet gebeurd.I'll give you something to do![]()
niet bekend bij mijquote:Op donderdag 18 november 2021 15:09 schreef Za het volgende:
[..]
Jawel er is ergenis uitgesproken dat ze zich elke dag rond deze tijd meldde.![]()
![]()
Dat vind ik ook van mensen die in iedere post zn ongenoegen over het vaccin kenbaar maakt.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:08 schreef Za het volgende:
[..]
Ik vind dat echt zo kinderachtig met die taart steedsZuiger van het FOK!-OMT![]()
Terecht.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
De dagelijks poëtische spreuk missen we!![]()
![]()
![]()
IIk vraag mij af of mensen hun kinderen ook naar school sturen als een van de ouders besmet is.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:10 schreef galantis het volgende:
[..]
We kunnen maar beter de huishoudens als virusdragende entiteiten beschouwen ipv individuen. Dan heb je deze discussie ook niet meer.![]()
Mag ik nog zeggen dat het bij voorbaat alweer topcijfers zijn?
Murray Walker![]()
Wie wil je daarvoor meenemen dan?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:10 schreef Noek het volgende:
Kunnen we dan nu Mammietje wel wegjagen?![]()
![]()
Sowieso Dick. die is huge.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:11 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wie wil je daarvoor meenemen dan?Go hard or go home![]()
Dan moeten die lekker uit de horeca blijvenquote:
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ik durf te wedden dat dat wel gebeurt ja. Ook voor corona best vaak gehoord dat een kind wat zich niet lekker voelde gewoon paracetamol kreeg want dan konden de ouders in elk geval de ochtend werken.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:11 schreef Momo het volgende:
I
[..]
Ik vraag mij af of mensen hun kinderen ook naar school sturen als een van de ouders besmet is.![]()
Iedereen is echt alles zat inmiddelsquote:Op donderdag 18 november 2021 15:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat vind ik ook van mensen die in iedere post zn ongenoegen over het vaccin kenbaar maakt.![]()
![]()
Ho ho, rustig allemaal. Blijf je wel uit elkaars ademcirkel?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:11 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wie wil je daarvoor meenemen dan?![]()
We zitter er allemaal door.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Iedereen is echt alles zat inmiddels
Iedereen zou nu gewoon een hulp puppy moeten hebben ofzoGo hard or go home![]()
Ik wil geen puppy, ik wil een kat.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:13 schreef Noek het volgende:
[..]
We zitter er allemaal door.
Iedereen zou nu gewoon een hulp puppy moeten hebben ofzo![]()
*start een nieuwe discussie*
Murray Walker![]()
We hebben vast ook ongevaccineerde taart ergens liggenquote:Op donderdag 18 november 2021 15:08 schreef Za het volgende:
[..]
Ik vind dat echt zo kinderachtig met die taart steeds
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ik ging met een mondkapje naar de tandarts vandaag.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:39 schreef Noek het volgende:
Mooi, dan zullen de besmettingen snel dalen nu we weer keurig met mondkapjes op bij de Appie lopen.![]()
Was een snelle controle dan.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:15 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ging met een mondkapje naar de tandarts vandaag.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
quote:Op donderdag 18 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
23.591 positieve testen
237 ziekenhuisopnames
52 IC-opnames
34 overlijdens![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
23.591 positieve testen
237 ziekenhuisopnames
52 IC-opnames
34 overlijdens![]()
![]()
Jaaaaa op naar de 30k!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
23.591 positieve testen
237 ziekenhuisopnames
52 IC-opnames
34 overlijdensZuiger van het FOK!-OMT![]()
Netjes, we gaan de goede kant op.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
23.591 positieve testen
237 ziekenhuisopnames
52 IC-opnames
34 overlijdens![]()
quote:Op donderdag 18 november 2021 15:15 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Was een snelle controle dan.Ja, dit is inderdaad een mondneusmasker, bedankt dat u langskwam voor de controle.
Oh, controle van uw gebit? Dat kan niet.![]()
?? 23k?? Goeiemorgen zegquote:Op donderdag 18 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
23.591 positieve testen
237 ziekenhuisopnames
52 IC-opnames
34 overlijdens![]()
23.591 positieve testen
237 ziekenhuisopnames
52 IC-opnames
34 overlijdens![]()
![]()
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
SOW KOEKOEK[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
tsja... blijkbaar zijn de cijfers voor de oppositie nog niet erg genoeg om met concrete alternatieven te komen. blijven kankeren op 2G is veel makkelijker dan daadwerkelijk iets verzinnen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
23.591 positieve testen
237 ziekenhuisopnames
52 IC-opnames
34 overlijdens![]()
Ik denk dat we hem niet nodig gaan hebben maar er gewoon in 1 klap overheen knallen naar 27 ofzoquote:![]()
Mooi, iedereen is nu besmet, kunnen de cijfers vanaf nu dalen.
Murray Walker![]()
Laatste post wordt vast geplaatst door een mod die weer eens door een slotje heen postquote:Op donderdag 18 november 2021 15:06 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ooit zal er een laatste topic zijn op dit subforum, dat is momenteel ook niet voor te stellen.![]()
![]()
Live beelden van Zaquote:Op donderdag 18 november 2021 15:17 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, de cijfers klimmen nog steeds, want iedereen en zijn moeder is inmiddels toch wel besmet....
Hoewel? Is dat wel zo? Hier op het forum zie ik nog immer levenslustige, strijdvaardige anonieme toetsenbordridders!!![]()
En daarom vandaag een: "Wees blij dat je nog leeft!" taart
[ afbeelding ]
Go hard or go home![]()
Mooie cijfers. Kroegen open neem ik aan?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nederland is goed doorbakken jaquote:Op donderdag 18 november 2021 15:19 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Zwart, donker zwart, donker zwartst![]()
![]()
Je zou toch op een gegeven moment wel verwachten dat het een plafond bereikt... positief is wel dat de nieuwe ziekenhuisopnames niet net zo hard mee lijken te stijgenOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Maar echt. Nu is gaat het echt niet meer erom of je het krijgt maar wanneer.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:18 schreef 4-elements het volgende:
Mooi, iedereen is nu besmet, kunnen de cijfers vanaf nu dalen.
Of sommige onverantwoorden gewoon voor de 2e keer.Go hard or go home![]()
Joh.... zelfs Drenthe gaat nog meedoen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:19 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
23k
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
We zitten sowieso op ongeveer 20.000 per dag.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:20 schreef Cynicio het volgende:
Kortom, NEPRECORD! Morgen geen nameldingen meer. Zul je zien dat we gewoon op 15.000 zitten!
Als je de vermindering van de storing over de afgelopen dagen uitspreidt dan kom je gemiddeld ook op 20K per dag.![]()
Valt niet meer tegen te schuilen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Joh.... zelfs Drenthe gaat nog meedoen.Go hard or go home![]()
@Evenstarquote:Op donderdag 18 november 2021 15:20 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar echt. Nu is gaat het echt niet meer erom of je het krijgt maar wanneer.
Of sommige onverantwoorden gewoon voor de 2e keer.![]()
![]()
URKED[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik sluit me wel even thuis op. Boodschappen bezorgen, kan thuis sporten, we kunnen een dvd opzetten, we hebben een pc en wat consoles voor games, vrijwel alles kan thuis worden bezorgd.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:20 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar echt. Nu is gaat het echt niet meer erom of je het krijgt maar wanneer.
Of sommige onverantwoorden gewoon voor de 2e keer.
Eigenlijk hebben we heel veel sectoren niet eens nodig; misschien moeten we die maar definitief opgeven. Alles voor de zorg. Kan toch thuis opgevangen worden.![]()
quote:Gemiddeld stijgt het aantal positieve coronatests ook: in de afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 18.002 positieve tests per dag geregistreerd. Dat is 46 procent meer dan de zeven dagen daarvoor.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Maar goed, wat als er dus idd een natuurlijke curve is en die is inmiddels zoek door vaccins. De Za-theorie. Wat dan?
Kan dat?Go hard or go home![]()
Hoppa eindelijk grote stappen naar groepsimmunuteitquote:Op donderdag 18 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
23.591 positieve testen
237 ziekenhuisopnames
52 IC-opnames
34 overlijdens![]()
quote:Op donderdag 18 november 2021 15:23 schreef Za het volgende:
[..]
We staan aan de vooravond van een humanitaire ramp, en mensen zien het niet, nog steeds niet.![]()
![]()
En Groningen. De vestingen Coevorden en Bourtange zijn al gevallen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Joh.... zelfs Drenthe gaat nog meedoen.![]()
![]()
Nou nou nou nou..quote:Op donderdag 18 november 2021 15:23 schreef Za het volgende:
[..]
We staan aan de vooravond van een humanitaire ramp, en mensen zien het niet, nog steeds niet.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
46% zou gewoon betekenen dat de groei nog steeds toeneemt. De geest is inmiddels wel uit de fles ben ik bangquote:![]()
Wil je een puppy?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik sluit me wel even thuis op. Boodschappen bezorgen, kan thuis sporten, we kunnen een dvd opzetten, we hebben een pc en wat consoles voor games, vrijwel alles kan thuis worden bezorgd.
Eigenlijk hebben we heel veel sectoren niet eens nodig; misschien moeten we die maar definitief opgeven. Alles voor de zorg. Kan toch thuis opgevangen worden.Go hard or go home![]()
Ik ben al blij dat mensen zich laten testen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
10 opnames in mijn gemeente![]()
Ede +233 RIP @:CherryLipsTap tap tap![]()
Vraag mij wel af of ze straks in de meeste gereformeerde gemeentes alsnog de deuren gaan sluiten van de kerken. Op een gegeven moment moeten de lege bankjes toch gaan opvallen van zieke en overleden mensen.![]()
Groepsimmuniteitquote:Op donderdag 18 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
23.591 positieve testen
237 ziekenhuisopnames
52 IC-opnames
34 overlijdens![]()
![]()
De plaatselijke door-Chinezen-beheerde snackbar heeft dat systeem met het microfoontje nooit weggehaald. Vooruitziende blik.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon je maskertje op in de snackbar.![]()
Gelderlander gespot. Onderliggend lijden.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
10 opnames in mijn gemeente![]()
Ede +233 RIP @:CherryLips![]()
Maar even he, de cijfers blijven stijgen, ziekenhuizen zit al te vol. Zijn er hier mensen die vertrouwen hebben in de meest recente maatregels die dit zouden moeten verhelpen? Ik denk echt dat we straks met 30k+ scholen weer zullen gaan sluiten![]()
Nee joh, we gaan kerkgangers geen grondrechten ontnemen. Effectiever om de avondklok weer van stal te halen; dan wordt iedereen tenminste getroffen!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:26 schreef Simmertje het volgende:
Vraag mij wel af of ze straks in de meeste gereformeerde gemeentes alsnog de deuren gaan sluiten van de kerken. Op een gegeven moment moeten de lege bankjes toch gaan opvallen van zieke en overleden mensen.![]()
Ik schuur dagelijks tegen de Biblebelt aan.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:27 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Gelderlander gespot. Onderliggend lijden.![]()
En niet alleen de scholen maar we zouden al best een eind kunnen komen met het sluiten vd scholen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:27 schreef opreis het volgende:
Maar even he, de cijfers blijven stijgen, ziekenhuizen zit al te vol. Zijn er hier mensen die vertrouwen hebben in de meest recente maatregels die dit zouden moeten verhelpen? Ik denk echt dat we straks met 30k+ scholen weer zullen gaan sluitenGo hard or go home![]()
Tuurlijk, want we hebben een oneindig aantal inwoners in Nederland.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:24 schreef Noek het volgende:
Maar goed, wat als er dus idd een natuurlijke curve is en die is inmiddels zoek door vaccins. De Za-theorie. Wat dan?
Kan dat?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Het is net of we in hetzelfde dorp wonen!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:27 schreef Cynicio het volgende:
[..]
De plaatselijke door-Chinezen-beheerde snackbar heeft dat systeem met het microfoontje nooit weggehaald. Vooruitziende blik.![]()
![]()
Nee, ik heb daar geen vertrouwen in, alleen al omdat jongvolwassen mentaal er echt doorheen zitten en zich niet meer houden aan een maximum aantal mensen thuis ontvangen, 1,5-meter of wat dan ook. Er zal 4 december wel weer een echte lockdown worden aangekondigdquote:Op donderdag 18 november 2021 15:27 schreef opreis het volgende:
Maar even he, de cijfers blijven stijgen, ziekenhuizen zit al te vol. Zijn er hier mensen die vertrouwen hebben in de meest recente maatregels die dit zouden moeten verhelpen? Ik denk echt dat we straks met 30k+ scholen weer zullen gaan sluiten![]()
Binnen een paar weken verwacht ik een complete lockdown m.u.v. de plekken waar het ook echt zal helpen. Wat dan ook niks doet. Waardoor we meer haast zetten achter de boosters. Dan is het voorjaar. Cijfers dalen weer. Komt allemaal door de boosters uiteraard; niks met het seizoen te maken. En dan volgende herfst weer dezelfde problemen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:27 schreef opreis het volgende:
Deze mensen zijn nu bij God. Mag hopen dat het Excel-bestand van Petrus bij de hemelpoort niet vastloopt.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:26 schreef Simmertje het volgende:
godver, een nieuw record!, NL is hulpeloos verlorenquote:Op donderdag 18 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
23.591 positieve testen
237 ziekenhuisopnames
52 IC-opnames
34 overlijdens![]()
Maak 'r even 6 december van; we willen 5 december nog kunnen vliegen vanaf Schipholquote:Op donderdag 18 november 2021 15:28 schreef TheRabbitEars het volgende:
[..]
Nee, ik heb daar geen vertrouwen in, alleen al omdat jongvolwassen mentaal er echt doorheen zitten en zich niet meer houden aan een maximum aantal mensen thuis ontvangen, 1,5-meter of wat dan ook. Er zal 4 december wel weer een echte lockdown worden aangekondigd![]()
![]()
Verplicht thuiswerken en de scholen een week voor sinterklaas vakantie geven? Ik vrees namelijk voor een ramp met sinterklaasavond.![]()
53% van de besmettingen wordt voorkomen door mondkapjes!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon je maskertje op in de snackbar.
https://www.theguardian.c(...)P=Share_iOSApp_Other
Dus we zijn gered door mondkapjes in de supermarkt!![]()
meer zwart dan donkerpaars!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:19 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Twee keer zo hoog als het vorige record ookquote:Op donderdag 18 november 2021 15:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
godver, een nieuw record!, NL is hulpeloos verloren![]()
![]()
Dan moet 't volgende week vrijdag al dicht zijn, met Black Friday etc.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:30 schreef Simmertje het volgende:
Verplicht thuiswerken en de scholen een week voor sinterklaas vakantie geven? Ik vrees namelijk voor een ramp met sinterklaasavond.![]()
Dit is witte jassen-denken. Door nog een keer de scholen te sluiten zit je op de lange termijn ook met enorme ellende.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:28 schreef Noek het volgende:
[..]
En niet alleen de scholen maar we zouden al best een eind kunnen komen met het sluiten vd scholen.Put these foolish ambitions to rest.![]()
Er zijn geen besmettingen. Er is niks aan de hand.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maak 'r even 6 december van; we willen 5 december nog kunnen vliegen vanaf Schiphol![]()
![]()
De ziekenhuizen zitten helemaal niet vol, maar het paniekzaaien van bepaalde groepen doet z'n werk goed.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:27 schreef opreis het volgende:
Vorig jaar werd er ook gewoon Sinterklaas gevierd en de gourmetschotels vlogen eruit.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:30 schreef Simmertje het volgende:
Verplicht thuiswerken en de scholen een week voor sinterklaas vakantie geven? Ik vrees namelijk voor een ramp met sinterklaasavond.
Maak je geen illusies.Go hard or go home![]()
Maar een thuiswerk plicht is zo lastig. Daar moeten ze echt even naar kijken voor een paar weken. Beter om het bij een advies te houden. En kinderen kunnen we niet weer straffen, dus de scholen blijven ook open. Kerken ook, want grondrechten.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:30 schreef Simmertje het volgende:
Verplicht thuiswerken en de scholen een week voor sinterklaas vakantie geven? Ik vrees namelijk voor een ramp met sinterklaasavond.
Maar we sluiten wel de cultuursector, de horeca en de winkels, want dat helpt. Kijk maar naar het verleden...oh wacht.![]()
![]()
Plus het feit dat mensen veel meer de grenzen van de lockdown zullen opzoeken dan vorig jaar. Toen hielden veel mensen zich uit angst ook aan de adviezen. Genoeg kerstavonden die zijn afgezegd of in kleinere kring zijn geweest. Dat zie ik nu niet gebeuren.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Binnen een paar weken verwacht ik een complete lockdown m.u.v. de plekken waar het ook echt zal helpen. Wat dan ook niks doet. Waardoor we meer haast zetten achter de boosters. Dan is het voorjaar. Cijfers dalen weer. Komt allemaal door de boosters uiteraard; niks met het seizoen te maken. En dan volgende herfst weer dezelfde problemen.![]()
Maar eerst nog even Black Friday natuurlijk volgende week. Zul je zien dat het dan toch weer dringen wordt in de winkelstraat. Of zijn er al steden die dat verboden hebben?Never explain, never apologize.![]()
De IC heeft niet genoeg vrije bedden. Dat zou ik "vol" willen noemen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:31 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
De ziekenhuizen zitten helemaal niet vol, maar het paniekzaaien van bepaalde groepen doet z'n werk goed.![]()
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Je moet ambitieus blijven.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Twee keer zo hoog als het vorige record ook![]()
Gooi de winkels nog eerder dicht voor de feestdagen en Black friday, zodat ze de drukte beter kunnen spreiden!! 🤡Zonder wrijving geen glans![]()
quote:Op donderdag 18 november 2021 14:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik wacht op je peer-reviewed artikelIk citeer onze zorgminister hoor...quote:Op donderdag 18 november 2021 14:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah, daar heb je vast een prachtig, groot onderzoek voor gedaan, peer reviewed en alles?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Black Friday moet doorgaan. De hysterische mensen die daar gaan lopen vechten om een TV verdienen het om besmet te worden.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:32 schreef Lurf het volgende:
Maar eerst nog even Black Friday natuurlijk volgende week. Zul je zien dat het dan toch weer dringen wordt in de winkelstraat. Of zijn er al steden die dat verboden hebben?![]()
Ik weet dat je daar een andere definitie voor aanhoudt. Dat mag, maar dan moet je wel onder ogen zien dat de zorg dan al "vol" is sinds het begin van de crisis.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
De IC heeft niet genoeg vrije bedden. Dat zou ik "vol" willen noemen.![]()
Black Friday is van 11 - 14uquote:Op donderdag 18 november 2021 15:33 schreef Haags het volgende:
Gooi de winkels nog eerder dicht voor de feestdagen en Black friday, zodat ze de drukte beter kunnen spreiden!! 🤡Go hard or go home![]()
schaf black friday af, Nederland is nu blackquote:Op donderdag 18 november 2021 15:33 schreef Haags het volgende:
Gooi de winkels nog eerder dicht voor de feestdagen en Black friday, zodat ze de drukte beter kunnen spreiden!! 🤡![]()
Maar momenteel worden ook al hele klassen naar huis gestuurd. ook niet handigquote:Op donderdag 18 november 2021 15:31 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dit is witte jassen-denken. Door nog een keer de scholen te sluiten zit je op de lange termijn ook met enorme ellende.![]()
Het blijft op zich wel grappig om steeds die hysterie over dit soort dingen weer terug te zien. Net alsof we de ervaring van vorig jaar gewoon negerenquote:Op donderdag 18 november 2021 15:33 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Black Friday moet doorgaan. De hysterische mensen die daar gaan lopen vechten om een TV verdienen het om besmet te worden..
![]()
Heel Nederland voor het eerst donkerrood op Europese kaart
Nederland is sinds vandaag volledig donkerrood gekleurd op de Europese kaart van coronagevallen. Het is voor het eerst sinds het begin van de pandemie dat alle twaalf provincies het hoogste waarschuwingsniveau krijgen. Groningen en Drenthe werden vandaag als laatste als donkerrood aangemerkt.
De kaart wordt wekelijks bijgewerkt door de Europese gezondheidsdienst ECDC. De dienst maakt de kaart op basis van het aantal positieve tests in de afgelopen twee kalenderweken.
Het veranderen van die kleurcode kan als gevolg hebben dat Nederlandse reizigers aan extra regels moeten voldoen of zelfs niet welkom zijn in sommige landen.![]()
Scholen sluiten zou echt het allerlaatste redmiddel moeten zijn nu.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:31 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dit is witte jassen-denken. Door nog een keer de scholen te sluiten zit je op de lange termijn ook met enorme ellende.
Er zijn nog tig sectoren die eerder dicht kunnen (of die ook eens moeten gaan thuiswerken *kuch 2e kamer*).
Of plekken die tot op heden altijd gevrijwaard blijven van maatregelen.
Je kunt toch toch niet maken om scholen dicht te gooien nu.![]()
Niet handig, maar veel minder erg dan een algemene sluiting. Is ook totaal niet nodig, maar wederom een gevolg van paniekzaaierij.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:34 schreef opreis het volgende:
[..]
Maar momenteel worden ook al hele klassen naar huis gestuurd. ook niet handig![]()
Rozendaal +5quote:
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Sinterklaasavond met familie is sowieso al een ramp.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:30 schreef Simmertje het volgende:
Verplicht thuiswerken en de scholen een week voor sinterklaas vakantie geven? Ik vrees namelijk voor een ramp met sinterklaasavond."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Het was altijd al wel krap aan, ja. Maar het is nu al een tijdje echt vol, als in: er is onvoldoende capaciteit om genoeg bedden vrij te houden voor rampen en incidenten.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:33 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik weet dat je daar een andere definitie voor aanhoudt. Dat mag, maar dan moet je wel onder ogen zien dat de zorg dan al "vol" is sinds het begin van de crisis.
Aangezien er ook geen patiënten naar Duitsland kunnen en de instroom maar door blijft gaan, is het nu wel echt een stuk problematischer dan het normaal gesproken is.
Kijk ook naar wat LCPS rapporteert bijvoorbeeld, en zie dan dat de bezettingsbalkjes steevast boven de capaciteit uitsteekt. Dat is echt niet normaal, hoor.![]()
![]()
Niet vol?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:31 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
De ziekenhuizen zitten helemaal niet vol, maar het paniekzaaien van bepaalde groepen doet z'n werk goed.
[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 18-11-2021 15:52:39 ]![]()
Het is een prachtig voorbeeld van iets dat we ooit "Amerikaanse praktijken" noemde. Het is nu wel duidelijk dat de grootste Nederlandse idioten niet onderdoen voor de Amerikaanse.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:35 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Het blijft op zich wel grappig om steeds die hysterie over dit soort dingen weer terug te zien. Net alsof we de ervaring van vorig jaar gewoon negeren.
![]()
quote:Heel Nederland voor het eerst donkerrood op Europese kaart
Nederland is sinds vandaag volledig donkerrood gekleurd op de Europese kaart van coronagevallen. Het is voor het eerst sinds het begin van de pandemie dat alle twaalf provincies het hoogste waarschuwingsniveau krijgen. Groningen en Drenthe werden vandaag als laatste als donkerrood aangemerkt.
De kaart wordt wekelijks bijgewerkt door de Europese gezondheidsdienst ECDC. De dienst maakt de kaart op basis van het aantal positieve tests in de afgelopen twee kalenderweken.
Het veranderen van die kleurcode kan als gevolg hebben dat Nederlandse reizigers aan extra regels moeten voldoen of zelfs niet welkom zijn in sommige landen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ude-bij-spoedtest-nlOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Zat je zeker ook al 1,5 jaar op te wachten voordat je die kon posten?quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
We kunnen 2 dingen doen. Of in paniek raken, of gewoon met ons leven doorgaan. Corona blijft hier nou eenmaal, kunnen we er maar beter het beste van maken. Voor je het weet ben je immers dood
Murray Walker![]()
KAK KAK KAK KAK FUCKING KAK NEEEEE KAAAAK!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:35 schreef THEFXR het volgende:
Heel Nederland voor het eerst donkerrood op Europese kaart
Het veranderen van die kleurcode kan als gevolg hebben dat Nederlandse reizigers aan extra regels moeten voldoen of zelfs niet welkom zijn in sommige landen.![]()
Dat zal allemaal best. Een paar maanden geleden lagen er meer dan 800 covidpatiënten op die bedden.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het was altijd al wel krap aan, ja. Maar het is nu al een tijdje echt vol, als in: er is onvoldoende capaciteit om genoeg bedden vrij te houden voor rampen en incidenten.
Aangezien er ook geen patiënten naar Duitsland kunnen en de instroom maar door blijft gaan, is het nu wel echt een stuk problematischer dan het normaal gesproken is.
Kijk ook naar wat LCPS rapporteert bijvoorbeeld, en zie dan dat de bezettingsbalkjes steevast boven de capaciteit uitsteekt. Dat is echt niet normaal, hoor.
[ afbeelding ]![]()
Hij zal het vanaf zijn zolderkamer vast beter weten dan een medewerker.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Niet vol?
Ga trollen in BNW. Kneusje.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nee, stel je voor dat je een probleem aanpakt bij de bron.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Scholen sluiten zou echt het allerlaatste redmiddel moeten zijn nu.
Er zijn nog tig sectoren die eerder dicht kunnen (of die ook eens moeten gaan thuiswerken *kuch 2e kamer*).
Of plekken die tot op heden altijd gevrijwaard blijven van maatregelen.
Je kunt toch toch niet maken om scholen dicht te gooien nu.
Eerst andere sectoren voor de bus.Go hard or go home![]()
Oh ik doelde op het feit dat er nog steeds mensen zijn die denken dat dat soort dingen tot besmettingspieken leidenquote:Op donderdag 18 november 2021 15:36 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Het is een prachtig voorbeeld van iets dat we ooit "Amerikaanse praktijken" noemde. Het is nu wel duidelijk dat de grootste Nederlandse idioten niet onderdoen voor de Amerikaanse..
![]()
Ja, dat heeft ook de huidige achterstand veroorzaakt. Een aantal van de non-covidpatiënten op de IC liggen er nu vanwege uitgestelde zorg tijdens de vorige golf.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:38 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat zal allemaal best. Een paar maanden geleden lagen er meer dan 800 covidpatiënten op die bedden.
Als je nu weer naar zulke aantallen gaat, stel je dus nog meer zorg uit.![]()
Die 'dansen met Janssen' piek is nu nog maar een klein heuveltje![]()
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Aanpakken bij de bron (ongevaccineerde ouderen) mag niet want dat is leeftijdsdiscriminatie. Helaas.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:38 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, stel je voor dat je een probleem aanpakt bij de bron.
Eerst andere sectoren voor de bus.![]()
Wat een gedrocht van een paginaquote:Op donderdag 18 november 2021 15:39 schreef THEFXR het volgende:
geen enkele ambulance die rijdt
.
http://www.p2000-online.net/limburgzuidf.html!
![]()
Scholen sluiten brengt wel echt enorm veel psychische ellende met zich mee hoor. Misbruik en kindermishandeling dat weer door het dak gaat brrrrquote:Op donderdag 18 november 2021 15:38 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, stel je voor dat je een probleem aanpakt bij de bron.
Eerst andere sectoren voor de bus.blablablabla
Forum Opties Forumhop: Hop naar: