SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de antivaxers: dit is een versimpelde weergave wat er aan de hand is in de ziekenhuizen. Niet te letterlijk nemen dus.![]()
Dat was - en mogelijk is- het beleid alquote:Op donderdag 18 november 2021 12:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee joh, dat is onmenselijk, liever sluiten we de basisschool.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]![]()
Nooit gezien anders. Behalve tandarts en chirurgen op foto's, gelukkig nooit operatie gehad.quote:Op donderdag 18 november 2021 12:59 schreef Mrmime het volgende:
[..]
geen enkel probleem. Doen we al jaren dag in dag uit."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Ja dat is wel anders ja:quote:Op donderdag 18 november 2021 12:48 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ooo dat maakt het opeens een stuk minder erg, dat ze met iets ánders fraudeerdenquote:Uit het onderzoek blijkt wel dat het bedrijf op grote schaal herstelbewijzen heeft afgegeven. Volgens een woordvoerder van het ministerie was daarbij echter geen sprake van fraude. De mensen die zo'n bewijs kregen, waren daadwerkelijk recent positief getest. Het uitgeven van de herstelbewijzen mag echter alleen door de GGD worden gedaan.zie email 27 oktober![]()
Klopt, steeds minder effect.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de regering dat juist probeerde te bewerkstelligen met de laatste persco. Helaas snijden de genomen maatregelen zo weinig hout dat er waarschijnlijk nauwelijks een effect te meten valt.
Je hebt steeds hardere lockdowns nodig (afwingen maatregelen) en die langer moeten duren."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Nog steeds misinformatie in de OP zie ik. Dat plaatje impliceert dat 50% vd vaxers in het ziekenhuis beland, wat niet waar is.ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ![]()
https://www.gelderlander.(...)c-vol-ligt~a747d6ca/
De dominostenen beginnen te vallen. In ieder geval in het Oosten.![]()
Ic bedden kun je opschalen, maar dat doen ze niet. Ja personeelstekort, dan maar met minder gekwalicifeerd personeel werken.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe kun je stellen dat er niets aan de hand is terwijl je niet eens weet dat de oncologische zorg ook onder druk staat door te weinig ic-bedden?
Maar ik hoor graag van jou de voorstellen om te voorkomen dat ouderen niet op de IC komen."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Verder staat er geen disclaimer bijquote:Op donderdag 18 november 2021 13:04 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
Nog steeds misinformatie in de OP zie ik. Dat plaatje impliceert dat 50% vd vaxers in het ziekenhuis beland, wat niet waar is..
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Op naar Duitsland.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:04 schreef Confetti het volgende:
De dominostenen beginnen te vallen. In ieder geval in het Oosten.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Zoiets als vorig jaar aankloten tot april moeten we niet willen dan inderdaad de dood of de gladiolen. Maar vier weken een strenge lockdown met een fatsoenlijke compensatie moet toch op te brengen zijn voor de meeste mensen. Gewoon puur om de zorg even een adempauze te geven. Met de keiharde belofte dat het vier weken is en geen dag langer.quote:Op donderdag 18 november 2021 12:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je moet dan nog significant gaan afsluiten, en hele dwingen basisregels opleggen: absoluut thuiswerken, geplaceerde horeca, altijd 1,5 m, geen groepsdrukte. En dan nog vraag ikmij af of dat voldoende is..blablablabla![]()
We doen het met z'n allenquote:Op donderdag 18 november 2021 13:06 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die zijn ook overgestapt op 'eigen volk' eerst. En terecht.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Mooie cijfers, kroegen open!quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Soms denk ik dat ze er in Den Haag er vanuit gaan dat Duitsland altijd kan bijspringen als het teveel wordt, snap anders niet waarom de IC tot het minieme wordt gereduceerd en nu ook niet bijgeschaald.quote:
Voor de reacties met "dat kan niet, geen personeel", vorige winters kon het ook.![]()
Echt geen woorden voor. Bijna tranen in mijn ogen. Wat een land, wat een maatschappij, wat een treurnis.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:04 schreef Confetti het volgende:
De dominostenen beginnen te vallen. In ieder geval in het Oosten.
Weet iemand een land waar men nog wel samenwerkt om een crisis te bestrijden in plaats van elkaar? Een land waar men wel gewoon luistert naar kenners op bepaalde gebieden. Een land waar men wel door heeft dat we in een enorme ramp zitten? Niet te geloven dit.![]()
Huh wat is deze shit, de piek is pas half december??quote:Op donderdag 18 november 2021 13:04 schreef Confetti het volgende:
De dominostenen beginnen te vallen. In ieder geval in het Oosten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.blablablabla![]()
Hebben we het over gehad. Misinterpretatie van jouw kant. Plaatje kan blijven staan.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:04 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
Nog steeds misinformatie in de OP zie ik. Dat plaatje impliceert dat 50% vd vaxers in het ziekenhuis beland, wat niet waar is.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
413 en 52 IC... dit kan echt niet. Wel fijn volgens Rutte dat we misschien al teveel maatregelen hebben genomen, dat scheelt weer![]()
![]()
En ook dat er geen nieuwe lockdowns komen? Dus adempauze + duurzame strategie over opschalen capaciteit (consessie doen aan kwaliteit)? Maar dat de maatschappij ook écht langzaam en duurzaam heropend wordt?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Zoiets als vorig jaar aankloten tot april moeten we niet willen dan inderdaad de dood of de gladiolen. Maar vier weken een strenge lockdown met een fatsoenlijke compensatie moet toch op te brengen zijn voor de meeste mensen. Gewoon puur om de zorg even een adempauze te geven. Met de keiharde belofte dat het vier weken is en geen dag langer."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[/quote]quote:Op donderdag 18 november 2021 13:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Huh wat is deze shit, de piek is pas half december??
[spoiler]
op de kerstboom jeweetzelf.
Hier gaat iets gruwelijk mis.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dan maar doorvliegen naar Spanje / Portugalquote:Op donderdag 18 november 2021 13:06 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die zijn ook overgestapt op 'eigen volk' eerst. En terecht.![]()
Over een paar dagen beginnen ze in Israël dus met het vaccineren van de kinderen in basisschoolleeftijd. Omdat die discussie nu zeer relevant begint te worden ook iets wat relevant is om te volgen.
Ze zitten daar op een gemiddelde van 500 per dag sinds ze die derde dosis erin zijn gaan drukken. Ook daar merkten ze dat het steeds oplaaide via de scholen.![]()
Niet dramatisch toch?quote:"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Disclaimer staat er omdat ik dat heb aangekaart als minimaal vereiste om misinformatie tegen te gaan. echter zou je dan moeten aangeven dat dit dus niet is gebaseerd op bestaande getallen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Verder staat er geen disclaimer bij.
sterker nog je kan het helemaal niet serieus nemen, want het is gewoon misinformatie. maar om de een of andere reden vind iedereen dat prima. Heel apart.ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ![]()
Shit je was te snel broer.quote:
[/quote]
Nu gaat die hele quote kapot.
Erg mooi[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Toen kon het met strenge maatregelen om de verspreiding te remmen en allerlei noodgrepen (afschalen planbare zorg, overwerk etc. etc.) die je natuurlijk ook niet keer op keer uit de kast kan halen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:08 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Soms denk ik dat ze er in Den Haag er vanuit gaan dat Duitsland altijd kan bijspringen als het teveel wordt, snap anders niet waarom de IC tot het minieme wordt gereduceerd en nu ook niet bijgeschaald.
Voor de reacties met "dat kan niet, geen personeel", vorige winters kon het ook.![]()
Toen was er inderdaad meer personeel.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:08 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Soms denk ik dat ze er in Den Haag er vanuit gaan dat Duitsland altijd kan bijspringen als het teveel wordt, snap anders niet waarom de IC tot het minieme wordt gereduceerd en nu ook niet bijgeschaald.
Voor de reacties met "dat kan niet, geen personeel", vorige winters kon het ook.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Nu gaat die hele quote kapot.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Shit je was te snel broer.
Erg mooi
[/quote]
Het lijkt verdomme de IC wel hierblablablabla![]()
en 41 weg uit de IC's. IC's lopen zo snel leeg.quote:"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
We kunnen gewoon weinig doen, we moeten het maar stilletjes accepteren en doen alsof we maatregelen treffen, die ziekenhuizen moeten het zelf maar even uitzoeken. Wat wil je doen? Het is hopen dat het vanzelf wat gaat liggen door toenemende immuniteit.
Ik weet wel wat werkt: gewoon heel pakket maatregelen + lockdown zoals vorig jaar, maar dat zie ik echt niet meer gebeuren.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
20% toename per week. 51 is de hoogste instroom sinds een half jaar..quote:Op donderdag 18 november 2021 13:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
en 41 weg uit de IC's. IC's lopen zo snel leeg.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Wij gaan nog een paar maanden discussieren. Niet dat ik nu direct zeg vaccineren die kids, maar schiet aub op met een beslissing. Ook hier draait het weer om de politieke partijen en hun achterban. Heeft niks te maken met echt een crisis bestrijden.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:09 schreef Qarrad het volgende:
Over een paar dagen beginnen ze in Israël dus met het vaccineren van de kinderen in basisschoolleeftijd. Omdat die discussie nu zeer relevant begint te worden ook iets wat relevant is om te volgen.
Ze zitten daar op een gemiddelde van 500 per dag sinds ze die derde dosis erin zijn gaan drukken. Ook daar merkten ze dat het steeds oplaaide via de scholen.![]()
Gezien de gemiddelde ligduur op de IC met corona hoef je daar niet op te rekenen. Tenzij er veel snel sterven.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
en 41 weg uit de IC's. IC's lopen zo snel leeg.![]()
Is daar geen discussie over lange termijn effecten voor kinderen?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:09 schreef Qarrad het volgende:
Ze zitten daar op een gemiddelde van 500 per dag sinds ze die derde dosis erin zijn gaan drukken. Ook daar merkten ze dat het steeds oplaaide via de scholen."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Het is geen misinformatie, het is exact zoals het er staat. Dat je er wat anders in meent te moeten zien prima, maar dat is wat anders.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:09 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
[..]
Disclaimer staat er omdat ik dat heb aangekaart als minimaal vereiste om misinformatie tegen te gaan. echter zou je dan moeten aangeven dat dit dus niet is gebaseerd op bestaande getallen.
sterker nog je kan het helemaal niet serieus nemen, want het is gewoon misinformatie. maar om de een of andere reden vind iedereen dat prima. Heel apart.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Als er meer binnenkomen dan er weggaan, lopen ze niet leeg. Maar dat weet jij zelf ook wel.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
en 41 weg uit de IC's. IC's lopen zo snel leeg.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik heb het even uitgerekend op een briefje maar ik kom toch echt uit op +11quote:Op donderdag 18 november 2021 13:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
en 41 weg uit de IC's. IC's lopen zo snel leeg.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Het werd genegeerd, maar leg eens uit wat interpreteer ik verkeerd?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hebben we het over gehad. Misinterpretatie van jouw kant. Plaatje kan blijven staan.ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ![]()
Over 2 weken is het december en gaat het dalen..quote:Op donderdag 18 november 2021 13:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
In dit tempo is de IC-bezetting elke week ~100 man hoger."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Geloof je het zelf?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Over 2 weken is het december en gaat het dalen..![]()
![]()
Dan moet de situatie nog stabiel blijven qua besmettingen ook. Maar aangezien de testcapaciteit is vastgelopen is er niemand die dat precies nog weet.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
In dit tempo is de IC-bezetting elke week ~100 man hoger.
Kan wel eens een vervelend cadeautje worden 5 december.blablablabla![]()
Check. Maar netto effect is kleine stijging.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als er meer binnenkomen dan er weggaan, lopen ze niet leeg. Maar dat weet jij zelf ook wel."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Jij gelooft in sprookjes?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die Duitsers hebben er ook geen zin meer in om telkens het debiele broertje Nederland te hulp te moeten schieten.![]()
Jaap zegt het.quote:"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Het enige wat gaat dalen is de temperatuur buiten.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is al uitgebreid in het vorige topic besproken en dat gaan we echt niet ieder topic over doen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:12 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
[..]
Het werd genegeerd, maar leg eens uit wat interpreteer ik verkeerd?
De stipjes vertegenwoordigen niet een precies aantal mensen/besmettingen/gevaccineerden/watdanook. Meer uitleg is er niet nodig.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Not for mequote:Op donderdag 18 november 2021 13:13 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Het enige wat gaat dalen is de temperatuur buiten.![]()
![]()
Sterker nog, die hebben hun IC's zelf bijna helemaal gevuld.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die Duitsers hebben er ook geen zin meer in om telkens het debiele broertje Nederland te hulp te moeten schieten.
2G is een groot succes gebleken.blablablabla![]()
Kleine stijging = niet leeglopen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Check. Maar netto effect is kleine stijging.
Vrij eenvoudig, toch?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Alle berekeningen / modellen zitten er naast. Met huidige besmettingsaantallen kun je gewoon uitrekenen hoeveel % richting opname gaat. Dat ziet er niet rooskleurig uit.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Over 2 weken is het december en gaat het dalen..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het enige wat je nu nog hebt is het percentage positief, is de enige indicator die nog over is in de teststraat…quote:Op donderdag 18 november 2021 13:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan moet de situatie nog stabiel blijven qua besmettingen ook. Maar aangezien de testcapaciteit is vastgelopen is er niemand die dat precies nog weet.
Kan wel eens een vervelend cadeautje worden 5 december.zie email 27 oktober![]()
Het gaat om de verhoudingen, van de volwassenen is 85% wel gevaccineerd en 15% niet. Die groep wel gevaccineerd is 5-6 keer groter dan niet-vax. Als in het ziekenhuis 12 mensen liggen, 6 wel en 6 niet betekend dat niet dat het vaccin niet werkt. Een misvatting die nogal vaak voorbij komt.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:12 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
[..]
Het werd genegeerd, maar leg eens uit wat interpreteer ik verkeerd?![]()
Oke je bent blijkbaar oke met misinformatie, prima.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is al uitgebreid in het vorige topic besproken en dat gaan we echt niet ieder topic over doen.
De stipjes vertegenwoordigen niet een precies aantal mensen/besmettingen/gevaccineerden/watdanook. Meer uitleg is er niet nodig.ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ![]()
Zelfs de meesten gevaccineerden hebben wel door dat 2g niet voldoende is om het tij te keren. Maar de politiek is weer eens de politiek. We gaan het hebben over compleet onbelangrijke zaken in deze fase van de crisis.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Sterker nog, die hebben hun IC's zelf bijna helemaal gevuld.
2G is een groot succes gebleken.
Kom gewoon met een vaccinatieplicht voor 50+ met een booster en een tijdelijke sluiting van de scholen.
Kunnen we na de kerst weer vrij normaal verder in mijn optiek.![]()
En dan ook de hele dag elkaar meeten op de Zwaluwberg.
Man man man. Vind je het gek dat niemand zich nog ergens aan houdt. Geeft het goede voorbeeld en blijf thuis met z'n allen. Stay home!
https://www.telegraaf.nl/(...)kken-op-zwaluwenberg"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Dat percentage was vorige week al bijna 30% in Limburg.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het enige wat je nu nog hebt is het percentage positief, is de enige indicator die nog over is in de teststraat…blablablabla![]()
Zet dat erbij in de disclaimer zou ik zeggen, ipv. een plaatje zonder context dat iets anders impliceert. Is geen facebook dit toch?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Het gaat om de verhoudingen, van de volwassenen is 85% wel gevaccineerd en 15% niet. Die groep wel gevaccineerd is 5-6 keer groter dan niet-vax. Als in het ziekenhuis 12 mensen liggen, 6 wel en 6 niet betekend dat niet dat het vaccin niet werkt. Een misvatting die nogal vaak voorbij komt.ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ![]()
Ik maakte een kleine geste op de opmerking dat de ic's zo vol zouden zitten, puur op het cijfer dat er 51 waren ingestroomd.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kleine stijging = niet leeglopen.
Vrij eenvoudig, toch?"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
Klopt, de percentages liggen inmiddels hoger. Maar de nieuwe cijfers zijn er nog niet dus het zal nog niet geüpdate worden. Maar ga maar uit van richting de 60% voor deze maand.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:04 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
Nog steeds misinformatie in de OP zie ik. Dat plaatje impliceert dat 50% vd vaxers in het ziekenhuis beland, wat niet waar is.
Zie ook deze voorlopige uitslag alvast: https://mobile.twitter.co(...)al-neemt-snel-toe%2F
Wegzetten als een incident mag hoor, des te meer plezier ik erin heb om het achteraf erin te wrijven.
En misschien met de OP ook nog even worden uitgebreid met het feit dat vaccinaties niets doen aan de besmettingen, dit wordt nu ook steeds meer toegegeven.
Credits erbij voor de wappies die het voorspelde worden op prijs gesteld. Evenals excuus postings.Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!![]()
In de meeste staten is het toch nog lang niet lang genoeg van kracht om enig effect terug te zien?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Sterker nog, die hebben hun IC's zelf bijna helemaal gevuld.
2G is een groot succes gebleken.![]()
Nee nee, we gaan eerst nog even een QR-code voor de kapper invoeren, en als je een blik verf wilt halen bij de Hornbach.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:16 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Zelfs de meesten gevaccineerden hebben wel door dat 2g niet voldoende is om het tij te keren. Maar de politiek is weer eens de politiek. We gaan het hebben over compleet onbelangrijke zaken in deze fase van de crisis.
Kom gewoon met een vaccinatieplicht voor 50+ met een booster en een tijdelijke sluiting van de scholen.
Vind ik niet eens zo gek. Als daarmee ook duurzaam bereikt wordt dat we open blijven, zonder maatregelen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:16 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Zelfs de meesten gevaccineerden hebben wel door dat 2g niet voldoende is om het tij te keren. Maar de politiek is weer eens de politiek. We gaan het hebben over compleet onbelangrijke zaken in deze fase van de crisis.
Kunnen we na de kerst weer vrij normaal verder in mijn optiek."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
NAMANAMAJAJA JIPPIE JIPPIE JEEEEEEEEEEEEJ..quote:Op donderdag 18 november 2021 13:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee nee, we gaan eerst nog even een QR-code voor de kapper invoeren, en als je een blik verf wilt halen bij de Hornbach.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dit ja.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:16 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Relatief gezien eindigen er dus nog steeds veel meer ongevaccineerden in het ziekenhuis.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:17 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Klopt, de percentages liggen inmiddels hoger. Maar de nieuwe cijfers zijn er nog niet dus het zal nog niet geüpdate worden. Maar ga maar uit van richting de 60% voor deze maand.
Zie ook deze voorlopige uitslag alvast: https://mobile.twitter.co(...)al-neemt-snel-toe%2F
Wegzetten als een incident mag hoor, des te meer plezier ik erin heb om het achteraf erin te wrijven.
En misschien met de OP ook nog even worden uitgebreid met het feit dat vaccinaties niets doen aan de besmettingen, dit wordt nu ook steeds meer toegegeven.
Credits erbij voor de wappies die het voorspelde worden op prijs gesteld. Evenals excuus postings.![]()
Er is immers altijd iets te doen, toch?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
NAMANAMAJAJA JIPPIE JIPPIE JEEEEEEEEEEEEJ..![]()
Daar heb je wel een punt natuurlijk, maar voor het hier een keer ingevoerd is en effect heeft ben je maanden verder. Daarom is het niet handig dat dat zo prominent bovenaan staat op de agenda. Zelfs als het effect heeft is dat maar beperkt en duurt dat een poos.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:17 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
In de meeste staten is het toch nog lang niet lang genoeg van kracht om enig effect terug te zien?blablablabla![]()
Vroeg of laat is het reservoir van onbesmette mensen zonder weerstand natuurlijk wel leeg.quote:Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Wij-van-WC-eend titelquote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Het merendeel van de mensen die ik nu ken die positief testen hebben het inderdaad via een schoolgaand kind.
Allemaal leuk en aardig dat ze er alles aan doen om de scholen open te houden, maar benoem dan wel om te beginnen eens dat scholen inmiddels een grotere rol spelen dat ze in het begin zeiden."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Zelfs al is het 70%. Dan nog werken de vaccinaties. Weliswaar niet zoals gehoopt, dat ben ik met je eens.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:17 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Klopt, de percentages liggen inmiddels hoger. Maar de nieuwe cijfers zijn er nog niet dus het zal nog niet geüpdate worden. Maar ga maar uit van richting de 60% voor deze maand.
Credits erbij voor de wappies die het voorspelde worden op prijs gesteld. Evenals excuus postings.![]()
Gaat goed hoor dit, laten we nog even verder babbelen over 2G.
En dat is begin december al zo?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Vroeg of laat is het reservoir van onbesmette mensen zonder weerstand natuurlijk wel leeg.![]()
Zet dat erbij in de disclaimer zou ik zeggen, ipv. een plaatje zonder context dat iets anders impliceert. Is geen facebook dit toch?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Het gaat om de verhoudingen, van de volwassenen is 85% wel gevaccineerd en 15% niet. Die groep wel gevaccineerd is 5-6 keer groter dan niet-vax. Als in het ziekenhuis 12 mensen liggen, 6 wel en 6 niet betekend dat niet dat het vaccin niet werkt. Een misvatting die nogal vaak voorbij komt.dat 50% vd mensen in het ziekenhuis ongevaccineerd is (rechterkant plaatje) snap ik, dat 50% vd gevaccineerden in t ziekenhuisbelanden (linkerkant plaatje) is een leugen, misinformatie.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:17 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Credits erbij voor de wappies die het voorspelde worden op prijs gesteld. Evenals excuus postings.ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ![]()
Met minder IC bedden, en uitgestelde zorg, niet levensbedreigend mag de tering krijgen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:21 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
We gaan weer toe naar de cijfers van vorig najaar.blablablabla![]()
Volgens de modellen van het RIVM wel.quote:Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Probeer zelf eens een plaatje te maken met iets van de 10k opnames naar vaccinatiestatus.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:22 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
[..]
Zet dat erbij in de disclaimer zou ik zeggen, ipv. een plaatje zonder context dat iets anders impliceert. Is geen facebook dit toch?
[..]
dat 50% vd mensen in het ziekenhuis ongevaccineerd is (rechterkant plaatje) snap ik, dat 50% vd gevaccineerden in t ziekenhuisbelanden (linkerkant plaatje) is een leugen, misinformatie.![]()
Voordat je dit gekeerd hebt richting acceptabele waarden die versoepelingen legitimeren ben je gewoon echt 2-3 maanden verder.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Inderdaad @Hugoquote:Op donderdag 18 november 2021 13:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit plaatje geeft aardig weer waarom we vorige maand met boosters hadden moeten beginnen.![]()
Ja, vandaar mijn vraag: geloof je het zelf?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:22 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Volgens de modellen van het RIVM wel.![]()
![]()
Met het verschil dat we minder handjes hebbenquote:Op donderdag 18 november 2021 13:21 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
We gaan weer toe naar de cijfers van vorig najaar.![]()
En geen lockdown.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:24 schreef Benny het volgende:
[..]
Met het verschil dat we minder handjes hebben“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat is niet zo'n enorm probleem als die daling komt door verzadiging. Want dan kun je versoepelen zonder dat het daarna weer significant gaat stijgen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Voordat je dit gekeerd hebt richting acceptabele waarden die versoepelingen legitimeren ben je gewoon echt 2-3 maanden verder.
Misschien dat de besmettingscijfers dan wel stijgen, maar niet de zorgbelasting.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik snap niet dat sommigen zo hard schreeuwen terwijl het nog niet eens 2 weken na de invoering van de meest recent maatregelen is. Vind je het gek dat er nog geen kentering zichtbaar is
I'll give you something to do![]()
Ja maar wacht even, we moeten natuurlijk eerst wel een gecompliceerd systeem opzetten waarbij we mensen per leeftijdsgang gaan uitnodigen. Dat kost natuurlijk ook weer wat tijd.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit plaatje geeft aardig weer waarom we vorige maand met boosters hadden moeten beginnen.![]()
Ja, dat is geen kwestie van óf, maar een kwestie van wannéér.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, vandaar mijn vraag: geloof je het zelf?
Met 140.000 nieuwe cases per week gaat het hard. Dan ben je in 12 weken door die 1,8 miljoen ongevaccineerden heen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Inderdaad, kansloos dat er niets met de scholen gebeurt. Menig gemeente gaat uit zichzelf in lockdown en gooit scholen dicht nu.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:21 schreef OProg het volgende:
Het merendeel van de mensen die ik nu ken die positief testen hebben het inderdaad via een schoolgaand kind.
Allemaal leuk en aardig dat ze er alles aan doen om de scholen open te houden, maar benoem dan wel om te beginnen eens dat scholen inmiddels een grotere rol spelen dat ze in het begin zeiden.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
De recente maatregelen doen heus wel iets, maar veels te weinig.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:25 schreef galantis het volgende:
Ik snap niet dat sommigen zo hard schreeuwen terwijl het nog niet eens 2 weken na de invoering van de meest recent maatregelen is. Vind je het gek dat er nog geen kentering zichtbaar is“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Je denkt echt dat vroegere sluitingstijden en geen drankje in de pauze halen bij de theatervoorstelling ervoor gaat zorgen dat de trend gekeerd wordt?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:25 schreef galantis het volgende:
Ik snap niet dat sommigen zo hard schreeuwen terwijl het nog niet eens 2 weken na de invoering van de meest recent maatregelen is. Vind je het gek dat er nog geen kentering zichtbaar is![]()
Kijk eens naar hoe de mensen zich gedragen op dit moment...... Dit is wel anders dan de opvolging in 2020.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:25 schreef galantis het volgende:
Ik snap niet dat sommigen zo hard schreeuwen terwijl het nog niet eens 2 weken na de invoering van de meest recent maatregelen is. Vind je het gek dat er nog geen kentering zichtbaar is
Sportkantines zijn gewoon open op de zaterdagmiddag. En die mensen gaan op zondag lekker dineren bij opa en oma.![]()
Het gaat pas echt goed kapot als er een zware griep bij komt, griepseizoen is standaard vanaf december tot maart zo'n beetje. Dan mag je wel 300-400 IC bedden extra rekenen, of zelfs 500+ als het een griepseizoen is als 2018....blablablabla![]()
Waar wacht Hugo dan op? Dat getreuzel met die boosters is schandalig. Gwn per direct gaan knallen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit plaatje geeft aardig weer waarom we vorige maand met boosters hadden moeten beginnen.
Er is gewoon geen legitiem excuus om daar maanden mee te wachten.
En maar doorzeiken over dat nutteloze 2g.![]()
Ja dus. Dat betekent dat er juist meer ruimte is. Als je deze cijfers hebt maar dan in een lockdown die al een tijd duurt, dan heb pas echt een probleem.quote:I'll give you something to do![]()
En al een hele lading uitgestelde zorg.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:24 schreef Benny het volgende:
[..]
Met het verschil dat we minder handjes hebbenAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik heb vorig jaar eens een heel stuk zitten lezen over verspreiding en R-waarden voorspellen en dergelijke. Dat was een heel complex iets waarin er in de berekeningen ook zit wat de kans is om iemand tegen te komen die al positief is geweest (of inmiddels een vaccin) steeds kleiner gaat worden dat dus ook steeds meer invloed op de curve heeft. En ook het verschil in uitstoot is weer anders bij besmet en besmet en gevaccineerd maar geloof niet dat dat toen in het model was.quote:
Conclusie was vooral dat je lijnen niet oneindig door kon trekken. Maar het was dus ook heel complex bleek ook om het op een samenleving van veel mensen te plotten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Ik denk meer omdat de verantwoordelijke bewindspersonen keer op keer te laat reageren en bij elk moment dat het fout gaat roepen dat niemand dit zag aankomen. Dat frustreert nogal op lange termijnquote:Op donderdag 18 november 2021 13:25 schreef galantis het volgende:
Ik snap niet dat sommigen zo hard schreeuwen terwijl het nog niet eens 2 weken na de invoering van de meest recent maatregelen is. Vind je het gek dat er nog geen kentering zichtbaar is![]()
Inderdaad deuren moeten dicht gelast wordenquote:Op donderdag 18 november 2021 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De recente maatregelen doen heus wel iets, maar veels te weinig.![]()
![]()
![]()
Ik heb er weinig vertrouwen in dat deze maatregelen afdoende zijn om een kentering te weeg te brengen. Vooral omdat vooral de scholen nu de grote aanjager lijken te zijn van besmettingen en daar zelfs enige maatregel onbespreekbaar is.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:25 schreef galantis het volgende:
Maar hoe kan het dan dat het RIVM met al zijn professionele input er zo ver naast zou zitten? Is er ergens documentatie die de ratio achter die modellen transparant maakt of worden die grafiekjes alleen maar bij elke briefing in de vorm van een Powerpoint-plaatje zonder verdere toelichting bij het publiek neergelegd?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alle berekeningen / modellen zitten er naast. Met huidige besmettingsaantallen kun je gewoon uitrekenen hoeveel % richting opname gaat. Dat ziet er niet rooskleurig uit.![]()
Onderwijs is wel echt een van de meest tragische dingen om te sluiten om tal van redenen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:26 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Inderdaad, kansloos dat er niets met de scholen gebeurt. Menig gemeente gaat uit zichzelf in lockdown en gooit scholen dicht nu.blablablabla![]()
Verwacht je die wel echt dan?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:25 schreef galantis het volgende:
Ik snap niet dat sommigen zo hard schreeuwen terwijl het nog niet eens 2 weken na de invoering van de meest recent maatregelen is. Vind je het gek dat er nog geen kentering zichtbaar isAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
En de hele 'we doen dit samen'-mentaliteit ver te zoeken isquote:Op donderdag 18 november 2021 13:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En al een hele lading uitgestelde zorg.![]()
Ja, met of zonder maatregelen maakt niet uit, je krijgt uiteindelijk een soort tijdelijke lokale groepsimmuniteit doordat de sociale contacten op raken zeg maar. Maar flatten the curve blijft een belangrijk concept om een zorginfarct te voorkomen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Vroeg of laat is het reservoir van onbesmette mensen zonder weerstand natuurlijk wel leeg.Géén kloon van tvlxd!![]()
Hoe kun je dat nu al zeggen?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De recente maatregelen doen heus wel iets, maar veels te weinig.I'll give you something to do![]()
Zo kun je het ook redeneren. Feit is dat je nu 4x zoveel besmettingen hebt als vorig jaar deze tijd en de lockdown toen echt effect had op het aantal besmettingen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:26 schreef galantis het volgende:
[..]
Ja dus. Dat betekent dat er juist meer ruimte is. Als je deze cijfers hebt maar dan in een lockdown die al een tijd duurt, dan heb pas echt een probleem.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
....quote:Op donderdag 18 november 2021 13:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Probeer zelf eens een plaatje te maken met iets van de 10k opnames naar vaccinatiestatus.
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
....
.... ....
.... ....
.... ....
.... ....
.... ....
.... ....
.... ....
...(..)(..)....
Puntjes rechts staan voor ongevaccineerd Puntjes links staan voor gevaccineerd, puntjes tussen haakjes staan voor in het ziekenhuis. Niet mathematisch accuraat, maar acurater dan dat plaatje.ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ![]()
Ik geloof er echt geen bal van dat deze golf voornamelijk gedragen wordt door ongevaccineerden.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:26 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ja, dat is geen kwestie van óf, maar een kwestie van wannéér.
Met 140.000 nieuwe cases per week gaat het hard. Dan ben je in 12 weken door die 1,8 miljoen ongevaccineerden heen.![]()
Boeren verstand - niemand vind het huidige pakket heel veel impact hebben.quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Scholen moet je dan ook gewoon niet sluiten. Dan maar door de zure appel heen en zsm opa's en oma's boosteren.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Onderwijs is wel echt een van de meest tragische dingen om te sluiten om tal van redenen.![]()
Tettenquote:.
In Southern Sun
Maar ook niet genoeg om uit die lockdown te komen; duurde maanden. En ik gok dat het dit jaar nog minder effectief zal zijn; steeds meer mensen die het echt zat worden; helemaal nu ze gevaccineerd zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zo kun je het ook redeneren. Feit is dat je nu 4x zoveel besmettingen hebt als vorig jaar deze tijd en de lockdown toen echt effect had op het aantal besmettingen.Het is best te voorspellen dat die maatregelen niks uit gaan halen; er wordt niet ingegrepen waar het echt nodig is.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:25 schreef galantis het volgende:
Tuurlijk, zoals er nog 1000 voorspellingen zijn gedaan die niet klopten. Maar daar hoor je nooit meer wat van.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar ook niet genoeg om uit die lockdown te komen; duurde maanden. En ik gok dat het dit jaar nog minder effectief zal zijn; steeds meer mensen die het echt zat worden; helemaal nu ze gevaccineerd zijn.
[..]
Het is best te voorspellen dat die maatregelen niks uit gaan halen; er wordt niet ingegrepen waar het echt nodig is.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Of zelf nadenken en je koter maar even niet bij opa en oma onderbrengen als het virus daar welig tiert..quote:Op donderdag 18 november 2021 13:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Scholen moet je dan ook gewoon niet sluiten. Dan maar door de zure appel heen en zsm opa's en oma's boosteren.blablablabla![]()
Het is een schijnpakket zodat de situatie genoeg escaleert zodat de QR maatschappij erdopr gedrukt wordt. Dat is blijkbaar het allerbelangrijkste.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Boeren verstand - niemand vind het huidige pakket heel veel impact hebben.![]()
De besmettingscijfers vallen steeds meer onder gevaccineerden, maar het zijn nog altijd voornamelijk ongevaccineerden of mensen met beperkte weerstand die in het ziekenhuis eindigen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik geloof er echt geen bal van dat deze golf voornamelijk gedragen wordt door ongevaccineerden.
Die eerste groep wordt steeds minder, maar die laatste groep gaat nooit dalen. Nu niet, met de beste maatregelen van de wereld niet, alleen als je voor nul-covid zou gaan.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Maar dit ook he. Ik snap ook niet dat, ondanks dat je gewoon keihard in de cijfers ziet dat 70+ wederom enorm oververtegenwoordigd is in de ziekenhuizen, oude mensen niet meer doen om zichzelf te beschermen, én jongere mensen ook niet meer doen om ze te beschermen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:26 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Kijk eens naar hoe de mensen zich gedragen op dit moment...... Dit is wel anders dan de opvolging in 2020.
Sportkantines zijn gewoon open op de zaterdagmiddag. En die mensen gaan op zondag lekker dineren bij opa en oma.
Simpel voorbeeld, collega van me tijdens een teams overleg begin deze week nog! > "Ja mijn kinderen en de kinderen van de buren gaan zo even naar mijn ouders, die gaan deze middag even helpen met oppassen."
Deze collega is ruim in de 40 dus je kan er vanuit gaan dat die "ouders" minimaal achterin 60/begin 70 moeten zijn. Maar dan wel gewoon een lading kleine kinderen bij ze dumpen![]()
![]()
De meest funeste momenten in de horeca zijn nu weg. En we hebben geen niet-geplaceerde evenementen (hoe erg ik die ook mis). Dat is meer dan die karikatuur die jij ervan maakt.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je denkt echt dat vroegere sluitingstijden en geen drankje in de pauze halen bij de theatervoorstelling ervoor gaat zorgen dat de trend gekeerd wordt?I'll give you something to do![]()
BNW.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is een schijnpakket zodat de situatie genoeg escaleert zodat de QR maatschappij erdopr gedrukt wordt. Dat is blijkbaar het allerbelangrijkste.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
De golf in in de ziekenhuizen draagt voor minimaal 50% bij op de verpleeg en rond de 70% op de IC, zonder die ongevaccineerden was er heel wat minder paniek geweest in de zorg. En waarschijnlijk ook een stuk minder paniek om besmettingenquote:Op donderdag 18 november 2021 13:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik geloof er echt geen bal van dat deze golf voornamelijk gedragen wordt door ongevaccineerden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja, kan niet anders, in ieder geval een trendbreuk. Maar durf niet te zeggen of het genoeg zal zijn of niet.quote:I'll give you something to do![]()
..en de Sinterklaas piek en Kerst piek (!) moeten nog komen...
Hebben jullie al opa en oma moeten teleurstellen en hen verteld dat het beter is voor hen als ze niet komen?![]()
Veel tweeverdieners of alleenstaande ouders die moeten werken. Is niet zo eenvoudig.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Of zelf nadenken en je koter maar even niet bij opa en oma onderbrengen als het virus daar welig tiert..![]()
Laat ze maar komen als je de erfenis snel wilquote:Op donderdag 18 november 2021 13:33 schreef zoost het volgende:
..en de Sinterklaas piek en Kerst piek (!) moeten nog komen...
Hebben jullie al opa en oma moeten teleurstellen en hen verteld dat het beter is voor hen als ze niet komen?![]()
![]()
In IE hebben ze 93% vaccinatiegraad en hebben ze dezelfde problemenquote:Op donderdag 18 november 2021 13:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De golf in in de ziekenhuizen draagt voor minimaal 50% bij op de verpleeg en rond de 70% op de IC, zonder die ongevaccineerden was er heel wat minder paniek geweest in de zorg. En waarschijnlijk ook een stuk minder paniek om besmettingen
https://www.zerohedge.com(...)ding-midnight-curfew![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Dit inderdaad .... maar het is zo lekker makkelijk!quote:Op donderdag 18 november 2021 13:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar dit ook he. Ik snap ook niet dat, ondanks dat je gewoon keihard in de cijfers ziet dat 70+ wederom enorm oververtegenwoordigd is in de ziekenhuizen, oude mensen niet meer doen om zichzelf te beschermen, én jongere mensen ook niet meer doen om ze te beschermen.
Simpel voorbeeld, collega van me tijdens een teams overleg begin deze week nog! > "Ja mijn kinderen en de kinderen van de buren gaan zo even naar mijn ouders, die gaan deze middag even helpen met oppassen."
Deze collega is ruim in de 40 dus je kan er vanuit gaan dat die "ouders" minimaal achterin 60/begin 70 moeten zijn. Maar dan wel gewoon een lading kleine kinderen bij ze dumpen
![]()
![]()
Besmettingen zeker niet. Zkhs opnames relatief gezien wel in verhouding. Maar dat trekt nu wel naar elkaar toe omdat de bescherming van de vaccins afneemt. De oudjes en kwetsbaren zijn als eerste gevaccineerd en hebben nu veel minder bescherming. En daar lag de vaccinatiegraad hoog. In de cijfers staan ze als gevaccineerd alleen zijn de dat qua bescherming al niet meer.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik geloof er echt geen bal van dat deze golf voornamelijk gedragen wordt door ongevaccineerden.![]()
Het is waar dat grotere evenementen nu niet door kunnen gaan. Dat zal inderdaad wel wat schelen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:31 schreef galantis het volgende:
[..]
De meest funeste momenten in de horeca zijn nu weg. En we hebben geen niet-geplaceerde evenementen (hoe erg ik die ook mis). Dat is meer dan die karikatuur die jij ervan maakt.
Dan nog denk ik dat de impact vrij minimaal is, want er zitten elke dag vele malen meer mensen bij elkaar dan tijdens zo'n evenement. Maar we gaan het zien.![]()
Dit zijn gewoon de huidige protocollen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:26 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Op de IC opvallend meer 60-69 dan 70+
80+ ers worden nauwelijks nog opgenomen op de IC's.![]()
Merk jij veel van die nieuwe maatregelen? Ik ben er eigenlijk nog maar amper tegenaan gelopen. Eén keer dat ik een boodschap wilde doen en mijn man zei: moet je even opschieten, want de supermarkt gaat om 20 uur dicht.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Ja, kan niet anders, in ieder geval een trendbreuk. Maar durf niet te zeggen of het genoeg zal zijn of niet.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dat is waar. Het had ook zeker gescheeld als de mensen die nu ongevaccineerd in het ziekenhuis zijn beland wel een prik hadden gehaald.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De golf in in de ziekenhuizen draagt voor minimaal 50% bij op de verpleeg en rond de 70% op de IC, zonder die ongevaccineerden was er heel wat minder paniek geweest in de zorg. En waarschijnlijk ook een stuk minder paniek om besmettingen![]()
Het geeft tevens aan dat het sluiten van bijvoorbeeld de horeca helemaal niet altijd een direct effect heeft op opnames.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit inderdaad .... maar het is zo lekker makkelijk!
Kinderopvang toch?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Veel tweeverdieners of alleenstaande ouders die moeten werken. Is niet zo eenvoudig.blablablabla![]()
Als je toch al alle koters in één ruimte bijeen brengt maakt het natuurlijk nogal weinig uit of je dat in een klaslokaal of een kinderopvang doet.quote:![]()
Viel me vooral op tijdens vorige golven hoe weinig verantwoordelijkheid er werd gelegd bij de ouderen zelf. Telkens maar weer de nadruk op de kids en de jongeren; dat ze toch niet hun opa en oma zouden willen besmetten. Die ouderen zelf kunnen er ook zelf voor kiezen. Mijn schoonvader en zijn vrouw passen daar heel goed op. Pijnlijk omdat ze hun kleinkinderen maar een paar keer per jaar kunnen zien i.p.v. vrijwel elke week, maar het is wel verstandig vind ik. Die verantwoordelijkheid werkt inderdaad twee kanten op.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar dit ook he. Ik snap ook niet dat, ondanks dat je gewoon keihard in de cijfers ziet dat 70+ wederom enorm oververtegenwoordigd is in de ziekenhuizen, oude mensen niet meer doen om zichzelf te beschermen, én jongere mensen ook niet meer doen om ze te beschermen.
Deze collega is ruim in de 40 dus je kan er vanuit gaan dat die "ouders" minimaal achterin 60/begin 70 moeten zijn. Maar dan wel gewoon een lading kleine kinderen bij ze dumpen
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2021 13:39:41 ]![]()
Heel mooi. Horeca kan dan open blijven als zijnde essentieel onderdeel van de samenleving.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het geeft tevens aan dat het sluiten van bijvoorbeeld de horeca helemaal niet altijd een direct effect heeft op opnames."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Beter dan je (schoon)ouders de dood injagen me dunkt. Tevens een beetje de kip met de gouden eieren verkopen mochten ze komen te overlijden of langdurig ziek worden.quote:blablablabla![]()
Mijn bejaarde ouders zijn vorig jaar juist dichterbij de kleinkinderen gaan wonen zodat ze makkelijker kunnen oppassen. Zij vinden dat leuk en het scheelt bakken met geld. Die krachten zijn sterker dan zo'n pandemie, dus die kinderen komen daar regelmatig. Vannacht hebben ze nog hun schoen bij opa & oma gezet.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Deze collega is ruim in de 40 dus je kan er vanuit gaan dat die "ouders" minimaal achterin 60/begin 70 moeten zijn. Maar dan wel gewoon een lading kleine kinderen bij ze dumpen![]()
Klopt.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:38 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als je toch al alle koters in één ruimte bijeen brengt maakt het natuurlijk nogal weinig uit of je dat in een klaslokaal of een kinderopvang doet.
Maar beter dan bij opa en oma in elk geval. Daar ging het toch over?blablablabla![]()
Wat is de definitie van gevaccineerd eigenlijk op dit moment. In oostenrijk ben je tot 270 dagen na je prik van Janssen gevaccineerd en 360 dagen na je 2e prik van Pfizer of Moderna.
Ik heb zo'n vermoeden dat beredenering van 360 dagen al te ruim is voor de kwetsbaren. Die zouden al na 180 a 240 dagen moeten.![]()
En als dat op grote schaal gebeurd is het dus niet heel gek dat er een link is tussen kinderen en ouderen en dat het dus zo rondgaat.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn bejaarde ouders zijn vorig jaar juist dichterbij de kleinkinderen gaan wonen zodat ze makkelijker kunnen oppassen. Zij vinden dat leuk en het scheelt bakken met geld. Die krachten zijn sterker dan zo'n pandemie, dus die kinderen komen daar regelmatig. Vannacht hebben ze nog hun schoen bij opa & oma gezet.![]()
Nee totaal niet. Het kan ze rotten.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is daar geen discussie over lange termijn effecten voor kinderen?![]()
Tenzij je de erfenis wilt cashen....quote:Op donderdag 18 november 2021 13:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Of zelf nadenken en je koter maar even niet bij opa en oma onderbrengen als het virus daar welig tiert..![]()
De boostercampagne is begonnen, mensen
Iedereen van 121 jaar of ouder kan nú een afspraak maken![]()
![]()
Te duur dus gezondheid van je ouders op het spel zetten. Wat een verknipte generatie is dit toch.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Te duur en personeekstekort/uitval.blablablabla![]()
Ok, dus dat vind je geen probleem en ben je niet bezorgd over..... Maar je bent wel ''voorzichtiger met autorijden'' etc vanwege de weinige IC bedden die er beschikbaar zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn bejaarde ouders zijn vorig jaar juist dichterbij de kleinkinderen gaan wonen zodat ze makkelijker kunnen oppassen. Zij vinden dat leuk en het scheelt bakken met geld. Die krachten zijn sterker dan zo'n pandemie, dus die kinderen komen daar regelmatig. Vannacht hebben ze nog hun schoen bij opa & oma gezet.![]()
![]()
Zat opa's en oma's die gevaccineerd zijn en gewoon het risico nemen omdat ze graag hun kleinkinderen willen blijven zien.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Beter dan je (schoon)ouders de dood injagen me dunkt. Tevens een beetje de kip met de gouden eieren verkopen mochten ze komen te overlijden of langdurig ziek worden.![]()
Klopt, maar de enige reden dat ze daar überhaupt naartoe zouden moeten is een schoolsluiting toch? Als die gewoon open blijven hoeven grootouders ook niet in te springen voor werkende ouders.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt.
Maar beter dan bij opa en oma in elk geval. Daar ging het toch over?![]()
Natuurlijk ben ik daar wel bezorgd over. Je denkt toch niet dat dat mijn kinderen zijn? Ik heb niet eens kinderen!quote:Op donderdag 18 november 2021 13:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok, dus dat vind je geen probleem en ben je niet bezorgd over..... Maar je bent wel ''voorzichtiger met autorijden'' etc vanwege de weinige IC bedden die er beschikbaar zijn.
[ afbeelding ]![]()
Ja maar eerst informeren hoe hoog precies, moet wel substantieel bedragje zijn want kinderopvang kost ook 2k per maand.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Tenzij je de erfenis wilt cashen....blablablabla![]()
Ik las het ook alsof het jouw eigen kinderen warenquote:Op donderdag 18 november 2021 13:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk ben ik daar wel bezorgd over. Je denkt toch niet dat dat mijn kinderen zijn? Ik heb niet eens kinderen!![]()
![]()
Ohw, oke dus het is de keuze van je ouders zelf, zo bedoelde je het? Ok, zo las ik je post in eerste instantie niet.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk ben ik daar wel bezorgd over. Je denkt toch niet dat dat mijn kinderen zijn? Ik heb niet eens kinderen!![]()
Kan de GGD er nog wel bij hebben....quote:Dode en ruim tien zieken door legionella-uitbraak in Schijndel
n Schijndel is na een legionella-uitbraak iemand overleden en zijn meer dan tien mensen ziek geworden. De meeste van hen liggen in het ziekenhuis.
Alle besmette personen wonen in Schijndel en zijn tussen de 60 en 90 jaar, laat de gemeente weten. De bron van de infectie is nog niet gevonden. Daar wordt naar gezocht.
'Topje van de ijsberg'
Volgens de GGD is dit het "topje van de ijsberg" en komen er elke dag nieuwe besmettingen bij. Onderzoek bij twee verzorgingshuizen waar een aantal zieken woont, heeft niets opgeleverd.
Het inademen van de legionellabacterie kan gebeuren via kleine waterdruppeltjes of deeltjes tuinaarde. De legionellabacterie kan een acute infectie veroorzaken aan de luchtwegen, soms zelfs een zware longontsteking. De meeste mensen worden niet ziek van een besmetting.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Iedereen weet toch wel dat ik geen kinderen hebquote:Op donderdag 18 november 2021 13:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik las het ook alsof het jouw eigen kinderen waren![]()
![]()
![]()
De treurigheid neemt echt met het uur toe.
Hoe zou Hugo zelf vinden dat het gaat?zie email 27 oktober![]()
Ik vroeg het me gewoon af. Maar denk inderdaad dat doordat hoe het nu allemaal gaat en wat er alsnog aan maatregelen komt steeds minder mensen bereid zijn tot vaccinatie op zich of een derde spuit. Heel begrijpelijk.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:31 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Waarom wel? voorgelogen en alles![]()
En dat gebeurd zeker. Werkgevers die vinden dat personeel gewoon weer moet komen werken en dus dumpt dat personeel de kids bij opa en oma.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En als dat op grote schaal gebeurd is het dus niet heel gek dat er een link is tussen kinderen en ouderen en dat het dus zo rondgaat.
Probleem daarbij is: Kabinet gaat niet toegeven dat de bescherming minder is in die doelgroep, want dat hadden ze kunnen voorkomen door eerder te boosteren. Beleid wordt daar dus niet op afgestemd en dan gaan werkgevers niet zeggen blijf maar thuis voor de kids. Werknemers zijn te carriere gericht en opperen dat dus ook niet.
Ik weet zeker dat als Hugo en Mark nu zeggen breng aub de kinderen zo weinig mogelijk naar opa en oma totdat ze weer geboosterd zijn dat het dan zeker van invloed is op de zkhs opnames de komende tijd.![]()
Die vraag zie ik je vaker stellen. Vind het wel tof dat je zo met hem begaan bentquote:Op donderdag 18 november 2021 13:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hoe zou Hugo zelf vinden dat het gaat?.
In Southern Sun
Man man man.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:41 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
Veel mensen hebben het niet zo breed om dat te kunnen veroorloven.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Te duur dus gezondheid van je ouders op het spel zetten. Wat een verknipte generatie is dit toch.
Het is gewoon niet zo eenvoudig als hoe jij het stelt.
Vooral ook nu mensen denken dat de ouders beschermd zijn omdat ze gevaccineerd zijn ook.
Mantelzorgers moeten zeker ook maar niet gaan? Dan neem je maar een lening voor zorg of verkoop je huis als je om je ouders geeft.![]()
Eindelijk de booster voor Sinterklaas!quote:Op donderdag 18 november 2021 13:41 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
Nou veel mensen hebben een opa of oma die een of meerdere dagen oppassen die juist in de risicoleeftijd zitten. Schoolsluiting of niet ze zitten daar toch, tenzij je toevallig van 09:00 - 14:15 werkt.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Klopt, maar de enige reden dat ze daar überhaupt naartoe zouden moeten is een schoolsluiting toch? Als die gewoon open blijven hoeven grootouders ook niet in te springen voor werkende ouders.blablablabla![]()
Heel veel opa en oma's hebben een vaste oppas dag na schooltijd.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Klopt, maar de enige reden dat ze daar überhaupt naartoe zouden moeten is een schoolsluiting toch? Als die gewoon open blijven hoeven grootouders ook niet in te springen voor werkende ouders.![]()
Diverse feesten die niet doorgaan. Werkuitjes waar men te huiverig voor wordt. Verjaardagen die in kleinere kring worden gehouden. Ook deels doordat mensen wat meer terughoudend worden. Niet dat je er vanaf dag 1 meteen heel veel van merkt maar het zijn wel de meest risicovolle settings die nu grotendeels moeten wijken.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Merk jij veel van die nieuwe maatregelen? Ik ben er eigenlijk nog maar amper tegenaan gelopen. Eén keer dat ik een boodschap wilde doen en mijn man zei: moet je even opschieten, want de supermarkt gaat om 20 uur dicht.I'll give you something to do![]()
Ja, ze willen het zelf graag, want het is zo leuk met dat kleine grut. En ze worden snel groot, dus ze willen er niks van missen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ohw, oke dus het is de keuze van je ouders zelf, zo bedoelde je het? Ok, zo las ik je post in eerste instantie niet.
Ik snap het ergens ook wel. Maar handig is het natuurlijk niet![]()
![]()
Ik heb nooit gebruik gemaakt van de kinderopvang en als ik dat nu moet doen kost me dat bijna 400 per maand voor een paar middagen per jaar. Dan huur ik liever mijn (schoon)ouders in. Die vinden dat juist leuk.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Te duur dus gezondheid van je ouders op het spel zetten. Wat een verknipte generatie is dit toch.![]()
quote:Zorg vreest vast te lopen door strengere quarantaineregels: 'Onwerkbaar'
Zorgorganisaties vrezen grote personeelsproblemen als de strengere quarantaineregels ook voor hun personeel gaan gelden. Het zou tot onwerkbare situaties leiden.
De details van de regels moeten nog uitgewerkt worden, maar het nieuwe uitgangspunt wordt dat huisgenoten van mensen die het coronavirus hebben opgelopen uit voorzorg thuis moeten blijven, ook als ze zijn gevaccineerd of eerder zijn hersteld van een infectie. "Dat kunnen wij ons vanuit de zorg niet veroorloven", laat de woordvoerder van ziekenhuisbestuurder Ernst Kuipers weten.
Het wordt volgens Kuipers "onwerkbaar" als ziekenhuispersoneel niet wordt uitgezonderd. "Dan lopen we vast", vreest de voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ).
De gehandicaptenzorg denkt er precies zo over. Die sector vreest een verdubbeling van het nu al hoge ziekteverzuim. In een brandbrief aan demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) noemt de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN) het "zeer wenselijk om zorgmedewerkers met cliëntcontact die gezond zijn zoveel mogelijk aan het werk te houden".
Het demissionaire kabinet kondigde vorige week aan dat vanwege het snel oplopende aantal coronabesmettingen het quarantainebeleid wordt aangescherpt. Het RIVM werkt nog aan een nieuwe richtlijn. Een woordvoerder kon donderdag nog niet zeggen of daarin uitzonderingen komen te staan. Ook liet hij in het midden wanneer de richtlijn precies zal verschijnen. Op de website van de Rijksoverheid staat dat de regels voor quarantaine "naar verwachting" deze vrijdag worden aangepast.![]()
Die profiteur haalt maar lekker een prik in Spanje. Daar wonen en belasting betalen en dan hier een gratis prik verwachten zeker, zo werkt het niet.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Eindelijk de booster voor Sinterklaas!
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Maar kijken die mensen ook naar dit soort cijfers? Het is dat ik dit topic volg, mara anders zou ik dat echt niet allemaal weten.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lees enkel de koppen van de AD krant omdat die in mijn mail komt. Maar daar staat dat soort informatie niet. Dus als je niet met het nieuws bezighoudt of corona, heb je buiten het feit van "er zijn veel besmettingen" geen idee hoe of wat.
En als het ook niet in je omgeving veel voorkomt, dan voelt het ook nog als ver-van-je-bed show.![]()
Gewoon prikken jassen en niet zo mauwen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Lekker rustig dagje voor de GGDquote:Op donderdag 18 november 2021 13:41 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
Wat moet je er dan meedoen? Mee naar je werk nemen? Kleine kinderen maar 'even' alleen laten in de woonkamer? Een godsvermorgen uitgeven aan de opvang? (als je daar uberhaupt al extra dagen kunt opnemen). In de tuin zetten?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit inderdaad .... maar het is zo lekker makkelijk!
Kom eens met een goede oplossing dan“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ze werken allebeiquote:Op donderdag 18 november 2021 13:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Veel mensen hebben het niet zo breed om dat te kunnen veroorloven..
Kost ook helemaal geen 2k per maand je krijgt geld terug van toeslag.blablablabla![]()
Enige booster die ik pak is op de kermis. Heb 2 spuiten gehad, mij niet meer gezien daarmee.
Eerst maar eens afwachten of ik zelf de pijp uitga over een 0aar jaar door deze spuiten. Of rare bijwerkingen en aandoeningen.![]()
Alsof andere sectoren geen personeelstekort hebben. Juist in de zorg zou veiligheid altijd voorop moeten staan.quote:zie email 27 oktober![]()
En die mensen worden opgehangen?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hoe zou Hugo zelf vinden dat het gaat?![]()
![]()
Geen kinderen nemen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat moet je er dan meedoen? Mee naar je werk nemen? Kleine kinderen maar 'even' alleen laten in de woonkamer? Een godsvermorgen uitgeven aan de opvang? (als je daar uberhaupt al extra dagen kunt opnemen). In de tuin zetten?
Kom eens met een goede oplossing dan'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ja, dat vond ik ook al wat rigoreus.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En die mensen worden opgehangen?![]()
En straks met Corona op de IC zeker.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:46 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb nooit gebruik gemaakt van de kinderopvang en als ik dat nu moet doen kost me dat bijna 400 per maand voor een paar middagen per jaar. Dan huur ik liever mijn (schoon)ouders in. Die vinden dat juist leuk.
Erg leuk hoor.blablablabla![]()
haha, scheelt ook zkhs opnamesquote:Op donderdag 18 november 2021 13:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
![]()
Ja zo gaat dat sterftecijfer wel omhoog. Dan snap ik die Tribunalen van FVD wel.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Terecht natuurlijk, beetje een kostbare dosis Pfizer gebruiken die anders naar een 121 jarige had kunnen gaan.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ruimt wel lekker op.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik ook al wat rigoreus.![]()
Soms zijn het ook 1/2 dagen maar he. Plus de ouders willen het zelf ook.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze werken allebei.
Kost ook helemaal geen 2k per maand je krijgt geld terug van toeslag.
Gelukkig is de oplossing er eenvoudig. 50+ vanaf nu boosteren, dan is het ook niet nodig om die eenzame ouderen nog verder te isoleren en gezinnen zich in de schulden laten steken.![]()
Maar is dat dan geen vaccinatievoordringtribunaal?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:49 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja zo gaat dat sterftecijfer wel omhoog. Dan snap ik die Tribunalen van FVD wel.![]()
Ik denk dat je onderschat hoe duur kinderopvang is. Het maakt ook niet uit of je je kind 1 uur op een dag of de hele dag brengt, je moet voor die hele dag betalen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze werken allebei.
Kost ook helemaal geen 2k per maand je krijgt geld terug van toeslag.![]()
Dan zou je ze op dit moment toch tegen zichzelf in bescherming moeten nemen als je ziet hoeveel kinderen er momenteel besmet zijn in het basisonderwijs.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Soms zijn het ook 1/2 dagen maar he. Plus de ouders willen het zelf ook.
Gelukkig is de oplossing er eenvoudig. 50+ vanaf nu boosteren, dan is het ook niet nodig om die eenzame ouderen nog verder te isoleren en gezinnen zich in de schulden laten steken.blablablabla![]()
Dank je wel Tim, dat hebben we hier in het vorige topic al gezegd. Of heeft debroervanroos hier ook een account?quote:![]()
![]()
Dus als ik het even omdraai; ik moet maar ¤400 op tafel gooien voor opvang omdat anders mijn (schoon)ouders mogelijk wel op de IC terecht komen? Alle 4 zijn ze gevaccineerd, houden hun sociale contacten weer op een laag pitje en mijn ouders werken al bijna 2 jaar thuis. Het is en blijft een risico-afweging die men zelf maakt.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:49 schreef Elan het volgende:
[..]
En straks met Corona op de IC zeker.
Erg leuk hoor.![]()
Echt maatregelen hiertegen kun je natuurlijk niet nemen, maar ik zou het wel goed vinden als er in elk geval een reclamecampagne oid werd opgezet om mensen hierop te wijzen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan zou je ze op dit moment toch tegen zichzelf in bescherming moeten nemen als je ziet hoeveel kinderen er momenteel besmet zijn in het basisonderwijs.![]()
Te laat. En mijn ouders zien ze graag 1x in de week, dus dat ga ik ze niet ontnemen. Mijn ouders hebben tevens allebei al Covid gehad waarvan mijn vader op de IC heeft gelegen. Beide ook gevaccineerd. Als de kinderen ziek zijn of snotteren houden we ze natuurlijk wél thuisquote:“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Fair point op zich hoor. Maar anderzijds, als je in deze fase nog steeds totaal oblivious bent van de situatie rondom de 'rona, dan leef je ook wel écht onder een steen vind ikquote:Op donderdag 18 november 2021 13:47 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar kijken die mensen ook naar dit soort cijfers? Het is dat ik dit topic volg, mara anders zou ik dat echt niet allemaal weten.
Lees enkel de koppen van de AD krant omdat die in mijn mail komt. Maar daar staat dat soort informatie niet. Dus als je niet met het nieuws bezighoudt of corona, heb je buiten het feit van "er zijn veel besmettingen" geen idee hoe of wat.
En als het ook niet in je omgeving veel voorkomt, dan voelt het ook nog als ver-van-je-bed show.![]()
![]()
Ik weet niet hoe het met jouw (schoon)ouders is, maar mijn schoonmoeder ga ik hier echt niet weg kunnen houden met: "Ik wil niet dat je extra risico loopt"quote:Op donderdag 18 november 2021 13:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dus als ik het even omdraai; ik moet maar ¤400 op tafel gooien voor opvang omdat anders mijn (schoon)ouders mogelijk wel op de IC terecht komen? Alle 4 zijn ze gevaccineerd, houden hun sociale contacten weer op een laag pitje en mijn ouders werken al bijna 2 jaar thuis. Het is en blijft een risico-afweging die men zelf maakt.
Het antwoord wat ik dan krijg is: "Doe normaal, ik kan voor mezelf wel beslissen wat ik wel of niet wil. Ik ben er om 8 uur."![]()
Dat is voor veel mensen te laat, nu, op dit moment.quote:
Een pandemie wordt ook niet echt meegenomen in de overwegingen om al dan niet een kind te nemen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Hoeveel het ook kost je krijgt je ouders er niet mee terug mochten ze besmet raken. Zou voor mij die 400 waard zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderschat hoe duur kinderopvang is. Het maakt ook niet uit of je je kind 1 uur op een dag of de hele dag brengt, je moet voor die hele dag betalen.
Maar ook hier weer de politiek die faalt, als we eindelijk een keer een missionair kabinet hadden gehad was het waarschijnlijk allang gratis geweest en veel minder een issue.blablablabla![]()
Paypal is al geblokkeerd.quote:quote:Betaling mislukt: Refused - payee account is restrictedOp zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Gelukkig is het bijna half december en dan is de piek bereiktquote:Op donderdag 18 november 2021 13:55 schreef Tijn het volgende:
De IC-cijfers beginnen trouwens uit de pas te lopen, dus tijd voor een nieuw model
[ afbeelding ]
blablablabla![]()
Ken meerdere ooms en tantes van eind 60 begin 70 die zonder problemen door de corona zijn gerold. Is er risico, ja allicht. Maar het is niet binair.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoeveel het ook kost je krijgt je ouders er niet mee terug mochten ze besmet raken. Zou voor mij die 400 waard zijn.
Maar ook hier weer de politiek die faalt, als we eindelijk een keer een missionair kabinet hadden gehad was het waarschijnlijk allang gratis geweest en veel minder een issue.![]()
Het was wat sarcastisch. Maar ik merk ook om me heen dat kinderen steeds vaker een probleem zijn. Natuurlijk, uitzonderlijke tijden, maar toch. Je weet toch waar je aan begon?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is voor veel mensen te laat, nu, op dit moment.
Een pandemie wordt ook niet echt meegenomen in de overwegingen om al dan niet een kind te nemen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Zoals ik net ook zei, de keuze is niet alleen aan jou en mij. Ik snap ook niet zo goed waarom dit een discussie is, vaccins werken toch nog steeds heel goed tegen ziekenhuisopname? Ik denk eerlijk gezegd dat de meeste gevaccineerden die nu in het ziekenhuis opgenomen worden ook niet de kracht hebben om voor kleine kinderen te zorgen als oppas. Zie je het voor je, een 70 jarige die vanalles mankeert die een klein kind even op de commode tilt om te verschonen?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoeveel het ook kost je krijgt je ouders er niet mee terug mochten ze besmet raken. Zou voor mij die 400 waard zijn.
Maar ook hier weer de politiek die faalt, als we eindelijk een keer een missionair kabinet hadden gehad was het waarschijnlijk allang gratis geweest en veel minder een issue.![]()
Ow zeker maar ik denk dat er heel veel mensen onder die steen leven.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Fair point op zich hoor. Maar anderzijds, als je in deze fase nog steeds totaal oblivious bent van de situatie rondom de 'rona, dan leef je ook wel écht onder een steen vind ik
En als ze niet onder een steen leven dan wel in hun eigen waarheid of er tussenin.![]()
Daar ben je toch ook opa en oma voor? Het contact met kleinkinderen is heel waardevol voor ouderen. Ze weten drommels goed dat ze die jaren later nooit meer in kunnen halen en nemen het leven zoals het komt.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, zoiets. Ik ga verder de discussie ook niet aan, dat heeft toch geen zin.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:58 schreef Nia het volgende:
[..]
Daar ben je toch ook opa en oma voor? Het contact met kleinkinderen is heel waardevol voor ouderen. Ze weten drommels goed dat ze die jaren later nooit meer in kunnen halen en nemen het leven zoals het komt.![]()
Ik kan die zelfverheerlijking echt niet uitstaan. Wat een mafklepper.quote:
HET IS GVD 2 MAANDEN TE LAAT HUGO!![]()
Amateurs.. dit moet natuurlijk in vet ongereguleerde shiba inu coiños..quote:Op donderdag 18 november 2021 13:56 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Paypal is al geblokkeerd.
[..]Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
quote:Op donderdag 18 november 2021 14:00 schreef Za het volgende:
Kan dat foutieve bolletjesplaatje uit de OP?
Wat is de bron?.
In Southern Sun
Als iedereen met een vaccinatie over een paar jaar dood neervalt dan blijft er echt een compleet disfunctionele samenleving over. Er zullen op zoveel vlakken echt bizarre tekorten ontstaan. Geen transport, geen voedsel, geen gas, geen elektriciteit, geen benzine, geen gezondheidszorg, geen politie, geen nieuwe grondstoffen en geen internet meer. Dan moet er vanaf de grond af aan een samenleving worden opgebouwd door Thierry Baudet, Lange Frans, Willem Engel en Robert Jensen en al hun achterlijke volgelingen. In zo'n samenleving wil ik toch niet leven dus doe mij maar die prik.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:48 schreef Sfancta het volgende:
Enige booster die ik pak is op de kermis. Heb 2 spuiten gehad, mij niet meer gezien daarmee.
Eerst maar eens afwachten of ik zelf de pijp uitga over een 0aar jaar door deze spuiten. Of rare bijwerkingen en aandoeningen.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2021 14:01:42 ]![]()
Klopt. Je begon aan een leven met (een) kind(eren). De eerste jaren kun je veel zorg zelf doen, maar als je werkt, is er kinderopvang voor. Of een gastouder. En daarna gaan ze naar groep 1 en zijn ze vijf dagen in de week van 8.30-14.00 uur (grofweg) onder de pannen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het was wat sarcastisch. Maar ik merk ook om me heen dat kinderen steeds vaker een probleem zijn. Natuurlijk, uitzonderlijke tijden, maar toch. Je weet toch waar je aan begon?
Als er dan een pandemie komt waarbij niet alleen je kinderen langere tijd volledig thuis zijn, maar je ze in die tijd ook nog moet helpen bij het thuisonderwijs, is dat echt iets wat je niet vooraf kon incalculeren en wel iets wat enorm veel van je vraagt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
De overheid kan op z'n minst wat meer nadruk leggen op de situatie; die zullen ook best wel door hebben dat er een link is tussen basischoolkinderen en ouderen die nu weer in grote getallen in het ziekenhuis belanden. Ze kunnen misschien geen specifieke gerichte maatregelen nemen richting ouderen (of ze willen het niet), maar er mag wel wat meer aandacht naar toe i.p.v. telkens de indruk te wekken dat het aan die jongeren ligt. Of de horeca. Etc. Niet dat het enkel aan de ouderen ligt; maar ik krijg toch soms de indruk dat we vooral niet moeten bespreken dat ze hun eigen verantwoordelijkheid hebben omdat dat zielig is of zo. Of discriminerend. Maar naar andere groepen vinden we het geen probleem.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Fair point op zich hoor. Maar anderzijds, als je in deze fase nog steeds totaal oblivious bent van de situatie rondom de 'rona, dan leef je ook wel écht onder een steen vind ik
Maar ik vind inderdaad ook dat ouderen wat meer verantwoordelijkheid moeten nemen. Ze willen wel dat de zorg niet omvalt/dat heel NL solidair is, maar ondertussen wel tijd doorbrengen met kinderen....waar het nou eenmaal goed rond gaat en ik denk dat veel mensen dat diep van binnen best beseffen; maar vooral denken dat de kans klein is dat ze zelf getroffen worden.![]()
Het is een visuele weergave, geen cijfermatig iets.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:00 schreef Za het volgende:
Kan dat ozinnige bolletjesplaatje uit de OP?
Wat is de bron?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Aandeel gevaccineerden neemt anders wel schrikbarend toe, juist in die groepen van onze ouders. Als het kabinet echt op volle ramkoers is met het virus en de boel tot aan het plafond wil laten oplopen heb je denk ik zelf ook een verantwoording. Je kan er donder op zeggen dat ze een booster nodig hebben, maar dat duurt nog maanden.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zoals ik net ook zei, de keuze is niet alleen aan jou en mij. Ik snap ook niet zo goed waarom dit een discussie is, vaccins werken toch nog steeds heel goed tegen ziekenhuisopname? Ik denk eerlijk gezegd dat de meeste gevaccineerden die nu in het ziekenhuis opgenomen worden ook niet de kracht hebben om voor kleine kinderen te zorgen als oppas. Zie je het voor je, een 70 jarige die vanalles mankeert die een klein kind even op de commode tilt om te verschonen?blablablabla![]()
De prioriteiten liggen dan ook verkeerd. Relatief jonge mensen uitnodigen om te testen, maar daardoor wel capaciteit verliezen om te prikken bij de mensen die het meer nodig hebbenquote:Op donderdag 18 november 2021 14:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Aandeel gevaccineerden neemt anders wel schrikbarend toe, juist in die groepen van onze ouders. Als het kabinet echt op volle ramkoers is met het virus en de boel tot aan het plafond wil laten oplopen heb je denk ik zelf ook een verantwoording. Je kan er donder op zeggen dat ze een booster nodig hebben, maar dat duurt nog maanden.![]()
![]()
Laten we ons ervan ontdoen.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het is een visuele weergave, geen cijfermatig iets.
Het klopt niet, is misleidend, heeft geen bron en hoort niet in een OP.
@capricia![]()
En zo heeft iedereen wel wat waardevols in het leven. Een horeca ondernemer vindt zijn eigen bedrijf vrij waardevol. We accepteren het wel rustig als zo'n sector flink geraakt wordt; maar tegelijkertijd is het enkel logisch als opa en oma op willen passen? Omdat dat waardevol is voor ze? De enige manier om uit de crisis te komen is als we allemaal verantwoordelijk proberen te zijn en het niet op gaan zoeken zeg maar.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:58 schreef Nia het volgende:
[..]
Daar ben je toch ook opa en oma voor? Het contact met kleinkinderen is heel waardevol voor ouderen. Ze weten drommels goed dat ze die jaren later nooit meer in kunnen halen en nemen het leven zoals het komt.![]()
Bescherming loopt inderdaad iets achteruit bij de 85+ vandaar een booster.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Aandeel gevaccineerden neemt anders wel schrikbarend toe, juist in die groepen van onze ouders. Als het kabinet echt op volle ramkoers is met het virus en de boel tot aan het plafond wil laten oplopen heb je denk ik zelf ook een verantwoording. Je kan er donder op zeggen dat ze een booster nodig hebben, maar dat duurt nog maanden.![]()
Discussie is al geweest. Het klopt wel als visuele weergave dus blijft gewoon staan.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:03 schreef Za het volgende:
[..]
Laten we ons ervan ontdoen.
Het klopt niet, is misleidend, heeft geen bron en hoort niet in een op.
@:capriciaAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Maar dat duurt maanden gaat mij echt te ver. We hebben volgens mij genoeg vaccins, dan is er geen enkele reden te bedenken om hier maanden mee te wachten, behalve het EGO van Hugo.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Aandeel gevaccineerden neemt anders wel schrikbarend toe, juist in die groepen van onze ouders. Als het kabinet echt op volle ramkoers is met het virus en de boel tot aan het plafond wil laten oplopen heb je denk ik zelf ook een verantwoording. Je kan er donder op zeggen dat ze een booster nodig hebben, maar dat duurt nog maanden.
Lekker belangrijk dat het niet direct in je DIGI D staat. Als we daarmee honderden levens kunnen redden en de maatschappij kunnen opengooien lijkt me dat een makkelijke keuze.![]()
Ja er worden een heleboel achterlijke en hoogrisico beslissingen genomen op het moment, daarom kun je in tegenstelling tot eerdere golven nu niet meer blindstaren op het kabinet. Het is echt in meerdere opzichten een ongecontroleerde shitstorm.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:03 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De prioriteiten liggen dan ook verkeerd. Relatief jonge mensen uitnodigen om te testen, maar daardoor wel capaciteit verliezen om te prikken bij de mensen die het meer nodig hebbenblablablabla![]()
Het klopt als visuele weergave wel en is niet misleidend.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:03 schreef Za het volgende:
[..]
Laten we ons ervan ontdoen.
Het klopt niet, is misleidend, heeft geen bron en hoort niet in een OP.
@:capricia[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
We zijn volwassenen hier, wat moeten we met onzinnige bolletjesplaatjes, voor de kleuterschool kun je het inzetten wanneer je de kids gaat vaccineren straks.quote:![]()
Het wordt al een tijdje niet meer geüpdatet maar bij de laatste telling (24 oktober) hadden we nog 4,6 miljoen doses Pfizer en 1,6 miljoen Moderna beschikbaar: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties. Dus daar zit de bottleneck inderdaad niet.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:04 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Maar dat duurt maanden gaat mij echt te ver. We hebben volgens mij genoeg vaccins, dan is er geen enkele reden te bedenken om hier maanden mee te wachten, behalve het EGO van Hugo.
Lekker belangrijk dat het niet direct in je DIGI D staat. Als we daarmee honderden levens kunnen redden en de maatschappij kunnen opengooien lijkt me dat een makkelijke keuze.![]()
Ik zag net die bolletjes in de OP en ga daarom een afspraak maken voor een boostershot, ergens in mei 2022.- verwijderd door admin -![]()
Wat is de bron?quote:Op donderdag 18 november 2021 14:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het klopt als visuele weergave wel en is niet misleidend.
Het is misleidend want het geeft aan dat de helft van de gevaccineerden in het ziekenhuis liggen.
Wat moeten we met deze onzin, waarom in een OP, en alle nuttige links uit zicht?![]()
Kortom: lekker thuiswerken, boodschappen online bestellen en verder zie ik iedereen in mei wel weer ofzoquote:Op donderdag 18 november 2021 14:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja er worden een heleboel achterlijke en hoogrisico beslissingen genomen op het moment, daarom kun je in tegenstelling tot eerdere golven nu niet meer blindstaren op het kabinet. Het is echt in meerdere opzichten een ongecontroleerde shitstorm.![]()
![]()
Sommigen zijn nogal hardleers dus moeten we ons maar tot kleuterniveau verlagen zodat ook zij het snappen.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:06 schreef Za het volgende:
[..]
We zijn volwassenen hier, wat moeten we met onzinnige bolletjesplaatjes, voor de kleuterschool kun je het inzetten wanneer je de kids gaat vaccineren straks.I'll give you something to do![]()
Blijkbaar begrijp jij zelfs die bolletjes niet. Zit je nog op de kinderopvang en mag je volgend jaar naar de kleuterschool?quote:Op donderdag 18 november 2021 14:06 schreef Za het volgende:
[..]
We zijn volwassenen hier, wat moeten we met onzinnige bolletjesplaatjes, voor de kleuterschool kun je het inzetten wanneer je de kids gaat vaccineren straks.![]()
![]()
Evenstar
![]()
Je reactie is het bewijs dat het er hoort te staan.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:07 schreef Za het volgende:
[..]
Wat is de bron?
Het is misleidend want het geeft aan dat de helft van de gevaccineerden in het ziekenhuis liggen.
Wat moeten we met deze onzin, waarom in een OP, en alle nuttige links uit zicht?![]()
Neuh, maar ik zou persoonlijk echt nu geen kinderen 4 keer per week bij opa of oma dumpen. Dat neigt naar Russische roulette. Was niet 1/5 leerkrachten besmet en van alle positieve testen 20% in de leeftijd 4-12 of zo?quote:Op donderdag 18 november 2021 14:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kortom: lekker thuiswerken, boodschappen online bestellen en verder zie ik iedereen in mei wel weer ofzo
blablablabla![]()
User @Za krijgt er hier stevig van langs."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Dat start al in oktober.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:26 schreef Elan het volgende:
Het gaat pas echt goed kapot als er een zware griep bij komt, griepseizoen is standaard vanaf december tot maart zo'n beetje. Dan mag je wel 300-400 IC bedden extra rekenen, of zelfs 500+ als het een griepseizoen is als 2018....Go hard or go home![]()
quote:Op donderdag 18 november 2021 14:07 schreef Za het volgende:
[..]
Wat is de bron?
Het is misleidend want het geeft aan dat de helft van de ongevaccineerden in het ziekenhuis liggen.
Hoe zit het met gevaccineerde kinderen in andere landen? Is er nog niet voldoende bewijs dat het vaccin veilig is voor kinderen? Kunnen de kinderen, hier niet ook gevaccineerd worden? Te beginnen met degenen die naar de BSO of KDV gaan.![]()
Het schetst wel een beetje waarom die ziekenhuizen overbelast raken. Mijn moeder en schoonmoeder mogen niet meer op de kinderen passen (beide in de 70), hebben ze het maar mee te doen. Nu krijgen we weer sluitingen omdat de groep waarvoor we het doen het zelf niet doet.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jouw (schoon)ouders is, maar mijn schoonmoeder ga ik hier echt niet weg kunnen houden met: "Ik wil niet dat je extra risico loopt"
Het antwoord wat ik dan krijg is: "Doe normaal, ik kan voor mezelf wel beslissen wat ik wel of niet wil. Ik ben er om 8 uur."![]()
Wat nou als Corona een vooropgezet plan is van een zeer geheime alt-rechtse wereldorde onder leiding van onder andere Donald Trump, Thierry Baudet en Viktor Orban om een groot deel van de wereldpopulatie uit te roeien middels vaccinaties om daarna hun Build Back Best programma te implementeren?![]()
Het geeft alleen aan dat de verhoudingen patienten gecorrigeerd moeten worden naar groepsgroottequote:Op donderdag 18 november 2021 14:07 schreef Za het volgende:
[..]
Wat is de bron?
Wat moeten we met deze onzin, waarom in een OP, en alle nuttige links uit zicht?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Volgens de wappies is de normale griep verdwenen dus geen paniekquote:“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Er zijn ook al hordes mensen uitgenodigd voor een griepprik. Zo stom dat die mensen niet ook gelijk een covidbooster is aangeboden.quote:![]()
Blijkbaar maken ze zich her en der wel zorgen over de lange termijn voor kinderen tov wat het voor hen zelf oplevert. Die logica snap ik niet helemaal, maar heb ik mij ook niet goed genoeg in verdiept. De overwegingen van die eerste landen zijn vast ergens te vinden.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:11 schreef Gia het volgende:
Hoe zit het met gevaccineerde kinderen in andere landen? Is er nog niet voldoende bewijs dat het vaccin veilig is voor kinderen? Kunnen de kinderen, hier niet ook gevaccineerd worden? Te beginnen met degenen die naar de BSO of KDV gaan.![]()
Die kan er weer jaren tegenaanquote:Op donderdag 18 november 2021 14:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik vind dat mevrouw Ank er goed uitziet voor iemand van 90 jaar.![]()
Evenstar
![]()
Dat is te efficiënt, doe even normaal.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn ook al hordes mensen uitgenodigd voor een griepprik. Zo stom dat die mensen niet ook gelijk een covidbooster is aangeboden.
En waarschijnlijk ook niet zorgvuldig genoeg.
Ofzo.![]()
Kun jij niet tellen? Het geeft aan dat een groot deel van de ongevaccineerden in het ziekenhuis ligt, en er, weliswaar, meer gevaccineerden liggen, maar dat dit slechts een veel kleiner deel van alle gevaccineerden is.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:07 schreef Za het volgende:
Het is misleidend want het geeft aan dat de helft van de gevaccineerden in het ziekenhuis liggen.![]()
Klopt maar dan is er nog geen sprake van epidemische vormen. Ze gaan ook pas prikken in oktober.quote:blablablabla![]()
Wat ik trouwens ook wel denk is dat de staat van ons politieke stelsel met die zwaar versplinterde partijen ook niet echt bijdraagt aan een oplossing van deze shitstorm. Er zijn maar heel weinig partijen die over hun schaduw heen kunnen stappen.
Ongeveer 1/3 van de Kamer wil uberhaupt niks wat bijdraagt aan een structurele oplossing en is alleen maar overal tegen en trektalles in twijfel: PVV, FvD, Ja21, SP
Dan heb je nog middenpartijen die vanwege hun christelijke achterban ook alleen maar denken aan hun electorale positie ipv te doen wat nodig lijkt, zoals CU, SGP en in mindere mate ook het CDA.
Dan heb je al een halve kamer waar je weinig zaken mee kunt doen als het om impopulaire maatregelen gaat zoals sluiten van gebedshuizen, 2G en een gerichte aanpak om de besmetting van ongevaccineerden zoveel mogelijk te voorkomen.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Het niveau hier, serieusquote:Op donderdag 18 november 2021 14:08 schreef aartstyle het volgende:
Blijkbaar begrijp jij zelfs die bolletjes niet. Zit je nog op de kinderopvang en mag je volgend jaar naar de kleuterschool?
De overheid heeft gewoon gelijk met z'n handelen. Ik begrijp het nu.![]()
Zou de prioriteit niet moeten liggen bij hen die ernstig ziek raken? Wat mij betreft zeker niet de groep tot zo'n 40 jaar. Die komen amper in het ziekenhuis op mensen met onderliggend lijden na misschien.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:11 schreef Gia het volgende:
Volgens mij moet er een week zitten tussen de griepprik en de booster. Andersom, eerst de booster en dan de griepprik, zelfs 2 weken.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat is te efficiënt, doe even normaal.
En waarschijnlijk ook niet zorgvuldig genoeg.
Ofzo.![]()
Evenstar
![]()
Of je geeft toe dat je fout zat, zegt sorry omdat je zo reageerde en gaat weer gewoon door met je leven. Gewoon een optie ter overweging.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:14 schreef Za het volgende:
[..]
Het niveau hier, serieus
De overheid heeft gewoon gelijk met z'n handelen. Ik begrijp het nu.![]()
Er is in principe genoeg data dat het veilig is, maar de EMA heeft een lang goedkeuringsproces waar, gezien het feit dat opbrengsten minder groot zijn dan voor volwassenen, minder vanaf geweken lijkt te worden.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:11 schreef Gia het volgende:
Hoe zit het met gevaccineerde kinderen in andere landen? Is er nog niet voldoende bewijs dat het vaccin veilig is voor kinderen? Kunnen de kinderen, hier niet ook gevaccineerd worden? Te beginnen met degenen die naar de BSO of KDV gaan.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Waarom eigenlijk? Is er een goede reden dat die twee prikken niet gewoon tegelijk gegeven kunnen worden?quote:Op donderdag 18 november 2021 14:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij moet er een week zitten tussen de griepprik en de booster. Andersom, eerst de booster en dan de griepprik, zelfs 2 weken.![]()
Kinderen besmetten opa's en oma's.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zou de prioriteit niet moeten liggen bij hen die ernstig ziek raken? Wat mij betreft zeker niet de groep tot zo'n 40 jaar. Die komen amper in het ziekenhuis op mensen met onderliggend lijden na misschien.![]()
Er is vast wel iemand hier die dit weet. Ik heb geen idee.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Is er een goede reden dat die twee prikken niet gewoon tegelijk gegeven kunnen worden?![]()
Staat in de tweet.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:17 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Mijn geluid staat uit. Wat zegtie?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
https://www.nivel.nl/nl/n(...)eningen-surveillance
Dit is wel interessant.Wat is humaan (seizoens) coronavirus, corona die er altijd al was of Covid-19?quote:Wat valt op in week 45:
De Peilstations rapporteerden 23 mensen met griepachtige klachten (IAZ) op de 100.000 inwoners. Er is sprake van een langzaam stijgende trend, passend bij de tijd van het jaar (figuur 1).
Er werden 9 monsters afgenomen bij patiënten met griepachtige klachten (IAZ) en er werden 13 monsters afgenomen bij patiënten met een andere acute luchtweginfectie (ARI).
In deze 22 monsters werd vijfmaal (23%) rhinovirus, eenmaal (5%) enterovirus, eenmaal (5%) humaan (seizoens) coronavirus en tweemaal (9%) humaan metapneumovirus gevonden.blablablabla![]()
Kinderen hoeven geen prik. Ze hebben amper last van Corona. Ze verspreiden en hoesten het minder in het rond.![]()
Evenstar
![]()
Wat? De overheid geeft een optie om zelfs met een allergie een vaccin te nemen ...quote:Op donderdag 18 november 2021 14:16 schreef quirina het volgende:
https://twitter.com/The13thMay/status/1456198423917518855?s=20
Wow…. Echt…
WAT ERG!!!![]()
HUGOED[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
En ook gevaccineerde kinderen kunnen dat doen. Het beste is gewoon als opa en oma bij een eventuele besmetting uit het ziekenhuis kunnen blijven.quote:![]()
Daarom zijn alle basisscholen brandhaarden van besmetting.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:18 schreef quirina het volgende:
Kinderen hoeven geen prik. Ze hebben amper last van Corona. Ze verspreiden en hoesten het minder in het rond.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dat als je allergisch bent je maar onder narcose moet vaccineren.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:17 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Mijn geluid staat uit. Wat zegtie?![]()
Hoe gaan we het omdraaien?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Corona die er altijd al was en een van de tig virussen is die voor verkoudheidsklachten kan zorgen inderdaad.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:17 schreef Elan het volgende:
https://www.nivel.nl/nl/n(...)eningen-surveillance
Dit is wel interessant.
[..]
Wat is humaan (seizoens) coronavirus, corona die er altijd al was of Covid-19?![]()
Ja, dat vind ik wel ver gaanquote:Op donderdag 18 november 2021 14:19 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat als je allergisch bent je maar onder narcose moet vaccineren.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: