En ook dat er geen nieuwe lockdowns komen? Dus adempauze + duurzame strategie over opschalen capaciteit (consessie doen aan kwaliteit)? Maar dat de maatschappij ook écht langzaam en duurzaam heropend wordt?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Zoiets als vorig jaar aankloten tot april moeten we niet willen dan inderdaad de dood of de gladiolen. Maar vier weken een strenge lockdown met een fatsoenlijke compensatie moet toch op te brengen zijn voor de meeste mensen. Gewoon puur om de zorg even een adempauze te geven. Met de keiharde belofte dat het vier weken is en geen dag langer.
[/quote]quote:Op donderdag 18 november 2021 13:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Huh wat is deze shit, de piek is pas half december??
[spoiler]
op de kerstboom jeweetzelf.
Dan maar doorvliegen naar Spanje / Portugalquote:Op donderdag 18 november 2021 13:06 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die zijn ook overgestapt op 'eigen volk' eerst. En terecht.
Niet dramatisch toch?quote:
Disclaimer staat er omdat ik dat heb aangekaart als minimaal vereiste om misinformatie tegen te gaan. echter zou je dan moeten aangeven dat dit dus niet is gebaseerd op bestaande getallen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Verder staat er geen disclaimer bij.
Shit je was te snel broer.quote:
Toen kon het met strenge maatregelen om de verspreiding te remmen en allerlei noodgrepen (afschalen planbare zorg, overwerk etc. etc.) die je natuurlijk ook niet keer op keer uit de kast kan halen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:08 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Soms denk ik dat ze er in Den Haag er vanuit gaan dat Duitsland altijd kan bijspringen als het teveel wordt, snap anders niet waarom de IC tot het minieme wordt gereduceerd en nu ook niet bijgeschaald.
Voor de reacties met "dat kan niet, geen personeel", vorige winters kon het ook.
Toen was er inderdaad meer personeel.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:08 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Soms denk ik dat ze er in Den Haag er vanuit gaan dat Duitsland altijd kan bijspringen als het teveel wordt, snap anders niet waarom de IC tot het minieme wordt gereduceerd en nu ook niet bijgeschaald.
Voor de reacties met "dat kan niet, geen personeel", vorige winters kon het ook.
Nu gaat die hele quote kapot.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Shit je was te snel broer.
en 41 weg uit de IC's. IC's lopen zo snel leeg.quote:
20% toename per week. 51 is de hoogste instroom sinds een half jaar..quote:Op donderdag 18 november 2021 13:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
en 41 weg uit de IC's. IC's lopen zo snel leeg.
Wij gaan nog een paar maanden discussieren. Niet dat ik nu direct zeg vaccineren die kids, maar schiet aub op met een beslissing. Ook hier draait het weer om de politieke partijen en hun achterban. Heeft niks te maken met echt een crisis bestrijden.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:09 schreef Qarrad het volgende:
Over een paar dagen beginnen ze in Israël dus met het vaccineren van de kinderen in basisschoolleeftijd. Omdat die discussie nu zeer relevant begint te worden ook iets wat relevant is om te volgen.
Ze zitten daar op een gemiddelde van 500 per dag sinds ze die derde dosis erin zijn gaan drukken. Ook daar merkten ze dat het steeds oplaaide via de scholen.
Gezien de gemiddelde ligduur op de IC met corona hoef je daar niet op te rekenen. Tenzij er veel snel sterven.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is daar geen discussie over lange termijn effecten voor kinderen?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:09 schreef Qarrad het volgende:
Over een paar dagen beginnen ze in Israël dus met het vaccineren van de kinderen in basisschoolleeftijd. Omdat die discussie nu zeer relevant begint te worden ook iets wat relevant is om te volgen.
Ze zitten daar op een gemiddelde van 500 per dag sinds ze die derde dosis erin zijn gaan drukken. Ook daar merkten ze dat het steeds oplaaide via de scholen.
Het is geen misinformatie, het is exact zoals het er staat. Dat je er wat anders in meent te moeten zien prima, maar dat is wat anders.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:09 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
[..]
Disclaimer staat er omdat ik dat heb aangekaart als minimaal vereiste om misinformatie tegen te gaan. echter zou je dan moeten aangeven dat dit dus niet is gebaseerd op bestaande getallen.
sterker nog je kan het helemaal niet serieus nemen, want het is gewoon misinformatie. maar om de een of andere reden vind iedereen dat prima. Heel apart.
Als er meer binnenkomen dan er weggaan, lopen ze niet leeg. Maar dat weet jij zelf ook wel.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb het even uitgerekend op een briefje maar ik kom toch echt uit op +11quote:Op donderdag 18 november 2021 13:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het werd genegeerd, maar leg eens uit wat interpreteer ik verkeerd?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hebben we het over gehad. Misinterpretatie van jouw kant. Plaatje kan blijven staan.
Over 2 weken is het december en gaat het dalen..quote:Op donderdag 18 november 2021 13:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
In dit tempo is de IC-bezetting elke week ~100 man hoger.
Geloof je het zelf?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Over 2 weken is het december en gaat het dalen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |