Verwacht je die wel echt dan?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:25 schreef galantis het volgende:
Ik snap niet dat sommigen zo hard schreeuwen terwijl het nog niet eens 2 weken na de invoering van de meest recent maatregelen is. Vind je het gek dat er nog geen kentering zichtbaar is
En de hele 'we doen dit samen'-mentaliteit ver te zoeken isquote:Op donderdag 18 november 2021 13:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En al een hele lading uitgestelde zorg.
Ja, met of zonder maatregelen maakt niet uit, je krijgt uiteindelijk een soort tijdelijke lokale groepsimmuniteit doordat de sociale contacten op raken zeg maar. Maar flatten the curve blijft een belangrijk concept om een zorginfarct te voorkomen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Vroeg of laat is het reservoir van onbesmette mensen zonder weerstand natuurlijk wel leeg.
Hoe kun je dat nu al zeggen?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De recente maatregelen doen heus wel iets, maar veels te weinig.
Zo kun je het ook redeneren. Feit is dat je nu 4x zoveel besmettingen hebt als vorig jaar deze tijd en de lockdown toen echt effect had op het aantal besmettingen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:26 schreef galantis het volgende:
[..]
Ja dus. Dat betekent dat er juist meer ruimte is. Als je deze cijfers hebt maar dan in een lockdown die al een tijd duurt, dan heb pas echt een probleem.
....quote:Op donderdag 18 november 2021 13:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Probeer zelf eens een plaatje te maken met iets van de 10k opnames naar vaccinatiestatus.
Ik geloof er echt geen bal van dat deze golf voornamelijk gedragen wordt door ongevaccineerden.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:26 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ja, dat is geen kwestie van óf, maar een kwestie van wannéér.
Met 140.000 nieuwe cases per week gaat het hard. Dan ben je in 12 weken door die 1,8 miljoen ongevaccineerden heen.
Boeren verstand - niemand vind het huidige pakket heel veel impact hebben.quote:
Scholen moet je dan ook gewoon niet sluiten. Dan maar door de zure appel heen en zsm opa's en oma's boosteren.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Onderwijs is wel echt een van de meest tragische dingen om te sluiten om tal van redenen.
Tettenquote:
Maar ook niet genoeg om uit die lockdown te komen; duurde maanden. En ik gok dat het dit jaar nog minder effectief zal zijn; steeds meer mensen die het echt zat worden; helemaal nu ze gevaccineerd zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zo kun je het ook redeneren. Feit is dat je nu 4x zoveel besmettingen hebt als vorig jaar deze tijd en de lockdown toen echt effect had op het aantal besmettingen.
Het is best te voorspellen dat die maatregelen niks uit gaan halen; er wordt niet ingegrepen waar het echt nodig is.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:25 schreef galantis het volgende:
Ik snap niet dat sommigen zo hard schreeuwen terwijl het nog niet eens 2 weken na de invoering van de meest recent maatregelen is. Vind je het gek dat er nog geen kentering zichtbaar is
Tuurlijk, zoals er nog 1000 voorspellingen zijn gedaan die niet klopten. Maar daar hoor je nooit meer wat van.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar ook niet genoeg om uit die lockdown te komen; duurde maanden. En ik gok dat het dit jaar nog minder effectief zal zijn; steeds meer mensen die het echt zat worden; helemaal nu ze gevaccineerd zijn.
[..]
Het is best te voorspellen dat die maatregelen niks uit gaan halen; er wordt niet ingegrepen waar het echt nodig is.
Of zelf nadenken en je koter maar even niet bij opa en oma onderbrengen als het virus daar welig tiert..quote:Op donderdag 18 november 2021 13:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Scholen moet je dan ook gewoon niet sluiten. Dan maar door de zure appel heen en zsm opa's en oma's boosteren.
Het is een schijnpakket zodat de situatie genoeg escaleert zodat de QR maatschappij erdopr gedrukt wordt. Dat is blijkbaar het allerbelangrijkste.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Boeren verstand - niemand vind het huidige pakket heel veel impact hebben.
De besmettingscijfers vallen steeds meer onder gevaccineerden, maar het zijn nog altijd voornamelijk ongevaccineerden of mensen met beperkte weerstand die in het ziekenhuis eindigen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik geloof er echt geen bal van dat deze golf voornamelijk gedragen wordt door ongevaccineerden.
Maar dit ook he. Ik snap ook niet dat, ondanks dat je gewoon keihard in de cijfers ziet dat 70+ wederom enorm oververtegenwoordigd is in de ziekenhuizen, oude mensen niet meer doen om zichzelf te beschermen, én jongere mensen ook niet meer doen om ze te beschermen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:26 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Kijk eens naar hoe de mensen zich gedragen op dit moment...... Dit is wel anders dan de opvolging in 2020.
Sportkantines zijn gewoon open op de zaterdagmiddag. En die mensen gaan op zondag lekker dineren bij opa en oma.
De meest funeste momenten in de horeca zijn nu weg. En we hebben geen niet-geplaceerde evenementen (hoe erg ik die ook mis). Dat is meer dan die karikatuur die jij ervan maakt.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je denkt echt dat vroegere sluitingstijden en geen drankje in de pauze halen bij de theatervoorstelling ervoor gaat zorgen dat de trend gekeerd wordt?
BNW.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is een schijnpakket zodat de situatie genoeg escaleert zodat de QR maatschappij erdopr gedrukt wordt. Dat is blijkbaar het allerbelangrijkste.
De golf in in de ziekenhuizen draagt voor minimaal 50% bij op de verpleeg en rond de 70% op de IC, zonder die ongevaccineerden was er heel wat minder paniek geweest in de zorg. En waarschijnlijk ook een stuk minder paniek om besmettingenquote:Op donderdag 18 november 2021 13:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik geloof er echt geen bal van dat deze golf voornamelijk gedragen wordt door ongevaccineerden.
Ja, kan niet anders, in ieder geval een trendbreuk. Maar durf niet te zeggen of het genoeg zal zijn of niet.quote:
Veel tweeverdieners of alleenstaande ouders die moeten werken. Is niet zo eenvoudig.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Of zelf nadenken en je koter maar even niet bij opa en oma onderbrengen als het virus daar welig tiert..
Laat ze maar komen als je de erfenis snel wilquote:Op donderdag 18 november 2021 13:33 schreef zoost het volgende:
..en de Sinterklaas piek en Kerst piek (!) moeten nog komen...
Hebben jullie al opa en oma moeten teleurstellen en hen verteld dat het beter is voor hen als ze niet komen?
In IE hebben ze 93% vaccinatiegraad en hebben ze dezelfde problemenquote:Op donderdag 18 november 2021 13:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De golf in in de ziekenhuizen draagt voor minimaal 50% bij op de verpleeg en rond de 70% op de IC, zonder die ongevaccineerden was er heel wat minder paniek geweest in de zorg. En waarschijnlijk ook een stuk minder paniek om besmettingen
Dit inderdaad .... maar het is zo lekker makkelijk!quote:Op donderdag 18 november 2021 13:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar dit ook he. Ik snap ook niet dat, ondanks dat je gewoon keihard in de cijfers ziet dat 70+ wederom enorm oververtegenwoordigd is in de ziekenhuizen, oude mensen niet meer doen om zichzelf te beschermen, én jongere mensen ook niet meer doen om ze te beschermen.
Simpel voorbeeld, collega van me tijdens een teams overleg begin deze week nog! > "Ja mijn kinderen en de kinderen van de buren gaan zo even naar mijn ouders, die gaan deze middag even helpen met oppassen."
Deze collega is ruim in de 40 dus je kan er vanuit gaan dat die "ouders" minimaal achterin 60/begin 70 moeten zijn. Maar dan wel gewoon een lading kleine kinderen bij ze dumpen
Besmettingen zeker niet. Zkhs opnames relatief gezien wel in verhouding. Maar dat trekt nu wel naar elkaar toe omdat de bescherming van de vaccins afneemt. De oudjes en kwetsbaren zijn als eerste gevaccineerd en hebben nu veel minder bescherming. En daar lag de vaccinatiegraad hoog. In de cijfers staan ze als gevaccineerd alleen zijn de dat qua bescherming al niet meer.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is waar dat grotere evenementen nu niet door kunnen gaan. Dat zal inderdaad wel wat schelen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:31 schreef galantis het volgende:
[..]
De meest funeste momenten in de horeca zijn nu weg. En we hebben geen niet-geplaceerde evenementen (hoe erg ik die ook mis). Dat is meer dan die karikatuur die jij ervan maakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |