abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 november 2021 @ 12:31:50 #151
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202228802
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:29 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is natuurlijk nog steeds een optie om de zorg te laten instorten. Alleen dat kunnen ze niet hardop zeggen.

Maar we stevenen wel rap af op het moment dat geen lockdown een ineenstorting van de zorg nog kan keren.
Op zich als je kanker hebt en dringend een operatie nodig hebt heb je nu al pech. Maar dat is geen probleem want daar ze je geen cijfers van. Alleen het aantal corona patiënten en hun zorg is nu van belang en de rest kan gewoon dood gaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202228804
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:28 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Geen idee, maar dat staat in in de overzichten van Jaap/RIVM.
Om mezelf te qouten, die is het plaatje van 15 nov

afbeelding

Piek rond 5 december om daarna met 50%-75% te krimpen rond 1 januari
  donderdag 18 november 2021 @ 12:32:05 #153
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_202228805
quote:
11s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:30 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Well, misschien moet het maar eens gebeuren ofzo. I dunno. Niet dat ik het wil he, zeker niet. Maar soms moet shit gewoon echt even héél hard de fan raken voordat er grote veranderingen teweeg worden gebracht.
Wat gaat er dan veranderen? Denk je dat dan miljoenen mensen zoiets hebben van "aha, de zorg kan de pieken niet meer aan, vanaf nu werk ik permanent thuis, bezoek ik geen vrienden/familie meer, ga niet op vakantie, etc etc? Potsierlijk.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_202228807
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:31 schreef Simmertje het volgende:
Vorig jaar hadden we trouwens de "sinterklaaspiek". Als je nu leest dat het voornamelijk de jonge kinderen zijn die besmet raken dan vrees ik het ergste. Lekker met oma en opa in de huiskamer sinterklaas vieren.
Daarom verwacht ik ook een aanscherping van het aantal te ontvangen gasten. (doet niet veel, maar wel iets denk ik).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 18 november 2021 @ 12:32:18 #155
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202228808
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoger? We hebben toch veel meer natuurlijke en onnatuurlijk immuniteit? Dat moet toch iets doen met de exponentie?
Tja, ik weet dat ook niet. Wat ik wel weet is dat er nu meer mensen op de verpleegafdeling liggen dan op dezelfde datum vorig jaar. Op de IC nog niet, maar als het blijft stijgen zoals het nu doet, duurt dat niet lang meer.
pi_202228809
Zou het kunnen zijn dat ze denken dat head first door de muur bonken in the end beter is dan jarenlang lockdowns?

Je begint bijna te denken dat ze de boel nu expres uit de rails laten rijden. Misschien is het wel een oprechte belangenafweging.
  donderdag 18 november 2021 @ 12:32:33 #157
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202228811
quote:
Het is natuurlijk nog steeds een optie om de zorg te laten instorten. Alleen dat kunnen ze niet hardop zeggen.

Maar we stevenen wel rap af op het moment dat geen lockdown een ineenstorting van de zorg nog kan keren.
Die keuze is al lang (onbewust) gemaakt, dat komt er van als je pijnlijke keuzes uit blijft stellen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202228812
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
RIVM

Dit is zo'n beetje het scenario met het huidige aantal besmettingen. Veel meer besmettingen wil je dus echt niet zien.
blablablabla
  donderdag 18 november 2021 @ 12:32:46 #159
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202228814
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Daarom verwacht ik ook een aanscherping van het aantal te ontvangen gasten. (doet niet veel, maar wel iets denk ik).
Is nu al maar 4, he.
  donderdag 18 november 2021 @ 12:33:20 #160
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202228817
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat gaat er dan veranderen? Denk je dat dan miljoenen mensen zoiets hebben van "aha, de zorg kan de pieken niet meer aan, vanaf nu werk ik permanent thuis, bezoek ik geen vrienden/familie meer, ga niet op vakantie, etc etc? Potsierlijk.
Het gaat maar om het gedrag van zo rond de 2 miljoen mensen in Nederland.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202228818
Ben erover uit, ik ga de 3rde prik niet halen.
  Moderator donderdag 18 november 2021 @ 12:33:23 #162
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202228820
quote:

[..]
Geen idee. Of er komen massaprotesten en Hugo en Mark stappen gedwongen op en er komt iemand van het FOK! OMT aan de macht en die lost alles magischerwijs op? :D
pi_202228821
quote:

[..]
Als ik weet dat ik niet meer op zorg kan rekenen als er iets fout gaat kijk ik toch echt wel een extra keer naar links en rechts bij het oversteken hoor.
pi_202228823
quote:

Het is heel voorspelbaar hoe het straks gaat. De zorg stort in. Daarna paniekberichten in de media. Vervolgens een keiharde lockdown om gezicht te redden.
pi_202228826
quote:

[..]
Kinderen onder de 12 tellen daarbij niet mee :P
  donderdag 18 november 2021 @ 12:34:15 #166
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_202228827
quote:
2s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:32 schreef Tijn het volgende:

[..]
Is nu al maar 4, he.
Alsof mensen zich daar nu nog aan gaan houden. :')
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  donderdag 18 november 2021 @ 12:34:37 #167
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_202228832
quote:

[..]
Tja, ik weet dat ook niet. Wat ik wel weet is dat er nu meer mensen op de verpleegafdeling liggen dan op dezelfde datum vorig jaar. Op de IC nog niet, maar als het blijft stijgen zoals het nu doet, duurt dat niet lang meer.
Wat wel typisch is is dat het RIVM verwacht dat het in december daalt, dan moet dat die immuniteit zijn. Anders is het gewoon wishfull thinking. Iets remt natuurlijk niet uit zichzelf.

Njah, ze zullen het wel weten.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_202228835
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:32 schreef Spablauw214 het volgende:
Zou het kunnen zijn dat ze denken dat head first door de muur bonken in the end beter is dan jarenlang lockdowns?

Je begint bijna te denken dat ze de boel nu expres uit de rails laten rijden. Misschien is het wel een oprechte belangenafweging.
Ik denk dat sommige ministers absoluut geen lockdown willen en met een kabinetsformatie kunnen ze geen ruzie veroorloven.

Een bloedbad. Dat staat ons te wachten. Elke lockdown nu komt te laat.
pi_202228836
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:33 schreef Sfancta het volgende:
Hugo is shooketh
Go hard or go home
pi_202228837
quote:

Ik sluit het ook niet uit nee.
Maar dat kun je niet hardop zeggen, en al helemaal niet tegen het ziekenhuispersoneel.
pi_202228841
quote:

[..]
Is nu al maar 4, he.
Eigenlijk ook vreemd. Dat is voor volwassenen, maar geldt niet voor kinderen onder 12. Terwijl die juist de boel lopen te besmetten.
pi_202228845
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:23 schreef Confetti het volgende:

[..]
De vrijwillige lockdowns in het begin waren wel een gok die goed uitpakten.(andere landen sloten je daadwerkelijk op) Daarna is zo'n beetje alles fout gegaan
Dat het in het begin goed ging zou ik niet meteen linken aan de soort lockdown die ze toen invoerden. Had er meer mee te maken dat mensen het nog serieus namen; het virus was nieuws en er waren allerlei horror verhalen uit oa China en Italie. De cijfers daalden daardoor achteraf gezien enorm snel.

Met elke daaropvolgende lockdown was die angst er wat minder. Helemaal omdat er steeds meer info naar buiten kwam; dat het voor veel groepen gewoon aan zou voelen als een flinke griep. Helemaal na de vaccinaties.

Ze kunnen nu wel wéér een lockdown invoeren, maar je zal alleen maar nog minder mensen hebben die het ook echt serieus nemen; ook echt thuis werken als dat kan en ook echt andere mensen uit de weg gaan. Je kan de horeca wel dicht smijten, maar in vergelijking met eerdere lockdowns (en vooral die eerste) zul je alleen veel minder mensen hebben (gok ik) die zich er ook echt aan zullen houden.
pi_202228846
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:33 schreef Sfancta het volgende:
Waarom niet eigenlijk?
pi_202228848
quote:

[..]
Zelfs de meest volgzame mensen hier op kantoor hadden tijdens Sinterklaas/kerst schijt aan de regels vorig jaar. Dus vrees dat dit weinig gaat uithalen.
pi_202228850
quote:

Dat gevoel heb ik ook een beetje. Door de zure appel heen maar de timing is dan wel echt knap beroerd.
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')