En daarom is de enige zinvolle maatregel ook altijd geweest: Bescherm de zwakkeren/ouderen en gebruik je gezond verstand bij het organiseren van of deelnemen aan dit soort (familie)feestjes. Iets wat een ieder sowieso altijd al zou moeten doen imho (lees bij griep of andere virale infecties etcetera) maar nu door corona nog maar eens benadrukt.quote:Op donderdag 18 november 2021 12:31 schreef Simmertje het volgende:
Vorig jaar hadden we trouwens de "sinterklaaspiek". Als je nu leest dat het voornamelijk de jonge kinderen zijn die besmet raken dan vrees ik het ergste. Lekker met oma en opa in de huiskamer sinterklaas vieren.
Waarom al die vaccinaties dan? Als niemand gevacineerd was had je een punt.quote:Op donderdag 18 november 2021 12:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Een (te) hoge zorgbezetting heeft consequenties voor alle zorg, niet puur en alleen voor die voor corona patiënten. Dus ook als je niets te vrezen hebt van corona kan het alsnog een probleem voor je worden..
Daar liggen de lijken op de gangen van de ziekenhuizen en de kroegen zijn nog gewoon open.quote:
Tjah. Ik heb ook geen oplossingen meer hoor.quote:Op donderdag 18 november 2021 12:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Eh, toen waren we in zo'n beetje de zwaarst mogelijke lockdown inclusief avondklok, bezoek 2 mensen en alle niet essentiële zaken op slot?
Kwart van IC-verpleegkundigen zit bovendien ziek thuis, zijn natuurlijk maar details..
hahahahaha we gaan weg gelukkig.....ik ga niet weer 6 maanden thuis blijven, dat is geen leven meerquote:Op donderdag 18 november 2021 12:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zolang jij thuis blijft heb je niets te vrezen voor de hogere virusdruk. In het voorjaar gaat het echt wel weer luwen. Even tanden op elkaar.
Scholen zijn een heet hangijzer, maar als je echt iets wilt moet je wel daar ingrijpen, en niet aan komen zetten met nonsens zoals een QR voor de Gamma of de Action.quote:Op donderdag 18 november 2021 12:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan vind ik dat scholen ook dicht moeten, niet alles dicht behalve scholen. Dan moet de hele maatchapphij het maar moelen. Ook geen dagbesteding of wat ook meer.
Voorbeeld uit mijn omgeving: uitgestelde borstkanker-screening bij een vriendin van me heeft ervoor gezorgd dat de agressieve vorm die zij bleek te hebben al veel verder gevorderd was.quote:Op donderdag 18 november 2021 12:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Een (te) hoge zorgbezetting heeft consequenties voor alle zorg, niet puur en alleen voor die voor corona patiënten. Dus ook als je niets te vrezen hebt van corona kan het alsnog een probleem voor je worden..
Ken ook mensen in mijn omgeving die nog wachten. Mjah, bedank al die oude dikzakken maar die op de IC liggen.quote:Op donderdag 18 november 2021 12:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niks aan de hand, neeVraag even aan Capricia hoe het met d'r knie is.
Ooo dat maakt het opeens een stuk minder erg, dat ze met iets ánders fraudeerdenquote:Op donderdag 18 november 2021 12:46 schreef Confetti het volgende:
https://www.nu.nl/tech/61(...)cinatiebewijzen.html
Spoedtest fraudeerde niet maar gaf wel onrechtmatig herstelbewijzen af.
Welk duister belang speelt hier nou weer.
20% van de TvT-capaciteit, dus ze zijn hard nodig als je 2G invoert.quote:Op donderdag 18 november 2021 12:46 schreef Confetti het volgende:
https://www.nu.nl/tech/61(...)cinatiebewijzen.html
Spoedtest fraudeerde niet maar gaf wel onrechtmatig herstelbewijzen af.
Welk duister belang speelt hier nou weer.
En meer mensen beter beschermd (omdat er nog geen uitwerking was).quote:Op donderdag 18 november 2021 12:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mwah, toen waren er nog wel veel minder mensen beschermd door vaccins...
Dat is precies waar ik ook mee moeite mee heb. Mensen die uit gaan van de feiten maar daar een andere mening over hebben over hoe verder kan ik prima mee overweg. Maar mensen die echt niks begrijpen van cijfers en statistiek die mij dan gaan vertellen dat vaccins niet werken op basis van getallen die ze helemaal niet juist kunnen interperteren komt mijn neus uit. Helaas zijn dat vaak wel dezelfde mensen die weten hoe ze Twitter, FB en instagram moeten uitspelen. Zie daar de tendens op de sociale media, daar vinden ze elkaar en dan gaat het van kwaad tot erger. Echt dramatisch.quote:Op donderdag 18 november 2021 11:31 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik verbaas mij gewoon elke keer weer hoeveel domme mensen wij in dit land hebben. Echt ongekend eigenlijk.
Is het ook niet. Maar is jouw bestemming veiliger dan NL?quote:Op donderdag 18 november 2021 12:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hahahahaha we gaan weg gelukkig.....ik ga niet weer 6 maanden thuis blijven, dat is geen leven meer
Ja, maar dat is een advies, dus dan hoeven we er niet naar te luisteren, lalalala.quote:Op donderdag 18 november 2021 12:47 schreef Jappie het volgende:
[..]
En daarom is de enige zinvolle maatregel ook altijd geweest: Bescherm de zwakkeren/ouderen en gebruik je gezond verstand bij het organiseren van of deelnemen aan dit soort (familie)feestjes. Iets wat een ieder sowieso altijd al zou moeten doen imho (lees bij griep of andere virale infecties etcetera) maar nu door corona nog maar eens benadrukt.
Denk je ook dat soort dingen als je ergens in het bos loopt? "Als ik nu een hartaanval krijg dan duurt het zeker 30 min voordat er een ambulance is"?quote:Op donderdag 18 november 2021 12:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook best extreem dat de IC-bedden op zijn.
Kortom: er is van alles aan de hand. Zoveel extra mensen op de IC heeft gevolgen voor iedereen die zorg nodig heeft, covid of niet.quote:Op donderdag 18 november 2021 12:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ken ook mensen in mijn omgeving die nog wachten. Mjah, bedank al die oude dikzakken maar die op de IC liggen.
Zoals gezegd: het is allemaal tijdrekken.quote:Op donderdag 18 november 2021 12:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Scholen zijn een heet hangijzer, maar als je echt iets wilt moet je wel daar ingrijpen, en niet aan komen zetten met nonsens zoals een QR voor de Gamma of de Action.
veel meer ventilatie, geen toerisme en contact met maar een paar personen .....lijkt me niet dezelfde risico'squote:Op donderdag 18 november 2021 12:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waar die zon is heb je waarschijnlijk dezelfde risico's.
Kun je echt niet wat aan je gezondheid gaan doen?
Pfffff..quote:Op donderdag 18 november 2021 12:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Voorbeeld uit mijn omgeving: uitgestelde borstkanker-screening bij een vriendin van me heeft ervoor gezorgd dat de agressieve vorm die zij bleek te hebben al veel verder gevorderd was.
Waarom niet? Robots kunnen alles tegenwoordig, waarom niet werken in de zorg. Moet prima kunnen.quote:Op donderdag 18 november 2021 12:47 schreef dick_laurent het volgende:
Zouden zorgrobots op een gegeven moment niet een oplossing kunnen worden? Ik denk daar echt wel eens over na, wellicht kijk ik teveel sci-fi filmsmaar oprecht, op lange termijn zou dat echt een geweldig ding kunnen zijn.
Hadden ze er maar voor moeten kiezen om zich in te laten enten tegen hartinfarcten/diabetes/(vul hier een willekeurige leefstijlgerelateerde ziekte in) etc. etc. hè?quote:Op donderdag 18 november 2021 12:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ken ook mensen in mijn omgeving die nog wachten. Mjah, bedank al die oude dikzakken maar die op de IC liggen.
Als dit verhaal klopt vind ik fraude wel erg sterk klinken.quote:Op donderdag 18 november 2021 12:48 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ooo dat maakt het opeens een stuk minder erg, dat ze met iets ánders fraudeerden
mijn werk is het verzorgen van mijn vrouw 24/7quote:Op donderdag 18 november 2021 12:30 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is wel erg overdreven of zitten jij of je familie in een bepaalde kwetsbare groep? Ga je nog wel naar je werk?
Let ook even op het verschil tussen de cijfers in het basisonderwijs, waar de kinderen niet gevaccineerd zijn, en het voortgezet onderwijs, waar in elk geval een gedeelte ingeënt isquote:Op donderdag 18 november 2021 12:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Scholen zijn een heet hangijzer, maar als je echt iets wilt moet je wel daar ingrijpen, en niet aan komen zetten met nonsens zoals een QR voor de Gamma of de Action.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |