Dan moet de situatie nog stabiel blijven qua besmettingen ook. Maar aangezien de testcapaciteit is vastgelopen is er niemand die dat precies nog weet.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
In dit tempo is de IC-bezetting elke week ~100 man hoger.
Check. Maar netto effect is kleine stijging.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als er meer binnenkomen dan er weggaan, lopen ze niet leeg. Maar dat weet jij zelf ook wel.
Jij gelooft in sprookjes?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Over 2 weken is het december en gaat het dalen..
Jaap zegt het.quote:
Het enige wat gaat dalen is de temperatuur buiten.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is al uitgebreid in het vorige topic besproken en dat gaan we echt niet ieder topic over doen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:12 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
[..]
Het werd genegeerd, maar leg eens uit wat interpreteer ik verkeerd?
Not for mequote:Op donderdag 18 november 2021 13:13 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Het enige wat gaat dalen is de temperatuur buiten.
Sterker nog, die hebben hun IC's zelf bijna helemaal gevuld.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die Duitsers hebben er ook geen zin meer in om telkens het debiele broertje Nederland te hulp te moeten schieten.
Kleine stijging = niet leeglopen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Check. Maar netto effect is kleine stijging.
Alle berekeningen / modellen zitten er naast. Met huidige besmettingsaantallen kun je gewoon uitrekenen hoeveel % richting opname gaat. Dat ziet er niet rooskleurig uit.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het enige wat je nu nog hebt is het percentage positief, is de enige indicator die nog over is in de teststraat…quote:Op donderdag 18 november 2021 13:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan moet de situatie nog stabiel blijven qua besmettingen ook. Maar aangezien de testcapaciteit is vastgelopen is er niemand die dat precies nog weet.
Kan wel eens een vervelend cadeautje worden 5 december.
Het gaat om de verhoudingen, van de volwassenen is 85% wel gevaccineerd en 15% niet. Die groep wel gevaccineerd is 5-6 keer groter dan niet-vax. Als in het ziekenhuis 12 mensen liggen, 6 wel en 6 niet betekend dat niet dat het vaccin niet werkt. Een misvatting die nogal vaak voorbij komt.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:12 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
[..]
Het werd genegeerd, maar leg eens uit wat interpreteer ik verkeerd?
Oke je bent blijkbaar oke met misinformatie, prima.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is al uitgebreid in het vorige topic besproken en dat gaan we echt niet ieder topic over doen.
De stipjes vertegenwoordigen niet een precies aantal mensen/besmettingen/gevaccineerden/watdanook. Meer uitleg is er niet nodig.
Zelfs de meesten gevaccineerden hebben wel door dat 2g niet voldoende is om het tij te keren. Maar de politiek is weer eens de politiek. We gaan het hebben over compleet onbelangrijke zaken in deze fase van de crisis.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Sterker nog, die hebben hun IC's zelf bijna helemaal gevuld.
2G is een groot succes gebleken.
Dat percentage was vorige week al bijna 30% in Limburg.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het enige wat je nu nog hebt is het percentage positief, is de enige indicator die nog over is in de teststraat…
Zet dat erbij in de disclaimer zou ik zeggen, ipv. een plaatje zonder context dat iets anders impliceert. Is geen facebook dit toch?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Het gaat om de verhoudingen, van de volwassenen is 85% wel gevaccineerd en 15% niet. Die groep wel gevaccineerd is 5-6 keer groter dan niet-vax. Als in het ziekenhuis 12 mensen liggen, 6 wel en 6 niet betekend dat niet dat het vaccin niet werkt. Een misvatting die nogal vaak voorbij komt.
Ik maakte een kleine geste op de opmerking dat de ic's zo vol zouden zitten, puur op het cijfer dat er 51 waren ingestroomd.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kleine stijging = niet leeglopen.
Vrij eenvoudig, toch?
Klopt, de percentages liggen inmiddels hoger. Maar de nieuwe cijfers zijn er nog niet dus het zal nog niet geüpdate worden. Maar ga maar uit van richting de 60% voor deze maand.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:04 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
Nog steeds misinformatie in de OP zie ik. Dat plaatje impliceert dat 50% vd vaxers in het ziekenhuis beland, wat niet waar is.
In de meeste staten is het toch nog lang niet lang genoeg van kracht om enig effect terug te zien?quote:Op donderdag 18 november 2021 13:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Sterker nog, die hebben hun IC's zelf bijna helemaal gevuld.
2G is een groot succes gebleken.
Nee nee, we gaan eerst nog even een QR-code voor de kapper invoeren, en als je een blik verf wilt halen bij de Hornbach.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:16 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Zelfs de meesten gevaccineerden hebben wel door dat 2g niet voldoende is om het tij te keren. Maar de politiek is weer eens de politiek. We gaan het hebben over compleet onbelangrijke zaken in deze fase van de crisis.
Kom gewoon met een vaccinatieplicht voor 50+ met een booster en een tijdelijke sluiting van de scholen.
Kunnen we na de kerst weer vrij normaal verder in mijn optiek.
Vind ik niet eens zo gek. Als daarmee ook duurzaam bereikt wordt dat we open blijven, zonder maatregelen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:16 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Zelfs de meesten gevaccineerden hebben wel door dat 2g niet voldoende is om het tij te keren. Maar de politiek is weer eens de politiek. We gaan het hebben over compleet onbelangrijke zaken in deze fase van de crisis.
Kom gewoon met een vaccinatieplicht voor 50+ met een booster en een tijdelijke sluiting van de scholen.
Kunnen we na de kerst weer vrij normaal verder in mijn optiek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |