Sommige mensen niet, anderen kunnen dat prima.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:55 schreef Confetti het volgende:
Ik verwacht binnen 24-48 uur dat 'bronnen dicht bij het kabinet' de eerste melding gaan maken van meer maatregelen.
Je kan wel de oogkleppen opdoen zoals de regering nu doet maar dat kun je niet volhouden in een beschaafd land. Dit virus trekt zich niks aan van prestigeprojecten van Hugo, debatten in de Kamer of spindokters.
De mens kan het concept van exponentiële groei gewoon niet bevatten.
Melk in de thee en sinaasappel in je chocoladekoekje.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:56 schreef alpeko het volgende:
[..]
Misschien moeten we eens gaan denken aan een maatregel als links rijden?
Niet voor niets noemde Einstein het het achtste wereldwonderquote:Op donderdag 18 november 2021 15:56 schreef LTVDK het volgende:
Vorige week waren nog allemaal verbaasd dat het oude dagrecord was gesneuveld, inmiddels hebben we het al bijna verdubbeld
Een antwoord van iemand die geen argumenten meer heeftquote:Op donderdag 18 november 2021 15:56 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ah je leeft nog in de ontkenningsfase. Duidelijk!
Als de modellen van het RIVM kloppen zitten we nu ongeveer op de piek van de hoeveelheid IC opnames en zal 't een plateau rond de 400 zijn/blijven. Als de uitstroom een stuk lager was geweest was dat met lichtere/minder maatregelen wellicht behapbaar geweest. Aangezien dat niet zo is ben ik bang dat het enige scenario is dat (bijna) alles weer dicht gaat.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is wel enigszins een illusie om te denken dat een korte lockdown ons had geholpen. Wellicht als ook de scholen dicht waren gegaan en er een echte thuiswerk plicht was, maar zo'n lockdown heeft sowieso weinig zin als die tijd niet gebruikt wordt om ook een duurzame lange termijn oplossing te bedenken zodat we niet elke paar maanden in een lockdown moeten met z'n allen.
Ik zou zeggen: zolang de achterstanden oplopen, moet er iets gebeuren om de instroom te beperken, want anders gaat het van kwaad tot erger.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:56 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
En wanneer is dat nodig, als de ziekenhuizen volgens jou "vol" zijn? Is dat een juiste conclusie?
We hebben iets van 1.000 IC-bedden, dus we zitten nog lang niet bij code zwart.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen lockdowns (wie niet), maar ik ben nog er nog meer tegen als mijn kinderen straks niet naar het ziekenhuis kunnen omdat ze gevallen zijn omdat het ziekenhuis vol ligt.
Als we deze week nog een keer een getal krijgen wat in de buurt van dat oude dagrecord ligt gaan de champagnekurken eraf en struikel je hier weer over de "zie je wel, alles valt mee, maatregelen kunnen weg"-roepersquote:Op donderdag 18 november 2021 15:56 schreef LTVDK het volgende:
Vorige week waren nog allemaal verbaasd dat het oude dagrecord was gesneuveld, inmiddels hebben we het al bijna verdubbeld
Oh..maar Mark zei gisteren nog dat ie misschien wel te veel maatregelen genomen had.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:55 schreef Confetti het volgende:
Ik verwacht binnen 24-48 uur dat 'bronnen dicht bij het kabinet' de eerste melding gaan maken van meer maatregelen.
Je kan wel de oogkleppen opdoen zoals de regering nu doet maar dat kun je niet volhouden in een beschaafd land. Dit virus trekt zich niks aan van prestigeprojecten van Hugo, debatten in de Kamer of spindokters.
"belt kapper op"!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat het grof geschut inderdaad weer van stal gehaald gaat worden. Dat heeft even tijd nodig om in te dalen bij onze politici en bij alle belanghebbenden maar uiteindelijk lijkt het mij onvermijdelijk dat we weer in een veel heviger vorm van lockdown terecht komen.
Dan lijkt mij de conclusie dat je dus al vanaf september in lockdown had gewild. Wat ga je dan doen als de cijfers vergvolgens alsnog oplopen?quote:Op donderdag 18 november 2021 15:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: zolang de achterstanden oplopen, moet er iets gebeuren om de instroom te beperken, want anders gaat het van kwaad tot erger.
Jaa! Dan kan ik eindelijk die Toyota Supra MK4 gaan rijden hierquote:Op donderdag 18 november 2021 15:56 schreef alpeko het volgende:
[..]
Misschien moeten we eens gaan denken aan een maatregel als links rijden?
En hoeveel van die bedden zijn momenteel vrij? Het antwoord: 31 te weinig.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:58 schreef 4-elements het volgende:
[..]
We hebben iets van 1.000 IC-bedden, dus we zitten nog lang niet bij code zwart.
In Oostenrijk lagen de lijken al op de gangen, dan heb je een beetje een idee wat ons volgende week ook te wachten staatquote:
Maar alles dicht doen heeft alleen maar zin als ze de juiste dingen sluiten. Waar het ook echt effect kan geven. Of je krijgt weer zo'n eindeloze kut winter als vorig jaar waar we maar bleven rekken.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als de modellen van het RIVM kloppen zitten we nu ongeveer op de piek van de hoeveelheid IC opnames en zal 't een plateau rond de 400 zijn/blijven. Als de uitstroom een stuk lager was geweest was dat met lichtere/minder maatregelen wellicht behapbaar geweest. Aangezien dat niet zo is ben ik bang dat het enige scenario is dat (bijna) alles weer dicht gaat.
dat hebben we naar mijn mening dan vooral te danken aan de politiek die geen enkel daadkracht toont en een relatief klein groepje ongevaccineerden die denkt: Ach, ik heb alleen maar diabetes, wat kan mij nou gebeuren!?
quote:Op donderdag 18 november 2021 15:58 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Mark is er gewoon klaar mee, dat gekut de hele tijd.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh..maar Mark zei gisteren nog dat ie misschien wel te veel maatregelen genomen had.
Mark vindt van zichzelf altijd dat hij de boel heel kordaat en daadkrachtig aangepakt heeft, hoe groot de shitshow in werkelijkheid ook is.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh..maar Mark zei gisteren nog dat ie misschien wel te veel maatregelen genomen had.
Dan maar wappies weigeren. Eigen schuld.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
En hoeveel van die bedden zijn momenteel vrij? Het antwoord: 31 te weinig.
[ afbeelding ]
'Code zwart' is inmiddels een soort modewoord geworden, dat helpt ook niet. We hebben totaal ~1040 IC bedden. In elk ziekenhuis moeten er BOSS (bedden voor urgente situaties) vrij blijven om acute zorg te kunnen bieden, dat komt effectief neer op 2 IC bedden per ziekenhuis.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:58 schreef 4-elements het volgende:
[..]
wij hebben geen keus meer.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:53 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En hoe lang willen we dat liedje gaan vol houden?
Je ziet het nu al, je kan wel 1,5 meter verplicht gaan stellen, maar dat gaat bijna niemand meer doen als het niet hardhandig wordt afgedwongen.
Elke volgende lockdown moet je dus meer repressie toe gaan passen om te zorgen dat ie nog werkt. Willen we dat echt?
Geloof je dat werkelijk?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:00 schreef Elan het volgende:
[..]
In Oostenrijk lagen de lijken al op de gangen, dan heb je een beetje een idee wat ons volgende week ook te wachten staat
En dan bij de vorige verzwaring:quote:
Dat was een heel goed punt. Er is al veel te veel micromanagement geweest.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Of zoals een paar jaar terug, toen ik bijna non-stop boven een emmer hing en niet meer kon eten. Nee, geen boulimia, maar een te snelle schildklier waar ik blijkbaar wat te lang mee rond liep.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja dit, als m'n moeder het aan haar hart krijgt zou het fijn zijn als ze niet ligt te versterven voor het ziekenhuis.
Of als ik struikel en m'n been breek, zou het fijn zijn als iemand er wat pinnen en plaatjes in kan zetten zonder dat de boel helemaal scheef groeit.
Er zijn er ongeveer 150 vrij.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
En hoeveel van die bedden zijn momenteel vrij? Het antwoord: 31 te weinig.
[ afbeelding ]
Was je lul stukquote:Op donderdag 18 november 2021 16:01 schreef CherryLips het volgende:
Handzeep was gister al op bij de AHViespeuken.
Dat zou wel code zwart zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:02 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dan maar wappies weigeren. Eigen schuld.
Niet genoeg Vitamine D pillen geslikt jijquote:Op donderdag 18 november 2021 16:03 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Of zoals een paar jaar terug, toen ik bijna non-stop boven een emmer hing en niet meer kon eten. Nee, geen boulimia, maar een te snelle schildklier waar ik blijkbaar wat te lang mee rond liep.
Destijds kon ik nog opgenomen worden, maar als zoiets nog een keer gebeurt is er een enorm probleem.
Dat is ook een scenario wat al sinds het begin van de epidemie op tafel ligt. Bij de epidemiologen iig. Nu moet het nog even doordringen bij bevolking en bestuurders.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als we nu die maatregelen weer van stal halen accepteren we eigenlijk meteen dat dat de komende jaren ook nog nodig gaat zijn; tenzij er opeens magisch een medicijn op de markt komt die wél goed genoeg werkt; goed genoeg om maatregelen tegen te gaan althans.
Heel toevallig ziet de crypto-curve er ook ongeveer zo uit, dus volgende week daalt het weer...quote:Op donderdag 18 november 2021 16:00 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Als dit crypto munten waren dan was je nu extreem rijk.
Vervelende van deze vaccinatie campagne is dat zij 'effectief' (b)leek voor de Wuhan-variant en we nu gaan zien dat er varianten zijn die zich een stuk minder van die effectiviteit (tegen besmetting & transmissie) aantrekken.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gaat langzaam toch hard. Vaccineren helpt duidelijk, maar het helpt niet genoeg.
Vergeet niet dat er ook uitstroom is he. De instroom gaat uiteraard altijd eerst omhoog en dan volgt de uitstroom later. De ligduur lijkt wel korter te zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Er zijn er ongeveer 180 vrij.
Met een instroom van rond de 40 is het dus klaar over een dag of 5.
Dit kost hem straks nog zijn kop joh als de lijken zich hier ook opstapelen in het ZKH...quote:
Slijter blijft open, essentiële winkel.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ga nog maar even gauw naar de kapper,tandarts, whisky en andere boodschappen in slaan.
Dat worden donkere feestdagen...
Ik verwacht dat ook.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:55 schreef Confetti het volgende:
Dat is gebaseerd op de besmettingen van 2 - 3 weken geleden. Net als de groei van de besmettingen groeien de opnames mee. De verpleegafdelingen lopen langzaam vol en de IC volgt daarna.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:58 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Een antwoord van iemand die geen argumenten meer heeft. Even voor de goede orde: 400 man met corona op de IC is nog altijd niets vergeleken met eerdere golven. De vaccins doen hun werk, daar hebben ze gewoon tijd voor nodig.
Afgelopen weken 3 besmette collega’s hier. Alle 3 via hun basisschoolkinderen. Maar laten we vooral niet de olifant in de kamer benoemen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:50 schreef OProg het volgende:
[..]
Zelf deze week 2 keer "zien" gebeuren. Kind besmet op school, beide ouders nu ook besmet. Dus het stapelt lekker door zo.
De feiten beweren anders wel dat het de kans op ziekenhuisopname vermindert.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vervelende van deze vaccinatie campagne is dat zij 'effectief' (b)leek voor de Wuhan-variant en we nu gaan zien dat er varianten zijn die zich een stuk minder van die effectiviteit (tegen besmetting & transmissie) aantrekken.
Dat vaccins nog steeds 'beschermen' is vooral omdat de generieke afweer van/in mensen door rondgaande besmettingen verdergaand is gestimuleerd en die 'afweer' - evolutionair - ook werkzaam is voor (onbekende) virusvariaties. Dat vaccins bij gezonde mensen, ziekenhuisopnamen zou voorkomen is sws claimquatsch.
Dan moet de Jamin ook openblijven.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Slijter blijft open, essentiële winkel.
Ja ik dacht al dit klopt niet.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:05 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er ook uitstroom is he. De instroom gaat uiteraard altijd eerst omhoog en dan volgt de uitstroom later. De ligduur lijkt wel korter te zijn.
Was je kinderen stuk!quote:Op donderdag 18 november 2021 16:05 schreef Galvez het volgende:
[..]
Afgelopen weken 3 besmette collega’s hier. Alle 3 via hun basisschoolkinderen. Maar laten we vooral niet de olifant in de kamer benoemen.
Ja maar scholen dicht is zielig.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:05 schreef Galvez het volgende:
[..]
Afgelopen weken 3 besmette collega’s hier. Alle 3 via hun basisschoolkinderen. Maar laten we vooral niet de olifant in de kamer benoemen.
Mooi zo! Zijn die dichte sportclubs niet voor niks straks.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Slijter blijft open, essentiële winkel.
Yup, en moeten ze covid patienten letterlijk "laten gaan". En beginnend waarschijnlijk met 80+quote:Op donderdag 18 november 2021 16:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Er zijn er ongeveer 150 vrij.
Met een instroom van rond de 40 is het dus klaar over een dag of 4 .
De bezetting stijgt met ongeveer ~100 per week, dus dit gaat geen twee weken meer goed.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:05 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er ook uitstroom is he. De instroom gaat uiteraard altijd eerst omhoog en dan volgt de uitstroom later. De ligduur lijkt wel korter te zijn.
Ben jij niet te oud voor de snoepwinkel?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dan moet de Jamin ook openblijven.
Is het ookquote:Op donderdag 18 november 2021 16:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar scholen dicht is zielig.
Dat klopt, het ziet er inderdaad naar uit dat de groei nog wel even doorzet. Er wordt nu een piek van 400-500 in december verwacht. Dat zou wellicht een wat optimistische schatting kunnen zijn, het zou ook richting de 600 kunnen gaan. Heel vervelend, maar op geen enkele manier vergelijkbaar met eerdere golven.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is gebaseerd op de besmettingen van 2 - 3 weken geleden. Net als de groei van de besmettingen groeien de opnames mee. De verpleegafdelingen lopen langzaam vol en de IC volgt daarna.
Alle vliegtuigen aan de grond houden.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
De bezetting stijgt met ongeveer ~100 per week, dus dit gaat geen twee weken meer goed.
Bovendien zijn vrije BOSS-bedden geen luxe. Die zouden eigenlijk helemaal niet gebruikt mogen worden, want als er bom ontploft of een vliegtuig neerstort heb je die gewoon hard nodig.
Pas op met @CherryLipsquote:Op donderdag 18 november 2021 16:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ben jij niet te oud voor de snoepwinkel?
Gemiddelde ligduur is zo'n 16 dagen. Als je een instroom hebt van 50 per dag en een uitstroom van 30 per dag heb je dus een netto groei van 320 IC patiënten in 16 dagen.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:05 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
En alle terroristen een straatverbod gevenquote:Op donderdag 18 november 2021 16:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Alle vliegtuigen aan de grond houden.
Is het ook. Vooral voor de kinderen.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar scholen dicht is zielig.
Gewoon op tijd een koelwagen bij de achteruitgang neerzetten.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:05 schreef Haags het volgende:
[..]
Dit kost hem straks nog zijn kop joh als de lijken zich hier ook opstapelen in het ZKH...
overdrijf niet zoquote:Op donderdag 18 november 2021 16:05 schreef Haags het volgende:
[..]
Dit kost hem straks nog zijn kop joh als de lijken zich hier ook opstapelen in het ZKH...
Ze hebben er chocola! Die pakt niemand van me af!quote:Op donderdag 18 november 2021 16:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ben jij niet te oud voor de snoepwinkel?
Geen bommen laten ontploffen.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Alle vliegtuigen aan de grond houden.
Mooie beelden zijn niet verkeerd idd.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:59 schreef Noek het volgende:
Een keiharde lockdown voor 2 weken vind ik wel ok, hoor.
Even onthaasten, de dolfijnen weer door Venetië maar daarna gaan we ook weer BIEM door met geld verdienen want we moeten nog op vakanite dit jaar.
Nee dat doen ze niet toch? Het is toch een soort lotingssysteem om het eerlijk en etisch te houden? Waardoor iemand van 90 voorrang kan krijgen op iemand van 20?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yup, en moeten ze covid patienten letterlijk "laten gaan". En beginnend waarschijnlijk met 80+
Het is wat het is vrees ik.
Ik maakte wel een fout met de uitstroom.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yup, en moeten ze covid patienten letterlijk "laten gaan". En beginnend waarschijnlijk met 80+
Het is wat het is vrees ik.
Morgen persconferentie zou logisch zijn, dit loopt helemaal uit de hand. En dan te bedenken dat de feitelijk piek in opnames pas over twee weken is. Mag je nog hopen dat je er mee weg komt.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:05 schreef Za het volgende:
[..]
Ik verwacht dat ook.
Tegelijkertijd verwachtte ik dat beide persco's veel eerder zouden komen.
We staan voor een voldongen feit, hier is niets meer aan te doen.
Ben er niet van overtuigd maar ik hoop dat je gelijk hebt.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:07 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat klopt, het ziet er inderdaad naar uit dat de groei nog wel even doorzet. Er wordt nu een piek van 400-500 in december verwacht. Dat zou wellicht een wat optimistische schatting kunnen zijn, het zou ook richting de 600 kunnen gaan. Heel vervelend, maar op geen enkele manier vergelijkbaar met eerdere golven.
quote:Op donderdag 18 november 2021 16:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vervelende van deze vaccinatie campagne is dat zij 'effectief' (b)leek voor de Wuhan-variant en we nu gaan zien dat er varianten zijn die zich een stuk minder van die effectiviteit (tegen besmetting & transmissie) aantrekken.
Dat vaccins nog steeds 'beschermen' is vooral omdat de generieke afweer van/in mensen door rondgaande besmettingen verdergaand is gestimuleerd en die 'afweer' - evolutionair - ook werkzaam is voor (onbekende) virusvariaties. Dat vaccins bij gezonde mensen, ziekenhuisopnamen zou voorkomen is sws claimquatsch.
Ja vind ik ook hoor, wilde eerst sieluuug typen maar durfde nietquote:Op donderdag 18 november 2021 16:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is het ook. Vooral voor de kinderen.
Maar als samenleving wil je zo snel mogelijk weer een daling zien als je al in een lockdown schiet. Dan is het imo efficienter om hard in te grijpen waar het ook echt zin heeft. I.p.v. enkel een horeca sector (en winkels/cultuur) te sluiten om vervolgens verrast te zijn dat de daling toch niet zo hard gaat als verwacht.
Gewoon bij de Appie het schap leeg hamsteren deze week.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze hebben er chocola! Die pakt niemand van me af!
Jij denkt ik gooi even extra sfeer in het topic?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:07 schreef CherryLips het volgende:
O jezus terroristen kunnen nu heel vervelend gaan doen
Afschalen andere zorg is uiteraard een keuze die gemaakt kan worden. Geen fijne keuze.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gemiddelde ligduur is zo'n 16 dagen. Als je een instroom hebt van 50 per dag en een uitstroom van 30 per dag heb je dus een netto groei van 320 IC patiënten in 16 dagen.
Op het moment dat het plateau ligt rond de 30 opnames en 30 uitstroom zit je 'safe', dat is wel uit te zingen. Maar een grotere toename dan afname is funest en zal moeten leiden tot keuzes, afschalen andere zorg of gebruiken BOSS bedden.
Haha nee, natuurlijk is er geen loting.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:08 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nee dat doen ze niet toch? Het is toch een soort lotingssysteem om het eerlijk en etisch te houden? Waardoor iemand van 90 voorrang kan krijgen op iemand van 20?
Hoezo zou een bezetting van 600 niet vergelijkbaar zijn met de golven van vorig najaar? Toen zaten we aan precies dat soort aantallen.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:07 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat klopt, het ziet er inderdaad naar uit dat de groei nog wel even doorzet. Er wordt nu een piek van 400-500 in december verwacht. Dat zou wellicht een wat optimistische schatting kunnen zijn, het zou ook richting de 600 kunnen gaan. Heel vervelend, maar op geen enkele manier vergelijkbaar met eerdere golven.
Ik doe m'n bestquote:Op donderdag 18 november 2021 16:08 schreef trustychords het volgende:
[..]
Geen bommen laten ontploffen.
Ik had door dat je cynisch wasquote:Op donderdag 18 november 2021 16:09 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja vind ik ook hoor, wilde eerst sieluuug typen maar durfde niet
Tijdslot reserveren bij de Gamma om je verf te laten mengen.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:08 schreef Noek het volgende:
Gewoon weer straks je skere shit in een tas bij de Action ophalen of met een rotvaart door die winkel want je hebt nog maar 0"33 seconden.
Breng ze niet op een idee straks heb je 5 minuten winkeltijd per dag per persoon.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:08 schreef Noek het volgende:
Gewoon weer straks je skere shit in een tas bij de Action ophalen of met een rotvaart door die winkel want je hebt nog maar 0"33 seconden.
Nee, dat wilde een paar partijen in de tweede kamer. Ironisch genoeg vooral de ouderenpartijen. Voor zover ik weet bepaalt de arts die verantwoordelijk is voor de instroom welke patiënt er opgenomen wordt. Op basis van veel criteria, waaronder overlevingskans, ligduur, leeftijd etc.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:08 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nee dat doen ze niet toch? Het is toch een soort lotingssysteem om het eerlijk en etisch te houden? Waardoor iemand van 90 voorrang kan krijgen op iemand van 20?
Okay. Naja dan nog... als oude mensen sterven aan covid omdat er geen zorg meer geboden kan worden dan is dat giga sneu, maar wel een logisch gevolg van de situatie.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik maakte wel een fout met de uitstroom.
Maar met een toename van 10-15 mensen per dag is de IC vol over een dag of 10/15.
Click & Collect was hartstikke relaxed juist. Lekker je bestelling doorgeven en dan bij de ingang afhalenquote:Op donderdag 18 november 2021 16:08 schreef Noek het volgende:
Tja, uiteindelijk kan ik ook niet veel anders dan RIVM/OMT dingen bekijken en conclusies trekken. Zij hebben ook niet altijd gelijk, helaas.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ben er niet van overtuigd maar ik hoop dat je gelijk hebt.
Genoeg om eiersnijders in huis te halenquote:Op donderdag 18 november 2021 16:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Breng ze niet op een idee straks heb je 5 minuten winkeltijd per dag per persoon.
Wel goed gespaard vorige winter.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Breng ze niet op een idee straks heb je 5 minuten winkeltijd per dag per persoon.
27 november kappertje pakken, kan niet eerder. Ik hoop dat ik de lockdown nog voor benquote:Op donderdag 18 november 2021 16:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ga zo maar even naar de meubelwinkel en de bouwmarkt, voordat die volgende week dichtgeknald zijn.
Voor sommige dingen werkt het ja, maar voor grotere aankopen totaal niet.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Click & Collect was hartstikke relaxed juist. Lekker je bestelling doorgeven en dan bij de ingang afhalen
Ah dan was dat wat ik had onthoudenquote:Op donderdag 18 november 2021 16:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, dat wilde een paar partijen in de tweede kamer. Ironisch genoeg vooral de ouderenpartijen. Voor zover ik weet bepaalt de arts die verantwoordelijk is voor de instroom welke patiënt er opgenomen wordt. Op basis van veel criteria, waaronder overlevingskans, ligduur, leeftijd etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |