Ah dan was dat wat ik had onthoudenquote:Op donderdag 18 november 2021 16:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, dat wilde een paar partijen in de tweede kamer. Ironisch genoeg vooral de ouderenpartijen. Voor zover ik weet bepaalt de arts die verantwoordelijk is voor de instroom welke patiënt er opgenomen wordt. Op basis van veel criteria, waaronder overlevingskans, ligduur, leeftijd etc.
Dan ga je er vanuit dat de instroom stabiel blijft terwijl deze kan stijgen, afnemen en uiteindelijk weer zal zalen. Waar de piek komt te liggen is wel in te schatten lijkt mequote:Op donderdag 18 november 2021 16:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gemiddelde ligduur is zo'n 16 dagen. Als je een instroom hebt van 50 per dag en een uitstroom van 30 per dag heb je dus een netto groei van 320 IC patiënten in 16 dagen.
Op het moment dat het plateau ligt rond de 30 opnames en 30 uitstroom zit je 'safe', dat is wel uit te zingen. Maar een grotere toename dan afname is funest en zal moeten leiden tot keuzes, afschalen andere zorg of gebruiken BOSS bedden.
Zoals Oprah.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Haha nee, natuurlijk is er geen loting.
Niet zeker of je hier nou serieus bent.
Logisch? Dat het nog 2 weken na aanscherpen onverminderd zou doorgaan wisten we een week terug allemaal dondersgoed.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Morgen persconferentie zou logisch zijn, dit loopt helemaal uit de hand. En dan te bedenken dat de feitelijk piek in opnames pas over twee weken is. Mag je nog hopen dat je er mee weg komt.
Heb je zo'n stagiair die er niks van snapt waardoor de tijd om is. Moet je gewoon weg, mopperend achter je mondkapje.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tijdslot reserveren bij de Gamma om je verf te laten mengen.
Intens genot.
Ja bij de bouwmarkt en de Hema was dit prima, maar bij de Action liep het iets anders somsquote:Op donderdag 18 november 2021 16:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Click & Collect was hartstikke relaxed juist. Lekker je bestelling doorgeven en dan bij de ingang afhalen
Maar dan staat net buurvrouw Gerda voor het eiersnijdervak met haar vriendinnen Miep en Hannie.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Genoeg om eiersnijders in huis te halen
Eh, sorry maar kijk je wel goed? Vorig jaar rond deze tijd zaten we al op die 600 en lagen de pieken dichter bij de 800.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoezo zou een bezetting van 600 niet vergelijkbaar zijn met de golven van vorig najaar? Toen zaten we aan precies dat soort aantallen.
[ afbeelding ]
Ik heb het ook bij de Action met veel plezier gebruiktquote:Op donderdag 18 november 2021 16:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja bij de bouwmarkt en de Hema was dit prima, maar bij de Action liep het iets anders soms
Niet heel die winkel moeten afzoeken en voornamelijk spul kopen waar je toch niks mee doetquote:Op donderdag 18 november 2021 16:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Click & Collect was hartstikke relaxed juist. Lekker je bestelling doorgeven en dan bij de ingang afhalen
champagne als je het haaltquote:Op donderdag 18 november 2021 16:11 schreef Arizona het volgende:
[..]
27 november kappertje pakken, kan niet eerder. Ik hoop dat ik de lockdown nog voor ben
Jij vroeg om de fase toch?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gemiddelde ligduur is zo'n 16 dagen. Als je een instroom hebt van 50 per dag en een uitstroom van 30 per dag heb je dus een netto groei van 320 IC patiënten in 16 dagen.
Op het moment dat het plateau ligt rond de 30 opnames en 30 uitstroom zit je 'safe', dat is wel uit te zingen. Maar een grotere toename dan afname is funest en zal moeten leiden tot keuzes, afschalen andere zorg of gebruiken BOSS bedden.
Ja, eens. Door de winkel heen rennen vond ik nogal stressvol waardoor ik 119,- euro moest aftikken en toen bleek ik de hele winkel te hebben gekocht.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten we de aankomende week maar echt echt haast gaan maken richting de 1300 bedden van vorig jaar.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoezo zou een bezetting van 600 niet vergelijkbaar zijn met de golven van vorig najaar? Toen zaten we aan precies dat soort aantallen.
[ afbeelding ]
Ik heb over anderhalve week mijn rijexamen. Ik knijp hem langzaam wel.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:11 schreef Arizona het volgende:
[..]
27 november kappertje pakken, kan niet eerder. Ik hoop dat ik de lockdown nog voor ben
In principe wel. Instroom ziekenhuis is uit mn hoofd zo'n 1,5% van de hoeveelheid besmettingen die voor die dag gemeld zijn. Dus niet de dagcijfers, maar de cijfers die daarachter liggen. Van die 1,5% komt gemiddeld genomen zo'n 10% door naar de IC uit mn hoofd.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:11 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dan ga je er vanuit dat de instroom stabiel blijft terwijl deze kan stijgen, afnemen en uiteindelijk weer zal zalen. Waar de piek komt te liggen is wel in te schatten lijkt me
Karretje voor je uit duwen en gewoon omver kegelen. Werkt in de supermarkt ook.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar dan staat net buurvrouw Gerda voor het eiersnijdervak met haar vriendinnen Miep en Hannie.
Ja, de groei is later en langzamer dan vorig jaar. Maar zoals je kan zien piekte de eerste najaarsgolf rond 650. En dat was vanwege de lockdown die half oktober is ingesteld. Van zoiets is nu geen sprake, dus het zou reuze meevallen als we op 600 bezette IC-bedden bleven steken.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:12 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Eh, sorry maar kijk je wel goed? Vorig jaar rond deze tijd zaten we al op die 600 en lagen de pieken dichter bij de 800.
Dit laatste is ook voor getalenteerden het probleem. We zijn er op de savanne opgegroeid met 1,2,veel niet op ingericht. Je kan een getal proberen te begrijpen maar het niet kunnen bevatten.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:55 schreef Confetti het volgende:
Ik verwacht binnen 24-48 uur dat 'bronnen dicht bij het kabinet' de eerste melding gaan maken van meer maatregelen.
Je kan wel de oogkleppen opdoen zoals de regering nu doet maar dat kun je niet volhouden in een beschaafd land. Dit virus trekt zich niks aan van prestigeprojecten van Hugo, debatten in de Kamer of spindokters.
De mens kan het concept van exponentiële groei gewoon niet bevatten.
Is dat wat, de Wibra?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:13 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, eens. Door de winkel heen rennen vond ik nogal stressvol waardoor ik 119,- euro moest aftikken en toen bleek ik de hele winkel te hebben gekocht.
Ja sorry he, de taart is inmiddels op.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik was even een uurtje verhinderd.. 24 duizend besmettingen bijna!![]()
![]()
mijn god zeg..
Is dat het percentage op dit moment? Of gemiddeld over de hele crisis?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
In principe wel. Instroom ziekenhuis is uit mn hoofd zo'n 1,5% van de hoeveelheid besmettingen die voor die dag gemeld zijn. Dus niet de dagcijfers, maar de cijfers die daarachter liggen. Van die 1,5% komt gemiddeld genomen zo'n 10% door naar de IC uit mn hoofd.
Of gewoon net iets te hard iets Arabisch klinkend roepenquote:Op donderdag 18 november 2021 16:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Karretje voor je uit duwen en gewoon omver kegelen. Werkt in de supermarkt ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |