Dan ga je er vanuit dat de instroom stabiel blijft terwijl deze kan stijgen, afnemen en uiteindelijk weer zal zalen. Waar de piek komt te liggen is wel in te schatten lijkt mequote:Op donderdag 18 november 2021 16:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gemiddelde ligduur is zo'n 16 dagen. Als je een instroom hebt van 50 per dag en een uitstroom van 30 per dag heb je dus een netto groei van 320 IC patinten in 16 dagen.
Op het moment dat het plateau ligt rond de 30 opnames en 30 uitstroom zit je 'safe', dat is wel uit te zingen. Maar een grotere toename dan afname is funest en zal moeten leiden tot keuzes, afschalen andere zorg of gebruiken BOSS bedden.
Zoals Oprah.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Haha nee, natuurlijk is er geen loting.
Niet zeker of je hier nou serieus bent.
Logisch? Dat het nog 2 weken na aanscherpen onverminderd zou doorgaan wisten we een week terug allemaal dondersgoed.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Morgen persconferentie zou logisch zijn, dit loopt helemaal uit de hand. En dan te bedenken dat de feitelijk piek in opnames pas over twee weken is. Mag je nog hopen dat je er mee weg komt.
Heb je zo'n stagiair die er niks van snapt waardoor de tijd om is. Moet je gewoon weg, mopperend achter je mondkapje.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tijdslot reserveren bij de Gamma om je verf te laten mengen.
Intens genot.
Ja bij de bouwmarkt en de Hema was dit prima, maar bij de Action liep het iets anders somsquote:Op donderdag 18 november 2021 16:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Click & Collect was hartstikke relaxed juist. Lekker je bestelling doorgeven en dan bij de ingang afhalen
Maar dan staat net buurvrouw Gerda voor het eiersnijdervak met haar vriendinnen Miep en Hannie.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Genoeg om eiersnijders in huis te halen
Eh, sorry maar kijk je wel goed? Vorig jaar rond deze tijd zaten we al op die 600 en lagen de pieken dichter bij de 800.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoezo zou een bezetting van 600 niet vergelijkbaar zijn met de golven van vorig najaar? Toen zaten we aan precies dat soort aantallen.
[ afbeelding ]
Ik heb het ook bij de Action met veel plezier gebruiktquote:Op donderdag 18 november 2021 16:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja bij de bouwmarkt en de Hema was dit prima, maar bij de Action liep het iets anders soms
Niet heel die winkel moeten afzoeken en voornamelijk spul kopen waar je toch niks mee doetquote:Op donderdag 18 november 2021 16:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Click & Collect was hartstikke relaxed juist. Lekker je bestelling doorgeven en dan bij de ingang afhalen
champagne als je het haaltquote:Op donderdag 18 november 2021 16:11 schreef Arizona het volgende:
[..]
27 november kappertje pakken, kan niet eerder. Ik hoop dat ik de lockdown nog voor ben
Jij vroeg om de fase toch?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gemiddelde ligduur is zo'n 16 dagen. Als je een instroom hebt van 50 per dag en een uitstroom van 30 per dag heb je dus een netto groei van 320 IC patinten in 16 dagen.
Op het moment dat het plateau ligt rond de 30 opnames en 30 uitstroom zit je 'safe', dat is wel uit te zingen. Maar een grotere toename dan afname is funest en zal moeten leiden tot keuzes, afschalen andere zorg of gebruiken BOSS bedden.
Ja, eens. Door de winkel heen rennen vond ik nogal stressvol waardoor ik 119,- euro moest aftikken en toen bleek ik de hele winkel te hebben gekocht.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten we de aankomende week maar echt echt haast gaan maken richting de 1300 bedden van vorig jaar.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoezo zou een bezetting van 600 niet vergelijkbaar zijn met de golven van vorig najaar? Toen zaten we aan precies dat soort aantallen.
[ afbeelding ]
Ik heb over anderhalve week mijn rijexamen. Ik knijp hem langzaam wel.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:11 schreef Arizona het volgende:
[..]
27 november kappertje pakken, kan niet eerder. Ik hoop dat ik de lockdown nog voor ben
In principe wel. Instroom ziekenhuis is uit mn hoofd zo'n 1,5% van de hoeveelheid besmettingen die voor die dag gemeld zijn. Dus niet de dagcijfers, maar de cijfers die daarachter liggen. Van die 1,5% komt gemiddeld genomen zo'n 10% door naar de IC uit mn hoofd.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:11 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dan ga je er vanuit dat de instroom stabiel blijft terwijl deze kan stijgen, afnemen en uiteindelijk weer zal zalen. Waar de piek komt te liggen is wel in te schatten lijkt me
Karretje voor je uit duwen en gewoon omver kegelen. Werkt in de supermarkt ook.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar dan staat net buurvrouw Gerda voor het eiersnijdervak met haar vriendinnen Miep en Hannie.
Ja, de groei is later en langzamer dan vorig jaar. Maar zoals je kan zien piekte de eerste najaarsgolf rond 650. En dat was vanwege de lockdown die half oktober is ingesteld. Van zoiets is nu geen sprake, dus het zou reuze meevallen als we op 600 bezette IC-bedden bleven steken.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:12 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Eh, sorry maar kijk je wel goed? Vorig jaar rond deze tijd zaten we al op die 600 en lagen de pieken dichter bij de 800.
Dit laatste is ook voor getalenteerden het probleem. We zijn er op de savanne opgegroeid met 1,2,veel niet op ingericht. Je kan een getal proberen te begrijpen maar het niet kunnen bevatten.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:55 schreef Confetti het volgende:
Ik verwacht binnen 24-48 uur dat 'bronnen dicht bij het kabinet' de eerste melding gaan maken van meer maatregelen.
Je kan wel de oogkleppen opdoen zoals de regering nu doet maar dat kun je niet volhouden in een beschaafd land. Dit virus trekt zich niks aan van prestigeprojecten van Hugo, debatten in de Kamer of spindokters.
De mens kan het concept van exponentile groei gewoon niet bevatten.
Is dat wat, de Wibra?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:13 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, eens. Door de winkel heen rennen vond ik nogal stressvol waardoor ik 119,- euro moest aftikken en toen bleek ik de hele winkel te hebben gekocht.
Ja sorry he, de taart is inmiddels op.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik was even een uurtje verhinderd.. 24 duizend besmettingen bijna!![]()
![]()
mijn god zeg..
Is dat het percentage op dit moment? Of gemiddeld over de hele crisis?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
In principe wel. Instroom ziekenhuis is uit mn hoofd zo'n 1,5% van de hoeveelheid besmettingen die voor die dag gemeld zijn. Dus niet de dagcijfers, maar de cijfers die daarachter liggen. Van die 1,5% komt gemiddeld genomen zo'n 10% door naar de IC uit mn hoofd.
Of gewoon net iets te hard iets Arabisch klinkend roepenquote:Op donderdag 18 november 2021 16:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Karretje voor je uit duwen en gewoon omver kegelen. Werkt in de supermarkt ook.
quote:Op donderdag 18 november 2021 16:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja sorry he, de taart is inmiddels op.
Er is geen personeel voor, binnen nu en 2 weken gaat het aantal doden fors omhoog. Het is wat het is.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten we de aankomende week maar echt echt haast gaan maken richting de 1300 bedden van vorig jaar.
En alles in het werk stellen daarvoor.
Sta je daar met de hele inboedel van de Actionquote:Op donderdag 18 november 2021 16:13 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, eens. Door de winkel heen rennen vond ik nogal stressvol waardoor ik 119,- euro moest aftikken en toen bleek ik de hele winkel te hebben gekocht.
Ben je vergeten dat vaccins bestaan?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, de groei is later en langzamer dan vorig jaar. Maar zoals je kan zien piekte de eerste najaarsgolf rond 650. En dat was vanwege de lockdown die half oktober is ingesteld. Van zoiets is nu geen sprake, dus het zou reuze meevallen als we op 600 bezette IC-bedden bleven steken.
Ik moet dus serieus een nieuwe eiersnijder hebben, de oude is verroest na een ongepland verblijf in de kelderquote:Op donderdag 18 november 2021 16:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Genoeg om eiersnijders in huis te halen
Wat doe jij in de kelder?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:15 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik moet dus serieus een nieuwe eiersnijder hebben, de oude is verroest na een ongepland verblijf in de kelder
Reeds geweest.quote:
Dat was @Elan die het vroeg.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Jij vroeg om de fase toch?
Officieel nog 2b volgens mij. Wij zitten wel tegen 3 aan. Kunnen fms 1-3 niet meer leveren binnen 6 weken.
Een bijkomend groot probleem is de drukte op SEH voor reguliere zorg. Waar we in de eerste golf een duidelijke afname zagen. Iedereen was toen bang van covid ofzo. Nu is dat totaal anders. SEH draait voor niet-covid op niveau 2019.
Heb je meegenomen dat we een lagere capaciteit hebben dan vorige jaar? Ziekteverzuim, leegloop.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:12 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Eh, sorry maar kijk je wel goed? Vorig jaar rond deze tijd zaten we al op die 600 en lagen de pieken dichter bij de 800.
quote:Op donderdag 18 november 2021 16:07 schreef CherryLips het volgende:
Alle vliegtuigen aan de grond houden.
Ja, dat zou neerkomen op een lagere maximumcapaciteit van zo'n 100 bedden had ik begrepen.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heb je meegenomen dat we een lagere capaciteit hebben dan vorige jaar? Ziekteverzuim, leegloop.
Nee, daarom is de groei op de IC ook wat minder snel dan vorig jaar. Bovendien hadden we vorig jaar veel lagere aantallen dagelijkse positieve tests, dus de verhouding tussen die twee is wel degelijk beter geworden.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:15 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ben je vergeten dat vaccins bestaan?
"eieren" snijdenquote:
Dat is (uit mijn hoofd) het gemiddelde over de hele crisis. @DireStraits7 heeft 't ook weleens uitgerekend.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:14 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Is dat het percentage op dit moment? Of gemiddeld over de hele crisis?
Het is dan ook niet magischquote:Op donderdag 18 november 2021 16:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, daarom is de groei op de IC ook wat minder snel dan vorig jaar. Bovendien hadden we vorig jaar veel lagere aantallen dagelijkse positieve tests, dus de verhouding tussen die twee is wel degelijk beter geworden.
Maar dat de groei van de IC-bezetting binnenkort magisch gaat stoppen, daar blijkt vooralsnog weinig van.
Ik zou het interessant vinden om te zien hoe die verhouding pakweg de laatste twee maanden is. Dat zal door de vaccins natuurlijk heel anders zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is (uit mijn hoofd) het gemiddelde over de hele crisis. @:DireStraits7 heeft 't ook weleens uitgerekend.
Spullen opbergenquote:
Neequote:Op donderdag 18 november 2021 16:20 schreef trustychords het volgende:
Is er trouwens nog een beetje zicht op het daadwerkelijke aantal besmettingen?
Onder druk word van alles vloeibaar, dus er is vast nog wel iets mogelijk.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:14 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Er is geen personeel voor, binnen nu en 2 weken gaat het aantal doden fors omhoog. Het is wat het is.
Maar ik lees dat 3a zoveel betekent als mensen die minder dan 10% kans op overleven hebben geen IC-bed meer krijgen, is dat sowieso niet een beetje een luxepositie om vanuit de handelen op dit moment in deze specifieke situatie?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Jij vroeg om de fase toch?
Officieel nog 2b volgens mij. Wij zitten wel tegen 3 aan. Kunnen fms 1-3 niet meer leveren binnen 6 weken.
Een bijkomend groot probleem is de drukte op SEH voor reguliere zorg. Waar we in de eerste golf een duidelijke afname zagen. Iedereen was toen bang van covid ofzo. Nu is dat totaal anders. SEH draait voor niet-covid op niveau 2019.
Het gas is wel duur op het moment, dus dat winstoogmerk kun je sowieso vergetenquote:Op donderdag 18 november 2021 16:19 schreef aartstyle het volgende:
Ik ga een sywertje doen en een crematorium beginnen zonder winstoogmerk.
Wellicht vind ik nog wat papieren van de christenunie dat we kunnen opstoken?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het gas is wel duur op het moment, dus dat winstoogmerk kun je sowieso vergeten
Als die collega's volledig gevaccineerd zijn is de kans dat ze in het ziekenhuis komen niet zo groot.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:05 schreef Galvez het volgende:
[..]
Afgelopen weken 3 besmette collega’s hier. Alle 3 via hun basisschoolkinderen. Maar laten we vooral niet de olifant in de kamer benoemen.
Denk dat dat heel lastig te achterhalen is, veel mensen ook die bij een positieve zelftest zichzelf wel in quarantaine gooien maar niet nog een test bij de GGD laten afnemen en dus niet geregistreerd staan als besmetting.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:20 schreef trustychords het volgende:
Is er trouwens nog een beetje zicht op het daadwerkelijke aantal besmettingen?
We gaan langzaam van de situatie, we moeten zoveel mogelijk Corona voorkomen naar fuck it let's gooooo met die groepsimmuniteit.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:05 schreef Galvez het volgende:
[..]
Afgelopen weken 3 besmette collega’s hier. Alle 3 via hun basisschoolkinderen. Maar laten we vooral niet de olifant in de kamer benoemen.
Het zegt inmiddels wel wat. De bescherming van de vaccinaties nemen al weer verder af. We hebben al een ratio uit deze golf kunnen herleiden. Ik verwacht niet dat die heel anders zal worden de komende weken. Dus als je nu de zkhs opnames hebt van pak hem beet 10K besmettingen van 2 weken geleden. Dan kan je ervanuit gaan dat de instroom over 2 weken 2 x zo hoog is als op dit moment.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als die collega's volledig gevaccineerd zijn is de kans dat ze in het ziekenhuis komen niet zo groot.
Dat is mijn belangrijkste bezwaar over die 23000 besmettingen, het zegt feitelijk geen reet. Het gaat om de ongevaccineerden en kwetsbaren die wellicht wat minder weerstand hebben.
De cijfers tonen ook dat het overgrote merendeel in de ziekenhuizen 60+ is, regardless vaccinatiestatus.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als die collega's volledig gevaccineerd zijn is de kans dat ze in het ziekenhuis komen niet zo groot.
Dat is mijn belangrijkste bezwaar over die 23000 besmettingen, het zegt feitelijk geen reet. Het gaat om de ongevaccineerden en kwetsbaren die wellicht wat minder weerstand hebben.
Nee dat kan niet, want je weet niet wie er besmet raakt.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:24 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Het zegt inmiddels wel wat. De bescherming van de vaccinaties nemen al weer verder af. We hebben al een ratio uit deze golf kunnen herleiden. Ik verwacht niet dat die heel anders zal worden de komende weken. Dus als je nu de zkhs opnames hebt van pak hem beet 10K besmettingen van 2 weken geleden. Dan kan je ervanuit gaan dat de instroom over 2 weken 2 x zo hoog is als op dit moment.
Niet als die verdubbeling in besmettingscijfers met name in de categorie 0-14 zit, en daar lijkt het wel steeds sterker op.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:24 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Het zegt inmiddels wel wat. De bescherming van de vaccinaties nemen al weer verder af. We hebben al een ratio uit deze golf kunnen herleiden. Ik verwacht niet dat die heel anders zal worden de komende weken. Dus als je nu de zkhs opnames hebt van pak hem beet 10K besmettingen van 2 weken geleden. Dan kan je ervanuit gaan dat de instroom over 2 weken 2 x zo hoog is als op dit moment.
Ja, dat is onhoudbaar. Ik heb het nog niet eerder zo somber ingezien als nu. SEH overspoeld. OK is 40 procent afgeschaald. Fms 3 kunnen we niet binnen 6 weken leveren want onvoldoende IC capaciteit. Teveel "verkeerd bed" patinten, die moeten uitstromen naar VVT maar die hebben ook geen plek. Huisartsen die steeds meer insturen omdat ze ook geen andere opties hebben.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat was @:Elan die het vroeg.
Effectief heb je dus een additionele instroom van zo'n 2000 patinten per week via de SEH, bovenop de gewone bezetting. Dat lijkt me onhoudbaar. Komen veel IC patinten ook via de SEH binnen? Stromen ze door van cohort naar IC of komt 't ook voor dat patinten gelijk naar de IC gaan?
Ik heb ook het idee dat de instroom op verpleeg echt gigantisch in de lift zit, veel harder dan je zou verwachten met deze hoeveelheid ongevaccineerden. Daarom stoor ik me er ook zo aan dat die boosters zo lang op zich laten wachten.
eigenlijk om code zwart te voorkomen dmv triage.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar ik lees dat 3a zoveel betekent als mensen die minder dan 10% kans op overleven hebben geen IC-bed meer krijgen, is dat sowieso niet een beetje een luxepositie om vanuit de handelen op dit moment in deze specifieke situatie?
Sorry voor de noob-vragen hoor.
Zo "23000 besmettingen@$@%EINZ@!!!~!" zegt niets nee, maar de onderliggende cijfers, verdeling per leeftijdsgroep en vaccinatiestatus kan je heel veel vertellen.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Er zijn wel gegevens beschikbaar van positieve tests uitgesplitst naar leeftijd.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:25 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Nee dat kan niet, want je weet niet wie er besmet raakt.
quote:Op donderdag 18 november 2021 16:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, dat is onhoudbaar. Ik heb het nog niet eerder zo somber ingezien als nu. SEH overspoeld. OK is 40 procent afgeschaald. Fms 3 kunnen we niet binnen 6 weken leveren want onvoldoende IC capaciteit. Teveel "verkeerd bed" patinten, die moeten uitstromen naar VVT maar die hebben ook geen plek. Huisartsen die steeds meer insturen omdat ze ook geen andere opties hebben.
En dan stijgen de cijfers alleen nog maar.
Oh en ik heb minder personeel. En van het personeel dat we overhebben zitten we op 10 procent verzuim. En dat zie ik alleen maar oplopen.
We zijn wel vaker dichtbij de afgrond geweest, maar dit is vrijwel niet meer te redden. Alleen lijken te weinig mensen zich dat te beseffen.
Tuurlijk dat klopt wel. Maar ik denk dat alle andere variabelen elkaar wel redelijk opheffen. Dus extra vaccinaties en nu relatief meer jongeren die besmet raken vs afnemende bescherming van de vaccins.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Niet als die verdubbeling in besmettingscijfers met name in de categorie 0-14 zit, en daar lijkt het wel steeds sterker op.
Dit klinkt wel opbeurendquote:Op donderdag 18 november 2021 16:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, dat is onhoudbaar. Ik heb het nog niet eerder zo somber ingezien als nu. SEH overspoeld. OK is 40 procent afgeschaald. Fms 3 kunnen we niet binnen 6 weken leveren want onvoldoende IC capaciteit. Teveel "verkeerd bed" patinten, die moeten uitstromen naar VVT maar die hebben ook geen plek. Huisartsen die steeds meer insturen omdat ze ook geen andere opties hebben.
Oh en ik heb minder personeel. En van het personeel dat we overhebben zitten we op 10 procent verzuim. En dat zie ik alleen maar oplopen.
We zijn wel vaker dichtbij de afgrond geweest, maar dit is vrijwel niet meer te redden. Alleen lijken te weinig mensen zich dat te beseffen.
En de besmettingen die onder de radar blijven niet te vergeten. Was beetje vragen naar de bekende weg, maar wie weet dat een of andere slimme statisticus/data-analyst of whatever een mooie methode heeft om enigzins betrouwbaar te extrapoleren.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Denk dat dat heel lastig te achterhalen is, veel mensen ook die bij een positieve zelftest zichzelf wel in quarantaine gooien maar niet nog een test bij de GGD laten afnemen en dus niet geregistreerd staan als besmetting.
Overheid straalt ook geen urgentie uit op dit moment. Straks zijn ze allemaal weer verbaasd en heeft het virus ze weer op de verkeerde been gezet.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik gaf een duimpje, maar ik wil eigenlijk een traantje geven.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja klopt, dat bedoelde ik eigenlijk. Dat je dus niet zomaar die cijfers kunt verdubbelen zonder de verdeling te kennen. Slecht verwoord van mijn kantquote:Op donderdag 18 november 2021 16:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn wel gegevens beschikbaar van positieve tests uitgesplitst naar leeftijd.
[ afbeelding ]
[..]
Widm: Covid editiequote:Op donderdag 18 november 2021 16:08 schreef Noek het volgende:
Gewoon weer straks je skere shit in een tas bij de Action ophalen of met een rotvaart door die winkel want je hebt nog maar 0"33 seconden.
[..]
Er is nog zat capaciteit.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat klopt er niet aan wat hij zegt?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:29 schreef SEMTEX het volgende:
Intussen... in de bubbel van Arie Slob..
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Zeker omdat de enige maatregel die nu overwogen wordt het verder uitrollen van de QR-code is. Alsof dat gaat helpen.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:31 schreef Elan het volgende:
Als je Lenny zo leest is het eigenlijk al te laat en koersen ze dus (bewust) af op de ram door de muur benadering en niet meer voor beteugeling.
Lijkt me vreselijk frustrerend. Sterkte daar!quote:Op donderdag 18 november 2021 16:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Daarom moet je je dus niet laten leiden door dat soort hysterie. Sympathie voor de persoon in die situatie is uiteraard wel nodig.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:31 schreef Elan het volgende:
Als je Lenny zo leest is het eigenlijk al te laat en koersen ze dus (bewust) af op de ram door de muur benadering en niet meer voor beteugeling.
Hysterie, ja?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:32 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Daarom moet je je dus niet laten leiden door dat soort hysterie.
Waar moet je je dan wel door laten leiden? @Lenny_Leonard legt uit hoe het er in zijn ziekenhuis aan toe gaat. Ik vind dat hij er niet eens hysterisch over doet, maar gewoon feitelijk uitlegt.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:32 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
man man man. Er zit hier een gewaardeerd forum lid er zwaar doorheen. Iemand die dag en nacht strijd om deze crisis te bestrijden. En dan komt Bliksem92 met dit soort uitingen. Gewoon zielig.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:32 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Nou, wij denken hier wel dat ze volledig incompetent zijn maar zelfs een blinde zou moeten inzien dat er eerder ingegrepen had moeten worden. Dus wellicht zit de vork anders in de steel, maar dan kunnen ze dat maar beter communiceren naar het volk .quote:Op donderdag 18 november 2021 16:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker omdat de enige maatregel die nu overwogen wordt het verder uitrollen van de QR-code is. Alsof dat gaat helpen.
Waar komen die SEH patinten dan vandaan? Die vangen toch geen COVID patinten op?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het niet goed, maar het hebben over de rand van de afgrond is gewoon nergens voor nodig. Het grote plaatje blijft belangrijker. Bovendien heb ik weinig sympathie voor posters die meteen beginnen te scheldenquote:Op donderdag 18 november 2021 16:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waar moet je je dan wel door laten leiden? @:Lenny_Leonard legt uit hoe het er in zijn ziekenhuis aan toe gaat. Ik vind dat hij er niet eens hysterisch over doet, maar gewoon feitelijk uitlegt.
Je moet het toch met me eens zijn dat het niet goed gaat?
wie zegt dat je een test afspraak kunt krijgen? alles is overbelastquote:Op donderdag 18 november 2021 16:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Denk dat dat heel lastig te achterhalen is, veel mensen ook die bij een positieve zelftest zichzelf wel in quarantaine gooien maar niet nog een test bij de GGD laten afnemen en dus niet geregistreerd staan als besmetting.
quote:Op donderdag 18 november 2021 16:29 schreef SEMTEX het volgende:
Intussen... in de bubbel van Arie Slob..
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Iemand die dagelijks met de realiteit op de IC's geconfronteerd wordt hysterisch noemen, veel gekker moet het niet worden.quote:
Dat scheelt, want ik scheld niet.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:36 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het niet goed, maar het hebben over de rand van de afgrond is gewoon nergens voor nodig. Het grote plaatje blijft belangrijker. Bovendien heb ik weinig sympathie voor posters die meteen beginnen te schelden.
Ook dat nog eens jaquote:Op donderdag 18 november 2021 16:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wie zegt dat je een test afspraak kunt krijgen? alles is overbelast
Eerst claim je dat het niet zo ver komt en wanneer het gebeurt vind je het hysterie?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:31 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Wat klopt er niet aan wat hij zegt?
ik geloof het 100%, watch and burnquote:Op donderdag 18 november 2021 16:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |