quote:Op donderdag 18 november 2021 16:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja sorry he, de taart is inmiddels op.
Er is geen personeel voor, binnen nu en 2 weken gaat het aantal doden fors omhoog. Het is wat het is.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten we de aankomende week maar echt echt haast gaan maken richting de 1300 bedden van vorig jaar.
En alles in het werk stellen daarvoor.
Sta je daar met de hele inboedel van de Actionquote:Op donderdag 18 november 2021 16:13 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, eens. Door de winkel heen rennen vond ik nogal stressvol waardoor ik 119,- euro moest aftikken en toen bleek ik de hele winkel te hebben gekocht.
Ben je vergeten dat vaccins bestaan?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, de groei is later en langzamer dan vorig jaar. Maar zoals je kan zien piekte de eerste najaarsgolf rond 650. En dat was vanwege de lockdown die half oktober is ingesteld. Van zoiets is nu geen sprake, dus het zou reuze meevallen als we op 600 bezette IC-bedden bleven steken.
Ik moet dus serieus een nieuwe eiersnijder hebben, de oude is verroest na een ongepland verblijf in de kelderquote:Op donderdag 18 november 2021 16:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Genoeg om eiersnijders in huis te halen
Wat doe jij in de kelder?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:15 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik moet dus serieus een nieuwe eiersnijder hebben, de oude is verroest na een ongepland verblijf in de kelder
Reeds geweest.quote:
Dat was @Elan die het vroeg.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Jij vroeg om de fase toch?
Officieel nog 2b volgens mij. Wij zitten wel tegen 3 aan. Kunnen fms 1-3 niet meer leveren binnen 6 weken.
Een bijkomend groot probleem is de drukte op SEH voor reguliere zorg. Waar we in de eerste golf een duidelijke afname zagen. Iedereen was toen bang van covid ofzo. Nu is dat totaal anders. SEH draait voor niet-covid op niveau 2019.
Heb je meegenomen dat we een lagere capaciteit hebben dan vorige jaar? Ziekteverzuim, leegloop.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:12 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Eh, sorry maar kijk je wel goed? Vorig jaar rond deze tijd zaten we al op die 600 en lagen de pieken dichter bij de 800.
quote:Op donderdag 18 november 2021 16:07 schreef CherryLips het volgende:
Alle vliegtuigen aan de grond houden.
Ja, dat zou neerkomen op een lagere maximumcapaciteit van zo'n 100 bedden had ik begrepen.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heb je meegenomen dat we een lagere capaciteit hebben dan vorige jaar? Ziekteverzuim, leegloop.
Nee, daarom is de groei op de IC ook wat minder snel dan vorig jaar. Bovendien hadden we vorig jaar veel lagere aantallen dagelijkse positieve tests, dus de verhouding tussen die twee is wel degelijk beter geworden.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:15 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ben je vergeten dat vaccins bestaan?
"eieren" snijdenquote:
Dat is (uit mijn hoofd) het gemiddelde over de hele crisis. @DireStraits7 heeft 't ook weleens uitgerekend.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:14 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Is dat het percentage op dit moment? Of gemiddeld over de hele crisis?
Het is dan ook niet magischquote:Op donderdag 18 november 2021 16:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, daarom is de groei op de IC ook wat minder snel dan vorig jaar. Bovendien hadden we vorig jaar veel lagere aantallen dagelijkse positieve tests, dus de verhouding tussen die twee is wel degelijk beter geworden.
Maar dat de groei van de IC-bezetting binnenkort magisch gaat stoppen, daar blijkt vooralsnog weinig van.
Ik zou het interessant vinden om te zien hoe die verhouding pakweg de laatste twee maanden is. Dat zal door de vaccins natuurlijk heel anders zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is (uit mijn hoofd) het gemiddelde over de hele crisis. @:DireStraits7 heeft 't ook weleens uitgerekend.
Spullen opbergenquote:
Neequote:Op donderdag 18 november 2021 16:20 schreef trustychords het volgende:
Is er trouwens nog een beetje zicht op het daadwerkelijke aantal besmettingen?
Onder druk word van alles vloeibaar, dus er is vast nog wel iets mogelijk.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:14 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Er is geen personeel voor, binnen nu en 2 weken gaat het aantal doden fors omhoog. Het is wat het is.
Maar ik lees dat 3a zoveel betekent als mensen die minder dan 10% kans op overleven hebben geen IC-bed meer krijgen, is dat sowieso niet een beetje een luxepositie om vanuit de handelen op dit moment in deze specifieke situatie?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Jij vroeg om de fase toch?
Officieel nog 2b volgens mij. Wij zitten wel tegen 3 aan. Kunnen fms 1-3 niet meer leveren binnen 6 weken.
Een bijkomend groot probleem is de drukte op SEH voor reguliere zorg. Waar we in de eerste golf een duidelijke afname zagen. Iedereen was toen bang van covid ofzo. Nu is dat totaal anders. SEH draait voor niet-covid op niveau 2019.
Het gas is wel duur op het moment, dus dat winstoogmerk kun je sowieso vergetenquote:Op donderdag 18 november 2021 16:19 schreef aartstyle het volgende:
Ik ga een sywertje doen en een crematorium beginnen zonder winstoogmerk.
Wellicht vind ik nog wat papieren van de christenunie dat we kunnen opstoken?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het gas is wel duur op het moment, dus dat winstoogmerk kun je sowieso vergeten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |