Mark vindt van zichzelf altijd dat hij de boel heel kordaat en daadkrachtig aangepakt heeft, hoe groot de shitshow in werkelijkheid ook is.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh..maar Mark zei gisteren nog dat ie misschien wel te veel maatregelen genomen had.
Dan maar wappies weigeren. Eigen schuld.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
En hoeveel van die bedden zijn momenteel vrij? Het antwoord: 31 te weinig.
[ afbeelding ]
'Code zwart' is inmiddels een soort modewoord geworden, dat helpt ook niet. We hebben totaal ~1040 IC bedden. In elk ziekenhuis moeten er BOSS (bedden voor urgente situaties) vrij blijven om acute zorg te kunnen bieden, dat komt effectief neer op 2 IC bedden per ziekenhuis.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:58 schreef 4-elements het volgende:
[..]
We hebben iets van 1.000 IC-bedden, dus we zitten nog lang niet bij code zwart.
wij hebben geen keus meer.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:53 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En hoe lang willen we dat liedje gaan vol houden?
Je ziet het nu al, je kan wel 1,5 meter verplicht gaan stellen, maar dat gaat bijna niemand meer doen als het niet hardhandig wordt afgedwongen.
Elke volgende lockdown moet je dus meer repressie toe gaan passen om te zorgen dat ie nog werkt. Willen we dat echt?
Geloof je dat werkelijk?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:00 schreef Elan het volgende:
[..]
In Oostenrijk lagen de lijken al op de gangen, dan heb je een beetje een idee wat ons volgende week ook te wachten staat
En dan bij de vorige verzwaring:quote:
Dat was een heel goed punt. Er is al veel te veel micromanagement geweest.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh..maar Mark zei gisteren nog dat ie misschien wel te veel maatregelen genomen had.
Of zoals een paar jaar terug, toen ik bijna non-stop boven een emmer hing en niet meer kon eten. Nee, geen boulimia, maar een te snelle schildklier waar ik blijkbaar wat te lang mee rond liep.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja dit, als m'n moeder het aan haar hart krijgt zou het fijn zijn als ze niet ligt te versterven voor het ziekenhuis.
Of als ik struikel en m'n been breek, zou het fijn zijn als iemand er wat pinnen en plaatjes in kan zetten zonder dat de boel helemaal scheef groeit.
Er zijn er ongeveer 150 vrij.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
En hoeveel van die bedden zijn momenteel vrij? Het antwoord: 31 te weinig.
[ afbeelding ]
Was je lul stukquote:Op donderdag 18 november 2021 16:01 schreef CherryLips het volgende:
Handzeep was gister al op bij de AHViespeuken.
Dat zou wel code zwart zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:02 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dan maar wappies weigeren. Eigen schuld.
Niet genoeg Vitamine D pillen geslikt jijquote:Op donderdag 18 november 2021 16:03 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Of zoals een paar jaar terug, toen ik bijna non-stop boven een emmer hing en niet meer kon eten. Nee, geen boulimia, maar een te snelle schildklier waar ik blijkbaar wat te lang mee rond liep.
Destijds kon ik nog opgenomen worden, maar als zoiets nog een keer gebeurt is er een enorm probleem.
Dat is ook een scenario wat al sinds het begin van de epidemie op tafel ligt. Bij de epidemiologen iig. Nu moet het nog even doordringen bij bevolking en bestuurders.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als we nu die maatregelen weer van stal halen accepteren we eigenlijk meteen dat dat de komende jaren ook nog nodig gaat zijn; tenzij er opeens magisch een medicijn op de markt komt die wél goed genoeg werkt; goed genoeg om maatregelen tegen te gaan althans.
Heel toevallig ziet de crypto-curve er ook ongeveer zo uit, dus volgende week daalt het weer...quote:Op donderdag 18 november 2021 16:00 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Als dit crypto munten waren dan was je nu extreem rijk.
Vervelende van deze vaccinatie campagne is dat zij 'effectief' (b)leek voor de Wuhan-variant en we nu gaan zien dat er varianten zijn die zich een stuk minder van die effectiviteit (tegen besmetting & transmissie) aantrekken.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gaat langzaam toch hard. Vaccineren helpt duidelijk, maar het helpt niet genoeg.
Vergeet niet dat er ook uitstroom is he. De instroom gaat uiteraard altijd eerst omhoog en dan volgt de uitstroom later. De ligduur lijkt wel korter te zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Er zijn er ongeveer 180 vrij.
Met een instroom van rond de 40 is het dus klaar over een dag of 5.
Dit kost hem straks nog zijn kop joh als de lijken zich hier ook opstapelen in het ZKH...quote:
Slijter blijft open, essentiële winkel.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ga nog maar even gauw naar de kapper,tandarts, whisky en andere boodschappen in slaan.
Dat worden donkere feestdagen...
Ik verwacht dat ook.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:55 schreef Confetti het volgende:
Ik verwacht binnen 24-48 uur dat 'bronnen dicht bij het kabinet' de eerste melding gaan maken van meer maatregelen.
Je kan wel de oogkleppen opdoen zoals de regering nu doet maar dat kun je niet volhouden in een beschaafd land. Dit virus trekt zich niks aan van prestigeprojecten van Hugo, debatten in de Kamer of spindokters.
De mens kan het concept van exponentiële groei gewoon niet bevatten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |