SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Wat is dat nu weer voor een argument manquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou wonen daar ook net wat minder mensen dan hier.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Lijkt me ook bij amateursport.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen publiek is toch alleen bij professionele wedstrijden? Of ook bij de amateursport?![]()
Valt me trouwens nog mee dat de sportscholen vooralsnog buiten schot lijken te blijven.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nee, lijkt me niet. Kan je ook niet op handhaven.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Lijkt me ook bij amateursport.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Je moet ook alleen willen dalen tot een niveau dat enigszins behapbaar is voor de zorg. En dan gaan bedenken hoe je de R over langere tijd rond de 1 houdt. Agressief dalen middels een lockdown ziet er natuurlijk heel daadkrachtig uit maar wat gebeurt er als ie voorbij is?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien moeten ze ook gewoon duidelijk aangeven waar ze nu heen willen met deze 3 weken, en waar ze zeg de eerste week van december hopen te zitten in de cijfers.
Maar we krijgen straks natuurlijk gewoon weer vaag gelul 'het daalt nog niet snel genoeg' en bla bla.I'll give you something to do![]()
Nu komt er bij ons toch al geen hond kijken, maar voor de 1e elftallen en de inkomsten daarvan is het opnieuw een klap voor amateurverenigingen..quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vrees ook voor het laatste.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Sorry, na een minuutje vind ik dat het magquote:
Het kabinet heeft veel te laat ingegrepen, waardoor het maar de vraag is of dit maatregelenpakket uberhaupt een deuk in de boter kan slaan. Wellicht dat een 2G-systeem daar voor een oplossing kan zorgen, maar ik ben bang dat dan wel (en dan moet nog blijken dat er politiek draagvlak voor is) na de inwerkingtreding heel snel moet blijken dat het aantal besmettingen, en in ieder geval de klinische en IC-opnames, moet dalen. Anders zit er weer niks anders op dan wederom een zwaardere lockdown en gaan we wederom een depressieve winter tegemoet.
Met een beetje visie / verantwoordelijkheidsgevoel had dit echt wel voorkomen kunnen worden. Met de kennis van het VK en ons beperkt aantal ziekenhuisbedden is het echt 1 + 1. Leuk dat alles binnen de modellen vielen van het RIVM, maar een model is een model, geen alomvaststaande berekening van de toekomst. Een beetje voorzichtigheid had toch wel niet misstaan...![]()
Dat ze die ook maar met rust laten godverdommequote:Op vrijdag 12 november 2021 10:01 schreef Caland het volgende:
Valt me trouwens nog mee dat de sportscholen vooralsnog buiten schot lijken te blijven.![]()
Maar dat hebben we al eerder gehad.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee, lijkt me niet. Kan je ook niet op handhaven.![]()
Ik vind wel dat Bruls nog lang stil is. Die wel altijd relevant zijn en zijn plasje erover doen. Of het is te streng of niet streng genoeg, maar het is nooit goed.![]()
Het punt is natuurlijk dat het niet zo is dat een land met meer bedden het ook per definitie beter voor elkaar heeft. Wij kunnen, in theorie, ook 1000 extra ic-bedden creëren door er een legertje geneeskundestudenten tegenaan te gooien. Of we dan per saldo beter af zijn qua zorg is maar de vraag.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:59 schreef Dven het volgende:
[..]
User heeft het dan ook enkel over dit moment. Als een pauperland waar geen hond gevaccineerd wil worden op gebied van zorgbeschikbaarheid tijdens een pandemie het beter voor elkaar heeft dan gidsland Nederland dan moet er toch een keertje achter de oren gekrabt worden.![]()
quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[ twitter ]![]()
![]()
DONT FUCK WITH USHet gaat pas echt uit de hand lopen als ook Gerda´s met stoeptegels gaan gooien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dan laten we het weer oplopen totdat we te laat zijn en zo gaan we nog een paar jaar door.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:01 schreef galantis het volgende:
[..]
Je moet ook alleen willen dalen tot een niveau dat enigszins behapbaar is voor de zorg. En dan gaan bedenken hoe je de R over langere tijd rond de 1 houdt. Agressief dalen middels een lockdown ziet er natuurlijk heel daadkrachtig uit maar wat gebeurt er als ie voorbij is?![]()
Daarom: 2G.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:01 schreef galantis het volgende:
[..]
Je moet ook alleen willen dalen tot een niveau dat enigszins behapbaar is voor de zorg. En dan gaan bedenken hoe je de R over langere tijd rond de 1 houdt. Agressief dalen middels een lockdown ziet er natuurlijk heel daadkrachtig uit maar wat gebeurt er als ie voorbij is?![]()
Ja, ik ben natuurlijk maar een zwakke eenling met een individuele kijk, maar ik had niet echt het gevoel dat het hielp.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat ik al zei, ze zullen er cijfers van hebben, dus het werkt maar leuk is anders
De praktijk zag dat het drukker was in de supermarkten en koopjeswinkels en de geeft dat ook aan theorie.
Wat het wel doet is het kweken van een sense of urgency. Ofwel, weer een symboolmaatregel. Jeweetwel, waar ze goed in zijn.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Kunnen we niet gewoon jaarlijks een lockdownperiode doen? Zo ergens voor de feestdagen ofzo. En kort voor de lente ook. Beetje thuis ontstressen. Het milieu even laten bijkomen. DE ZORG ONTLASTEN.
Laatste week oktober klok verzetten en in november de lockdown zetten"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Wat denk je, die rent voor de laatste keer naar het buffet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:02 schreef maan_man het volgende:
Ik vind wel dat Bruls nog lang stil is. Die wel altijd relevant zijn en zijn plasje erover doen. Of het is te streng of niet streng genoeg, maar het is nooit goed.![]()
We doen het allemaal voor @Lenny_Leonardquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:02 schreef Dven het volgende:
Kunnen we niet gewoon jaarlijks een lockdownperiode doen? Zo ergens voor de feestdagen ofzo. En kort voor de lente ook. Beetje thuis ontstressen. Het milieu even laten bijkomen. DE ZORG ONTLASTEN.
Laatste week oktober klok verzetten en in november de lockdown zetten![]()
Krijgen we het geneuzel weer over 'is niet te handhaven'.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee, lijkt me niet. Kan je ook niet op handhaven.![]()
Wordt ook een feest datquote:
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wat je dus niet kunt voorkomen. Of je sluit iedere kantine.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zicht op het veld? Deze snap ik niet helemaal.
Geen publiek bij wedstrijden is geen publiek. Dus niet buiten langs de lijn en niet binnen vanuit de kantine.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Zolang duurde het echt nietquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
Sorry, na een minuutje vind ik dat het mag![]()
Mijn laatste post, keek of ik echt de laatste was en maakte een nieuwe![]()
snap dat het lang voelde![]()
![]()
DEN HAAG (ANP) - Nederlanders maakten maandag, dinsdag en woensdag minder gebruik van het openbaar vervoer dan de eerste drie werkdagen van vorige week. Cijfers van het ov-chipkaartbedrijf Translink laten een daling zien van ruim vier procent. Vorige week dinsdag scherpte het kabinet het advies aan om thuis te werken. In de dagen daarna was het niet meteen rustiger in de treinen, bussen, metro's en trams, maar begin deze week dus wel.
Op maandag, dinsdag en woensdag checkten alle reizigers samen gemiddeld 3,15 miljoen keer per dag in met hun ov-chipkaart, tegen 3,28 miljoen een week eerder. In de laatste twee weken van oktober werden nog minder ritten in treinen, bussen, metro's en trams gemaakt, maar toen was het in een groot deel van het land herfstvakantie. Vakanties niet inbegrepen was het half september voor het laatst zo rustig in het ov.
Mark Rutte scherpte tijdens de persconferentie vorige week dinsdag het advies om thuis te werken aan door Nederlanders te vragen om dat minimaal de helft van de werktijd te doen. In de dagen daarop was het behalve in het ov, ook niet meteen op de weg te merken dat het rustiger werd. Over de drukte op de weg aan het begin van deze week zijn nog geen cijfers bekend.
https://www.msn.com/nl-nl(...)AQCfNV?ocid=msedgntp
HET LEK IS BOVEN![]()
Ja, dat is ook precies het punt. Betaalde en amateurtak zijn echt 2 verschillende dingen wat dat aangaat.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nu komt er bij ons toch al geen hond kijken, maar voor de 1e elftallen en de inkomsten daarvan is het opnieuw een klap voor amateurverenigingen..
Nu ben ik zelf commissielid Mediazaken bij mijn clubje dus ik kom toch wel binnen. Maar het is zo sneu voor al die mensen die het wekelijkse voetbaluitje voor de zoveelste keer door de neus geboord zien. Ik zou zeggen werk gewoon met QR, placeren oid in die kantines.![]()
Is ook gewoon een sociaal gezellig gebeuren..Echt balen dit.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nu komt er bij ons toch al geen hond kijken, maar voor de 1e elftallen en de inkomsten daarvan is het opnieuw een klap voor amateurverenigingen..![]()
In de regel genomen niet maar in acute situaties dus wel.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het punt is natuurlijk dat het niet zo is dat een land met meer bedden het ook per definitie beter voor elkaar heeft. Wij kunnen, in theorie, ook 1000 extra ic-bedden creëren door er een legertje geneeskundestudenten tegenaan te gooien. Of we dan per saldo beter af zijn qua zorg is maar de vraag.
Ik vraag me af hoeveel de zorg afschalen Nederland inmiddels per saldo opgeleverd heeft. Dat zal niet veel meer zijn."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ja dan moeten ze de hele (amateur)sport weer gaan stil leggen en dat durven ze ook weer nietquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:01 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Maar dat hebben we al eerder gehad.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Van de samenleving opzadelen met nonmaatregelen wel?quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Worden de ziekenhuizen daar leger van?
En de ziekenhuizen zijn aardig leeg. 300 IC bedden vol, wat is dat nou op 17,8mln?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
quote:. Ik zit ook in de kelderklasse maar het moment dat ik in de derde helft moet gaan spelen stop ik direct.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Toen lag het ook niet stil?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja dan moeten ze de hele (amateur)sport weer gaan stil leggen en dat durven ze ook weer niet![]()
Krijg je weer de discussie: Waarvoor bent u op ons sportpark? Als begeleider/sporter/toeschouwer/vrijwilliger etc.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat je dus niet kunt voorkomen. Of je sluit iedere kantine.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Laat op de middag is juist ideaal, bij ons kunnen genoeg zzp’ers dan nog gewoon lekker zwartwerken op de zaterdag en vanuit de kantine rol je zo de stad in.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]. Ik zit ook in de kelderklasse maar het moment dat ik in de derde helft moet gaan spelen stop ik direct.
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Het legioen bij SC Feyenoord - Smitshoekquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Lijkt me ook bij amateursport.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
In deze wintermaanden is 16u echt wel laat, ja. Alleen mijn club is al overvol en de seniorentak is een paar jaar terug volledig over gegaan naar de zaterdag.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]. Ik zit ook in de kelderklasse maar het moment dat ik in de derde helft moet gaan spelen stop ik direct.
![]()
Best een goed idee. Kan de wereld eens even op adem komen. 2 weken alles dicht, iedereen vrij.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:02 schreef Dven het volgende:
Laatste week oktober klok verzetten en in november de lockdown zettenGaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
Kwam dit niet gewoon doordat treinen niet reden ivm die niet rijdende treinen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:03 schreef Oriente het volgende:
DEN HAAG (ANP) - Nederlanders maakten maandag, dinsdag en woensdag minder gebruik van het openbaar vervoer dan de eerste drie werkdagen van vorige week. Cijfers van het ov-chipkaartbedrijf Translink laten een daling zien van ruim vier procent. Vorige week dinsdag scherpte het kabinet het advies aan om thuis te werken. In de dagen daarna was het niet meteen rustiger in de treinen, bussen, metro's en trams, maar begin deze week dus wel.
Op maandag, dinsdag en woensdag checkten alle reizigers samen gemiddeld 3,15 miljoen keer per dag in met hun ov-chipkaart, tegen 3,28 miljoen een week eerder. In de laatste twee weken van oktober werden nog minder ritten in treinen, bussen, metro's en trams gemaakt, maar toen was het in een groot deel van het land herfstvakantie. Vakanties niet inbegrepen was het half september voor het laatst zo rustig in het ov.
Mark Rutte scherpte tijdens de persconferentie vorige week dinsdag het advies om thuis te werken aan door Nederlanders te vragen om dat minimaal de helft van de werktijd te doen. In de dagen daarop was het behalve in het ov, ook niet meteen op de weg te merken dat het rustiger werd. Over de drukte op de weg aan het begin van deze week zijn nog geen cijfers bekend.
https://www.msn.com/nl-nl(...)AQCfNV?ocid=msedgntp
HET LEK IS BOVEN
Of door het slechtere weer, meer mensen met de auto gingen?![]()
Kantine blijft gewoon open hoor, die is hier vorige winter ook gewoon altijd open geweest. Alleen bij een wedstrijd zonder publiek is die dan alleen maar bedoeld voor toiletbezoek en om een bakje koffie te tappen voor die paar mensen die er wel bij mogen zijn. Geen verkoop van ander spul. Tenminste, zo ging het vorig jaar bij ons.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat je dus niet kunt voorkomen. Of je sluit iedere kantine.
Voor (bestuurs)vergaderingen etc is clubhuis ook altijd open gebleven.![]()
Niets als je ook 300.000 bedden zou hebben.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Van de samenleving opzadelen met nonmaatregelen wel?
En de ziekenhuizen zijn aardig leeg. 300 IC bedden vol, wat is dat nou op 17,8mln?"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Dan is kuipers een dikke vette leugenaar want hij zij maandag bij jinek dat binnen 2 weken na de start van het boosteren er al een zichtbaar effect te zien is in opnamevermindering. Mensen die zo'n ding kregen hadden in israel een kans van 11x minder op een ziekenhuis opname in 2 weken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:51 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik ben helemaal klaar met die kut maatregelen maar heb ook geen alternatief eigenlijk. Ik ben dit topic een beetje aan het bijlezen in de hoop dat anderen dat wel hebben. Maar eerlijk gezegd zie ik er weinig langs komen.
Als ik uit jouw post even het geklaag en de GVD's er uit filter kom je met drie concrete voorstellen:
- Hugo de Jonge ontslaan
- Alsnog beginnen met boosteren
- Beginnen met zorgcapaciteit opschalen.
Lijkt me alle drie niet veel verschil maken voor de ziekenhuisbezetting de komende weken en maanden.
Dus, start er mee. Nu. Net. Gisteren. Maar wimpel het niet af op de fucking maatschappij.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Kijkend naar de 2,5 paardenkop die bij de gemiddelde wedstrijd is lijkt me het ook onnodig. Volgens mij kun je bij de meeste clubs ook prima met anderhalve meter werken ('je mag kijken op anderhalve meter van andere toeschouwers').quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Krijg je weer de discussie: Waarvoor bent u op ons sportpark? Als begeleider/sporter/toeschouwer/vrijwilliger etc.
Alleen dan krijg je weer van die simpele zielen die dan gaan klagen dat de spelers in het veld geen anderhalve meter afstand hoeven te houden en het publiek wel.![]()
Dat is maar heel kort geweest toch? Voor mijn gevoel dan. Stond iedereen met meegebrachte blikken bier langs het veld te kijkenquote:
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
1,5m in de buitenluchtquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kijkend naar de 2,5 paardenkop die bij de gemiddelde wedstrijd is lijkt me het ook onnodig. Volgens mij kun je bij de meeste clubs ook prima met anderhalve meter werken ('je mag kijken op anderhalve meter van andere toeschouwers').
Alleen dan krijg je weer van die simpele zielen die dan gaan klagen dat de spelers in het veld geen anderhalve meter afstand hoeven te houden en het publiek wel.en dan praten over simpele zielen
![]()
![]()
Buiten kan dat makkelijk ja, die 1,5 meter. Voor wat het waard is. Want geen clubbestuurder gaat controleren of iedereen wel netjes afstand houdt langs de lijn.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kijkend naar de 2,5 paardenkop die bij de gemiddelde wedstrijd is lijkt me het ook onnodig. Volgens mij kun je bij de meeste clubs ook prima met anderhalve meter werken ('je mag kijken op anderhalve meter van andere toeschouwers').
Alleen dan krijg je weer van die simpele zielen die dan gaan klagen dat de spelers in het veld geen anderhalve meter afstand hoeven te houden en het publiek wel.![]()
Weet je waar we nu al mee kunnen starten? Het vaccineren van de lapzwansen die zich om kulredenen niet hebben laten vaccineren.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan is kuipers een dikke vette leugenaar want hij zij maandag bij jinek dat binnen 2 weken na de start van het boosteren er al een zichtbaar effect te zien is in opnamevermindering. Mensen die zo'n ding kregen hadden in israel een kans van 11x minder op een ziekenhuis opname in 2 weken.
Dus, start er mee. Nu. Net. Gisteren. Maar wimpel het niet af op de fucking maatschappij.![]()
![]()
Enige hoop is dat het een piek a la dansen met jansen wordt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk hoe lang het duurde voor je 1 halvering had vorig jaar Oktober toen de lockdown een stuk strenger was (toch?).
Nu begin je al op een veel hoger niveau met minder strenge maatregelen. Tel uit je winst..
Dit was relatief snel weggewerkt in drie weken.![]()
Toch wil je te vreten hebben.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:06 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Best een goed idee. Kan de wereld eens even op adem komen. 2 weken alles dicht, iedereen vrij.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
AMSTERDAM (ANP/RTR) - Een zeldzaam type ruggenmergontsteking (myelitis transversa) is mogelijk een nieuwe bijwerking van het coronavaccin van Johnson & Johnson (Janssen), meldt het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) in Amsterdam. Het bureau wil daarom dat deze gevaarlijke aandoening op de bijsluiter komt te staan.
Eerder werd de ontwikkeling van een vaccin van AstraZeneca stilgelegd omdat een van de proefpersonen last kreeg van een ontsteking aan het ruggenmerg.
Myelitis transversa is een acute ontsteking aan het ruggenmerg. Die zorgt ervoor dat mensen niet goed meer kunnen bewegen, gevoel kwijt raken en moeite hebben urine en ontlasting op te houden. Zo'n ontsteking kan meerdere oorzaken hebben, waaronder een virusinfectie. Patiënten hebben een redelijke kans om hiervan te genezen.
Bloedaandoening
Het EMA onderzoekt ook meldingen van een zeldzame bloedaandoening, die bekend staat als capillair leksyndroom, na inenting met het vaccin van Moderna. Bij die aandoening lekt bloedplasma uit de adertjes weg en komt in spieren, organen of holtes terecht. Mensen kunnen dan zwellingen krijgen in voornamelijk de armen en benen. Hun bloeddruk daalt, het bloed verdikt en ze hebben minder van het eiwit albumine in het bloed.
Volgens het EMA zijn er zes gevallen van deze aandoening geregistreerd. Het is echter nog niet duidelijk of er een causaal verband is tussen de meldingen en het vaccin.
Het geneesmiddelenbureau gaf in juli al aan dat mensen die eerder last hebben gehad van lekkages in haarvaten, kleine adertjes, geen Janssen meer toegediend mogen krijgen. Eerder werd dat advies ook al gegeven over het vaccin van AstraZeneca.
https://www.msn.com/nl-nl(...)AQAh3Z?ocid=msedgntp
JanssenGOAT![]()
Vanwaar toch steeds zo'n reflex m.b.t. controle of handhaving? Is er dan niemand in Nederland die nog zelf even na kan denken?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Buiten kan dat makkelijk ja, die 1,5 meter. Voor wat het waard is. Want geen clubbestuurder gaat controleren of iedereen wel netjes afstand houdt langs de lijn.![]()
![]()
Ja 3 wedstrijden dacht ik. Bij ons werd dat nog wel goed nageleefd toen. Maar zonder publiek/kantine hoeft het van mij ook niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is maar heel kort geweest toch? Voor mijn gevoel dan. Stond iedereen met meegebrachte blikken bier langs het veld te kijken![]()
Misschien willen ze zo mensen aansporen om zich te laten vaccineren. Het blijft open dus als je binnen wil moet je het doen, geen test meer.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:01 schreef Caland het volgende:
Valt me trouwens nog mee dat de sportscholen vooralsnog buiten schot lijken te blijven.![]()
De Oostenrijkers gaan er maar in meehttps://www.msn.com/nl-nl(...)AQCejv?ocid=msedgntpquote:De bereidheid tot vaccinatie tegen COVID-19 is in Oostenrijk de afgelopen weken flink toegenomen. De autoriteiten van het land voeren de druk op ongevaccineerden flink op en kondigden donderdag zelfs een mogelijke lockdown voor mensen die niet zijn gevaccineerd aan. Nederland overweegt soortgelijke maatregelen.
Uit overheidsdata blijkt dat 420.000 Oostenrijkers zich lieten vaccineren in de tien dagen nadat de autoriteiten hadden aangekondigd dat een vaccinatie, herstelbewijs of negatieve test noodzakelijk is om op het werk te verschijnen.
In de tien dagen voorafgaand aan die beslissing lieten slechts 157.000 inwoners van het land zich vaccineren. Het gaat om mensen die een eerste, tweede of derde prik kwamen halen.
De Oostenrijkse bondskanselier Alexander Schallenberg zei deze week dat "de winter en de Kerst ongemakkelijk zullen zijn voor de ongevaccineerden".![]()
Toen zaten de besmettingen specifiek in de jonge leeftijdsgroepen, dat is nu niet meer.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:10 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Enige hoop is dat het een piek a la dansen met jansen wordt.
Dit was relatief snel weggewerkt in drie weken.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Je vraagt jezelf af waarom mensen aan handhaving denken bij regels en maatregelen? (lol)quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vanwaar toch steeds zo'n reflex m.b.t. controle of handhaving? Is er dan niemand in Nederland die nog zelf even na kan denken?![]()
quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[ twitter ]![]()
![]()
DONT FUCK WITH USWat de fuck joh, Speciaal voor dit filmpje hun guy fawkes maskertje dat ze gekocht hebben op het locale hardcore feestje van de achterste hoofsteun van hun volkswagen polo afgehaald.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En de andere elftallen die hebben gespeeld, mogen die dan geen derde helft in de kantine doen omdat er op het hoofdveld een wedstrijd bezig is? Vorig jaar was anders, toen was ook de horeca dicht meen ik.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kantine blijft gewoon open hoor, die is hier vorige winter ook gewoon altijd open geweest. Alleen bij een wedstrijd zonder publiek is die dan alleen maar bedoeld voor toiletbezoek en om een bakje koffie te tappen voor die paar mensen die er wel bij mogen zijn. Geen verkoop van ander spul. Tenminste, zo ging het vorig jaar bij ons.
Voor (bestuurs)vergaderingen etc is clubhuis ook altijd open gebleven.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Jawel, maar niemand gaat krampachtig meer 1,5 meter van een ander staan bij een amateurpotje. Die tijd is wel voorbij.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vanwaar toch steeds zo'n reflex m.b.t. controle of handhaving? Is er dan niemand in Nederland die nog zelf even na kan denken?![]()
Dat maakt het logistiek al een minder grote uitdaging.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor een argument manVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Direstraits7 met zin langspeelplaat.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Weet je waar we nu al mee kunnen starten? Het vaccineren van de lapzwansen die zich om kulredenen niet hebben laten vaccineren.
Die gasten ga je nooit bereiken en zeker nu niet meer. Die gaan alleen maar harder met de hakken in het zand. Dus je kunt je beter richten op de az'ers en de janssens van deze wereld waarbij een booster dus wel hard bijdraagt.
Maar goed hoor, jij kan blijven hangen in je waanzin. Keer op keer hetzelfde doen maar andere resultaten verwachten.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja dat is een groot probleem bij veel clubs, dat wegvallen van ondertussen zowat heel het zondagvoetbal.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In deze wintermaanden is 16u echt wel laat, ja. Alleen mijn club is al overvol en de seniorentak is een paar jaar terug volledig over gegaan naar de zaterdag.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ga jij nou iemand betichten van een langspeelplaatquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Direstraits7 met zin langspeelplaat.
Die gasten ga je nooit bereiken en zeker nu niet meer. Die gaan alleen maar harder met de hakken in het zand. Dus je kunt je beter richten op de az'ers en de janssens van deze wereld waarbij een booster dus wel hard bijdraagt.
Maar goed hoor, jij kan blijven hangen in je waanzin. Keer op keer hetzelfde doen maar andere resultaten verwachten..
In Southern Sun
Het is zo'n typisch Nederlandse reflex. Alleen maar denken aan manieren waarop je onder een maatregel uit kunt komen, en dat dan gebruiken om de onzin zogenaamd aan te tonen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:12 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Je vraagt jezelf af waarom mensen aan handhaving denken bij regels en maatregelen? (lol)![]()
Geen publiek zal gelden voor alle elftallen(?)quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En de andere elftallen die hebben gespeeld, mogen die dan geen derde helft in de kantine doen omdat er op het hoofdveld een wedstrijd bezig is? Vorig jaar was anders, toen was ook de horeca dicht meen ik.
Dus ook weer geen ouders langs de lijn.
Het is wel een probleem ja dat horeca nu nog wel open is, en als een sportkantine onder horeca valt dan zou je officieel wellicht wel mogen tappen voor de mensen die er wel mogen zijn. Maar dan krijg je idd weer veel volk dat onder mom 'vrijwilliger' toch lekker aanwezig is![]()
quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ga jij nou iemand betichten van een langspeelplaat.
![]()
![]()
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het voelt ook meer als een laatste strohalm wat de winter enigzins kan redden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Toen zaten de besmettingen specifiek in de jonge leeftijdsgroepen, dat is nu niet meer.![]()
Bij mij in de gym is er één diehard die zich 5 keer in de week laat testen om te mogen sporten.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:12 schreef zipcon het volgende:
[..]
Misschien willen ze zo mensen aansporen om zich te laten vaccineren. Het blijft open dus als je binnen wil moet je het doen, geen test meer.
Je moet er ook maar zin in hebbenVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dat is in ieder geval al beter dan met de vingers in de oren te schreeuwen dat er niets kan, want dan hebben we volgend jaar nog 700 IC-bedden beschikbaar, het jaar er op nog 500 en ga zo maar door. Iets met "nood breekt wet".quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het punt is natuurlijk dat het niet zo is dat een land met meer bedden het ook per definitie beter voor elkaar heeft. Wij kunnen, in theorie, ook 1000 extra ic-bedden creëren door er een legertje geneeskundestudenten tegenaan te gooien. Of we dan per saldo beter af zijn qua zorg is maar de vraag.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ik bedoel wij kelderklasse voetballers zelf.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Geen publiek zal gelden voor alle elftallen(?)
Dus ook weer geen ouders langs de lijn.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Wanneer heb jij eigenlijk voor het laatst een post geplaatst waarin jij niet cynisch was naar een ander?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ga jij nou iemand betichten van een langspeelplaat.
1947-2016![]()
Telegraaf noemt het al de milde lockdown..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
TyPisCh NeDerLaNdSquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is zo'n typisch Nederlandse reflex. Alleen maar denken aan manieren waarop je onder een maatregel uit kunt komen, en dat dan gebruiken om de onzin zogenaamd aan te tonen.
het is volkomen logisch om naar de praktische kant te kijken van handhaving.![]()
Over langspeelplaten gesproken.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Eén post erboven. Graag gedaan.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wanneer heb jij eigenlijk voor het laatst een post geplaatst waarin jij niet cynisch was naar een ander?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Klopt, je hebt een goed punt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik bedoel wij kelderklasse voetballers zelf.
Zie mijn aangepaste post: als een sportkantine onder horeca valt, dan zou jij als voetballer inderdaad gewoon een biertje moeten kunnen doen in je kantine.
Of zouden ze daarvoor naar 17u gaan in de horeca, juist om dit te ondervangen.![]()
De jeugd had sowieso al andere regels nu. Ik denk dus dat ouders nog steeds wel mogen. Met het advies afstand te houden onderling. En ik denk dat de meeste ouders zich daar enigszins aan gaan houden. Ik zeg niet dat alle ouders krampachtig afstand gaan houden, maar wel meer dan twee weken terug. Het is niet allemaal zo zwart-wit.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Geen publiek zal gelden voor alle elftallen(?)
Dus ook weer geen ouders langs de lijn.
Het is wel een probleem ja dat horeca nu nog wel open is, en als een sportkantine onder horeca valt dan zou je officieel wellicht wel mogen tappen voor de mensen die er wel mogen zijn. Maar dan krijg je idd weer veel volk dat onder mom 'vrijwilliger' toch lekker aanwezig is![]()
Denk dat kantines gewoon om 19u moeten sluiten.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt, je hebt een goed punt.
Zie mijn aangepaste post: als een sportkantine onder horeca valt, dan zou jij als voetballer inderdaad gewoon een biertje moeten kunnen doen in je kantine.
Of zouden ze daarvoor naar 17u gaan in de horeca, juist om dit te ondervangen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ook voor het eerst.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Eén post erboven. Graag gedaan.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Mompelt iets over *met de vingers in de oren schreeuwen dat er maar extra bedden bijgeplaatst moeten worden*quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval al beter dan met de vingers in de oren te schreeuwen dat er niets kan, want dan hebben we volgend jaar nog 700 IC-bedden beschikbaar, het jaar er op nog 500 en ga zo maar door. Iets met "nood breekt wet".![]()
Nee, dit is geen argument. Dan kan je er even goed uit willen halen dat men daar veel minder middelen heeft om dit alles te faciliteren. En ga je voorbij aan het feit dat Nederland relatief gezien niet alleen weinig inwoners heeft maar ook nog eens stinkend rijk, dichtbevolkt en transportland bij uitstek is.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat maakt het logistiek al een minder grote uitdaging.
Nee, dit gaat er niet in."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Haha, nee.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En ik denk dat de meeste ouders zich daar enigszins aan gaan houden. Ik zeg niet dat alle ouders krampachtig afstand gaan houden, maar wel meer dan twee weken terug. Het is niet allemaal zo zwart-wit.![]()
Dat was niet mijn punt, maar goed.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:16 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
TyPisCh NeDerLaNdS
het is volkomen logisch om naar de praktische kant te kijken van handhaving.![]()
Iedereen die hier vaak post is een langspeelplaat, want we verkondigen al weken dezelfde mening.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Jawel. Dicht.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:18 schreef Cynicio het volgende:
Apart dat er nog steeds niks over evenementen gezegd lijkt te zijn.
Zelfs geplaceerde buitenevenementen zijn niet meer oké want ???Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Daarom, hetzelfde beleid ook hier invoeren. Blijkbaar verwateren de principes van de weigeraars toch snel.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:12 schreef Oriente het volgende:
De Oostenrijkers gaan er maar in mee
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)AQCejv?ocid=msedgntp![]()
Benieuwd naar inderdaad..quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:18 schreef Cynicio het volgende:
Apart dat er nog steeds niks over evenementen gezegd lijkt te zijn.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Er is al wel gesproken over een maximale groepsgrootte.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:18 schreef Cynicio het volgende:
Apart dat er nog steeds niks over evenementen gezegd lijkt te zijn.![]()
Bron? Ik zie constant alleen maar berichten over winkels en horeca.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Jawel. Dicht.
Zelfs geplaceerde buitenevenementen zijn niet meer oké want ???![]()
Die overstromen de IC's niet. Dat doen nl. de ouderen en kwetsbaren waar sprake van een vaccinatiegraad van dik boven de 90 procent is.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Weet je waar we nu al mee kunnen starten? Het vaccineren van de lapzwansen die zich om kulredenen niet hebben laten vaccineren.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Modbreakert'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dat was niet zo lastig.quote:
Vanwaar toch steeds zo'n reflex m.b.t. controle of handhaving?
Want het was blijkbaar niet je punt maar letterlijk waar je de 'discussie' mee begon.![]()
Oh nee hoor. Sinds hier de 3G-maatschappij ingesteld is zijn er 300.000 prikken gezet. Daarvoor was het dagelijks een paar honderd. Vaccins werden gedoneerd, verkocht of simpelweg weggedonderd.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Direstraits7 met zin langspeelplaat.
Maar goed hoor, jij kan blijven hangen in je waanzin. Keer op keer hetzelfde doen maar andere resultaten verwachten."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Right. Sandman en jij met goede, inhoudelijke gesprekken...quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb doorgaans goede, inhoudelijke gesprekken met @:Da_Sandman . Je oogst wat je zaait.
Kijk met @AlwaysHappy kan je praten en een hoop anderen. Mensen die weigeren in te zien dat de maatregelenpavlov niet werkt, ja.. daar kan ik alleen maar van zeggen dat die aan een vorm van waanzin lijden.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ongevaccineerde ouderen en kwetsbaren*quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die overstromen de IC's niet. Dat doen nl. de ouderen en kwetsbaren waar sprake van een vaccinatiegraad van dik boven de 90 procent is.![]()
Serieus? Dit fabeltje blijven we volhouden?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ongevaccineerde ouderen en kwetsbaren*![]()
Is dat vaccinatieschandaal in Griekenland eigenlijk nog een beetje in het nieuws geweest in NL?"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ik weet niet of het typisch Nederlands is, maar ik vind het ook wel een opvallend iets.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is zo'n typisch Nederlandse reflex. Alleen maar denken aan manieren waarop je onder een maatregel uit kunt komen, en dat dan gebruiken om de onzin zogenaamd aan te tonen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Mensen mogen die mening hier gewoon hebben, net als jij mag zeggen dat jij denkt dat maatregelen niet werken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Right. Sandman en jij met goede, inhoudelijke gesprekken...
Kijk met @:alwayshappy kan je praten en een hoop anderen. Mensen die weigeren in te zien dat de maatregelenpavlov niet werkt, ja.. daar kan ik alleen maar van zeggen dat die aan een vorm van waanzin lijden.![]()
Dus omdat iemand het niet eens is met jou kun je er geen gesprek mee voeren. Dat zegt behoorlijk wat over je competenties.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Right. Sandman en jij met goede, inhoudelijke gesprekken...
Kijk met @:alwayshappy kan je praten en een hoop anderen. Mensen die weigeren in te zien dat de maatregelenpavlov niet werkt, ja.. daar kan ik alleen maar van zeggen dat die aan een vorm van waanzin lijden.
Overigens: de vorige keer dat ik je noemde zonder tag was het topic weer te klein, maar zelf...'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Niet waar.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Oh nee hoor. Sinds hier de 3G-maatschappij ingesteld is zijn er 300.000 prikken gezet. Daarvoor was het dagelijks een paar honderd. Vaccins werden gedoneerd, verkocht of simpelweg weggedonderd.
Daarvoor waren het er 100.000 op een dag in de zomer. Die kut qr code instelling heeft veel verneukt. Qua maatschappelijk, sociaal, in de zorg en straks ook economisch.
Dus kom niet met dit soort volslagen onzin.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nee dat is niet typisch Nederands, dat noemen we je gezonde boerenverstand gebruiken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet of het typisch Nederlands is, maar ik vind het ook wel een opvallend iets.![]()
Niet per se typisch Nederlands als in 'Nederland is de enige', maar als in 'een eigenschap van Nederlanders'.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet of het typisch Nederlands is, maar ik vind het ook wel een opvallend iets.
Vergelijk het met 'zij is typisch iemand die graag taart eet', dat betekent niet dat er niemand anders is die graag taart eet.![]()
![]()
Die gaan het gegarandeerd ontgelden. Hoef je niet eens meer te noemen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:18 schreef Cynicio het volgende:
Apart dat er nog steeds niks over evenementen gezegd lijkt te zijn.I'll give you something to do![]()
Exact.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen mogen die mening hier gewoon hebben, net als jij mag zeggen dat jij denkt dat maatregelen niet werken.
Mag. Net zoals ik mag vinden dat het waanzin is om iedere keer hetzelfde te doen en een andere uitkomst te verwachten.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Hou eens een keer op met dit gekibbel.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus omdat iemand het niet eens is met jou kun je er geen gesprek mee voeren. Dat zegt behoorlijk wat over je competenties.
Overigens: de vorige keer dat ik je noemde zonder tag was het topic weer te klein, maar zelf...![]()
Overigens ligt dat diepgewortelde wantrouwen wel ten grondslag aan de controlemaatschappij waarin wij zitten, wat weer de oorzaak is van de enorme bureaucratische bolwerken die men zo hekelt en, in een extreem geval, een toeslagenaffaire.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet per se typisch Nederlands als in 'Nederland is de enige', maar als in 'een eigenschap van Nederlanders'.
Vergelijk het met 'zij is typisch iemand die graag taart eet', dat betekent niet dat er niemand anders is die graag taart eet.
Nederlanders kunnen het gewoon moeilijk verkroppen als iemand iets krijgt waar hij/zij geen recht op heeft.![]()
Nederland wordt straks wel het enige land in Europa waar de stadions weer volledig op slot gaan
Milde lockdowngenotVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Niets doen aan capaciteitsuitbreiding op de IC terwijl deze pandemie nog jaren gaat duren en er bovendien sprake is van explosieve bevolkingsgroei en vergrijzing, da's inderdaad veel beter.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mompelt iets over *met de vingers in de oren schreeuwen dat er maar extra bedden bijgeplaatst moeten worden*“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Je quote de verkeerde.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Hou eens een keer op met dit gekibbel.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik zie dat anders. Je gezonde boerenverstand gebruiken zou wat mij betreft inhouden dat je gewoon nog steeds afstand houdt, als een huisgenoot positief test zelf ook niet meer naar buiten gaat, niet in massa's gaat rondhangen als het niet per se hoeft, etc.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:23 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Nee dat is niet typisch Nederands, dat noemen we je gezonde boerenverstand gebruiken.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Natuurlijk is dat wel een argument. Al helemaal omdat men in Suriname boostert met AZ en wij dat hier niet zullen doen. AZ zou je hier ook gewoon via de huisarts kunnen laten doen, maar we vinden het qua effectiviteit en veiligheid niet voldoen aan onze standaarden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, dit is geen argument. Dan kan je er even goed uit willen halen dat men daar veel minder middelen heeft om dit alles te faciliteren. En ga je voorbij aan het feit dat Nederland relatief gezien niet alleen weinig inwoners heeft maar ook nog eens stinkend rijk, dichtbevolkt en transportland bij uitstek is.
Nee, dit gaat er niet in.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ja idd, net als mensen die dagelijks een taart gaan posten. Wtf zeg, doe normaal.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Iedereen die hier vaak post is een langspeelplaat, want we verkondigen al weken dezelfde mening.![]()
Goed voorgesorteerd in Nijmegen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:26 schreef Caland het volgende:
Nederland wordt straks wel het enige land in Europa waar de stadions weer volledig op slot gaan
Milde lockdowngenot![]()
Hoor ik iemand taart roepen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja idd, net als mensen die dagelijks een taart gaan posten. Wtf zeg, doe normaal."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Gewoon thuis uitziekenquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Niets doen aan capaciteitsuitbreiding op de IC terwijl deze pandemie nog jaren gaat duren en er bovendien sprake is van explosieve bevolkingsgroei en vergrijzing, da's inderdaad veel beter.![]()
Hier is niet NL. Kom niet met dit soort volslagen onzin.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet waar.
Daarvoor waren het er 100.000 op een dag in de zomer. Die kut qr code instelling heeft veel verneukt. Qua maatschappelijk, sociaal, in de zorg en straks ook economisch.
Dus kom niet met dit soort volslagen onzin."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
ok mamaquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Hou eens een keer op met dit gekibbel.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ze hebben nog heel lang een soort tussenfase gehad met 2/3e van de capaciteit maar nu moet blijkbaar ALLES DICHT om 300 boomers die op hun buik liggenquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Goed voorgesorteerd in Nijmegen.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Das war ein Mal...quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ongevaccineerde ouderen en kwetsbaren*
[ Bericht 0% gewijzigd door DDDDDaaf op 12-11-2021 10:40:10 ]“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Terwijl Nederland het onderzoek deed waaruit bleek dat in stadions nauwelijks tot geen besmettingen plaatsvinden wat andere landen nu gebruiken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:26 schreef Caland het volgende:
Milde lockdowngenot
Die onderzoeken waren overigens om in een volgende ‘lockdown’ bepaalde instellingen open te kunnen houden en die worden nu volledig genegeerd.
Ik kan de domheid hiervan echt niet benadrukken.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Dat is nog een klein beetje positief...quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja idd, net als mensen die dagelijks een taart gaan posten. Wtf zeg, doe normaal.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja, je hoeft mij niet te overtuigen. Ik vind het ook belachelijk.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze hebben nog heel lang een soort tussenfase gehad met 2/3e van de capaciteit maar nu moet blijkbaar ALLES DICHT om 300 boomers die op hun buik liggen
Gelukkig kan TOP Oss - Helmond Sport vanavond nog voor een uitverkocht huis plaatsvinden.![]()
De economie draait hier inderdaad harder dan voorspelt. Allemaal voor die vervloekte QR-code!quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:23 schreef Red_85 het volgende:
Die kut qr code instelling heeft veel verneukt. Qua maatschappelijk, sociaal, in de zorg en straks ook economisch.
https://www.nu.nl/economi(...)en-dan-verwacht.html![]()
Maar de bios en theaters binnen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:26 schreef Caland het volgende:
Milde lockdowngenot
Buiten dicht, binnen open.
![]()
Dat heeft een andere reden dan corona. Corona is de smoes.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik ga mee met @Mexicanobakker Het voetbaltuig wordt gestraft voor de complete gekte in de stadions. Over drie weken moeten ze beloven dit nooit meer te doen en dan mogen de stadions weer open. "Sorry meneer, we zullen dit nooooit meer doen." En het voetbal leefde nog lang en gelukkig.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Terwijl Nederland het onderzoek deed waaruit bleek dat in stadions nauwelijks tot geen besmettingen plaatsvinden wat andere landen nu gebruiken.
Die onderzoeken waren overigens om in een volgende ‘lockdown’ bepaalde instellingen open te kunnen houden en die worden nu volledig genegeerd.
Ik kan de domheid hiervan echt niet benadrukken."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Als je nou even had gezocht dan had je hier een bron bij kunnen vinden: https://www.rivm.nl/covid(...)-vaccinatieprogrammaquote:
Hier kun je het archief vinden: https://www.rivm.nl/covid(...)te-vaccinatiecijfers
Er was dus wel degelijk een stijging na aankondiging en invoering van de coronaps (die was op 25 september overigens).![]()
Ik wacht nog steeds op de grootste economische crisis ooit die vorig jaar al begonnen had moeten zijn. Teleurstellend.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De economie draait hier inderdaad harder dan voorspelt. Allemaal voor die vervloekte QR-code!
https://www.nu.nl/economi(...)en-dan-verwacht.html"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Het is gewoon dat er anders weer gekrijs komt van ‘KIJK MENSEN MASSAAL IN HET STADION, DAT KAN TOCH NIET’ enzovoortsquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar de bios en theaters binnen.
Buiten dicht, binnen open.
![]()
Dat heeft een andere reden dan corona. Corona is de smoes.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Volgensmij benadruk je met deze post de domheid ervan, of zie ik dat verkeerd. Hoezo zou je die domheid dan niet kunnen benadrukken?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Terwijl Nederland het onderzoek deed waaruit bleek dat in stadions nauwelijks tot geen besmettingen plaatsvinden wat andere landen nu gebruiken.
Ik kan de domheid hiervan echt niet benadrukken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Met nu weer een lockdown?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De economie draait hier inderdaad harder dan voorspelt. Allemaal voor die vervloekte QR-code!
https://www.nu.nl/economi(...)en-dan-verwacht.html
% komt doordat er dit jaar meer open was dan vorig jaar.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
3G heeft gewerktBG gaat NIET in lockdown
Kortom: wat je ook doet en hoe slecht je maatregelen ook nageleefd worden. Die cijfers dalen op den duur toch wel weer opquote:There will be no lockdown. This was announced by the Minister of Health Dr. Stoycho Katsarov during a briefing.
"Data from the last week show a reduction in the number of infected and an improvement in the epidemic situation. The measures with the green certificate gave their result ", added the Minister of Health. Katsarov thanked all those who accepted the requirement and complied with it.
"We tried not to scare people and not to use the fear of infection to motivate them to comply with the measures," the health minister added.
The number of hospitalizations has also decreased, health authorities added. Then began the reduction of new infections. At the moment we are down from the peak. We hope that, following the measures, we will continue this successful move. However, not in all areas the numbers are the same ", explained Prof. Mira Kozhuharova.
"The green certificate activates immunizations in our country. However, efforts must continue. The permanent measure is not the testing against coronavirus, but the vaccination ", Kozhuharova added.
Er ontbreekt het woordje ‘verder’ voor ‘benadrukken’quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Volgensmij benadruk je met deze post de domheid ervan, of zie ik dat verkeerd. Hoezo zou je die domheid dan niet kunnen benadrukken?Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Die lockdown heeft niets met 3G te maken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met nu weer een lockdown?
% komt doordat er dit jaar meer open was dan vorig jaar.![]()
qr code verplichting, fieldlab tests, tvt.. alles voor niets geweest. Miljarden over de balk want ja.. de sense of urgency klopt anders niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:33 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het is gewoon dat er anders weer gekrijs komt van ‘KIJK MENSEN MASSAAL IN HET STADION, DAT KAN TOCH NIET’ enzovoorts
Failliet. Dat is het.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
We hebben een grondstoffencrisis, energiecrisis, en torenhoge inflatie.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op de grootste economische crisis ooit die vorig jaar al begonnen had moeten zijn. Teleurstellend.
Maar ik luister alleen naar de juichverhalen in de MSM dus het gaat superdepuper toppiewoppie met de economie![]()
![]()
Of genoeg.. Maar het werd daardoor wel een grappige uitspraakquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Er ontbreekt het woordje ‘verder’ voor ‘benadrukken’
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Waar heb jij het nu weer over man.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:35 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
We hebben een grondstoffencrisis, energiecrisis, en torenhoge inflatie.
Maar ik luister alleen naar de juichverhalen in de MSM dus het gaat superdepuper toppiewoppie met de economie"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Overigens mag het exorbitant hoge aantal overlijdens in Bulgarije ook wel met een korreltje zout genomen worden. Eergisteren is door een ziekenhuis zelfs een 13-jarige jongen die door een auto-ongeluk overleden is tussen de coronadoden gezet."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Allemaal een direct gevolg van een economie die juist veel beter dan verwacht presteert.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:35 schreef Jappie81 het volgende:
We hebben een grondstoffencrisis, energiecrisis, en torenhoge inflatie.![]()
Symboolmaatregel en persoonlijke wraak van ferd.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik kan de domheid hiervan echt niet benadrukken.
Anders kan je het niet uitleggen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Die ook weer heel snel weg was kan ik mij herinneren. Bleek 2 dagen effect te hebben gehad.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:32 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Als je nou even had gezocht dan had je hier een bron bij kunnen vinden: https://www.rivm.nl/covid(...)-vaccinatieprogramma
Hier kun je het archief vinden: https://www.rivm.nl/covid(...)te-vaccinatiecijfers
Er was dus wel degelijk een stijging na aankondiging en invoering van de coronaps (die was op 25 september overigens).'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Eredivisie is extreem ziedend"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ze hebben wel gelijk... Het kabinet is echt incompetent en t lijkt wel alsof ze maar wat aan het doen zijn. In deze is paniekvoetbal wel op z'n plaats.quote:![]()
Ja, daar kan je op wachten. Ik verwacht nog een stuk of 30 'de besmettingen vinden niet plaats in onze sector'-berichten.quote:
En dan straks zeker wel weer klagen dat de horeca eerder dichtmoet, maar er 50.000 man bijeengepropt in een stadion mogen zitten?![]()
Nou snel maar weer een lockdown er tegen aan dan. Goed voor de economie.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Allemaal een direct gevolg van een economie die juist veel beter dan verwacht presteert.![]()
Bioscopen dicht, nu kan ik zondag niet naar de grote Sinterklaasfilm....en dan durven mensen te beweren dat corona alleen maar ellende met zich meebrengt. Open je ogen!![]()
De bioscoop is toch nog niets over besloten?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:41 schreef Questular het volgende:
Bioscopen dicht, nu kan ik zondag niet naar de grote Sinterklaasfilm....en dan durven mensen te beweren dat corona alleen maar ellende met zich meebrengt. Open je ogen!![]()
quote:Jep. Dat is het inderdaad.quote:Dit lijkt op beleidsarmoede,
Verder totaal eens.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Kom maar met bewijs dat het voetbal een brandhaard is dan.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:40 schreef zipcon het volgende:
[..]
Het is de schuld van de andere zegt elke sector over zichzelf.
Net zoals met mag komen met het bewijs dat de retail een schuldige is.
Kom maar. Dan praten we verder.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het dagelijkse afstoomuurtje is weer begonnen geloof ik. Ik ga nog snel naar de kroeg nu het nog mag.![]()
![]()
Ze geven geen schuld aan andere sectoren, ze onderbouwen feitelijk dat er geen besmettingshaarden zijn bij het voetbal en dat direct zonder publiek spelen ontiegelijk problematisch is en letterlijk niets oplevert.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:40 schreef zipcon het volgende:
[..]
Het is de schuld van de andere zegt elke sector over zichzelf.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Proost.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:42 schreef DireStraits7 het volgende:
Het dagelijkse afstoomuurtje is weer begonnen geloof ik. Ik ga nog snel naar de kroeg nu het nog mag.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Helaas, de bioscopen blijven open. Wel voor 19:00 je vreten kopen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:41 schreef Questular het volgende:
En het voetbal.quote:
ferd zal tevreden zijn.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
bios en theater binnen openquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:44 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Helaas, de bioscopen blijven open. Wel voor 19:00 je vreten kopen.
voetbal buiten dicht
Mag in Amsterdam de JC Arena wel open blijven? Dat is immers verweten door andere clubs een theater te zijn.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het lijken net echte mensenquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:40 schreef zipcon het volgende:
[..]
Het is de schuld van de andere zegt elke sector over zichzelf.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Je snapt hopelijk wel zelf dat je dit niet kan vergelijken?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:48 schreef zoost het volgende:
we laten ons bij de neus nemen. Wie dit afdoet als "komt door het Delta virus" is af.
[ afbeelding ]
Het is leuk om Thierry Baudet na te doen met dit plaatje maar het zijn compleet andere situaties.![]()
Als jullie het dak dicht doen is het een soort van binnen, dan mag er wel publiek zijn denk ikquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
bios en theater binnen open
voetbal buiten dicht
Mag in Amsterdam de JC Arena wel open blijven? Dat is immers verweten door andere clubs een theater te zijn.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Alleen een verschil: al die mensen hebben wel gelijk.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het blijven wel leuke plaatjes. Misschien kan je de corona gevallen van 2018 zonder prikken naast die van nu met prikken leggen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Je snapt hopelijk wel zelf dat je dit niet kan vergelijken?
Het is leuk om Thierry Baudet na te doen met dit plaatje maar het zijn compleet andere situaties.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:48 schreef zoost het volgende:
we laten ons bij de neus nemen. Wie dit afdoet als "komt door het Delta virus" is af.
[ afbeelding ]
Appels met peren vergelijken. Andere maatregelen toen. Andere naleving. Ander startpunt. Ander virus![]()
Dit is toch gewoon echt zo overduidelijk.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:48 schreef zoost het volgende:
[ afbeelding ]'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat speelt geen rolquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alleen een verschil: al die mensen hebben wel gelijk.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Nee.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon echt zo overduidelijk.![]()
Maar de vaccinaties helpen wel tegen besmettingen...quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:51 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Appels met peren vergelijken. Andere maatregelen toen. Andere naleving. Ander startpunt. Ander virus![]()
Hoezo? Die plaatjes zijn toch duidelijk?quote:Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Daar ben ik inmiddels ook wel van overtuigd.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:34 schreef Dven het volgende:
Kortom: wat je ook doet en hoe slecht je maatregelen ook nageleefd worden. Die cijfers dalen op den duur toch wel weer op
JA MAAR DE ZORG!!!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Nee inderdaad.quote:
Feiten spelen geen rol in mark, hugo en ferd hun beleid. Daar spelen sense of urgency, wraak, eigen waarheid, leugens, verdraaien van feiten, beeldvorming en windrichtingen een rol.
Maar wetenschap en feiten?
Ho maar.
Onze politiek is stuk. Wie heeft er een nieuwe?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
[ afbeelding ]
Dit is toch overduidelijk? Word wakker mensen!![]()
In afnemende mate. Heb je onder een steen gelegen de afgelopen maand?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:52 schreef zoost het volgende:
[..]
Maar de vaccinaties helpen wel tegen besmettingen...![]()
Klap in het gezicht van de zorg.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:42 schreef DireStraits7 het volgende:
Het dagelijkse afstoomuurtje is weer begonnen geloof ik. Ik ga nog snel naar de kroeg nu het nog mag.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Dan kan Vitesse ook door gaan. Alleen die hebben weer een gebrek aan publiek.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:49 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Als jullie het dak dicht doen is het een soort van binnen, dan mag er wel publiek zijn denk ik![]()
Kun je ook even de maatregelen vergelijken?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:48 schreef zoost het volgende:
[ afbeelding ][i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Het is al een tijdje stil rond de trapliftindustrie of is die al omgevallen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:40 schreef zipcon het volgende:
[..]
Het is de schuld van de andere zegt elke sector over zichzelf.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
I see what you did there. And I like it.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het is al een tijdje stil rond de trapliftindustrie of is die al omgevallen?
(die industrie zit weer in de lift - I'll let myself out...)![]()
Feyenoord - Ajax ook. Voor het laatste fluitsignaal is meestal De Kuip ook leeg en stilgespeelt. Waarom zou je dan nog de moeite willen nemen om te komen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:56 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dan kan Vitesse ook door gaan. Alleen die hebben weer een gebrek aan publiek.
Kan beter je schoonmoeder bezoeken. Doe je dat mens ook weer een plezier mee.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
plaatje 1 is in lockdown, plaatje 2 is open.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:48 schreef zoost het volgende:
[ afbeelding ]En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Haha, "de maatregelen"quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kun je ook even de maatregelen vergelijken?![]()
Leuk zo'n momentopname. Vorig jaar kwamen we met veel minder besmettingen de zomer uit. Dat verandert wel even behoorlijk hoeveel besmettingscycli je nodig hebt om op een bepaald niveau te komen. Qua maatregelen ook totaal niet te vergelijken. En waarom zou je Delta niet mogen noemen? Die heeft een R die praktisch 2 keer zo hoog isquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:48 schreef zoost het volgende:
[ afbeelding ]Anders hadden we allang geen last meer gehad van corona.
I'll give you something to do![]()
Spahn (Duitse federale minister van gezondheid, hun Hugo dus), stelt nu landelijk 2G en 2G+ beleid voor.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:55 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Waarom neem je dat aan? Er is in Duitsland geen centraal beleid en dat gaat er voor zover ik kan zien ook niet komen.
https://www.spiegel.de/po(...)dium=twitter#ref=rss
https://www.wz.de/nrw/cor(...)Echobox=1636710597-6I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Tuurlijk..quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Thuis niet meer dan 4 ontvangen hahahaha![]()
Wat is het officiële argument voor de 2G maatregel? Ze kunnen natuurlijk niet zeggen dat het puur is om mensen aan te zetten tot het laten vaccineren, maar ik kan me ook geen andere verkoopbare reden bedenken?![]()
Je kunt het wel dom bagatelliseren maar dat speelt wel degelijk een rol. Vorig jaar horeca dicht, geen evenementen, lege stadions, onderwijs deels digitaal, geen amateursport enz enz. Dat heeft allemaal een flinke invloed op de R waarde.quote:![]()
Ah ja, je kunt geen punt maken dus dan lach je maar om 'de maatregelen'quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Hey makker, ik ben altijd tot het fluitsignaal blijven zitten bij Feyenoord-Ajax, net als de meesten.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Feyenoord - Ajax ook. Voor het laatste fluitsignaal is meestal De Kuip ook leeg en stilgespeelt. Waarom zou je dan nog de moeite willen nemen om te komen?
Kan beter je schoonmoeder bezoeken. Doe je dat mens ook weer een plezier mee.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Zou het wellicht een manier zijn om te proberen de besmettinggraad een beetje in te dammen, ik noem maar een rare reden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:01 schreef cemeteryslut het volgende:
Wat is het officiële argument voor de 2G maatregel? Ze kunnen natuurlijk niet zeggen dat het puur is om mensen aan te zetten tot het laten vaccineren, maar ik kan me ook geen andere verkoopbare reden bedenken?En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
2G+, die kende ik nog niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Spahn (Duitse federale minister van gezondheid, hun Hugo dus), stelt nu landelijk 2G+ beleid voor.
https://www.spiegel.de/po(...)dium=twitter#ref=rss
[ twitter ]And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Nee dat niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je kunt het wel dom bagatelliseren maar dat speelt wel degelijk een rol. Vorig jaar horeca dicht, geen evenementen, lege stadions, onderwijs deels digitaal, geen amateursport enz enz. Dat heeft allemaal een flinke invloed op de R waarde.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
https://nos.nl/artikel/24(...)emelijk-dat-2g-helptquote:Op vrijdag 12 november 2021 11:01 schreef cemeteryslut het volgende:
Wat is het officiële argument voor de 2G maatregel? Ze kunnen natuurlijk niet zeggen dat het puur is om mensen aan te zetten tot het laten vaccineren, maar ik kan me ook geen andere verkoopbare reden bedenken?quote:Modelleurs van de TU Delft berekenden recent wat de winst van het 2G-systeem zou zijn. Hun model laat zien dat het vooral de gevaccineerden zijn die het virus meenemen naar een evenement, omdat zij zich nu niet hoeven te laten testen.
Met de maatregel zouden op evenementen 25 procent minder besmettingen zijn ten opzichte van het huidige beleid met coronatoegangsbewijzen, concluderen de onderzoekers. Het aantal ziekenhuisopnames als gevolg van een evenement zou volgens het onderzoek met 94 procent afnemen bij de huidige vaccinatiegraad.![]()
Volgens mij in die periode al wel. Kan me herinneren dat dat na 3 oktober alweer klaar was.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Is al een paar keer door het OMT genoemd als mogelijke optie. Maar VWS wilde er niet aan, omdat het de vaccinatiebereidheid zou ondermijnen (wat een logische gedachte is lijkt me).quote:![]()
Ik bedoel dat het geen invloed heeft gehad op de R-waarde omdat er in stadions geen besmettingshaarden zijnquote:Op vrijdag 12 november 2021 11:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volgens mij in die periode al wel. Kan me herinneren dat dat na 3 oktober alweer klaar was.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Geen publiek bij sport inderdaad. Vanaf 14 oktober 2020 zaten we hierin:quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volgens mij in die periode al wel. Kan me herinneren dat dat na 3 oktober alweer klaar was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5![]()
Oh ja, niet heel veel maar het zal niet helemaal niets hebben geholpen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het geen invloed heeft gehad op de R-waarde omdat er in stadions geen besmettingshaarden zijn[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ok, het ligt aan de maatregelen, en waar is het effect van de vaccinaties dan? Daar werd nogal hoog over opgegeven door de deskundigen. Of kloppen de modellen niet. Of de aannames? Hoe dan ook, het beleid / vaccins falen hard.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je kunt het wel dom bagatelliseren maar dat speelt wel degelijk een rol. Vorig jaar horeca dicht, geen evenementen, lege stadions, onderwijs deels digitaal, geen amateursport enz enz. Dat heeft allemaal een flinke invloed op de R waarde.![]()
Nou ja, voor mij zou het inderdaad betekenen dat ik al die dingen niet ga doen. Nou deed ik nog steeds erg weinig, maar als ik telkens getest moet worden, laat ik het helemaal achterwege. Maar dat is simpelweg omdat ik testen echt ontzettend pijnlijk vind en er nog bijna de hele dag last van heb. Dus dan maar niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is al een paar keer door het OMT genoemd als mogelijke optie. Maar VWS wilde er niet aan, omdat het de vaccinatiebereidheid zou ondermijnen (wat een logische gedachte is lijkt me).And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik dus ook niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou daar dus geen zin in hebben.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Als je je beroep individueel, zonder al te veel communicatie achter de laptop uit kunt voeren lijkt me dat een heel normale stap.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Eigenlijk vooral effectief dus doordat je ongevaccineerden beter beschermt door ze niet in contact te brengen met besmette gevaccineerden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)emelijk-dat-2g-helpt
[..]I'll give you something to do![]()
Het gaat waarschijnlijk alleen om evenementen. En zo vaak zal men niet naar een concert gaan in een jaar lijkt me.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, voor mij zou het inderdaad betekenen dat ik al die dingen niet ga doen. Nou deed ik nog steeds erg weinig, maar als ik telkens getest moet worden, laat ik het helemaal achterwege. Maar dat is simpelweg omdat ik testen echt ontzettend pijnlijk vind en er nog bijna de hele dag last van heb. Dus dan maar niet.![]()
quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:05 schreef zoost het volgende:
[..]
Ok, het ligt aan de maatregelen, en waar is het effect van de vaccinaties dan? Daar werd nogal hoog over opgegeven door de deskundigen. Of kloppen de modellen niet. Of de aannames? Hoe dan ook, het beleid / vaccins falen hard.
Je zou er ook zo naar kunnen kijken![]()
Klopt, en aangezien de groep ongevaccineerden kleiner is, is het enigszins te beargumenterenquote:Op vrijdag 12 november 2021 11:05 schreef galantis het volgende:
[..]
Eigenlijk vooral effectief dus doordat je ongevaccineerden beter beschermt door ze niet in contact te brengen met besmette gevaccineerden.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Als je werkgever de garantie geeft dat je veilig kan werken op locatie/kantoor kan je er gewoon heen hoor.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als je je beroep individueel, zonder al te veel communicatie achter de laptop uit kunt voeren lijkt me dat een heel normale stap.![]()
Zo heerlijk naïefquote:Op vrijdag 12 november 2021 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Thuis niet meer dan 4 ontvangen hahahaha![]()
Onze familie heeft zich anderhalf jaar continue aan alle maatregelen gehouden, maar iedereen heeft al aangegeven dat ze alle verjaardagen van de komende weken gewoon door laten gaan; gewoon meer dan vier welkom. Steeds meer mensen worden het wel zat zo.![]()
Het effect van de vaccinaties kun je zien wanneer het aantal opnames vergelijkt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:05 schreef zoost het volgende:
[..]
Ok, het ligt aan de maatregelen, en waar is het effect van de vaccinaties dan? Daar werd nogal hoog over opgegeven door de deskundigen. Of kloppen de modellen niet. Of de aannames? Hoe dan ook, het beleid / vaccins falen hard.
Dat ze te positief zijn geweest over het effect van vaccinaties is duidelijk. Alleen was dat nog wel in de periode van de alpha variant en was de snelle afnemende werking van vaccins tegen besmettingen nog niet bekend.![]()
Voor een concert zou ik het misschien wel doen, maar niet voor een etentje of een drankje doen.quote:![]()
Als je met de auto kan reizen en er geen besmettingsrisico, prima.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:07 schreef quirina het volgende:
[..]
Als je werkgever de garantie geeft dat je veilig kan werken op locatie/kantoor kan je er gewoon heen hoor.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik maak me meer zorgen over de OV reis naar mijn werk dan die 8 uur op mijn werk.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:07 schreef quirina het volgende:
[..]
Als je werkgever de garantie geeft dat je veilig kan werken op locatie/kantoor kan je er gewoon heen hoor.![]()
Belangrijke nuance is natuurlijk wel dat het alleen een reductie betreft t.o.v. 3G, dus niet in de samenleving. Dus als er normaal 100 besmettingen zijn en nu 75 is dat een reductie van 25%. En dat de ziekenhuisopnames zo drastisch dalen is denk ik gewoon een berekening a.d.h.v. de effectiviteit van de vaccins.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:05 schreef galantis het volgende:
[..]
Eigenlijk vooral effectief dus doordat je ongevaccineerden beter beschermt door ze niet in contact te brengen met besmette gevaccineerden.
Hoeveel je er op maatschappijniveau mee voorkomt is mij nog niet duidelijk. Hoewel het dus aannemelijk is dat dit oploopt naarmate je op meer plekken 2G introduceert.![]()
ik leg hem ook compleet naast mij neerquote:Op vrijdag 12 november 2021 11:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo heerlijk naïef![]()
Onze familie heeft zich anderhalf jaar continue aan alle maatregelen gehouden, maar iedereen heeft al aangegeven dat ze alle verjaardagen van de komende weken gewoon door laten gaan; gewoon meer dan vier welkom. Steeds meer mensen worden het wel zat zo.![]()
Precies !quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo heerlijk naïef![]()
Onze familie heeft zich anderhalf jaar continue aan alle maatregelen gehouden, maar iedereen heeft al aangegeven dat ze alle verjaardagen van de komende weken gewoon door laten gaan; gewoon meer dan vier welkom. Steeds meer mensen worden het wel zat zo.
Wij gaan er ook niet meer in mee. Sterker nog we hebben morgen een feestje met 100 man.
En thuiswerken is ook onzin als je het veilig kan doen.![]()
Anderhalf jaar lang aan alle maatregelen houden, maar nu wel alle verjaardagen door laten gaan? Doesn't add up.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo heerlijk naïef![]()
Wat er achter onze voordeuren gebeurd bepalen wij allemaal zelf. En voor wie we de voordeur openen bepalen wij ook zelf.![]()
Kan me ook voorbeelden herinneren dat het meer leeg was dan vol.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Hey makker, ik ben altijd tot het fluitsignaal blijven zitten bij Feyenoord-Ajax, net als de meesten.
1947-2016![]()
Ik zou het alleen over hebben voor reizen denk ik.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Voor een concert zou ik het misschien wel doen, maar niet voor een etentje of een drankje doen.
Heb me gedeeltelijk laten vaccineren om me niet voor alles te laten testen; daar ben ik gewoon op tegen. Maar reizen is te belangrijk voor me - daar maak ik dan wel een uitzondering voor. Rest kan ik missen. Online bestellen, zelf lekker koken, thuisbezorgd, onze film/serie collectie/streamen kunnen dat compenseren als het moet.![]()
Maar goed, als de stemming hier een representatieve peiling is van de bevolking (wat het gelukkig niet is) stevenen we af op een harde lockdown tijdens de winter. En dan straks allemaal janken dat de overheid zo hard ingrijpt zeker?
Even een samenvatting:
- Publiek bij sportwedstrijden? Daar zijn geen besmettingen.
- Horeca? Daar zijn geen besmettingen.
- Thuiswerken? Gaan we lekker niet doen!
- Bezoek thuis? Gaan we lekker niet naar luisteren!
Nee, zo komen we er wel.![]()
![]()
https://nos.nl/liveblog/2(...)venementen-te-mijdenquote:KHN: horeca zal zich waarschijnlijk niet aan sluitingstijd houden
De Koninklijke Horeca Nederland verwacht dat veel bedrijven zich niet zullen houden aan de sluitingstijd van 19.00 uur. Die sluitingstijd is een van de maatregelen die vanavond in de coronapersconferentie worden aangekondigd.
"Het is onbegrijpelijk dat het kabinet hiermee komt", zegt Robèr Willemsen, voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland. "Als ik kijk naar de reacties van ondernemers van de afgelopen twintig uur, dan verwacht ik niet dat ondernemers zich hieraan gaan houden. De grens is bereikt. Ondernemers zijn woest."
Het zou mooi zijn als ze zich hier werkelijk niet aan gaan houden, maar de maatregelen zullen uiteindelijk wel weer gewoon gevolgd worden.![]()
Ach, één voordeel: Elke sector is op dit moment boos. Zorgt voor kwaliteitstelevisie tijdens de komende avondklok.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:11 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar goed, als de stemming hier een representatieve peiling is van de bevolking (wat het gelukkig niet is) steven we af op een harde lockdown tijdens de winter. En dan straks allemaal janken dat de overheid zo hard ingrijpt zeker?
Even een samenvatting:
- Publiek bij sportwedstrijden? Daar zijn geen besmettingen.
- Horeca? Daar zijn geen besmettingen.
- Thuiswerken? Gaan we lekekr niet doen!
- Bezoek thuis? Gaan we lekker niet naar luisteren!
Nee, zo komen we er wel.![]()
Wel fijn om te weten dat jij onze familie beter kent dan wij zelfquote:Op vrijdag 12 november 2021 11:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Anderhalf jaar lang aan alle maatregelen houden, maar nu wel alle verjaardagen door laten gaan? Doesn't add up.![]()
![]()
Net als dat ze zich altijd nergens aan zouden houden, maar uiteindelijk wel doen, want boete die ze niet wlilen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:12 schreef Anton91 het volgende:
De Koninklijke Horeca Nederland verwacht dat veel bedrijven zich niet zullen houden aan de sluitingstijd van 19.00 uur![]()
Laat ik het zo zeggen, de kans is statistisch gezien verwaarloosbaar klein dat iemand zich tot nu toe aan alle maatregelen houdt en dan nu op het moment dat de poep de ventilator geraakt heeft opeens compleet schijt heeft.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel fijn om te weten dat jij onze familie beter kent dan wij zelf![]()
Mondkapjes vind ik wel een symboolmaatregel maar dit heeft grote economische consequenties en dan wordt er echt wel naar rendement gekeken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, ik ben natuurlijk maar een zwakke eenling met een individuele kijk, maar ik had niet echt het gevoel dat het hielp.
De praktijk zag dat het drukker was in de supermarkten en koopjeswinkels en de geeft dat ook aan theorie.
Wat het wel doet is het kweken van een sense of urgency. Ofwel, weer een symboolmaatregel. Jeweetwel, waar ze goed in zijn.![]()
Grote woorden inderdaad. Wellicht dat er een paar even een paar uurtjes langer open blijven morgen, maar symbolisch.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)venementen-te-mijden
Het zou mooi zijn als ze zich hier werkelijk niet aan gaan houden, maar de maatregelen zullen uiteindelijk wel weer gewoon gevolgd worden.![]()
Hoeveel van die loze dreigementen heeft de KHN nu al gemaakt?quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als ze zich hier werkelijk niet aan gaan houden, maar de maatregelen zullen uiteindelijk wel weer gewoon gevolgd worden.
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Denk dat dit behoorlijk afhangt van of ze financiële compensatie krijgen of niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als ze zich hier werkelijk niet aan gaan houden, maar de maatregelen zullen uiteindelijk wel weer gewoon gevolgd worden.I'll give you something to do![]()
Vrijwel iedereen heeft wel een punt waarop ze er helemaal genoeg van hebben.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, de kans is statistisch gezien verwaarloosbaar klein dat iemand zich tot nu toe aan alle maatregelen houdt en dan nu op het moment dat de poep de ventilator geraakt heeft opeens compleet schijt heeft.![]()
elke keerquote:Op vrijdag 12 november 2021 11:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoeveel van die loze dreigementen heeft de KHN nu al gemaakt?![]()
![]()
Veel mensen om mij heen hetzelfde. Komt voornamelijk door de vaccins, voorheen was het ‘even volhouden tot dat’, maar nu heb je dat niet meer.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, de kans is statistisch gezien verwaarloosbaar klein dat iemand zich tot nu toe aan alle maatregelen houdt en dan nu op het moment dat de poep de ventilator geraakt heeft opeens compleet schijt heeft.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Ach ja die mondkapjes.
Ik ga zonder de supermarkten in en uit hoor. Er is geen harde plicht. En niemand die er wat van zegt.![]()
Het kabinet was fout om te stellen dat het deze maand vrijheid blijheid ging zijn. Maar dat station is gepasseerd, iedereen probeert een afslag te nemen of te remmen maar lockdown light wordt na 3 weken een zware klap. Bepaalde sectoren gaan moeten sluiten, op burgerzin rekenen werkt niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:12 schreef chratnox het volgende:
Ach, één voordeel: Elke sector is op dit moment boos. Zorgt voor kwaliteitstelevisie tijdens de komende avondklok.![]()
[ afbeelding ]
![]()
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Vast, maar om dan gelijk het compleet tegenovergestelde te gaan doen? Dat is vanuit gedragspsychologisch perspectief op geen enkele manier plausibel.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen heeft wel een punt waarop ze er helemaal genoeg van hebben.![]()
dat zal ze lerenquote:Op vrijdag 12 november 2021 11:16 schreef quirina het volgende:
Ach ja die mondkapjes.
Ik ga zonder de supermarkten in en uit hoor. Er is geen harde plicht. En niemand die er wat van zegt.![]()
Dat valt wel mee. Voor veel mensen is er geen stip meer aan de horizon. Dat is wel degelijk een factor.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, de kans is statistisch gezien verwaarloosbaar klein dat iemand zich tot nu toe aan alle maatregelen houdt en dan nu op het moment dat de poep de ventilator geraakt heeft opeens compleet schijt heeft.- verwijderd door admin -![]()
Ja we prikken ons de pandemie uit zei Hugo.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Veel mensen om mij heen hetzelfde. Komt voornamelijk door de vaccins, voorheen was het ‘even volhouden tot dat’, maar nu heb je dat niet meer.
Sure
Hoop poppenkast en leugens.![]()
Begrijpelijk, maar dan zou dat tipping point niet op dit moment liggen, maar al maanden eerder.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Veel mensen om mij heen hetzelfde. Komt voornamelijk door de vaccins, voorheen was het ‘even volhouden tot dat’, maar nu heb je dat niet meer.![]()
Of. Een hele grote ‘of’ hoor. Er zijn gewoon aardig wat mensen die best af wilden wachten totdat iedereen gevaccineerd zou zijn (die dat wil).quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, de kans is statistisch gezien verwaarloosbaar klein dat iemand zich tot nu toe aan alle maatregelen houdt en dan nu op het moment dat de poep de ventilator geraakt heeft opeens compleet schijt heeft.
Iedereen heeft een breekpunt.
Ik heb me ook aan verreweg de meeste maatregelen gehouden. Volgens mij allemaal, maar zal best een keer geen 1,5 meter afstand hebben gehouden ergens. Dat deed ik omdat er perspectief was in de vorm van een vaccin. We hoefden enkel vol te houden tot het vaccin. Anderhalf jaar lang.
Nu dat vaccin weinig heeft veranderd is mijn geduld wel een beetje op. Kan zijn dat ik (en onze familie) een minderheid vorm in Nederland; kan ook dat jij de situatie wat verkeerd inschat.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2021 11:22:26 ]![]()
Opzich snap ik wel dat ze het zeggen als er niets bekend is over compensatie voor de impact die ze ervan zullen hebben. Heb het gevoel dat dat ook een beetje is hoe het gaat: Horeca gaat (via branchevereniging) met minister praten, minister praat tijdens Catshuisberaad met de Jonge/Rutte, krijgt nul op het rekest, dat lekt uit, branchevereniging boos omdat ze denken dat daarmee de minister sterker staat.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:16 schreef trein2000 het volgende:
KHN doet weer eens niet meer meeeens zien zaterdag.
Die spierballentaal is de afgelopen anderhalf jaar vooral geweest om een punt af te dwingen, de ene keer succesvoller dan de andere keer.![]()
Stoer zegquote:Op vrijdag 12 november 2021 11:16 schreef quirina het volgende:
Ach ja die mondkapjes.
Ik ga zonder de supermarkten in en uit hoor. Er is geen harde plicht. En niemand die er wat van zegt.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Maar maanden eerder waren de maatregelen van nu er nog niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar dan zou dat tipping point niet op dit moment liggen, maar al maanden eerder.![]()
Maar 4 mensen thuis?
Shit... Nu kan m'n feestje van morgenavond niet doorgaan... Hé verdorie.
Nee wat denk je zelf?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Je vergeet: WORD WAKKER MENSEH!quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:17 schreef Salina het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]![]()
De afgelopen maanden waren er dan ook nauwelijks maatregelen om te brekenquote:Op vrijdag 12 november 2021 11:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar dan zou dat tipping point niet op dit moment liggen, maar al maanden eerder.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Hoe bedoel je ach ja die mondkapjes? Dat was nu toch geen topic? Of wilde je gewoon even kwijt wat voor strijder je bent (vrij naar @leolinedance)?quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:16 schreef quirina het volgende:
Ach ja die mondkapjes.
Ik ga zonder de supermarkten in en uit hoor. Er is geen harde plicht. En niemand die er wat van zegt.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Misschien ging het OMT hun toen ook gewoon uit van de bestaande wetenschappelijke onderzoeken waar de vaccins veel meer effectief waren? En gaven ze dat advies aan het kabinet. Wat heel logisch zou zijn. Waarom altijd dat gekanker op Hugo? Hij heeft veel verprutst maar je kan hem niet voor alles de schuld geven.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:17 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja we prikken ons de pandemie uit zei Hugo.
Sure
Hoop poppenkast en leugens.![]()
Ja, dat mensen dachten dat er geen enkele maatregel meer was, is een van de redenen dat we nu in deze ellende zitten.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar maanden eerder waren de maatregelen van nu er nog niet.![]()
Ik ga staan. Applaus.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:17 schreef Salina het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]![]()
Ik vond die sluitingstijd van 12 uur om de politie van Grapperhaus te ontlasten ook al schandalig eigenlijk. Maar die had wel minder dagelijkse impact inderdaad.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:19 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De afgelopen maanden waren er dan ook nauwelijks maatregelen om te breken![]()
Dat lag er al, denk ik, maar nu pas echt ingrijpende maatregelen. Dat de horeca de afgelopen maanden om 00.00 moest sluiten zullen de meeste mensen niet eens iets van gemerkt hebben vermoed ik.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar dan zou dat tipping point niet op dit moment liggen, maar al maanden eerder.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Voor ouderen en kwetsbaren zal het minder makkelijk zijn misschien, maar voor de rest denk ik dat het allemaal vrij makkelijk is. Het ergste is nog dat de vriezers uitpuilen met vaccins maar Hugo alles lekker zorgvuldig wil doen en dus nog even wacht tot december met boosters.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar dan zou dat tipping point niet op dit moment liggen, maar al maanden eerder.![]()
Dit zou gewoon ingevoerd moeten worden
COVID-19-patiënten in Singapore die zich bewust niet hebben laten vaccineren, kunnen medische kosten tot wel 25.000 Singaporese dollar (ruim 16.000 euro) verwachten als zij in het ziekenhuis moeten worden opgenomen. Dat meldt Bloomberg donderdag op basis van berekeningen van het Singaporese ministerie van Volksgezondheid.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:17 schreef Salina het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ].
.
In Southern Sun
Ik snap het sentiment maar dit is ethisch gezien heel lastig te verdedigen als we dit niet ook doen voor obesitas, roken, etc. etc.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:22 schreef mazaru het volgende:
COVID-19-patiënten in Singapore die zich bewust niet hebben laten vaccineren, kunnen medische kosten tot wel 25.000 Singaporese dollar (ruim 16.000 euro) verwachten als zij in het ziekenhuis moeten worden opgenomen. Dat meldt Bloomberg donderdag op basis van berekeningen van het Singaporese ministerie van Volksgezondheid.![]()
Je komt vaker in dit topic toch? Alles is de schuld van Hugo.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien ging het OMT hun toen ook gewoon uit van de bestaande wetenschappelijke onderzoeken waar de vaccins veel meer effectief waren? En gaven ze dat advies aan het kabinet. Wat heel logisch zou zijn. Waarom altijd dat gekanker op Hugo? Hij heeft veel verprutst maar je kan hem niet voor alles de schuld geven.
De mensen die overlijden in hun bed omdat ze zoveel kaas gegeten hebben dat ze niet meer fatsoenlijk kunnen liggen en zich vastdraaien in hun dekbed zoals @Salina uitlegt? Komt door Hugo
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2021 11:23:53 ]![]()
Soort ic-accijns?quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:22 schreef mazaru het volgende:
COVID-19-patiënten in Singapore die zich bewust niet hebben laten vaccineren, kunnen medische kosten tot wel 25.000 Singaporese dollar (ruim 16.000 euro) verwachten als zij in het ziekenhuis moeten worden opgenomen. Dat meldt Bloomberg donderdag op basis van berekeningen van het Singaporese ministerie van Volksgezondheid.![]()
![]()
Omdat hij zich daarnaast ook als een arrogante l*l gedraagt?quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien ging het OMT hun toen ook gewoon uit van de bestaande wetenschappelijke onderzoeken waar de vaccins veel meer effectief waren? En gaven ze dat advies aan het kabinet. Wat heel logisch zou zijn. Waarom altijd dat gekanker op Hugo? Hij heeft veel verprutst maar je kan hem niet voor alles de schuld geven.![]()
Hier zijn ook al feestjes geplanned en de meest verstokte opvolgers zijn nu ook nog steeds aan het doorplannen. 'klaar mee, zijn gevaccineerd, iedereen is welkom'.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo heerlijk naïef![]()
Onze familie heeft zich anderhalf jaar continue aan alle maatregelen gehouden, maar iedereen heeft al aangegeven dat ze alle verjaardagen van de komende weken gewoon door laten gaan; gewoon meer dan vier welkom. Steeds meer mensen worden het wel zat zo.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wij gunnen de wappies nog 50 jaar Hugo.
Krijg je dan een minister van ongevaccineerde volksgezondheid ofzo? Ik zou -als gevaccineerde- me aardig bekocht voelen met nog 50 jaar Hugo. Of gaat hij dan Willem Engel opvolgen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wij gunnen de wappies nog 50 jaar Hugo.![]()
Hey maar jij was toch ook degene die steeds zei dat Nederlanders een braaf volgzaam volkje zijn die toch wel elke keer luisteren en niet in opstand komen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Of. Een hele grote ‘of’ hoor. Er zijn gewoon aardig wat mensen die best af wilden wachten totdat iedereen gevaccineerd zou zijn (die dat wil).
Iedereen heeft een breekpunt.
Ik heb me ook aan verreweg de meeste maatregelen gehouden. Volgens mij allemaal, maar zal best een keer geen 1,5 meter afstand hebben gehouden ergens. Dat deed ik omdat er perspectief was in de vorm van een vaccin. We hoefden enkel vol te houden tot het vaccin. Anderhalf jaar lang.
Nu dat vaccin weinig heeft veranderd is mijn geduld wel een beetje op. Kan zijn dat ik (en onze familie) een minderheid vorm in Nederland; kan ook dat jij de situatie wat verkeerd inschat.![]()
![]()
Dus eerst lekker zeiken dat er sectoren gesloten worden waar zogenaamd geen besmettingen zijn, en nu lekker prat gaan op het feit dat de huisfeesten door blijven gaan? Nee, echt top!quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier zijn ook al feestjes geplanned en de meest verstokte opvolgers zijn nu ook nog steeds aan het doorplannen. 'klaar mee, zijn gevaccineerd, iedereen is welkom'.
Doe ons even een lol, en zeg dan straks ook niets als we over een maand een echte lockdown krijgen.![]()
Even hé, uit het artikel van de T vanochtend, over de aanstaande maatregelen, dit stukjeOftewel, o.a. dat gedrocht van de avondklok heeft blijkbaar ook weer op tafel gelegen.quote:„We kunnen hier niet op wachten”, zegt een betrokkene bij het kabinetsbeleid. „Er moet nú iets gebeuren.” Aanvankelijk lagen ’alle maatregelen op tafel die de afgelopen anderhalf jaar zijn uitgeprobeerd’.![]()
Een maatschappij in overlevingsmodus is helemaal niet ethisch meer. We doen niets af voor China of welk ander autoritair land. 'Het Westen' is gewoon lulkoek. We zijn niets beter op dit moment.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:22 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ik snap het sentiment maar dit is ethisch gezien heel lastig te verdedigen als we dit niet ook doen voor obesitas, roken, etc. etc.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ze kunnen niks anders verzinnen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:26 schreef Oriente het volgende:
Even hé, uit het artikel van de T vanochtend, over de aanstaande maatregelen, dit stukje
[..]
Oftewel, o.a. dat gedrocht van de avondklok heeft blijkbaar ook weer op tafel gelegen.
Totale waanzin.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Maaruh, de horeca gilt nu al dat ze zich er niet aan gaan houden?I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Eens. In Singapore zijn veel normen en waarden heel anders, hoge boetes op het uitspugen van kauwgom op straat en de doodstraf is er ook nog geloof ik.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:22 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ik snap het sentiment maar dit is ethisch gezien heel lastig te verdedigen als we dit niet ook doen voor obesitas, roken, etc. etc.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Sodemieter op zeg, ik heb al meer dan dit bedrag afgedragen aan zorgpremie.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:22 schreef mazaru het volgende:
COVID-19-patiënten in Singapore die zich bewust niet hebben laten vaccineren, kunnen medische kosten tot wel 25.000 Singaporese dollar (ruim 16.000 euro) verwachten als zij in het ziekenhuis moeten worden opgenomen. Dat meldt Bloomberg donderdag op basis van berekeningen van het Singaporese ministerie van Volksgezondheid.
Ga wat doen aan al die vetkleppen in dit land.![]()
Mwah, dat vind ik niet. Ik vind het allemaal ook kut, maar het feit dat Rutte niet afgelopen dinsdag op alle TV zenders te zien was en zei: "Vanaf nu kunnen jullie allemaal je huis niet uit en krijg je dagelijks rantsoen bezorgd" laat wel zien dat we flink afdoen aan China.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Een maatschappij in overlevingsmodus is helemaal niet ethisch meer. We doen niets af voor China of welk ander autoritair land. 'Het Westen' is gewoon lulkoek. We zijn niets beter op dit moment.
De (mogelijke) maatregelen zijn vergaand, maar wel met wettelijke borging.![]()
Bruls, hoor je het?quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Sodemieter op zeg, ik heb al meer dan dit bedrag afgedragen aan zorgpremie.
Ga wat doen aan al die vetkleppen in dit land.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Wel of niet luisteren is wel iets totaal anders dan in opstand komen. Dat laatste gaat niet snel gebeuren.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hey maar jij was toch ook degene die steeds zei dat Nederlanders een braaf volgzaam volkje zijn die toch wel elke keer luisteren en niet in opstand komen?٩๏̯͡๏)۶
Forum Opties Forumhop: Hop naar: