https://nos.nl/artikel/24(...)emelijk-dat-2g-helptquote:Op vrijdag 12 november 2021 11:01 schreef cemeteryslut het volgende:
Wat is het officiële argument voor de 2G maatregel? Ze kunnen natuurlijk niet zeggen dat het puur is om mensen aan te zetten tot het laten vaccineren, maar ik kan me ook geen andere verkoopbare reden bedenken?
quote:Modelleurs van de TU Delft berekenden recent wat de winst van het 2G-systeem zou zijn. Hun model laat zien dat het vooral de gevaccineerden zijn die het virus meenemen naar een evenement, omdat zij zich nu niet hoeven te laten testen.
Met de maatregel zouden op evenementen 25 procent minder besmettingen zijn ten opzichte van het huidige beleid met coronatoegangsbewijzen, concluderen de onderzoekers. Het aantal ziekenhuisopnames als gevolg van een evenement zou volgens het onderzoek met 94 procent afnemen bij de huidige vaccinatiegraad.
Volgens mij in die periode al wel. Kan me herinneren dat dat na 3 oktober alweer klaar was.quote:
Is al een paar keer door het OMT genoemd als mogelijke optie. Maar VWS wilde er niet aan, omdat het de vaccinatiebereidheid zou ondermijnen (wat een logische gedachte is lijkt me).quote:
Ik bedoel dat het geen invloed heeft gehad op de R-waarde omdat er in stadions geen besmettingshaarden zijnquote:Op vrijdag 12 november 2021 11:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volgens mij in die periode al wel. Kan me herinneren dat dat na 3 oktober alweer klaar was.
Geen publiek bij sport inderdaad. Vanaf 14 oktober 2020 zaten we hierin:quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volgens mij in die periode al wel. Kan me herinneren dat dat na 3 oktober alweer klaar was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
Oh ja, niet heel veel maar het zal niet helemaal niets hebben geholpen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het geen invloed heeft gehad op de R-waarde omdat er in stadions geen besmettingshaarden zijn
Ok, het ligt aan de maatregelen, en waar is het effect van de vaccinaties dan? Daar werd nogal hoog over opgegeven door de deskundigen. Of kloppen de modellen niet. Of de aannames? Hoe dan ook, het beleid / vaccins falen hard.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je kunt het wel dom bagatelliseren maar dat speelt wel degelijk een rol. Vorig jaar horeca dicht, geen evenementen, lege stadions, onderwijs deels digitaal, geen amateursport enz enz. Dat heeft allemaal een flinke invloed op de R waarde.
Nou ja, voor mij zou het inderdaad betekenen dat ik al die dingen niet ga doen. Nou deed ik nog steeds erg weinig, maar als ik telkens getest moet worden, laat ik het helemaal achterwege. Maar dat is simpelweg omdat ik testen echt ontzettend pijnlijk vind en er nog bijna de hele dag last van heb. Dus dan maar niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is al een paar keer door het OMT genoemd als mogelijke optie. Maar VWS wilde er niet aan, omdat het de vaccinatiebereidheid zou ondermijnen (wat een logische gedachte is lijkt me).
Ik dus ook niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou daar dus geen zin in hebben.
Als je je beroep individueel, zonder al te veel communicatie achter de laptop uit kunt voeren lijkt me dat een heel normale stap.quote:
Eigenlijk vooral effectief dus doordat je ongevaccineerden beter beschermt door ze niet in contact te brengen met besmette gevaccineerden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)emelijk-dat-2g-helpt
[..]
Het gaat waarschijnlijk alleen om evenementen. En zo vaak zal men niet naar een concert gaan in een jaar lijkt me.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, voor mij zou het inderdaad betekenen dat ik al die dingen niet ga doen. Nou deed ik nog steeds erg weinig, maar als ik telkens getest moet worden, laat ik het helemaal achterwege. Maar dat is simpelweg omdat ik testen echt ontzettend pijnlijk vind en er nog bijna de hele dag last van heb. Dus dan maar niet.
quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:05 schreef zoost het volgende:
[..]
Ok, het ligt aan de maatregelen, en waar is het effect van de vaccinaties dan? Daar werd nogal hoog over opgegeven door de deskundigen. Of kloppen de modellen niet. Of de aannames? Hoe dan ook, het beleid / vaccins falen hard.
Klopt, en aangezien de groep ongevaccineerden kleiner is, is het enigszins te beargumenterenquote:Op vrijdag 12 november 2021 11:05 schreef galantis het volgende:
[..]
Eigenlijk vooral effectief dus doordat je ongevaccineerden beter beschermt door ze niet in contact te brengen met besmette gevaccineerden.
Als je werkgever de garantie geeft dat je veilig kan werken op locatie/kantoor kan je er gewoon heen hoor.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als je je beroep individueel, zonder al te veel communicatie achter de laptop uit kunt voeren lijkt me dat een heel normale stap.
Zo heerlijk naïefquote:Op vrijdag 12 november 2021 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Thuis niet meer dan 4 ontvangen hahahaha
Het effect van de vaccinaties kun je zien wanneer het aantal opnames vergelijkt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:05 schreef zoost het volgende:
[..]
Ok, het ligt aan de maatregelen, en waar is het effect van de vaccinaties dan? Daar werd nogal hoog over opgegeven door de deskundigen. Of kloppen de modellen niet. Of de aannames? Hoe dan ook, het beleid / vaccins falen hard.
Voor een concert zou ik het misschien wel doen, maar niet voor een etentje of een drankje doen.quote:
Als je met de auto kan reizen en er geen besmettingsrisico, prima.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:07 schreef quirina het volgende:
[..]
Als je werkgever de garantie geeft dat je veilig kan werken op locatie/kantoor kan je er gewoon heen hoor.
Ik maak me meer zorgen over de OV reis naar mijn werk dan die 8 uur op mijn werk.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:07 schreef quirina het volgende:
[..]
Als je werkgever de garantie geeft dat je veilig kan werken op locatie/kantoor kan je er gewoon heen hoor.
Belangrijke nuance is natuurlijk wel dat het alleen een reductie betreft t.o.v. 3G, dus niet in de samenleving. Dus als er normaal 100 besmettingen zijn en nu 75 is dat een reductie van 25%. En dat de ziekenhuisopnames zo drastisch dalen is denk ik gewoon een berekening a.d.h.v. de effectiviteit van de vaccins.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:05 schreef galantis het volgende:
[..]
Eigenlijk vooral effectief dus doordat je ongevaccineerden beter beschermt door ze niet in contact te brengen met besmette gevaccineerden.
ik leg hem ook compleet naast mij neerquote:Op vrijdag 12 november 2021 11:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo heerlijk naïef![]()
Onze familie heeft zich anderhalf jaar continue aan alle maatregelen gehouden, maar iedereen heeft al aangegeven dat ze alle verjaardagen van de komende weken gewoon door laten gaan; gewoon meer dan vier welkom. Steeds meer mensen worden het wel zat zo.
Precies !quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo heerlijk naïef![]()
Onze familie heeft zich anderhalf jaar continue aan alle maatregelen gehouden, maar iedereen heeft al aangegeven dat ze alle verjaardagen van de komende weken gewoon door laten gaan; gewoon meer dan vier welkom. Steeds meer mensen worden het wel zat zo.
Anderhalf jaar lang aan alle maatregelen houden, maar nu wel alle verjaardagen door laten gaan? Doesn't add up.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo heerlijk naïef![]()
Kan me ook voorbeelden herinneren dat het meer leeg was dan vol.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Hey makker, ik ben altijd tot het fluitsignaal blijven zitten bij Feyenoord-Ajax, net als de meesten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |