abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:06:38 #226
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202139262
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:05 schreef zoost het volgende:

[..]
Ok, het ligt aan de maatregelen, en waar is het effect van de vaccinaties dan? Daar werd nogal hoog over opgegeven door de deskundigen. Of kloppen de modellen niet. Of de aannames? Hoe dan ook, het beleid / vaccins falen hard.

Je zou er ook zo naar kunnen kijken
  Redactie Sport vrijdag 12 november 2021 @ 11:06:55 #227
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202139271
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:05 schreef galantis het volgende:

[..]
Eigenlijk vooral effectief dus doordat je ongevaccineerden beter beschermt door ze niet in contact te brengen met besmette gevaccineerden.
Klopt, en aangezien de groep ongevaccineerden kleiner is, is het enigszins te beargumenteren
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202139274
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Als je je beroep individueel, zonder al te veel communicatie achter de laptop uit kunt voeren lijkt me dat een heel normale stap.
Als je werkgever de garantie geeft dat je veilig kan werken op locatie/kantoor kan je er gewoon heen hoor.
pi_202139281
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Thuis niet meer dan 4 ontvangen hahahaha
Zo heerlijk naïef :D

Onze familie heeft zich anderhalf jaar continue aan alle maatregelen gehouden, maar iedereen heeft al aangegeven dat ze alle verjaardagen van de komende weken gewoon door laten gaan; gewoon meer dan vier welkom. Steeds meer mensen worden het wel zat zo.
pi_202139284
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:05 schreef zoost het volgende:

[..]
Ok, het ligt aan de maatregelen, en waar is het effect van de vaccinaties dan? Daar werd nogal hoog over opgegeven door de deskundigen. Of kloppen de modellen niet. Of de aannames? Hoe dan ook, het beleid / vaccins falen hard.
Het effect van de vaccinaties kun je zien wanneer het aantal opnames vergelijkt.

Dat ze te positief zijn geweest over het effect van vaccinaties is duidelijk. Alleen was dat nog wel in de periode van de alpha variant en was de snelle afnemende werking van vaccins tegen besmettingen nog niet bekend.
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:07:28 #231
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202139285
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik dus ook niet.
Voor een concert zou ik het misschien wel doen, maar niet voor een etentje of een drankje doen.
  Redactie Sport vrijdag 12 november 2021 @ 11:07:38 #232
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202139290
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:07 schreef quirina het volgende:

[..]
Als je werkgever de garantie geeft dat je veilig kan werken op locatie/kantoor kan je er gewoon heen hoor.
Als je met de auto kan reizen en er geen besmettingsrisico, prima.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:08:11 #233
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202139298
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:07 schreef quirina het volgende:

[..]
Ik maak me meer zorgen over de OV reis naar mijn werk dan die 8 uur op mijn werk.
pi_202139299
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:05 schreef galantis het volgende:

[..]
Eigenlijk vooral effectief dus doordat je ongevaccineerden beter beschermt door ze niet in contact te brengen met besmette gevaccineerden.
Belangrijke nuance is natuurlijk wel dat het alleen een reductie betreft t.o.v. 3G, dus niet in de samenleving. Dus als er normaal 100 besmettingen zijn en nu 75 is dat een reductie van 25%. En dat de ziekenhuisopnames zo drastisch dalen is denk ik gewoon een berekening a.d.h.v. de effectiviteit van de vaccins.

Hoeveel je er op maatschappijniveau mee voorkomt is mij nog niet duidelijk. Hoewel het dus aannemelijk is dat dit oploopt naarmate je op meer plekken 2G introduceert.
pi_202139302
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Onze familie heeft zich anderhalf jaar continue aan alle maatregelen gehouden, maar iedereen heeft al aangegeven dat ze alle verjaardagen van de komende weken gewoon door laten gaan; gewoon meer dan vier welkom. Steeds meer mensen worden het wel zat zo.
ik leg hem ook compleet naast mij neer
pi_202139312
quote:

[..]

Precies !
Wij gaan er ook niet meer in mee. Sterker nog we hebben morgen een feestje met 100 man.
En thuiswerken is ook onzin als je het veilig kan doen.
pi_202139315
quote:

[..]

Anderhalf jaar lang aan alle maatregelen houden, maar nu wel alle verjaardagen door laten gaan? Doesn't add up.
pi_202139322
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:06 schreef Momo het volgende:
Je zou er ook zo naar kunnen kijken
Vertel jij even aan Hugo dat de maatregelen niet noodzakeijk zijn dan? Thanks!
pi_202139336
Wat er achter onze voordeuren gebeurd bepalen wij allemaal zelf. En voor wie we de voordeur openen bepalen wij ook zelf.
pi_202139350
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Hey makker, ik ben altijd tot het fluitsignaal blijven zitten bij Feyenoord-Ajax, net als de meesten.
Kan me ook voorbeelden herinneren dat het meer leeg was dan vol.
;)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202139355
LOL, iedereen nu in een zwart gat

pi_202139357
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Voor een concert zou ik het misschien wel doen, maar niet voor een etentje of een drankje doen.
Ik zou het alleen over hebben voor reizen denk ik.

Heb me gedeeltelijk laten vaccineren om me niet voor alles te laten testen; daar ben ik gewoon op tegen. Maar reizen is te belangrijk voor me - daar maak ik dan wel een uitzondering voor. Rest kan ik missen. Online bestellen, zelf lekker koken, thuisbezorgd, onze film/serie collectie/streamen kunnen dat compenseren als het moet.
pi_202139364
Maar goed, als de stemming hier een representatieve peiling is van de bevolking (wat het gelukkig niet is) stevenen we af op een harde lockdown tijdens de winter. En dan straks allemaal janken dat de overheid zo hard ingrijpt zeker?

Even een samenvatting:
- Publiek bij sportwedstrijden? Daar zijn geen besmettingen.
- Horeca? Daar zijn geen besmettingen.
- Thuiswerken? Gaan we lekker niet doen!
- Bezoek thuis? Gaan we lekker niet naar luisteren!

Nee, zo komen we er wel. ^O^
pi_202139381
quote:
KHN: horeca zal zich waarschijnlijk niet aan sluitingstijd houden
De Koninklijke Horeca Nederland verwacht dat veel bedrijven zich niet zullen houden aan de sluitingstijd van 19.00 uur. Die sluitingstijd is een van de maatregelen die vanavond in de coronapersconferentie worden aangekondigd.

"Het is onbegrijpelijk dat het kabinet hiermee komt", zegt Robèr Willemsen, voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland. "Als ik kijk naar de reacties van ondernemers van de afgelopen twintig uur, dan verwacht ik niet dat ondernemers zich hieraan gaan houden. De grens is bereikt. Ondernemers zijn woest."
https://nos.nl/liveblog/2(...)venementen-te-mijden

Het zou mooi zijn als ze zich hier werkelijk niet aan gaan houden, maar de maatregelen zullen uiteindelijk wel weer gewoon gevolgd worden.
pi_202139388
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:11 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar goed, als de stemming hier een representatieve peiling is van de bevolking (wat het gelukkig niet is) steven we af op een harde lockdown tijdens de winter. En dan straks allemaal janken dat de overheid zo hard ingrijpt zeker?

Even een samenvatting:
- Publiek bij sportwedstrijden? Daar zijn geen besmettingen.
- Horeca? Daar zijn geen besmettingen.
- Thuiswerken? Gaan we lekekr niet doen!
- Bezoek thuis? Gaan we lekker niet naar luisteren!

Nee, zo komen we er wel. ^O^
Ach, één voordeel: Elke sector is op dit moment boos. Zorgt voor kwaliteitstelevisie tijdens de komende avondklok.
pi_202139392
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Anderhalf jaar lang aan alle maatregelen houden, maar nu wel alle verjaardagen door laten gaan? Doesn't add up.
Wel fijn om te weten dat jij onze familie beter kent dan wij zelf :D
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:13:09 #247
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202139394
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:12 schreef Anton91 het volgende:
De Koninklijke Horeca Nederland verwacht dat veel bedrijven zich niet zullen houden aan de sluitingstijd van 19.00 uur
Net als dat ze zich altijd nergens aan zouden houden, maar uiteindelijk wel doen, want boete die ze niet wlilen?
pi_202139414
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wel fijn om te weten dat jij onze familie beter kent dan wij zelf :D
Laat ik het zo zeggen, de kans is statistisch gezien verwaarloosbaar klein dat iemand zich tot nu toe aan alle maatregelen houdt en dan nu op het moment dat de poep de ventilator geraakt heeft opeens compleet schijt heeft.
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:14:46 #249
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202139419
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ja, ik ben natuurlijk maar een zwakke eenling met een individuele kijk, maar ik had niet echt het gevoel dat het hielp.

De praktijk zag dat het drukker was in de supermarkten en koopjeswinkels en de geeft dat ook aan theorie.

Wat het wel doet is het kweken van een sense of urgency. Ofwel, weer een symboolmaatregel. Jeweetwel, waar ze goed in zijn.
Mondkapjes vind ik wel een symboolmaatregel maar dit heeft grote economische consequenties en dan wordt er echt wel naar rendement gekeken.
pi_202139422
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:12 schreef Anton91 het volgende:

[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)venementen-te-mijden

Het zou mooi zijn als ze zich hier werkelijk niet aan gaan houden, maar de maatregelen zullen uiteindelijk wel weer gewoon gevolgd worden.
Grote woorden inderdaad. Wellicht dat er een paar even een paar uurtjes langer open blijven morgen, maar symbolisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')