Je kunt het wel dom bagatelliseren maar dat speelt wel degelijk een rol. Vorig jaar horeca dicht, geen evenementen, lege stadions, onderwijs deels digitaal, geen amateursport enz enz. Dat heeft allemaal een flinke invloed op de R waarde.quote:
Ah ja, je kunt geen punt maken dus dan lach je maar om 'de maatregelen'quote:
Hey makker, ik ben altijd tot het fluitsignaal blijven zitten bij Feyenoord-Ajax, net als de meesten.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Feyenoord - Ajax ook. Voor het laatste fluitsignaal is meestal De Kuip ook leeg en stilgespeelt. Waarom zou je dan nog de moeite willen nemen om te komen?
Kan beter je schoonmoeder bezoeken. Doe je dat mens ook weer een plezier mee.
Zou het wellicht een manier zijn om te proberen de besmettinggraad een beetje in te dammen, ik noem maar een rare reden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:01 schreef cemeteryslut het volgende:
Wat is het officiële argument voor de 2G maatregel? Ze kunnen natuurlijk niet zeggen dat het puur is om mensen aan te zetten tot het laten vaccineren, maar ik kan me ook geen andere verkoopbare reden bedenken?
2G+, die kende ik nog niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Spahn (Duitse federale minister van gezondheid, hun Hugo dus), stelt nu landelijk 2G+ beleid voor.
https://www.spiegel.de/po(...)dium=twitter#ref=rss
[ twitter ]
Nee dat niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je kunt het wel dom bagatelliseren maar dat speelt wel degelijk een rol. Vorig jaar horeca dicht, geen evenementen, lege stadions, onderwijs deels digitaal, geen amateursport enz enz. Dat heeft allemaal een flinke invloed op de R waarde.
https://nos.nl/artikel/24(...)emelijk-dat-2g-helptquote:Op vrijdag 12 november 2021 11:01 schreef cemeteryslut het volgende:
Wat is het officiële argument voor de 2G maatregel? Ze kunnen natuurlijk niet zeggen dat het puur is om mensen aan te zetten tot het laten vaccineren, maar ik kan me ook geen andere verkoopbare reden bedenken?
quote:Modelleurs van de TU Delft berekenden recent wat de winst van het 2G-systeem zou zijn. Hun model laat zien dat het vooral de gevaccineerden zijn die het virus meenemen naar een evenement, omdat zij zich nu niet hoeven te laten testen.
Met de maatregel zouden op evenementen 25 procent minder besmettingen zijn ten opzichte van het huidige beleid met coronatoegangsbewijzen, concluderen de onderzoekers. Het aantal ziekenhuisopnames als gevolg van een evenement zou volgens het onderzoek met 94 procent afnemen bij de huidige vaccinatiegraad.
Volgens mij in die periode al wel. Kan me herinneren dat dat na 3 oktober alweer klaar was.quote:
Is al een paar keer door het OMT genoemd als mogelijke optie. Maar VWS wilde er niet aan, omdat het de vaccinatiebereidheid zou ondermijnen (wat een logische gedachte is lijkt me).quote:
Ik bedoel dat het geen invloed heeft gehad op de R-waarde omdat er in stadions geen besmettingshaarden zijnquote:Op vrijdag 12 november 2021 11:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volgens mij in die periode al wel. Kan me herinneren dat dat na 3 oktober alweer klaar was.
Geen publiek bij sport inderdaad. Vanaf 14 oktober 2020 zaten we hierin:quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volgens mij in die periode al wel. Kan me herinneren dat dat na 3 oktober alweer klaar was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
Oh ja, niet heel veel maar het zal niet helemaal niets hebben geholpen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het geen invloed heeft gehad op de R-waarde omdat er in stadions geen besmettingshaarden zijn
Ok, het ligt aan de maatregelen, en waar is het effect van de vaccinaties dan? Daar werd nogal hoog over opgegeven door de deskundigen. Of kloppen de modellen niet. Of de aannames? Hoe dan ook, het beleid / vaccins falen hard.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je kunt het wel dom bagatelliseren maar dat speelt wel degelijk een rol. Vorig jaar horeca dicht, geen evenementen, lege stadions, onderwijs deels digitaal, geen amateursport enz enz. Dat heeft allemaal een flinke invloed op de R waarde.
Nou ja, voor mij zou het inderdaad betekenen dat ik al die dingen niet ga doen. Nou deed ik nog steeds erg weinig, maar als ik telkens getest moet worden, laat ik het helemaal achterwege. Maar dat is simpelweg omdat ik testen echt ontzettend pijnlijk vind en er nog bijna de hele dag last van heb. Dus dan maar niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is al een paar keer door het OMT genoemd als mogelijke optie. Maar VWS wilde er niet aan, omdat het de vaccinatiebereidheid zou ondermijnen (wat een logische gedachte is lijkt me).
Ik dus ook niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou daar dus geen zin in hebben.
Als je je beroep individueel, zonder al te veel communicatie achter de laptop uit kunt voeren lijkt me dat een heel normale stap.quote:
Eigenlijk vooral effectief dus doordat je ongevaccineerden beter beschermt door ze niet in contact te brengen met besmette gevaccineerden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)emelijk-dat-2g-helpt
[..]
Het gaat waarschijnlijk alleen om evenementen. En zo vaak zal men niet naar een concert gaan in een jaar lijkt me.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, voor mij zou het inderdaad betekenen dat ik al die dingen niet ga doen. Nou deed ik nog steeds erg weinig, maar als ik telkens getest moet worden, laat ik het helemaal achterwege. Maar dat is simpelweg omdat ik testen echt ontzettend pijnlijk vind en er nog bijna de hele dag last van heb. Dus dan maar niet.
quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:05 schreef zoost het volgende:
[..]
Ok, het ligt aan de maatregelen, en waar is het effect van de vaccinaties dan? Daar werd nogal hoog over opgegeven door de deskundigen. Of kloppen de modellen niet. Of de aannames? Hoe dan ook, het beleid / vaccins falen hard.
Klopt, en aangezien de groep ongevaccineerden kleiner is, is het enigszins te beargumenterenquote:Op vrijdag 12 november 2021 11:05 schreef galantis het volgende:
[..]
Eigenlijk vooral effectief dus doordat je ongevaccineerden beter beschermt door ze niet in contact te brengen met besmette gevaccineerden.
Als je werkgever de garantie geeft dat je veilig kan werken op locatie/kantoor kan je er gewoon heen hoor.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als je je beroep individueel, zonder al te veel communicatie achter de laptop uit kunt voeren lijkt me dat een heel normale stap.
Zo heerlijk naïefquote:Op vrijdag 12 november 2021 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Thuis niet meer dan 4 ontvangen hahahaha
Het effect van de vaccinaties kun je zien wanneer het aantal opnames vergelijkt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:05 schreef zoost het volgende:
[..]
Ok, het ligt aan de maatregelen, en waar is het effect van de vaccinaties dan? Daar werd nogal hoog over opgegeven door de deskundigen. Of kloppen de modellen niet. Of de aannames? Hoe dan ook, het beleid / vaccins falen hard.
Voor een concert zou ik het misschien wel doen, maar niet voor een etentje of een drankje doen.quote:
Als je met de auto kan reizen en er geen besmettingsrisico, prima.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:07 schreef quirina het volgende:
[..]
Als je werkgever de garantie geeft dat je veilig kan werken op locatie/kantoor kan je er gewoon heen hoor.
Ik maak me meer zorgen over de OV reis naar mijn werk dan die 8 uur op mijn werk.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:07 schreef quirina het volgende:
[..]
Als je werkgever de garantie geeft dat je veilig kan werken op locatie/kantoor kan je er gewoon heen hoor.
Belangrijke nuance is natuurlijk wel dat het alleen een reductie betreft t.o.v. 3G, dus niet in de samenleving. Dus als er normaal 100 besmettingen zijn en nu 75 is dat een reductie van 25%. En dat de ziekenhuisopnames zo drastisch dalen is denk ik gewoon een berekening a.d.h.v. de effectiviteit van de vaccins.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:05 schreef galantis het volgende:
[..]
Eigenlijk vooral effectief dus doordat je ongevaccineerden beter beschermt door ze niet in contact te brengen met besmette gevaccineerden.
ik leg hem ook compleet naast mij neerquote:Op vrijdag 12 november 2021 11:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo heerlijk naïef![]()
Onze familie heeft zich anderhalf jaar continue aan alle maatregelen gehouden, maar iedereen heeft al aangegeven dat ze alle verjaardagen van de komende weken gewoon door laten gaan; gewoon meer dan vier welkom. Steeds meer mensen worden het wel zat zo.
Precies !quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo heerlijk naïef![]()
Onze familie heeft zich anderhalf jaar continue aan alle maatregelen gehouden, maar iedereen heeft al aangegeven dat ze alle verjaardagen van de komende weken gewoon door laten gaan; gewoon meer dan vier welkom. Steeds meer mensen worden het wel zat zo.
Anderhalf jaar lang aan alle maatregelen houden, maar nu wel alle verjaardagen door laten gaan? Doesn't add up.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo heerlijk naïef![]()
Kan me ook voorbeelden herinneren dat het meer leeg was dan vol.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Hey makker, ik ben altijd tot het fluitsignaal blijven zitten bij Feyenoord-Ajax, net als de meesten.
Ik zou het alleen over hebben voor reizen denk ik.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Voor een concert zou ik het misschien wel doen, maar niet voor een etentje of een drankje doen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)venementen-te-mijdenquote:KHN: horeca zal zich waarschijnlijk niet aan sluitingstijd houden
De Koninklijke Horeca Nederland verwacht dat veel bedrijven zich niet zullen houden aan de sluitingstijd van 19.00 uur. Die sluitingstijd is een van de maatregelen die vanavond in de coronapersconferentie worden aangekondigd.
"Het is onbegrijpelijk dat het kabinet hiermee komt", zegt Robèr Willemsen, voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland. "Als ik kijk naar de reacties van ondernemers van de afgelopen twintig uur, dan verwacht ik niet dat ondernemers zich hieraan gaan houden. De grens is bereikt. Ondernemers zijn woest."
Ach, één voordeel: Elke sector is op dit moment boos. Zorgt voor kwaliteitstelevisie tijdens de komende avondklok.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:11 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar goed, als de stemming hier een representatieve peiling is van de bevolking (wat het gelukkig niet is) steven we af op een harde lockdown tijdens de winter. En dan straks allemaal janken dat de overheid zo hard ingrijpt zeker?
Even een samenvatting:
- Publiek bij sportwedstrijden? Daar zijn geen besmettingen.
- Horeca? Daar zijn geen besmettingen.
- Thuiswerken? Gaan we lekekr niet doen!
- Bezoek thuis? Gaan we lekker niet naar luisteren!
Nee, zo komen we er wel.
Wel fijn om te weten dat jij onze familie beter kent dan wij zelfquote:Op vrijdag 12 november 2021 11:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Anderhalf jaar lang aan alle maatregelen houden, maar nu wel alle verjaardagen door laten gaan? Doesn't add up.
Net als dat ze zich altijd nergens aan zouden houden, maar uiteindelijk wel doen, want boete die ze niet wlilen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:12 schreef Anton91 het volgende:
De Koninklijke Horeca Nederland verwacht dat veel bedrijven zich niet zullen houden aan de sluitingstijd van 19.00 uur
Laat ik het zo zeggen, de kans is statistisch gezien verwaarloosbaar klein dat iemand zich tot nu toe aan alle maatregelen houdt en dan nu op het moment dat de poep de ventilator geraakt heeft opeens compleet schijt heeft.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel fijn om te weten dat jij onze familie beter kent dan wij zelf
Mondkapjes vind ik wel een symboolmaatregel maar dit heeft grote economische consequenties en dan wordt er echt wel naar rendement gekeken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, ik ben natuurlijk maar een zwakke eenling met een individuele kijk, maar ik had niet echt het gevoel dat het hielp.
De praktijk zag dat het drukker was in de supermarkten en koopjeswinkels en de geeft dat ook aan theorie.
Wat het wel doet is het kweken van een sense of urgency. Ofwel, weer een symboolmaatregel. Jeweetwel, waar ze goed in zijn.
Grote woorden inderdaad. Wellicht dat er een paar even een paar uurtjes langer open blijven morgen, maar symbolisch.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)venementen-te-mijden
Het zou mooi zijn als ze zich hier werkelijk niet aan gaan houden, maar de maatregelen zullen uiteindelijk wel weer gewoon gevolgd worden.
Hoeveel van die loze dreigementen heeft de KHN nu al gemaakt?quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als ze zich hier werkelijk niet aan gaan houden, maar de maatregelen zullen uiteindelijk wel weer gewoon gevolgd worden.
Denk dat dit behoorlijk afhangt van of ze financiële compensatie krijgen of niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen heeft wel een punt waarop ze er helemaal genoeg van hebben.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, de kans is statistisch gezien verwaarloosbaar klein dat iemand zich tot nu toe aan alle maatregelen houdt en dan nu op het moment dat de poep de ventilator geraakt heeft opeens compleet schijt heeft.
elke keerquote:Op vrijdag 12 november 2021 11:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoeveel van die loze dreigementen heeft de KHN nu al gemaakt?
Veel mensen om mij heen hetzelfde. Komt voornamelijk door de vaccins, voorheen was het ‘even volhouden tot dat’, maar nu heb je dat niet meer.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, de kans is statistisch gezien verwaarloosbaar klein dat iemand zich tot nu toe aan alle maatregelen houdt en dan nu op het moment dat de poep de ventilator geraakt heeft opeens compleet schijt heeft.
Het kabinet was fout om te stellen dat het deze maand vrijheid blijheid ging zijn. Maar dat station is gepasseerd, iedereen probeert een afslag te nemen of te remmen maar lockdown light wordt na 3 weken een zware klap. Bepaalde sectoren gaan moeten sluiten, op burgerzin rekenen werkt niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:12 schreef chratnox het volgende:
Ach, één voordeel: Elke sector is op dit moment boos. Zorgt voor kwaliteitstelevisie tijdens de komende avondklok.
quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:48 schreef zoost het volgende:
we laten ons bij de neus nemen. Wie dit afdoet als "komt door het Delta virus" is af.
[ afbeelding ]
Vast, maar om dan gelijk het compleet tegenovergestelde te gaan doen? Dat is vanuit gedragspsychologisch perspectief op geen enkele manier plausibel.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen heeft wel een punt waarop ze er helemaal genoeg van hebben.
dat zal ze lerenquote:Op vrijdag 12 november 2021 11:16 schreef quirina het volgende:
Ach ja die mondkapjes.
Ik ga zonder de supermarkten in en uit hoor. Er is geen harde plicht. En niemand die er wat van zegt.
Dat valt wel mee. Voor veel mensen is er geen stip meer aan de horizon. Dat is wel degelijk een factor.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja we prikken ons de pandemie uit zei Hugo.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Veel mensen om mij heen hetzelfde. Komt voornamelijk door de vaccins, voorheen was het ‘even volhouden tot dat’, maar nu heb je dat niet meer.
Begrijpelijk, maar dan zou dat tipping point niet op dit moment liggen, maar al maanden eerder.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Veel mensen om mij heen hetzelfde. Komt voornamelijk door de vaccins, voorheen was het ‘even volhouden tot dat’, maar nu heb je dat niet meer.
Of. Een hele grote ‘of’ hoor. Er zijn gewoon aardig wat mensen die best af wilden wachten totdat iedereen gevaccineerd zou zijn (die dat wil).quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Opzich snap ik wel dat ze het zeggen als er niets bekend is over compensatie voor de impact die ze ervan zullen hebben. Heb het gevoel dat dat ook een beetje is hoe het gaat: Horeca gaat (via branchevereniging) met minister praten, minister praat tijdens Catshuisberaad met de Jonge/Rutte, krijgt nul op het rekest, dat lekt uit, branchevereniging boos omdat ze denken dat daarmee de minister sterker staat.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:16 schreef trein2000 het volgende:
KHN doet weer eens niet meer meeeens zien zaterdag.
Stoer zegquote:Op vrijdag 12 november 2021 11:16 schreef quirina het volgende:
Ach ja die mondkapjes.
Ik ga zonder de supermarkten in en uit hoor. Er is geen harde plicht. En niemand die er wat van zegt.
Maar maanden eerder waren de maatregelen van nu er nog niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar dan zou dat tipping point niet op dit moment liggen, maar al maanden eerder.
Je vergeet: WORD WAKKER MENSEH!quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:17 schreef Salina het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
De afgelopen maanden waren er dan ook nauwelijks maatregelen om te brekenquote:Op vrijdag 12 november 2021 11:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar dan zou dat tipping point niet op dit moment liggen, maar al maanden eerder.
Hoe bedoel je ach ja die mondkapjes? Dat was nu toch geen topic? Of wilde je gewoon even kwijt wat voor strijder je bent (vrij naar @leolinedance)?quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:16 schreef quirina het volgende:
Ach ja die mondkapjes.
Misschien ging het OMT hun toen ook gewoon uit van de bestaande wetenschappelijke onderzoeken waar de vaccins veel meer effectief waren? En gaven ze dat advies aan het kabinet. Wat heel logisch zou zijn. Waarom altijd dat gekanker op Hugo? Hij heeft veel verprutst maar je kan hem niet voor alles de schuld geven.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:17 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja we prikken ons de pandemie uit zei Hugo.
Sure
Hoop poppenkast en leugens.
Ja, dat mensen dachten dat er geen enkele maatregel meer was, is een van de redenen dat we nu in deze ellende zitten.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar maanden eerder waren de maatregelen van nu er nog niet.
Ik ga staan. Applaus.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:17 schreef Salina het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
Ik vond die sluitingstijd van 12 uur om de politie van Grapperhaus te ontlasten ook al schandalig eigenlijk. Maar die had wel minder dagelijkse impact inderdaad.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:19 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De afgelopen maanden waren er dan ook nauwelijks maatregelen om te breken
Dat lag er al, denk ik, maar nu pas echt ingrijpende maatregelen. Dat de horeca de afgelopen maanden om 00.00 moest sluiten zullen de meeste mensen niet eens iets van gemerkt hebben vermoed ik.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voor ouderen en kwetsbaren zal het minder makkelijk zijn misschien, maar voor de rest denk ik dat het allemaal vrij makkelijk is. Het ergste is nog dat de vriezers uitpuilen met vaccins maar Hugo alles lekker zorgvuldig wil doen en dus nog even wacht tot december met boosters.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:17 schreef Salina het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
Ik snap het sentiment maar dit is ethisch gezien heel lastig te verdedigen als we dit niet ook doen voor obesitas, roken, etc. etc.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:22 schreef mazaru het volgende:
Dit zou gewoon ingevoerd moeten worden
COVID-19-patiënten in Singapore die zich bewust niet hebben laten vaccineren, kunnen medische kosten tot wel 25.000 Singaporese dollar (ruim 16.000 euro) verwachten als zij in het ziekenhuis moeten worden opgenomen. Dat meldt Bloomberg donderdag op basis van berekeningen van het Singaporese ministerie van Volksgezondheid.
Je komt vaker in dit topic toch? Alles is de schuld van Hugo.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien ging het OMT hun toen ook gewoon uit van de bestaande wetenschappelijke onderzoeken waar de vaccins veel meer effectief waren? En gaven ze dat advies aan het kabinet. Wat heel logisch zou zijn. Waarom altijd dat gekanker op Hugo? Hij heeft veel verprutst maar je kan hem niet voor alles de schuld geven.
Soort ic-accijns?quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:22 schreef mazaru het volgende:
COVID-19-patiënten in Singapore die zich bewust niet hebben laten vaccineren, kunnen medische kosten tot wel 25.000 Singaporese dollar (ruim 16.000 euro) verwachten als zij in het ziekenhuis moeten worden opgenomen. Dat meldt Bloomberg donderdag op basis van berekeningen van het Singaporese ministerie van Volksgezondheid.
Omdat hij zich daarnaast ook als een arrogante l*l gedraagt?quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien ging het OMT hun toen ook gewoon uit van de bestaande wetenschappelijke onderzoeken waar de vaccins veel meer effectief waren? En gaven ze dat advies aan het kabinet. Wat heel logisch zou zijn. Waarom altijd dat gekanker op Hugo? Hij heeft veel verprutst maar je kan hem niet voor alles de schuld geven.
Hier zijn ook al feestjes geplanned en de meest verstokte opvolgers zijn nu ook nog steeds aan het doorplannen. 'klaar mee, zijn gevaccineerd, iedereen is welkom'.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo heerlijk naïef![]()
Krijg je dan een minister van ongevaccineerde volksgezondheid ofzo? Ik zou -als gevaccineerde- me aardig bekocht voelen met nog 50 jaar Hugo. Of gaat hij dan Willem Engel opvolgen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wij gunnen de wappies nog 50 jaar Hugo.
Hey maar jij was toch ook degene die steeds zei dat Nederlanders een braaf volgzaam volkje zijn die toch wel elke keer luisteren en niet in opstand komen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Of. Een hele grote ‘of’ hoor. Er zijn gewoon aardig wat mensen die best af wilden wachten totdat iedereen gevaccineerd zou zijn (die dat wil).
Iedereen heeft een breekpunt.
Ik heb me ook aan verreweg de meeste maatregelen gehouden. Volgens mij allemaal, maar zal best een keer geen 1,5 meter afstand hebben gehouden ergens. Dat deed ik omdat er perspectief was in de vorm van een vaccin. We hoefden enkel vol te houden tot het vaccin. Anderhalf jaar lang.
Nu dat vaccin weinig heeft veranderd is mijn geduld wel een beetje op. Kan zijn dat ik (en onze familie) een minderheid vorm in Nederland; kan ook dat jij de situatie wat verkeerd inschat.
Dus eerst lekker zeiken dat er sectoren gesloten worden waar zogenaamd geen besmettingen zijn, en nu lekker prat gaan op het feit dat de huisfeesten door blijven gaan? Nee, echt top!quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier zijn ook al feestjes geplanned en de meest verstokte opvolgers zijn nu ook nog steeds aan het doorplannen. 'klaar mee, zijn gevaccineerd, iedereen is welkom'.
Oftewel, o.a. dat gedrocht van de avondklok heeft blijkbaar ook weer op tafel gelegen.quote:„We kunnen hier niet op wachten”, zegt een betrokkene bij het kabinetsbeleid. „Er moet nú iets gebeuren.” Aanvankelijk lagen ’alle maatregelen op tafel die de afgelopen anderhalf jaar zijn uitgeprobeerd’.
Een maatschappij in overlevingsmodus is helemaal niet ethisch meer. We doen niets af voor China of welk ander autoritair land. 'Het Westen' is gewoon lulkoek. We zijn niets beter op dit moment.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:22 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ik snap het sentiment maar dit is ethisch gezien heel lastig te verdedigen als we dit niet ook doen voor obesitas, roken, etc. etc.
Ze kunnen niks anders verzinnen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:26 schreef Oriente het volgende:
Even hé, uit het artikel van de T vanochtend, over de aanstaande maatregelen, dit stukje
[..]
Oftewel, o.a. dat gedrocht van de avondklok heeft blijkbaar ook weer op tafel gelegen.
Eens. In Singapore zijn veel normen en waarden heel anders, hoge boetes op het uitspugen van kauwgom op straat en de doodstraf is er ook nog geloof ik.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:22 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ik snap het sentiment maar dit is ethisch gezien heel lastig te verdedigen als we dit niet ook doen voor obesitas, roken, etc. etc.
Sodemieter op zeg, ik heb al meer dan dit bedrag afgedragen aan zorgpremie.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:22 schreef mazaru het volgende:
Mwah, dat vind ik niet. Ik vind het allemaal ook kut, maar het feit dat Rutte niet afgelopen dinsdag op alle TV zenders te zien was en zei: "Vanaf nu kunnen jullie allemaal je huis niet uit en krijg je dagelijks rantsoen bezorgd" laat wel zien dat we flink afdoen aan China.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Een maatschappij in overlevingsmodus is helemaal niet ethisch meer. We doen niets af voor China of welk ander autoritair land. 'Het Westen' is gewoon lulkoek. We zijn niets beter op dit moment.
Bruls, hoor je het?quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Sodemieter op zeg, ik heb al meer dan dit bedrag afgedragen aan zorgpremie.
Ga wat doen aan al die vetkleppen in dit land.
Wel of niet luisteren is wel iets totaal anders dan in opstand komen. Dat laatste gaat niet snel gebeuren.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hey maar jij was toch ook degene die steeds zei dat Nederlanders een braaf volgzaam volkje zijn die toch wel elke keer luisteren en niet in opstand komen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |