Right. Sandman en jij met goede, inhoudelijke gesprekken...quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb doorgaans goede, inhoudelijke gesprekken met @:Da_Sandman . Je oogst wat je zaait.
Ongevaccineerde ouderen en kwetsbaren*quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die overstromen de IC's niet. Dat doen nl. de ouderen en kwetsbaren waar sprake van een vaccinatiegraad van dik boven de 90 procent is.
Serieus? Dit fabeltje blijven we volhouden?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ongevaccineerde ouderen en kwetsbaren*
Ik weet niet of het typisch Nederlands is, maar ik vind het ook wel een opvallend iets.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is zo'n typisch Nederlandse reflex. Alleen maar denken aan manieren waarop je onder een maatregel uit kunt komen, en dat dan gebruiken om de onzin zogenaamd aan te tonen.
Mensen mogen die mening hier gewoon hebben, net als jij mag zeggen dat jij denkt dat maatregelen niet werken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Right. Sandman en jij met goede, inhoudelijke gesprekken...
Kijk met @:alwayshappy kan je praten en een hoop anderen. Mensen die weigeren in te zien dat de maatregelenpavlov niet werkt, ja.. daar kan ik alleen maar van zeggen dat die aan een vorm van waanzin lijden.
Dus omdat iemand het niet eens is met jou kun je er geen gesprek mee voeren. Dat zegt behoorlijk wat over je competenties.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Right. Sandman en jij met goede, inhoudelijke gesprekken...
Kijk met @:alwayshappy kan je praten en een hoop anderen. Mensen die weigeren in te zien dat de maatregelenpavlov niet werkt, ja.. daar kan ik alleen maar van zeggen dat die aan een vorm van waanzin lijden.
Niet waar.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Oh nee hoor. Sinds hier de 3G-maatschappij ingesteld is zijn er 300.000 prikken gezet. Daarvoor was het dagelijks een paar honderd. Vaccins werden gedoneerd, verkocht of simpelweg weggedonderd.
Nee dat is niet typisch Nederands, dat noemen we je gezonde boerenverstand gebruiken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet of het typisch Nederlands is, maar ik vind het ook wel een opvallend iets.
Niet per se typisch Nederlands als in 'Nederland is de enige', maar als in 'een eigenschap van Nederlanders'.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet of het typisch Nederlands is, maar ik vind het ook wel een opvallend iets.
Die gaan het gegarandeerd ontgelden. Hoef je niet eens meer te noemen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:18 schreef Cynicio het volgende:
Apart dat er nog steeds niks over evenementen gezegd lijkt te zijn.
Exact.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen mogen die mening hier gewoon hebben, net als jij mag zeggen dat jij denkt dat maatregelen niet werken.
Hou eens een keer op met dit gekibbel.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus omdat iemand het niet eens is met jou kun je er geen gesprek mee voeren. Dat zegt behoorlijk wat over je competenties.
Overigens: de vorige keer dat ik je noemde zonder tag was het topic weer te klein, maar zelf...
Overigens ligt dat diepgewortelde wantrouwen wel ten grondslag aan de controlemaatschappij waarin wij zitten, wat weer de oorzaak is van de enorme bureaucratische bolwerken die men zo hekelt en, in een extreem geval, een toeslagenaffaire.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet per se typisch Nederlands als in 'Nederland is de enige', maar als in 'een eigenschap van Nederlanders'.
Vergelijk het met 'zij is typisch iemand die graag taart eet', dat betekent niet dat er niemand anders is die graag taart eet.
Niets doen aan capaciteitsuitbreiding op de IC terwijl deze pandemie nog jaren gaat duren en er bovendien sprake is van explosieve bevolkingsgroei en vergrijzing, da's inderdaad veel beter.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mompelt iets over *met de vingers in de oren schreeuwen dat er maar extra bedden bijgeplaatst moeten worden*
Je quote de verkeerde.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Hou eens een keer op met dit gekibbel.
Ik zie dat anders. Je gezonde boerenverstand gebruiken zou wat mij betreft inhouden dat je gewoon nog steeds afstand houdt, als een huisgenoot positief test zelf ook niet meer naar buiten gaat, niet in massa's gaat rondhangen als het niet per se hoeft, etc.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:23 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Nee dat is niet typisch Nederands, dat noemen we je gezonde boerenverstand gebruiken.
Natuurlijk is dat wel een argument. Al helemaal omdat men in Suriname boostert met AZ en wij dat hier niet zullen doen. AZ zou je hier ook gewoon via de huisarts kunnen laten doen, maar we vinden het qua effectiviteit en veiligheid niet voldoen aan onze standaarden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, dit is geen argument. Dan kan je er even goed uit willen halen dat men daar veel minder middelen heeft om dit alles te faciliteren. En ga je voorbij aan het feit dat Nederland relatief gezien niet alleen weinig inwoners heeft maar ook nog eens stinkend rijk, dichtbevolkt en transportland bij uitstek is.
Nee, dit gaat er niet in.
Ja idd, net als mensen die dagelijks een taart gaan posten. Wtf zeg, doe normaal.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Iedereen die hier vaak post is een langspeelplaat, want we verkondigen al weken dezelfde mening.
Goed voorgesorteerd in Nijmegen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:26 schreef Caland het volgende:
Nederland wordt straks wel het enige land in Europa waar de stadions weer volledig op slot gaan
Milde lockdowngenot
Hoor ik iemand taart roepen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja idd, net als mensen die dagelijks een taart gaan posten. Wtf zeg, doe normaal.
Gewoon thuis uitziekenquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Niets doen aan capaciteitsuitbreiding op de IC terwijl deze pandemie nog jaren gaat duren en er bovendien sprake is van explosieve bevolkingsgroei en vergrijzing, da's inderdaad veel beter.
Hier is niet NL. Kom niet met dit soort volslagen onzin.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet waar.
Daarvoor waren het er 100.000 op een dag in de zomer. Die kut qr code instelling heeft veel verneukt. Qua maatschappelijk, sociaal, in de zorg en straks ook economisch.
Dus kom niet met dit soort volslagen onzin.
ok mamaquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Hou eens een keer op met dit gekibbel.
Ze hebben nog heel lang een soort tussenfase gehad met 2/3e van de capaciteit maar nu moet blijkbaar ALLES DICHT om 300 boomers die op hun buik liggenquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Goed voorgesorteerd in Nijmegen.
Das war ein Mal...quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ongevaccineerde ouderen en kwetsbaren*
Terwijl Nederland het onderzoek deed waaruit bleek dat in stadions nauwelijks tot geen besmettingen plaatsvinden wat andere landen nu gebruiken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:26 schreef Caland het volgende:
Nederland wordt straks wel het enige land in Europa waar de stadions weer volledig op slot gaan
Milde lockdowngenot
Dat is nog een klein beetje positief...quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja idd, net als mensen die dagelijks een taart gaan posten. Wtf zeg, doe normaal.
Ja, je hoeft mij niet te overtuigen. Ik vind het ook belachelijk.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze hebben nog heel lang een soort tussenfase gehad met 2/3e van de capaciteit maar nu moet blijkbaar ALLES DICHT om 300 boomers die op hun buik liggen
De economie draait hier inderdaad harder dan voorspelt. Allemaal voor die vervloekte QR-code!quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:23 schreef Red_85 het volgende:
Die kut qr code instelling heeft veel verneukt. Qua maatschappelijk, sociaal, in de zorg en straks ook economisch.
Maar de bios en theaters binnen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:26 schreef Caland het volgende:
Milde lockdowngenot
Ik ga mee met @Mexicanobakker Het voetbaltuig wordt gestraft voor de complete gekte in de stadions. Over drie weken moeten ze beloven dit nooit meer te doen en dan mogen de stadions weer open. "Sorry meneer, we zullen dit nooooit meer doen." En het voetbal leefde nog lang en gelukkig.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Terwijl Nederland het onderzoek deed waaruit bleek dat in stadions nauwelijks tot geen besmettingen plaatsvinden wat andere landen nu gebruiken.
Die onderzoeken waren overigens om in een volgende ‘lockdown’ bepaalde instellingen open te kunnen houden en die worden nu volledig genegeerd.
Ik kan de domheid hiervan echt niet benadrukken.
Als je nou even had gezocht dan had je hier een bron bij kunnen vinden: https://www.rivm.nl/covid(...)-vaccinatieprogrammaquote:
Ik wacht nog steeds op de grootste economische crisis ooit die vorig jaar al begonnen had moeten zijn. Teleurstellend.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De economie draait hier inderdaad harder dan voorspelt. Allemaal voor die vervloekte QR-code!
https://www.nu.nl/economi(...)en-dan-verwacht.html
Het is gewoon dat er anders weer gekrijs komt van ‘KIJK MENSEN MASSAAL IN HET STADION, DAT KAN TOCH NIET’ enzovoortsquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar de bios en theaters binnen.
Buiten dicht, binnen open.
![]()
Dat heeft een andere reden dan corona. Corona is de smoes.
Volgensmij benadruk je met deze post de domheid ervan, of zie ik dat verkeerd. Hoezo zou je die domheid dan niet kunnen benadrukken?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Terwijl Nederland het onderzoek deed waaruit bleek dat in stadions nauwelijks tot geen besmettingen plaatsvinden wat andere landen nu gebruiken.
Die onderzoeken waren overigens om in een volgende ‘lockdown’ bepaalde instellingen open te kunnen houden en die worden nu volledig genegeerd.
Met nu weer een lockdown?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De economie draait hier inderdaad harder dan voorspelt. Allemaal voor die vervloekte QR-code!
https://www.nu.nl/economi(...)en-dan-verwacht.html
Kortom: wat je ook doet en hoe slecht je maatregelen ook nageleefd worden. Die cijfers dalen op den duur toch wel weer opquote:There will be no lockdown. This was announced by the Minister of Health Dr. Stoycho Katsarov during a briefing.
"Data from the last week show a reduction in the number of infected and an improvement in the epidemic situation. The measures with the green certificate gave their result ", added the Minister of Health. Katsarov thanked all those who accepted the requirement and complied with it.
"We tried not to scare people and not to use the fear of infection to motivate them to comply with the measures," the health minister added.
The number of hospitalizations has also decreased, health authorities added. Then began the reduction of new infections. At the moment we are down from the peak. We hope that, following the measures, we will continue this successful move. However, not in all areas the numbers are the same ", explained Prof. Mira Kozhuharova.
"The green certificate activates immunizations in our country. However, efforts must continue. The permanent measure is not the testing against coronavirus, but the vaccination ", Kozhuharova added.
Er ontbreekt het woordje ‘verder’ voor ‘benadrukken’quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Volgensmij benadruk je met deze post de domheid ervan, of zie ik dat verkeerd. Hoezo zou je die domheid dan niet kunnen benadrukken?
Die lockdown heeft niets met 3G te maken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met nu weer een lockdown?
% komt doordat er dit jaar meer open was dan vorig jaar.
qr code verplichting, fieldlab tests, tvt.. alles voor niets geweest. Miljarden over de balk want ja.. de sense of urgency klopt anders niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:33 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het is gewoon dat er anders weer gekrijs komt van ‘KIJK MENSEN MASSAAL IN HET STADION, DAT KAN TOCH NIET’ enzovoorts
We hebben een grondstoffencrisis, energiecrisis, en torenhoge inflatie.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op de grootste economische crisis ooit die vorig jaar al begonnen had moeten zijn. Teleurstellend.
Of genoeg.. Maar het werd daardoor wel een grappige uitspraakquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Er ontbreekt het woordje ‘verder’ voor ‘benadrukken’
Waar heb jij het nu weer over man.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:35 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
We hebben een grondstoffencrisis, energiecrisis, en torenhoge inflatie.
Maar ik luister alleen naar de juichverhalen in de MSM dus het gaat superdepuper toppiewoppie met de economie
Allemaal een direct gevolg van een economie die juist veel beter dan verwacht presteert.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:35 schreef Jappie81 het volgende:
We hebben een grondstoffencrisis, energiecrisis, en torenhoge inflatie.
Symboolmaatregel en persoonlijke wraak van ferd.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Die ook weer heel snel weg was kan ik mij herinneren. Bleek 2 dagen effect te hebben gehad.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:32 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Als je nou even had gezocht dan had je hier een bron bij kunnen vinden: https://www.rivm.nl/covid(...)-vaccinatieprogramma
Hier kun je het archief vinden: https://www.rivm.nl/covid(...)te-vaccinatiecijfers
Er was dus wel degelijk een stijging na aankondiging en invoering van de coronaps (die was op 25 september overigens).
Ze hebben wel gelijk... Het kabinet is echt incompetent en t lijkt wel alsof ze maar wat aan het doen zijn. In deze is paniekvoetbal wel op z'n plaats.quote:
Ja, daar kan je op wachten. Ik verwacht nog een stuk of 30 'de besmettingen vinden niet plaats in onze sector'-berichten.quote:
Nou snel maar weer een lockdown er tegen aan dan. Goed voor de economie.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Allemaal een direct gevolg van een economie die juist veel beter dan verwacht presteert.
De bioscoop is toch nog niets over besloten?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:41 schreef Questular het volgende:
Bioscopen dicht, nu kan ik zondag niet naar de grote Sinterklaasfilm....en dan durven mensen te beweren dat corona alleen maar ellende met zich meebrengt. Open je ogen!
quote:
Jep. Dat is het inderdaad.quote:Dit lijkt op beleidsarmoede,
Kom maar met bewijs dat het voetbal een brandhaard is dan.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:40 schreef zipcon het volgende:
[..]
Het is de schuld van de andere zegt elke sector over zichzelf.
Ze geven geen schuld aan andere sectoren, ze onderbouwen feitelijk dat er geen besmettingshaarden zijn bij het voetbal en dat direct zonder publiek spelen ontiegelijk problematisch is en letterlijk niets oplevert.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:40 schreef zipcon het volgende:
[..]
Proost.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:42 schreef DireStraits7 het volgende:
Het dagelijkse afstoomuurtje is weer begonnen geloof ik. Ik ga nog snel naar de kroeg nu het nog mag.
Helaas, de bioscopen blijven open. Wel voor 19:00 je vreten kopen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:41 schreef Questular het volgende:
Bioscopen dicht, nu kan ik zondag niet naar de grote Sinterklaasfilm....en dan durven mensen te beweren dat corona alleen maar ellende met zich meebrengt. Open je ogen!
En het voetbal.quote:
bios en theater binnen openquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:44 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Helaas, de bioscopen blijven open. Wel voor 19:00 je vreten kopen.
Het lijken net echte mensenquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:40 schreef zipcon het volgende:
[..]
Je snapt hopelijk wel zelf dat je dit niet kan vergelijken?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:48 schreef zoost het volgende:
we laten ons bij de neus nemen. Wie dit afdoet als "komt door het Delta virus" is af.
[ afbeelding ]
Als jullie het dak dicht doen is het een soort van binnen, dan mag er wel publiek zijn denk ikquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
bios en theater binnen open
voetbal buiten dicht
Mag in Amsterdam de JC Arena wel open blijven? Dat is immers verweten door andere clubs een theater te zijn.
Alleen een verschil: al die mensen hebben wel gelijk.quote:
Het blijven wel leuke plaatjes. Misschien kan je de corona gevallen van 2018 zonder prikken naast die van nu met prikken leggen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Je snapt hopelijk wel zelf dat je dit niet kan vergelijken?
Het is leuk om Thierry Baudet na te doen met dit plaatje maar het zijn compleet andere situaties.
quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:48 schreef zoost het volgende:
we laten ons bij de neus nemen. Wie dit afdoet als "komt door het Delta virus" is af.
[ afbeelding ]
Dit is toch gewoon echt zo overduidelijk.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:48 schreef zoost het volgende:
[ afbeelding ]
Dat speelt geen rolquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alleen een verschil: al die mensen hebben wel gelijk.
Nee.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon echt zo overduidelijk.
Maar de vaccinaties helpen wel tegen besmettingen...quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:51 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Appels met peren vergelijken. Andere maatregelen toen. Andere naleving. Ander startpunt. Ander virus
Hoezo? Die plaatjes zijn toch duidelijk?quote:
Daar ben ik inmiddels ook wel van overtuigd.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:34 schreef Dven het volgende:
Kortom: wat je ook doet en hoe slecht je maatregelen ook nageleefd worden. Die cijfers dalen op den duur toch wel weer op
Nee inderdaad.quote:
quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:48 schreef zoost het volgende:
[ afbeelding ]
In afnemende mate. Heb je onder een steen gelegen de afgelopen maand?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:52 schreef zoost het volgende:
[..]
Maar de vaccinaties helpen wel tegen besmettingen...
Klap in het gezicht van de zorg.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:42 schreef DireStraits7 het volgende:
Het dagelijkse afstoomuurtje is weer begonnen geloof ik. Ik ga nog snel naar de kroeg nu het nog mag.
Dan kan Vitesse ook door gaan. Alleen die hebben weer een gebrek aan publiek.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:49 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Als jullie het dak dicht doen is het een soort van binnen, dan mag er wel publiek zijn denk ik
Kun je ook even de maatregelen vergelijken?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:48 schreef zoost het volgende:
[ afbeelding ]
Het is al een tijdje stil rond de trapliftindustrie of is die al omgevallen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:40 schreef zipcon het volgende:
[..]
I see what you did there. And I like it.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het is al een tijdje stil rond de trapliftindustrie of is die al omgevallen?
Feyenoord - Ajax ook. Voor het laatste fluitsignaal is meestal De Kuip ook leeg en stilgespeelt. Waarom zou je dan nog de moeite willen nemen om te komen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:56 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dan kan Vitesse ook door gaan. Alleen die hebben weer een gebrek aan publiek.
plaatje 1 is in lockdown, plaatje 2 is open.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:48 schreef zoost het volgende:
[ afbeelding ]
Haha, "de maatregelen"quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kun je ook even de maatregelen vergelijken?
Leuk zo'n momentopname. Vorig jaar kwamen we met veel minder besmettingen de zomer uit. Dat verandert wel even behoorlijk hoeveel besmettingscycli je nodig hebt om op een bepaald niveau te komen. Qua maatregelen ook totaal niet te vergelijken. En waarom zou je Delta niet mogen noemen? Die heeft een R die praktisch 2 keer zo hoog isquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:48 schreef zoost het volgende:
[ afbeelding ]
Spahn (Duitse federale minister van gezondheid, hun Hugo dus), stelt nu landelijk 2G en 2G+ beleid voor.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:55 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Waarom neem je dat aan? Er is in Duitsland geen centraal beleid en dat gaat er voor zover ik kan zien ook niet komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |