Ik ga staan. Applaus.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:17 schreef Salina het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
Ik vond die sluitingstijd van 12 uur om de politie van Grapperhaus te ontlasten ook al schandalig eigenlijk. Maar die had wel minder dagelijkse impact inderdaad.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:19 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De afgelopen maanden waren er dan ook nauwelijks maatregelen om te breken
Dat lag er al, denk ik, maar nu pas echt ingrijpende maatregelen. Dat de horeca de afgelopen maanden om 00.00 moest sluiten zullen de meeste mensen niet eens iets van gemerkt hebben vermoed ik.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar dan zou dat tipping point niet op dit moment liggen, maar al maanden eerder.
Voor ouderen en kwetsbaren zal het minder makkelijk zijn misschien, maar voor de rest denk ik dat het allemaal vrij makkelijk is. Het ergste is nog dat de vriezers uitpuilen met vaccins maar Hugo alles lekker zorgvuldig wil doen en dus nog even wacht tot december met boosters.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar dan zou dat tipping point niet op dit moment liggen, maar al maanden eerder.
quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:17 schreef Salina het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
Ik snap het sentiment maar dit is ethisch gezien heel lastig te verdedigen als we dit niet ook doen voor obesitas, roken, etc. etc.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:22 schreef mazaru het volgende:
Dit zou gewoon ingevoerd moeten worden
COVID-19-patiënten in Singapore die zich bewust niet hebben laten vaccineren, kunnen medische kosten tot wel 25.000 Singaporese dollar (ruim 16.000 euro) verwachten als zij in het ziekenhuis moeten worden opgenomen. Dat meldt Bloomberg donderdag op basis van berekeningen van het Singaporese ministerie van Volksgezondheid.
Je komt vaker in dit topic toch? Alles is de schuld van Hugo.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien ging het OMT hun toen ook gewoon uit van de bestaande wetenschappelijke onderzoeken waar de vaccins veel meer effectief waren? En gaven ze dat advies aan het kabinet. Wat heel logisch zou zijn. Waarom altijd dat gekanker op Hugo? Hij heeft veel verprutst maar je kan hem niet voor alles de schuld geven.
Soort ic-accijns?quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:22 schreef mazaru het volgende:
COVID-19-patiënten in Singapore die zich bewust niet hebben laten vaccineren, kunnen medische kosten tot wel 25.000 Singaporese dollar (ruim 16.000 euro) verwachten als zij in het ziekenhuis moeten worden opgenomen. Dat meldt Bloomberg donderdag op basis van berekeningen van het Singaporese ministerie van Volksgezondheid.
Omdat hij zich daarnaast ook als een arrogante l*l gedraagt?quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien ging het OMT hun toen ook gewoon uit van de bestaande wetenschappelijke onderzoeken waar de vaccins veel meer effectief waren? En gaven ze dat advies aan het kabinet. Wat heel logisch zou zijn. Waarom altijd dat gekanker op Hugo? Hij heeft veel verprutst maar je kan hem niet voor alles de schuld geven.
Hier zijn ook al feestjes geplanned en de meest verstokte opvolgers zijn nu ook nog steeds aan het doorplannen. 'klaar mee, zijn gevaccineerd, iedereen is welkom'.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo heerlijk naïef![]()
Onze familie heeft zich anderhalf jaar continue aan alle maatregelen gehouden, maar iedereen heeft al aangegeven dat ze alle verjaardagen van de komende weken gewoon door laten gaan; gewoon meer dan vier welkom. Steeds meer mensen worden het wel zat zo.
Krijg je dan een minister van ongevaccineerde volksgezondheid ofzo? Ik zou -als gevaccineerde- me aardig bekocht voelen met nog 50 jaar Hugo. Of gaat hij dan Willem Engel opvolgen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wij gunnen de wappies nog 50 jaar Hugo.
Hey maar jij was toch ook degene die steeds zei dat Nederlanders een braaf volgzaam volkje zijn die toch wel elke keer luisteren en niet in opstand komen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Of. Een hele grote ‘of’ hoor. Er zijn gewoon aardig wat mensen die best af wilden wachten totdat iedereen gevaccineerd zou zijn (die dat wil).
Iedereen heeft een breekpunt.
Ik heb me ook aan verreweg de meeste maatregelen gehouden. Volgens mij allemaal, maar zal best een keer geen 1,5 meter afstand hebben gehouden ergens. Dat deed ik omdat er perspectief was in de vorm van een vaccin. We hoefden enkel vol te houden tot het vaccin. Anderhalf jaar lang.
Nu dat vaccin weinig heeft veranderd is mijn geduld wel een beetje op. Kan zijn dat ik (en onze familie) een minderheid vorm in Nederland; kan ook dat jij de situatie wat verkeerd inschat.
Dus eerst lekker zeiken dat er sectoren gesloten worden waar zogenaamd geen besmettingen zijn, en nu lekker prat gaan op het feit dat de huisfeesten door blijven gaan? Nee, echt top!quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier zijn ook al feestjes geplanned en de meest verstokte opvolgers zijn nu ook nog steeds aan het doorplannen. 'klaar mee, zijn gevaccineerd, iedereen is welkom'.
Oftewel, o.a. dat gedrocht van de avondklok heeft blijkbaar ook weer op tafel gelegen.quote:„We kunnen hier niet op wachten”, zegt een betrokkene bij het kabinetsbeleid. „Er moet nú iets gebeuren.” Aanvankelijk lagen ’alle maatregelen op tafel die de afgelopen anderhalf jaar zijn uitgeprobeerd’.
Een maatschappij in overlevingsmodus is helemaal niet ethisch meer. We doen niets af voor China of welk ander autoritair land. 'Het Westen' is gewoon lulkoek. We zijn niets beter op dit moment.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:22 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ik snap het sentiment maar dit is ethisch gezien heel lastig te verdedigen als we dit niet ook doen voor obesitas, roken, etc. etc.
Ze kunnen niks anders verzinnen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:26 schreef Oriente het volgende:
Even hé, uit het artikel van de T vanochtend, over de aanstaande maatregelen, dit stukje
[..]
Oftewel, o.a. dat gedrocht van de avondklok heeft blijkbaar ook weer op tafel gelegen.
Eens. In Singapore zijn veel normen en waarden heel anders, hoge boetes op het uitspugen van kauwgom op straat en de doodstraf is er ook nog geloof ik.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:22 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ik snap het sentiment maar dit is ethisch gezien heel lastig te verdedigen als we dit niet ook doen voor obesitas, roken, etc. etc.
Sodemieter op zeg, ik heb al meer dan dit bedrag afgedragen aan zorgpremie.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:22 schreef mazaru het volgende:
Mwah, dat vind ik niet. Ik vind het allemaal ook kut, maar het feit dat Rutte niet afgelopen dinsdag op alle TV zenders te zien was en zei: "Vanaf nu kunnen jullie allemaal je huis niet uit en krijg je dagelijks rantsoen bezorgd" laat wel zien dat we flink afdoen aan China.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Een maatschappij in overlevingsmodus is helemaal niet ethisch meer. We doen niets af voor China of welk ander autoritair land. 'Het Westen' is gewoon lulkoek. We zijn niets beter op dit moment.
Bruls, hoor je het?quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Sodemieter op zeg, ik heb al meer dan dit bedrag afgedragen aan zorgpremie.
Ga wat doen aan al die vetkleppen in dit land.
Wel of niet luisteren is wel iets totaal anders dan in opstand komen. Dat laatste gaat niet snel gebeuren.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hey maar jij was toch ook degene die steeds zei dat Nederlanders een braaf volgzaam volkje zijn die toch wel elke keer luisteren en niet in opstand komen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |