Codes van de AH?quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Al die fake codes ook. Als er codes zijn van AH, wordt iedereen en zijn moeder gewoon getrolled.
Dit.quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Burgertje pesten noemen we zoiets. Zeker die sluitingstijd voor winkels, kom op man.
Net even gezocht, maar in de landelijke cijfers is de vaccinatiebereidheid onder 'hoogopgeleid' het hoogst. Ze gooien daar wel HBO en universiteit op 1 hoop en ik kan geen cijfers vinden per leeftijdsgroep/opleiding. In dit onderzoek is het wel uitgesplitst voor jongvolwassenen, maar het onderzoek geeft slechts een indicatie.quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Gezien het vaccinatiepercentage in die leeftijdscohort valt dat of vies tegen of wordt het echt gigantisch omlaag getrokken door de rest.
Nee. Een historisch figuur. Ene Adolf.quote:
Worden de ziekenhuizen daar leger van?quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Tijd dat we hugo en mark gaan pesten
Dat blijft daar vast lang goed gaan, ja. Hoeveel besmettingen hadden ze vandaag? Ook 15.000 ofzo?quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:16 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt daarom ben ik ook blij dat België om de hoek is.
Owwww, ja met als SpongeBob SquarePantsquote:Op vrijdag 12 november 2021 01:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Een historisch figuur. Ene Adolf.
19 uur.quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoe laat gaan winkels dicht?
Vandaag even geen tijd voor nieuws gehad
Ja. Dat is gewoon trollen. Dat betekent dat je er onbeperkt veel kan maken en dat het compleet gekraakt is.quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Owwww, ja met als SpongeBob SquarePants
Die waren/zijn er idd
Niks is onfeilbaar
Die hebben gewoon plek in de ziekenhuizen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat blijft daar vast lang goed gaan, ja. Hoeveel besmettingen hadden ze vandaag? Ook 15.000 ofzo?
Voor hoeveel dagen extra?quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Die hebben gewoon plek in de ziekenhuizen.
Niet lang meer. Ze hebben nu al 200 opnames per dag ofzo.quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Die hebben gewoon plek in de ziekenhuizen.
Dit.quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet lang meer. Ze hebben nu al 200 opnames per dag ofzo.
wat is een exponentieel virusquote:Op vrijdag 12 november 2021 01:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit.
Denken dat er altijd gewoon genoeg plek is met een exponentieel virus. Bizar.
Een virus waarbij het reproductie getal 2 of hoger is?quote:
quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Een virus waarbij het reproductie getal 2 of hoger is?
Is dat ook hoe jijzelf hierin staat?quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:35 schreef maan_man het volgende:
Op tv zie ik mensen met een microfoon onder de neus sociaal gewenste antwoorden geven, maar in mijn omgeving merk je echt bij iedereen dat zij zoiets hebben van ik leef ondanks de regels mijn leven wel, terwijl vorige jaar mensen nog de intrinsieke motivatie hadden om hun steentje bij te dragen aan de bestrijding van het virus. Dit wordt een fiasco.
Als iemand zegt ik heb volgende week een feestje bij mij thuis en er komen 30 man, dan denk ik niet dat ik vorig jaar was gegaan, inmiddels geloof ik het allemaal wel en zou ik eerder geneigd zijn om te gaan.quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Is dat ook hoe jijzelf hierin staat?
Door de maatregelen. Ja.quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:36 schreef Derrazi het volgende:
[..]![]()
Je bedoelt het coronavirus? Die is nooit boven de 2 gekomen
Hand in hand verslaan we dit virus zo hard dat het nooit meer terug komt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:40 schreef THEFXR het volgende:
helaas zijn wij een te dom volk om dit virus de baas te kunnen, te egoïstisch ingesteld.
kloptquote:Op vrijdag 12 november 2021 01:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Door de maatregelen. Ja.
De r0 van de delta ligt ergens tussen de 5 en 7, als ik me niet vergis.
Ja, waarschijnlijk. Gevaccineerden weten dat ze zelf zeer waarschijnlijk niet op de IC belanden en dat andere gevaccineerden (waarschijnlijk ouders en grootouders) ook niet op de IC belanden. Dus moet je dan al die regels gaan volgen vanwege een paar mensen die het vertikken om een vaccinatie te halen en die er zelf met de pet naar gooien? Zo zullen velen redeneren.quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:35 schreef maan_man het volgende:
Op tv zie ik mensen met een microfoon onder de neus sociaal gewenste antwoorden geven, maar in mijn omgeving merk je echt bij iedereen dat zij zoiets hebben van ik leef ondanks de regels mijn leven wel, terwijl vorige jaar mensen nog de intrinsieke motivatie hadden om hun steentje bij te dragen aan de bestrijding van het virus. Dit wordt een fiasco.
Ben je gevaccineerd?quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:41 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als iemand zegt ik heb volgende week een feestje bij mij thuis en er komen 30 man, dan denk ik niet dat ik vorig jaar was gegaan, inmiddels geloof ik het allemaal wel en zou ik eerder geneigd zijn om te gaan.
Gevaccineerd om van het gezeik af te zijn inderdaad.quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben je gevaccineerd?
Want ik merk deze gedachten ook bij mijzelf.
Je bent er gewoon klaar mee. Je hebt je ding gedaan. En verwacht nu dat je weer normaal je leven kunt oppakken. Na anderhalf jaar ellende en rekening houden met iedereen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:46 schreef maan_man het volgende:
[..]
Gevaccineerd om van het gezeik af te zijn inderdaad.
Daarom ben ik wel benieuwt naar wie er nu als gevaccineerde in het ziekenhuis komen en/of op de IC. Want als we het bijvoorbeeld doen voor een paar mensen die toch al met 1 been in het graf staan door dat ze zo zwak zijn tot hoever willen we die dan nog redden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Je bent er gewoon klaar mee. Je hebt je ding gedaan. En verwacht nu dat je weer normaal je leven kunt oppakken. Na anderhalf jaar ellende en rekening houden met iedereen.
Dat is wat ik voel. Bij mezelf.
Het is gewoon een bittere pil.
De groep die je noemt, komt in ieder geval al niet op de ic.quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:51 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Daarom ben ik wel benieuwt naar wie er nu als gevaccineerde in het ziekenhuis komen en/of op de IC. Want als we het bijvoorbeeld doen voor een paar mensen die toch al met 1 been in het graf staan door dat ze zo zwak zijn tot hoever willen we die dan nog redden.
De gemiddelde IC leeftijd is in de 50, idd. Volgens NICE.quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
De groep die je noemt, komt in ieder geval al niet op de ic.
Dat is vooral leeftijd geboden een 90er zal er niet snel komen. Maar iemand die 70 is en suikerziekte heeft en nog andere kwalen en het vaccin niet goed werkt komt er gewoon nog op hoor. Terwijl misschien de griep ook al dodelijk voor hem was.quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
De groep die je noemt, komt in ieder geval al niet op de ic.
De gemiddelde leeftijd is onder de 70 op de IC. Zelfs onder de 60.quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:58 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat is vooral leeftijd geboden een 90er zal er niet snel komen. Maar iemand die 70 is en suikerziekte heeft en nog andere kwalen en het vaccin niet goed werkt komt er gewoon nog op hoor. Terwijl misschien de griep ook al dodelijk voor hem was.
Daarom ook onder de gevaccineerde. Sinds Delta rond gaat las je al snel dat ongevaccineerde jongere groepen ook meer in de problemen kwamen. Daarom vermoed men dat delta wat virulenter is.quote:Op vrijdag 12 november 2021 02:02 schreef capricia het volgende:
[..]
De gemiddelde leeftijd is onder de 70 op de IC. Zelfs onder de 60.
Dat is nogal misleidend, er liggen een of twee kinderen die het gemiddelde flink omlaag trekken. De grootste groepen op de IC zijn 70+.quote:Op vrijdag 12 november 2021 02:02 schreef capricia het volgende:
[..]
De gemiddelde leeftijd is onder de 70 op de IC. Zelfs onder de 60.
Uiteraard.quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:07 schreef Tijn het volgende:
Maar eh, even serieus. Met om 7 uur de kroeg dicht, een QR-code bij de bouwmarkt en geen drankje mogen halen in de pauze van de theatervoorstelling zitten we over 3 weken natuurlijk nog steeds in de lift, he.
Dit. En er is gewoon geen endgame. Zonder gamechanger zitten we volgend jaar in precies dezelfde situatie. Dan kan deze cyclus nog jaren doorgaan, totdat de zorg het ooit een keer aan kan.quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Je bent er gewoon klaar mee. Je hebt je ding gedaan. En verwacht nu dat je weer normaal je leven kunt oppakken. Na anderhalf jaar ellende en rekening houden met iedereen.
Dat is wat ik voel. Bij mezelf.
Het is gewoon een bittere pil.
Het gaat niet perse om de besmettingen. Het gaat erom dat als deze lijn kwa besmettingen/ziekenhuisopnames wordt doorgetrokken de zorg overbelast raakt. En dat komt idd door de ongevaccineerden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 05:18 schreef PzKpfw het volgende:
Ergens heb ik het idee dat men de cijfers expres zo op laat lopen en wederom (veel te laat) maatregelen neemt om de ongevaccineerden maar op schuld te kunnen geven. Het is gewoon schandalig, men weet al bijna een maand dat de besmettingen gestaag oplopen, gisteren zelfs een recordaantal, en men grijpt weer eens veel te laat in. Dat is niet de schuld van de ongevaccineerden.
Die daar in stevig geholpen worden door ouderen met vaccin doorbraken. Procentueel kun je de schuld wel bij ongevaccineerden leggen, maar in absolute zin lopen we ook tegen het limiet aan bij een 100% vaccinatiegraad. We moeten maar hopen dat de vaccin bescherming voldoende standhoudt voor de zeer beperkte zorg capaciteit.quote:Op vrijdag 12 november 2021 05:42 schreef CR7 het volgende:
[..]
Het gaat niet perse om de besmettingen. Het gaat erom dat als deze lijn kwa besmettingen/ziekenhuisopnames wordt doorgetrokken de zorg overbelast raakt. En dat komt idd door de ongevaccineerden.
Komt hier vanavond ook al niet de 1,5m maatregel bij?quote:Op vrijdag 12 november 2021 06:07 schreef Oliver23 het volgende:
Even dus kort samengevat, waarschijnlijk komt demissionaire kabinet vanavond dus met deze maatregelen:
- ''Lockdown van drie weken, en die start vanaf zaterdag 19:00uur.
- Horeca 19:00uur dicht, net zoals de niet-essentiële winkels.
- Advies om thuis maximaal vier bezoekers uit te nodigen
- Werk zoveel mogelijk thuis
- Coronapas voor Pretparken en Dierentuinen
- Sportwedstrijden mogen doorgaan, maar dan zonder publiek op de tribunes
- Nieuwe persconferentie: vrijdag 3 december 2021.
Nog geen besluit genomen over:
- Horeca in de bioscopen en theaters
In voorbereiding:
- Wettelijk vastleggen van de anderhalve meter afstandregel
- Invoeren 2G beleid op hoge scholen, werkvloer en niet-essentiële winkels.
- Vuurwerkverbod
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |