SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
zie email 27 oktober![]()
Met of zonder 1,5 m? Zeker voor bioscopen, theaters en dat soort gelegenheden maakt dat veel uit.quote:Op vrijdag 12 november 2021 00:56 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Geplaceerd zitten in de horecazie email 27 oktober![]()
Je mag/mocht geen broertjes of zusjes meenemen. Dat dat ook voor 5/10 minuten omkleden geldt is toch wel een absoluut dieptepunt. Of moeten we die maar gewoon ff in de auto laten zittenquote:Op vrijdag 12 november 2021 00:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp niet helemaal waarom een baby van 6 maanden relevant is?
Voor de zwemles.
Punt is dat we compleet doorslaan in dit beleid.![]()
Tsja, ik weet de statistieken niet precies, maar ik vermoed dat de vaccinatiebereidheid onder universitair geschoolden het hoogst is. Die hebben allemaal geleerd om informatie analytisch te verwerken en logisch te redenen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 00:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die mogen weer solidariteit gaan tonen richting de ouderen en ongevaccineerden.![]()
Regels zijn regelsquote:Op vrijdag 12 november 2021 00:58 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je mag/mocht geen broertjes of zusjes meenemen. Dat dat ook voor 10 minuten omkleden geldt is toch wel een absoluut dieptepunt. Of moeten we die maar gewoon ff in de auto laten zitten![]()
Gezien het vaccinatiepercentage in die leeftijdscohort valt dat of vies tegen of wordt het echt gigantisch omlaag getrokken door de rest.quote:Op vrijdag 12 november 2021 00:59 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Tsja, ik weet de statistieken niet precies, maar ik vermoed dat de vaccinatiebereidheid onder universitair geschoolden het hoogst is. Die hebben allemaal geleerd om informatie analytisch te verwerken en logisch te redenen.![]()
quote:Op vrijdag 12 november 2021 00:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Met of zonder 1,5 m? Zeker voor bioscopen, theaters en dat soort gelegenheden maakt dat veel uit.Dat staat er nietquote:Momenteel kijkt het kabinet vooral naar de horeca, die met vroegere sluitingstijden te maken krijgt, waarschijnlijk naar zeven uur ’s avonds. Ook de vaste zitplaats wordt waarschijnlijk weer een vereiste, waarmee spontaan rondlopen passé zou zijn en daarmee ook dansen.![]()
In NL? Ik ken die regel helemaal niet. Miss iets lokaals?quote:Op vrijdag 12 november 2021 00:58 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je mag/mocht geen broertjes of zusjes meenemen. Dat dat ook voor 5/10 minuten omkleden geldt is toch wel een absoluut dieptepunt. Of moeten we die maar gewoon ff in de auto laten zitten
Punt is dat we compleet doorslaan in dit beleid.
Mijn ongevaccineerde zus heeft zich onlangs laten vaccineren met haar 3 kinderen bij zich (8,6 en 2 jaar oud). Omdat ze anders geen mogelijkheid zag. En dat was prima. Niemand had een opmerking.
Maar ligt miss ook aan de betreffende gemeente.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Komen er ook niet, kan ik je garanderen.quote:Op donderdag 11 november 2021 23:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vast wel. Maar ze garanderen het niet. Sterker nog de afgelopen weken was steeds het verhaal dat er geen nieuwe steunpakketten zouden komen.
In de VS loopt er een discussie over of het juist was dat de stimulus werd gebruikt. Ik ken een Amerikaanse chick die 1000 dollar kreeg voor het hele jaar terwijl ze wel haar baan in de horeca had verloren. Broodkruimels terwijl de FED triljoenen aan geld heeft gepompt op de beurs en de rijken ontiegelijk nog rijker werden.
Ik verwacht dat het geld printen door gaat maar dat er geen geld meer voor het MKB of NOW/TOZO komen.
En ja ons beleid hangt grotendeels af van wat het buitenland doet, avondklok, 2g, coronamelder.![]()
Waarschijnlijk het zwembad zelf.quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:02 schreef capricia het volgende:
[..]
In NL? Ik ken die regel helemaal niet. Miss iets lokaals?
Mijn ongevaccineerde zus heeft zich onlangs laten vaccineren met haar 3 kinderen bij zich (8,6 en 2 jaar oud). Omdat ze anders geen mogelijkheid zag. En dat was prima. Niemand had een opmerking.
Maar ligt miss ook aan de betreffende gemeente.
Maar ik snap dat wel. Als je het Piet toestaan om een baby mee te nemen en Karel komt met een tweeling aan en Miep met een drie tal kleuter, waar trek je dan de grens. Dit is helder.zie email 27 oktober![]()
Natuurlijk niet. Het is de schuld van de VVD en handlangersquote:Op vrijdag 12 november 2021 01:03 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Trouwens: dit is dus allemaal de schuld van die 13% niet gevaccineerden?![]()
Die kunnen toch ongevaccineerd, zonder QR, naar binnen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk het zwembad zelf.
Maar ik snap dat wel. Als je het Piet toestaan om een baby mee te nemen en Karel komt met een tweeling aan en Miep met een drie tal kleuter, waar trek je dan de grens. Dit is helder.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Ja. Maar ik vermoed dat dit beleid gericht is op het kunnen houden van afstand.quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Die kunnen toch ongevaccineerd, zonder QR, naar binnen?zie email 27 oktober![]()
redenenquote:Op vrijdag 12 november 2021 00:59 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Tsja, ik weet de statistieken niet precies, maar ik vermoed dat de vaccinatiebereidheid onder universitair geschoolden het hoogst is. Die hebben allemaal geleerd om informatie analytisch te verwerken en logisch te redenen.![]()
Ik heb het niet over vaccineren maar over de zwemles. Als je je wil vaccineren ben je nog welkom als je je hele familie en half Artis meeneemt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:02 schreef capricia het volgende:
[..]
In NL? Ik ken die regel helemaal niet. Miss iets lokaals?
Maar ligt miss ook aan de betreffende gemeente.![]()
De Hugenoten.quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:03 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Trouwens: dit is dus allemaal de schuld van die 13% niet gevaccineerden?I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Maar eh, even serieus. Met om 7 uur de kroeg dicht, een QR-code bij de bouwmarkt en geen drankje mogen halen in de pauze van de theatervoorstelling zitten we over 3 weken natuurlijk nog steeds in de lift, he.![]()
Met een baby?quote:Op vrijdag 12 november 2021 01:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Maar ik vermoed dat dit beleid gericht is op het kunnen houden van afstand.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Mooi dan kunnen ze de 2g verder invoerenquote:Op vrijdag 12 november 2021 01:07 schreef Tijn het volgende:
Maar eh, even serieus. Met om 7 uur de kroeg dicht, een QR-code bij de bouwmarkt en geen drankje mogen halen in de pauze van de theatervoorstelling zitten we over 3 weken natuurlijk nog steeds in de lift, he.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: