abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202138352

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
SPOILER: Informatie over dagcijfers
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202138358
Fipo @fetX
  vrijdag 12 november 2021 @ 10:00:45 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_202138359
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou wonen daar ook net wat minder mensen dan hier.
Wat is dat nu weer voor een argument man :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 12 november 2021 @ 10:00:53 #4
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202138362
quote:
Ik was net bezig -O-
pi_202138363
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Geen publiek is toch alleen bij professionele wedstrijden? Of ook bij de amateursport?
Lijkt me ook bij amateursport.
pi_202138364
Valt me trouwens nog mee dat de sportscholen vooralsnog buiten schot lijken te blijven.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202138367
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Lijkt me ook bij amateursport.
Nee, lijkt me niet. Kan je ook niet op handhaven.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202138368
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Misschien moeten ze ook gewoon duidelijk aangeven waar ze nu heen willen met deze 3 weken, en waar ze zeg de eerste week van december hopen te zitten in de cijfers.

Maar we krijgen straks natuurlijk gewoon weer vaag gelul 'het daalt nog niet snel genoeg' en bla bla.
Je moet ook alleen willen dalen tot een niveau dat enigszins behapbaar is voor de zorg. En dan gaan bedenken hoe je de R over langere tijd rond de 1 houdt. Agressief dalen middels een lockdown ziet er natuurlijk heel daadkrachtig uit maar wat gebeurt er als ie voorbij is?
I'll give you something to do
pi_202138369
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik vrees ook voor het laatste.
Nu komt er bij ons toch al geen hond kijken, maar voor de 1e elftallen en de inkomsten daarvan is het opnieuw een klap voor amateurverenigingen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Sport vrijdag 12 november 2021 @ 10:01:40 #10
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202138372
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:00 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Ik was net bezig -O-
Sorry, na een minuutje vind ik dat het mag :@
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202138373
Het kabinet heeft veel te laat ingegrepen, waardoor het maar de vraag is of dit maatregelenpakket uberhaupt een deuk in de boter kan slaan. Wellicht dat een 2G-systeem daar voor een oplossing kan zorgen, maar ik ben bang dat dan wel (en dan moet nog blijken dat er politiek draagvlak voor is) na de inwerkingtreding heel snel moet blijken dat het aantal besmettingen, en in ieder geval de klinische en IC-opnames, moet dalen. Anders zit er weer niks anders op dan wederom een zwaardere lockdown en gaan we wederom een depressieve winter tegemoet.

Met een beetje visie / verantwoordelijkheidsgevoel had dit echt wel voorkomen kunnen worden. Met de kennis van het VK en ons beperkt aantal ziekenhuisbedden is het echt 1 + 1. Leuk dat alles binnen de modellen vielen van het RIVM, maar een model is een model, geen alomvaststaande berekening van de toekomst. Een beetje voorzichtigheid had toch wel niet misstaan...
pi_202138376
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:01 schreef Caland het volgende:
Valt me trouwens nog mee dat de sportscholen vooralsnog buiten schot lijken te blijven.
Dat ze die ook maar met rust laten godverdomme
  vrijdag 12 november 2021 @ 10:01:55 #13
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_202138379
quote:

[..]
Maar dat hebben we al eerder gehad.
pi_202138383
Ik vind wel dat Bruls nog lang stil is. Die wel altijd relevant zijn en zijn plasje erover doen. Of het is te streng of niet streng genoeg, maar het is nooit goed.
pi_202138384
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:59 schreef Dven het volgende:

[..]
User heeft het dan ook enkel over dit moment. Als een pauperland waar geen hond gevaccineerd wil worden op gebied van zorgbeschikbaarheid tijdens een pandemie het beter voor elkaar heeft dan gidsland Nederland dan moet er toch een keertje achter de oren gekrabt worden.
Het punt is natuurlijk dat het niet zo is dat een land met meer bedden het ook per definitie beter voor elkaar heeft. Wij kunnen, in theorie, ook 1000 extra ic-bedden creëren door er een legertje geneeskundestudenten tegenaan te gooien. Of we dan per saldo beter af zijn qua zorg is maar de vraag.
  vrijdag 12 november 2021 @ 10:02:13 #16
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202138387
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[ twitter ]

:D :D :D

DONT FUCK WITH US
SPOILER
Het gaat pas echt uit de hand lopen als ook Gerda´s met stoeptegels gaan gooien.
pi_202138392
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:01 schreef galantis het volgende:

[..]
Je moet ook alleen willen dalen tot een niveau dat enigszins behapbaar is voor de zorg. En dan gaan bedenken hoe je de R over langere tijd rond de 1 houdt. Agressief dalen middels een lockdown ziet er natuurlijk heel daadkrachtig uit maar wat gebeurt er als ie voorbij is?
Dan laten we het weer oplopen totdat we te laat zijn en zo gaan we nog een paar jaar door.
pi_202138393
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:01 schreef galantis het volgende:

[..]
Daarom: 2G.
pi_202138394
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 08:56 schreef Tarado het volgende:

[..]
wat ik al zei, ze zullen er cijfers van hebben, dus het werkt maar leuk is anders
Ja, ik ben natuurlijk maar een zwakke eenling met een individuele kijk, maar ik had niet echt het gevoel dat het hielp.

De praktijk zag dat het drukker was in de supermarkten en koopjeswinkels en de geeft dat ook aan theorie.

Wat het wel doet is het kweken van een sense of urgency. Ofwel, weer een symboolmaatregel. Jeweetwel, waar ze goed in zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 12 november 2021 @ 10:02:43 #20
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_202138396
Kunnen we niet gewoon jaarlijks een lockdownperiode doen? Zo ergens voor de feestdagen ofzo. En kort voor de lente ook. Beetje thuis ontstressen. Het milieu even laten bijkomen. DE ZORG ONTLASTEN.

Laatste week oktober klok verzetten en in november de lockdown zetten
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_202138398
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:02 schreef maan_man het volgende:
Ik vind wel dat Bruls nog lang stil is. Die wel altijd relevant zijn en zijn plasje erover doen. Of het is te streng of niet streng genoeg, maar het is nooit goed.
Wat denk je, die rent voor de laatste keer naar het buffet.
pi_202138400
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:02 schreef Dven het volgende:
Kunnen we niet gewoon jaarlijks een lockdownperiode doen? Zo ergens voor de feestdagen ofzo. En kort voor de lente ook. Beetje thuis ontstressen. Het milieu even laten bijkomen. DE ZORG ONTLASTEN.

Laatste week oktober klok verzetten en in november de lockdown zetten
We doen het allemaal voor @Lenny_Leonard
pi_202138404
quote:

[..]
Krijgen we het geneuzel weer over 'is niet te handhaven'.
pi_202138406
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Daarom: 2G.
Wordt ook een feest dat :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202138409
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Zicht op het veld? Deze snap ik niet helemaal.

Geen publiek bij wedstrijden is geen publiek. Dus niet buiten langs de lijn en niet binnen vanuit de kantine.
Wat je dus niet kunt voorkomen. Of je sluit iedere kantine.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 12 november 2021 @ 10:03:35 #26
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202138410
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:01 schreef Mexicanobakker het volgende:

Sorry, na een minuutje vind ik dat het mag :@
Zolang duurde het echt niet :o
Mijn laatste post, keek of ik echt de laatste was en maakte een nieuwe -O-

snap dat het lang voelde :*
pi_202138413
DEN HAAG (ANP) - Nederlanders maakten maandag, dinsdag en woensdag minder gebruik van het openbaar vervoer dan de eerste drie werkdagen van vorige week. Cijfers van het ov-chipkaartbedrijf Translink laten een daling zien van ruim vier procent. Vorige week dinsdag scherpte het kabinet het advies aan om thuis te werken. In de dagen daarna was het niet meteen rustiger in de treinen, bussen, metro's en trams, maar begin deze week dus wel.

Op maandag, dinsdag en woensdag checkten alle reizigers samen gemiddeld 3,15 miljoen keer per dag in met hun ov-chipkaart, tegen 3,28 miljoen een week eerder. In de laatste twee weken van oktober werden nog minder ritten in treinen, bussen, metro's en trams gemaakt, maar toen was het in een groot deel van het land herfstvakantie. Vakanties niet inbegrepen was het half september voor het laatst zo rustig in het ov.

Mark Rutte scherpte tijdens de persconferentie vorige week dinsdag het advies om thuis te werken aan door Nederlanders te vragen om dat minimaal de helft van de werktijd te doen. In de dagen daarop was het behalve in het ov, ook niet meteen op de weg te merken dat het rustiger werd. Over de drukte op de weg aan het begin van deze week zijn nog geen cijfers bekend.

https://www.msn.com/nl-nl(...)AQCfNV?ocid=msedgntp

HET LEK IS BOVEN
  vrijdag 12 november 2021 @ 10:03:51 #28
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202138414
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nu komt er bij ons toch al geen hond kijken, maar voor de 1e elftallen en de inkomsten daarvan is het opnieuw een klap voor amateurverenigingen..
Ja, dat is ook precies het punt. Betaalde en amateurtak zijn echt 2 verschillende dingen wat dat aangaat.

Nu ben ik zelf commissielid Mediazaken bij mijn clubje dus ik kom toch wel binnen. Maar het is zo sneu voor al die mensen die het wekelijkse voetbaluitje voor de zoveelste keer door de neus geboord zien. Ik zou zeggen werk gewoon met QR, placeren oid in die kantines.
pi_202138416
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Is ook gewoon een sociaal gezellig gebeuren..Echt balen dit.
  vrijdag 12 november 2021 @ 10:04:05 #30
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_202138418
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het punt is natuurlijk dat het niet zo is dat een land met meer bedden het ook per definitie beter voor elkaar heeft. Wij kunnen, in theorie, ook 1000 extra ic-bedden creëren door er een legertje geneeskundestudenten tegenaan te gooien. Of we dan per saldo beter af zijn qua zorg is maar de vraag.
In de regel genomen niet maar in acute situaties dus wel.

Ik vraag me af hoeveel de zorg afschalen Nederland inmiddels per saldo opgeleverd heeft. Dat zal niet veel meer zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')