ik begrijp wel wat je zegt alleen blijkt het toch niet zo te werkenquote:Op vrijdag 12 november 2021 08:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Denk even na... Hetzelfde aantal in een kortere tijd
Wat krijg je dan?
Je mist er nog een, totaal overheen gelezenquote:Op vrijdag 12 november 2021 08:51 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik ben helemaal klaar met die kut maatregelen maar heb ook geen alternatief eigenlijk. Ik ben dit topic een beetje aan het bijlezen in de hoop dat anderen dat wel hebben. Maar eerlijk gezegd zie ik er weinig langs komen.
Als ik uit jouw post even het geklaag en de GVD's er uit filter kom je met twee concrete voorstellen:
- Hugo de Jonge ontslaan
- Beginnen met zorgcapaciteit opschalen.
Lijkt me allebei niet veel verschil maken voor de ziekenhuisbezetting de komende weken en maanden.
Dat is ook niet nodig. Er gaat echter wel een maandenlange voorbereiding aan vooraf waar mensen betaald moeten worden. Dat krijgen ze ook niet terug. Sowieso heeft nog geen een winkelier iets gekregenquote:Op vrijdag 12 november 2021 08:52 schreef halfway het volgende:
Vuurwerk verbod vergoeding.
https://www.parlementaire(...)pmj1ey0/vlggf7alrwvb
Dus als ik het goed begrijp krijgen ze alleen de inkoopwaarde terug. Niet de evt winst die ze gemaakt zouden kunnen hebben.
Balkenende liep toen ook te jammeren dat die niet meer waardering kreeg. In Den Haag zijn ze echt wereldvreemd.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Iedereen kankerde ook altijd over Balkenende. En toen kregen we RutteEen vervanger is niet altijd beter
Al is Hugo wel een paljas
Met die instelling zitten we volgend jaar en het jaar daarop weer in een lockdown.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:51 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik ben helemaal klaar met die kut maatregelen maar heb ook geen alternatief eigenlijk. Ik ben dit topic een beetje aan het bijlezen in de hoop dat anderen dat wel hebben. Maar eerlijk gezegd zie ik er weinig langs komen.
Als ik uit jouw post even het geklaag en de GVD's er uit filter kom je met drie concrete voorstellen:
- Hugo de Jonge ontslaan
- Alsnog beginnen met boosteren
- Beginnen met zorgcapaciteit opschalen.
Lijkt me allebei niet veel verschil maken voor de ziekenhuisbezetting de komende weken en maanden.
Jawel. Gezien de rijen bij de action vorig jaar. En andere zaken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik begrijp wel wat je zegt alleen blijkt het toch niet zo te werken
Omdat het een heel bijzonder, kenmerkend slag volk is.quote:Op donderdag 11 november 2021 16:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hoe weet je precies dat 'wappies' stinken en ongewassen zijn?
Sterker nog, ik vind het al bijzonder dat de mensen zolang blijven werken. Ik zie bedrijven gewoon leeglopen als eenmaal bekend is dat ze geen fatsoenlijke arbeidsomstandigheden hebben. Dus ze hebben niet alleen ruim de tijd gehad om er wat aan te doen, ze hebben ook nog eens zeer gewillige medewerkers die voor ze door het vuur gaan. Klinkt als een eitje om te zorgen dat ze in ieder geval niet weg willen lopen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat verwijt ik het personeel ook niet. Dat verwijt ik de overheid. 2 jaar! de tijd gehad om de werkomstandigheden te verbeteren...
Jij en ik zouden allang ontslagen zijn als we zulke steken lieten vallen
Is de grachtentocht al afgelast?quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:54 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat wouden ze toch in de winter houden dan? Dat zal dan helemaal een feest gaan worden.
Dat ligt stukken genuanceerder.. Het echte probleem in de zorg zijn de managers.. In de zorg heb je managers nodig die voor de patiënten gaan i.p.v. voor maximale winst en debiele KPI's.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:47 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dat personeel kan ik echt niks verwijten. Het is de politiek en het politieke systeem wat hier schuld heeft.
Allemaal helemaal waar.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hugo dr uit flikkeren. Die vent is overal te laat mee. Die mongool had 2 maanden terug kunnen vaan beginnen met boosteren die nu in de zorg beland. Kennis en mogelijkheden om dat te doen waren er op dat moment.
Maar het is belangrijker natuurlijk om de samenleving de schuld te geven en een lockdown af te kondigen..
Qr code, tvt, fieldlabs... Hij geeft hiermee toe dat het allemaal niet werkt en er miljarden door het putje zijn gegaan.
Owja, en begin gvd een keer met zorguitbreiding uit de algemene middelen.
Ik zou niks beter weten.quote:Maar jij wil wel lockdown snap ik?
Er is alleen een klein verschil. De mensen op de werkvloer van de IC (en überhaupt de zorg) zitten er in hoofdzaak om mensen te helpen. Die hebben een wat andere werkethiek dan enkel werken voor je geld. Anders hadden we geen enkele IC medewerker meer gehad.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:54 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Sterker nog, ik vind het al bijzonder dat de mensen zolang blijven werken. Ik zie bedrijven gewoon leeglopen als eenmaal bekend is dat ze geen fatsoenlijke arbeidsomstandigheden hebben. Dus ze hebben niet alleen ruim de tijd gehad om er wat aan te doen, ze hebben ook nog eens zeer gewillige medewerkers die voor ze door het vuur gaan. Klinkt als een eitje om te zorgen dat ze in ieder geval niet weg willen lopen.
Ik hap nog wel een keer. Maar benoem dat pijnpunt dan eens?quote:Op donderdag 11 november 2021 23:53 schreef Benny het volgende:
Pak die gebedshuizen nou gewoon een keer aan. Daar zit een groot pijnpunt, die ze in Den Haag maar niet aan durven pakken
Ja had hem al aangevuldquote:Op vrijdag 12 november 2021 08:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je mist er nog een, totaal overheen gelezen
Zorgen dat het ic volk daar weg blijft door te prikken. Iets met boosters.
wat ik al zei, ze zullen er cijfers van hebben, dus het werkt maar leuk is andersquote:Op vrijdag 12 november 2021 08:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jawel. Gezien de rijen bij de action vorig jaar. En andere zaken.
Dat is precies wat ik bedoel, het zou dus kinderlijk eenvoudig moeten zijn om die mensen binnen te houden. Als je dan hoort dat 30% er uit wil stappen, dan heb je het dus goed verknald.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Er is alleen een klein verschil. De mensen op de werkvloer van de IC (en überhaupt de zorg) zitten er in hoofdzaak om mensen te helpen. Die hebben een wat andere werkethiek dan enkel werken voor je geld. Anders hadden we geen enkele IC medewerker meer gehad.
Zou ik voor tekenen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:44 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Alle feestdagen naar de zomer. Sinterklaas in juni, kerst in juli, vuurwerk in augustusVan oktober tot februari iedereen vakantie en alles dicht.
Nee hoor want we gaan allemaal het advies opvolgen om maximaal 4 mensen thuis uit te nodigen en écht zoveel mogelijk thuis te werken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:58 schreef nils7 het volgende:
Deze aangekondigde maatregelen hebben zonder avond klok geen effect.
Nu jaag je mensen naar de plek waar al de meeste besmettingen plaatsvinden :-(
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll give you something to do
:-(quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:58 schreef nils7 het volgende:
Deze aangekondigde maatregelen hebben zonder avond klok geen effect.
Nu jaag je mensen naar de plek waar al de meeste besmettingen plaatsvinden :-(
Mja, het is nou niet alsof het veel beter gaat in de landen zonder Hugo'squote:Op vrijdag 12 november 2021 08:54 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Met die instelling zitten we volgend jaar en het jaar daarop weer in een lockdown.
Ho hoquote:Op vrijdag 12 november 2021 08:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zou ik voor tekenen.
En dan ga ik mooi in de winter lang op vakantie. Immers vinden de meeste besmettingen thuis plaats. Als ik er dan niet ben, dan draag ik mijn steentje bij.
Alleen samen krijgen we Corona onder controle.
Nou, het is maar wat je fijn vindtquote:Op vrijdag 12 november 2021 08:59 schreef galantis het volgende:
Heerlijk zo'n lockdown, echt zin in!
Thuiswerken is juist de doodsteek. De overheid wil de KEIHARDE data niet onder ogen komen. Er vinden veel meer besmettingen thuis plaats dan op de werkvloer. Overheid: meer thuiswerken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:59 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Nee hoor want we gaan allemaal het advies opvolgen om maximaal 4 mensen thuis uit te nodigen en écht zoveel mogelijk thuis te werken.
Not sure if serious... Met thuiswerken zit ik meestal alleen thuis en heb ik dus nauwelijks contact met anderen buiten mijn gezin.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Thuiswerken is juist de doodsteek. De overheid wil de KEIHARDE data niet onder ogen komen. Er vinden veel meer besmettingen thuis plaats dan op de werkvloer. Overheid: meer thuiswerken.
Over 1 jaar zijn er 5 miljoen depressieve figuren bij. Moet je eens kijken hoe de zorg dan overbelast raakt. Laat die ademhappers nu maar op de stoep van het ziekenhuis liggen en gooi alles openquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:02 schreef zoost het volgende:
Ik begin ook een corona depressie te ontwikkelen. In wat voor slechte film zijn we terechtgekomen?
Shaun of the dead. Maar dan zonder de spanningquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:02 schreef zoost het volgende:
Ik begin ook een corona depressie te ontwikkelen. In wat voor slechte film zijn we terechtgekomen?
Je geeft het doel zelf al aan in de 2e zin.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:03 schreef Mallerd01 het volgende:
Ik snap toch nog niet helemaal wat 2G nou gaat toevoegen ten opzichte van 3G. Ik snap het doel (vaccinatiegraad omhoog) maar zijn niet juist de geteste mensen het 'veiligst' om mee om te gaan? Van diegene weet je immers vrij zeker dat ze geen virus onder de leden hebben op dat moment. Gevaccineerden kunnen dat wel hebben (en behouden ook hun QR), hebben dan normaliter ook minder klachten en nu dus helemaal geen reden meer om te gaan testen. Als het doel is om de besmettingen weer naar beneden te brengen, bereik je hiermee dan juist niet het tegenovergestelde? (Alhoewel het besmettingscijfer misschien omlaag zal gaan maar waarschijnlijk het testcijfer ook.)
In een maatschappij waar (bijna) iedereen alleen maar aan zichzelf denkt. Zowel de politieke leiders, de ondernemers en de bevolking. Tel daarbij op een virus wat zich nergens wat van aantrekt en dan krijg je dit.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:02 schreef zoost het volgende:
Oh, niet iedereen woont op zichzelf in een huis met voor- en achtertuin dan waar hij/zij volledig geïsoleerd kan werken, zonder met anderen in contact te komen? shocked_pikachu_face.jpgquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Thuiswerken is juist de doodsteek. De overheid wil de KEIHARDE data niet onder ogen komen. Er vinden veel meer besmettingen thuis plaats dan op de werkvloer. Overheid: meer thuiswerken.
Ongevaccineerden hebben verreweg het grootste risico om in het ziekenhuis te belanden, wanneer ze besmet raken. Door 2G voorkom je dat ze in situaties komen waardoor ze besmet raken. En dus voorkom je ziekenhuisopnames.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:03 schreef Mallerd01 het volgende:
Ik snap toch nog niet helemaal wat 2G nou gaat toevoegen ten opzichte van 3G. Ik snap het doel (vaccinatiegraad omhoog) maar zijn niet juist de geteste mensen het 'veiligst' om mee om te gaan? Van diegene weet je immers vrij zeker dat ze geen virus onder de leden hebben op dat moment. Gevaccineerden kunnen dat wel hebben (en behouden ook hun QR), hebben dan normaliter ook minder klachten en nu dus helemaal geen reden meer om te gaan testen. Als het doel is om de besmettingen weer naar beneden te brengen, bereik je hiermee dan juist niet het tegenovergestelde? (Alhoewel het besmettingscijfer misschien omlaag zal gaan maar waarschijnlijk het testcijfer ook.)
Het doel is om ongevaccineerde te beschermen en er voor te zorgen dat ongevaccineerde niet meer besmet raken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:03 schreef Mallerd01 het volgende:
Ik snap toch nog niet helemaal wat 2G nou gaat toevoegen ten opzichte van 3G. Ik snap het doel (vaccinatiegraad omhoog) maar zijn niet juist de geteste mensen het 'veiligst' om mee om te gaan?
quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:03 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Shaun of the dead. Maar dan zonder de spanning
Dan moeten we 2G achter de voordeur in gaan voeren, want de meeste besmettingen vinden thuis plaats. Ik ga vast een QR-poortje aan m'n voordeur zetten danquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:05 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ongevaccineerden hebben verreweg het grootste risico om in het ziekenhuis te belanden, wanneer ze besmet raken. Door 2G voorkom je dat ze in situaties komen waardoor ze besmet raken. En dus voorkom je ziekenhuisopnames.
Op de achtergrond speelt uiteraard de wens dat mensen er zo klaar mee zijn dat ze zich zullen laten vaccineren
Onzin, want de gevaccineerden besmetten elkaar en thuis of op het werk hun ongevaccineerde partners en/of collega's.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:05 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ongevaccineerden hebben verreweg het grootste risico om in het ziekenhuis te belanden, wanneer ze besmet raken. Door 2G voorkom je dat ze in situaties komen waardoor ze besmet raken. En dus voorkom je ziekenhuisopnames.
Op de achtergrond speelt uiteraard de wens dat mensen er zo klaar mee zijn dat ze zich zullen laten vaccineren
Ik hoop dat Hugo wel wat beter is in meervoudsvormen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:05 schreef groenen het volgende:
[..]
Het doel is om ongevaccineerde te beschermen en er voor te zorgen dat ongevaccineerde niet meer besmet raken.
Met vriendelijke groet,
Hugo
Ik vind het niet zo gek eigenlijk dat iedereen steeds meer aan zichzelf gaat denken. Het duurt gewoon te lang. Dan kan je als kabinet heel hard “even volhouden” en “we doen het samen” roepen, maar de bereidheid om dit soort offers te brengen zal alleen maar kleiner worden en op een bepaald moment is de koek gewoon op.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:04 schreef aartstyle het volgende:
[..]
In een maatschappij waar (bijna) iedereen alleen maar aan zichzelf denkt. Zowel de politieke leiders, de ondernemers en de bevolking. Tel daarbij op een virus wat zich nergens wat van aantrekt en dan krijg je dit.
daarom 2Gquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Onzin, want de gevaccineerden besmetten elkaar en thuis of op het werk hun ongevaccineerde partners en/of collega's.
Daar stond gisteren een uitstekend artikel over in de Volkskrant: Waarom de coronapas geen redding bracht (en of 2G wel gaat werken). Een aantal passages:quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:03 schreef Mallerd01 het volgende:
Die mensen geven er niets om. Voor de kerst zijn ze sowieso al genaaid, want je bent zo'n 7 - 9 weken bezig voor je volledig gevaccineerd bent en je QR geldig is. Doet ze weinig.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:06 schreef Leonos het volgende:
Het is wel tijd om de NAW gegevens van de bewust ongevaccineerde te achterhalen en daar wat meer druk op te zetten.
Klinkt goed.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:11 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Die mensen geven er niets om. Voor de kerst zijn ze sowieso al genaaid, want je bent zo'n 7 - 9 weken bezig voor je volledig gevaccineerd bent en je QR geldig is. Doet ze weinig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |