abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202137546
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 08:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Zou ik voor tekenen.

En dan ga ik mooi in de winter lang op vakantie. Immers vinden de meeste besmettingen thuis plaats. Als ik er dan niet ben, dan draag ik mijn steentje bij.

Alleen samen krijgen we Corona onder controle.
Ho ho :{w In oktober wordt je voordeur dichtgetimmerd en krijg je je eten door het kattenluikje.

Alleen samen krijgen we Corona onder controle.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator vrijdag 12 november 2021 @ 09:01:09 #77
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_202137547
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 08:59 schreef galantis het volgende:
Heerlijk zo'n lockdown, echt zin in!
Nou, het is maar wat je fijn vindt :{
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_202137551
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 november 2021 08:59 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Nee hoor want we gaan allemaal het advies opvolgen om maximaal 4 mensen thuis uit te nodigen en écht zoveel mogelijk thuis te werken.
Thuiswerken is juist de doodsteek. De overheid wil de KEIHARDE data niet onder ogen komen. Er vinden veel meer besmettingen thuis plaats dan op de werkvloer. Overheid: meer thuiswerken.

:')
pi_202137557
Ik begin ook een corona depressie te ontwikkelen. In wat voor slechte film zijn we terechtgekomen?
pi_202137569
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Thuiswerken is juist de doodsteek. De overheid wil de KEIHARDE data niet onder ogen komen. Er vinden veel meer besmettingen thuis plaats dan op de werkvloer. Overheid: meer thuiswerken.

Not sure if serious... Met thuiswerken zit ik meestal alleen thuis en heb ik dus nauwelijks contact met anderen buiten mijn gezin.
  vrijdag 12 november 2021 @ 09:03:03 #81
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_202137572
Ik snap toch nog niet helemaal wat 2G nou gaat toevoegen ten opzichte van 3G. Ik snap het doel (vaccinatiegraad omhoog) maar zijn niet juist de geteste mensen het 'veiligst' om mee om te gaan? Van diegene weet je immers vrij zeker dat ze geen virus onder de leden hebben op dat moment. Gevaccineerden kunnen dat wel hebben (en behouden ook hun QR), hebben dan normaliter ook minder klachten en nu dus helemaal geen reden meer om te gaan testen. Als het doel is om de besmettingen weer naar beneden te brengen, bereik je hiermee dan juist niet het tegenovergestelde? (Alhoewel het besmettingscijfer misschien omlaag zal gaan maar waarschijnlijk het testcijfer ook.)
  Moderator vrijdag 12 november 2021 @ 09:03:05 #82
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_202137574
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:02 schreef zoost het volgende:
Ik begin ook een corona depressie te ontwikkelen. In wat voor slechte film zijn we terechtgekomen?
Over 1 jaar zijn er 5 miljoen depressieve figuren bij. Moet je eens kijken hoe de zorg dan overbelast raakt. Laat die ademhappers nu maar op de stoep van het ziekenhuis liggen en gooi alles open :(
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_202137590
quote:
Shaun of the dead. Maar dan zonder de spanning
pi_202137605
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:03 schreef Mallerd01 het volgende:
Ik snap toch nog niet helemaal wat 2G nou gaat toevoegen ten opzichte van 3G. Ik snap het doel (vaccinatiegraad omhoog) maar zijn niet juist de geteste mensen het 'veiligst' om mee om te gaan? Van diegene weet je immers vrij zeker dat ze geen virus onder de leden hebben op dat moment. Gevaccineerden kunnen dat wel hebben (en behouden ook hun QR), hebben dan normaliter ook minder klachten en nu dus helemaal geen reden meer om te gaan testen. Als het doel is om de besmettingen weer naar beneden te brengen, bereik je hiermee dan juist niet het tegenovergestelde? (Alhoewel het besmettingscijfer misschien omlaag zal gaan maar waarschijnlijk het testcijfer ook.)
Je geeft het doel zelf al aan in de 2e zin.
pi_202137606
quote:
In een maatschappij waar (bijna) iedereen alleen maar aan zichzelf denkt. Zowel de politieke leiders, de ondernemers en de bevolking. Tel daarbij op een virus wat zich nergens wat van aantrekt en dan krijg je dit.
  vrijdag 12 november 2021 @ 09:04:38 #86
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_202137607
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Oh, niet iedereen woont op zichzelf in een huis met voor- en achtertuin dan waar hij/zij volledig geïsoleerd kan werken, zonder met anderen in contact te komen? shocked_pikachu_face.jpg
pi_202137614
quote:
Ongevaccineerden hebben verreweg het grootste risico om in het ziekenhuis te belanden, wanneer ze besmet raken. Door 2G voorkom je dat ze in situaties komen waardoor ze besmet raken. En dus voorkom je ziekenhuisopnames.

Op de achtergrond speelt uiteraard de wens dat mensen er zo klaar mee zijn dat ze zich zullen laten vaccineren

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2021 09:05:21 ]
pi_202137624
quote:
Ik snap toch nog niet helemaal wat 2G nou gaat toevoegen ten opzichte van 3G. Ik snap het doel (vaccinatiegraad omhoog) maar zijn niet juist de geteste mensen het 'veiligst' om mee om te gaan?
Het doel is om ongevaccineerde te beschermen en er voor te zorgen dat ongevaccineerde niet meer besmet raken.

Met vriendelijke groet,

Hugo
- verwijderd door admin -
  Redactie Frontpage vrijdag 12 november 2021 @ 09:05:51 #89
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202137626
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:03 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Shaun of the dead. Maar dan zonder de spanning

(bazenfilm wel _O_ )
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_202137633
Het is wel tijd om de NAW gegevens van de bewust ongevaccineerde te achterhalen en daar wat meer druk op te zetten.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2021 09:06:43 ]
  vrijdag 12 november 2021 @ 09:07:05 #91
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_202137637
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:05 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ongevaccineerden hebben verreweg het grootste risico om in het ziekenhuis te belanden, wanneer ze besmet raken. Door 2G voorkom je dat ze in situaties komen waardoor ze besmet raken. En dus voorkom je ziekenhuisopnames.

Op de achtergrond speelt uiteraard de wens dat mensen er zo klaar mee zijn dat ze zich zullen laten vaccineren
Dan moeten we 2G achter de voordeur in gaan voeren, want de meeste besmettingen vinden thuis plaats. Ik ga vast een QR-poortje aan m'n voordeur zetten dan :D
pi_202137640
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:05 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Onzin, want de gevaccineerden besmetten elkaar en thuis of op het werk hun ongevaccineerde partners en/of collega's.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
  Moderator vrijdag 12 november 2021 @ 09:08:17 #93
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_202137649
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:05 schreef groenen het volgende:

[..]
Het doel is om ongevaccineerde te beschermen en er voor te zorgen dat ongevaccineerde niet meer besmet raken.

Met vriendelijke groet,

Hugo
Ik hoop dat Hugo wel wat beter is in meervoudsvormen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_202137654
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:04 schreef aartstyle het volgende:

[..]
In een maatschappij waar (bijna) iedereen alleen maar aan zichzelf denkt. Zowel de politieke leiders, de ondernemers en de bevolking. Tel daarbij op een virus wat zich nergens wat van aantrekt en dan krijg je dit.
Ik vind het niet zo gek eigenlijk dat iedereen steeds meer aan zichzelf gaat denken. Het duurt gewoon te lang. Dan kan je als kabinet heel hard “even volhouden” en “we doen het samen” roepen, maar de bereidheid om dit soort offers te brengen zal alleen maar kleiner worden en op een bepaald moment is de koek gewoon op.

Kan je zeggen dat we allemaal egoïsten zijn, maar zo werkt het gewoon.
  vrijdag 12 november 2021 @ 09:10:24 #95
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202137671
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:07 schreef vosss het volgende:

[..]
Onzin, want de gevaccineerden besmetten elkaar en thuis of op het werk hun ongevaccineerde partners en/of collega's.
daarom 2G
pi_202137675
pi_202137680
quote:
Daar stond gisteren een uitstekend artikel over in de Volkskrant: Waarom de coronapas geen redding bracht (en of 2G wel gaat werken). Een aantal passages:

Wie is ingeënt, heeft zo’n 70 tot 80 procent minder kans om het virus te krijgen en 60 procent minder kans om het door te geven aan anderen. Maar door die kalmerende percentages schemert nóg een waarheid als een koe: dat er een kleine, maar reële kans is dat het virus wel degelijk toeslaat. (...)

Centraal misverstand is dat de QR-code onderhand een status heeft gekregen waarvoor hij nooit is bedoeld: als wapen tegen de epidemie. ‘We gaan er de overbelasting van de zorg echt niet mee oplossen’, benadrukt onderzoeker Bas Kolen van de TU Delft. ‘We hebben dit systeem doorgerekend met een heel ander doel: kun je bij een hoge aanwezigheid van het virus een evenement organiseren dat voor de bezoekers veilig is? Want geen organisator wil degene zijn die een superverspreiding veroorzaakt.’ (...)

Zo’n 90 procent van de bekende besmettingen vindt sowieso plaats op plekken waar QR-controles helemaal niet aan de orde zijn: thuis, bij familie en vrienden, op school of op het werk. ‘Bij zo’n 5 procent van de besmettingen is het coronatoegangsbewijs van toepassing’, schat Kolen. Niet bepaald een hamer waarmee je de zoveelste coronagolf kunt platslaan, dus eigenlijk. (...)

Dat zit zo. Op het evenement met de 300 duizend deelnemers zullen onder het 2G-regime in plaats van 1.050, nu 1.200 besmettelijke bezoekers rondlopen – er wordt immers niemand meer vooraf getest op corona. Maar daartegenover staat dat het virus, op een evenement vol gevaccineerden, minder overdraagt. Uiteindelijk zullen er maar 800 mensen besmet raken, in plaats van 1.239. En, belangrijk, waarschijnlijk zal daaruit hooguit één nieuwe ziekenhuisopname ontstaan, omdat gevaccineerden beter beschermd zijn. (...)

Misschien wel het grootste effect van de QR-codes, denkt Kolen, is dat het vaccinatiebereidheid stimuleert.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202137687
quote:
4s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:06 schreef Leonos het volgende:
Het is wel tijd om de NAW gegevens van de bewust ongevaccineerde te achterhalen en daar wat meer druk op te zetten.
Die mensen geven er niets om. Voor de kerst zijn ze sowieso al genaaid, want je bent zo'n 7 - 9 weken bezig voor je volledig gevaccineerd bent en je QR geldig is. Doet ze weinig.
  Moderator vrijdag 12 november 2021 @ 09:11:52 #99
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202137696
Zo. Morning!

Zijn er hier al wat boze berichten voorbij gekomen over de gelekte maatregelen?

Nou, dat wordt weer lekker 1.5m genot en thuiswerken jongs :')
pi_202137698
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:11 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Die mensen geven er niets om. Voor de kerst zijn ze sowieso al genaaid, want je bent zo'n 7 - 9 weken bezig voor je volledig gevaccineerd bent en je QR geldig is. Doet ze weinig.
Klinkt goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')