Het beleid voelt nog altijd alsof ze pas een dag van te voren bedenken wat ze gaan doen - je maakt toch modellen en hebt toch al bepaalde keuzes vastgelegd op basis van die gemaakte voorspellingsmodellen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een plan kiezen en daar aan vasthouden, ook als je daardoor ergens een keer de tanden keihard op elkaar moet drukken omdat je weet dat het zwaar kan worden.
Dus niet eind september QR-codes overal invoeren en stoppen met 1,5 meter om de boel weer te heropenen en dan 4 weken later alweer helemaal in de paniekfuik schieten en nu weer aankomen met (halve) sluitingen, sport zonder publiek etc.
Om het beter te doen dan Hugo? Dat lijkt me niet heel moeilijk. Maar we zullen wel 2G gaan invoeren en sluiten alle kinderen uit van de maatschappij. Eens kijken wat dat voor schade dat oplevert. Ik kan je nu al vertellen dat het voor de besmettingsgraat / ziekenhuis / IC opnames helemaal niets gaat doen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:29 schreef Claudia_x het volgende:
En ik geloof er geen bal van dat de stuurlui hier het beter zouden kunnen.
Same here. Ik vind het vooral sneu voor m'n kinderen die er niks aan kunnen doen dat ze in november en januari zijn geboren. Maar we maken er het beste van.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:34 schreef Salina het volgende:
Nou, mijn eerste afzegging/afmelding is al weer binnen. Had voor november/december drie fysieke meetings/uitjes met collega's gepland staan, waaronder een training volgende week.
Training gaat nu plaatsvinden via MS Teams. Lekker twee dagen zes uur per dag achter de computer een nieuw programma leren gebruiken.
Benieuwd of de middag met de collega's eind november en het teamuitje nog doorgaan. Teamuitje zal wel lastig worden trouwens met dichte restaurants.
CORRED.
Gewoon ongevaccineerden aanpakken, maar dan bij 3k besmettingen alquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Voor iedereen die de maatregelen kut vindt:
Wat zouden jullie hebben gedaan? Ik ben benieuwd.
Yep.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:34 schreef OProg het volgende:
[..]
En het begint weer in Oktober 2022. Want niemand denkt op de lange termijn en we kloten maar voor een paar weken wat aan steeds en hopen dat het dan wel weer meevalt.
Wel ironisch dat iemand met een Engelstalige username deze comment dan "liked"quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:31 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Of je nou gaat janken of lachen, praat maar wel gewoon nederlands.
Ik denk dat die modellen er wel zijn maar dat het kabinet inderdaad beslissingen het liefst voor zich uit schuift.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het beleid voelt nog altijd alsof ze pas een dag van te voren bedenken wat ze gaan doen - je maakt toch modellen en hebt toch al bepaalde keuzes vastgelegd op basis van die gemaakte voorspellingsmodellen?
Om beter te kunnen modelleren, daar hadden we het over.quote:
In ieder geval; nu beginnen met het opschalen van de zorgcapaciteit. (daar heb je later wat aan)quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik zeg ook niet dat het een goede zaak is, maar het is echt niet alleen werken-slapen-werken als dat er af gaat.quote:
Ja lachen man. Sommige mensen denken wel echt zo vriend. Ik hou wel van het leven en sluit mij niet op in zo'n zielige zolderkamer.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:31 schreef nils7 het volgende:
[..]
Is wel een stuk goedkoper voor de verzorgingsstaat natuurlijk.
Alleen net dat laatste jaartje van 39 naar 40 is gok ik wel kostbaar.
Althans als je slecht leeft val je vaak niet zomaar ineens om maar gaat er vaak wel lijden aan vooraf.
Plus de gemiste inkomsten van de jaren van je 40ste tot je 70ste zijn er natuurlijk
Jij begrijpt echt helemaal niks van geopolitiek hè.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:37 schreef quirina het volgende:
Poetie en Loekie draaien de gaskraan dicht.
Zou meneer of mevrouw die alle routekaarten heeft gemaakt al ontslag hebben genomen? Al het werk voor niets.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het beleid voelt nog altijd alsof ze pas een dag van te voren bedenken wat ze gaan doen - je maakt toch modellen en hebt toch al bepaalde keuzes vastgelegd op basis van die gemaakte voorspellingsmodellen?
Probleem is dat er maanden geleden niet aan een plan B is gewerkt, niet is geïnvesteerd in de zorg. Als onze minister blijft volhouden dat vaccineren de uitweg is, doe dan maar niks. Dan slaan wij een heilloze weg in. Alleen als wij werken aan een serieus plan B, dan zijn maatregelen misschien te verkopen op de weg erna toe.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik hou van jouw ondernemersgeestquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:39 schreef maan_man het volgende:
[..]
Probleem is dat er maanden geleden niet aan een plan B is gewerkt, niet is geïnvesteerd in de zorg. Als onze minister blijft volhouden dat vaccineren de uitweg is, doe dan maar niks. Dan slaan wij een heilloze weg in. Alleen als wij werken aan een serieus plan B, dan zijn maatregelen misschien te verkopen op de weg erna toe.
En anders misschien maatregelen die je bij andere landen niet populair maken. Bied Belgisch of Duits ic'ers maar 10 jaar salarissen om hier 2 jaar te komen werken. Dan zijn wij de komende tijd uit de problemen en dat kost een stuk minder dan de miljarden die wij hebben uitgegeven.
Yupquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:39 schreef _serial_ het volgende:
Kan maar één conclusie trekken.
We zijn gewoon door de ziekenhuizen en panische media een nieuwe lockdown in geduwd.
(Dit uiteraard los van dat de overheid veel meer had kunnen doen voor de zorg)
Ik heb echt te doen met ondernemers die de afgelopen maanden hard gewerkt hebben om hun ondernemingen te redden van de ondergang maar nu weer opnieuw mogen beginnen, of echt in de afgrond vallen. Steun lost niet alles op.
Dat is vaak wel zo. Helaasquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:39 schreef Jason22 het volgende:
Ik heb het gevoel dat de besmettingscijfers sowieso gaan dalen binnen nu en 2 weken ongeacht wat je nu doet. De piek komt alleen maar sneller als de cijfers hoog zijn. Binnen 3 weken zitten we weer onder de 7.000.
Zou me niks verwonderen als ze vandaag weer met een nieuwe vage routekaart komen omdat ze toch iets moeten presenteren van een exitstrategie een keer.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zou meneer of mevrouw die alle routekaarten heeft gemaakt al ontslag hebben genomen? Al het werk voor niets.
De media hep het gedaan!!quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:39 schreef _serial_ het volgende:
Kan maar één conclusie trekken.
We zijn gewoon door de ziekenhuizen en panische media een nieuwe lockdown in geduwd.
(Dit uiteraard los van dat de overheid veel meer had kunnen doen voor de zorg)
Ik heb echt te doen met ondernemers die de afgelopen maanden hard gewerkt hebben om hun ondernemingen te redden van de ondergang maar nu weer opnieuw mogen beginnen, of echt in de afgrond vallen. Steun lost niet alles op.
Verleng het effe met 4 weken, ben je van alle feestdagen afquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:22 schreef Questular het volgende:
3 weken lockdown, kan ik mooi onder een aantal verjaardagen uitkomen
Als we niets doen? < 1%quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:39 schreef Jason22 het volgende:
Ik heb het gevoel dat de besmettingscijfers sowieso gaan dalen binnen nu en 2 weken ongeacht wat je nu doet. De piek komt alleen maar sneller als de cijfers hoog zijn. Binnen 3 weken zitten we weer onder de 7.000.
Ik denk dat ze daar op voorsorteren. We gaan een natuurlijk plateau bereiken, maar dat plateau mag niet al te hoog zijn om de instroom in de ziekenhuizen te beperken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:39 schreef Jason22 het volgende:
Die kans is groter dan dat het tot Kerst duurt..quote:
Ja, eigenlijk zouden wij een routekaart moeten hebben.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:41 schreef Cue_ het volgende:
Het is idd wel raar dat ze niet gewoon een plan hebben liggen
zo van, als het zus en zo hard stijgt doen we dit.
Het is telkens weer van "het OMT vragen blablabla"
Die moeten gewoon hun muil houden en klappen voor de zorg.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:39 schreef _serial_ het volgende:
Waarom lukt het in de Europese buurlanden dan wél? Zelfs voormalige oostbloklanden hebben meer IC-bedden per 100.000 inwoners beschikbaar voor hun bevolking.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Plus dat het onderbuik-gelul van de bovenste plank is, niemand was jaren geleden akkoord gegaan met een ruimere zorg en bijbehorende stijging in de zorgpremie.
Nog een dikke week groei richting 20k inderdaad en dan 2 halveringen bewerkstelligen, dan ben je 2 maanden verder..quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als we niets doen? < 1%
De kans is groter dat we dan op 25.000 zitten dan op 7.000
Die modellen worden gemaakt o.b.v. het verzoek van VWS, dus ze bedenken het minimaal een week van tevoren. Vervolgens moet het OMT de tijd krijgen om die modellen uit te werken (en die worden steeds complexer), dat advies kwam pas op woensdag. En vervolgens moet het kabinet de (gemodelleerde) effecten afwegen tegen de neveneffecten. Dat moet dan weer langs de burgemeesters (handhaving) en de Kamer (democratische controle).quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De zorg capaciteit opschalen en met name de IC is een pleister op de wond.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:39 schreef maan_man het volgende:
[..]
Probleem is dat er maanden geleden niet aan een plan B is gewerkt, niet is geïnvesteerd in de zorg. Als onze minister blijft volhouden dat vaccineren de uitweg is, doe dan maar niks. Dan slaan wij een heilloze weg in. Alleen als wij werken aan een serieus plan B, dan zijn maatregelen misschien te verkopen op de weg erna toe.
En anders misschien maatregelen die je bij andere landen niet populair maken. Bied Belgisch of Duits ic'ers maar 10 jaar salarissen om hier 2 jaar te komen werken. Dan zijn wij de komende tijd uit de problemen en dat kost een stuk minder dan de miljarden die wij hebben uitgegeven.
Je kunt ook al voorsorteren op voorspellingsmodellen he? Natuurlijk is er wat maatwerk, maar er is ook gewoon bulkwerk mogelijk.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die modellen worden gemaakt o.b.v. het verzoek van VWS, dus ze bedenken het minimaal een week van tevoren. Vervolgens moet het OMT de tijd krijgen om die modellen uit te werken (en die worden steeds complexer), dat advies kwam pas op woensdag. En vervolgens moet het kabinet de (gemodelleerde) effecten afwegen tegen de neveneffecten. Dat moet dan weer langs de burgemeesters (handhaving) en de Kamer (democratische controle).
Ik vind niet per se dat het proces een probleem is.
het punt is die compromissen die altijd gesloten moeten worden, mensen van het OMT schijnen blijkbaar wereldvreemde eisen te stellen waardoor er altijd water bij de wijn moet en maatregelen weer halfbakken werken en dan heb je ook nog de 2e kamer die uiteraard ook nog wat schreeuwen waardoor maatregelen nog weer een keertje verdund worden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh, dat moet prima lukken. Hier veel minder zware maatregelen, slechts 25% gevaccineerd en binnen drie weken gehalveerd.quote:
Zou toch wel leuk zijn als de amateursport nog met wat publiek kan. Desnoods geplaceerd in de kantine oid, of een max binnen en de rest buiten.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Evenementen en horeca zijn het bokje tot aan de zomer, voetbalstadions zal er in 3 weken wel af gaan want dat is gewoon gedaan om dat tuig van de rellen een hak te zetten
Dat doen ze toch ook gewoon? Ze vragen heel gericht naar het effect van de maatregelen die ze overwegen in te voeren.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je kunt ook al voorsorteren op voorspellingsmodellen he? Natuurlijk is er wat maatwerk, maar er is ook gewoon bulkwerk mogelijk.
Gewoon de hele kolerezooi afbreken ja tochquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:28 schreef Caland het volgende:
Als er dit weekend geen grootschalige rellen gaan plaatsvinden zeg ik mijn vertrouwen in de jeugd op.
Of niet @:onlogisch
Dat laatste is vooral een relikwie uit historische tijden. Overigens zeggen IC-bedden niet zoveel. Het personeel kan ook maar zoveel aan. Dus een paar bedden neerzetten lost nog niet zoveel op.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarom lukt het in de Europese buurlanden dan wél? Zelfs voormalige oostbloklanden hebben meer IC-bedden per 100.000 inwoners beschikbaar voor hun bevolking.
Hij heeft wel gelijk. Drie weken is kut, maar twee weken had totaal geen zoden aan de dijk gezet. Net als dat schamelige weekje dat de mondkapjes nu weer terug zijn.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:46 schreef SilverEyes het volgende:
https://wnl.tv/2021/11/12(...)nger-dan-drie-weken/
3 weken![]()
Het is gebleken dat dit niet valt te modelleren, dus ik zou een hele grote disclaimer plaatsen dat dit model geen rekening houdt met vele belangrijke en wellicht onbekende aspecten, en het dus te onbetrouwbaar om te gebruiken. Net zoals je de economie en het klimaat niet kunt modelleren.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Om beter te kunnen modelleren, daar hadden we het over.
Tja, vraag is in hoever het een Duitsland een moetje is of gewoon doorgeslagen regeldrift.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:45 schreef nils7 het volgende:
[..]
De zorg capaciteit opschalen en met name de IC is een pleister op de wond.
Directe naaste Duitse Deelstaten hebben een factor 5 meer bedden op hetzelfde aantal inwoners.
En die beginnen ook aan 2G en andere maatregelen.
Het is niet zo dat dus extra bedden minder maatregelen betekend.
Dat denken mensen heel snel maar Duitsland laat zien dat het daar ook moet.
Een rat race gaan beginnen om arbeidsvoorwaarden wint het eerste jaar daarna leg je het af tegen een land die weer beter zit.
Duitsland heeft jaren bakken aan kritiek gekregen over hun dure zorgstelsel. Nu hebben ze het uiteraard prima voor elkaar.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarom lukt het in de Europese buurlanden dan wél? Zelfs voormalige oostbloklanden hebben meer IC-bedden per 100.000 inwoners beschikbaar voor hun bevolking.
Heb jij nog een leuk filmpje die jouw mening over het bestuur wat kan verduidelijken?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:28 schreef Caland het volgende:
Als er dit weekend geen grootschalige rellen gaan plaatsvinden zeg ik mijn vertrouwen in de jeugd op.
Of niet @:onlogisch
het grootste probleem hier is ook dat de capaciteit die beschikbaar was aan het begin van de pandemie er al niet meer isquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat laatste is vooral een relikwie uit historische tijden. Overigens zeggen IC-bedden niet zoveel. Het personeel kan ook maar zoveel aan. Dus een paar bedden neerzetten lost nog niet zoveel op.
Al helpt het al meer dan helemaal niets beschikbaar te hebben inderdaad.
Gewoon alvast in de rust beginnen danquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:34 schreef Caland het volgende:
Ik moet morgen pas om 16.00u voetballen dus feitelijk ook geen derde helft meer
Ik ben woedend
Waarom ben jij dan (blijkbaar) op zoek naar een zeer zware lockdown?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:49 schreef Tyr80 het volgende:
Wat is dit nou ook voor slappe lockdown, horeca en winkels, poe poe.
Ons enige resterende doel in het leven is voorkomen dat we druk uitoefenen op de heilige zorg.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:44 schreef OProg het volgende:
[..]
Die moeten gewoon hun muil houden en klappen voor de zorg.
Sws als je zo laag speelt dat je pas om 16.00 uur mag voetballen kun je beter alleen de 3e helft doen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:34 schreef Caland het volgende:
Ik moet morgen pas om 16.00u voetballen dus feitelijk ook geen derde helft meer
Ik ben woedend
User @Caland krijgt hier rake klappen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Sws als je zo laag speelt dat je pas om 16.00 uur mag voetballen kun je beter alleen de 3e helft doen.
En dan nog maar afwachten of je als sportkantine het labeltje horeca krijgt. Vorig jaar waren de kantines ook dicht toen de horeca nog open was met restricties.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gewoon alvast in de rust beginnen dan
Jij gelooft nog in het sprookje dat oost Europa tot de derde wereld behoort met roestige IC-bedden en ziekenhuizen met afbladderende verf?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Duitsland heeft jaren bakken aan kritiek gekregen over hun dure zorgstelsel. Nu hebben ze het uiteraard prima voor elkaar.
En je begrijpt hopelijk zelf ook wel dat het gras in een Oost-Europees ziekenhuis bepaald niet groener is dan bij ons.
je bedoelt oktober vorig jaar toen er nog geen hond in NL met een vaccinatie rondliep en veel minder mensen op natuurlijke weg immuun geworden zijn?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk hoe lang het duurde voor je 1 halvering had vorig jaar Oktober toen de lockdown een stuk strenger was (toch?).
Nu begin je al op een veel hoger niveau met minder strenge maatregelen. Tel uit je winst..
Prachtig, flatten the curve. Helaas op de verkeerde as.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk hoe lang het duurde voor je 1 halvering had vorig jaar Oktober toen de lockdown een stuk strenger was (toch?).
Nu begin je al op een veel hoger niveau met minder strenge maatregelen. Tel uit je winst..
Als er geen publiek bij wedstrijden mag heeft de kantine sowieso weinig nut, anders dan voor toiletbezoek en een bakje koffie voor de bestuursleden en de scheidsrechter. Tappen en snackverkoop mag dan toch niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:51 schreef maan_man het volgende:
[..]
En dan nog maar afwachten of je als sportkantine het labeltje horeca krijgt. Vorig jaar waren de kantines ook dicht toen de horeca nog open was met restricties.
1 halvering is dikke prima. Het is vooral de kunst om het constant te houden. Daarom moet je ook voorbij de lockdown kijken naar hoe je het dan gaat managen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
We hebben er 600 gehad, maar we deden er nooit wat meequote:Op vrijdag 12 november 2021 09:43 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk zouden wij een routekaart moeten hebben.
Het is niet te laat. Een hoogleraar gezondheidszorg of geneeskunde opperde om mensen snel op te leiden om IC verpleegkundigen bij te staan op de IC. Natuurlijk kunnen ze zo snel niet dezelfde deskundigheid en expertise hebben, maar beter dat dan niks doen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jaren geleden veel beter zorgbeleid hebben gevoerd.
Dat speelt zeker mee, geef ik toe. We gaan het zien hoe snel het eventueel kan gaan. Ik stel er me vast op in dat dit verlengd gaat worden..quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:52 schreef Dven het volgende:
[..]
je bedoelt oktober vorig jaar toen er nog geen hond in NL met een vaccinatie rondliep en veel minder mensen op natuurlijke weg immuun geworden zijn?
Hoe hoog je begint is niet zo heel relevant voor hoe snel je kunt halveren. Je zou hooguit kunnen zeggen dat op een hoog niveau beginnen eerder gunstig dan ongunstig is, omdat er veel ruimte is om te dalen (plafond- en bodemeffecten).quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, ik baseer me op feiten, zoals het ANWB die voor bijvoorbeeld Bulgarije aangeeft dat het niveau van de gezondheidszorg er laag is. Kunnen ze mooi wat IC-bedden over hebben, en dat is nu erg mooi, maar om dan meteen jaloers die kant op te kijken is natuurlijk wat opportuun.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Jij gelooft nog in het sprookje dat oost Europa tot de derde wereld behoort met roestige IC-bedden en ziekenhuizen met afbladderende verf?
Is gewoon voorschrift nu. Ik had ook een teamleidster: man en zoon positief getest, maar doordat zij gevaccineerd was, mag je volgens de richtlijnen gewoon gaan en staan waar je wil. Zij heeft het niet gedaan en een paar dagen later had zij het ook.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:52 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens kunnen we wel blijven janken. Hier een exemplarisch voorbeeld van het verantwoordelijkheidsbesef van de gemiddelde Nederlander: kennis van mij: partner afgelopen woensdag positief getest, ouders positief getest, vraagt aan de vooravond van een 'lockdown' of ik mee wil naar een feestje.
Misschien moeten ze ook gewoon duidelijk aangeven waar ze nu heen willen met deze 3 weken, en waar ze zeg de eerste week van december hopen te zitten in de cijfers.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:53 schreef galantis het volgende:
[..]
1 halvering is dikke prima. Het is vooral de kunst om het constant te houden. Daarom moet je ook voorbij de lockdown kijken naar hoe je het dan gaat managen.
Die aso's in die golfjes ook altijd.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:52 schreef capricia het volgende:
Ik vind het wel absurd hoe hard en snel deze golf over ons continent rolt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat je je een beetje vergist in de kantine als buurthuis. En daarbij zijn er genoeg kantines met zicht op het veld.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als er geen publiek bij wedstrijden mag heeft de kantine sowieso weinig nut, anders dan voor toiletbezoek en een bakje koffie voor de bestuursleden en de scheidsrechter. Tappen en snackverkoop mag dan toch niet.
Nou wonen daar ook net wat minder mensen dan hier.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:53 schreef groenen het volgende:
Zelfs in Suriname kan elke 40+er een booster krijgen. Morgen. Niet over 3 maanden.
quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[ twitter ]![]()
![]()
DONT FUCK WITH USOh god. Waarom mens, echt waarom. Wel mooi kort pittig kapsel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....
Dat zal vast, maar je kunt zelf toch ook wel bedenken dat dit niet het moment is? Heb je daar nou echt de richtlijn voor nodig? En er wordt nog steeds aangeraden voorzichtig te doen als je huisgenoot positief getest is.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:54 schreef maan_man het volgende:
[..]
Is gewoon voorschrift nu. Ik had ook een teamleidster: man en zoon positief getest, maar doordat zij gevaccineerd was, mag je volgens de richtlijnen gewoon gaan en staan waar je wil. Zij heeft het niet gedaan en een paar dagen later had zij het ook.
quote:Beperk uw contacten
Zolang iemand bij u thuis nog besmettelijk is, en in de periode van 10 dagen daarna:
houdt u 1,5 meter afstand tot mensen buiten uw huishouden;
heeft u geen contact met kwetsbare personen;
vermijdt u drukke plekken waar u geen afstand kunt houden.
En de R is momenteel 1,2 toch?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe hoog je begint is niet zo heel relevant voor hoe snel je kunt halveren. Je zou hooguit kunnen zeggen dat op een hoog niveau beginnen eerder gunstig dan ongunstig is, omdat er veel ruimte is om te dalen (plafond- en bodemeffecten).
Met een R van 0,7 heb je in ~10 dagen een halvering (0,7^2). Met een R van 0,85 is dit al naar ~20 dagen (0,85^4).
Ik denk dat een opname in het streekziekenhuis van Cluj-Napoca wel garant staat voor een goed verhaal op de verjaardag. Kan geen excursie tegenopquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Jij gelooft nog in het sprookje dat oost Europa tot de derde wereld behoort met roestige IC-bedden en ziekenhuizen met afbladderende verf?
Vraag me wel af hoe ze het regelen in afgelegen oorden, of is het alleen in Paramaribo?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou wonen daar ook net wat minder mensen dan hier.
Met thuis opgehokt zitten bereiken we natuurlijk nooit groepsimmuniteit.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:52 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens kunnen we wel blijven janken. Hier een exemplarisch voorbeeld van het verantwoordelijkheidsbesef van de gemiddelde Nederlander: kennis van mij: partner afgelopen woensdag positief getest, ouders positief getest, vraagt aan de vooravond van een 'lockdown' of ik mee wil naar een feestje.
Vaak wel het beste idee ja, al is het ongeacht niveau altijd wel lekker om tegen een bal en een paar ledematen aan te schoppen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Sws als je zo laag speelt dat je pas om 16.00 uur mag voetballen kun je beter alleen de 3e helft doen.
quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[ twitter ]![]()
![]()
DONT FUCK WITH USIk ben naarstig op zoek naar het De Speld logo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Zicht op het veld? Deze snap ik niet helemaal.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk dat je je een beetje vergist in de kantine als buurthuis. En daarbij zijn er genoeg kantines met zicht op het veld.
Klopt, maar het begint al bij een heel kromme richtlijn.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat zal vast, maar je kunt zelf toch ook wel bedenken dat dit niet het moment is? Heb je daar nou echt de richtlijn voor nodig? En er wordt nog steeds aangeraden voorzichtig te doen als je huisgenoot positief getest is.
[..]
Geen publiek is toch alleen bij professionele wedstrijden? Of ook bij de amateursport?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zicht op het veld? Deze snap ik niet helemaal.
Geen publiek bij wedstrijden is geen publiek. Dus niet buiten langs de lijn en niet binnen vanuit de kantine.
Ik vrees ook voor het laatste.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen publiek is toch alleen bij professionele wedstrijden? Of ook bij de amateursport?
1,2-1,3, ja.quote:
Niks over uitgelekt, maar ik denk niet dat die er zonder maatregelen vanaf komen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen publiek is toch alleen bij professionele wedstrijden? Of ook bij de amateursport?
User heeft het dan ook enkel over dit moment. Als een pauperland waar geen hond gevaccineerd wil worden op gebied van zorgbeschikbaarheid tijdens een pandemie het beter voor elkaar heeft dan gidsland Nederland dan moet er toch een keertje achter de oren gekrabt worden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, ik baseer me op feiten, zoals het ANWB die voor bijvoorbeeld Bulgarije aangeeft dat het niveau van de gezondheidszorg er laag is. Kunnen ze mooi wat IC-bedden over hebben, en dat is nu erg mooi, maar om dan meteen jaloers die kant op te kijken is natuurlijk wat opportuun.
Deze voelde ik.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |