Het beleid voelt nog altijd alsof ze pas een dag van te voren bedenken wat ze gaan doen - je maakt toch modellen en hebt toch al bepaalde keuzes vastgelegd op basis van die gemaakte voorspellingsmodellen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een plan kiezen en daar aan vasthouden, ook als je daardoor ergens een keer de tanden keihard op elkaar moet drukken omdat je weet dat het zwaar kan worden.
Dus niet eind september QR-codes overal invoeren en stoppen met 1,5 meter om de boel weer te heropenen en dan 4 weken later alweer helemaal in de paniekfuik schieten en nu weer aankomen met (halve) sluitingen, sport zonder publiek etc.
Om het beter te doen dan Hugo? Dat lijkt me niet heel moeilijk. Maar we zullen wel 2G gaan invoeren en sluiten alle kinderen uit van de maatschappij. Eens kijken wat dat voor schade dat oplevert. Ik kan je nu al vertellen dat het voor de besmettingsgraat / ziekenhuis / IC opnames helemaal niets gaat doen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:29 schreef Claudia_x het volgende:
En ik geloof er geen bal van dat de stuurlui hier het beter zouden kunnen.
Same here. Ik vind het vooral sneu voor m'n kinderen die er niks aan kunnen doen dat ze in november en januari zijn geboren. Maar we maken er het beste van.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:34 schreef Salina het volgende:
Nou, mijn eerste afzegging/afmelding is al weer binnen. Had voor november/december drie fysieke meetings/uitjes met collega's gepland staan, waaronder een training volgende week.
Training gaat nu plaatsvinden via MS Teams. Lekker twee dagen zes uur per dag achter de computer een nieuw programma leren gebruiken.
Benieuwd of de middag met de collega's eind november en het teamuitje nog doorgaan. Teamuitje zal wel lastig worden trouwens met dichte restaurants.
CORRED.
Gewoon ongevaccineerden aanpakken, maar dan bij 3k besmettingen alquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Voor iedereen die de maatregelen kut vindt:
Wat zouden jullie hebben gedaan? Ik ben benieuwd.
Yep.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:34 schreef OProg het volgende:
[..]
En het begint weer in Oktober 2022. Want niemand denkt op de lange termijn en we kloten maar voor een paar weken wat aan steeds en hopen dat het dan wel weer meevalt.
Wel ironisch dat iemand met een Engelstalige username deze comment dan "liked"quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:31 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Of je nou gaat janken of lachen, praat maar wel gewoon nederlands.
Ik denk dat die modellen er wel zijn maar dat het kabinet inderdaad beslissingen het liefst voor zich uit schuift.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het beleid voelt nog altijd alsof ze pas een dag van te voren bedenken wat ze gaan doen - je maakt toch modellen en hebt toch al bepaalde keuzes vastgelegd op basis van die gemaakte voorspellingsmodellen?
Om beter te kunnen modelleren, daar hadden we het over.quote:
In ieder geval; nu beginnen met het opschalen van de zorgcapaciteit. (daar heb je later wat aan)quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik zeg ook niet dat het een goede zaak is, maar het is echt niet alleen werken-slapen-werken als dat er af gaat.quote:
Ja lachen man. Sommige mensen denken wel echt zo vriend. Ik hou wel van het leven en sluit mij niet op in zo'n zielige zolderkamer.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:31 schreef nils7 het volgende:
[..]
Is wel een stuk goedkoper voor de verzorgingsstaat natuurlijk.
Alleen net dat laatste jaartje van 39 naar 40 is gok ik wel kostbaar.
Althans als je slecht leeft val je vaak niet zomaar ineens om maar gaat er vaak wel lijden aan vooraf.
Plus de gemiste inkomsten van de jaren van je 40ste tot je 70ste zijn er natuurlijk
Jij begrijpt echt helemaal niks van geopolitiek hè.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:37 schreef quirina het volgende:
Poetie en Loekie draaien de gaskraan dicht.
Zou meneer of mevrouw die alle routekaarten heeft gemaakt al ontslag hebben genomen? Al het werk voor niets.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het beleid voelt nog altijd alsof ze pas een dag van te voren bedenken wat ze gaan doen - je maakt toch modellen en hebt toch al bepaalde keuzes vastgelegd op basis van die gemaakte voorspellingsmodellen?
Probleem is dat er maanden geleden niet aan een plan B is gewerkt, niet is geïnvesteerd in de zorg. Als onze minister blijft volhouden dat vaccineren de uitweg is, doe dan maar niks. Dan slaan wij een heilloze weg in. Alleen als wij werken aan een serieus plan B, dan zijn maatregelen misschien te verkopen op de weg erna toe.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik hou van jouw ondernemersgeestquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:39 schreef maan_man het volgende:
[..]
Probleem is dat er maanden geleden niet aan een plan B is gewerkt, niet is geïnvesteerd in de zorg. Als onze minister blijft volhouden dat vaccineren de uitweg is, doe dan maar niks. Dan slaan wij een heilloze weg in. Alleen als wij werken aan een serieus plan B, dan zijn maatregelen misschien te verkopen op de weg erna toe.
En anders misschien maatregelen die je bij andere landen niet populair maken. Bied Belgisch of Duits ic'ers maar 10 jaar salarissen om hier 2 jaar te komen werken. Dan zijn wij de komende tijd uit de problemen en dat kost een stuk minder dan de miljarden die wij hebben uitgegeven.
Yupquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:39 schreef _serial_ het volgende:
Kan maar één conclusie trekken.
We zijn gewoon door de ziekenhuizen en panische media een nieuwe lockdown in geduwd.
(Dit uiteraard los van dat de overheid veel meer had kunnen doen voor de zorg)
Ik heb echt te doen met ondernemers die de afgelopen maanden hard gewerkt hebben om hun ondernemingen te redden van de ondergang maar nu weer opnieuw mogen beginnen, of echt in de afgrond vallen. Steun lost niet alles op.
Dat is vaak wel zo. Helaasquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:39 schreef Jason22 het volgende:
Ik heb het gevoel dat de besmettingscijfers sowieso gaan dalen binnen nu en 2 weken ongeacht wat je nu doet. De piek komt alleen maar sneller als de cijfers hoog zijn. Binnen 3 weken zitten we weer onder de 7.000.
Zou me niks verwonderen als ze vandaag weer met een nieuwe vage routekaart komen omdat ze toch iets moeten presenteren van een exitstrategie een keer.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zou meneer of mevrouw die alle routekaarten heeft gemaakt al ontslag hebben genomen? Al het werk voor niets.
De media hep het gedaan!!quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:39 schreef _serial_ het volgende:
Kan maar één conclusie trekken.
We zijn gewoon door de ziekenhuizen en panische media een nieuwe lockdown in geduwd.
(Dit uiteraard los van dat de overheid veel meer had kunnen doen voor de zorg)
Ik heb echt te doen met ondernemers die de afgelopen maanden hard gewerkt hebben om hun ondernemingen te redden van de ondergang maar nu weer opnieuw mogen beginnen, of echt in de afgrond vallen. Steun lost niet alles op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |