abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202138096
De media is ook panisch.
pi_202138106
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:22 schreef Questular het volgende:
3 weken lockdown, kan ik mooi onder een aantal verjaardagen uitkomen ^O^
Verleng het effe met 4 weken, ben je van alle feestdagen af :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202138107
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:39 schreef Jason22 het volgende:
Ik heb het gevoel dat de besmettingscijfers sowieso gaan dalen binnen nu en 2 weken ongeacht wat je nu doet. De piek komt alleen maar sneller als de cijfers hoog zijn. Binnen 3 weken zitten we weer onder de 7.000.
Als we niets doen? < 1%

De kans is groter dat we dan op 25.000 zitten dan op 7.000
pi_202138111
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:39 schreef Jason22 het volgende:
Ik heb het gevoel dat de besmettingscijfers sowieso gaan dalen binnen nu en 2 weken ongeacht wat je nu doet. De piek komt alleen maar sneller als de cijfers hoog zijn. Binnen 3 weken zitten we weer onder de 7.000.
Ik denk dat ze daar op voorsorteren. We gaan een natuurlijk plateau bereiken, maar dat plateau mag niet al te hoog zijn om de instroom in de ziekenhuizen te beperken.
pi_202138114
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:30 schreef zoost het volgende:

[..]
Geloof me, dit duurt tot mei 2022
Die kans is groter dan dat het tot Kerst duurt..
pi_202138117
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:41 schreef Cue_ het volgende:
Het is idd wel raar dat ze niet gewoon een plan hebben liggen

zo van, als het zus en zo hard stijgt doen we dit.
Het is telkens weer van "het OMT vragen blablabla"
Ja, eigenlijk zouden wij een routekaart moeten hebben. -O-
pi_202138119
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:33 schreef Dven het volgende:

[..]
Wat is substantieel in jouw ogen?
2 halveringen.
  vrijdag 12 november 2021 @ 09:44:09 #233
14505 OProg
A Life in Music
pi_202138124
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:39 schreef _serial_ het volgende:
Ik heb echt te doen met ondernemers die de afgelopen maanden hard gewerkt hebben om hun ondernemingen te redden van de ondergang maar nu weer opnieuw mogen beginnen, of echt in de afgrond vallen. Steun lost niet alles op.
Die moeten gewoon hun muil houden en klappen voor de zorg.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Redactie Sport vrijdag 12 november 2021 @ 09:44:16 #234
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202138126
Evenementen en horeca zijn het bokje tot aan de zomer, voetbalstadions zal er in 3 weken wel af gaan want dat is gewoon gedaan om dat tuig van de rellen een hak te zetten
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202138131
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Plus dat het onderbuik-gelul van de bovenste plank is, niemand was jaren geleden akkoord gegaan met een ruimere zorg en bijbehorende stijging in de zorgpremie.
Waarom lukt het in de Europese buurlanden dan wél? Zelfs voormalige oostbloklanden hebben meer IC-bedden per 100.000 inwoners beschikbaar voor hun bevolking.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202138132
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Als we niets doen? < 1%

De kans is groter dat we dan op 25.000 zitten dan op 7.000
Nog een dikke week groei richting 20k inderdaad en dan 2 halveringen bewerkstelligen, dan ben je 2 maanden verder..
pi_202138136
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:36 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het beleid voelt nog altijd alsof ze pas een dag van te voren bedenken wat ze gaan doen - je maakt toch modellen en hebt toch al bepaalde keuzes vastgelegd op basis van die gemaakte voorspellingsmodellen?
Die modellen worden gemaakt o.b.v. het verzoek van VWS, dus ze bedenken het minimaal een week van tevoren. Vervolgens moet het OMT de tijd krijgen om die modellen uit te werken (en die worden steeds complexer), dat advies kwam pas op woensdag. En vervolgens moet het kabinet de (gemodelleerde) effecten afwegen tegen de neveneffecten. Dat moet dan weer langs de burgemeesters (handhaving) en de Kamer (democratische controle).

Ik vind niet per se dat het proces een probleem is.
  vrijdag 12 november 2021 @ 09:45:20 #238
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_202138140
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:39 schreef maan_man het volgende:

[..]
Probleem is dat er maanden geleden niet aan een plan B is gewerkt, niet is geïnvesteerd in de zorg. Als onze minister blijft volhouden dat vaccineren de uitweg is, doe dan maar niks. Dan slaan wij een heilloze weg in. Alleen als wij werken aan een serieus plan B, dan zijn maatregelen misschien te verkopen op de weg erna toe.

En anders misschien maatregelen die je bij andere landen niet populair maken. Bied Belgisch of Duits ic'ers maar 10 jaar salarissen om hier 2 jaar te komen werken. Dan zijn wij de komende tijd uit de problemen en dat kost een stuk minder dan de miljarden die wij hebben uitgegeven.
De zorg capaciteit opschalen en met name de IC is een pleister op de wond.
Directe naaste Duitse Deelstaten hebben een factor 5 meer bedden op hetzelfde aantal inwoners.
En die beginnen ook aan 2G en andere maatregelen.

Het is niet zo dat dus extra bedden minder maatregelen betekend.
Dat denken mensen heel snel maar Duitsland laat zien dat het daar ook moet.

Een rat race gaan beginnen om arbeidsvoorwaarden wint het eerste jaar daarna leg je het af tegen een land die weer beter zit.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Sport vrijdag 12 november 2021 @ 09:46:02 #239
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202138147
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Die modellen worden gemaakt o.b.v. het verzoek van VWS, dus ze bedenken het minimaal een week van tevoren. Vervolgens moet het OMT de tijd krijgen om die modellen uit te werken (en die worden steeds complexer), dat advies kwam pas op woensdag. En vervolgens moet het kabinet de (gemodelleerde) effecten afwegen tegen de neveneffecten. Dat moet dan weer langs de burgemeesters (handhaving) en de Kamer (democratische controle).

Ik vind niet per se dat het proces een probleem is.
Je kunt ook al voorsorteren op voorspellingsmodellen he? Natuurlijk is er wat maatwerk, maar er is ook gewoon bulkwerk mogelijk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 12 november 2021 @ 09:46:17 #240
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202138149
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:36 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het beleid voelt nog altijd alsof ze pas een dag van te voren bedenken wat ze gaan doen - je maakt toch modellen en hebt toch al bepaalde keuzes vastgelegd op basis van die gemaakte voorspellingsmodellen?
het punt is die compromissen die altijd gesloten moeten worden, mensen van het OMT schijnen blijkbaar wereldvreemde eisen te stellen waardoor er altijd water bij de wijn moet en maatregelen weer halfbakken werken en dan heb je ook nog de 2e kamer die uiteraard ook nog wat schreeuwen waardoor maatregelen nog weer een keertje verdund worden.
pi_202138158
Overigens vind ik het wel apart dat ze dit een (gedeeltelijke) lockdown noemen, want het gros blijft gewoon open (zij het soms met een eerdere sluitingstijd). Alleen de maximale groepsgrootte kan een streep door evenementen zetten, wat niet hetzelfde is als een lockdown.
  vrijdag 12 november 2021 @ 09:47:11 #243
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_202138165
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
2 halveringen.
Oh, dat moet prima lukken. Hier veel minder zware maatregelen, slechts 25% gevaccineerd en binnen drie weken gehalveerd.

Prima dus.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 12 november 2021 @ 09:47:18 #244
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202138166
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Evenementen en horeca zijn het bokje tot aan de zomer, voetbalstadions zal er in 3 weken wel af gaan want dat is gewoon gedaan om dat tuig van de rellen een hak te zetten
Zou toch wel leuk zijn als de amateursport nog met wat publiek kan. Desnoods geplaceerd in de kantine oid, of een max binnen en de rest buiten.

Vorige week nog artikel hier in de krant dat de plaatselijke binnenclubs hard hadden gewerkt om hun QR-beleid klaar te maken en na 1 week kan het alweer de prullenbak in :')
pi_202138174
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:46 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Je kunt ook al voorsorteren op voorspellingsmodellen he? Natuurlijk is er wat maatwerk, maar er is ook gewoon bulkwerk mogelijk.
Dat doen ze toch ook gewoon? Ze vragen heel gericht naar het effect van de maatregelen die ze overwegen in te voeren.
  Moderator vrijdag 12 november 2021 @ 09:47:56 #246
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_202138176
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:28 schreef Caland het volgende:
Als er dit weekend geen grootschalige rellen gaan plaatsvinden zeg ik mijn vertrouwen in de jeugd op.

Of niet @:onlogisch
Gewoon de hele kolerezooi afbreken ja toch
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 12 november 2021 @ 09:48:17 #247
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_202138181
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Waarom lukt het in de Europese buurlanden dan wél? Zelfs voormalige oostbloklanden hebben meer IC-bedden per 100.000 inwoners beschikbaar voor hun bevolking.
Dat laatste is vooral een relikwie uit historische tijden. Overigens zeggen IC-bedden niet zoveel. Het personeel kan ook maar zoveel aan. Dus een paar bedden neerzetten lost nog niet zoveel op.

Al helpt het al meer dan helemaal niets beschikbaar te hebben inderdaad.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_202138182
quote:
Hij heeft wel gelijk. Drie weken is kut, maar twee weken had totaal geen zoden aan de dijk gezet. Net als dat schamelige weekje dat de mondkapjes nu weer terug zijn.
pi_202138186
Horeca dus 17 uur dicht,ipv 19 uur?
pi_202138188
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Om beter te kunnen modelleren, daar hadden we het over.
Het is gebleken dat dit niet valt te modelleren, dus ik zou een hele grote disclaimer plaatsen dat dit model geen rekening houdt met vele belangrijke en wellicht onbekende aspecten, en het dus te onbetrouwbaar om te gebruiken. Net zoals je de economie en het klimaat niet kunt modelleren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')