SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Wat is dat nu weer voor een argument manquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou wonen daar ook net wat minder mensen dan hier.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Lijkt me ook bij amateursport.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen publiek is toch alleen bij professionele wedstrijden? Of ook bij de amateursport?![]()
Valt me trouwens nog mee dat de sportscholen vooralsnog buiten schot lijken te blijven.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nee, lijkt me niet. Kan je ook niet op handhaven.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Lijkt me ook bij amateursport.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Je moet ook alleen willen dalen tot een niveau dat enigszins behapbaar is voor de zorg. En dan gaan bedenken hoe je de R over langere tijd rond de 1 houdt. Agressief dalen middels een lockdown ziet er natuurlijk heel daadkrachtig uit maar wat gebeurt er als ie voorbij is?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien moeten ze ook gewoon duidelijk aangeven waar ze nu heen willen met deze 3 weken, en waar ze zeg de eerste week van december hopen te zitten in de cijfers.
Maar we krijgen straks natuurlijk gewoon weer vaag gelul 'het daalt nog niet snel genoeg' en bla bla.I'll give you something to do![]()
Nu komt er bij ons toch al geen hond kijken, maar voor de 1e elftallen en de inkomsten daarvan is het opnieuw een klap voor amateurverenigingen..quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vrees ook voor het laatste.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Sorry, na een minuutje vind ik dat het magquote:
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Het kabinet heeft veel te laat ingegrepen, waardoor het maar de vraag is of dit maatregelenpakket uberhaupt een deuk in de boter kan slaan. Wellicht dat een 2G-systeem daar voor een oplossing kan zorgen, maar ik ben bang dat dan wel (en dan moet nog blijken dat er politiek draagvlak voor is) na de inwerkingtreding heel snel moet blijken dat het aantal besmettingen, en in ieder geval de klinische en IC-opnames, moet dalen. Anders zit er weer niks anders op dan wederom een zwaardere lockdown en gaan we wederom een depressieve winter tegemoet.
Met een beetje visie / verantwoordelijkheidsgevoel had dit echt wel voorkomen kunnen worden. Met de kennis van het VK en ons beperkt aantal ziekenhuisbedden is het echt 1 + 1. Leuk dat alles binnen de modellen vielen van het RIVM, maar een model is een model, geen alomvaststaande berekening van de toekomst. Een beetje voorzichtigheid had toch wel niet misstaan...![]()
Dat ze die ook maar met rust laten godverdommequote:Op vrijdag 12 november 2021 10:01 schreef Caland het volgende:
Valt me trouwens nog mee dat de sportscholen vooralsnog buiten schot lijken te blijven.![]()
Maar dat hebben we al eerder gehad.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee, lijkt me niet. Kan je ook niet op handhaven.![]()
Ik vind wel dat Bruls nog lang stil is. Die wel altijd relevant zijn en zijn plasje erover doen. Of het is te streng of niet streng genoeg, maar het is nooit goed.![]()
Het punt is natuurlijk dat het niet zo is dat een land met meer bedden het ook per definitie beter voor elkaar heeft. Wij kunnen, in theorie, ook 1000 extra ic-bedden creëren door er een legertje geneeskundestudenten tegenaan te gooien. Of we dan per saldo beter af zijn qua zorg is maar de vraag.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:59 schreef Dven het volgende:
[..]
User heeft het dan ook enkel over dit moment. Als een pauperland waar geen hond gevaccineerd wil worden op gebied van zorgbeschikbaarheid tijdens een pandemie het beter voor elkaar heeft dan gidsland Nederland dan moet er toch een keertje achter de oren gekrabt worden.![]()
quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[ twitter ]![]()
![]()
DONT FUCK WITH USHet gaat pas echt uit de hand lopen als ook Gerda´s met stoeptegels gaan gooien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dan laten we het weer oplopen totdat we te laat zijn en zo gaan we nog een paar jaar door.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:01 schreef galantis het volgende:
[..]
Je moet ook alleen willen dalen tot een niveau dat enigszins behapbaar is voor de zorg. En dan gaan bedenken hoe je de R over langere tijd rond de 1 houdt. Agressief dalen middels een lockdown ziet er natuurlijk heel daadkrachtig uit maar wat gebeurt er als ie voorbij is?![]()
Daarom: 2G.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:01 schreef galantis het volgende:
[..]
Je moet ook alleen willen dalen tot een niveau dat enigszins behapbaar is voor de zorg. En dan gaan bedenken hoe je de R over langere tijd rond de 1 houdt. Agressief dalen middels een lockdown ziet er natuurlijk heel daadkrachtig uit maar wat gebeurt er als ie voorbij is?![]()
Ja, ik ben natuurlijk maar een zwakke eenling met een individuele kijk, maar ik had niet echt het gevoel dat het hielp.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat ik al zei, ze zullen er cijfers van hebben, dus het werkt maar leuk is anders
De praktijk zag dat het drukker was in de supermarkten en koopjeswinkels en de geeft dat ook aan theorie.
Wat het wel doet is het kweken van een sense of urgency. Ofwel, weer een symboolmaatregel. Jeweetwel, waar ze goed in zijn.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Kunnen we niet gewoon jaarlijks een lockdownperiode doen? Zo ergens voor de feestdagen ofzo. En kort voor de lente ook. Beetje thuis ontstressen. Het milieu even laten bijkomen. DE ZORG ONTLASTEN.
Laatste week oktober klok verzetten en in november de lockdown zetten"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Wat denk je, die rent voor de laatste keer naar het buffet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:02 schreef maan_man het volgende:
Ik vind wel dat Bruls nog lang stil is. Die wel altijd relevant zijn en zijn plasje erover doen. Of het is te streng of niet streng genoeg, maar het is nooit goed.![]()
We doen het allemaal voor @Lenny_Leonardquote:Op vrijdag 12 november 2021 10:02 schreef Dven het volgende:
Kunnen we niet gewoon jaarlijks een lockdownperiode doen? Zo ergens voor de feestdagen ofzo. En kort voor de lente ook. Beetje thuis ontstressen. Het milieu even laten bijkomen. DE ZORG ONTLASTEN.
Laatste week oktober klok verzetten en in november de lockdown zetten![]()
Krijgen we het geneuzel weer over 'is niet te handhaven'.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee, lijkt me niet. Kan je ook niet op handhaven.![]()
Wordt ook een feest datquote:
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Wat je dus niet kunt voorkomen. Of je sluit iedere kantine.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zicht op het veld? Deze snap ik niet helemaal.
Geen publiek bij wedstrijden is geen publiek. Dus niet buiten langs de lijn en niet binnen vanuit de kantine.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
Forum Opties Forumhop: Hop naar: