abonnement Unibet Coolblue
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 september 2021 @ 08:08:46 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201348471


Joe Biden



Kamala Harris

House of Representatives:
Democrat (218)
Republican (212)
Vacant (5)

United States Senate:
Republican (50)
Democratic (48)
Independents (2)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Nancy Pelosi (D)

Majority Leader of the House:
Steny Hoyer (D)
Minority Leader of the House:
Kevin McCarthy (R)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Shumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:


Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Voor wie graag een video timeline wil zien van de gebeurtenissen op 6 januari in Washington:

https://projects.propublica.org/parler-capitol-videos/
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 september 2021 @ 08:09:38 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201348486
twitter


Hij neemt alvast een voorschot.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 september 2021 @ 08:12:55 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201348513
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 14 september 2021 @ 08:59:48 #4
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_201348999
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 08:09 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Hij neemt alvast een voorschot.
Dit begint wellicht ook een beetje "cry wolf" te worden. Ze buitelen waarschijnlijk tot eind volgend jaar over elkaar heen om FRAUDE te gillen terwijl alles vlekkeloos verloopt.
Op een gegeven moment heb je kans dat veel mensen het niet meer geloven.
pi_201349140
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 00:51 schreef CharlesKinbote het volgende:

[..]
Dat betwijfel ik ten zeerste. Ik snap ook nooit zo goed waarom Democraten altijd onkritisch als 'lesser evil' worden aangenomen; Democraten hebben de enige atoombommen in de geschiedenis van de mensheid gebruikt als militair wapen. En waarom knip je mijn post af trouwens? Ik bekritiseer expliciet het doofpotbeleid, en het achteraf markeren van mannelijke slachtoffers als "combatants" om schandalen te voorkomen.
[..]
Dat zou je kunnen zeggen, maar dat zou ik een erg rare opmerking vinden, aangezien Obama meer bommen met drones heeft gegooid in zijn eerste jaar als president dan Bush in zijn gehele presidentiële carrière. Interessant rapport van Amnesty hierover (vanaf pagina 13 is vooral relevant voor deze post).
In principe ben ik echt wel met je eens dat drones volstrekt onethische smeerlapperij is. Voor de daders slim, want het kost ze geen doden aan eigen zijde, maar het opent een Pandora box.

Maar je stellingen kloppen mijns insziens gewoon niet. De president bepaalt het drone-gebruik niet echt, het is het pentagon dat het voorstelt en de huidige president zet dan meestal gewoon zijn handtekeningetje. Had McCain gewonnen in 2008, dan had hij ook de drone aanvallen opgevoerd. Wat dat betreft zit er weinig verschil.

Waarom je dit echter denkt terug te voeren tot atoombommen :?
Ten eerste is de Southern switch pas ná de 2e WO uitgevoerd, jeweetz, het moment waarop de republikeinen besloten alle wappies in hun gelederen te lokken en vervolgens de standpunten van die wappies gingen overnemen, terwijl de democraten al die wappies dus kwijtraakten en juist de wat meer progressief liberale kant uitgingen. Voor zover je daarvan kon spreken in die tijd, het bleven hyperkapitalistische Amerikanen natuurlijk.

En ik bekritiseer niet zozeer je doofpot beleid; ik geef gradaties aan. Onder Obama kwamen de rapporten over casualties naar buiten, al vonden ze dat bij het pentagon/WH niet zo prettig, dus werkten ze het tegen. Trump stopte echter expliciet met het stoppen van tellen van slachtoffers zelfs. En uiteraard deed híj weer meer drone aanvallen dan Obama ooit deed. Wat dus dat voortschrijdende techniek impliceert (samen met GOP oorlogsretoriek uiteraard, de frame dat de GOP vredelievender is dan de dems is natuurlijk een beetje gekkigheid. Het liefst had Trump ook de hele familie uitgemoord van een 'terrorist' immers.). De eerstvolgende oorlog van de VS zal wederom een ophoging betekenen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_201352578
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 08:12 schreef Ulx het volgende:

Moest lachen om de comments :o

quote:
This is the Matrix. The machines are stress testing the system to see how far they can push things before losing entire crops due to our minds rejecting the program.
quote:
Is the pic on the left the swollen testicle?
quote:
I think you’re being unfair to testicles.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 september 2021 @ 13:47:02 #7
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201352996
Pillow-Guy zal haar vast uitnodigen om te zingen op de reinstatement ceremonie van Trump.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 14 september 2021 @ 14:59:02 #8
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_201353995
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 13:47 schreef Ulx het volgende:
Pillow-Guy zal haar vast uitnodigen om te zingen op de reinstatement ceremonie van Trump.
Oja. Wanneer is dit eigenlijk?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 september 2021 @ 15:04:26 #9
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201354068
Geen idee, moet geheim blijven volgens HIPAA.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 14 september 2021 @ 15:10:29 #10
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_201354169
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 08:09 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Hij neemt alvast een voorschot.
Waarop? Hij zou bekend moeten zijn dat California minimaal 50 % democratisch is. Ze hebben getalsmatig te weinig republikeinen (29%) om enig impact te maken. Stel je voor dat tijdens een honkbalwedstrijd in wat voor staat dan ook de uitslag bekend maken voor de die is gespeeld. Dat voorspelt een bloedbad.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 september 2021 @ 15:23:38 #11
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201354435
Maakt niets uit.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 september 2021 @ 15:30:03 #12
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201354552
Vaak genoeg herhalen dat er fraude is gepleegd en de sukkels gaan wel twijfelen en willen vervolgens een systeem dat volgens de GOP/Trumpisten/Fascisten wel zal werken. En het bewijs voor get werken van het Trumpsysteem is dat de Dems dan niet winnen. En dat kan niet door fraude komen, want daar hebben ze juist tegen geageerd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_201355355
Natuurlijk gaat Trump's steun naar alle kandidaten die zijn Big Lie steunen en waarvan hij hoopt dat ze in 2024 ingrijpen mocht hij verliezen als hij verliest:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 14 september 2021 @ 19:17:43 #14
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201357719
Vraag aan de vrouwen: Zou je de bruiloft afblazen als je aanstaande man opgezwollen testikels heeft?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 14 september 2021 @ 19:18:35 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201357747
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 13:13 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Moest lachen om de comments :o
[..]
[..]
[..]

Die van The Matrix is geniaal.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201360055
twitter


Kortom het was een nog gevaarlijker situatie geworden qua veilgheid nadat Trump de verkieizngen verloor:

quote:
Similar to other media reports and books released since Mr. Trump left office, the book details how Mr. Trump’s presidency essentially collapsed in his final months in office, particularly after his election loss and the start of his campaign to deny the results. Top aides — including General Milley, Defense Secretary Mark Esper and Attorney General William P. Barr — became convinced that they needed to take drastic measures to stop him from trampling on American democracy or setting off an international conflict, and General Milley thought that Mr. Trump had declined mentally in the aftermath of the election, according to the book.

[..]

General Milley, who had become increasingly concerned about China’s growing military power and the potential for one misread move to set off combat between the world superpowers, first called General Li around that time on a secret backchannel. He wanted to assure General Li and President Xi Jinping that the United States was not planning to attack China.

On the Jan. 8 call, General Li suggested that Chinese leaders feared that the United States government was unstable. He pressed General Milley over the course of an hour and a half about whether the military was going to take action.

Despite General Milley’s reassurances, he feared that Mr. Trump might be trying to find a moment that he could seize on to remain in power, similar to Hitler’s exploitation in 1933 of an arson fire at the German Reichstag to help institute emergency powers, the book said.

But even after the call, General Milley concluded that the situation was “grave” and General Li “remained unusually rattled,” the book reports.

Mr. Trump, General Milley had concluded, did not want a war but might order the launch of some sort of military strike that would set off a chain reaction and lead to war.

“I continually reminded him,” General Milley is quoted as saying, “depending on where and what you strike, you could find yourself at war.”

Later that day, General Milley spoke to Speaker Nancy Pelosi, who was growing increasingly concerned Mr. Trump would lash out and use military force.

“This is bad, but who knows what he might do?” Ms. Pelosi said. “He’s crazy. You know he’s crazy. He’s been crazy for a long time. So don’t say you don’t know what his state of mind is.”

“Madam Speaker,” General Milley said, “I agree with you on everything.”

General Milley, who as the president’s top military adviser is not in the chain of command, tried to reassure Ms. Pelosi that he could stop Mr. Trump.

“The one thing I can guarantee is that as the chairman of the Joint Chiefs of Staff, I want you to know that — I want you to know this in your heart of hearts, I can guarantee you 110 percent that the military, use of military power, whether it’s nuclear or a strike in a foreign country of any kind, we’re not going to do anything illegal or crazy,” he said.

“Well,” Ms. Pelosi said, “what do you mean, illegal or crazy?”

“I can give you my word,” General Milley said. “The best I can do is give you my word and I’m going to prevent anything like that in the United States military.”

After speaking to Ms. Pelosi, General Milley convened a meeting in a war room at the Pentagon with the military’s top commanders, telling them that he wanted to go over the longstanding procedures for launching a nuclear weapon. The general reminded the commanders that only the president could order such a strike and that General Milley needed to be directly involved.

“If you get calls,” General Milley said, “no matter who they’re from, there’s a process here, there’s a procedure. No matter what you’re told, you do the procedure. You do the process. And I’m part of that procedure. You’ve got to make sure that the right people are on the net.”

The general added: “The strict procedures are explicitly designed to avoid inadvertent mistakes or accident or nefarious, unintentional, illegal, immoral, unethical launching of the world’s most dangerous weapons.”

Then, he went around the room and asked each officer to confirm that they understood what he was saying.

[..]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201360415
Wow. Stil. Het werd gesuggereerd wat hierboven staat.
Als je het nog leest en détail, gaan de rillingen over je rug.

Alleen zijn er weinig rep’s, die het willen geloven. Vrees ik.
  dinsdag 14 september 2021 @ 21:54:47 #18
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_201360697
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:34 schreef AnneX het volgende:
Wow. Stil. Het werd gesuggereerd wat hierboven staat.
Als je het nog leest en détail, gaan de rillingen over je rug.

Alleen zijn er weinig rep’s, die het willen geloven. Vrees ik.
Hij wou voor een Wag the dog gaan, maar het leger heeft dit gedwarsboomd. Hij heeft ook Pence geprest om de verkiezingen ongeldig te verklaren tijdens de inauguratie.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_201360699
Het verbaast mij niets. Ik kan mij nog herinneren dat het leger erop werd gewezen dat ze de ede hebben gezworen aan de Verenigde Staten en niet aan de president. Trump is een autocraat.
pi_201360725
Holy shit. Hier nog meer: tekst in de tweet.
twitter
  dinsdag 14 september 2021 @ 21:58:42 #21
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_201360730
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:55 schreef Jojoke het volgende:
Het verbaast mij niets. Ik kan mij nog herinneren dat het leger erop werd gewezen dat ze de ede hebben gezworen aan de Verenigde Staten en niet aan de president. Trump is een autocraat.
En hij heeft bijzonder veel te verbergen. Alles wat hij doet komt voort uit angst voor exposure wat hij allemaal heeft uitgevreten. Misschien is hij nog vuiger dan we denken.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 14 september 2021 @ 22:03:19 #22
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_201360805
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:58 schreef AnneX het volgende:
Holy shit. Hier nog meer: tekst in de tweet.
[ twitter ]
Bob woodward is niet zomaar iemand. Daar luister je naar.

Als de teckels keffen dan draait de kasteelheer zich nog even om, maar als de bloedhond bast, dan grijpt hij naar de wapenen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_201361004
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:55 schreef Jojoke het volgende:
Het verbaast mij niets. Ik kan mij nog herinneren dat het leger erop werd gewezen dat ze de ede hebben gezworen aan de Verenigde Staten en niet aan de president. Trump is een autocraat.
Dat was Milley zelf die dat deed:

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201361658
twitter


quote:
"Peril" offers a behind-the-scenes account of Trump's refusal to concede the election and how those around him tried -- and failed -- to contain his desperation.

On November 4, the day after the election, Trump seemed privately ready to acknowledge defeat, asking adviser Kellyanne Conway, "How the hell did we lose the vote to Joe Biden?" But after making phone calls to loyalists, including Rudy Giuliani, Trump embraced the false and damaging conspiracy theories of election fraud.

Jared Kushner and Ivanka Trump took a light touch, the authors write, and Kushner told aides he did not want to be the point person for an intervention. Then-Attorney General William Barr tried to talk sense into Trump, telling him the claims of fraud were bogus. "The problem is this stuff about the voting machines is just bullshit," Barr said, according to the book.

"Your team is a bunch of clowns," he told Trump.

According to the book, a key figure from Trump's earliest days as president reemerged: former White House adviser Steve Bannon. The authors write that Bannon, who had been indicted in April 2020 and later pardoned by Trump, played a critical role in the events leading up to January 6.

On December 30, Bannon convinced Trump to come back to the White House from Mar-a-Lago to prepare for the events of January 6, the date Congress would certify the election results.

"You've got to return to Washington and make a dramatic return today," Bannon told Trump, according to the book. "You've got to call Pence off the fucking ski slopes and get him back here today. This is a crisis."

The authors write that Bannon told Trump that January 6 was "the moment for reckoning."

"People are going to go, 'What the fuck is going on here?' " Bannon believed. "We're going to bury Biden on January 6th, fucking bury him," Bannon said.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201362719
En er zijn emails in het bezit van de House Committee die onderzoek doet naar de voorbereiding op en de afhandeling van de pandemie onder Trump met het advies om op te houden met liegen over de situatie:

quote:
“In truth we do not have a clue how many are infected in the USA. We are expecting the first wave to spread in the US within the next 7 days,” adviser Steven Hatfill wrote to Peter Navarro, the president’s trade director, on Feb. 29, 2020. “This will be accompanied by a massive loss of credibility and the Democratic accusations are just now beginning. This must be countered with frank honesty about the situation and decisive direct actions that are being taken and can be seen in the broadcast news.”
twitter


quote:
After receiving Hatfill's message -- accompanied by an admonishment that "from now on, the Government must be honest" -- Navarro privately warned Trump in a March 1, 2020, memo that the federal response was "NOT fast enough" and that a "very serious public health emergency" was looming. Trump continued to downplay the virus's risks in public, assuring Americans the pandemic was being contained and that his government was being "totally proactive" in its response.

"We are, really, very highly prepared for anything," Trump said in a March 6 visit to the CDC, inaccurately claiming that "anybody that wants a test can get a test" -- amid testing shortages that would persist for weeks.
quote:
"These exchanges add to the growing body of evidence that the Trump Administration knew the significant risk posed by the coronavirus but failed to execute an effective strategy to reduce the loss of American lives," Rep. James E. Clyburn (D-S.C.) wrote Tuesday to Navarro, requesting all documents in Navarro's possession related to the government's response last year.

Clyburn also said he is seeking details on Navarro's compliance with federal records law and Trump officials' use of personal email accounts. According to Clyburn, the subcommittee has obtained more than 80 messages related to the government's coronavirus strategy that Navarro sent to other White House staff using a personal ProtonMail account.


[ Bericht 7% gewijzigd door Kijkertje op 15-09-2021 00:32:06 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201362802
Update Recall Election Newsom:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201363168
Dit vat het wel samen. In wezen is een deel van Trump's 'coup'poging nog steeds aan de gang en de nerver-Trumpers kunnen nooit meer terug.

Opiniestuk:

twitter

quote:
What happened at the Capitol on Jan. 6 was not a coup attempt. It was half of a coup attempt — the less important half.

The more important part of the coup attempt — like legal wrangling in states and the attempts to sabotage the House commission’s investigation of Jan. 6 — is still going strong. These are not separate and discrete episodes but parts of a unitary phenomenon that, in just about any other country, would be characterized as a failed coup d’état.

As the Republican Party tries to make up its mind between wishing away the events of Jan. 6 or celebrating them, one thing should be clear to conservatives estranged from the party: We can’t go home again.

The attempted coup’s foot soldiers have dug themselves in at state legislatures. For example, last week in Florida State Representative Anthony Sabatini introduced a draft of legislation that would require an audit of the 2020 general election in the state’s largest (typically Democratic-heavy) counties, suggesting without basis that it may show that these areas cheated to inflate Joe Biden’s vote count.

Florida’s secretary of state, a Republican, knows that an audit is nonsense and has said so. But the point of an audit would not be to change the outcome (Mr. Trump won the state). The point is not even really to conduct an audit.

The obviously political object is to legitimize the 2020 coup attempt in order to soften the ground for the next one — and there will be a next one.

In the broad strategy, the frenzied mobs were meant to inspire terror — and obedience among Republicans — while Rudy Giuliani and his co-conspirators tried to get the election nullified on some risible legal pretext or another. Republicans needed both pieces — neither the mob violence nor an inconclusive legal ruling would have been sufficient on its own to keep Mr. Trump in power.

True to form, Mr. Trump was able to supply the mob but not the procedural victory. His coup attempt was frustrated in no small part by a thin gray line of bureaucratic fortitude — Republican officials at the state and local levels who had the grit to resist intense pressure from the president and do their jobs.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201363304
Polls closed. Linkje naar de uitslagen:

California Recall Election Results

twitter


:')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201363315
Ik volg nu Steve Kornacki met z'n grote scherm. Gaat best vlot nu, 60% al binnen uit L.A. county.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_201363319
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 05:16 schreef OMG het volgende:
Ik volg nu Steve Kornacki met z'n grote scherm. Gaat best vlot nu, 60% al binnen uit L.A. county.
Ik ook :Y
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201363340
Een klein half uurtje nadat de polls gesloten zijn:

twitter

twitter




[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 15-09-2021 05:34:47 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201363359
Dapper, ik wil zoals Steve nog wel wat same day vote zien verschijnen voordat ik naar bed ga.

Zullen de ninjas trouwens al klaar staan?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_201363370
Oh, NBC called het net. Newsom blijft.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_201363372
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 05:34 schreef OMG het volgende:
Dapper, ik wil zoals Steve nog wel wat same day vote zien verschijnen voordat ik naar bed ga.

Zullen de ninjas trouwens al klaar staan?
Nate Cohn (bij het commentaar bij de NYT) vraagt zich af waarom de hele verkiezing nog niet gecalled is :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201363375
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 05:38 schreef OMG het volgende:
Oh, NBC called het net. Newsom blijft.
Ah was net even aan het lezen dus _O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201363377
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201363427
Was het nou werkelijk zó spannend? Mijn indruk was uiteindelijk dat het nogal hijgerig gedrag was van journalisten.
Alhoewel het wél nodig is om tussentijds nog wat rep. gehuichel aan de kaak te stellen.
Nu maar hopen, dat de dems doorzetten met op de trom slaan gezien het opiniestuk in post # 27.
Quote:
“ The obviously political object is to legitimize the 2020 coup attempt in order to soften the ground for the next one — and there will be a next one.”
pi_201363551
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 05:58 schreef AnneX het volgende:
Was het nou werkelijk zó spannend? Mijn indruk was uiteindelijk dat het nogal hijgerig gedrag was van journalisten.
Alhoewel het wél nodig is om tussentijds nog wat rep. gehuichel aan de kaak te stellen.
Nu maar hopen, dat de dems doorzetten met op de trom slaan gezien het opiniestuk in post # 27.
Quote:
“ The obviously political object is to legitimize the 2020 coup attempt in order to soften the ground for the next one — and there will be a next one.”
Neeeeh al een tijdje niet echt meer als je polls mocht geloven maar in augustus was dat een tijdje wel zo:



En je weet maar nooit! :P
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201365760
Tja, noem mij naïef. Eigenlijk verwacht ik té vaak, dat kiezers al die humbug doorzien van (sommige) politici. Ja, ook hier in Nederland.
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 09:57:50 #40
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_201365847
Ik denk dat het voor Newsom uiteindelijk vooral goed uitkwam dat het alternatief van de Republikeinen Larry Elder was. Het werd in de afgelopen weken steeds minder een referendum over Newsom en steeds meer een race tussen hem en Elder.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Redactie Games woensdag 15 september 2021 @ 10:34:37 #41
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_201366455
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:57 schreef Mike het volgende:
Ik denk dat het voor Newsom uiteindelijk vooral goed uitkwam dat het alternatief van de Republikeinen Larry Elder was. Het werd in de afgelopen weken steeds minder een referendum over Newsom en steeds meer een race tussen hem en Elder.
Klopt, maar 20 procentpunten verschil is wel een blowout hoor. Dat is niet alleen te verklaren door de kandidaat.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 10:38:03 #42
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_201366502
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:34 schreef Puddington het volgende:

[..]
Klopt, maar 20 procentpunten verschil is wel een blowout hoor. Dat is niet alleen te verklaren door de kandidaat.
Het is natuurlijk ook blauwe staat. Republikeinen dachten dat veel mensen de coronamaatregelen van Newsom beu zouden zijn, maar in polls is het altijd duidelijk dat een groot deel van de bevolking achter die maatregelen staat.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_201366822
Ben wel benieuwd naar de uiteindelijke marges en opkomst en hoe zich dat verhoudt tot 2020 en 2018.
  woensdag 15 september 2021 @ 11:12:03 #44
8369 speknek
Another day another slay
pi_201367000
Zoals ik het begreep ging de Republikein nooit winnen natuurlijk, maar zijn de recall regels in Californie zo debiel dat het enige dat hoefde te gebeuren was dat Newsom minder dan 50% kreeg, en daarna zou in principe degene met 25% gouverneur kunnen worden. Dat is de reden dat ze het voortdurend proberen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201367034
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:12 schreef speknek het volgende:
Zoals ik het begreep ging de Republikein nooit winnen natuurlijk, maar zijn de recall regels in Californie zo debiel dat het enige dat hoefde te gebeuren was dat Newsom minder dan 50% kreeg, en daarna zou in principe degene met 25% gouverneur kunnen worden. Dat is de reden dat ze het voortdurend proberen.
Ik heb de indruk dat ze het proberen onder het motto van 'nee heb je, ja kun je krijgen'. Het heeft ogenschijnlijk geen nadeel voor ze om een zittend Democratische politicus proberen weg te krijgen, zelfs al zou er meer dan 50% voor nodig zijn voor vervanging. Je hebt altijd meer dan helemaal geen enkele kans, het electoraat lijkt ze niet te bestraffen voor random pogingen, en het is ook verre van de enige recall poging de laatste jaren in verschillende staten - ze proberen het nota bene steeds vaker.

[ Bericht 4% gewijzigd door SnertMetChoco op 15-09-2021 11:34:14 ]
pi_201367261
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 18:48 schreef CharlesKinbote het volgende:

[..]
wat een ongelooflijk naïeve tabel, schijnbaar is het feit dat Reuters en AP Iran al jarenlang framen als een staat die ieder moment nucleaire wapens kan gaan ontwikkelen en gebruiken
Bron?
Incelfrikandel
  Overall beste user 2022 woensdag 15 september 2021 @ 11:54:27 #47
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201367544
Blijkbaar waren de punten der republikeinen niet heel populair. Wat een pak slaag hebben ze gekregen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 september 2021 @ 13:50:36 #48
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201369128
Zou dit waar zijn?

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_201371057
Het gevolg van de politisering van een pandemie:

twitter


Alweer een conservatieve radiohost die het verliest van COVID:

twitter


quote:
For years, Bob Enyart used his conservative media platform in Denver to mock those who died of AIDS by name or call for women who receive abortions to face the death penalty. Recently, the radio talk-show host — who had successfully sued the state over mask mandates and capacity limits in Colorado churches last year — joined a chorus of conservative voices who have bashed the coronavirus vaccine and vowed to stay unvaccinated.

In Enyart’s case, he pushed for boycotting vaccination because of the debunked claim that the vaccines were developed using aborted fetal cells.

“While it is not inherently sinful to take an immorally-developed” vaccine, he wrote on his website last month, Enyart urged people to “boycott” the vaccines “to further increase social tension and put pressure on the child killers.”

But weeks after he and his wife, Cheryl, tested positive for the virus after being unvaccinated, Enyart died of covid-19, his radio co-host announced Monday. Enyart was 62.
En behalve al die onnodige doden, de overbelasting van ziekenhuizen (en niet te vergeten hun personeel) zit er ook nog eens een prijskaartje aan vast:

twitter


[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 15-09-2021 16:39:31 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201371656
DOJ verzoekt een (tijdelijk) rechterlijk verbod op de Texas abortus-ban:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201371712
twitter


Hmmm benieuwd of dat wat uithaalt, heb er een hard hoofd in -O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201372284
Gisterenavond hier in Californie wat nieuws gekeken over die recall en het werd inderdaad al snel duidelijk dat Newsom dit makkelijk won.

Ik dacht eens over te schakelen op Fox News om te zien hoe die daar mee omgingen en er werd een dame geinterviewd die zei dat ze als Democrat geregistreerd is en dat dat een heel schandaal is. Los van of dat waar is gingen ze er maar aan voorbij dat party preference geen invloed heeft op wat je kan stemmen dus voter fraud is het alvast niet.

Ik weet niet waarom ik de neiging had over te schakelen en wat ik verwachtte. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_201372343
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 09:14 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
In principe ben ik echt wel met je eens dat drones volstrekt onethische smeerlapperij is. Voor de daders slim, want het kost ze geen doden aan eigen zijde, maar het opent een Pandora box.

Maar je stellingen kloppen mijns insziens gewoon niet. De president bepaalt het drone-gebruik niet echt, het is het pentagon dat het voorstelt en de huidige president zet dan meestal gewoon zijn handtekeningetje. Had McCain gewonnen in 2008, dan had hij ook de drone aanvallen opgevoerd. Wat dat betreft zit er weinig verschil.
Ik denk dat er een verwarring is ontstaan waar ik wellicht zelf aan heb bijgedragen, waarvoor excuses. In veel van mijn posts had ik het over "Obama" die dingen deed, in andere weer over "het Obama-kabinet". Ik begrijp natuurlijk dat Obama niet enkel verantwoordelijk is en als een dictator allerlei beleid heeft doorgevoerd, en dat het laatste begrip veel duidelijker overbrengt wat ik (al de hele tijd) bedoel. Mijn gebruik van het woord 'Obama' was een metoniem. Ik doe dit vaker bij presidenten, dus vandaar even deze opmerking vooraf. Mocht het op bepaalde plekken onduidelijk zijn hoor ik het graag.

Dat neemt niet weg dat Obama als persoon gewoon medeverantwoordelijkheid draagt voor het beleid dat hij goedkeurt (of hij daar nou heel dicht bij betrokken is of niet), net zoals de rest van zijn kabinet dat doet. Het idee dat alleen maar blind een handtekening zetten je vrijwaart van die verantwoordelijkheid ben ik het dan ook niet mee eens. Ik snap dat je de werking van het Pentagon aanneemt als een soort natuurkracht tot op bepaalde hoogte, "'Amerika' moet natuurlijk haar militaire belangen behartigen in het buitenland, etc." omdat het nooit anders is geweest, maar juist het accepteren daarvan zorgt ervoor dat het nooit zal veranderen. Met de juiste politieke wil kan dat zeker (maar ik ben ook niet zo naïef dat ik denk dat dat morgen gaat gebeuren, voor de duidelijkheid). Dit was de reden waarom ik de discussie startte.

quote:
Waarom je dit echter denkt terug te voeren tot atoombommen :?
Ten eerste is de Southern switch pas ná de 2e WO uitgevoerd, jeweetz, het moment waarop de republikeinen besloten alle wappies in hun gelederen te lokken en vervolgens de standpunten van die wappies gingen overnemen, terwijl de democraten al die wappies dus kwijtraakten en juist de wat meer progressief liberale kant uitgingen. Voor zover je daarvan kon spreken in die tijd, het bleven hyperkapitalistische Amerikanen natuurlijk.
Dit klopt natuurlijk en daar ben ik me bewust van, maar ik denk dat iemand als Roosevelt, als je hem in zijn tijd plaatst (ik ben de Jappenkampen onder zijn kabinet echt niet vergeten), best wel te vergelijken is met de huidige Democraten. Hij was voor de New Deal, hij heeft (beperkte) stappen genomen met betrekking tot 'rassenrelaties' (nogmaals, verre van perfect). De atoomaanvallen waren ook maar even een snel voorbeeld; Kennedy (na de Southern Switch) heeft bijvoorbeeld het gebruik van Napalm en Agent Orange (wat eigenlijk een chemisch wapen is, maar waar met wollige redenen omheen is gewerkt) goedgekeurd in Vietnam; Ford heeft willens en wetens wapens geleverd aan Indonesië om genocide te begaan in Oost-Timor. edit: excuses, Ford was natuurlijk een Republikein :@

Er zijn nog meer voorbeelden waar ik het best over wil hebben, maar voor nu is dit voldoende denk ik. Ik denk dus dat dat frame waarbij de Democraten standaard worden aangenomen als 'lesser evil' niet klopt (alhoewel je natuurlijk op bepaalde gebieden ziet dat de Republikeinse partij veel erger en gevaarlijker is, met Trump de proto-fascist als het duidelijkste voorbeeld).

quote:
En ik bekritiseer niet zozeer je doofpot beleid; ik geef gradaties aan. Onder Obama kwamen de rapporten over casualties naar buiten, al vonden ze dat bij het pentagon/WH niet zo prettig, dus werkten ze het tegen. Trump stopte echter expliciet met het stoppen van tellen van slachtoffers zelfs. En uiteraard deed híj weer meer drone aanvallen dan Obama ooit deed. Wat dus dat voortschrijdende techniek impliceert (samen met GOP oorlogsretoriek uiteraard, de frame dat de GOP vredelievender is dan de dems is natuurlijk een beetje gekkigheid. Het liefst had Trump ook de hele familie uitgemoord van een 'terrorist' immers.). De eerstvolgende oorlog van de VS zal wederom een ophoging betekenen.
Klopt, en dat ontken ik ook niet. Het gaat mij erom dat Obama óók erg was, en dat wordt niet teniet gedaan doordat hij minder erg was dan bv. Trump. En daar mag je best felle kritiek op hebben, en die kritiek hoeft niet telkens te onderschreven worden met, "ja maar bij president y was het erger/zou het erger zijn geweest". Juist door hem niet de hele tijd retorisch af te schermen op die manier kun je op termijn tot een andere publieke opinie, en hopelijk beter beleid komen.

En nogmaals, dat deterministische idee over dat de technologie gewoon doorontwikkelt wordt ongeacht wie de macht heeft: ik snap waar het vandaan komt, maar het mystificeert wederom dat het in principe gewoon politieke keuzes zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door CharlesKinbote op 15-09-2021 18:16:11 ]
  Overall beste user 2022 woensdag 15 september 2021 @ 18:18:05 #54
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201372426
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 18:30:13 #55
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_201372553
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:18 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Het was inderdaad illegaal. Die man is meteen van z'n post ontheven.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 18:37:53 #56
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201372654
Nou, heel verrassend, Newsom heeft gewonnen .

quote:
California Gov. Gavin Newsom defeats the recall effort to remove him from office

LOS ANGELES — California Gov. Gavin New­som (D) defeated a recall campaign against him Tuesday thanks to a large Democratic turnout and broad fears within the state over the surging coronavirus pandemic.

Newsom rode a large Democratic turnout, which he and his proxies worked on ensuring for months in this very blue state. Even more important were public fears over the new wave of coronavirus cases. He has been among the most aggressive governors in the nation in demanding vaccinations and mask-wearing, policies his Republican rivals opposed.

"We said yes to all those things we hold dear as Californians," Newsom said Tuesday night. "We have so much more in common as a state and a nation than we give ourselves credit for."

The Republican front-runner, conservative radio talk show host Larry Elder, conceded more than two hours after the polls closed, telling disappointed supporters, "Let's be gracious in defeat."
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 september 2021 @ 18:41:36 #57
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201372704
Dankzij de Trumpisten komen er steeds veel mensen opdagen die op de dems stemmen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_201372724
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:41 schreef Ulx het volgende:
Dankzij de Trumpisten komen er steeds veel mensen opdagen die op de dems stemmen.
Mja, omgekeerd waren net als Democraten ook Republikeinen oververtegenwoordigd ten opzichte van hun registratie-percentage.
  woensdag 15 september 2021 @ 19:55:57 #59
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_201373670
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:43 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Mja, omgekeerd waren net als Democraten ook Republikeinen oververtegenwoordigd ten opzichte van hun registratie-percentage.
Met het verschil dat de republikeinen getalsmatig in de minderheid zijn geraakt. Hoe zou dit nu komen? ;)
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 15 september 2021 @ 19:58:53 #60
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_201373718
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:30 schreef Mike het volgende:

[..]
Het was inderdaad illegaal. Die man is meteen van z'n post ontheven.
Als hij niks verkeerd heeft gedaan is dat minstens zo illegaal. Voor hetzelfde deed hij gewoon zijn werk.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 20:22:37 #61
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_201374076
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:58 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]
Als hij niks verkeerd heeft gedaan is dat minstens zo illegaal. Voor hetzelfde deed hij gewoon zijn werk.
Hoe bedoel je? Je mag toch nooit iets aanhebben wat je politieke mening aanduidt als medewerker van een stembureau? Mag in Nederland ook niet.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_201374132
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:41 schreef Ulx het volgende:
Dankzij de Trumpisten komen er steeds veel mensen opdagen die op de dems stemmen.
Ik zou deze Californie race niet als graadmeter nemen voor hoe het in de rest van het land zal gaan in de mid-terms volgend jaar.

Ik zie veel conclusies in de media die er maar vanuit lijken te gaan dat wat werkt in Californie ook gaat werken in Wisconsin of North Carolina.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_201377569
quote:
Court reinstates Nunes suit over reporter's tweet
8th Circuit says journalist Ryan Lizza republished story about lawmaker's family by highlighting it on social media.

A federal appeals court has rejected Rep. Devin Nunes' defamation suit over a magazine story about his relatives in Iowa, but the court revived the lawmaker's claim that he was libeled when a reporter linked to the story in a tweet more than a year after it was first published.

The 8th Circuit Court of Appeals ruled Wednesday that a lower court judge correctly sided with reporter Ryan Lizza over the 2018 Esquire article, "Milking the System," about how members of Nunes' family quietly moved their farming operations to Iowa. However, the three-judge panel said that when Lizza tweeted out a link to the story late the following year, he essentially republished the story after Nunes (R-Calif.) had filed suit over it, rejecting what he said was an implication that the Iowa farm employed undocumented immigrants.

"The complaint here adequately alleges that Lizza intended to reach and actually reached a new audience by publishing a tweet about Nunes and a link to the article," Judge Steven Colloton wrote in an opinion joined by Judges Lavenski Smith and Ralph Erickson. "Lizza tweeted the article in November 2019 after Nunes filed this lawsuit and denied the article’s implication. The pleaded facts are suggestive enough to render it plausible that Lizza, at that point, engaged in 'the purposeful avoidance of the truth.'"

Colloton acknowledged that other courts have ruled that merely posting a new link to an old story doesn't necessarily constitute republishing it, but he said those decisions didn't foreclose the possibility it could sometimes be a republication.

Nunes' suit against Lizza and Esquire's publisher, Hearst Magazine Media, was one of a flurry of defamation cases he filed in 2019 against reporters, media entities and others, arguing that he was being trashed because of his support for President Donald Trump in ongoing investigations of Trump's ties to Russia. Many of the cases have been dropped or dismissed.

Lizza, who joined POLITICO as chief Washington correspondent in August 2019, declined to comment. Attorneys for Hearst who have represented Lizza in the suit did not immediately respond to a message seeking comment. Nunes' attorney, Steven Biss of Charlottesville, Va., did not immediately reply to a request for comment on the decision.

One First Amendment expert expressed concern about the decision and said the case would merit review by the full bench of the 8th Circuit.

"It’s certainly a novel application of a couple of important libel doctrines, and a potentially troublesome one if the 8th Circuit’s ruling is allowed to stand," said Chip Stewart, a professor at Texas Christian University. "It’s an odd kind of bootstrapping argument. Nunes claims the underlying article is false. He sues over it. Lizza tweets the exact same story after the lawsuit is filed. And what was originally not actual malice now all of a sudden is, at least plausibly enough for a lawsuit to advance to further costly litigation. All over a tweet that changed nothing about the original story."

One curious aspect of the ruling is that it appears to open the door to lawsuits against anyone who tweeted or retweeted the original story with knowledge of Nunes' lawsuit, and to similar claims over members of the public or those with significant social media followings tweeting or retweeting stories after learning that the subject of the story is disputing it in some way.

If the decision stands, the suit would be returned to a district court judge for further proceedings. The appeals court decision did not find Lizza or Hearst liable for the retweet but left those issues for the district judge to revisit.

Stewart said the appeals court's ruling is also disturbing because it allows Nunes, a sitting member of Congress, to press on with his legal campaign against his critics.

"He’s not trying to win money from these lawsuits. He just wants the pain of litigation to deter other critics from writing about him. I’ll admit, I’m hesitant to say even what I’m saying here because I don’t want to trigger a lawsuit from him," the professor said. "It’s an intimidation tactic that can make a person’s life miserable for a while, and he’s relying on that to curb honest criticism of his duties as an elected official."

Another defamation suit filed by members of Nunes' family is currently being litigated in federal court in Cedar Rapids, Iowa.

Colloton and Smith are appointees of former President George W. Bush. Erickson was appointed by former President Donald Trump.
Hè? Een journalist schrijft een verhaal over Republikeins vertegenwoordiger Devin Nunes en zijn familie. Hij wordt vervolgens aangeklaagd door Nunes voor smaad. Dat verliest Nunes. Echter zou een verwijzing naar dat artikel, wat geen smaad was, meer dan een jaar later op Twitter wel smaad kunnen zijn, omdat het nieuw publiek zou bereiken?! Wat? :?

Het moet haast wel dat ik hier iets even niet volg, toch? :?

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 15-09-2021 23:46:53 ]
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 00:17:42 #64
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201377833
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 23:31 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hè? Een journalist schrijft een verhaal over Republikeins vertegenwoordiger Devin Nunes en zijn familie. Hij wordt vervolgens aangeklaagd door Nunes voor smaad. Dat verliest Nunes. Echter zou een verwijzing naar dat artikel, wat geen smaad was, meer dan een jaar later op Twitter wel smaad kunnen zijn, omdat het nieuw publiek zou bereiken?! Wat? :?

Het moet haast wel dat ik hier iets even niet volg, toch? :?
Ik volg het ook niet. Als het de eerste keer geen smaad is dan kan een herhaling ook geen smaad zijn, lijkt mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201377950
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 23:31 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hè? Een journalist schrijft een verhaal over Republikeins vertegenwoordiger Devin Nunes en zijn familie. Hij wordt vervolgens aangeklaagd door Nunes voor smaad. Dat verliest Nunes. Echter zou een verwijzing naar dat artikel, wat geen smaad was, meer dan een jaar later op Twitter wel smaad kunnen zijn, omdat het nieuw publiek zou bereiken?! Wat? :?

Het moet haast wel dat ik hier iets even niet volg, toch? :?
Ik denk dat ik het begrijp. De verwijzing naar het artikel in een tweet gebeurde toen de rechtszaak nog liep en er nog geen uitspraak was of het wel of niet smaad was. Je verspreidt dan in feite potentiele smaad onder nieuwe lezers. Maar dan nog is de uitspraak vreemd want dat zou dus betekenen dat je iemand automatisch een (her)publicatieverbod op kan leggen zodra je hem/haar aanklaagt wegens smaad. Lijkt me niet wenselijk want dan wordt de aanklaagde al schuldig geacht voor de rechter daarover een uitspraak heeft gedaan.

Opvallend is hier ook dat het om 3 rechters gaat terwijl het hele hof uit 11 rechters bestaat en ja hoor die blijken alledrie conservatief te zijn (2x Bush, 1x Trump). Een gevalletje van een partisan uitspraak wellicht?

quote:
‘The Decision Okays Gag Orders’: First Amendment Experts Sound Alarm on ‘Mind-Bending Interpretation of Libel Law’ in Devin Nunes Appeals Court Ruling

U.S. Circuit Judges Steven Colloton (who was appointed by George W. Bush), Lavenski Smith (another G.W. Bush appointee) and Ralph Erickson (who was appointed by Donald Trump)
Er zal nu dus wel een uitspraak van het voltallige hof gevraagd gaan worden neem ik aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 16-09-2021 01:10:02 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201378122
En doe je het als staat wel goed krijg je alsnog de COVID-patienten van de naburige staat die mandates verboden heeft :')

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201379498
twitter

_O_ Schaak en mat : ik denk niet dat de huidige president zit te wachten op advies van degenen die de vorige president steunden en zwegen terwijl hij trachtte een staatsgreep te plegen” ~O>
Woodwards book rakelt al voor officiële publicatie heel wat stof op.
  Overall beste user 2022 donderdag 16 september 2021 @ 09:06:47 #68
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201380048
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_201380238
Anonymous is gaan grasduinen bij "alt-right" hosting provider Epik en heeft de rauwe data van klanten als Texas GOP, Parler, 8Chan en Gab online gezet.

https://arstechnica.com/i(...)t-of-gab-and-parler/
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  Overall beste user 2022 donderdag 16 september 2021 @ 09:24:49 #70
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201380281
Dat Ballghazi schandaal is trouwens wel hilarisch.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 16 september 2021 @ 09:40:12 #71
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_201380494
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:02 schreef Jabberwocky het volgende:
Gisterenavond hier in Californie wat nieuws gekeken over die recall en het werd inderdaad al snel duidelijk dat Newsom dit makkelijk won.

Ik dacht eens over te schakelen op Fox News om te zien hoe die daar mee omgingen en er werd een dame geinterviewd die zei dat ze als Democrat geregistreerd is en dat dat een heel schandaal is. Los van of dat waar is gingen ze er maar aan voorbij dat party preference geen invloed heeft op wat je kan stemmen dus voter fraud is het alvast niet.

Ik weet niet waarom ik de neiging had over te schakelen en wat ik verwachtte. :')
Ik snap ook niet wat het oogpunt van nieuwszenders als Oan en Fox is. Wat is de pay-off?? Hadden ze aspiraties om het staatsorgaan van de VS te worden zonder hun bronnen te staven? Zo werkt het niet in de VS. Ze hebben zichzelf in een hoek geschilderd en kunnen niet meer uit hun mantra ontsnappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door klappernootopreis op 16-09-2021 11:00:24 ]
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_201388424
twitter


Meer hier: https://www.businessinsid(...)tter_impression=true
Nog een (on)smakelijk hoofdstuk. Waarom komt dat nu pas naar buiten?
pi_201393280
In Nebraska wordt druk aan een kaart gewerkt om te voorkomen dat de Democraten die ene electoral vote (van de vijf) de volgende keer weer winnen

twitter

quote:
A new political map proposed by Nebraska Republicans wouldn't just make it harder for Democrats to win one of the state's three House seats -- it would make it a little bit harder for Democrats to win the White House.

Nebraska is one of only two states that divides its Electoral College votes by congressional district, rather than a winner-take-all system. That allowed President Joe Biden to claim one of the state's five electoral votes last year, even as he lost Nebraska by 20 percentage points.

Now Republicans in Nebraska's legislature are proposing splitting up the 2nd Congressional District, the one Biden won, in their new map. The change would make the swingy district surrounding Omaha, the state's largest city, more Republican. It would also make it harder for a Democratic presidential candidate to win.

Winning the presidency has not come down to a single electoral vote since the earliest years of the United States. Still, every one of the nation's 538 electoral votes is precious. That single Electoral College vote -- sometimes dubbed the "blue dot" in the state's sea of red -- has been enough to make Omaha a regular stop on the Democratic presidential campaign circuit.

The GOP map was approved in a party-line committee vote in Nebraska's legislature Thursday and will advance to the floor of the one-chamber legislature, which is officially nonpartisan, though controlled by Republicans. Democrats oppose the maps and the GOP does not have enough legislators to overcome a filibuster, making it likely the final maps will be some sort of compromise.

Critics say the current proposal could effectively undo the 1991 legislation backed by Democrats that split the state's Electoral College votes. Under the current system, the winner of each of the three districts gets one electoral vote. The two additional Electoral College votes the state gets, one for each of its senators, go to the overall winner of the state.

"There's no question that the Republicans would like to win there, and they're doing what they think is needed to do that," said former state Sen. Bob Krist, a Republican-turned-Democrat who worked with GOP lawmakers during the state's last redistricting a decade ago.

Republicans say they aren't trying to fiddle with the Electoral College. But they've made no secret of their displeasure at Nebraska's arrangement.

"The Democrats knew exactly what they were doing," said Ryan Hamilton, executive director of the Nebraska Republican Party. "They hid behind this noble, populist rhetoric, and it benefited them. The reality is, they want that electoral vote, and we want it too."

[..]
En in Ohio:

twitter


[ Bericht 32% gewijzigd door Kijkertje op 17-09-2021 02:45:45 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201393312
Daar issie weer :D

twitter


En volgens McCarthy heeft Trump alles afbetaald :')

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201393480
Weer een Republikein die het voor gezien houdt vanwege bedreigingen nadat hij voor Impechemnt van Trump stemde:

twitter


quote:
The congressman, who has two young children, emphasized that he was leaving in large part because of family considerations and the difficulties that come with living between two cities. But he made clear that the strain had only grown worse since his impeachment vote, after which he was deluged with threats and feared for the safety of his wife and children.

Mr. Gonzalez said that quality-of-life issues had been paramount in his decision. He recounted an “eye-opening” moment this year: when he and his family were greeted at the Cleveland airport by two uniformed police officers, part of extra security precautions taken after the impeachment vote.

“That’s one of those moments where you say, ‘Is this really what I want for my family when they travel, to have my wife and kids escorted through the airport?’” he said.

Mr. Gonzalez, who turns 37 on Saturday, was the sort of Republican recruit the party once prized. A Cuban American who starred as an Ohio State wide receiver, he was selected in the first round of the N.F.L. draft and then earned an M.B.A. at Stanford after his football career was cut short by injuries. He claimed his Northeast Ohio seat in his first bid for political office.

Mr. Gonzalez, a conservative, largely supported the former president’s agenda. Yet he started breaking with Mr. Trump and House Republican leaders when they sought to block the certification of last year’s presidential vote, and he was horrified by Jan. 6 and its implications.

Still, he insisted he could have prevailed in what he acknowledged would have been a “brutally hard primary” against Max Miller, a former Trump White House aide who was endorsed by the former president in February.
Geef hem geen ongelijk, de GOP is de partij van Trumpisten geworden mda McCarthy.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 17 september 2021 @ 09:54:24 #76
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_201395916
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 september 2021 04:09 schreef Kijkertje het volgende:
Weer een Republikein die het voor gezien houdt vanwege bedreigingen nadat hij voor Impechemnt van Trump stemde:

[ twitter ]
[..]
Geef hem geen ongelijk, de GOP is de partij van Trumpisten geworden mda McCarthy.
Ik had van de week nog een telefoongesprek met mijn neef in Louisville en op gegeven moment ging het over Covid en politiek. De reden waarom republikeinen terrein verliezen heeft minder te maken met trump dan met het gebrek aan politieke plannen die uit het republikeinse kamp komen. Veel mensen die traditioneel verbonden waren met de GOP keren zich nu af om die reden. Sommige flippen zelfs van partij tot ze teruggaan naar de oude waarden. De conservatieven die flippen zullen nooit meer terug gaan nasr de GOP, de rest flipt tijdelijk. En de republikeinse partij is erg nerveus geworden.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 september 2021 @ 13:10:45 #77
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201398659
Ballghazi day 4.
twitter


Dit wordt nu meer gegoogled dan Biden Afghanistan, dus tja. Verder vier dagen in het nieuws en de Trumpisten jammeren over censuur en cancelculture.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 17 september 2021 @ 16:44:19 #78
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201401468
Durham heeft een paar jaar gewerkt om met dit aan te komen kakken.


twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 17 september 2021 @ 17:54:50 #79
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_201402085
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 13:10 schreef Ulx het volgende:
Ballghazi day 4.
[ twitter ]

Dit wordt nu meer gegoogled dan Biden Afghanistan, dus tja. Verder vier dagen in het nieuws en de Trumpisten jammeren over censuur en cancelculture.
Alleen een scrotum maakt zich druk om andersmans ballen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_201407655
Voter Rights overwinning in North Carolina:

twitter

quote:
The North Carolina measure, known as S.B. 824, was enacted in December 2018 after a supermajority of the state legislature overrode a veto by Gov. Roy Cooper (D). North Carolina voters also approved a ballot measure creating a constitutional requirement that voters present a photo ID. At the time, Cooper said the law would disenfranchise minority voters, who are less likely to possess the required identification.

In Friday’s majority decision, Superior Court Judges Michael O’Foghludha and Vince Rozier Jr. wrote that the attorneys defending the law failed to prove that it “would have been enacted in its present form if it did not tend to discriminate against African American voters.”

“Other, less restrictive voter ID laws would have sufficed to achieve the legitimate nonracial purposes of implementing the constitutional amendment requiring voter ID, deterring fraud, or enhancing voter confidence,” the judges wrote.

They noted that they did not find that any individual lawmaker supporting the voter-ID law “harbors any racial animus or hatred towards African American voters,” but rather that the legislature’s Republican majority targeted those voters because they were more likely to be Democrats.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201407700
Meer bipartisan benoemingen bij de Jan6th Select Committee om McCarthy's tegenwerking op te vangen:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201408452
Goed punt: Het probleem is helemaal niet of Milley verraad gepleegd heeft, het probleem is dat Trump de situatie veroorzaakte.

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201408770
Zo triest ;(

twitter


De NYT heeft nav de beelden alles kunnen reconstrueren:

twitter


Milley:

twitter


[ Bericht 24% gewijzigd door Kijkertje op 18-09-2021 04:27:13 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201408798
Fraudit nieuws! *O*

twitter

twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201408997
Er wordt groots ingezet op gerrymandering:

twitter


Gaan ze bij Trump's GOP uberhaupt nog inzetten op beleidspunten :?

Waar ze zich wél mee bezighouden:

- Voter Suppression Laws (minder Dem. stemmen)
- Gerrymandering (meer Rep. stemmen)
- Fraudits (ontmoedigen van stemmen)
- Vervangen Secretaries of State (afkeuren onwelgevallige uitslag)
- Ronselen van local (Trumpgezinde) election officials (verkiezing leden Election Oversight Board)

[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 18-09-2021 07:02:01 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201409113
Wat een puinhoop die fraudits, aan alle kanten worden er veiligheidsregels overtreden


En in Pennsylvania heeft de GOP nu alle privé-gegevens van stemmers gedagvaard :')



Ja dat ontmoedigt het stemmen wel :X
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201409307
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 13:10 schreef Ulx het volgende:
Ballghazi day 4.
[ twitter ]

Dit wordt nu meer gegoogled dan Biden Afghanistan, dus tja. Verder vier dagen in het nieuws en de Trumpisten jammeren over censuur en cancelculture.
Dat die Nicki Minaj zo'n rare is en zich zo laat gebruiken door republieken.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 september 2021 @ 13:52:36 #88
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201413076
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 07:41 schreef vipergts het volgende:

[..]
Dat die Nicki Minaj zo'n rare is en zich zo laat gebruiken door republieken.
Er zijn boeken vol over geschreven.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 19 september 2021 @ 10:27:35 #89
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_201424297
Het is akelig stil geworden in Mar a lago. Afgelopen woensdag heeft een rechter groen licht gegeven in de voortzetting van de zaak van E. Jean Carroll tegen Trump. Er gaat binnenkort iets groots gebeuren. En er zullen een boel dingen openbaar worden gemaakt die Trump angstvallig heeft geprobeerd onder de hoed te houden.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  zondag 19 september 2021 @ 10:29:33 #90
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_201424324
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 07:41 schreef vipergts het volgende:

[..]
Dat die Nicki Minaj zo'n rare is en zich zo laat gebruiken door republieken.
Drugs are bad minaj, ehh mkay..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_201425720
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:27 schreef klappernootopreis het volgende:
Het is akelig stil geworden in Mar a lago. Afgelopen woensdag heeft een rechter groen licht gegeven in de voortzetting van de zaak van E. Jean Carroll tegen Trump. Er gaat binnenkort iets groots gebeuren. En er zullen een boel dingen openbaar worden gemaakt die Trump angstvallig heeft geprobeerd onder de hoed te houden.
Nou stil was het niet helemaal:
twitter

Het epistel - met presidentiële zegel - gelezen en kon er geen kaas van maken.
Dacht dat het aan mij lag, doch vele comments hadden er ook moeite mee.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door AnneX op 19-09-2021 12:46:57 ]
  zondag 19 september 2021 @ 14:11:00 #92
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_201426643
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 12:39 schreef AnneX het volgende:

[..]
Nou stil was het niet helemaal:
[ twitter ]
Het epistel - met presidentiële zegel - gelezen en kon er geen kaas van maken.
Dacht dat het aan mij lag, doch vele comments hadden er ook moeite mee.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is allemaal politiek gescherm, Trump heeft daar zijn politieke pionnen voor. Dit graaft dieper, en raakt zijn persoon direct.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_201428423
Clyburn over de Infrastructure Bills:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 19 september 2021 @ 16:53:12 #94
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_201429183
quote:
2s.gif Op zondag 19 september 2021 16:17 schreef Kijkertje het volgende:
Clyburn over de Infrastructure Bills:

[ twitter ]
Het is niet wat de dems eigenlijk wilden en de traditionele republikeinen evenmin. Maar de show moet doorgaan, want het is belangrijk voor de verenigde staten. Dit is wat telt.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_201429469
Trump wil McConnell eruit werken *O*

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 19 september 2021 @ 19:15:40 #96
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_201430862
quote:
10s.gif Op zondag 19 september 2021 17:15 schreef Kijkertje het volgende:
Trump wil McConnell eruit werken *O*

[ twitter ]
Trump is van plan om de GOP in tweeen te splijten. Daar gaat hij spijt van krijgen. Veel republikeinen zijn old school en zullen vast en zeker niet kiezen voor een partij ontstaan uit een q-anon conspiracy beweging.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_201435817
O'Rourke gaat voor het gouverneurschap in 2022:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201443309
quote:
6s.gif Op maandag 20 september 2021 05:19 schreef Kijkertje het volgende:
O'Rourke gaat voor het gouverneurschap in 2022:

[ twitter ]
Wordt iemand daar nog warm van nadat hij zo vaak heeft verloren?
Incelfrikandel
  Moderator maandag 20 september 2021 @ 18:03:43 #99
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201443546
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:41 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Wordt iemand daar nog warm van nadat hij zo vaak heeft verloren?
O'Rourke heeft volgens mij maar een keer verloren en dat was voor de Senaat, dacht ik? Verder was hij 2 termijnen Afgevaardigde voor Texas in het Huis.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201443946
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
O'Rourke heeft volgens mij maar een keer verloren en dat was voor de Senaat, dacht ik? Verder was hij 2 termijnen Afgevaardigde voor Texas in het Huis.
Ook de voorverkiezingen voor het presidentschap.

Vast een geschikte peer, maar ik zou nu toch de ruimte gunnen aan iemand anders om het te proberen.
Incelfrikandel
  Moderator maandag 20 september 2021 @ 18:48:22 #101
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201444110
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ook de voorverkiezingen voor het presidentschap.

Vast een geschikte peer, maar ik zou nu toch de ruimte gunnen aan iemand anders om het te proberen.
Niet echt, O'Rourke deed niet eens mee aan de primaries, hij stopte zijn campagne voordat de primaries daadwerkelijk begonnen waren.

En gezien het feit dat hij een record aantal democratische stemmers naar de stembus wist te krijgen tijdens de Senaatsverkiezing in Texas lijkt het mij best een goede zet van hem om een gooi te doen naar de gouverneurszetel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201445877
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet echt, O'Rourke deed niet eens mee aan de primaries, hij stopte zijn campagne voordat de primaries daadwerkelijk begonnen waren.

En gezien het feit dat hij een record aantal democratische stemmers naar de stembus wist te krijgen tijdens de Senaatsverkiezing in Texas lijkt het mij best een goede zet van hem om een gooi te doen naar de gouverneurszetel.
Tsja, dat hij opgaf voor de primaries überhaupt begonnen waren zegt ook wel wat :P We zullen zien. Hij is populair, maar ik heb ook de indruk dat hij nogal wat weerstand oproept gezien zijn uitspraken over wapenbezit.

Texas kan ik elk geval wel betere bestuurder gebruiken, die staat is een puinzooi.
Incelfrikandel
  maandag 20 september 2021 @ 21:41:46 #103
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_201447734
twitter


Gek he? Nu is McConnell ineens wel tegen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201449220
Het plan van Trump om zich als winnaar uit te laten roepen door Pence.

Draadje:

twitter


Kijk vooral ook even naar punt 6!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 21-09-2021 02:14:44 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 21 september 2021 @ 09:42:20 #106
8369 speknek
Another day another slay
pi_201451405
quote:
81s.gif Op maandag 20 september 2021 22:31 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]

Gek he? Nu is McConnell ineens wel tegen.
Zag niemand aankomen dit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 21 september 2021 @ 10:07:01 #107
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201451640
quote:
81s.gif Op dinsdag 21 september 2021 02:00 schreef Kijkertje het volgende:
Het plan van Trump om zich als winnaar uit te laten roepen door Pence.

Draadje:

[ twitter ]

Kijk vooral ook even naar punt 6!
twitter
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 september 2021 @ 12:55:59 #108
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201453787
Gepardonneerde russiagater krijgt toch weer eeen aanklacht om de oren.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_201455966
Getallen - statistieken
twitter
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 september 2021 @ 15:41:16 #110
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201456256
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:22 schreef AnneX het volgende:
Getallen - statistieken
[ twitter ]
En dan zullen zwangere vrouwen waarschijnlijk maar als één persoon tellen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 september 2021 @ 16:25:13 #111
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201456841
twitter


Zal goed zijn voor de economie.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_201457633
Speculatie voor de reden in de comments:
twitter
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 september 2021 @ 20:11:42 #113
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201460027
McConnell wil gewoon dat Biden faalt. Als hij daarvoor het land de afgrond in moet sturen omdat hij denkt dat het hem goed uitkomt doet hij dat.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 september 2021 @ 20:12:19 #114
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201460036
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_201462178
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 20:46 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Tsja, dat hij opgaf voor de primaries überhaupt begonnen waren zegt ook wel wat :P
Hij stopte omdat ie aan de presidentsverkiezingen mee ging doen, dus dat zegt helemaal niks.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_201468234
antivaxx is erg politiek in Amerika, meer dan in Nederland.
quote:
Vraag: wat hebben de rechts-conservatieve Amerikaanse radiopresentatoren Phil Valentine, Marc Bernier, Dick Farrel en Jimmy DeYoung met elkaar gemeen? Antwoord: alle vier toonden ze zich maandenlang uitgesproken tegenstanders van de coronavaccins, alle vier overleden ze in augustus aan het coronavirus.

Valentine uit Tennessee maakte een liedje, Vaxman, een parodie gebaseerd op het Beatles-nummer Taxman. Bernier uit Florida kroonde zichzelf tot Mr. Anti-Vax, Farrel uit Florida drong er bij zijn luisteraars op aan absoluut geen vaccins te accepteren en DeYoung uit North-Carolina vroeg zijn toehoorders of de vaccins niet simpelweg een nieuwe manier van de overheid was om burgers te kunnen controleren. Een vijfde presentator, Bob Enyart, noemde de ontwikkeling van de vaccins immoreel. Hij overleed in september, ook aan Covid-19.
https://joop.bnnvara.nl/n(...)delijke-antivax-hoek
pi_201472716
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 12:38 schreef Bluesdude het volgende:
antivaxx is erg politiek in Amerika, meer dan in Nederland.
[..]
https://joop.bnnvara.nl/n(...)delijke-antivax-hoek
Het is ook wel een beetje de wet der statistiek, d;r zijn gruwelijk veel rechts-conservatieve radio hosts, dus onherroepelijk dat met het grote aantal doden er daar veel van tussen zullen zitten Men probeert graag te framen dat 'de media' in de VS links is, maar Fox is de grootste en is ver-rechts en in rural VS is het een en al rechts-conservatieve radio (met bijbehorende hosts de hele dag) wat de klok slaat.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_201472845
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 12:38 schreef Bluesdude het volgende:
antivaxx is erg politiek in Amerika, meer dan in Nederland.
[..]
https://joop.bnnvara.nl/n(...)delijke-antivax-hoek
Ik kan er niet mee zitten net zo als zij niet zaten met de gevolgen van hun prietpraat voor hun luisteraars.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_201473109
Mij lijkt het dat veel Qanonlieden ook wappies zijn
Hoeveel? 10 %? 20 ?
pi_201474975
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:42 schreef Bluesdude het volgende:
Mij lijkt het dat veel Qanonlieden ook wappies zijn
Hoeveel? 10 %? 20 ?
100% wappie om uberhaupt qanon aanhanger te zijn?
pi_201475305
Testcase Texas

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-58633515

Dokter heeft zelf gezegd dat het zijn plicht was vrouwen te helpen, aangeklaagd door een voor malversaties gestrafte advocaat uit een andere staat die noch met de vrouw noch met de dokter iets te maken had. Je kon er op wachten dat die wet gekken uit heel zAmerika zou uitlokken.
  woensdag 22 september 2021 @ 21:34:05 #122
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_201476108
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:13 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Het is ook wel een beetje de wet der statistiek, d;r zijn gruwelijk veel rechts-conservatieve radio hosts, dus onherroepelijk dat met het grote aantal doden er daar veel van tussen zullen zitten Men probeert graag te framen dat 'de media' in de VS links is, maar Fox is de grootste en is ver-rechts en in rural VS is het een en al rechts-conservatieve radio (met bijbehorende hosts de hele dag) wat de klok slaat.
Conspiracy news is gratis en komt en masse in de huiskamer van de amerikaan binnen. Degelijk nieuws zit verborgen achter de decoder.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_201477175
twitter


Heeft duidelijk haar 'eigen' onderzoek gedaan :')

'Unmasked, Unmuzzled, and Unvaccinated!' 'Free Thinker. Question everything. Research mandatory.'

Laat vier kinderen achter. Hopelijk worden ze op school niet ook nog 'mishandeld' met een mondkapje ;(

twitter


Totaal gestoord deze man 8)7

[ Bericht 27% gewijzigd door Kijkertje op 22-09-2021 23:14:44 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201478029
quote:
9s.gif [b]

[ twitter ]

Totaal gestoord deze man 8)7
Gestoord? Die man weet precies waar hij mee bezig is, net als de meeste alt-rechtse volksmenners.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_201478059
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:39 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Gestoord? Die man weet precies waar hij mee bezig is, net als de meeste alt-rechtse volksmenners.
Dat maakt het alleen maar erger ;(
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 22 september 2021 @ 23:46:34 #126
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201478065
quote:
9s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:33 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]

Heeft duidelijk haar 'eigen' onderzoek gedaan :')

'Unmasked, Unmuzzled, and Unvaccinated!' 'Free Thinker. Question everything. Research mandatory.'
...
quote:
...according to a GoFundMe page raising money for her funeral expenses...
Socializm. *O*
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_201478342
twitter


Hoe verzinnen ze het ook! :X
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201478395
twitter


Na alle pogingen van Biden en de Democraten om samen te werken. Hoe krijgt-ie uit zijn strot :')

twitter


quote:
If the Treasury defaults and the impasse drags on, the federal government would have to enact "devastating" spending cuts that would cause a "cataclysmic" situation for the economy, Moody's Analytics warned this week.

Moody's estimates nearly 6 million jobs would be lost, the unemployment rate would spike back to nearly 9% and stock prices would plummet by one-third, wiping out about $15 trillion in household wealth.

Failure to raise the debt ceiling in time could halt payments that millions of Americans rely on, including paychecks to federal workers, Medicare benefits, military salaries, tax refunds, Social Security checks and payments to federal contractors.

Republicans have steadfastly opposed supplying votes to raise the debt ceiling, despite pleas from officials and watchdogs about the disastrous consequences for defaulting or delaying such action.
twitter


[ Bericht 14% gewijzigd door Kijkertje op 23-09-2021 02:16:07 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201478400
Manchin:

twitter

twitter


Voor de duidelijkheid: een aantal Dem. senatoren (oa Warren, Sanders..) hadden nooit voor de Infrastructure Bill gestemd als deze niet tegelijkertijd doorgevoerd wordt met Reconciliation Bill (Physical Infrastructure + Human Infrastructure). Dat was nl de afspraak en de belofte.

Wordt alleen de eerste op de 27e in het Huis in stemming gebracht zit het er dik in dat de progressieven weer met lege handen komen te staan. Dan kunnen ze de tweede wel vergeten tot grote voldoening van de Republikeinen natuurlijk. En dat is precies waarvoor gewaarschuwd werd bij het in tweeen delen van het Build Back Better Plan van Biden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 23-09-2021 02:38:43 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201478448
quote:
10s.gif Op woensdag 22 september 2021 05:10 schreef Kijkertje het volgende:
Hier legt Raffensperger uit dat een verificatieprocedure van mail-in ballots in Georgia veranderd moest worden om het vertrouwen van de kiezer te herstellen in verkiezingen die volgens eigen zeggen zonder problemen zijn verlopen en hij ook zelf certificeerde:

[ twitter ]

'It's all about INTEGRITY!'

'Read my book: 'INTEGRITY'!'

:')
twitter


'This law is voter suppression pure and simple' :Y
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201478463
Om de één of andere reden weigert Gov. Abbott (Texas) bij Tucker Carlson te veschijnen en uit boosheid heeft hij nu zijn opponent uitgenodigd _O-

twitter


En blijkbaar is Rand Paul ook klaar met hem:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 donderdag 23 september 2021 @ 16:10:57 #132
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201484482
twitter


Uiteraard.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_201486981
quote:
10s.gif Op donderdag 23 september 2021 04:13 schreef Kijkertje het volgende:
Om de één of andere reden weigert Gov. Abbott (Texas) bij Tucker Carlson te veschijnen en uit boosheid heeft hij nu zijn opponent uitgenodigd _O-

[ twitter ]

En blijkbaar is Rand Paul ook klaar met hem:

[ twitter ]
Abbott probeert zich overal zo lang mogelijk op de vlakte te houden tot het écht niet meer kan en dan pas neemt hij een standpunt in. Blijkbaar niet waar FOX op hoopt dus
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  donderdag 23 september 2021 @ 19:34:34 #134
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_201487326
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:10 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Uiteraard.
Over haar huur hoeft ze binnenkort geen zorgen te maken, de beslissing om uit de campagnekas te graaien zal resulteren in ander onderdak..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 23 september 2021 @ 19:41:47 #135
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_201487469
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:15 schreef Sabata het volgende:

[..]
Abbott probeert zich overal zo lang mogelijk op de vlakte te houden tot het écht niet meer kan en dan pas neemt hij een standpunt in. Blijkbaar niet waar FOX op hoopt dus
Waar fox op hoopt zal hem aan de kont roesten.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_201491844
Bannon bevestigt zelf al de meeting met Trump en Giuliani op 5 januari:

twitter

quote:
U.S. Code § 2383 - Rebellion or insurrection

Whoever incites, sets on foot, assists, or engages in any rebellion or insurrection against the authority of the United States or the laws thereof, or gives aid or comfort thereto, shall be fined under this title or imprisoned not more than ten years, or both; and shall be incapable of holding any office under the United States.
quote:
18 U.S. Code § 2384 - Seditious conspiracy

If two or more persons in any State or Territory, or in any place subject to the jurisdiction of the United States, conspire to overthrow, put down, or to destroy by force the Government of the United States, or to levy war against them, or to oppose by force the authority thereof, or by force to prevent, hinder, or delay the execution of any law of the United States, or by force to seize, take, or possess any property of the United States contrary to the authority thereof, they shall each be fined under this title or imprisoned not more than twenty years, or both.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 donderdag 23 september 2021 @ 23:32:51 #137
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201492125
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_201492834
Daar zijn de eerste subpoenas *O*

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201493022
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201493031
Via de tamtam dus nog niet officieel:

Biden heeft alweer Maricopa County gewonnen *O* w/

twitter

quote:
Nearly six months after it started, and at a cost of $5.7 million, the findings of a forensic audit of the 2020 Maricopa County presidential election will be released Friday.

Some details from a draft copy of the audit report dated September 23 began circulating Thursday. ABC15 obtained the draft copy through a public records request to the Secretary of State’s Office, which matched multiple copies our station received independently.

The draft of the forensic audit’s hand count totals of paper ballots was not substantially different than Maricopa County’s official numbers. In both counts, Biden wins.

The report addresses other concerns about whether voters may have voted twice or if people were not using their current address to vote. It also makes suggestions on how to make improvements to Arizona’s election system. The report found no evidence of some of the claims, like bamboo paper ballots coming from China.

The auditors continued to take issue with Maricopa County not providing all of the elections computer server information they requested.

The auditors are set to present their findings Friday at 1 p.m. in the State Senate.
twitter

_O- Trump verloor met een nóg groter verschil en het kostte miljoenen :')

[ Bericht 10% gewijzigd door Kijkertje op 24-09-2021 05:51:22 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 september 2021 @ 08:04:25 #141
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201493546
Misschien moet de audit geaudit worden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_201493769
Vond dit wel een interessant lang stuk achtergrond, over de oprichter van Cyber Ninja’s: From rural Florida to Trump allies' inner circle: Who is the Cyber Ninja leading Arizona's audit?

Betrokken bij Trumps amateuristische coup, erg gelovig, 11 kinderen…. 11… damn.
  vrijdag 24 september 2021 @ 08:34:11 #143
8369 speknek
Another day another slay
pi_201493779
Holy shit Bannon is erbij betrokken? Natuurlijk is Bannon erbij betrokken. Zijn hele levensfilosofie in een zin samengevat:

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 24 september 2021 @ 08:46:02 #144
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_201493847
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 08:34 schreef speknek het volgende:
Holy shit Bannon is erbij betrokken? Natuurlijk is Bannon erbij betrokken. Zijn hele levensfilosofie in een zin samengevat:

[ afbeelding ]
Uiteraard Bannon. Genoeg mensen in Trump's inner circle die knettergek zijn maar Bannon is daadwerkelijk gevaarlijk. Dat hij informatie los laat in zijn podcast, doet hij niet zomaar.
Maar ook sluwe smeerlappen maken fouten en dat brengt Bannon, vroeg of laat, opnieuw achter de tralies. Wat mij betreft zo snel mogelijk!
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 september 2021 @ 08:53:07 #145
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201493909
twitter


:D
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 24 september 2021 @ 16:11:46 #146
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201499281


Maar de dumbfuckery gaat gewoon door.

quote:
Texas says it's begun 2020 election audit in 4 counties, including Harris, after Trump letter.
quote:
Although some minor cases of voter fraud have been identified in Texas and elsewhere, multiple academic studies, Republican Texas Attorney General Ken Paxton’s “Election Fraud Unit” , and an investigation by the U.S. Justice Department under Trump have yet to discover widespread fraud on the scale alleged by Trump and some other Republicans.
https://www.houstonchroni(...)n-audit-16482264.php
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_201500437
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 08:46 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Uiteraard Bannon. Genoeg mensen in Trump's inner circle die knettergek zijn maar Bannon is daadwerkelijk gevaarlijk. Dat hij informatie los laat in zijn podcast, doet hij niet zomaar.
Maar ook sluwe smeerlappen maken fouten en dat brengt Bannon, vroeg of laat, opnieuw achter de tralies. Wat mij betreft zo snel mogelijk!
Dat vroeg ik me ook al af. Geen idee welke gedachte daarachter zat. Jij wel?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 24 september 2021 @ 17:33:01 #148
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_201500528
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 september 2021 17:28 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat vroeg ik me ook al af. Geen idee welke gedachte daarachter zat. Jij wel?
Nog niet. Maar toeval bestaat wat dat betreft niet. De timing van die uitspraak is net wat té toevallig.
Kan me trouwens ook voorstellen dat daar de komende tijd wel aandacht aan besteed wordt op de bekende Twitterkanalen.
pi_201500616
En Kash Patel ook (begonnen als adviseur van Devin Nunes), wiens naam steeds maar weer opdook ....

Een artikel van Ignatius over hem uit april:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201500729
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 16:11 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]

Maar de dumbfuckery gaat gewoon door.
[..]
[..]
https://www.houstonchroni(...)n-audit-16482264.php
Echt he?! Een audit in een staat die Trump gewoon won! :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 september 2021 @ 17:58:06 #151
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201500868
twitter

:P
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_201500911
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 17:58 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
:P
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201501198
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 17:58 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
:P
Het bizarre is aan de dems kant zullen weinig mensen opkijken dat als je per hand telt er een iets andere uitslag kan uit komen. 200 stemmen + is niet beister veel nog geen 001% verschil met de eerste uitslag. De uitslag zou precies andersom zijn, dan ontpoft de trumpbase en zal in de 0,001% afwijking keihard bewijs zien van stemfraude.
pi_201501314
Intussen wordt het plan van de Republikeinen in Pennsylvania aangevochten om alle (persoonlijke) gegevens van stemmers te dagvaarden ivm met de audit daar:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201501464
Biden beantwoordt vragen:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 24 september 2021 @ 19:12:36 #156
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201501736
Goed, en lang :P , artikel over de Big Lie in The New Yorker

quote:
The Big Money Behind the Big Lie

Donald Trump’s attacks on democracy are being promoted by rich and powerful conservative groups that are determined to win at all costs.
https://www.newyorker.com(...)y-behind-the-big-lie
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_201501841
Ah ja er gaan straks natuurlijk wel heel veel VERDACHTE zaken gemeld worden :+

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201501922
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 19:12 schreef Hyperdude het volgende:
Goed, en lang :P , artikel over de Big Lie in The New Yorker
[..]
https://www.newyorker.com(...)y-behind-the-big-lie
Nog een interessant artikel:

twitter


[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 24-09-2021 19:33:47 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201502519
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 19:12 schreef Hyperdude het volgende:
Goed, en lang :P , artikel over de Big Lie in The New Yorker
[..]
https://www.newyorker.com(...)y-behind-the-big-lie
Waarom gingen die groepen neit eerder te keer en nu alleen bij trump
pi_201502930
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 20:06 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Waarom gingen die groepen neit eerder te keer en nu alleen bij trump
Hoe bedoel je 'gingen te keer'? Deze conservatieve groepen financieren de promotie van Trump's 'Big Lie'?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201503787
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 17:33 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Nog niet. Maar toeval bestaat wat dat betreft niet. De timing van die uitspraak is net wat té toevallig.
Kan me trouwens ook voorstellen dat daar de komende tijd wel aandacht aan besteed wordt op de bekende Twitterkanalen.
Bannon is er nog steeds van overtuigd dat de verkiezingen ongeldig zullen worden verklaard:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 24 september 2021 @ 21:47:28 #162
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_201504251
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 september 2021 21:21 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Bannon is er nog steeds van overtuigd dat de verkiezingen ongeldig zullen worden verklaard:

[ twitter ]
Psycho's...

Ik las vandaag in een thread dezelfde vraag omtrent de "bekentenis" van Bannon. Waarom?

Mensen gingen er in die thread toch vanuit dat hij het heeft gezegd omdat hij ervan overtuigd is dat hij alles kan maken. Even kijken hoever je kunt gaan zonder consequenties. Daarnaast een rotsvast geloof in je eigen wanen...
pi_201504316
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 21:47 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Psycho's...

Ik las vandaag in een thread dezelfde vraag omtrent de "bekentenis" van Bannon. Waarom?

Mensen gingen er in die thread toch vanuit dat hij het heeft gezegd omdat hij ervan overtuigd is dat hij alles kan maken. Even kijken hoever je kunt gaan zonder consequenties. Daarnaast een rotsvast geloof in je eigen wanen...
Ik vermoed ook dat dat soort taal in die kringen natuurlijk erg goed valt en je moet het vuurtje van the Big Lie natuurlijk wel brandende houden :Y
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201504584
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 september 2021 20:29 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Hoe bedoel je 'gingen te keer'? Deze conservatieve groepen financieren de promotie van Trump's 'Big Lie'?
precies waarom nu pas zo actief (bij trump) en niet eerder bij andere presidenten? zouden er dingen spelen op de achtergrond wij nog niet weten?
pi_201504678
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 22:02 schreef Korenfok het volgende:

[..]
precies waarom nu pas zo actief (bij trump) en niet eerder bij andere presidenten? zouden er dingen spelen op de achtergrond wij nog niet weten?
Bij Trump omdat hij degene is die bereid is grenzen over te gaan wb het democratische verkiezingssysteem. Wat er ook speelt is het plan een heleboel election officials in de lagere regionen te vervangen met pro-Trumpers waardoor er meer inspraak is in het verkiezen van de electoral colleges zodat onwelgevallige uitslagen voortaan wel afgekeurd kunnen worden wat Trump bijna lukte in 2020.

twitter


Steve Bannon helpt hem daar ook bij door actief vrijwilligers te ronselen via zijn War Room stream/podcast

[ Bericht 18% gewijzigd door Kijkertje op 24-09-2021 22:44:30 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201504977
Dit verhaal was ook bij Rachel Maddow. Een (voor het publiek vrij onbekend gebleven) viroloog die Trump adviseerde over het pandemiebeleid op grond van wenselijkheid met het oog op de (toen komende) verkiezingen van 2020.

twitter


De video van Rachel Maddow:

Documents show influence of Trump White House adviser on bizarre Covid policy
quote:
Rachel Maddow reports on new documents unearthed by the House committee investigating the failed U.S. response to the coronavirus under the Trump administration that show Steven Hatfill offering advice that aligned with what would eventually be spoken out loud by Trump officials. The committee has issued a subpoena for more documents from Hatfill.


[ Bericht 11% gewijzigd door Kijkertje op 24-09-2021 22:34:32 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201505326
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 september 2021 18:47 schreef Kijkertje het volgende:
Biden beantwoordt vragen:

[ twitter ]
God wat is die man toch oud. Zo jammer. Een scherpe 40er had de vloer aangeveegd met loaded questions en Biden reageert er gewoon op zoals een oude man zou reageren. Beetje warrig, niet al te scherp.
maar ook niet dement overigens. Of wartaal
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_201505346
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 22:46 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
God wat is die man toch oud. Zo jammer. Een scherpe 40er had de vloer aangeveegd met loaded questions en Biden reageert er gewoon op zoals een oude man zou reageren. Beetje warrig, niet al te scherp.
maar ook niet dement overigens. Of wartaal
Zo ervaar ik het niet. Hij geeft gewoon duidelijk antwoord?

En ja hij is oud en komt soms slecht uit zijn woorden maar er is niks mis met zijn visie op hoe de VS vooruit moet gaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kijkertje op 24-09-2021 23:05:47 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201505347
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 22:02 schreef Korenfok het volgende:

[..]
precies waarom nu pas zo actief (bij trump) en niet eerder bij andere presidenten? zouden er dingen spelen op de achtergrond wij nog niet weten?
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 20:06 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Waarom gingen die groepen neit eerder te keer en nu alleen bij trump
Al jaren werd het groundwork gelegd. Trump is een beetje de katalysator geweest en de chaos actor die ze nodig hadden om e.e.a. in een stroomversnelling te brengen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_201505380
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 22:49 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
[..]
Al jaren werd het groundwork gelegd. Trump is een beetje de katalysator geweest en de chaos actor die ze nodig hadden om e.e.a. in een stroomversnelling te brengen.
Nou ik heb meer de indruk dat zich nu allerlei conservatieve groepen melden die gewoon heel opportunistisch hun kans grijpen?

Het doet me een beetje denken aan de toestanden bij de opkomst (en ondergang) van de LPF :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 24-09-2021 23:14:59 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201505985
Psaki over de vraag of Trump 'executive privilege' kan eisen:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201506042
Man man man wat een transparantie weer :D

twitter

En de WP mag ook niet meer om commentaar vragen! }:|

twitter

'It's, like, so UNFAIR'! :'(

[ Bericht 6% gewijzigd door Kijkertje op 25-09-2021 00:19:15 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201506078
Meng Wanzhou kan weer naar huis. Na een deal met de aanklager heeft de VS het uitleveringsverzoek ingetrokken.
US prosecutors reach deal in case of Huawei executive at center of diplomatic row

Een gunst aan Canada (waar men nu kan hopen dat China de twee Michaels zal vrijlaten), of erkenning dat ze vrij zwak stonden (en dat het een politiek gemotiveerde aanklacht door de Trump administratie was)?
quote:
Canada, China and US were all doomed to lose in Meng Wanzhou’s case

Donald Trump made the case explicitly political by saying he would intervene to drop the charges if he thought it would help US-China trade negotiations.

[..]

It was highly unusual for the prosecution to be directed at the chief finance officer personally and not at the corporation. Last year, Airbus agreed to pay $4bn in penalties to resolve a bribery case. In 2015, Deutsche Bank was fined $258m for violating Iran- and Syria-related sanctions. But no executives were detained in either case.

[..]

Heather Holmes, associate chief justice, asked: “Isn’t it unusual that one will see a fraud case with no actual harm many years later? And one in which the alleged victim, a large institution, appears to have had numerous people within the institution who had all the facts that are now said to be misrepresented?”

In reaching the out of court settlement the US may have acknowledged its case at trial was hardly watertight.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_201506501
Ook dat nog! :D

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201506723
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 00:07 schreef crystal_meth het volgende:
Meng Wanzhou kan weer naar huis. Na een deal met de aanklager heeft de VS het uitleveringsverzoek ingetrokken.
US prosecutors reach deal in case of Huawei executive at center of diplomatic row

Een gunst aan Canada (waar men nu kan hopen dat China de twee Michaels zal vrijlaten), of erkenning dat ze vrij zwak stonden (en dat het een politiek gemotiveerde aanklacht door de Trump administratie was)?
[..]

De twee Michaels zijn net vrijgelaten.
pi_201506746
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 03:10 schreef Peppert het volgende:

[..]
De twee Michaels zijn net vrijgelaten.
Dat was snel.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_201506813
De uitslag moet toch ongeldig verklaard worden van Trump :(

twitter


Gaan we niet doen zegt Doug Ducey (Gov. AZ) :N

Nou die kan het verder wel vergeten -O-

twitter


[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 25-09-2021 04:57:59 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201506835
Goh zou er een verband zijn? O-)

twitter


[ Bericht 7% gewijzigd door Kijkertje op 25-09-2021 05:13:21 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201506850
Cawthorn heeft het nu verbruid bij het volgvolk _O-

Hij stemde voor de 'red flag' gun bill:
twitter

twitter


Wat een volk is het toch :|W

Morgen in Georgia:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201508017
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 september 2021 05:01 schreef Kijkertje het volgende:
Goh zou er een verband zijn? O-)

[ twitter ]

Lekker op de voorgrond malloten de aandacht trekken en stoIcijns op de achtergrond beetje bij beetje de pijlers verbouwen voor permanente minority rule

https://www.washingtonpos(...)nstitutional-crisis/

In '22 gaat de GOP gewoon de meerderheid halen en wordt Trump op een gouden kussen naar '24 geleid. Er is niet zoveel wat je er tegen kan doen. Verregaande voter suppression en gerrymandering, gebacked door de SC meerderheid is voldoende.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 25 september 2021 @ 14:55:17 #181
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_201511422
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 20:06 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Waarom gingen die groepen neit eerder te keer en nu alleen bij trump
Omdat ze bij Trump een hard roepende proleet hebben gevonden die zich geen reet bekommert wat voor onzin hij uitkraamt. Hij is de perfecte tool om het achterlijke deel van de kiezers naar de stembus te lokken. Hier zitten de achterlijken ingepakt in de populistische partijen. En een beetje politieke partij die zich zelf serieus wil nemen gaat niet snel met dit soort reactionaire anarchisten in zee. In de vs hebben ze een twee partij stelsel, daar kiezen ze sowieso of het een of het ander. Ze moeten wel.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  zaterdag 25 september 2021 @ 14:58:57 #182
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_201511502
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 09:59 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Lekker op de voorgrond malloten de aandacht trekken en stoIcijns op de achtergrond beetje bij beetje de pijlers verbouwen voor permanente minority rule

https://www.washingtonpos(...)nstitutional-crisis/

In '22 gaat de GOP gewoon de meerderheid halen en wordt Trump op een gouden kussen naar '24 geleid. Er is niet zoveel wat je er tegen kan doen. Verregaande voter suppression en gerrymandering, gebacked door de SC meerderheid is voldoende.
En mocht er nu plotseling een of twee opperrechters aan corona bezwijken binnen afzienbare tijd?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_201513249
twitter


Ik ben benieuwd of en als, wat, enkelen van hen zullen komen getuigen. Lijkt me een goed idee om hen uit te nodigen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 september 2021 @ 19:30:14 #184
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201515868
twitter


Gaat lekker daar.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_201522255
Niet vanwege een partijtje schreeuwen op de trap, nam de stafchef van Marjorie ontslag.
In de comments kwam ik deze info tegen.
twitter

twitter
  Overall beste user 2022 zondag 26 september 2021 @ 17:39:23 #186
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201530378
Hoe zit het nou met de executive privilege? Ik hoorde eerst dat Biden geen executive privilege gaat gebruiken om Trump te helpen, later weer dat het nog geen uitgemaakte zaak was. Weet iemand meer?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 26 september 2021 @ 18:26:19 #187
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_201531000
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 09:51 schreef AnneX het volgende:
Niet vanwege een partijtje schreeuwen op de trap, nam de stafchef van Marjorie ontslag.
In de comments kwam ik deze info tegen.
[ twitter ]
[ twitter ]
Dus MTG heeft haar staf het vuile werk laten opknappen. Interessant
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_201533219
Niet dat ik graag trump content post, is onderstaande al wel voorbijgekomen?
twitter
  Overall beste user 2022 maandag 27 september 2021 @ 01:12:36 #189
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201535917
Wat dacht je van deze?

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator maandag 27 september 2021 @ 01:26:55 #190
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201535941
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 17:39 schreef Ulx het volgende:
Hoe zit het nou met de executive privilege? Ik hoorde eerst dat Biden geen executive privilege gaat gebruiken om Trump te helpen, later weer dat het nog geen uitgemaakte zaak was. Weet iemand meer?
Case by case basis.

quote:
'Case-by-case basis': White House clarifies position on Trump records and Jan. 6 executive privilege

The White House on Friday evening clarified an earlier statement by press secretary Jen Psaki suggesting that President Joe Biden had opted against shielding any of Donald Trump’s records from the committee investigating the Jan. 6 insurrection.

Following Psaki’s comments at a briefing earlier in the day, the White House said it intends to review each request by the former president to prevent the disclosure of such records on a “case-by-case” basis. Psaki intended to refer to a decision weeks earlier by the Justice Department not to invoke privilege to block officials from providing documents and testimony to the committee.

https://www.politico.com/(...)e-trump-jan-6-514249
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 maandag 27 september 2021 @ 14:35:59 #191
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201540519
Helder, dank je.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 27 september 2021 @ 16:49:36 #192
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_201541914
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 01:12 schreef Ulx het volgende:
Wat dacht je van deze?

[ twitter ]
Trump denkt in absoluten. Als je bij hem uit de gratie bent geraakt beschouwd hij je gelijk als een vijand. En moet dus onschadelijk worden gemaakt.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_201542484
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 16:49 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]
Trump denkt in absoluten. Als je bij hem uit de gratie bent geraakt beschouwd hij je gelijk als een vijand. En moet dus onschadelijk worden gemaakt.
Haha, die neiging bij Trump om mensen over vermeende grievances aan te vallen no matter the cost or damage to own party is aandoenlijk. Narcistus Supremus.
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 27 september 2021 @ 21:43:52 #194
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201546020
NYT grafiekjes







How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 27 september 2021 @ 21:47:11 #195
8369 speknek
Another day another slay
pi_201546097
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 21:43 schreef Hyperdude het volgende:
NYT grafiekjes

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Vooral niet teveel die vaccins stimuleren dus.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201546473
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 21:43 schreef Hyperdude het volgende:
NYT grafiekjes

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat zijn wel klare cijfers.
Incelfrikandel
pi_201547212
McConnell ligt weer eens dwars. Onder Trump had hij er nooit een probleem mee om de debt limit te verhogen

twitter


Terwijl het gaat om schulden die Trump maakte :')

twitter

quote:
To be clear, in asking for a boost to the debt limit, the Biden administration isn't asking Congress to pay for new programs. It's asking Congress to finance initiatives the government has already authorized and costs it has already incurred -- including $7.8 trillion in debt that the Trump administration racked up in just four years, principally owing to tax cuts for corporations and wealthy earners that Republicans approved on a party-line vote.

POLITICO


[ Bericht 8% gewijzigd door Kijkertje op 27-09-2021 23:42:27 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201547298
Vroeger toen ik nog een klein en naïef meisje was, dacht ik, dat mensen in de politiek verstand van zaken als economie hadden. Of toegang tot juiste informatie.
Blijkbaar moet je daarvoor nu bij onderzoeksjournalisten zijn en fact checkers.
#Nondeju #oliedom #hypocrisie
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 00:44:43 #199
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201547584
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 23:43 schreef AnneX het volgende:
Vroeger toen ik nog een klein en naïef meisje was, dacht ik, dat mensen in de politiek verstand van zaken als economie hadden. Of toegang tot juiste informatie.
Blijkbaar moet je daarvoor nu bij onderzoeksjournalisten zijn en fact checkers.
#Nondeju #oliedom #hypocrisie
Oh, ze hebben wel toegang tot de juiste informatie, ze kiezen er alleen voor die informatie te negeren of te falsificeren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201548782
quote:
15s.gif Op maandag 27 september 2021 22:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Dat zijn wel klare cijfers.
Volgens mij moet het 1 death per 1000 zijn en niet 100.000.. D'r was immers pas nog een nieuwsbericht dat bijna 1 op 500 Amerikanen dood ging aan Covid.
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 28 september 2021 @ 11:26:27 #201
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_201549988
quote:
81s.gif Op maandag 27 september 2021 23:28 schreef Kijkertje het volgende:
McConnell ligt weer eens dwars. Onder Trump had hij er nooit een probleem mee om de debt limit te verhogen

[ twitter ]

Terwijl het gaat om schulden die Trump maakte :')

[ twitter ]
[..]

En als je schulden maakt is het onvermijdelijk dat je die ZELF betaald. McConnell kan tijdrekken wat hij wil, maar de rekening voor de verspilzucht vsn Trump ligt NU op tafel en niet over NOG 4 jaar.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 dinsdag 28 september 2021 @ 14:24:10 #202
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201551868
Noem heeft iemand die haar dochter een vergunning weigerde ontslagen en toen zelf de vergunning aan dochterlief gegeven. Nu is ze boos, want je hoort niet achter de kinderen van politici aan te gaan.
twitter


Nou ja, soms wel.
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_201552446
quote:
15s.gif Op maandag 27 september 2021 22:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Dat zijn wel klare cijfers.
Vind het, als tegenstander van Trump en voorstander van vaccineren, nogal suggestieve grafieken.
("Lies, damned lies and statistics")

Bovendien, 4 doden per 100K inwoners; dat zijn 12000 doden voor de hele VS. Dat zijn zo'n beetje de beste cijfers ter wereld
pi_201553038
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 00:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oh, ze hebben wel toegang tot de juiste informatie, ze kiezen er alleen voor die informatie te negeren of te falsificeren.
Precies. McConnol weet dondersgoed wat ie doet.
What Would Goku Do
  dinsdag 28 september 2021 @ 16:02:07 #205
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201553069
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 15:59 schreef viagraap het volgende:

[..]
Precies. McConnol weet dondersgoed wat ie doet.
Slimste politicus USA?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 28 september 2021 @ 16:20:15 #206
19840 Libris
Live from Singapore
pi_201553264
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 15:10 schreef Weird- het volgende:

[..]
Vind het, als tegenstander van Trump en voorstander van vaccineren, nogal suggestieve grafieken.
("Lies, damned lies and statistics")

Bovendien, 4 doden per 100K inwoners; dat zijn 12000 doden voor de hele VS. Dat zijn zo'n beetje de beste cijfers ter wereld
Het gaat denk ik over cijfers van de laatste 7 dagen.

Deze pagina heeft de data (State Trends): https://www.nytimes.com/interactive/2021/us/covid-cases.html
  dinsdag 28 september 2021 @ 16:28:35 #207
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201553350
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:20 schreef Libris het volgende:

[..]
Het gaat denk ik over cijfers van de laatste 7 dagen.

Deze pagina heeft de data (State Trends): https://www.nytimes.com/interactive/2021/us/covid-cases.html
Thnx.

Ik had die grafiekjes ergens vandaan, betrouwbare bron, maar de bijbehorende link deed het niet. :@
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 28 september 2021 @ 16:32:44 #208
19840 Libris
Live from Singapore
pi_201553390
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:28 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Thnx.

Ik had die grafiekjes ergens vandaan, betrouwbare bron, maar de bijbehorende link deed het niet. :@
Data lijkt me allebei van NY Times
  dinsdag 28 september 2021 @ 16:42:29 #209
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201553457
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:32 schreef Libris het volgende:

[..]
Data lijkt me allebei van NY Times
Dat schreef ik al in mijn oorspronkelijke post. ;)

Heb even verder gezocht. Komt uit de Newsletter van de NYT van gisteren.
Dit staat er onder de grafiekjes:

quote:
Data as of Sept. 23. Chart shows the 14-day average and excludes Washington D.C.Credit...The New York Times
Hele verhaal:
https://www.nytimes.com/2(...)es-vaccinations.html

Morning Newsletter is trouwens gratizz. :)
NYT abbo(digitaal) ook maar 50 cent/week
.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 28-09-2021 16:57:33 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_201553564
Hearing Afghanistan:


Biden loog over het advies van de militaire top (tenzij hem dat niet verteld is natuurlijk)

twitter


Update: dat advies was blijkbaar al in januari afgegeven toen Trump nog president was .....

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 28-09-2021 17:06:42 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201553587
Interessante nieuwsbrief van de NRC:
https://campagne.nrcmedia(...)%2B2JNipmdqObQjTW9_H

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Definitely not CIA
pi_201553733
Milley's memo over zijn gesprek met Pelosi:

twitter


En zijn verklaring over de telefoongesprekken met China:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201553788
En ik dacht, dat het een citaat uit the Onion was. Really!?
Gorilla channel? 17 uur aan een stuk? Run Melania.
Lees voor het laatste de comment onder de tweet.

twitter
  dinsdag 28 september 2021 @ 17:25:47 #214
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201553922
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:16 schreef AnneX het volgende:
En ik dacht, dat het een citaat uit the Onion was. Really!?
Gorilla channel? 17 uur aan een stuk? Run Melania.
Lees voor het laatste de comment onder de tweet.

[ twitter ]
quote:
“Stephanie didn’t have what it takes and that was obvious from the beginning,” Mr. Trump said in a statement on Tuesday. He said she had become “very angry and bitter” after a breakup. “She had big problems and we felt that she should work out those problems for herself. Now, like everyone else, she gets paid by a radical left-leaning publisher to say bad and untrue things.”
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_201555593
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:25 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
[..]

Oh, die had ik gemist. De music man was trouwens haar ex.
Overigens heeft zij volgens mij GEEN enkele presser geleid.
(Las je de comment over gorilla channel. Wat een zooi komt er alsnog uit.)

De congres hearing nu over Afghanistan is ook bezig. Ik laat het aan @Kijkertje om de krenten uit de twitterbrei te vissen. B-)
pi_201558869
Het wordt spannend donderdag:

twitter


Ook Bernie Sanders raadt Democraten in het Huis af voor de Bipartisan Infrastructure Bill te stemmen voordat de grotere partisan bill (via reconciliation) door het Congres is.

twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201559061
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:30 schreef AnneX het volgende:

[..]
Oh, die had ik gemist. De music man was trouwens haar ex.
Overigens heeft zij volgens mij GEEN enkele presser geleid.
(Las je de comment over gorilla channel. Wat een zooi komt er alsnog uit.)

De congres hearing nu over Afghanistan is ook bezig. Ik laat het aan @:Kijkertje om de krenten uit de twitterbrei te vissen. B-)
Er zijn verder niet zoveel krenten geloof ik maar ik heb ook niet alles kunnen zien. Dat de militaire top oorspronkelijk het advies gaf om 2500 man aan troepen achter te laten was al onder Trump die blijkbaar in januari ook ALLE troepen wilde terugtrekken maar daarvan afzag.

Secr. of Def. Austin voegde er nog aan toe dat als ze daar hadden willen blijven 2500 man niet genoeg zou zijn geweest met de kennis van nu. Wat dat betreft klopt het verhaal van Biden dus wel: het was of alles terugtrekken of opnieuw meer troepen aanvoeren. Uiteindelijk was het advies dus: terugtrekken voor 1 sep om te voorkomen dat een nieuwe oorlog veel meer slachtoffers onder de Am. troepen zou gaan opleveren.

twitter


[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 28-09-2021 23:22:54 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201559464
Dit vat het wel goed samen:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201559587
Voor nog meer dirt on tfg, het opent opties voor andere werknemers om de cat out of the bag te laten. Zie kort draadje van Seth.

twitter
pi_201559745
De poging van de Republikeinen om de Democraten te dwingen de verhoging van de schuldenlimiet via reconciliation te laten doen (door te weigeren voor te stemmen) gaat dus niet lukken :N

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201559847
Update Senaat:

twitter


Zou al iets zijn, die debt ceiling moet geloof ik uiterlijk ergens in oktober geregeld zijn.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 29 september 2021 @ 10:17:09 #222
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201561792
quote:
6s.gif Op woensdag 29 september 2021 04:54 schreef Kijkertje het volgende:
Update Senaat:

[ twitter ]

Zou al iets zijn, die debt ceiling moet geloof ik uiterlijk ergens in oktober geregeld zijn.
Yellen heeft het over uiterlijk 18 oktober.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_201564158
Juich hier opnieuw voor Biden. ^O^
Vakman pur sang
pi_201573973
Nog meer subpoenas van de Jan. 6 select committee:

twitter

quote:
The subpoenas seek a range of records that include materials dealing with the planning, funding, and participation in the events and bus tours; social media activity of associated entities; and communications with or involvement of Trump Administration officials and lawmakers. The Select Committee issued subpoenas for records from the following individuals and their associated entities, and has instructed the individuals to testify at depositions:

Amy Kremer, founder and Chair of WFAF.
Kylie Kremer, founder and Executive Director of WFAF.
Cynthia Chafian, submitted the first permit application on behalf of WFAF for the January 6th rally, and founder of the Eighty Percent Coalition.
Caroline Wren, listed on permit paperwork for the January 6th rally as “VIP Advisor.”
Maggie Mulvaney, listed on permit paperwork for the January 6th rally as “VIP Lead.”
Justin Caporale, of Event Strategies, Inc., listed on permit paperwork for the January 6th rally as “Project Manager.”
Tim Unes, of Event Strategies, Inc., listed on permit paperwork for the January 6th rally as “Stage Manager.”
Megan Powers, of MPowers Consulting LLC, listed on permit paperwork for the January 6th rally as “Operations Manager for Scheduling and Guidance.”
Hannah Salem, of Salem Strategies LLC, listed on permit paperwork for the January 6th rally as “Operations Manager for Logistics and Communications.”
Lyndon Brentnall, of RMS Protective Services, listed on permit paperwork for the January 6th rally as “On-Site Supervisor.”
Katrina Pierson, former Trump campaign official, reportedly involved in the organization of the January 5th and 6th rallies and was in direct communication with the former President about the rallies.


[ Bericht 8% gewijzigd door Kijkertje op 30-09-2021 01:08:11 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201573995
quote:
6s.gif Op woensdag 29 september 2021 04:54 schreef Kijkertje het volgende:
Update Senaat:

[ twitter ]

Zou al iets zijn, die debt ceiling moet geloof ik uiterlijk ergens in oktober geregeld zijn.
twitter

twitter


[ Bericht 22% gewijzigd door Kijkertje op 30-09-2021 04:08:37 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201574017
Kijk en zo rechtvaardigen de Republikeinen het afwijzen van het bedrag wat nodig is voor Biden's BBB Plan. Het wordt neergezet alsof die investering buiten alle proporties is:

twitter


En Manchin doet lekker mee:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 30 september 2021 @ 12:17:12 #227
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_201577400
ff wat anders...gisteren is de jaarlijkse congressional ball game gehouden. Republikeinen hebben gewonnen met 13-12.

https://www.businessinsid(...)own-looms-2021-9?amp

Maga-man Greg Steuben sloeg een homerun..de eerste in 40 jaar. Propz voor hem natuurlijk...maar vond de throw van nieuwkomer Jon Ossoff wel het delen waard :D

twitter
pi_201579604
Nancy. Eénentachtig jaar oud. Onvermoeibaar.
twitter
pi_201588218
twitter

Het schiet ook nog niet op met de twee Infrastructure Bills:

Manchin kwam eindelijk met een bedrag: hij wil niet meer dan 1,5T in de reconciliation bill steken die voor 3,5T begroot staat (over 10 jaar) en al teruggebracht is van Sanders' eis van 6T:
twitter

Dat gaat 'm bij Sanders niet worden natuurlijk:

twitter

quote:
Sanders: "It is an absurd way to do business, to be negotiating a multi trillion dollar bill a few minutes before a major vote with virtually nobody knowing what's going on. That's unacceptable."
"And I think what has got to happen is that tonight, the bipartisan infrastructure bill must be defeated. And we can the. sit down and work out a way to pass both pieces of legislation."
"So I want to see the infrastructure bill passed, but it's absolutely imperative that we pass a strong, reconciliation bill that deals with the needs of working families, and it deals with the existential threat of climate change.
"So whatever kind of discussions are taking place tonight, taking place tomorrow, taking place the day after, in a calmer setting where people will be involved in that discussion."
I asked if he wouldn't sign onto a deal tonight.
"What deal, what deal? We do not what the deal is? If it's a $10 trillion deal I will sign off on it"
twitter


[ Bericht 21% gewijzigd door Kijkertje op 01-10-2021 04:43:09 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201588246
twitter


Wel een goed punt trouwens: als de Democraten toch besluiten de bipartisan infrastructure bill eerst in stemming te brengen zonder garantie dat de tweede grote partisan reconciliation bill er dan nog doorkomt is dat toch een stuk aantrekkelijker dan geen van beide. Dat is immers in aanloop naar de verkiezingen politiek gunstig voor de Democraten aangezien de Republikeinen (en Manchin/Sinema) daar de verantwoording voor mogen nemen

Veel geluk met dat uitleggen aan je achterban! |:)

[ Bericht 13% gewijzigd door Kijkertje op 01-10-2021 04:58:11 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201594413
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 04:40 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]

Wel een goed punt trouwens: als de Democraten toch besluiten de bipartisan infrastructure bill eerst in stemming te brengen zonder garantie dat de tweede grote partisan reconciliation bill er dan nog doorkomt is dat toch een stuk aantrekkelijker dan geen van beide.
Tja, vertel dat maar aan die zogenaamde progessievelingen die de boel nu saboteren. Fijn zeg, zo'n Democratische Tea Party.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:19:46 #232
8369 speknek
Another day another slay
pi_201594586
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 17:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Tja, vertel dat maar aan die zogenaamde progessievelingen die de boel nu saboteren. Fijn zeg, zo'n Democratische Tea Party.
Het blijft een rare omgekeerde wereld die je hier aan het pushen bent.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201595702
https://www.msnbc.com/rac(...)-claims-122458181721


quote:
Rudy Giuliani, under oath, reveals baseless origins of Trump Big Lie claims

Rachel Maddow reads excerpts from the transcript of a deposition, under oath, of Donald Trump lawyer Rudy Giuliani in which he explains that he can't remember but thinks some of the conspiracy theories he pushed about the 2020 election came from social media and he didn't bother to check the truthfulness of the claims from his bombshell source who claimed the election was stolen.
pi_201601039
Iemand nog zin in een longread over acting VP Jared Kushner?

https://www.politico.com/(...)ovid-response-514852
“ A new, inside the room account of the chaotic day Trump addressed the nation on the pandemic.”

Stephanie Grisham served in the Trump White House from 2017 to 2021. This has been adapted from her forthcoming book, I’ll Take Your Questions Now: My Time in the Trump White House, which will be published Tuesday.
pi_201606460
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 17:19 schreef speknek het volgende:

[..]
Het blijft een rare omgekeerde wereld die je hier aan het pushen bent.
Het is wat mij betreft een terechte conclusie. De feiten zijn simpel:

- infrastructuur is goedgekeurd door de Senaat, onderdeel van Biden's agenda en zeer populair onder de bevolking. Zowel Democraat als Republikein.
- Biden heeft als een van zijn speerpunten bipartisanship. Deze bill is daar de litmus test voor.
- Er moet een budget komen voor 2022. Daarin willen de Democraten een heleboel dingen regelen uit de rest van Biden's agenda.
- Pelosi en Schumer zijn zo dom geweest om, onder druk van de zogenaamde progressieve groep binnen de Democraten, te zeggen dat infrastructure niet gedaan kan worden zonder tegelijkertijd te stemmen over het budget.
- Progressieve groep dreigt met nee stemmen op infrastructure omdat ze meer van hun dingen in het budget willen. Dat gaat heel moeilijk worden want daar gaat de Senaat niet in mee. Kans is dus dat beide dingen exploderen en er helemaal niets komt.

De conclusie is dus vrij simpel. Biden's agenda wordt gegijzeld door een extremistische factie binnen de eigen partij. Ondanks al het gaslighting van Kijkertje weet iedereen die een beetje oplet dat die infrastructure bill op ieder moment door Pelosi naar de vloer gebracht kan worden en dan belandt ie op Biden's bureau. Daar kunnen de Republikeinen helemaal niets aan doen, dit is puur en alleen een burgeroorlog binnen de Democratische partij.
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:56:35 #236
8369 speknek
Another day another slay
pi_201606679
De feiten zijn een stuk simpeler dan dat.

1. De Biden administratie presenteert een infrastructuurplan genaamd Build Back Better a 3.5 biljoen dollar.
2. De conservatieve vleugel van de Democraten torpedeert het plan van hun eigen administratie en stemt met de Republikeinen mee.

The end.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201606986
Al met al niet heel positief van de Democraten. Vraag me af of ze voor de verkiezingen nog ondertekend gaan worden.
pi_201607089
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 16:56 schreef speknek het volgende:
De feiten zijn een stuk simpeler dan dat.

1. De Biden administratie presenteert een infrastructuurplan genaamd Build Back Better a 3.5 biljoen dollar.
Nog even voor de goede orde, dit is gewoon niet waar. Infrastructuur was daar een onderdeel van. Altijd al geweest en dat is nog steeds zo. :)

Maakt verder ook niet uit natuurlijk, het gaat om de wetten die al dan niet aangenomen worden. Daar moet soms over onderhandeld worden. Onderhandeling, in de politiek? :o

Gaslighting is dan het enige dat overblijft als de feiten je niet aanstaan :)
pi_201607141
Dit zegt Biden zelf er trouwens over, dus als je het niet met hem eens bent bel hem maar op ofzo.
https://www.whitehouse.go(...)structure-framework/

quote:
Still, there is more work to do - to grow our economy, create jobs, improve living standards, reduce climate pollution, and ensure more Americans can participate fully and equally in our economy. President Biden remains committed to the comprehensive agenda laid out in the American Jobs Plan and American Families Plan. He will work with Congress to build on the Bipartisan Infrastructure Framework in legislation that moves in tandem, and he is encouraged that both the House and Senate are working on budget plans that would do so.

[..]

But democracy requires compromise. The historic Bipartisan Infrastructure Framework will make life better for millions of Americans, create a generation of good-paying union jobs and economic growth, and position the United States to win the 21st century, including on many of the key technologies needed to combat the climate crisis. That’s what President Biden and Vice President Harris were elected to do.

The President calls on Congress to pass the Bipartisan Infrastructure Framework and send it to his desk, and pass a budget resolution and legislation that makes his full Build Back Better vision a reality.

Op dit moment wordt dikgedrukte alleen getorpedeerd door de gijzeling van de extremisten.
pi_201607177
Nou nee het hele BBB plan wordt getorpedeerd door Manchin et al door dwars te liggen over het partisan deel ervan.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:58:28 #241
8369 speknek
Another day another slay
pi_201607925
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 17:42 schreef MoreDakka het volgende:
Nog even voor de goede orde, dit is gewoon niet waar. Infrastructuur was daar een onderdeel van. Altijd al geweest en dat is nog steeds zo. :)
Je hebt technisch gelijk omdat ik het bedrag verkeerd had. Het infrastructuurplan (American Jobs Plan) was 2.3 biljoen dollar, werd toen getorpedeerd en uitgekleed tot 1.2 biljoen.
quote:
Maakt verder ook niet uit natuurlijk, het gaat om de wetten die al dan niet aangenomen worden. Daar moet soms over onderhandeld worden. Onderhandeling, in de politiek? :o
Ah ja dus als de DINOs het doen is het onderhandelen, en als de progressieven het doen is het gijzelen door extremisten.

quote:
Gaslighting is dan het enige dat overblijft als de feiten je niet aanstaan :)
Trumplevel projectie weer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator zaterdag 2 oktober 2021 @ 19:13:58 #242
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201608090
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Juich hier opnieuw voor Biden. ^O^
Niet over Afghanistan maar aan de andere kant, hij had hele duidelijke beloftes gedaan over terugtrekking en is die nagekomen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201608926
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 18:58 schreef speknek het volgende:

[..]
Je hebt technisch gelijk omdat ik het bedrag verkeerd had. Het infrastructuurplan (American Jobs Plan) was 2.3 biljoen dollar, werd toen getorpedeerd en uitgekleed tot 1.2 biljoen.

Nee, er werd over onderhandeld. Zoals Biden dat ook graag wil. Het is zijn agenda die uitgevoerd wordt, onderdeel daar van is bipartisanship. Daar kun je het mee oneens zijn maar dat is toch echt wat hij (en dus de partij) wil. Daarna werd de wet in de Senaat aangenomen. Zo werkt Amerikaanse politiek :)

quote:
Ah ja dus als de DINOs het doen is het onderhandelen, en als de progressieven het doen is het gijzelen door extremisten.
Leuk geprobeerd, maar je weet best dat het onderhandelen over een voorgestelde wet iets heel anders is dan dreigen nee te stemmen op een wet die niet meer te veranderen is.

Onderhandelen gebeurt over het budget. Daar is bijvoorbeeld Manchin al sinds de zomer mee bezig. Maar de 'progressieven' willen niet onderhandelen over het budget dus houden ze de andere wet gegijzeld. Pure chantage. Je kunt ook gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je het eens bent met de chantage, dan hoeven we niet steeds door al die onzin te baggeren.

[ Bericht 2% gewijzigd door MoreDakka op 02-10-2021 20:26:04 ]
pi_201609237
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 20:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, er werd over onderhandeld. Zoals Biden dat ook graag wil. Het is zijn agenda die uitgevoerd wordt, onderdeel daar van is bipartisanship. Daar kun je het mee oneens zijn maar dat is toch echt wat hij (en dus de partij) wil. Daarna werd de wet in de Senaat aangenomen. Zo werkt Amerikaanse politiek :)
Het oorspronkelijke plan was veel groter dan het huidige bipartisanpakket. Toen zeiden de centristen tegen de linkerflank: Weet je, als jullie instemmen met een veel kleiner bedrag, dan stemmen wij daarna voor jullie plan via reconcilliation. Toen zei de linkerflank ok. Vervolgens kwamen de centristen ineens terug op hun belofte. Toen zei de linkerflank 'ja dag, belofte maakt schuld, ofwel allebei, of we zeggen nee tegen bipartisan plan'.

En ondertussen varen Manchin en Sinnema hun eigen plan, want zij worden vet gesponsord door partijen die helemaal geen groot infrastructuurplan willen.

De zuurheid van de linkerflank komt vooral door de dolk in hun rug die ze kregen van hun collega's in het centrum en is dus terecht. Het plan is helemaal niet zo bizar, het gaat helemaal niet om ziekelijk veel geld tov wat de republikeinen al eerder uitgaven aan tax cuts of aan defensie. Het is allemaal smerig geframe om de donoren tevreden te houden. De meerderheid van de Amerikanen vindt die plannen prima. En daar moet wat mij betreft naar geluisterd worden.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_201609666
onderwijl zijn er 700.000 coronadoden geregistreerd in Amerika.
Hoeveel zijn niet genoteerd ?
pi_201609783
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 19:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet over Afghanistan maar aan de andere kant, hij had hele duidelijke beloftes gedaan over terugtrekking en is die nagekomen.
Vind hem echt een verschrikking.
Vakman pur sang
pi_201609797
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 20:43 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Het oorspronkelijke plan was veel groter dan het huidige bipartisanpakket. Toen zeiden de centristen tegen de linkerflank: Weet je, als jullie instemmen met een veel kleiner bedrag, dan stemmen wij daarna voor jullie plan via reconcilliation. Toen zei de linkerflank ok. Vervolgens kwamen de centristen ineens terug op hun belofte. Toen zei de linkerflank 'ja dag, belofte maakt schuld, ofwel allebei, of we zeggen nee tegen bipartisan plan'.
Tja dit is gewoon niet waar. Dat is een beetje het probleem, er worden constant allemaal dingen verzonnen om de chantage goed te praten. De enige beloftes die zijn gemaakt zijn gedaan door Pelosi en Schumer en die krijgen nu het deksel op de neus.

Voor de zoveelste keer, de infrastructuur-wet is gewoon onderdeel van het originele plan, geen vervanging er van of wat dan ook. Biden wist vantevoren dat niet alles dat origineel voorgesteld werd er door zou komen. Dat was gewoon de inzet van de onderhandelingen en hij wil gewoon die wet zo snel mogelijk tekenen.
pi_201611599
Het is ook niet zo gek dat Pelosi en Schumer die belofte maakten, er is immers een meerderheid onder de Democraten, onder de bevolking en in het Huis voor de reconciliation bill van 3,5 biljoen? Alleen Manchin en Sinema liggen dwars in de Senaat. Biden heeft ook niet bij de progressieven aangedrongen om hun eis (die gelijktijdig door te voeren met de bipartisan bill) in te trekken.

Het is natuurlijk ook uitermate vreemd dat beide senatoren niet aangaven wat ze dan wel wilden en waarom ze het er niet mee eens zijn (onbereidheid tot een compromis). Manchin heeft nu dan eindelijk een lager bedrag genoemd maar de reden daarvoor (inflatie) slaat helemaal nergens op. De enige reden dat hij dwarsligt is overduidelijk de grote aanwezigheid van Republikeinse kiezers in zijn staat.

Biden ziet het probleem wel bij Manchin en Sinema in de Senaat:

twitter


En dus niet bij de progressieven of moderates in het Huis.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kijkertje op 02-10-2021 23:26:06 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201612492
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 22:40 schreef Kijkertje het volgende:
Manchin heeft nu dan eindelijk een lager bedrag genoemd
Nee hoor, dat heeft hij in juli al gedaan.

https://www.politico.com/(...)r-this-summer-514803
quote:
Joe Manchin proposed a deal to Senate Majority Leader Chuck Schumer this summer to limit the total cost of Democrats' sweeping spending bill to $1.5 trillion, according to a copy of the agreement obtained by POLITICO.

[..]

The one-page understanding is dated July 28, right before the Senate passed a bipartisan infrastructure bill that Manchin helped write and ahead of Senate passage of a budget setting up a spending bill as large as $3.5 trillion. Both Manchin and Schumer signed the document. Schumer wrote a note saying that he “will try to dissuade Joe on many of these.”
Er staat vrij duidelijk in wat hij wil en hoe. Is allemaal totaal geen nieuwe informatie en had al sinds juli over onderhandeld kunnen worden. Net doen alsof er geen compromis mogelijk is is gewoon nog meer gaslighting.

Overigens is Manchin echt niet alleen in zijn bezwaren tegen het voorgestelde budget. De andere senatoren houden zich gewoon nog even gedeisd.

quote:
Manchin is not alone there: Sen. Angus King (I-Maine) said in an interview this week he also prefers a 25 percent corporate rate.
pi_201612520
Ik had er blijkbaar bij moeten zeggen dat Manchin dat nooit in het openbaar heeft gezegd.


quote:
The West Virginia senator has been distributing the document to Democratic colleagues and leaders in recent days to underscore that he has outlined his red lines on President Joe Biden’s jobs and families plan. The one-page understanding is dated July 28, right before the Senate passed a bipartisan infrastructure bill that Manchin helped write and ahead of Senate passage of a budget setting up a spending bill as large as $3.5 trillion.
Pelosi wist blijkbaar ook van niks:

twitter



en ook:

quote:
"Leader Schumer never agreed to any of the conditions Sen. Manchin laid out; he merely acknowledged where Sen. Manchin was on the subject at the time," said a spokesperson for Schumer. "Sen. Manchin did not rule out voting for a reconciliation bill that exceeded the ideas he outlined, and Leader Schumer made clear that he would work to convince Sen. Manchin to support a final reconciliation bill -- as he has doing been for weeks."
En bovendien wordt daar nog eens bevestigd dat Manchin pas per 1 oktober daarover wilde gaan onderhandelen:

quote:
Manchin also suggested beginning debate no earlier than Oct. 1.
Duidelijk in de hoop dat de bipartisan bill er dan al door zou zijn en hij sterker zou staan met zijn eisen voor de reconciliation bill. Geen wonder dus dat er Democraten zijn die de twee bills tegelijkertijd wilden doorvoeren, dat ze die belofte al vroeg eisten en ook kregen. Ze zagen dat probleem al ver van te voren aankomen toen een gedeelte van het Biden plan in een aparte bill werd gestopt dat bipartisan gerealiseerd kon worden .....

[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 03-10-2021 01:17:36 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201612867
Ook interessant:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201614492
twitter
twitter
twitter

De vermaanddag van de Texaanse anti-abortuswet is niet ongemerkt voorbij gegaan.

Het is ook krankzinnig, verraders belonen en abortus zelfs verbieden als blijkt dat de foetus geen hersenen (https://nl.wikipedia.org/wiki/Anencefalie) heeft.
  Overall beste user 2022 zondag 3 oktober 2021 @ 17:58:10 #253
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201622168
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 4 oktober 2021 @ 11:26:13 #254
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_201630149
De Pandora papers gaat de politiek, en dan vooral de Amerikaanse de komende tijd behoorlijk bezighouden. Misschien komen we er nu eindelijk achter hoe het offshore-pingpong spelletje met vastgoed die Putin en Trump hebben gespeeld is verlopen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 maandag 4 oktober 2021 @ 18:48:31 #255
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201635486
Goed punt in het artikel. Nu de rechter Trump op zijn kloten heeft gegeven en de NDA met Omarosa Manigault ongeldig heeft verklaard kunnen andere mensen ook het risico nemen uit de school te klappen. En Trump was niet altijd even aardig tegen die mensen.... Ik ben benieuwd of die lui dat gaan doen.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 4 oktober 2021 @ 21:38:33 #256
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201639059
Wat een dilemma.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_201642413
quote:
(CNN)President Joe Biden said in a virtual meeting with a group of House progressives on Monday that the top line of the social safety net package needs to come down to somewhere between $1.9 trillion and $2.2 trillion, according to two sources familiar with the call.
https://edition.cnn.com/2(...)g-package/index.html

Biden komt eindelijk in actie. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. :)
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:52:41 #258
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_201650061
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 08:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
https://edition.cnn.com/2(...)g-package/index.html

Biden komt eindelijk in actie. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. :)
Hij gaat in elk geval niet overhaast te werk. Het is een verademing dat er nu een normale president is. Hij geeft iig alle kanten van het politieke spectrum een kans om iets constructiefs toe te voegen. Wel jammer dat de republikeinen nagenoeg weinig tot niets hebben toe te voegen. Ik vraag me af of ze nog wel beleid KUNNEN maken.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_201653111
Goh hoe verrassend, DeSantis wil geen verantwoording afleggen:

twitter


[ Bericht 80% gewijzigd door Kijkertje op 05-10-2021 22:32:41 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201653551
twitter


Zou Abbott hem gratie verlenen?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201653844
McConnell: de debt ceiling moet omhoog maar we stemmen tegen en als dan de Democraten het niet zelf via reconciliation doen is het hun schuld als de overheid op slot gaat.

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 6 oktober 2021 @ 09:54:04 #262
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_201656137
quote:
81s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 23:14 schreef Kijkertje het volgende:
McConnell: de debt ceiling moet omhoog maar we stemmen tegen en als dan de Democraten het niet zelf via reconciliation doen is het hun schuld als de overheid op slot gaat.

[ twitter ]
De democraten hebben hem 3 keer uit een vergelijkbare penarie getrokken, en nu zit hij te janken? Deze Debt ceiling staat nog steeds op naam van zijn partij!
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_201658480
twitter


Evan duikt opeens weer op :P
Incelfrikandel
pi_201659387
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 08:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
https://edition.cnn.com/2(...)g-package/index.html

Biden komt eindelijk in actie. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. :)
Wat ik zo stom vind is dat het steeds over een hoger of lager nummertje gaat in plaats wat er achter die nummertjes zit.
pi_201660684
twitter


Er blijft idd weinig anders over door de tegenwerking van McConnell.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201664128
quote:
6s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:01 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]

Er blijft idd weinig anders over door de tegenwerking van McConnell.
Beetje vermoeiend om al pakweg 2 maanden elke dag wel ergens te lezen dat 'abolishing the filibuster' nu toch écht wel ter sprake komt. Heus! :')
De media is daar zo walgelijk slecht. Alleen maar soundbites, hobbelend over elkaar heen voor dat ene scoopje. Misschien is er een random senator die nu toch echt wel ergens gehoord heeft dat... etc etc. Repeat ad infinitum.
En als het geen random senator is, dan is het wel Biden. Ouwe warrige man :N
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_201664999
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:17 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Beetje vermoeiend om al pakweg 2 maanden elke dag wel ergens te lezen dat 'abolishing the filibuster' nu toch écht wel ter sprake komt. Heus! :')
De media is daar zo walgelijk slecht. Alleen maar soundbites, hobbelend over elkaar heen voor dat ene scoopje. Misschien is er een random senator die nu toch echt wel ergens gehoord heeft dat... etc etc. Repeat ad infinitum.
En als het geen random senator is, dan is het wel Biden. Ouwe warrige man :N
Tja de deadline is 18 okt. en als Biden dit nu aangeeft is dat nieuws en dan melden de media dat evenals ze de mening van verschillende politici over de filibuster hebben gemeld? Wat is daar slecht aan?

Overigens heeft Manchin alweer gemeld dat hij ook daar niet aan meewerkt :D

twitter


Oh de Dems overwegen nu een 'tijdelijke' verhoging van de debt ceiling, de reconciliation procedure (wat McConnell wilde) gebruiken ze natuurlijk liever niet hiervoor.

twitter


[ Bericht 12% gewijzigd door Kijkertje op 07-10-2021 04:12:04 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 donderdag 7 oktober 2021 @ 00:11:04 #268
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201666113
twitter


Dat 300 jaar oude fossiel heeft zijn huiswerk niet gedaan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_201666143
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:22 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat ik zo stom vind is dat het steeds over een hoger of lager nummertje gaat in plaats wat er achter die nummertjes zit.
Mwah daar gaat het ook wel over op zich, er zijn een paar hete hangijzers die een paar biljoen de verschil maken. Maar het is inderdaad een probleem dat de onderhandelingen zo lang op zich laten wachten. Dat is vooral een gevolg van de interne burgeroorlog over infrastructuur.
  Overall beste user 2022 donderdag 7 oktober 2021 @ 01:17:55 #270
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201666288
Het ging helemaal mis met de criminaliteit onder Trump zegt Fox.

twitter


Waarom gebeurde dat terwijl de zogenaamde Law and Order figuren de macht hadden? Incompetentie? Iets anders?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 7 oktober 2021 @ 01:30:28 #271
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201666301
twitter


Waarom zou Trump dat verbieden? Of is het omerta?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_201666314
Ah blijkbaar heeft Manchin McConnell gesproken:

twitter




[ Bericht 8% gewijzigd door Kijkertje op 07-10-2021 03:12:12 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201666405
Federale rechter blokkeert (tijdelijk) de abortuswet in Texas:

twitter

En terecht!



twitter

twitter


[ Bericht 6% gewijzigd door Kijkertje op 07-10-2021 05:41:19 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201666420
Een gefrustreerde Bernie Sanders in zijn persco:


Waarin Sanders (op 13 min.) ook aangeeft dat Manchin vaag is in zijn eisen. Hij geeft wel een bedrag aan (1,5 biljoen) voor de reconciliation bill maar niet hoeveel hij specifiek wil korten op de afzonderlijke doelen in de bill zodat daarover onderhandeld kan worden om tot een compromis te komen.

"It's not good enough to be vague!" aldus Sanders

Sanders, exasperated with Manchin's demands, presses senator for specifics on Biden's domestic agenda
quote:
For some time, Sen. Bernie Sanders (I-Vt.) has refused to discuss at length Sen. Joe Manchin III’s demands relating to President Biden’s proposed $3.5 trillion domestic spending package, appearing visibly annoyed as reporters peppered him with questions about the moderate Democratic senator’s conditions.

On Wednesday, the gloves came off.

Sanders, chairman of the Senate Budget Committee and leader of the progressive movement, took direct aim at Manchin’s statements and positions on the wide-ranging legislation that would invest in climate change, expand and shore up health-care programs, and overhaul the nation’s social safety net.

In particular, Sanders targeted Manchin’s view on the role that the government should play when it comes to health care, child care and other programs, criticizing the senator’s comments uttered hours earlier that he “did not believe that we should turn our society into an entitlement society.”

“Is protecting working families and cutting childhood poverty an entitlement?” Sanders asked. After rattling off similar rhetorical questions, he concluded: “Perhaps most importantly, does Senator Manchin not believe what the scientists are telling us, that we face an existential threat regarding climate change?”

Sanders later insisted that “I’m not here to disparage Senator Manchin.” But the 15-minute news conference at the Capitol spilled into the open some of the private frustrations that Democratic senators have had for weeks about Manchin (W.Va.) and his conditions on the $3.5 trillion package — a price tag that Democratic leaders from Biden on down have conceded will shrink dramatically.

Also clearly irritating Sanders was the opaqueness of Manchin’s various demands related to the spending package, which Democratic leaders want to pass using a special budget procedure in the Senate called reconciliation that lets them avoid a Republican filibuster.

“Senator Manchin has been extremely critical of the $3.5 trillion proposal that many of us support,” Sanders said. “The time is long overdue for him to tell us with specificity — not generalities, but beyond generalities, with specificity — what he wants and what he does not want, and to explain that to the people of West Virginia and America.”

He later added that “it’s not good enough to be vague” and that a few outliers in the Democratic caucus should not have such power to sway what most Democratic lawmakers and what Biden want.

“I could, in five minutes, go to Chuck Schumer, the Senate majority leader, and say, ‘Chuck, I can’t support this bill unless you have a Medicare-for-all provision.’ But I’m not going to do that,” Sanders said. “It is wrong and it is really not playing fair that one or two people think that they should be able to stop what 48 members of the Democratic caucus want, what the American people want, what the president of the United States wants.”

He added: “Two people do not have a right to sabotage.”


Responding to Sanders, Manchin said in a statement, “Respectfully, Senator Sanders and I share very different policy and political beliefs. As he and I have discussed, Senator Sanders believes America should be moving towards an entitlement society while I believe we should have a compassionate and rewarding society.”

Sanders also said he would “absolutely” like to see more specific demands from Sen. Kyrsten Sinema (D-Ariz.), the other pivotal moderate who has perhaps been more secretive in public about her views on the reconciliation package. But the bulk of Sanders’s frustration was clearly reserved for Manchin.

In his news conference Wednesday, Sanders also made clear that he was not willing to concede that the agreed-upon top-line spending level of $3.5 trillion would have to come down, even as Biden has been telling Democratic lawmakers in recent days that the package will have to shrink to about $2 trillion.
Ik begrijp het wel dat Manchin zo vaag is. Hij, Sinema en ook de republikeinen hebben het idd veel liever over de hoogte van het bedrag dan over de specifieke doelen die achter dat bedrag zitten zoals @SnertMetChoco aangeeft. Want als hij moet praten over welk bedrag eraf moet per specifiek doel wordt het een stuk lastiger om zijn kiezers uit te leggen dat ze daartegen moeten zijn. Het zijn immers (ook onder de bevolking van WV) buitengewoon populaire verbeteringen? De nadruk steeds leggen op de hoogte van het bedrag verkoopt een stuk makkelijker.

De doelen van reconciliation/budget bill (oftewel het partisan deel van Biden's BBB/ Infrastructure Plan) :



:! Eigenlijk zou er gewoon een openbaar debat tussen Sanders en Manchin moeten komen zodat iedereen zijn eigen conclusie kan trekken

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 07-10-2021 05:09:13 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 7 oktober 2021 @ 08:09:36 #275
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_201666977
quote:
6s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 04:15 schreef Kijkertje het volgende:
Een gefrustreerde Bernie Sanders in zijn persco:


Waarin Sanders (op 13 min.) ook aangeeft dat Manchin vaag is in zijn eisen. Hij geeft wel een bedrag aan (1,5 biljoen) voor de reconciliation bill maar niet hoeveel hij specifiek wil korten op de afzonderlijke doelen in de bill zodat daarover onderhandeld kan worden om tot een compromis te komen.

"It's not good enough to be vague!" aldus Sanders

Sanders, exasperated with Manchin's demands, presses senator for specifics on Biden's domestic agenda
[..]
Ik begrijp het wel dat Manchin zo vaag is. Hij, Sinema en ook de republikeinen hebben het idd veel liever over de hoogte van het bedrag dan over de specifieke doelen die achter dat bedrag zitten zoals @:SnertMetChoco aangeeft. Want als hij moet praten over welk bedrag eraf moet per specifiek doel wordt het een stuk lastiger om zijn kiezers uit te leggen dat ze daartegen moeten zijn. Het zijn immers (ook onder de bevolking van WV) buitengewoon populaire verbeteringen? De nadruk steeds leggen op de hoogte van het bedrag verkoopt een stuk makkelijker.

De doelen van reconciliation/budget bill (oftewel het partisan deel van Biden's BBB/ Infrastructure Plan) :

[ afbeelding ]

:! Eigenlijk zou er gewoon een openbaar debat tussen Sanders en Manchin moeten komen zodat iedereen zijn eigen conclusie kan trekken
Ipv elkaar de tent uit te vechten en met modder te gooien in het openbaar kunnen ze hun bills beter opknippen in kleinere stukken. Erdoor knallen zodat het uitstraalt dat ze veel voor elkaar krijgen en ze veel talking points hebben. Teveel mensen profiteren hiervan en teveel goodwill valt er te winnen.
Gaat het niet op manier 1, dan op manier 2.
Democraten zijn gewoon geen republikeinen. Die hadden de filibuster allang om zeep geholpen als het hun beter uitkwam. Op dag 1 als het moest.
Ik kan Manchin ook niet uitstaan maar zorg dat je erdoor knalt waar je het wel over eens bent en ga dan onderhandelen over de rest. Nu heb je feitelijk niks. Geen beleid, geen talking points, geen goodwill en succes.

Maar...ik heb eigenlijk ook wel alle vertrouwen in Biden dat hij dit glad strijkt.
pi_201667411
Fingers crossed voor de U.S. of A. Yeah, United. 🇺🇸
pi_201676177
Rapport van de SJC over Trump's pogingen de uitslag van de verkiezingen te herroepen:

Senate Judiciary's 394-page report entitled:

"How the Former President and His Allies Pressured DOJ to Overturn the 2020 Election."

twitter

twitter

twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 7 oktober 2021 @ 22:43:08 #278
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201676577
quote:
6s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 22:20 schreef Kijkertje het volgende:
Rapport van de SJC over Trump's pogingen de uitslag van de verkiezingen te herroepen:

Senate Judiciary's 394-page report entitled:

"How the Former President and His Allies Pressured DOJ to Overturn the 2020 Election."

[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Maar niks strafbaars dus?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201676713
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 22:43 schreef zalkc het volgende:

[..]
Maar niks strafbaars dus?
Wsl wel, staat er toch? 18 USC 610 bijv en er was nog een artikel dat hij overtreden zou kunnen hebben.

Moet allemaal nog wel voor een rechter aangetoond worden natuurlijk en het is de vraag of ze bereid zijn een ex-president te vervolgen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201677732
Meer subpoenas van het Jan 6th Committee:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201677755
Er is gestemd over het tijdelijk verhogen van de debt ceiling:

twitter

twitter


Over twee maanden dus weer hetzelfde probleem:

twitter


Schumer:

twitter


[ Bericht 34% gewijzigd door Kijkertje op 08-10-2021 02:29:23 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:20:46 #282
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201681016
Tussentijdse update van de Jucidiary Cmt.
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:32:43 #283
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201683053
Arresteer die man maar.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:29:50 #284
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201683636
De reden is dat hij denkt dat Biden gaat zeggen dat het onder EP valt. Detail: Bannon werkte niet voor de overheid.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:12:52 #285
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_201685515
twitter


Rick Wilson(Lincoln Project) had info dat er geen consequenties zaten aan het negeren van de deadline door Bannon et al. Die trok even flink van leer. En terecht. Ze lachen de commissie toch al uit en dit zou ze een vrijbrief geven om door te gaan met de ondermijning van de democratie.

Maarrrr..Liz Cheney beweert anders. Er komen consequenties...ik ben benieuwd. Als ze het laten gaan kunnen ze de commissie wel opdoeken.

Het mooiste en beste zou natuurlijk zijn dat ze Bannon aan die vette manen door de straten slepen bij zijn arrestatie! ;)
pi_201689205
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 20:12 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ twitter ]

Rick Wilson(Lincoln Project) had info dat er geen consequenties zaten aan het negeren van de deadline door Bannon et al. Die trok even flink van leer. En terecht. Ze lachen de commissie toch al uit en dit zou ze een vrijbrief geven om door te gaan met de ondermijning van de democratie.

Maarrrr..Liz Cheney beweert anders. Er komen consequenties...ik ben benieuwd. Als ze het laten gaan kunnen ze de commissie wel opdoeken.

Het mooiste en beste zou natuurlijk zijn dat ze Bannon aan die vette manen door de straten slepen bij zijn arrestatie! ;)
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201690555
En weer terug bij af. Abortus is nu weer verboden in Texas :')

twitter

twitter

twitter


[ Bericht 67% gewijzigd door Kijkertje op 09-10-2021 04:38:07 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201690578
Wat is er mis met ook duidelijke voorlichting en beter verkrijgen van voorbehoedsmiddelen?
Blijkbaar is daar een fors tekort aan?
pi_201690582
Tja, wat is er mis met abortus? Jammer dat er zoveel halve gare gelovigen zijn die pro-life claimen te zijn.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_201690602
Ziek.
twitter
pi_201690608
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 05:08 schreef OMG het volgende:
Tja, wat is er mis met abortus? Jammer dat er zoveel halve gare gelovigen zijn die pro-life claimen te zijn.
Het is geen voorbehoedsmiddel.
Het is een traumatiserende ingreep, net als het leven daarna voor de vrouw.
Altijd voor jezelf de keus rechtvaardigen, en/of de keus verdedigen voor de buitenwereld.
Neen, ik heb nooit een abortus moeten kiezen. Dankzij adekwate voorbehoedsmiddelen.
pi_201690614
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 05:29 schreef AnneX het volgende:

[..]
Het is geen voorbehoedsmiddel.
Het is een traumatiserende ingreep, net als het leven daarna voor de vrouw.
Altijd voor jezelf de keus rechtvaardigen, en/of de keus verdedigen voor de buitenwereld.
Neen, ik heb nooit een abortus moeten kiezen. Dankzij adekwate voorbehoedsmiddelen.
Nou ja, er kan net zo goed een traumatiserende gebeurtenis hebben plaatsgevonden die tot een abortus leidt.

En wat in een geval waar voorbehoedsmiddelen falen en de personen in kwestie nooit een kinderwens hadden?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_201690640
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 05:39 schreef OMG het volgende:

[..]
Nou ja, er kan net zo goed een traumatiserende gebeurtenis hebben plaatsgevonden die tot een abortus leidt.

En wat in een geval waar voorbehoedsmiddelen falen en de personen in kwestie nooit een kinderwens hadden?
Eensch.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De precieze aantallen in Texas ken ik niet. En ik ben níet anti abortus.
Het klinkt alsof het daar als gemeengoed is. Wat is dan de aanleiding? Gebrekkige sexuele voorlichting cq.voorbehoedsmiddelen, misbruik enz.lijkt mij. Dus er moet meer veranderen.

[ Bericht 2% gewijzigd door AnneX op 09-10-2021 06:09:04 ]
pi_201690648
twitter

Een longread. Het boek dat volgt, hoef ik niet (meer) te lezen: https://thefederalist.com(...)thered-him-the-most/
pi_201690661
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 05:57 schreef AnneX het volgende:

[..]
Eensch.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De precieze aantallen in Texas ken ik niet. En ik ben níet anti abortus.
Het klinkt alsof het daar als gemeengoed is. Wat is dan de aanleiding? Gebrekkige sexuele voorlichting cq.voorbehoedsmiddelen, misbruik enz.lijkt mij. Dus er moet meer veranderen.
Een combinatie van alles helaas. Abortus moet niet kunnen, tegelijkertijd wordt er enorm moeilijk gedaan over het gemakkelijk verkrijgbaar maken van allerlei voorbehoedsmiddelen terwijl tegelijkertijd de middle aged men wel allemaal Viagra moeten kunnen krijgen. Je bedenkt het niet, maar helaas is het wel zo. :'(.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_201691787
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 04:56 schreef AnneX het volgende:
Wat is er mis met ook duidelijke voorlichting en beter verkrijgen van voorbehoedsmiddelen?
Blijkbaar is daar een fors tekort aan?
Meestal gaat anti-abortus wetgeving hand in hand met slechte voorlichting en moeilijke verkrijgbaarheid van voorbehoedsmiddelen. Anti-abortus wetgeving betekent immers dat religieuze wappies min of meer aan de macht zijn en die zijn ook tegen seks-educatie en condooms. Je wacht maar tot na het huwelijk.

Dat is ook de reden dat in landen waar abortus legaal is/wordt, het aantal abortussen daalt juist omdat het ook samengaat met die andere maatregelen. Het is dat ze ideologisch vastgeroest zitten, maar als republikeinen echt begaan waren met foetussen, dan zouden ze abortus legaliseren en seks-educatie bevorderen. Dat redt duizenden baby's.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_201707418
quote:
Biden kan heel goed leven met het strenge migratiebeleid van Trump

Het migratiebeleid van Donald Trump was soms mensonterend. Toch neemt zijn opvolger cruciale delen van dat beleid over. Zo spreekt Joe Biden humane woorden, maar verandert hij het beleid van Trump amper, schrijft Victor Pak.
Incelfrikandel
  Overall beste user 2022 maandag 11 oktober 2021 @ 13:58:22 #298
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201716089
twitter


Geen big-pharma vaccin van 20$, maar hij wil wel iedereen een 2000$ big-pharma kuur geven.
Raar figuur.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:03:16 #299
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201716130
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 18:02 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ik kan daar ook mee leven. Je kunt slechts half Zuid Amerika daar naar binnen laten wandelen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Overall beste user 2022 maandag 11 oktober 2021 @ 16:55:42 #300
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201718211
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 11 oktober 2021 @ 16:56:11 #301
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_201718215
Doei
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')