SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Laten we eerlijk zijn, zijn we daar niet al heel goed aan bezig? Laten zien dat de maatregelen op papier nog bestaan maar dat de werkelijkheid 'schuurt' met de papieren werkelijkheid?quote:Op zondag 5 september 2021 10:11 schreef OProg het volgende:
[..]
Als dat massaal zou gebeuren krijg je door de enorme sociale functie van die clubs een onrust van jewelste in de samenleving. Dus het is een kwestie van met zijn allen een dikke middelvinger opsteken.![]()
Ik hoop dat het zo werkt.quote:Op zondag 5 september 2021 10:11 schreef OProg het volgende:
[..]
Als dat massaal zou gebeuren krijg je door de enorme sociale functie van die clubs een onrust van jewelste in de samenleving. Dus het is een kwestie van met zijn allen een dikke middelvinger opsteken.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Zo werkt het ook.quote:
Er wordt telkens gedreigd met 'handhaving' zodra Hugo weer met een nieuw regeltje komt, maar dat blijkt in de praktijk toch wel mee te vallen. Gemeentes hebben daar ook helemaal geen capaciteit voor joh. En die spelen sowieso vaak een politiek spelletje, want een paar grote lokale bedrijven tegen de schenen schoppen die ook de plaatselijke voetbaltrots steunen, dat wil je ook niet als burgemeester.![]()
Over sportkantines gesproken: kan iemand mij uitleggen waarom we zo panisch blijven doen over het onderwijs, terwijl in die kantines mensen van alle leeftijden ook gewoon door elkaar krioelen het hele weekend door? Daar komen de opaatjes en omaatjes gewoon rechtstreeks in contact met de jeugd.![]()
Op welke manier blijven we panisch doen over het onderwijs? Het verschil lijkt me vooral dat docenten werknemers zijn, en mensen in de sportkantine vrijwilligers.quote:Op zondag 5 september 2021 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
Over sportkantines gesproken: kan iemand mij uitleggen waarom we zo panisch blijven doen over het onderwijs, terwijl in die kantines mensen van alle leeftijden ook gewoon door elkaar krioelen het hele weekend door? Daar komen de opaatjes en omaatjes gewoon rechtstreeks in contact met de jeugd.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Hier kan user @Janneke141 je wel iets over toelichten.quote:Op zondag 5 september 2021 10:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Op welke manier blijven we panisch doen over het onderwijs? Het verschil lijkt me vooral dat docenten werknemers zijn, en mensen in de sportkantine vrijwilligers.![]()
Het feit dat we nog steeds hele basisschoolklassen naar huis sturen, om eens een voorbeeld te geven. Of dat bij herhaling in discussies terugkomt dat we moeten wachten met (vul maar in) omdat de scholen weer open gaan.quote:Op zondag 5 september 2021 10:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Op welke manier blijven we panisch doen over het onderwijs? Het verschil lijkt me vooral dat docenten werknemers zijn, en mensen in de sportkantine vrijwilligers.
Ik kan nog wel even doorgaan, de lijst is lang genoeg. Het is gewoon allemaal zo inconsequent als de neten.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
quote:Op zondag 5 september 2021 10:34 schreef DonDruiper het volgende:
https://www.ad.nl/utrecht(...)r-het-went~a30cdd48/
We zijn verlorenDit kan niet
![]()
Toch knap dat zo'n krant die ene club kan vinden die aan deze idioterie begint. Of zouden ze zelf het AD gebeld hebben?quote:Op zondag 5 september 2021 10:34 schreef DonDruiper het volgende:
We zijn verlorenOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Mag dat eigenlijk als winkel/restaurant/etc. alleen toegang via de coronacheck app?
Bij concerten is dat vanuit de overheid opgelegd dat dat moet, maar een winkel mag dat zelf beslissen om dat in te voeren?![]()
Kan maar zo een publiciteitsstunt zijn inderdaadquote:Op zondag 5 september 2021 10:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Toch knap dat zo'n krant die ene club kan vinden die aan deze idioterie begint. Of zouden ze zelf het AD gebeld hebben?![]()
'het is een must in het kader van het nieuwe normaal'.quote:Op zondag 5 september 2021 10:34 schreef DonDruiper het volgende:
We zijn verloren
WTFTo BG or not to BG!![]()
Publiciteitsstunt dus. Dit neemt verder niemand serieus.quote:Op zondag 5 september 2021 10:45 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
'het is een must in het kader van het nieuwe normaal'.
WTF![]()
Jongens, lees de laatste alinea even. Dat is toch duidelijk ironisch
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Die opmerking misschien. Maar de club is bloedserieus:quote:Op zondag 5 september 2021 10:51 schreef Drekkoning het volgende:
Jongens, lees de laatste alinea even. Dat is toch duidelijk ironisch
https://www.brederodes.nl/728/corona/Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik zou per direct mijn lidmaatschap opzeggen.quote:Op zondag 5 september 2021 10:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die opmerking misschien. Maar de club is bloedserieus:
https://www.brederodes.nl/728/corona/Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik ook.quote:Op zondag 5 september 2021 11:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik zou per direct mijn lidmaatschap opzeggen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Corona check en alsnog een vaste zitplaats in de kantinequote:Flikker toch een eind op joh.
Kan een bestuur van een vereniging overigens zomaar zo'n check verplichten zonder akkoord van de leden? Sowieso wel een interessante vraag ivm de plannetjes van Hugo. En je sportpark aanmerken als 'evenement'. Volgens mij kan dat ook helemaal niet zomaar juridisch, want dan zou je officieel ook telkens een vergunning nodig hebben.
Een goede jurist schiet volgens mij aan alle kanten gaten in dit soort opzetjes.
[ Bericht 9% gewijzigd door WheeledWarrior op 05-09-2021 11:14:57 ]![]()
Kennelijk werken hee veel mensen er goed aan mee, aangezien het een succes was. Ik denk dat dat ook een van de problemen is.quote:Op zondag 5 september 2021 11:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik zou per direct mijn lidmaatschap opzeggen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Dat is ook wat me in Frankrijk opvalt. Volle terrassen en geen gezeik. Iedereen laat even zijn code scannen als ze gaan zitten en over tot de orde van de dag.quote:Op zondag 5 september 2021 11:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kennelijk werken hee veel mensen er goed aan mee, aangezien het een succes was. Ik denk dat dat ook een van de problemen is.
Denk echt dat de mensen die hier principieel consequenties aan verbinden zwaar in de minderheid zijn en Fok! ook niet representatief is.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Het is toch ook heel laagdrempelig? Dat is het probleem ook niet. Alleen met virusbestrijding heeft het allemaal al lang weinig meer te maken.quote:Op zondag 5 september 2021 11:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is ook wat me in Frankrijk opvalt. Volle terrassen en geen gezeik. Iedereen laat even zijn code scannen als ze gaan zitten en over tot de orde van de dag.
Denk echt dat de mensen die hier principieel consequenties aan verbinden zwaar in de minderheid zijn en Fok! ook niet representatief is.![]()
Mee eens, maar juist door die laagdrempeligheid zie je dat mensen niet massaal wegblijven, lidmaatschappen of abonnementen opzeggen, etc.quote:Op zondag 5 september 2021 11:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is toch ook heel laagdrempelig? Dat is het probleem ook niet. Alleen met virusbestrijding heeft het allemaal al lang weinig meer te maken.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
En zijn mss ook wel mensen die het juist wel fijn vinden om zonder ongevaccineerden op zo'n plek te kunnen zijn.quote:Op zondag 5 september 2021 11:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is toch ook heel laagdrempelig? Dat is het probleem ook niet. Alleen met virusbestrijding heeft het allemaal al lang weinig meer te maken."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Precies dit.quote:Op zondag 5 september 2021 11:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Corona check en alsnog een vaste zitplaats in de kantineFlikker toch een eind op joh.
Kan een bestuur van een vereniging overigens zomaar zo'n check verplichten zonder akkoord van de leden? Sowieso wel een interessante vraag ivm de plannetjes van Hugo. En je sportpark aanmerken als 'evenement'. Volgens mij kan dat ook helemaal niet zomaar juridisch, want dan zou je officieel ook telkens een vergunning nodig hebben.
Een goede jurist schiet volgens mij aan alle kanten gaten in dit soort opzetjes.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Of je blijft gewoon lekker thuis als je daar zelfs na je prikken nog zo bang voor bent.quote:Op zondag 5 september 2021 11:23 schreef capricia het volgende:
[..]
En zijn mss ook wel mensen die het juist wel fijn vinden om zonder ongevaccineerden op zo'n plek te kunnen zijn.![]()
Nee, zo werkt dat niet. Het is juist de bedoeling dat anderen thuisblijven.quote:Op zondag 5 september 2021 11:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of je blijft gewoon lekker thuis als je daar zelfs na je prikken nog zo bang voor bent.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Het spijt me voor je.quote:Op zondag 5 september 2021 11:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of je blijft gewoon lekker thuis als je daar zelfs na je prikken nog zo bang voor bent.
Het lijkt er meer op dat de ongevaccineerden niet welkom zijn."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja. Zo ziet het er wel maar uit.quote:Op zondag 5 september 2021 11:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, zo werkt dat niet. Het is juist de bedoeling dat anderen thuisblijven."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik doe er niet aan mee in elk geval.quote:Op zondag 5 september 2021 11:16 schreef Drekkoning het volgende:
Denk echt dat de mensen die hier principieel consequenties aan verbinden zwaar in de minderheid zijn en Fok! ook niet representatief is.
Komende week nog lekker ergens uit eten zonder gezeik en dan zie ik het allemaal wel. Opdonderen met het testen voor toegang.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Gezien de tendens hebben Hugo en Mark daar geen mening over en laten ze dat aan de rechter.quote:Op zondag 5 september 2021 10:45 schreef Momo het volgende:
Mag dat eigenlijk als winkel/restaurant/etc. alleen toegang via de coronacheck app?
Bij concerten is dat vanuit de overheid opgelegd dat dat moet, maar een winkel mag dat zelf beslissen om dat in te voeren?
Waarmee ze natuurlijk impliciet aangeven het allemaal wel best te vinden.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Ik was beetje offline afgelopen week maar is dat al besloten dat dat gaat gebeuren?quote:Op zondag 5 september 2021 11:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik doe er niet aan mee in elk geval.
Komende week nog lekker ergens uit eten zonder gezeik en dan zie ik het allemaal wel. Opdonderen met het testen voor toegang.
Niet dat ik ook maar verwacht dat het anders gaat lopen hoor. Maar die onzin heeft niets met effectieve virusbestrijding te maken dus weg ermee
Er worden een paar mensen heel rijk van, een aantal meer heeft hun politieke angsten zo onder controle en draagt geen verantwoordelijkheid voor uitbraakjes meer en iedereen in Nederland ervaart ongemak en betaalt ervoor
Hoe kan dit zo ver komen en waar blijft de logica in het beredeneren van allesOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nog niet besloten, het was eerst vanaf 20 september en bij een capaciteit van meer dan 75 personen.quote:Op zondag 5 september 2021 11:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik was beetje offline afgelopen week maar is dat al besloten dat dat gaat gebeuren?
Niet dat ik ook maar verwacht dat het anders gaat lopen hoor. Maar die onzin heeft niets met effectieve virusbestrijding te maken dus weg ermee
Er worden een paar mensen heel rijk van, een aantal meer heeft hun politieke angsten zo onder controle en draagt geen verantwoordelijkheid voor uitbraakjes meer en iedereen in Nederland ervaart ongemak en betaalt ervoor
Hoe kan dit zo ver komen en waar blijft de logica in het beredeneren van alles
Dat werd de 25ste, want er moest wetgeving aangepast worden.
Deze week werd bekend dat ze dat aantal van 75 achterwege wilde laten. Dus overal testen voor toegang of qr vinkje. Daarover moet nog beslist worden. Geloof de 14de.
Wat mij nog meer zorgen baart is het geplug deze week dat werkgevers je vaccinatiestatus zouden moeten weten. Dat is echt een glijdende schaal waar we ver, heel ver(!!) vandaan moeten blijven.
En ik vrees dat dat er ook gewoon gaat komen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Het is deels ook gewoon een beetje een elitist reactie. Sommigen vinden het leuk om zichzelf beter te vinden dan iemand anders.quote:Op zondag 5 september 2021 11:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of je blijft gewoon lekker thuis als je daar zelfs na je prikken nog zo bang voor bent.Grootste onzin dat ze er nu mee komen. Ik zag het van mijlenver aankomen hoor, maar het is toch van de zotte dat we de hele zomer rustig naar een terras konden en dat dat nu opeens (terwijl de cijfers niet stijgen/er geen hele grote druk is in de zorg, er is dus geen aanleiding) nodig is om zo'n pas te tonen. Heeft inderdaad niks meer met virusbestrijding te maken. Puur controle uitoefenen.quote:Op zondag 5 september 2021 11:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik was beetje offline afgelopen week maar is dat al besloten dat dat gaat gebeuren?
Hoe kan dit zo ver komen en waar blijft de logica in het beredeneren van alles![]()
Dit dus. En daarom weiger ik er principieel aan mee te werken. Het slaat nergens op.quote:Op zondag 5 september 2021 11:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zag het van mijlenver aankomen hoor, maar het is toch van de zotte dat we de hele zomer rustig naar een terras konden en dat dat nu opeens (terwijl de cijfers niet stijgen/er geen hele grote druk is in de zorg, er is dus geen aanleiding) nodig is om zo'n pas te tonen. Heeft inderdaad niks meer met virusbestrijding te maken. Puur controle uitoefenen.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Het vervelende is dat de drang om leuke dingen te kunnen doen groter is bij mensen dan de principes die ze er op aan houden. Ik ben er enorm fel op tegen en vind het de grootste onzin, maar ik ben wel gevaccineerd, dus als wij uit eten willen of naar de film willen...tja. Dan maar gewoon laten zien, anders heb ik er alleen mezelf mee. En helaas denken veel mensen op die manier. Waardoor het kabinet juist kan gaan denken dat de bevolking er achter staat. Terwijl ze prima weten dat dat de reactie gaat zijn op zo'n pas. Mensen maken er toch wel gebruik van. Ze scheppen een vals dilemma; mensen denken dat het of op deze manier moet, en dat het anders helemaal niet kan. Terwijl we gewoon terug zouden kunnen naar een situatie zonder maatregelen; er is helemaal geen aanleiding om nu stapjes terug te gaan zetten.quote:Op zondag 5 september 2021 11:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit dus. En daarom weiger ik er principieel aan mee te werken. Het slaat nergens op.![]()
Checkquote:Op zondag 5 september 2021 11:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit dus. En daarom weiger ik er principieel aan mee te werken. Het slaat nergens op.
En dank voor je samenvatting trouwens, daarom hou ik van Fok. Elkaar bijpraten en fijne discussies![]()
Ik mis alleen het borreltje en proosten erbij, maar zal dat in gedachten doen. alcoholvrij nog maar even gezien de tijd
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Daarom gaat dit ook heel bewust zo traag en in kleine stapjesquote:Op zondag 5 september 2021 11:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het vervelende is dat de drang om leuke dingen te kunnen doen groter is bij mensen dan de principes die ze er op aan houden. Ik ben er enorm fel op tegen en vind het de grootste onzin, maar ik ben wel gevaccineerd, dus als wij uit eten willen of naar de film willen...tja. Dan maar gewoon laten zien, anders heb ik er alleen mezelf mee. En helaas denken veel mensen op die manier. Waardoor het kabinet juist kan gaan denken dat de bevolking er achter staat. Terwijl ze prima weten dat dat de reactie gaat zijn op zo'n pas. Mensen maken er toch wel gebruik van. Ze scheppen een vals dilemma; mensen denken dat het of op deze manier moet, en dat het anders helemaal niet kan. Terwijl we gewoon terug zouden kunnen naar een situatie zonder maatregelen; er is helemaal geen aanleiding om nu stapjes terug te gaan zetten.
Wennen aan en meegroeien met de maatregelen
Waarom het zinnig is is bijzaak
De kern van het probleem wordt mooi omzeildOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Testen voor toegang zal voor mij als gevaccineerde ook lastiger worden.quote:Op zondag 5 september 2021 11:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Komende week nog lekker ergens uit eten zonder gezeik en dan zie ik het allemaal wel. Opdonderen met het testen voor toegang.
Zolang het gaat om vaccinatiebewijs heb ik er minder moeite mee.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
![]()
Klap in het gezicht van de zorg.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Erg mooi. Hopelijk hebben die mensen allemaal een topdag.quote:![]()
Eensgezinden onder elkaar is vaak garant voor een topdag natuurlijk.quote:Op zondag 5 september 2021 11:59 schreef Oriente het volgende:
[..]
Erg mooi. Hopelijk hebben die mensen allemaal een topdag.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
quote:Op zondag 5 september 2021 11:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Check
En dank voor je samenvatting trouwens, daarom hou ik van Fok. Elkaar bijpraten en fijne discussies![]()
Ik mis alleen het borreltje en proosten erbij, maar zal dat in gedachten doen. alcoholvrij nog maar even gezien de tijd![]()
![]()
Ik ben drie weken geleden wat gaan eten in Kleve; met mondkapje op het restaurant in, bij binnenkomst je vaccinatiestatus laten controleren, aan tafel nog een keer en desondanks ook nog je contactgegevens moeten achter laten. We hebben daarna maar besloten de horeca links te laten liggen, geen zin in die Stasi-achtige controledrang.quote:Op zondag 5 september 2021 11:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Komende week nog lekker ergens uit eten zonder gezeik en dan zie ik het allemaal wel. Opdonderen met het testen voor toegang.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Vergelijkbaar met Zandvoort. Hopelijk hebben ze zowel in Zandvoort als ook in Amsterdam allemaal een leuke dag! Aan het weer zal het niet liggen.quote:![]()
Complete waanzin.quote:Op zondag 5 september 2021 12:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik ben drie weken geleden wat gaan eten in Kleve; met mondkapje op het restaurant in, bij binnenkomst je vaccinatiestatus laten controleren, aan tafel nog een keer en desondanks ook nog je contactgegevens moeten achter laten. We hebben daarna maar besloten de horeca links te laten liggen, geen zin in die Stasi-achtige controledrang.![]()
waar gaat het protest over?quote:Op zondag 5 september 2021 12:39 schreef Johannes788 het volgende:
Mooi druk in Amsterdam. Ik als gevaccineerde ben trots dat het zo druk is in Amsterdam qua protest!![]()
hebben ze allemaal een QR code net als in Zandvoort?quote:Op zondag 5 september 2021 12:03 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met Zandvoort. Hopelijk hebben ze zowel in Zandvoort als ook in Amsterdam allemaal een leuke dag! Aan het weer zal het niet liggen.![]()
Nou K3 was top jongens. Qr code uit de app werkte beter dan de qr code om de parkeerkosten te betalen
Zonder wrijving geen glans![]()
Is dat in Zandvoort dan zo goed gecontroleerd? En hoe zijn al die mensen in Zandvoort gekomen? Allemaal in eigen auto? Ik vermoed van niet. En zijn de QR codes dan in de trein of bus ook al gecontroleerd?quote:Op zondag 5 september 2021 12:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
hebben ze allemaal een QR code net als in Zandvoort?![]()
Dat is natuurlijk vooral een theoretische exercitie. Als je weet dat je zonder QR geweigerd wordt aan de poort kun je er gerust van uitgaan dat 99% van die menigte gewoon een QR heeft…quote:Op zondag 5 september 2021 12:50 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Is dat in Zandvoort dan zo goed gecontroleerd? En hoe zijn al die mensen in Zandvoort gekomen? Allemaal in eigen auto? Ik vermoed van niet. En zijn de QR codes dan in de trein of bus ook al gecontroleerd?zie email 27 oktober![]()
op het circuit wordt goed gecontroleerd heb ik van meerdere bezoekers gehoord, als jij denkt dat er mensen zonder QR code de trein stappen gewoon omdat ze het leuk om eens naar Zandvoort te treinen omdat het lekker druk is dan houdt het wel een beetje opquote:Op zondag 5 september 2021 12:50 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Is dat in Zandvoort dan zo goed gecontroleerd? En hoe zijn al die mensen in Zandvoort gekomen? Allemaal in eigen auto? Ik vermoed van niet. En zijn de QR codes dan in de trein of bus ook al gecontroleerd?![]()
Ne. Op straffe van een half jaar hechtenis.quote:Op zondag 5 september 2021 10:45 schreef Momo het volgende:
Bij concerten is dat vanuit de overheid opgelegd dat dat moet, maar een winkel mag dat zelf beslissen om dat in te voeren?zie email 27 oktober![]()
Waarom, als ik naar het voetbalstadion ga wordt dat toch ook pas bij het stadion gecontroleerd.quote:Op zondag 5 september 2021 12:50 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Is dat in Zandvoort dan zo goed gecontroleerd? En hoe zijn al die mensen in Zandvoort gekomen? Allemaal in eigen auto? Ik vermoed van niet. En zijn de QR codes dan in de trein of bus ook al gecontroleerd?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik zou aangifte doen van overtreding van artikel 58ra lid 10 jo. 68bis lid 3 wet publieke gezondheid. Zonder door de overheid gestelde regels gebruik maken van coronacheck in publieke ruimtes is gewoonweg strafbaar.quote:Op zondag 5 september 2021 11:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik zou per direct mijn lidmaatschap opzeggen.zie email 27 oktober![]()
Het stond ook in dat stuk uit het FD wat ik vanochtend heb gepost. Mensen willen gewoon geen coronagezeik meer. Dat daarvoor nu tussen de bedrijven door basale grondrechten als medische privacy moeten worden geslachtofferd, zonder brede maatschappelijke discussie over de wenselijkheid, is voor het gros kennelijk totaal niet relevant.![]()
Jij bent juridisch aardig onderlegd heb ik het idee he. Die discussie die je nu steeds terug ziet komen, over dat mensen eisen dat de eigenaar van het pand waar ze zich bevinden (het werk, restaurant, theater whatever) ongevaccineerden weert. Om een “veilige omgeving” te creren. In hoeverre is zoiets juridisch gezien haalbaar? Kan je dat redelijkerwijs eisen of is zo’n beding kansloos?quote:Op zondag 5 september 2021 13:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou aangifte doen van overtreding van artikel 58ra lid 10 jo. 68bis lid 3 wet publieke gezondheid. Zonder door de overheid gestelde regels gebruik maken van coronacheck in publieke ruimtes is gewoonweg strafbaar.![]()
Wat voor beding precies? Het is heel lastig en gecompliceerd, kijk in publieke ruimtes mag niet niet zomaar coronacheck gebruiken, dat is wel helder. Maar er is ook een groot grijs gebied en definitieve antwoorden zijn er eigenlijk nog maar beperkt.quote:Op zondag 5 september 2021 13:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jij bent juridisch aardig onderlegd heb ik het idee he. Die discussie die je nu steeds terug ziet komen, over dat mensen eisen dat de eigenaar van het pand waar ze zich bevinden (het werk, restaurant, theater whatever) ongevaccineerden weert. Om een “veilige omgeving” te creren. In hoeverre is zoiets juridisch gezien haalbaar? Kan je dat redelijkerwijs eisen of is zo’n beding kansloos?
In zijn algemeenheid geldt dat je de privacy moet afwegen tegen het veiligheidsbelang. Kan het bijvoorbeeld ook veilig op een andere manier (mondkapjes, afstand, kuch scherm, check gesprek(resultaten niet vastleggen, dat heb ik al een keer ergens laten stilleggen)) of is dat onmogelijk? Komen er kwetsbaren of alleen gezonder twintigers etc.zie email 27 oktober![]()
Wie krijgt die hechtenis? Degene die het controleert bij de winkel? De winkelier?quote:Op zondag 5 september 2021 13:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ne. Op straffe van een half jaar hechtenis.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Jij wil het ingewikkeld maken op zondagmiddag? Dat hangt af van de omstandigheden van het geval. De rechtspersoon zelf kan een boete krijgen, maar je zou ook de feitelijk leidinggevende voor de rechter kunnen slepen.quote:Op zondag 5 september 2021 13:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wie krijgt die hechtenis? Degene die het controleert bij de winkel? De winkelier?zie email 27 oktober![]()
De staat bepaalt wie wanneer van welke vorm van vermaak gebruik mag maken en wie wel of niet van regulier onderwijs gebruik mag maken.quote:Op zondag 5 september 2021 12:55 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Goede draad weer. Blij dat het tegengeluid weer breder gaat klinken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ik vroeg me dat gewoon af. Excuses.quote:Op zondag 5 september 2021 13:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij wil het ingewikkeld maken op zondagmiddag? Dat hangt af van de omstandigheden van het geval. De rechtspersoon zelf kan een boete krijgen, maar je zou ook de feitelijk leidinggevende voor de rechter kunnen slepen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Oh geeft niet hoorquote:Op zondag 5 september 2021 13:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vroeg me dat gewoon af. Excuses.Zo was het niet bedoeld.
zie email 27 oktober![]()
Zo klonk de vraag waarmee je je antwoord begon welquote:Op zondag 5 september 2021 13:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh geeft niet hoorZo was het niet bedoeld.
Ik kan me voorstellen dat er in veel gevallen ook maar een pionnetje bij de deur staat om de check te doen, niet degene die opdracht heeft gegeven dat er gecheckt moet worden. Vandaar mijn vraag.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Naast de IC-bezetting, heb ik ook de bezetting op de kliniek eens vergeleken met vorig jaar. Het lijkt erop dat over een week of twee het moment daar gaat zijn dat de bezetting van vorig jaar hoger is dan die van dit jaar.![]()
![]()
Twee weken...quote:Op zondag 5 september 2021 13:38 schreef Tijn het volgende:
Naast de IC-bezetting, heb ik ook de bezetting op de kliniek eens vergeleken met vorig jaar. Het lijkt erop dat over een week of twee het moment daar gaat zijn dat de bezetting van vorig jaar hoger is dan die van dit jaar.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Wat ongelukkig geformuleerd wellicht. Laat ik hem platslaan. Kan ik van mijn werkgever eisen dat hij mij een werkplek zonder ongevaccineerden biedt? Houdt zoiets stand bij de rechter?quote:Op zondag 5 september 2021 13:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat voor beding precies? Het is heel lastig en gecompliceerd, kijk in publieke ruimtes mag niet niet zomaar coronacheck gebruiken, dat is wel helder. Maar er is ook een groot grijs gebied en definitieve antwoorden zijn er eigenlijk nog maar beperkt.
In zijn algemeenheid geldt dat je de privacy moet afwegen tegen het veiligheidsbelang. Kan het bijvoorbeeld ook veilig op een andere manier (mondkapjes, afstand, kuch scherm, check gesprek(resultaten niet vastleggen, dat heb ik al een keer ergens laten stilleggen)) of is dat onmogelijk? Komen er kwetsbaren of alleen gezonder twintigers etc.
Dat er zo’n zaak komt is natuurlijk een kwestie van weken. Persoonlijk lijkt het me vrij onredelijk maar op basis van wat ik lees lijkt er verrassend veel draagvlak voor deze gedachtegang te zijn.![]()
Yorick is volgens mij een beetje klaar met het Red Team, ook getuige een paar van zijn tweets vorige week. Wie weet, misschien demonstreert ie wel meequote:Op zondag 5 september 2021 13:51 schreef Pino112 het volgende:
Wat doet wappie Yorick daar in Amsterdam?
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2021 13:53:22 ]![]()
Ach nu het bastion Australi is gevallen, hebben die gasten misschien ook ingezien dat dat zero covid nergens op slaat. Beter ten halve gekeerd.quote:Op zondag 5 september 2021 13:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Yorick is volgens mij een beetje klaar met het Red Team, ook getuige een paar van zijn tweets vorige week. Wie weet, misschien demonstreert ie wel mee![]()
Eh... woont-ie daar niet gewoon?quote:Op zondag 5 september 2021 13:51 schreef Pino112 het volgende:
Wat doet wappie Yorick daar in Amsterdam?![]()
Ach, laat het maar ploffen nu ook. Laat maar heel duidelijk zien dat niemand zich meer aan die belachelijke regeltjes houdt en dat linksom of rechtsom het 20 september (of 25 september) gewoon over is.quote:Op zondag 5 september 2021 13:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ach nu het bastion Australi is gevallen, hebben die gasten misschien ook ingezien dat dat zero covid nergens op slaat. Beter ten halve gekeerd.![]()
Niet zo realistisch doen. Hij zit/zat bij het Red Team dus hij komt niet buiten. Duh.quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2021 13:58:40 ]![]()
Mag een niet gevaccineerde wel thuisbezorgd laten komen of is dat ook niet im frage? Waarom mogen ze dan wel de Appie?. En dan zeker over mn avocado's heen hoesten? Denk dat het beter is dat we ze gewoon laten verhongeren, hoor. Je moet dit breder gaan trekken want ze enkel weren bij de horeca is niet afdoende, geef ik je op een briefje.
En mag je als werknemer vrager naar de vaccinatiestatus van je werkgever? En mag je nu aan alle vollere types vragen hoe ver ze in de zwangerschap zijn?
Levensvragen! Had ze liever niet gehad maar het is niet anders.Go hard or go home![]()
Oh ja, die types die zo pro lockdown zijn maar wel een ander een broodje laten smeren elders.quote:Op zondag 5 september 2021 13:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet zo realistisch doen. Hij zit/zat bij het Red Team dus hij komt niet buiten. Duh.
BLIJF DAN BINNEN!!!
Go hard or go home![]()
De werkgever van die Thuisbezorgd-bezorger moet een veilige werklocatie kunnen garanderen, dus misschien wel met testen voor toegang. Dat de bezorger je eten komt brengen en je even je QR code moet scannen voor je het krijgt. Geen QR code of geen groen vinkje? Pech, je krijgt je eten niet.quote:Op zondag 5 september 2021 13:59 schreef Noek het volgende:
Mag een niet gevaccineerde wel thuisbezorgd laten komen of is dat ook niet im frage? Waarom mogen ze dan wel de Appie?. En dan zeker over mn avocado's heen hoesten? Denk dat het beter is dat we ze gewoon laten verhongeren, hoor. Je moet dit breder gaan trekken want ze enkel weren bij de horeca is niet afdoende, geef ik je op een briefje.
En mag je als werknemer vrager naar de vaccinatiestatus van je werkgever? En mag je nu aan alle vollere types vragen hoe ver ze in de zwangerschap zijn?
Levensvragen! Had ze liever niet gehad maar het is niet anders.![]()
quote:Op zondag 5 september 2021 14:00 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja maar dan kan je ook gewoon thuisblijven ipv je begeven tussen de wappies.![]()
Het siert hem wel dat hij buiten z’n echokamer komt.quote:
Beter dan die reageerder die lijkt te vinden dat je andersdenkenden geen podium moet bieden.![]()
Je hebt recht op een veilige werkplek. Maar recht op een werkplek vol gevaccineerden? Ik betwijfel het ten zeerste. Op dit moment zitje sowieso nog met de privacywet maar ook los daar van. Er zijn andere maatregelen denkbaar (afstand, spat scherm etc.) en ik denk dat je veilig moet duiden als “geen hoger risico dan in de rest van de maatschappij”. Ik bedoel je kunt ook Corona krijgen in de supermarkt.quote:Op zondag 5 september 2021 13:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat ongelukkig geformuleerd wellicht. Laat ik hem platslaan. Kan ik van mijn werkgever eisen dat hij mij een werkplek zonder ongevaccineerden biedt? Houdt zoiets stand bij de rechter?
Dat er zo’n zaak komt is natuurlijk een kwestie van weken. Persoonlijk lijkt het me vrij onredelijk maar op basis van wat ik lees lijkt er verrassend veel draagvlak voor deze gedachtegang te zijn.zie email 27 oktober![]()
Uiteindelijk kom je uit bij een discussie over de definitie van een veilige werkplek.quote:Op zondag 5 september 2021 14:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je hebt recht op een veilige werkplek. Maar recht op een werkplek vol gevaccineerden? Ik betwijfel het ten zeerste. Op dit moment zitje sowieso nog met de privacywet maar ook los daar van. Er zijn andere maatregelen denkbaar (afstand, spat scherm etc.) en ik denk dat je veilig moet duiden als “geen hoger risico dan in de rest van de maatschappij”. Ik bedoel je kunt ook Corona krijgen in de supermarkt.
En dan vraag ik me inderdaad af of het weigeren van ongevaccineerden helemaal in lijn is met de beginselen van proportionaliteit en subsidiariteit. Maar dat moet de rechter dan gaan beoordelen.![]()
Ik denk dat dat is waar het mank gaat. Werkgevers hoor je nu al zeggen dat mensen die niet gevaccineerd zijn thuis kunnen werken. Op werkplekken waar je niet thuis kunt werken is op dat moment de arbeidsrelatie gelijk al verstoord.quote:Op zondag 5 september 2021 14:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je hebt recht op een veilige werkplek. Maar recht op een werkplek vol gevaccineerden? Ik betwijfel het ten zeerste. Op dit moment zitje sowieso nog met de privacywet maar ook los daar van. Er zijn andere maatregelen denkbaar (afstand, spat scherm etc.) en ik denk dat je veilig moet duiden als “geen hoger risico dan in de rest van de maatschappij”. Ik bedoel je kunt ook Corona krijgen in de supermarkt.![]()
Ja gut ik hou dat op blufpoker, een beetje gratis reclame op het journaal. Want ze zeggen er meteen achteraan dat ze het niet gaan controlerenquote:Op zondag 5 september 2021 14:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat dat is waar het mank gaat. Werkgevers hoor je nu al zeggen dat mensen die niet gevaccineerd zijn thuis kunnen werken. Op werkplekken waar je niet thuis kunt werken is op dat moment de arbeidsrelatie gelijk al verstoord.zie email 27 oktober![]()
Ik denk dat je wat werkgevers betreft gelijk hebt. Maar VNO-NCW en MKB Nederland lijken bloedserieus te zijn.quote:Op zondag 5 september 2021 14:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja gut ik hou dat op blufpoker, een beetje gratis reclame op het journaal. Want ze zeggen er meteen achteraan dat ze het niet gaan controleren![]()
Met de huidige personeelstekorten en gatenkaasroosters in de zorg is het ook niet heel handig de vaccinatie te verplichten. Ik denk dat er weleens een heel aantal mee gaan stoppen.quote:Op zondag 5 september 2021 14:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat dat is waar het mank gaat. Werkgevers hoor je nu al zeggen dat mensen die niet gevaccineerd zijn thuis kunnen werken. Op werkplekken waar je niet thuis kunt werken is op dat moment de arbeidsrelatie gelijk al verstoord.![]()
Dat denk ik ook. Ik heb het vermoeden dat je er een hele kleine groep mee over de streep gaat trekken maar dat het voor veel mensen de drempel zal zijn waardoor ze helemaal niet meer mee willen doen.quote:Op zondag 5 september 2021 14:29 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
[..]
Met de huidige personeelstekorten en gatenkaasroosters in de zorg is het ook niet heel handig de vaccinatie te verplichten. Ik denk dat er weleens een heel aantal mee gaan stoppen.![]()
Stel dat 100% van de bevolking gevaccineerd zou zijn, zou dan het tonen van een testbewijs per direct zou verdwijnen denk je?quote:Op zondag 5 september 2021 11:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het vervelende is dat de drang om leuke dingen te kunnen doen groter is bij mensen dan de principes die ze er op aan houden. Ik ben er enorm fel op tegen en vind het de grootste onzin, maar ik ben wel gevaccineerd, dus als wij uit eten willen of naar de film willen...tja. Dan maar gewoon laten zien, anders heb ik er alleen mezelf mee. En helaas denken veel mensen op die manier. Waardoor het kabinet juist kan gaan denken dat de bevolking er achter staat. Terwijl ze prima weten dat dat de reactie gaat zijn op zo'n pas. Mensen maken er toch wel gebruik van. Ze scheppen een vals dilemma; mensen denken dat het of op deze manier moet, en dat het anders helemaal niet kan. Terwijl we gewoon terug zouden kunnen naar een situatie zonder maatregelen; er is helemaal geen aanleiding om nu stapjes terug te gaan zetten.![]()
Die denken op de stoel van de overheid te moeten gaan zitten.quote:Op zondag 5 september 2021 14:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat je wat werkgevers betreft gelijk hebt. Maar VNO-NCW en MKB Nederland lijken bloedserieus te zijn.
Al anderhalf jaar draaien tig werkplekken waar fysieke aanwezigheid nodig is en afstand houden niet te doen is gewoon door, en nu wordt het opeens een probleem zeker. Het is gewoon irritant politiek correct gedrag.I'll give you something to do![]()
Nope, want een pandemie werkt niet met nationaal specifiek beleidquote:Op zondag 5 september 2021 14:32 schreef Za het volgende:
[..]
Stel dat 100% van de bevolking gevaccineerd zou zijn, zou dan het tonen van een testbewijs per direct zou verdwijnen denk je?
De rest van de wereld is nog lang niet enigszins ok gevaccineerd. Dat duurt decenniaOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Niet alleen dat.quote:Op zondag 5 september 2021 14:31 schreef chratnox het volgende:
Dat denk ik ook. Ik heb het vermoeden dat je er een hele kleine groep mee over de streep gaat trekken maar dat het voor veel mensen de drempel zal zijn waardoor ze helemaal niet meer mee willen doen.
Er zijn veel ongevaccineerden die juist omdat ze ongevaccineerd zijn alle veiligheidsregels in acht nemen, niet op vakantie gaan, geen ouderen bezoeken zonder sneltestje en mondkapje, mondkapje op in de supermarkt, de fiets pakken ipv het OV, buiten trainen ipv in de sportschool etc.
Deze groep wordt weggezet als immorele schoften.
Dat is ontzettend demotiverend, vooral omdat een gevaccineerde onder het mom van 'het is mooi geweest', verdere veiligheidsmaatregelen aan de laars lapt.
Dit werkt op meer dan 1 manier averechts.![]()
Maar stel we laten alleen gevaccineerden het land binnen. En de bevolking is 100% gevaccineerd.quote:Op zondag 5 september 2021 14:39 schreef Molo het volgende:
Nope, want een pandemie werkt niet met nationaal specifiek beleid
De rest van de wereld is nog lang niet enigszins ok gevaccineerd. Dat duurt decennia
Zou het moeten tonen van een testbewijs dan stoppen denk je?![]()
Dragers van deze variant zijn echter gemakkelijk te herkennen aan hun gare brilmontuur. De WHO onderzoekt nog of deze variant in staat is regels te omzeilen.quote:Op zondag 5 september 2021 14:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die Bernhardvariant is al duidelijk zichtbaar.![]()
quote:Op zondag 5 september 2021 12:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk vooral een theoretische exercitie. Als je weet dat je zonder QR geweigerd wordt aan de poort kun je er gerust van uitgaan dat 99% van die menigte gewoon een QR heeft…Diezelfde QR code die bij muziekevenementen plots niet meer genoeg zijn?quote:Op zondag 5 september 2021 12:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
op het circuit wordt goed gecontroleerd heb ik van meerdere bezoekers gehoord, als jij denkt dat er mensen zonder QR code de trein stappen gewoon omdat ze het leuk om eens naar Zandvoort te treinen omdat het lekker druk is dan houdt het wel een beetje op
Ik vind gewoon dat de restricties aan alle kanten rammelen.![]()
We hebben geen scherp bewaakte grenzen in Nederland.quote:Op zondag 5 september 2021 14:41 schreef Za het volgende:
[..]
Maar stel we laten alleen gevaccineerden het land binnen. En de bevolking is 100% gevaccineerd.
Zou het moeten tonen van een testbewijs dat stoppen denk je?
Dat betekent nogal wat als je dat wilt gaan invoeren.
En nee, dit zou denk ik geen reden kunnen zijn het testbewijs te stoppenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
De variant is communicatief zeer vaardig en is in staat samen te werken met andere cellen. In plaats van zelf de cellen binnen te dringen laat de Bernhardvariant dit graag aan de Deltavariant over. De Deltavariant krijgt dan de schuld waar de Bernhardvariant vrij van blaam is. Tegelijkertijd gaat de Bernhardvariant ACE2-receptoren die hij infecteert verhuren aan de hoogste bieder.quote:Op zondag 5 september 2021 14:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dragers van deze variant zijn echter gemakkelijk te herkennen aan hun gare brilmontuur. De WHO onderzoekt nog of deze variant in staat is regels te omzeilen.![]()
Andere discussie, waarin ik het overigens wel volkomen met je eens ben.quote:Op zondag 5 september 2021 14:43 schreef Morri2 het volgende:
[..]
[..]
Diezelfde QR code die bij muziekevenementen plots niet meer genoeg zijn?
Ik vind gewoon dat de restricties aan alle kanten rammelen.zie email 27 oktober![]()
Het voelt in elk geval als een tweedeling. n die bewust in gang is gezet om niet-gevaccineerden te bewegen zich te laten vaccineren, tegen elke prijs zo lijkt het.quote:Op zondag 5 september 2021 14:40 schreef Za het volgende:
[..]
Niet alleen dat.
Er zijn veel ongevaccineerden die juist omdat ze ongevaccineerd zijn alle veiligheidsregels in acht nemen, niet op vakantie gaan, geen ouderen bezoeken zonder sneltestje en mondkapje, mondkapje op in de supermarkt, de fiets pakken ipv het OV, buiten trainen ipv in de sportschool etc.
Deze groep wordt weggezet als immorele schoften.
Dat is ontzettend demotiverend, vooral omdat een gevaccineerde onder het mom van 'het is mooi geweest', verdere veiligheidsmaatregelen aan de laars lapt.
Dit werkt op meer dan 1 manier averechts.![]()
Hoe kun je dit zeggen wanneer je er vanuit kunt gaan (zie vorig jaar) dat de opnames lijnrecht omhoog lopen een week of 2 na nu.quote:Op zondag 5 september 2021 13:38 schreef Tijn het volgende:
Naast de IC-bezetting, heb ik ook de bezetting op de kliniek eens vergeleken met vorig jaar. Het lijkt erop dat over een week of twee het moment daar gaat zijn dat de bezetting van vorig jaar hoger is dan die van dit jaar.
[ afbeelding ]![]()
Maar wat is nou precies de bedoeling: restaurants met meer dan 75 plekken moet je de vinkjes laten zien?
Of alle restaurants straks?
En alleen binnen, of ook buiten op terras?
Of is alles nog onbekend?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Volgens mij is er nog niets zeker.quote:Op zondag 5 september 2021 14:50 schreef capricia het volgende:
Maar wat is nou precies de bedoeling: restaurants met meer dan 75 plekken moet je de vinkjes laten zien?
Of is alles nog onbekend?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Die berichten tot nu toe waren toch 'volgens bronnen'? We zullen het komende week dus wel horen. Daar stonden in elk geval ook terrassen bij. De Jonge noemde Frankrijk nu als een lichtend voorbeeld, dus ik denk dat we gewoon kunnen kijken wat zij doen.quote:Op zondag 5 september 2021 14:50 schreef capricia het volgende:
Of is alles nog onbekend?![]()
Lijkt mij onpraktisch berhaupt voor kleine zaken. Piet Patat op de hoek met 2 tafeltjes buiten ook controleren? Sowieso onzinnig voor terrassen in de buitenlucht gewoon.quote:Op zondag 5 september 2021 14:50 schreef capricia het volgende:
Frankrijk?? No way.quote:Op zondag 5 september 2021 14:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die berichten tot nu toe waren toch 'volgens bronnen'? We zullen het komende week dus wel horen. Daar stonden in elk geval ook terrassen bij. De Jonge noemde Frankrijk nu als een lichtend voorbeeld, dus ik denk dat we gewoon kunnen kijken wat zij doen.
Dat lijkt me niets voor hier.
Kun je niet eens naar het ziekenhuis of een winkelcentrum zonder je vinkjes.![]()
Als dat het gidsland is, kan het hier alleen maar meevallen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Eens.quote:Op zondag 5 september 2021 14:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Lijkt mij onpraktisch berhaupt voor kleine zaken. Piet Patat op de hoek met 2 tafeltjes buiten ook controleren? Sowieso onzinnig voor terrassen in de buitenlucht gewoon.
Maar wel lekker handig die scheidslijn van 75 plekken.
Genoeg niche in de markt om 74 plekken te creren..
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
De vraag is dus of dat weer gaat gebeuren. Het feit dat meer dan 70% van de bevolking gevaccineerd is zal toch wel enig effect hebben daarop.quote:Op zondag 5 september 2021 14:50 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe kun je dit zeggen wanneer je er vanuit kunt gaan (zie vorig jaar) dat de opnames lijnrecht omhoog lopen een week of 2 na nu.![]()
Eens, maar iemand die heel bewust omgaat met zijn gezondheid (en dus sowieso al geen kroket eet in een kantine) en om die reden geen vaccin wil, of iig niet op dit moment, ga je niet over de streep trekken zo.quote:Op zondag 5 september 2021 14:49 schreef chratnox het volgende:
Het voelt in elk geval als een tweedeling. n die bewust in gang is gezet om niet-gevaccineerden te bewegen zich te laten vaccineren, tegen elke prijs zo lijkt het.![]()
Delta...de horror.quote:Op zondag 5 september 2021 14:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
De vraag is dus of dat weer gaat gebeuren. Het feit dat meer dan 70% van de bevolking gevaccineerd is zal toch wel enig effect hebben daarop."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Volgens mij is er sprake van het verlagen van die grens naar max 50 man zonder TvT.quote:Op zondag 5 september 2021 14:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Maar wel lekker handig die scheidslijn van 75 plekken.
Genoeg niche in de markt om 74 plekken te creren..![]()
We gaan het zien deze maand.quote:Op zondag 5 september 2021 14:55 schreef Tijn het volgende:
De vraag is dus of dat weer gaat gebeuren. Het feit dat meer dan 70% van de bevolking gevaccineerd is zal toch wel enig effect hebben daarop.![]()
Het is zo jammer dat je op tv alleen "rare wappies" ziet die zich niet laten vaccineren. Ik ken genoeg mensen en collega's om mij heen die het ook niet doen, die niet knettergek zijn en in complotten geloven. Die houden zich keurig aan alle regels.quote:Op zondag 5 september 2021 14:55 schreef Za het volgende:
[..]
Eens, maar iemand die heel bewust omgaat met zijn gezondheid (en dus sowieso al geen kroket eet in een kantine) en om die reden geen vaccin wil, of iig niet op dit moment, ga je niet over de streep trekken zo.![]()
Hypothetisch, 100% van de bevolking is gevaccineerd, alleen gevaccineerden komen hier binnen.quote:Op zondag 5 september 2021 14:46 schreef Molo het volgende:
We hebben geen scherp bewaakte grenzen in Nederland.
Dat betekent nogal wat als je dat wilt gaan invoeren.
En nee, dit zou denk ik geen reden kunnen zijn het testbewijs te stoppen
Gaat het moeten tonen van een vaccinatiebewijs voor om het even wat dan per direct stoppen, of is het berhaupt van generlei waarde omdat gevaccineerden gewoon besmettelijk kunnen zijn, en gaat het hier om de controle an sich, die men hoe dan ook zal blijven handhaven?![]()
De grens van 75 zou in elk geval verlaagd worden. Dus dan kom je de facto terecht op 'ieder restaurant' etc.quote:Op zondag 5 september 2021 14:50 schreef capricia het volgende:
Of is alles nog onbekend?
Zou ook op het terras moeten gelden, maar ik hou het erop dat dat politiek wisselgeld is.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Hmmm. Dus dure restaurants geldt het niet voor dan.quote:Op zondag 5 september 2021 14:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij is er sprake van het verlagen van die grens naar max 50 man zonder TvT.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Op terras zou echt absurd zijn. Ja.quote:Op zondag 5 september 2021 14:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De grens van 75 zou in elk geval verlaagd worden. Dus dan kom je de facto terecht op 'ieder restaurant' etc.
Zou ook op het terras moeten gelden, maar ik hou het erop dat dat politiek wisselgeld is.
Nou, ik wacht wel af."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Je ziet wel meer verbolgen of geschokte reacties, op iets dat gewoon het (oude) normaal is. Mensen zijn helemaal ontwend hoe een druk event er uit ziet.quote:Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
quote:Op zondag 5 september 2021 15:05 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Je ziet wel meer verbolgen of geschokte reacties, op iets dat gewoon het (oude) normaal is. Mensen zijn helemaal ontwend hoe een druk event er uit ziet.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2021 15:06:29 ]![]()
Dat was n van de locaties die genoemd werd:quote:Op zondag 5 september 2021 15:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Op terras zou echt absurd zijn. Ja.
Nou, ik wacht wel af.
https://www.nu.nl/binnenl(...)unst-en-cultuur.htmlDus, vanaf 20 (of 25 september) geen anderhalve meter weer wanneer je testen voor toegang gebruikt. Niet echt een versoepeling naar mijn mening.quote:Om druk op de zorg te voorkomen en de samenleving geen nieuwe beperkende maatregelen op te leggen, zal het coronatoegangsbewijs volgens De Jonge belangrijker worden. De rek in de zorg is eruit en dat geldt ook voor de samenleving, vindt de minister. Als er meer wordt gewerkt met toegangsbewijzen, "zou het een mogelijkheid zijn dat je breed de 1,5 meter loslaat". Zo wil het kabinet voorkomen nog lang vast te moeten houden aan "beperkende maatregelen voor iedereen".![]()
![]()
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Is nog onbekend, ook die 75. Kan ook nog 50 worden, 25, 10... Terras misschien wel, misschien niet. Maar lijkt me duidelijk dat er wordt gekoerst op Frans of Duits model. 3G, wat eigenlijk 2G is als je testen tegen betaling laat doen. En 1G als je herstelbewijs na 180 dagen verloopt omdat je dan zogenaamd niet meer immuun zou zijn.quote:Op zondag 5 september 2021 14:50 schreef capricia het volgende:
Mooi! We kunnen weer kroketten kopen zonder QR codequote:Op zondag 5 september 2021 15:19 schreef Spablauw214 het volgende:
2.347 cases. 11,1% positivity rate.Go hard or go home![]()
Wel lol dat je moet bewijzen "gezond" te zijn voor je een kroket mag eten. Eerst je vetpercentage laten meten en je bloedvaten laten doorlichten voor je een kroket mag zou logischer zijn in deze moeizame gezondheidscrisis.Go hard or go home![]()
Patinten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Daling: 4,9%
Patinten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Stijging: 11,7%
Instroom patinten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Daling: 31,0%
Instroom patinten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Stijging: 2,3%
Uitstroom patinten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Daling: 18,0%
Uitstroom patinten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Daling: 13,0%
Sterftegevallen gerelateerd aan een Covid-19 infectie:
Daling: 8,9%![]()
![]()
Godverquote:Op zondag 5 september 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
De variant is communicatief zeer vaardig en is in staat samen te werken met andere cellen. In plaats van zelf de cellen binnen te dringen laat de Bernhardvariant dit graag aan de Deltavariant over. De Deltavariant krijgt dan de schuld waar de Bernhardvariant vrij van blaam is. Tegelijkertijd gaat de Bernhardvariant ACE2-receptoren die hij infecteert verhuren aan de hoogste bieder.
Geen idee, dat wordt mij een iets te theoretische discussie zo. Dat is toch zeer ver van praktijk dus geen ideequote:Op zondag 5 september 2021 14:59 schreef Za het volgende:
[..]
Hypothetisch, 100% van de bevolking is gevaccineerd, alleen gevaccineerden komen hier binnen.
Gaat het moeten tonen van een vaccinatiebewijs voor om het even wat dan per direct stoppen, of is het berhaupt van generlei waarde omdat gevaccineerden gewoon besmettelijk kunnen zijn, en gaat het hier om de controle an sich, die men hoe dan ook zal blijven handhaven?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat zou wel ets meer zoden aan de dijk zetten en berhaupt iets doen ja. Maar goed, laten we maar gewoon kappen met die ongeinquote:Op zondag 5 september 2021 15:25 schreef Noek het volgende:
Wel lol dat je moet bewijzen "gezond" te zijn voor je een kroket mag eten. Eerst je vetpercentage laten meten en je bloedvaten laten doorlichten voor je een kroket mag zou logischer zijn in deze moeizame gezondheidscrisis.
Als je dit van een afstandje bekijkt dan kun je toch niet anders dan zo kijken en denken 'he dan?'
Of het nou aan het mooie weer of aan de spannende F1 wedstrijd ligt, dit topic is zo goed als dood vandaag...
Corona is voorbij!![]()
Dat is mijn basis gifje in het midden van de maand.quote:Op zondag 5 september 2021 15:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat zou wel ets meer zoden aan de dijk zetten en berhaupt iets doen ja. Maar goed, laten we maar gewoon kappen met die ongein
Als je dit van een afstandje bekijkt dan kun je toch niet anders dan zo kijken en denken 'he dan?'
[ afbeelding ]
Go hard or go home![]()
Heerlijk om te zien iddquote:Op zondag 5 september 2021 15:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Of het nou aan het mooie weer of aan de spannende F1 wedstrijd ligt, dit topic is zo goed als dood vandaag...
Corona is voorbij!![]()
Ik multitask momenteel tussen beide
quote:Op zondag 5 september 2021 15:59 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat is mijn basis gifje in het midden van de maand.
[ afbeelding ]![]()
Beleid van Hugo en consorten voelt nu meer als de achterbank-van-de-auto scne waar John Travolta per ongeluk popopop doet
Politieke beschouwingen middels Pulp Fiction, wie had dat gedacht. Die film heeft alles in zich
Het voelt eerder als de scene met de kat op de keukentafel in Boondock Saints.quote:Op zondag 5 september 2021 16:08 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Beleid van Hugo en consorten voelt nu meer als de achterbank-van-de-auto scne waar John Travolta per ongeluk popopop doet
Politieke beschouwingen middels Pulp Fiction, wie had dat gedacht. Die film heeft alles in zich![]()
![]()
quote:Op zondag 5 september 2021 16:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het voelt eerder als de scene met de kat op de keukentafel in Boondock Saints.
Same same
Laatste update: 05-09-2021 - 15:45
Totaal aantal besmettingen: 2393
Gemeentes met +5 besmettingen:
205 Amsterdam
163 Rotterdam
91 's-Gravenhage
66 Utrecht
36 Haarlemmermeer
32 Leeuwarden
31 Almere
30 Tilburg
30 Groningen
27 Eindhoven
27 Enschede
26 Zaanstad
24 Nijmegen
24 Apeldoorn
23 Dordrecht
23 Zoetermeer
23 Deventer
23 Nunspeet
22 Sdwest-Frysln
22 Amersfoort
22 Haarlem
21 Ede
21 De Fryske Marren
20 Breda
20 LelystadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
51 gemeentes met 0 besmettingen
59 gemeentes met 1 besmettingen
114 gemeentes met 2-4 besmettingen
19 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
@_serial_![]()
Beetje eng trouwens dat er waarschijnlijk heel wat mensen zijn die dit geloven.quote:Op zondag 5 september 2021 14:40 schreef Za het volgende:
[..]
Niet alleen dat.
Er zijn veel ongevaccineerden die juist omdat ze ongevaccineerd zijn alle veiligheidsregels in acht nemen, niet op vakantie gaan, geen ouderen bezoeken zonder sneltestje en mondkapje, mondkapje op in de supermarkt, de fiets pakken ipv het OV, buiten trainen ipv in de sportschool etc.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Wie gelooft wordt zalig.quote:Op zondag 5 september 2021 17:32 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Beetje eng trouwens dat er waarschijnlijk heel wat mensen zijn die dit geloven.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ik merk wel aan mezelf dat ik wat minder snel COR in duik. Ik weet niet; heb zoveel frustratie geuit de afgelopen maanden, maar het is niet alsof dat er voor zorgt dat bepaalde dingen opeens gestopt gaan worden. Dus probeer me iets meer te focussen op wat leuke dingen. Ik zie wel waar het schip strandt. En hoeveel we uiteindelijk gaan accepteren - wanneer het eindelijk een keer genoeg is.quote:Op zondag 5 september 2021 15:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Corona is voorbij!![]()
2 doden weer, maar goed dat je een QR moet laten zien voor een kroket. Voor je het weet zit je op 3 doden per dag.Go hard or go home![]()
Misschien moet je je naam omgooien naar AlwaysPositivequote:Op zondag 5 september 2021 19:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik merk wel aan mezelf dat ik wat minder snel COR in duik. Ik weet niet; heb zoveel frustratie geuit de afgelopen maanden, maar het is niet alsof dat er voor zorgt dat bepaalde dingen opeens gestopt gaan worden. Dus probeer me iets meer te focussen op wat leuke dingen. Ik zie wel waar het schip strandt. En hoeveel we uiteindelijk gaan accepteren - wanneer het eindelijk een keer genoeg is.
Er gebeurt ook feitelijk weinig om over te praten. De cijfers zijn al weken hetzelfde, de maatregelen idem dito. Vaccineren loopt niet meer zo hard. Er is gewoon weinig om het over te hebben.quote:Op zondag 5 september 2021 19:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik merk wel aan mezelf dat ik wat minder snel COR in duik.![]()
Ik lees het meeste wel mee.quote:Op zondag 5 september 2021 19:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik merk wel aan mezelf dat ik wat minder snel COR in duik. Ik weet niet; heb zoveel frustratie geuit de afgelopen maanden, maar het is niet alsof dat er voor zorgt dat bepaalde dingen opeens gestopt gaan worden. Dus probeer me iets meer te focussen op wat leuke dingen. Ik zie wel waar het schip strandt. En hoeveel we uiteindelijk gaan accepteren - wanneer het eindelijk een keer genoeg is.
Maar ben af en toe een beetje uitgepraat
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Heb hetzelfde, persoonlijk merk ik niks van maatregelen.. het is dat ik door de kinderen steeds met de neus op de feiten gedrukt word. Gedoe met schoolregels, regels in het zwembad, regels in kinder/attractieparken.quote:Op zondag 5 september 2021 20:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik lees het meeste wel mee.
Maar ben af en toe een beetje uitgepraat
Laatst in Toverland, geen 1.5m te zien, ook niet in de grote overdekte speelhallen die ze hadden. Alleen de wachttijd in de rijen, ik mij maar afvragen waarom die zo lang was... >50 min gemiddeld.
Wat blijkt, in bijvoorbeeld een achtbaan houden ze een karretje vrij tussen de karretjes... Dus in de rij (ook overdekt) sta je bovenop elkaar, in de attractie zelf 1.5 meter aanhouden... Man man man.![]()
En dat is eigenlijk het meest bizarre. De maatregelen die nu voorgesteld worden zijn maatregelen die eigenlijk gaan gelden als we uit de pandemische fase zijn, dus uit de acute fase. Dat maakt de maatregelen heel heftig, maar dat gesprek lijkt totaal niet te leven. Het uitbreiden van quarantaineplichten, testen voor toegang, vaccinatiedrang (sterk in de richting van dwang) etc zijn heftige onderwerpen.quote:Op zondag 5 september 2021 20:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er gebeurt ook feitelijk weinig om over te praten. De cijfers zijn al weken hetzelfde, de maatregelen idem dito. Vaccineren loopt niet meer zo hard. Er is gewoon weinig om het over te hebben.![]()
Waarschijnlijk omdat het gros van de Nederlanders het helemaal niet als heftig ervaart.quote:Op zondag 5 september 2021 20:52 schreef chratnox het volgende:
Dat maakt de maatregelen heel heftig, maar dat gesprek lijkt totaal niet te leven. Het uitbreiden van quarantaineplichten, testen voor toegang, vaccinatiedrang (sterk in de richting van dwang) etc zijn heftige onderwerpen.![]()
Afgelopen zaterdag eerste officile voetbalwedstrijd gehad. Daarna lekker pilsen op het terras bij de club, muziek aan, barbecue aan etc. Daarna in het park gezeten, 's avonds Nederlands elftal gekeken in de kroeg. Het enige wat aan de maatregelen deed denken is dat de kroeg om 23.15 het laatste rondje doet.![]()
![]()
Aangezien je volgens Hugo nooit kunt weten wat er in een frikandel zit zou ik het niet aandurven zonder QR-check hoor.quote:Op zondag 5 september 2021 20:07 schreef Noek het volgende:
2 doden weer, maar goed dat je een QR moet laten zien voor een kroket. Voor je het weet zit je op 3 doden per dag.![]()
Ik ben nu in Oostenrijk () en op het nieuws was, dat men overweegt om de nachtclubs en apres-ski alleen open te stellen voor gevaccineerden.
Ongevaccineerden zouden niet naar binnen mogen om ze te beschermen tegen Covid.
Het gaat ook maar door he![]()
![]()
Dat maakt het des te zorgelijker naar mijn mening.quote:Op zondag 5 september 2021 21:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het gros van de Nederlanders het helemaal niet als heftig ervaart.![]()
Tja, aan de andere kant liever alleen voor gevaccineerde dan helemaal dicht zoals hier..quote:Op zondag 5 september 2021 21:03 schreef Arizona het volgende:
Ik ben nu in Oostenrijk () en op het nieuws was, dat men overweegt om de nachtclubs en apres-ski alleen open te stellen voor gevaccineerden.
Het gaat ook maar door he
Trouwens, Italie gaat misschien nog verder, een vaccinatieplicht mogelijk voor iedreen:
https://www.metronieuws.n(...)gt-vaccinatieplicht/Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Het cynisme viert hoogtij deze dagen. En terecht zou ik zeggen.quote:Op zondag 5 september 2021 20:07 schreef Noek het volgende:
2 doden weer, maar goed dat je een QR moet laten zien voor een kroket. Voor je het weet zit je op 3 doden per dag.
Ongevaccineerden die potentieel de samenleving gijzelen, complete minachting vanuit de overheid richting evenementenbranche, voor elke scheet straks een QR-code, ik ben er he-le-maal klaar mee. Niet dat je daar iets voor koopt maar goed.
Als we ooit alles weer mogen dan wil ik het er ook nooit meer over hebben, denk ik.I'll give you something to do![]()
Dat is waar het wat mij betreft mank gaat. Nu zonder beperkingen toegang hebben houdt niet in dat dat zo blijft, dat is volledig afhankelijk van of en wanneer VWS besluit een derde prik toe te voegen aan de QR code. Of dat alleen vaccinatie + negatieve test genoeg is.quote:Op zondag 5 september 2021 21:06 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Tja, aan de andere kant liever alleen voor gevaccineerde dan helemaal dicht zoals hier..
Trouwens, Italie gaat misschien nog verder, een vaccinatieplicht mogelijk voor iedreen:
https://www.metronieuws.n(...)gt-vaccinatieplicht/
Misschien zie ik het verkeerd hoor, maar dit is wat mij betreft wel echt een glijdende schaal. Een bewijs van het niet hebben van een bepaald virus op het moment van testen om toegang tot een locatie te krijgen, los van je toegangskaartje.![]()
En het gros van de Nederlanders graag anderen iets verplicht waar ze zelf voordeel van hebbenquote:Op zondag 5 september 2021 21:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het gros van de Nederlanders het helemaal niet als heftig ervaart.![]()
Dat is wel een mooie frame. Je mag niet naar binnen om jezelf te beschermenquote:Op zondag 5 september 2021 21:03 schreef Arizona het volgende:
Het gaat ook maar door he![]()
De vraag is tot wanneer accepteert de maatschappij het?quote:Op zondag 5 september 2021 21:10 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En het gros van de Nederlanders graag anderen iets verplicht waar ze zelf voordeel van hebben
Het is nog net niet mond open, prop met chloroform erin, maar het komt wel steeds dichterbij.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Broodje QRoket met mosterdquote:Op zondag 5 september 2021 21:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Aangezien je volgens Hugo nooit kunt weten wat er in een frikandel zit zou ik het niet aandurven zonder QR-check hoor.
Omgekeerde wereld. Vrije open samenleving toch?quote:Op zondag 5 september 2021 21:11 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat is wel een mooie frame. Je mag niet naar binnen om jezelf te beschermen
Ik neem aan dat vechtsporten, alcohol, motoren en weet ik wat meer ook per direct verboden is aldaar?zie email 27 oktober![]()
Dat is wel een mooie frame. Je mag niet naar binnen om jezelf te beschermenquote:Op zondag 5 september 2021 21:03 schreef Arizona het volgende:
Het gaat ook maar door heNatuurlijk accepteert de maatschappij dit.quote:Op zondag 5 september 2021 21:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De vraag is tot wanneer accepteert de maatschappij het?
Het is nog net niet mond open, prop met chloroform erin, maar het komt wel steeds dichterbij.
We koppelen er wat voordelen aan voor de "welwillenden". Framen weigeraars als asociaal oid.
Laten wat hoogleraren wat uitkramen over gezamenlijke verantwoordelijkheid, beschermen van kinderen etc.
Er komen wat kleine protesten die worden geframed als "fvd wappies" en klaar.![]()
Nou ja dat is het niet meer toch.quote:Op zondag 5 september 2021 21:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omgekeerde wereld. Vrije open samenleving toch?
Ik neem aan dat vechtsporten, alcohol, motoren en weet ik wat meer ook per direct verboden is aldaar?
Ongeveer alle belangrijke leiders in het westen wijzen met de vinger naar ongevaccineerden.
Biden, Trudeau, Macron, Merkel.
Er is nog niemand die het heeft gehad over vrije keuze of die iig een weerwoord geeft voor de ongevaccineerden.![]()
Vandaag waren er wel serieus veel mensen op de been bij dat protest in Amsterdam. Natuurlijk de gebruikelijke idioten en Baudet, maar in het nieuws kwamen ook mensen met steekhoudende argumenten aan het woord…
De mensen hier komen op mij vrij redelijk over bijvoorbeeld:
https://www.ad.nl/binnenl(...)engesloten~adfe9ae2/![]()
In het VK wordt een vaccinatie bewijs verplicht binnenkort om nachtclubs en evenementen te bezoeken.quote:Op zondag 5 september 2021 21:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omgekeerde wereld. Vrije open samenleving toch?
Ik neem aan dat vechtsporten, alcohol, motoren en weet ik wat meer ook per direct verboden is aldaar?![]()
Zit er een einddatum/eindmoment aan, of tot nader bepaald moment?quote:Op zondag 5 september 2021 21:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In het VK wordt een vaccinatie bewijs verplicht binnenkort om nachtclubs en evenementen te bezoeken.![]()
Welke Europese landen zijn er niet mee bezig? Of denken er vooralsnog niet aan?quote:Op zondag 5 september 2021 21:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In het VK wordt een vaccinatie bewijs verplicht binnenkort om nachtclubs en evenementen te bezoeken."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Scandinavi. Denemarken heeft nu ook TvT maar ze stoppen er binnenkort mee.quote:Op zondag 5 september 2021 21:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Welke Europese landen zijn er niet mee bezig? Of denken er vooralsnog niet aan?![]()
Maar vast niet uit “zelfbescherming”. Dat is echt de omgekeerde wereld.quote:Op zondag 5 september 2021 21:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In het VK wordt een vaccinatie bewijs verplicht binnenkort om nachtclubs en evenementen te bezoeken.zie email 27 oktober![]()
Ik zag jodensterren en prinsenvlaggen. Dan gooi je je eigen glazen in hoor, sorry.quote:Op zondag 5 september 2021 21:25 schreef Spablauw214 het volgende:
Vandaag waren er wel serieus veel mensen op de been bij dat protest in Amsterdam. Natuurlijk de gebruikelijke idioten en Baudet, maar in het nieuws kwamen ook mensen met steekhoudende argumenten aan het woord…
De mensen hier komen op mij vrij redelijk over bijvoorbeeld:
https://www.ad.nl/binnenl(...)engesloten~adfe9ae2/zie email 27 oktober![]()
Dat is er weer een uit het laatje met oneigenlijke argumenten, inderdaad.quote:Op zondag 5 september 2021 21:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar vast niet uit “zelfbescherming”. Dat is echt de omgekeerde wereld.![]()
Laat de minderheid tijdens zo'n protest het niet verpesten voor de meerderheid die wel op een normale manier wil demonstreren.quote:Op zondag 5 september 2021 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zag jodensterren en prinsenvlaggen. Dan gooi je je eigen glazen in hoor, sorry.![]()
Er zat een hoop geteisem tussen dat is ook zo. Maar zelfs de pizzabezorger gaf toe dat een wezenlijk aandeel van de aanwezigen gewoon redelijke mensen zijn die bezorgd zijn over de toekomst en/of het beleid niet meer steunen.quote:Op zondag 5 september 2021 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zag jodensterren en prinsenvlaggen. Dan gooi je je eigen glazen in hoor, sorry.![]()
Ja en die waren er puur en alleen vanwege de organisator achter dit massa protest, degene die ook het "koffiedrinken op het Museumplein" organiseerde.quote:Op zondag 5 september 2021 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zag jodensterren en prinsenvlaggen. Dan gooi je je eigen glazen in hoor, sorry.
Jammer is dat, 20K mensen op de been maar met een andere organisator krijg je denk ik al heel ander volk.Zonder wrijving geen glans![]()
Ongetwijfeld. Maar met dat soort tuig moet je je op geen enkele manier willen associren. Als ik meeloop in een demo en er lopen prinsenvlaggen en jodensterren voorop (want dat was het h? Het was niet een individu ofzo) dan ben ik weg.quote:Op zondag 5 september 2021 21:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er zat een hoop geteisem tussen dat is ook zo. Maar zelfs de pizzabezorger gaf toe dat een wezenlijk aandeel van de aanwezigen gewoon redelijke mensen zijn de bezorgd zijn over de toekomst en/of het beleid niet meer steunen.
En dan hebben we het nog niet gehad over pedo-elites of NOS fakenews of dat soort bullshit.zie email 27 oktober![]()
Helemaal eens.quote:Op zondag 5 september 2021 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar met dat soort tuig moet je je op geen enkele manier willen associren. Als ik meeloop in een demo en er lopen prinsenvlaggen en jodensterren voorop (want dat was het h? Het was niet een individu ofzo) dan ben ik weg.
En dan hebben we het nog niet gehad over pedo-elites of NOS fakenews of dat soort bullshit.
Als je vrolijk mee gaat lopen legitimeer je dat soort uitschot alleen maar. Alsof het prima is om met Jodensterren en prinsenvlaggen rond te gaan.
Mij niet gezien."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
En dat verhaaltje van die FvD-knakker was ook nogal twijfelachtig, om het zo te zeggen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Mensen sloten zich gedurende de 'mars' aan. Ik durf best te wedden dat een groot deel niet eens wist wat er vooraan liep. Daarbij, die kleine club verpest de demonstraties daarmee juist. Dat kleine clubje moet je daarmee dan ook niet legitimeren, maar er is een heel groot deel wat gewoon normale mensen zijn die zorgen hebben welke kant het op gaat.quote:Op zondag 5 september 2021 21:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Helemaal eens.
Als je vrolijk mee gaat lopen legitimeer je dat soort uitschot alleen maar. Alsof het prima is om met Jodensterren en prinsenvlaggen rond te gaan.
Mij niet gezien.![]()
En nu roepen ze dat er tussen de 235 en 250k mensen aanwezig was :’)quote:Op zondag 5 september 2021 21:43 schreef capricia het volgende:
En dat verhaaltje van die FvD-knakker was ook nogal twijfelachtig, om het zo te zeggen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dat soort uitlatingen is ook totaal niet nodig om een punt te maken. De waarheid en de gang van zaken die er liggen, puur rond corona en de aanpak, zijn heftig genoeg op zichzelf zonder die suffe alle WO2 vergelijkingen en enge neonazi's erbijquote:Op zondag 5 september 2021 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zag jodensterren en prinsenvlaggen. Dan gooi je je eigen glazen in hoor, sorry.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat is zeker waar. Maar dat die uitingen door een kleine groep gedaan wordt doet niets aan de legitimiteit van de rest van de demonstratie.quote:Op zondag 5 september 2021 21:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat soort uitlatingen is ook totaal niet nodig om een punt te maken. De waarheid en de gang van zaken die er liggen, puur rond corona en de aanpak, zijn heftig genoeg op zichzelf zonder die suffe alle WO2 vergelijkingen en enge neonazi's erbij![]()
https://juststream.live/BarkingErasesCraftiest
Louis van Gaal tegen Quinten Timber (Oranje)
"Ik ben gevaccineerd. Jij niet?"
"Ik ook"
"Oh gelukkig. Geen wappie."![]()
Het wordt steeds gekker met dat volk. Ik snap natuurlijk best de terughoudendheid, publiek debat, gekozen volksvertegenwoordigers etc. maar dit gaat toch wel een heel eind richting strafbare uitingen hoor.quote:Op zondag 5 september 2021 21:43 schreef capricia het volgende:
En dat verhaaltje van die FvD-knakker was ook nogal twijfelachtig, om het zo te zeggen.zie email 27 oktober![]()
Ja, eensquote:Op zondag 5 september 2021 21:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Maar dat die uitingen door een kleine groep gedaan wordt doet niets aan de legitimiteit van de rest van de demonstratie.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik mag hopen dat het OM ook meegekeken heeft.quote:Op zondag 5 september 2021 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het wordt steeds gekker met dat volk. Ik snap natuurlijk best de terughoudendheid, publiek debat, gekozen volksvertegenwoordigers etc. maar dit gaat toch wel een heel eind richting strafbare uitingen hoor."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja dat doet het wel. Als jij achter de prinsenvlag aanloopt dan snap je er niks van. Dat moet je gewoon keihard afkeuren.quote:Op zondag 5 september 2021 21:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Maar dat die uitingen door een kleine groep gedaan wordt doet niets aan de legitimiteit van de rest van de demonstratie.zie email 27 oktober![]()
Wat voor strafbare uitingen?quote:Op zondag 5 september 2021 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het wordt steeds gekker met dat volk. Ik snap natuurlijk best de terughoudendheid, publiek debat, gekozen volksvertegenwoordigers etc. maar dit gaat toch wel een heel eind richting strafbare uitingen hoor.![]()
”…het goddelijke tegenover het satanistische…”quote:Op zondag 5 september 2021 21:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het wordt steeds gekker met dat volk. Ik snap natuurlijk best de terughoudendheid, publiek debat, gekozen volksvertegenwoordigers etc. maar dit gaat toch wel een heel eind richting strafbare uitingen hoor.
Niet strafbaar, wel belachelijk.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
https://orf.at/stories/3227420/quote:Op zondag 5 september 2021 21:03 schreef Arizona het volgende:
Het gaat ook maar door he
Hier nog een bron, ter aanvulling. Ik had het helaas dus goed gehoord.![]()
Maar we hoeven er toch niet automatisch vanuit te gaan dat iedereen die meeloopt extreem-rechts is oid? Anders is het wel heel simpel om de legitimiteit van een demonstratie om zeep te helpen. Laat n iemand vooraan gaan lopen met een discutabele vlag of tekst en hop, de hele demonstratie om zeep.quote:Op zondag 5 september 2021 21:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat doet het wel. Als jij achter de prinsenvlag aanloopt dan snap je er niks van. Dat moet je gewoon keihard afkeuren.![]()
Het is jammer dat de beperkte groep idioten het nagenoeg onmogelijk maakt om constructief tegen het beleid te demonstreren zonder meteen in het kamp van die idioten geplaatst te worden. En dat al een jaar.
Dat gelul over een priktocratie, NOS Fakenews enz enz daar wil ik helemaal niets mee te maken hebben.![]()
Er kan gewoon geen fatsoenlijk tegengeluid komen zonder dat het gekaapt wordt door idioten. Dat is best treurig eigenlijk.
Unmute us doet het dan wel weer leuk en ludiek.Zonder wrijving geen glans![]()
Die had ik niet meegekregen, dat is wel heftig ja. Ik vraag me af hoe dat voor hem persoonlijk zou werken, aangezien hij onderdeel is van 'de overheid' als lid van de tweede kamer?quote:![]()
En zo geschieddequote:Op zondag 5 september 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar we hoeven er toch niet automatisch vanuit te gaan dat iedereen die meeloopt extreem-rechts is oid? Anders is het wel heel simpel om de legitimiteit van een demonstratie om zeep te helpen. Laat n iemand vooraan gaan lopen met een discutabele vlag of tekst en hop, de hele demonstratie om zeep.
Het is niet zo moeilijk een protest neer te halen
Ben trouwens benieuwd of er echt geen plannen zijn in Zweden en consorten.
Later eens kijken of ik wat nieuws kan vinden uit die regionen
Weekend voor nu over
Wij waren even in Amsterdam. Dochter naar een feestje, wij even buiten het centrum naar onze favo falafel-tent, rondje gewandeld en op een terrasje gezeten. Behalve kuchschermen op het terras en een verdwaalde “hou 1,5 afstand” is het in Amsterdam als vanouds.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ze roepen op het gezag (dus de overheid) niet meer te erkennen. Bij het Nationaal Monument op De Dam, notabene.quote:
Wat doet zo iemand in de Tweede Kamer?
Edit: Trein was me voor.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Checkquote:Op zondag 5 september 2021 21:57 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is jammer dat de beperkte groep idioten het nagenoeg onmogelijk maakt om constructief tegen het beleid te demonstreren zonder meteen in het kamp van die idioten geplaatst te worden. En dat al een jaar.
Dat gelul over een priktocratie, NOS Fakenews enz enz daar wil ik helemaal niets mee te maken hebben.Checkquote:Op zondag 5 september 2021 21:57 schreef Haags het volgende:
Er kan gewoon geen fatsoenlijk tegengeluid komen zonder dat het gekaapt wordt door idioten. Dat is best treurig eigenlijk.
Unmute us doet het dan wel weer leuk en ludiek.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nee natuurlijk niet. Maar het doet wel afbreuk aan de boodschap. Dit zijn mensen die achter een prinsenvlag aanlopen. Als je helemaal bij je volle verstand bent doe je dat niet.quote:Op zondag 5 september 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar we hoeven er toch niet automatisch vanuit te gaan dat iedereen die meeloopt extreem-rechts is oid? Anders is het wel heel simpel om de legitimiteit van een demonstratie om zeep te helpen. Laat n iemand vooraan gaan lopen met een discutabele vlag of tekst en hop, de hele demonstratie om zeep.
Want dit was geen individu h? Het was de harde kern van de demo.zie email 27 oktober![]()
Nou ja dat dus. Of bende gij soms onderdeel van de sado-pedo-elite???.!?!1?,quote:Op zondag 5 september 2021 21:57 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat gelul over een priktocratie, NOS Fakenews enz enz daar wil ik helemaal niets mee te maken hebben.zie email 27 oktober![]()
Nee dat begrijp ik. Het is een beetje een vergelijkbare discussie als bij het voetbal. De harde kern is niet representatief voor alle supporters, veel supporters nemen daar ook gewoon afstand van.quote:Op zondag 5 september 2021 21:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Maar het doet wel afbreuk aan de boodschap. Dit zijn mensen die achter een prinsenvlag aanlopen. Als je helemaal bij je volle verstand bent doe je dat niet.
Want dit was geen individu h? Het was de harde kern van de demo.
Dat er een club volslagen debielen rondliep geloof ik direct, die zag je ook vaak koffiedrinken bij die eerdere demonstraties. Maar het tegengeluid wordt wel steeds aanweziger met mensen die meer gematigd zijn heb ik het idee.![]()
Maar goed, als het ergens knokken is. Ga jij er dan bij staan of loop je weg? Ik kies voor dat laatste. Met tuig heb ik niks te maken. Deze mensen kiezen daar niet voor, en dat zegt iets.quote:Op zondag 5 september 2021 22:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee dat begrijp ik. Het is een beetje een vergelijkbare discussie als bij het voetbal. De harde kern is niet representatief voor alle supporters, veel supporters nemen daar ook gewoon afstand van.
Dat er een club volslagen debielen rondliep geloof ik direct, die zag je ook vaak koffiedrinken bij die eerdere demonstraties. Maar het tegengeluid wordt wel steeds aanweziger met mensen die meer gematigd zijn heb ik het idee.zie email 27 oktober![]()
En die beveiliging van Forum liep met van die Jodensterren shirts. Echt ongekend."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zag je een paar jaar geleden toch ook met die antiracismedemo waar een Antifa-mevrouw tussen liep die “Thierry dood wou schieten”. Elke demo over een gevoelig onderwerp trekt idioten aan die alle aandacht afleiden. Dat is niet te voorkomen. In dat geval was het Antifa, ook een club waar geen weldenkend mens bij wil horen.quote:Op zondag 5 september 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Doet verder niets af aan het standpunt van de overige deelnemers.![]()
Daar zou ik ook voor kiezen ja. Ik vind alleen dat je niet de hele groep demonstranten over die kam kan scheren.quote:Op zondag 5 september 2021 22:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar goed, als het ergens knokken is. Ga jij er dan bij staan of loop je weg? Ik kies voor dat laatste. Met tuig heb ik niks te maken. Deze mensen kiezen daar niet voor, en dat zegt iets.![]()
https://www.gelderlander.(...)oor-onrust~a62dbfad/
Kijk, lees deze reacties maar eens over de zogenaamde vaccinatie plicht/registratie plicht.
Dan weet je meteen dat de overheid zonder problemen zoiets kan invoeren.![]()
Goede kans dan toch dat Covid in India in een besmettelijkere ongevaarlijke variant is gemuteerd? Ofzoiets.quote:Op zondag 5 september 2021 22:09 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Ons eigen nieuwe gecreerde probleem.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Voor zover ik weet niet, althans men heeft daar niets over gezegd.quote:Op zondag 5 september 2021 21:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zit er een einddatum/eindmoment aan, of tot nader bepaald moment?![]()
Hoe had dat voorkomen kunnen worden?quote:Op zondag 5 september 2021 22:09 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Ons eigen nieuwe gecreerde probleem.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
De Nederlander heeft zich in deze crisis inderdaad bewezen als een van de meest slaafse, onderdanige bevolkingen op aarde. Ik moet hardop lachen als de term 'bijdehandse Nederlander' wordt gebruikt.quote:Op zondag 5 september 2021 22:09 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.gelderlander.(...)oor-onrust~a62dbfad/
Kijk, lees deze reacties maar eens over de zogenaamde vaccinatie plicht/registratie plicht.
Dan weet je meteen dat de overheid zonder problemen zoiets kan invoeren.![]()
Ik hoop op een lekker ouderwets schooljaar, zonder coronapaniek over de ruggen van kinderen
Spijker op de kop wel.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Maar ze testen niet positief op Covid staat er verderop in het draadje.quote:Op zondag 5 september 2021 22:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Goede kans dan toch dat Covid in India in een besmettelijkere ongevaarlijke variant is gemuteerd? Ofzoiets.![]()
Nee. coronavirussen zijn verkoudheid virussen waar je meerdere keren in je leven mee in aanraking komt. Maar omdat je lichaam het herkent blijft de infectie onder controle en ervaar je het als een verkoudheidje. De meeste mensen worden voor het eerst besmet in hun kinderjaren en kinderen hebben een veel sterker immuunsysteem dan volwassen. Daarom hebben kinderen er minder last van dan volwassen nu bij dit nieuwe corona virus. Maar dit ging over de griep en dat virus muteert veel sneller dan corona virussen. Een griep virus kan in 3 jaar tijd volledig gemuteerd zijn naar een nieuw virus. Ook al is er veel paniek om nieuwe mutaties bij het coronavirus toch zijn het maar kleine mutaties. Ik had ergens gelezen dat het coronavirus nog ongeveer 97% hetzelfde is als het eerste virus uit China. Daarom is het goed dat de griep nu weer terug komt ook om vaccins te maken aangezien je moet weten welk virus het dominanten virus is in de wereld. Als het te lang zou duren kan het eigenlijk een nieuwe pandemie veroorzaken.quote:Op zondag 5 september 2021 22:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Goede kans dan toch dat Covid in India in een besmettelijkere ongevaarlijke variant is gemuteerd? Ofzoiets.![]()
Wat een totale onzin als er landen zijn als Italie waar men midden in de zomer nog buiten met mondkapjes loopt.quote:Op zondag 5 september 2021 22:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
De Nederlander heeft zich in deze crisis inderdaad bewezen als een van de meest slaafse, onderdanige bevolkingen op aarde. Ik moet hardop lachen als de term 'bijdehandse Nederlander' wordt gebruikt.![]()
Gaat 'm alleen niet worden.quote:Op zondag 5 september 2021 22:22 schreef _serial_ het volgende:
Ik hoop op een lekker ouderwets schooljaar, zonder coronapaniek over de ruggen van kinderen
Spijker op de kop wel.
https://www.volkskrant.nl(...)leerlingen~b7de9b15/Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Niet. maar nu daarom ook niet alle regels te lang door blijven voeren om een paar corona besmettingen te voorkomen. Plus zicht krijgen welke griepvirussen dominant gaan worden zodat je die in het griepvaccin kan stoppen voor aankomende winter voor de mensen die ze nodig hebben.quote:Op zondag 5 september 2021 22:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe had dat voorkomen kunnen worden?![]()
Sja. het is makkelijker om geen buitenlandse reis te organiseren op dit moment, dan ontzeg je niemand iets, en sta je ook niet voor dillema'squote:Op zondag 5 september 2021 22:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gaat 'm alleen niet worden.
https://www.volkskrant.nl(...)leerlingen~b7de9b15/wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Kermis Weert zie ik ook nog wel een fiasco worden. Een evenement waar normaal 300.000 en 500.000 bezoekers op afkomen, terugbrengen tot een evenement waar gelijktijdig maximaal 2500 mensen worden toegelaten. Dat is alleen maar in het hoofd van een ambtenaar een prima plan.
https://www.1limburg.nl/m(...)weert-hoe-tel-je-die![]()
quote:Op zondag 5 september 2021 22:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
De Nederlander heeft zich in deze crisis inderdaad bewezen als een van de meest slaafse, onderdanige bevolkingen op aarde. Ik moet hardop lachen als de term 'bijdehandse Nederlander' wordt gebruikt.![]()
Maar de ongevaccineerde groep wordt wel uitgekotst door de rest omdat zij hun Romereis of weet ik veel wat door de neus geboord zien worden. Terwijl het een keuze is van de schoolleiding.quote:Op zondag 5 september 2021 22:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sja. het is makkelijker om geen buitenlandse reis te organiseren op dit moment, dan ontzeg je niemand iets, en sta je ook niet voor dillema's
In alle eerlijkheid was mijn Romereis ook een enorm hoogtepunt dus ik zou me ook wel genaaid voelen.![]()
Wellicht gaat het meer het publieke debat domineren zodra het daadwerkelijk realiteit is. Maar misschien ook niet. Immers is verreweg de meerderheid gevaccineerd, dus die hebben niet zo'n last van TvT. Als het alternatief is dat de IC overstroomt of er weer een lockdown wordt ingesteld, zoals De Jonge het stelt, dan lijkt dit het redelijke alternatief. En daarmee is de kous eigenlijk af.quote:Op zondag 5 september 2021 20:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dat is eigenlijk het meest bizarre. De maatregelen die nu voorgesteld worden zijn maatregelen die eigenlijk gaan gelden als we uit de pandemische fase zijn, dus uit de acute fase. Dat maakt de maatregelen heel heftig, maar dat gesprek lijkt totaal niet te leven. Het uitbreiden van quarantaineplichten, testen voor toegang, vaccinatiedrang (sterk in de richting van dwang) etc zijn heftige onderwerpen.![]()
Uiteindelijk is het niet doorgaan van reizen (en andere buitencurriculaire activiteiten) vooral een gevolg van een overdaad aan regeltjes, en niet de schuld van de school of de ongevaccineerde leerlingen.quote:Op zondag 5 september 2021 22:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar de ongevaccineerde groep wordt wel uitgekotst door de rest omdat zij hun Romereis of weet ik veel wat door de neus geboord zien worden. Terwijl het een keuze is van de schoolleiding.
In alle eerlijkheid was mijn Romereis ook een enorm hoogtepunt dus ik zou me ook wel genaaid voelen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
We gaan het nu alleen invoeren omdat de IC in de toekomst misschien wel eens zou kunnen overstromen, dat is natuurlijk wel wat voorbarig.quote:Op zondag 5 september 2021 22:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wellicht gaat het meer het publieke debat domineren zodra het daadwerkelijk realiteit is. Maar misschien ook niet. Immers is verreweg de meerderheid gevaccineerd, dus die hebben niet zo'n last van TvT. Als het alternatief is dat de IC overstroomt of er weer een lockdown wordt ingesteld, zoals De Jonge het stelt, dan lijkt dit het redelijke alternatief. En daarmee is de kous eigenlijk af.
Het is helemaal geen gegeven dat de pleuris uitbreekt zonder dit te introduceren. De cijfers zijn al 2 maanden constant.![]()
Wellicht dat het debat meer op gang komt als de IC-bezetting ook echt structureel laag is.quote:Op zondag 5 september 2021 22:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We gaan het nu alleen invoeren omdat de IC in de toekomst misschien wel eens zou kunnen overstromen, dat is natuurlijk wel wat voorbarig.![]()
Ik zie vooral Nederlands, die los van de eerste paar maanden, geen zin hebben in een gevecht tegen de bierkaai, maar voor de rest lekker toen waar zij zin in hebben. Restaurants dicht, dan vieren wij lekker kerst met 15 man op een paar vierkante meter bij Piet. Avondklok, dan gaan wij door tot 's morgens vroeg of blijven wij slapen. Beperkingen in de horeca, dan kijken wij het EK bij iemand thuis.quote:Op zondag 5 september 2021 22:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Misschien, maar voorlopig lijkt het dat weinigen er problemen mee hebben want “het is toch een kleine moeite”. Eigenlijk de standaard reactie die je krijgt als het gaat over het opgeven van privacy. Samen met “ik heb toch niks te verbergen”.quote:Op zondag 5 september 2021 22:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wellicht dat het debat meer op gang komt als de IC-bezetting ook echt structureel laag is.![]()
https://nos.nl/artikel/23(...)litie-grijpt-niet-in
Het lijkt erop dat de politie er ook wel klaar mee is. Vorige jaar rond deze tijd las je nog regelmatig dat ze wel ingrepen.![]()
Bel Peter Kwint en zien moat Westerveld even.quote:Op zondag 5 september 2021 22:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het niet doorgaan van reizen (en andere buitencurriculaire activiteiten) vooral een gevolg van een overdaad aan regeltjes, en niet de schuld van de school of de ongevaccineerde leerlingen.zie email 27 oktober![]()
Ik denk eerlijk gezegd dat die wel kunnen leven met het concept "als niemand gaat, is ook iedereen gelijk". Gezien hun eerder aangenomen voorstel over de vrijwillige betaling van reisjes.quote:Op zondag 5 september 2021 22:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bel Peter Kwint en zien moat Westerveld even.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Er is gewoon geen draagvlak meer voor die harde handhaving denk ik. De ME uit bed trommelen om een jongerenfeestje uit elkaar te trekken is ook met een kanon op een mug schieten en vrij treurig.quote:Op zondag 5 september 2021 22:48 schreef ipa84 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)litie-grijpt-niet-in
Het lijkt erop dat de politie er ook wel klaar mee is. Vorige jaar rond deze tijd las je nog regelmatig dat ze wel ingrepen.![]()
Johquote:Op zondag 5 september 2021 22:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat die wel kunnen leven met het concept "als niemand gaat, is ook iedereen gelijk". Gezien hun eerder aangenomen voorstel over de vrijwillige betaling van reisjes.
Als we het dan toch kut moeten maken dan maar voor iedereen.quote:Op zondag 5 september 2021 22:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat die wel kunnen leven met het concept "als niemand gaat, is ook iedereen gelijk". Gezien hun eerder aangenomen voorstel over de vrijwillige betaling van reisjes.![]()
Damage is done.quote:Op zondag 5 september 2021 22:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is gewoon geen draagvlak meer voor die harde handhaving denk ik. De ME uit bed trommelen om een jongerenfeestje uit elkaar te trekken is ook met een kanon op een mug schieten en vrij treurig.
En inderdaad, je zag in de winter al wat het met het beeld doet als de ME mensen gaat knuppelen. Dat waardeert de samenleving niet. Nog los van de “Zandvoort huuhuhu” gelul.zie email 27 oktober![]()
Denk dat men bij de politie ook behoefte heeft aan eenduidigheid en dat was er vorig jaar. Verboden, was het toverwoord. Nu mag het op de Dam en in Zandvoort wel, maar iedereen in de Meinweg moet op de bon worden geslingerd. Denk dat de politie weinig zin heeft in dat soort discussies met dronken jongeren.quote:Op zondag 5 september 2021 22:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is gewoon geen draagvlak meer voor die harde handhaving denk ik. De ME uit bed trommelen om een jongerenfeestje uit elkaar te trekken is ook met een kanon op een mug schieten en vrij treurig.![]()
Ik geloof echt niet dat TVT ook maar iets oplost. Sterker nog, dat gelooft de Jonge zelf ook niet, die ziet het alleen maar als een breekijzer om meer druk op ongevaccineerden te zetten. De groep mensen die veel gebruik maakt van TVT is niet de groep die de ziekenhuizen kan overbezetten. Als ongeveer de helft van de mensen op de IC ongevaccineerde 'ouderen' met een migratieachtergrond zijn weet je nu al dat dat een groep is die je echt niet gaat vinden op een festival, in de bioscoop of op een andere plek waar TVT is.quote:Op zondag 5 september 2021 22:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wellicht gaat het meer het publieke debat domineren zodra het daadwerkelijk realiteit is. Maar misschien ook niet. Immers is verreweg de meerderheid gevaccineerd, dus die hebben niet zo'n last van TvT. Als het alternatief is dat de IC overstroomt of er weer een lockdown wordt ingesteld, zoals De Jonge het stelt, dan lijkt dit het redelijke alternatief. En daarmee is de kous eigenlijk af.
TVT is een oplossing voor een probleem wat ze zelf gemaakt hebben, het lost niet het daadwerkelijke probleem op.![]()
quote:Op zondag 5 september 2021 22:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gaat 'm alleen niet worden.
https://www.volkskrant.nl(...)leerlingen~b7de9b15/Maar dat geldt toch ook voor gevaccineerden? Daar moet je toch sowieso een contingency plan voor hebben? Ik denk vooral aan een extra begeleider meesturen en eventueel kiezen voor het opsplitsen van de groep of iemand achterhouden in Nederland die snel ergens heen kan rijden.quote:Testen in het buitenland is nog tot daaraan toe, zegt ze. Het zijn veeleer de gevolgen van een positieve uitslag die scholen schrik aanjagen. ‘Wat doe je met een leerling die in het buitenland positief test? Daar moet een school wel rekening mee houden.’
Dat is wel organiseerbaar toch?zie email 27 oktober![]()
Van een gevaccineerde leerling ga je niet weten dat ie positief is, want die hoeft niet getest.quote:Op zondag 5 september 2021 22:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Maar dat geldt toch ook voor gevaccineerden? Daar moet je toch sowieso een contingency plan voor hebben? Ik denk vooral aan een extra begeleider meesturen en eventueel kiezen voor het opsplitsen van de groep of iemand achterhouden in Nederland die snel ergens heen kan rijden.
Dat is wel organiseerbaar toch?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Het lijkt me wel. Maar of de reis van onze examenklas doorgaat is ook nog maar de vraag. De regels die een ander land stelt veranderen nogal vaak, en op het laatste moment annuleren is financieel geen optie. Zo'n drie maanden van tevoren gaan we de knoop doorhakken, en ik durf nu nog niet te zeggen of we gaan. Het is bijzonder ingewikkelde materie.quote:Op zondag 5 september 2021 22:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Maar dat geldt toch ook voor gevaccineerden? Daar moet je toch sowieso een contingency plan voor hebben? Ik denk vooral aan een extra begeleider meesturen en eventueel kiezen voor het opsplitsen van de groep of iemand achterhouden in Nederland die snel ergens heen kan rijden.
Dat is wel organiseerbaar toch?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Bij klachten testen toch? Kan ook gewoon bij gevaccineerden. Kans is kleiner maar niet nihil. Heb het in mijn omgeving al meegemaakt, niks ernstigs maar wel een lichte griep.quote:Op zondag 5 september 2021 23:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Van een gevaccineerde leerling ga je niet weten dat ie positief is, want die hoeft niet getest.
Of ga je dat dan niet doen als school, ik weet niet of ik dat nou zo'n verantwoorde optie vind eerlijk gezegd.zie email 27 oktober![]()
Snap ik wel. Je hebt toch een bijzondere verantwoordelijkheid als school.quote:Op zondag 5 september 2021 23:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het lijkt me wel. Maar of de reis van onze examenklas doorgaat is ook nog maar de vraag. De regels die een ander land stelt veranderen nogal vaak, en op het laatste moment annuleren is financieel geen optie. Zo'n drie maanden van tevoren gaan we de knoop doorhakken, en ik durf nu nog niet te zeggen of we gaan. Het is bijzonder ingewikkelde materie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie email 27 oktober![]()
Wat trouwens ook nog een factor is: ouders die hun kind niet in dezelfde bus willen hebben als ongevaccineerde kinderen, en of wij dat even op willen lossen. Dat gaat dus ook niet.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Bij klachten, ja. Maar de niet gevaccineerde leerling kan ook niet-symptomatisch toch positief testen. En die komt niet onder testen uit.quote:Op zondag 5 september 2021 23:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bij klachten testen toch? Kan ook gewoon bij gevaccineerden. Kans is kleiner maar niet nihil. Heb het in mijn omgeving al meegemaakt, niks ernstigs maar wel een lichte griep.
Of ga je dat dan niet doen als school, ik weet niet of ik dat nou zo'n verantwoorde optie vind eerlijk gezegd.
Ik heb het in mijn omgeving ook al meegemaakt, inderdaad, maar deze man was toch flink ziek (dertiger).And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
"Helaas kunnen wij dat niet faciliteren, ik hoop dat dit voor u geen onoverkomelijk bezwaar oplevert. Volledigheidshalve wijs ik u op het alternatieve programma op school."quote:Op zondag 5 september 2021 23:04 schreef Janneke141 het volgende:
Wat trouwens ook nog een factor is: ouders die hun kind niet in dezelfde bus willen hebben als ongevaccineerde kinderen, en of wij dat even op willen lossen. Dat gaat dus ook niet.
Korte metten mee maken dat soort ongein.zie email 27 oktober![]()
Oh dat de kans groter is zijn we het wel over eens hoorquote:Op zondag 5 september 2021 23:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij klachten, ja. Maar de niet gevaccineerde leerling kan ook niet-symptomatisch toch positief testen. En die komt niet onder testen uit.
Ik heb het in mijn omgeving ook al meegemaakt, inderdaad, maar deze man was toch flink ziek (dertiger).![]()
Maar ik vind de context waarin dit wordt aangevoerd wat raar. Je zult hier volgens mij sowieso rekening mee moeten houden dat het kan gebeuren. Waarom dat dan bij ongevaccineerden ineens een onoverkomelijk bezwaar is snap ik niet.
Ik zou het wel heel goed snappen als een school zegt: wij doen het berhaupt niet zolang quarantaines in het buitenland een reel beeld zijn. Dat vind ik eerlijk gezegd wel een te volgen afweging.zie email 27 oktober![]()
Absoluut, helemaal eens, hoor.quote:Op zondag 5 september 2021 23:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh dat de kans groter is zijn we het wel over eens hoor![]()
Maar ik vind de context waarin dit wordt aangevoerd wat raar. Je zult hier volgens mij sowieso rekening mee moeten houden dat het kan gebeuren. Waarom dat dan bij ongevaccineerden ineens een onoverkomelijk bezwaar is snap ik niet.
Ik zou het wel heel goed snappen als een school zegt: wij doen het berhaupt niet zolang quarantaines in het buitenland een reel beeld zijn. Dat vind ik eerlijk gezegd wel een te volgen afweging.
Ik bedoel alleen aan te geven dat de kans dat je een niet gevaccineerde leerling die zich een aantal keer moet laten testen als positief eruit gaat pikken alleen al vanwege het moeten testen groter is.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Daar zit momenteel wel het grootste probleem, ja.quote:Op zondag 5 september 2021 23:08 schreef trein2000 het volgende:
Ik zou het wel heel goed snappen als een school zegt: wij doen het berhaupt niet zolang quarantaines in het buitenland een reel beeld zijn. Dat vind ik eerlijk gezegd wel een te volgen afweging.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Nee, dat gelooft niemand. Zelfs De Jonge niet, zoals je zelf ook zegt. Maar dat wil niet zeggen dat de IC-cijfers niet onder controle kunnen blijven. Wellicht is de vaccinatiegraad hoog genoeg om te voorkomen dat het weer misgaat.quote:Op zondag 5 september 2021 22:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof echt niet dat TVT ook maar iets oplost.
Als dat gebeurt, is er wellicht een aanleiding om te praten of bepaalde zaken, zoals TvT, nog wel berhaupt nodig zijn.![]()
Zullen we die kritische evaluatie beginnen met de positie van minister De Jonge?quote:Op zondag 5 september 2021 23:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat gelooft niemand. Zelfs De Jonge niet, zoals je zelf ook zegt. Maar dat wil niet zeggen dat de IC-cijfers niet onder controle kunnen blijven. Wellicht is de vaccinatiegraad hoog genoeg om te voorkomen dat het weer misgaat.
Als dat gebeurt, is er wellicht een aanleiding om te praten of bepaalde zaken, zoals TvT, nog wel berhaupt nodig zijn.zie email 27 oktober![]()
Ja ik snap dat. Zit je helemaal niet op te wachten. Kosten, gedoe, reputatieschade.quote:Op zondag 5 september 2021 23:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar zit momenteel wel het grootste probleem, ja.
Hetzelfde geldt in mindere mate ongetwijfeld ook voor reisjes van sportclubs, orkesten en weet ik wat meer. Mist de jeugd toch wel echt wat hoor...zie email 27 oktober![]()
Ik denk dat landelijk de vaccinatiegraad prima is. Heb alleen niet het gevoel dat het gelijk verdeeld is tussen steden en wijken. Dat kan nog wel eens voor problemen gaan zorgen.quote:Op zondag 5 september 2021 23:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat gelooft niemand. Zelfs De Jonge niet, zoals je zelf ook zegt. Maar dat wil niet zeggen dat de IC-cijfers niet onder controle kunnen blijven. Wellicht is de vaccinatiegraad hoog genoeg om te voorkomen dat het weer misgaat.
Als dat gebeurt, is er wellicht een aanleiding om te praten of bepaalde zaken, zoals TvT, nog wel berhaupt nodig zijn.![]()
Ik vind dat we die evaluatie moeten doen voordat we onszelf in een bijzonder lastige situatie bewegen. Als TVT eenmaal volledig ingevoerd is wordt het lastig er weer mee te stoppen, want wat is een goed/veilig moment?quote:Op zondag 5 september 2021 23:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als dat gebeurt, is er wellicht een aanleiding om te praten of bepaalde zaken, zoals TvT, nog wel berhaupt nodig zijn.
De Jonge heeft zich wat mij betreft getoond als onbetrouwbaar politicus. Dusdanig onbetrouwbaar dat alles wat uit zijn koker komt bekeken moet worden op de manier waarop je het zou bekijken als een Thiery Baudet aan de macht zou zijn. Kan er misbruik gemaakt worden van deze bevoegdheden? Indien ja vind ik dat we ze niet moeten geven.![]()
Ik hoor dat ook iets te veel, “ach best handig toch die qr code, daarna kun je gewoon alles doen.”quote:Op zondag 5 september 2021 22:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Misschien, maar voorlopig lijkt het dat weinigen er problemen mee hebben want “het is toch een kleine moeite”. Eigenlijk de standaard reactie die je krijgt als het gaat over het opgeven van privacy. Samen met “ik heb toch niks te verbergen”.
Met zo weinig weerstand is de test samenleving eigenlijk al een feit. Ik denk dat het nog heel lang gaat duren voor we van die qr code af zijn.٩๏̯͡๏)۶![]()
Ongetwijfeld ga je uitbraken krijgen in bepaalde rotterdamse wijken, Staphorst, Urk, Rijssen. Maar ik voorspel je ook dat je die mensen niet gaat overtuigen met een QR code...quote:Op zondag 5 september 2021 23:17 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik denk dat landelijk de vaccinatiegraad prima is. Heb alleen niet het gevoel dat het gelijk verdeeld is tussen steden en wijken. Dat kan nog wel eens voor problemen gaan zorgen.zie email 27 oktober![]()
Nou ja daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Die De Jonge is incompetent, onbetrouwbaar en leugenachtig maar ik heb wel het idee dat hij oprechte intenties heeft.quote:Op zondag 5 september 2021 23:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind dat we die evaluatie moeten doen voordat we onszelf in een bijzonder lastige situatie bewegen. Als TVT eenmaal volledig ingevoerd is wordt het lastig er weer mee te stoppen, want wat is een goed/veilig moment?
De Jonge heeft zich wat mij betreft getoond als onbetrouwbaar politicus. Dusdanig onbetrouwbaar dat alles wat uit zijn koker komt bekeken moet worden op de manier waarop je het zou bekijken als een Thiery Baudet aan de macht zou zijn. Kan er misbruik gemaakt worden van deze bevoegdheden? Indien ja vind ik dat we ze niet moeten geven.
Neemt niet weg dat ik de zorgen over steeds maar uitdijende bevoegdheden deel.zie email 27 oktober![]()
Ik snap dat niet h. Wat heb je te vrezen als je zelf gevaccineerd van iemand die dat niet is? Het is puur propaganda van De Jonge om de vaccinatiegraad hoger te forceren. Daar draait het alleen om, om dat getalletje. Als individu heb je niks te vrezen... Niks. Wat zou er kunnen gebeuren als? Ik ben gevaccineerd. Het interesseert mij echt helemaal niets als er een ongevaccineerd iemand naast mij zit in de bus. Ik ben toch beschermd?quote:Op zondag 5 september 2021 23:04 schreef Janneke141 het volgende:
Wat trouwens ook nog een factor is: ouders die hun kind niet in dezelfde bus willen hebben als ongevaccineerde kinderen, en of wij dat even op willen lossen. Dat gaat dus ook niet.
Bizar hoe mensen totaal gendoctrineerd zijn. Hoe kun je nou denken als burger om die mensen uit te sluiten, hun privacy te ontnemen, recht op zelfbeschikking, etc. Sommige mensen... Kapot dom en vooral heel irritant.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Daar hebben ze de minste moeite mee. Maanden moesten mondkapjes ons redden van hel en verdoemenis en terwijl wettenschappelijke inzichten nauwelijks veranderd waren, was het ineens, vanaf datum x hoeft het niet meer.quote:Op zondag 5 september 2021 23:18 schreef chratnox het volgende:
Ik vind dat we die evaluatie moeten doen voordat we onszelf in een bijzonder lastige situatie bewegen. Als TVT eenmaal volledig ingevoerd is wordt het lastig er weer mee te stoppen, want wat is een goed/veilig moment?![]()
Ik twijfel ook niet aan zijn intenties, maar incompetentie, onbetrouwbaarheid en grootheidswaanzin kan heel gevaarlijk zijn.quote:Op zondag 5 september 2021 23:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Die De Jonge is incompetent, onbetrouwbaar en leugenachtig maar ik heb wel het idee dat hij oprechte intenties heeft.
Neemt niet weg dat ik de zorgen over steeds maar uitdijende bevoegdheden deel.![]()
Ik ben bang dat het allemaal al in kannen en kruiken is, eerlijk gezegd.quote:Op zondag 5 september 2021 23:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind dat we die evaluatie moeten doen voordat we onszelf in een bijzonder lastige situatie bewegen. Als TVT eenmaal volledig ingevoerd is wordt het lastig er weer mee te stoppen, want wat is een goed/veilig moment?
De Jonge heeft zich wat mij betreft getoond als onbetrouwbaar politicus. Dusdanig onbetrouwbaar dat alles wat uit zijn koker komt bekeken moet worden op de manier waarop je het zou bekijken als een Thiery Baudet aan de macht zou zijn. Kan er misbruik gemaakt worden van deze bevoegdheden? Indien ja vind ik dat we ze niet moeten geven.![]()
Ga je ook niet. De lastige vraag is, hoe erg gaat het daar woekeren en wat is de invloed op de zorg.quote:Op zondag 5 september 2021 23:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld ga je uitbraken krijgen in bepaalde rotterdamse wijken, Staphorst, Urk, Rijssen. Maar ik voorspel je ook dat je die mensen niet gaat overtuigen met een QR code...![]()
Die wedstrijd ook in Brazili
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Doe dat dan ff voor de wedstrijd. Bullshit dit. Moet je als voetbalbond ook gewoon afstraffen.quote:zie email 27 oktober![]()
Ook terecht. Flikker op zeg met je toneelstuk. Doe dat gewoon op het vliegveld man.quote:Op zondag 5 september 2021 23:26 schreef maan_man het volgende:
[..]
FIFA is redelijk wars van politieke inmenging. Hier gaat Brazili een douw voor krijgen.zie email 27 oktober![]()
Heeft er gewoon mee te maken dat de Premier League de Braziliaanse spelers niet wilde vrijgeven. Die hadden echt niet in quarantaine gemoeten als ze hadden gespeeld.quote:Op zondag 5 september 2021 23:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook terecht. Flikker op zeg met je toneelstuk. Doe dat gewoon op het vliegveld man.![]()
Dan nog is er geen reden om dat op deze achterlijke manier aan te pakken.quote:Op zondag 5 september 2021 23:36 schreef maan_man het volgende:
[..]
Heeft er gewoon mee te maken dat de Premier League de Braziliaanse spelers niet wilde vrijgeven. Die hadden echt niet in quarantaine gemoeten als ze hadden gespeeld.zie email 27 oktober![]()
Dat moesten ze wel. Waarom zou een voetballer niet in quarantaine moeten?quote:Op zondag 5 september 2021 23:36 schreef maan_man het volgende:
[..]
Heeft er gewoon mee te maken dat de Premier League de Braziliaanse spelers niet wilde vrijgeven. Die hadden echt niet in quarantaine gemoeten als ze hadden gespeeld.![]()
Ik heb begrepen dat er een uitzondering geldt voor braziliaanse paspoorthouders. Overigens:quote:Op zondag 5 september 2021 23:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat moesten ze wel. Waarom zou een voetballer niet in quarantaine moeten?In Nederland geldt voor topsporters ook een uitzonderingquote:6 De personen, bedoeld in artikel 58nc, tweede lid, van de wet, zijn:
d. personen werkzaam in de topsport als zij in de uitoefening van hun functie reizen of als zij van of naar hun werkzaamheden reizen;zie email 27 oktober![]()
Maw je kunt je niets voorstellen bij verantwoordelijk gedrag.quote:Op zondag 5 september 2021 17:32 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Beetje eng trouwens dat er waarschijnlijk heel wat mensen zijn die dit geloven.![]()
Zo kijken wij daar tegen aan. Maar Zuid Amerika is toch een beetje het wilde westen met een andere moraal.quote:Op zondag 5 september 2021 23:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan nog is er geen reden om dat op deze achterlijke manier aan te pakken.![]()
Hugo brabbelt wat over de verantwoordelijkheid van het lokale bestuur en gaat over tot de orde van de dag.quote:Op zondag 5 september 2021 23:46 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Even kijken met geluid aan. Wat wordt Hugo hier in zn hemd gezet zeg![]()
Denk ook niet dat hij hier enorm wakker van gaat liggen iddquote:Op zondag 5 september 2021 23:54 schreef maan_man het volgende:
[..]
Hugo brabbelt wat over de verantwoordelijkheid van het lokale bestuur en gaat over tot de orde van de dag.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Ik overweeg om volgend weekend eens even bij dat unmute gebeuren te gaan kijken. Want dit is niet meer uit te leggen.quote:Op zondag 5 september 2021 23:54 schreef maan_man het volgende:
[..]
Hugo brabbelt wat over de verantwoordelijkheid van het lokale bestuur en gaat over tot de orde van de dag.zie email 27 oktober![]()
Uiteraard niet. Maar kom op hequote:Op zondag 5 september 2021 23:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Denk ook niet dat hij hier enorm wakker van gaat liggen idd
quote:Op zondag 5 september 2021 22:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als we het dan toch kut moeten maken dan maar voor iedereen.
![]()
(Ik vind het stiekem geweldig hoor, maar dit beleid is wel dik kut)Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het waren Argentijnen die vertelt waren volgens de BBC dat ze in quarantaine moesten gaan op het vliegveld.quote:Op zondag 5 september 2021 23:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat er een uitzondering geldt voor braziliaanse paspoorthouders. Overigens:
[..]
In Nederland geldt voor topsporters ook een uitzondering
Hun verdediging was dat hun niet veteld was dat ze niet mochten spelen![]()
![]()
Het commercile team van de Verstappens had overigens weinig op met het nummer "wie is de zoon van Jos Verstappen:quote:Op zondag 5 september 2021 23:46 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Even kijken met geluid aan. Wat wordt Hugo hier in zn hemd gezet zeg
https://www.1limburg.nl/c(...)verstappen-om-liedje![]()
Ja. Maar wat er volgens mij gezegd werd was dat dit een wraakactie is omdat de Brazilianen niet vrijgegeven worden door hun clubs.quote:Op zondag 5 september 2021 23:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het waren Argentijnen die vertelt waren volgens de BBC dat ze in quarantaine moesten gaan op het vliegveld.
Maar ook los daar van, die bussen gaan nergens ter wereld alleen op pad. Daar rijdt politie bij. Om die lui na vier minuten van het veld te trekken is een stunt en niks anders. Dat moet je als voetbalbond gewoon niet willen.Gezien de praktijk in het voetbal (clubs reizen heel europa door) niet eens zo onvoorstelbaar.quote:Hun verdediging was dat hun niet veteld was dat ze niet mochten spelenzie email 27 oktober![]()
Neejoh het is natuurlijk ook terecht dat ze opgehaald worden als ze niet in quarantaine gaan, maar Brazili maakt er wel opzettelijk een politiek statement van door het midden in een voetbalwedstrijd te doen ipv even ervoor in de coulissen oidquote:Op zondag 5 september 2021 23:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het waren Argentijnen die vertelt waren volgens de BBC dat ze in quarantaine moesten gaan op het vliegveld.
Hun verdediging was dat hun niet veteld was dat ze niet mochten spelen
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
Forum Opties Forumhop: Hop naar: