abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 september 2021 @ 11:21:27 #26
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201223245
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 11:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het is toch ook heel laagdrempelig? Dat is het probleem ook niet. Alleen met virusbestrijding heeft het allemaal al lang weinig meer te maken.
Mee eens, maar juist door die laagdrempeligheid zie je dat mensen niet massaal wegblijven, lidmaatschappen of abonnementen opzeggen, etc.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 11:23:38 #27
236264 crew  capricia
pi_201223270
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 11:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het is toch ook heel laagdrempelig? Dat is het probleem ook niet. Alleen met virusbestrijding heeft het allemaal al lang weinig meer te maken.
En zijn mss ook wel mensen die het juist wel fijn vinden om zonder ongevaccineerden op zo'n plek te kunnen zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 5 september 2021 @ 11:26:34 #28
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201223301
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 11:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Corona check en alsnog een vaste zitplaats in de kantine _O- Flikker toch een eind op joh.

Kan een bestuur van een vereniging overigens zomaar zo'n check verplichten zonder akkoord van de leden? Sowieso wel een interessante vraag ivm de plannetjes van Hugo. En je sportpark aanmerken als 'evenement'. Volgens mij kan dat ook helemaal niet zomaar juridisch, want dan zou je officieel ook telkens een vergunning nodig hebben.

Een goede jurist schiet volgens mij aan alle kanten gaten in dit soort opzetjes.
Precies dit.
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 5 september 2021 @ 11:28:01 #29
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201223318
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 11:23 schreef capricia het volgende:

[..]
En zijn mss ook wel mensen die het juist wel fijn vinden om zonder ongevaccineerden op zo'n plek te kunnen zijn.
Of je blijft gewoon lekker thuis als je daar zelfs na je prikken nog zo bang voor bent.
  zondag 5 september 2021 @ 11:29:58 #30
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201223337
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 11:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Of je blijft gewoon lekker thuis als je daar zelfs na je prikken nog zo bang voor bent.
Nee, zo werkt dat niet. Het is juist de bedoeling dat anderen thuisblijven.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 11:30:22 #31
236264 crew  capricia
pi_201223342
quote:

[..]
Het spijt me voor je.
Het lijkt er meer op dat de ongevaccineerden niet welkom zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 11:30:45 #32
236264 crew  capricia
pi_201223348
quote:
15s.gif Op zondag 5 september 2021 11:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, zo werkt dat niet. Het is juist de bedoeling dat anderen thuisblijven.
Ja. Zo ziet het er wel maar uit.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201223390
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 11:16 schreef Drekkoning het volgende:

Denk echt dat de mensen die hier principieel consequenties aan verbinden zwaar in de minderheid zijn en Fok! ook niet representatief is.
Ik doe er niet aan mee in elk geval.

Komende week nog lekker ergens uit eten zonder gezeik en dan zie ik het allemaal wel. Opdonderen met het testen voor toegang.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 5 september 2021 @ 11:38:55 #34
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201223423
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 10:45 schreef Momo het volgende:
Mag dat eigenlijk als winkel/restaurant/etc. alleen toegang via de coronacheck app?
Bij concerten is dat vanuit de overheid opgelegd dat dat moet, maar een winkel mag dat zelf beslissen om dat in te voeren?
Gezien de tendens hebben Hugo en Mark daar geen mening over en laten ze dat aan de rechter.

Waarmee ze natuurlijk impliciet aangeven het allemaal wel best te vinden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 5 september 2021 @ 11:41:13 #35
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201223457
quote:
7s.gif Op zondag 5 september 2021 11:36 schreef vosss het volgende:

[..]

Komende week nog lekker ergens uit eten zonder gezeik en dan zie ik het allemaal wel. Opdonderen met het testen voor toegang.
Ik was beetje offline afgelopen week maar is dat al besloten dat dat gaat gebeuren?

Niet dat ik ook maar verwacht dat het anders gaat lopen hoor. Maar die onzin heeft niets met effectieve virusbestrijding te maken dus weg ermee

Er worden een paar mensen heel rijk van, een aantal meer heeft hun politieke angsten zo onder controle en draagt geen verantwoordelijkheid voor uitbraakjes meer en iedereen in Nederland ervaart ongemak en betaalt ervoor
Hoe kan dit zo ver komen en waar blijft de logica in het beredeneren van alles
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201223494
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 11:41 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik was beetje offline afgelopen week maar is dat al besloten dat dat gaat gebeuren?

Niet dat ik ook maar verwacht dat het anders gaat lopen hoor. Maar die onzin heeft niets met effectieve virusbestrijding te maken dus weg ermee

Er worden een paar mensen heel rijk van, een aantal meer heeft hun politieke angsten zo onder controle en draagt geen verantwoordelijkheid voor uitbraakjes meer en iedereen in Nederland ervaart ongemak en betaalt ervoor
Nog niet besloten, het was eerst vanaf 20 september en bij een capaciteit van meer dan 75 personen.

Dat werd de 25ste, want er moest wetgeving aangepast worden.

Deze week werd bekend dat ze dat aantal van 75 achterwege wilde laten. Dus overal testen voor toegang of qr vinkje. Daarover moet nog beslist worden. Geloof de 14de.

Wat mij nog meer zorgen baart is het geplug deze week dat werkgevers je vaccinatiestatus zouden moeten weten. Dat is echt een glijdende schaal waar we ver, heel ver(!!) vandaan moeten blijven.

En ik vrees dat dat er ook gewoon gaat komen :X
vosss is de naam,
pi_201223504
quote:

[..]
Het is deels ook gewoon een beetje een elitist reactie. Sommigen vinden het leuk om zichzelf beter te vinden dan iemand anders.

quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 11:41 schreef Molo het volgende:

[..]

Grootste onzin dat ze er nu mee komen. Ik zag het van mijlenver aankomen hoor, maar het is toch van de zotte dat we de hele zomer rustig naar een terras konden en dat dat nu opeens (terwijl de cijfers niet stijgen/er geen hele grote druk is in de zorg, er is dus geen aanleiding) nodig is om zo'n pas te tonen. Heeft inderdaad niks meer met virusbestrijding te maken. Puur controle uitoefenen.
pi_201223531
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 11:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik zag het van mijlenver aankomen hoor, maar het is toch van de zotte dat we de hele zomer rustig naar een terras konden en dat dat nu opeens (terwijl de cijfers niet stijgen/er geen hele grote druk is in de zorg, er is dus geen aanleiding) nodig is om zo'n pas te tonen. Heeft inderdaad niks meer met virusbestrijding te maken. Puur controle uitoefenen.
Dit dus. En daarom weiger ik er principieel aan mee te werken. Het slaat nergens op.
vosss is de naam,
pi_201223582
quote:
7s.gif Op zondag 5 september 2021 11:47 schreef vosss het volgende:

[..]
Dit dus. En daarom weiger ik er principieel aan mee te werken. Het slaat nergens op.
Het vervelende is dat de drang om leuke dingen te kunnen doen groter is bij mensen dan de principes die ze er op aan houden. Ik ben er enorm fel op tegen en vind het de grootste onzin, maar ik ben wel gevaccineerd, dus als wij uit eten willen of naar de film willen...tja. Dan maar gewoon laten zien, anders heb ik er alleen mezelf mee. En helaas denken veel mensen op die manier. Waardoor het kabinet juist kan gaan denken dat de bevolking er achter staat. Terwijl ze prima weten dat dat de reactie gaat zijn op zo'n pas. Mensen maken er toch wel gebruik van. Ze scheppen een vals dilemma; mensen denken dat het of op deze manier moet, en dat het anders helemaal niet kan. Terwijl we gewoon terug zouden kunnen naar een situatie zonder maatregelen; er is helemaal geen aanleiding om nu stapjes terug te gaan zetten.
  zondag 5 september 2021 @ 11:53:00 #40
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201223601
quote:
7s.gif Op zondag 5 september 2021 11:47 schreef vosss het volgende:

[..]
Check

En dank voor je samenvatting trouwens, daarom hou ik van Fok. Elkaar bijpraten en fijne discussies O+
Ik mis alleen het borreltje en proosten erbij, maar zal dat in gedachten doen. alcoholvrij nog maar even gezien de tijd :T
  zondag 5 september 2021 @ 11:54:03 #41
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201223614
quote:
14s.gif Op zondag 5 september 2021 11:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het vervelende is dat de drang om leuke dingen te kunnen doen groter is bij mensen dan de principes die ze er op aan houden. Ik ben er enorm fel op tegen en vind het de grootste onzin, maar ik ben wel gevaccineerd, dus als wij uit eten willen of naar de film willen...tja. Dan maar gewoon laten zien, anders heb ik er alleen mezelf mee. En helaas denken veel mensen op die manier. Waardoor het kabinet juist kan gaan denken dat de bevolking er achter staat. Terwijl ze prima weten dat dat de reactie gaat zijn op zo'n pas. Mensen maken er toch wel gebruik van. Ze scheppen een vals dilemma; mensen denken dat het of op deze manier moet, en dat het anders helemaal niet kan. Terwijl we gewoon terug zouden kunnen naar een situatie zonder maatregelen; er is helemaal geen aanleiding om nu stapjes terug te gaan zetten.
Daarom gaat dit ook heel bewust zo traag en in kleine stapjes

Wennen aan en meegroeien met de maatregelen

Waarom het zinnig is is bijzaak
De kern van het probleem wordt mooi omzeild
  zondag 5 september 2021 @ 11:54:15 #42
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201223615
quote:

[..]

Testen voor toegang zal voor mij als gevaccineerde ook lastiger worden.

Zolang het gaat om vaccinatiebewijs heb ik er minder moeite mee.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 5 september 2021 @ 11:57:22 #43
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_201223653
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_201223669
quote:
Erg mooi. Hopelijk hebben die mensen allemaal een topdag.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 5 september 2021 @ 12:00:27 #45
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_201223686
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 11:59 schreef Oriente het volgende:

[..]
Erg mooi. Hopelijk hebben die mensen allemaal een topdag.
Eensgezinden onder elkaar is vaak garant voor een topdag natuurlijk.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_201223708
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 11:53 schreef Molo het volgende:

[..]
Check

En dank voor je samenvatting trouwens, daarom hou ik van Fok. Elkaar bijpraten en fijne discussies O+
Ik mis alleen het borreltje en proosten erbij, maar zal dat in gedachten doen. alcoholvrij nog maar even gezien de tijd :T
pi_201223712
quote:

[..]

Ik ben drie weken geleden wat gaan eten in Kleve; met mondkapje op het restaurant in, bij binnenkomst je vaccinatiestatus laten controleren, aan tafel nog een keer en desondanks ook nog je contactgegevens moeten achter laten. We hebben daarna maar besloten de horeca links te laten liggen, geen zin in die Stasi-achtige controledrang.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 5 september 2021 @ 12:02:49 #48
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201223718
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 12:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
pi_201223723
quote:
Vergelijkbaar met Zandvoort. Hopelijk hebben ze zowel in Zandvoort als ook in Amsterdam allemaal een leuke dag! Aan het weer zal het niet liggen.
pi_201223731
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 12:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik ben drie weken geleden wat gaan eten in Kleve; met mondkapje op het restaurant in, bij binnenkomst je vaccinatiestatus laten controleren, aan tafel nog een keer en desondanks ook nog je contactgegevens moeten achter laten. We hebben daarna maar besloten de horeca links te laten liggen, geen zin in die Stasi-achtige controledrang.
Complete waanzin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')